Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Smellyflower: Jeg tenker masse på deg i dag og håper at møtet går bra! Det er ikke sol her i dag, men skal sende deg masse gode tanker!

Du var da utrolig flink i går!! Gratulerer!

 

Karora: Syntes du var flink i går og jeg! Det er jo snakk om og klare og begrense seg litt da, og det ser det jo ut som om du klarte! Jeg har måtte ta dette gradvis, kutte ut litt og litt, og nå er jeg på punktet med null snop og sjokolade uten lørdag kveld!

 

Så lenge jeg ikke er særlig aktiv, så skal jeg ligge på 1300 kcal, men så fort jeg får begynt og gå turer og trent og er litt mer i aktivitet så må det jo økes :)

Men foreløpig sulter jeg ikke og føler meg mett hele tiden!

 

Idag skal jeg ikke være så mye hjemme, vi skal ut og shoppe litt, og jeg skal hente maten min. Gleder meg til det!

 

Snuppa har bedt om Elias fiskegrateng i dag og det skal hun få! Skal bli deilig med "fisk" til middag.

Så flinke dere er som har fisk innimellom Smellyflower!

 

Fullfres: Jeg håper dere får en kjempekoselig dag!! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

JA. Her vil jeg også gjerne være med. Herlig med litt nye folk (og noen gamle) med motivasjon og LYST! Det er litt dødt rund omkring på en del av trådene her for tiden har jeg merket.

 

Litt om meg da: jeg har, som så mange, en lang vekthistorie bak meg med opp- og nedturer. I februar -07 var jeg på mitt aller verste og klarte endelig å skjønne at dette gikk ikke lenger, dette måtte jeg bare ta tak i. Siden det har jeg holdt på ganske jevnt og trutt, med noen "planlagte tilbakefall" rundt ferietider og sånn, og har til nå gått ned 39,3 kg. Målet mitt er ned 60, så jeg runder snart 2/3, HURRA!! Jeg ligger på 15 - 1600 kcl om dagen og minimum 12 trimpoeng i uka.

 

Jeg har lurt på og diskutert mye med andre hva det er som gjør at jeg klarer det nå, når jeg ikke har klart det på mange år, og det er mange aspekter og interessante refleksjoner rundt det, men en ting er sikker: det er VELDIG viktig for meg å være her inne, skrive opp alt jeg spiser og trener og utveksle erfaringer og meninger med andre. Ja, som jeg har sagt før, det kan godt hende jeg blir her inne for alltid, for hvis det er det som skal til så gjør jeg det gladelig.

Det tar ikke lange tida, og så er det jo så koselig at!!!!!!!!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du også vil slå følge med oss!

Og så flink du allerede har vært :)

Sammen skal vi jammen klare det alle sammen!

 

Nå venter en tur ut sammen med snuppa! Vi skal ha en kosedag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Leste tråden deres og ble inspirert til å slå følge med dere! Egentlig holder jeg til på tråden For oss over 40 - (er 46 år selv), men synes også det er kjekt å være med på en aktiv tråd.

 

Jeg har også slankehistorikk - og har gått et par Grete Roede kurs opp gjennom årene.. samt at jeg var aktiv her inne en periode høsten 2006 - vår 2007. Imidlertid etter en lang og god sommer stoppet vekten min på 86,6 kg 11 august i år - og da var det slutt. Jeg meldte meg på igjen her inne og har gått ned 10,4 kg til nå (12 uker) så i dag er vekten 76,2 kg. Veier meg onsdager, da er vekten mer representativ og stabil enn like etter helgen. Jeg trenger nok å gå ned en 6 - 7 kg til... da kommer jeg meg såvidt innenfor normal BMI som er under 25 (har nå 27), men på sikt kan jeg nok tenke meg ytterligere ned noen kilo til. I dag regnet jeg oså ut Liv/hofte ratio som også er en god indikator for kroppens tilstand, og jeg fikk 0,84 noe som indikerer overvekt, - den bør være 0.8 eller mindre for kvinner. Jeg er 1,68 m høy, skilt for mange år siden(men har en superflott kjæreste) og er mor til tre gutter på 23, 20 og 16 år, men det er bare yngstemann som bor hjemme nå. Bor i Akershus vest.

 

Jeg er veldig glad i å gå tur og friluftsliv ellers, så mosjonen min blir mest i form av turer både i skog og mark eller gatelangs. I tillegg har jeg en super ellipsemaskin plantet midt i stua som også får kjørt seg daglig... like greit å slenge seg oppå den og trene litt om jeg skal se nyheter eller annet på TV. Dette gjør at jeg stort sett går rundt 20 000 skritt hver dag i følge skrittelleren min som er en kjempegod venn. For snart to uker siden kjøpte jeg meg rockering av den tunge sorten (veier 1,7 kg) så nå er jeg spent på om daglige snurrer med den vil krympe magemålet mitt litt ekstra.

 

Mht maten har jeg ikke hverken veiet eller skrevet den opp i høst og det har jo gått bra (mye sitter vel i hodet fra tidligere mht mengder og matvalg) og da føler jeg ikke noe behov for å starte med det nå - vet jo hva jeg trenger og ligger på meny 2 - 3 (ernæring er også en del av mitt fagfelt utdanningsmessig).

 

Ha en strålende dag med mye vann, mosjon og mager mat!

Jepp - sammen er vi sterke og kan klare dette - utrolig viktig med støtte både i motgang og medgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere alle sammen i dag?

Ble det over 10 000 skritt i dag smellyflower?

Jeg glemte og ta på meg skrittelleren min i dag, jeg må huske og gjøre det i morra :)

Dagen i dag har gått bra, ikke noe snop eller annet usunt!

Jeg spiste nok litt for mye middag, men spisingen min ellers i dag har vært litt så som så!

Det ble nye varme vinterstøvletter på meg i dag! De var så flotte! Gleder meg til og bruke de.

Det ble en smoothie på senteret i dag, og en cottage cheese med bringebær og rips.

 

Sliter med og få i meg nok vann.. må finne på noe lurt der. Vannet her smaker pyyyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har vært utrolig tøff. grusom, faktisk. Glad for at den snart er over. Det ble 14000 og noen skritt, husker ikke helt. Telleren er nede, og jeg er oppe, gidder ikke å løpe ned å hente den. Orker ikke, er utslitt. Har spist feil i dag, selv om kcal inntaket ble 1668. Jeg har spist få og store måltid, og spist en del olivenolje for å få kcal inntaket opp. Har fått 5.7 trimpoeng i dag også, 2 timer ute i sola.

 

I morgen vil jeg nok ikke få så mange påeng og skritt, det er en dag som kommer til å bli tilbragt i bil, og det er jo grenser for hvor mange sprell man kan finne på da :)

 

Camkir- hva betyr "hente maten min?" Har du egen kokk?

 

Fullfres- Håper du har hatt en hyggelig dag på shopping.

 

Afrodithe- velkommen i gjengen, og masse lykke til med rockeringen. Det hørtes spennende ut.Hold oss oppdattert på resultatet. Trene forran tv? Horfor sluttet jeg med det egentlig? Du gav meg lyst til å ta opp igjenn den vanen, hehe.

 

Kess- Velkommen i gjengen.Jeg er mektig imponert over resultatet ditt. Blir nesten overgitt over at det går ann. Virkelig imponert, ble jeg.

 

Ny dag, takk og lov for det, denne kan godt gå i glemmeboken, for min del. Forreste, lurte på: Når har dere veiedag? Natta, gode mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei feiende flotte friskiser!

 

Her var det morsomt å se at det er aktivitet!

 

Jeg har hatt en fin dag, spist greit og fått trent foran TV - morsomt om jeg kan inspirere deg smellyflower til å starte med det igjen (og dere andre også da selvfølgelig)... Ja jeg synes det er en fin måte å få kombinert treningen med annet... slipper jo også å bruke tid på å komme meg på et treningssenter og så er jeg jo tilgjengelig for minstemann om det er behov for det...! Noe det egentlig skjeldent er, han er jo ungdom på 16 og driver stort sett med sitt! Ja skrittelleren min bikket godt over 20 000 skritt i dag også... deilig å være i aktivitet og se at jeg faktisk har vært aktiv i løpet av dagen!

Jeg har veiedag onsdager.

 

Forresten... er det noen som har prøvd Fiberrik med cottage cheese, lett eplesyltetøy og kanel til kaffekosen? Kjempegodt, smaker eplekake og er nydelig... tom ungdommene her synes det er topp og vil ha mer!

 

Høres ut som dere har hatt en trivelig dag camkir - og nye lekre (og varme) støvletter er kjempedeilig... Kan tenke meg du blir en snerten snelle når du tar dem i bruk! Kjekt å pynte seg og føle seg fresh og lekker selv om det er noen kilo og cm som gjerne skulle vært borte!

Ble det noe spennende shopping på deg da fullfres? Håper dagen var vellykket for dere og koste dere litt!

 

Kess - Ja jeg må bare støtte meg til uttalelsene fra smellyflower... Jeg er stum av beundring over ditt fantastiske resultat - og i ikke minst at du er så målbevisst og motivert for å fortsette! Gå på videre!

 

Ja i morgen er en ny dag med blanke ark og fargestifter til... nye muligheter til en sunn og aktiv dag... og la evt feilgrep være historie og glemt... spist er spist og gjort er gjort... det vi kan gjøre noe med er hva vi neste gang vil velge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremts vil jeg si velkommen til Afrodithe og Kess! :) Koselig at det blir med flere! Åsså så flinke som alle sammen har vært!

 

Jeg skrev i går at jeg skulle ta en liten presentasjon av meg selv i dag, så får vel gjøre det :) Jeg er visst den yngste i gjengen her, 20 år i fra Oslo. Er for tiden å finne i Hedmark hvor jeg går på skole. Lever da et typisk studentliv, noe jeg ikke synes er enkelt å kombinere med en sunn livsstil og vektreduksjon..

Jeg gikk på Grete Roede en gang i vår, gikk ned 13kg på rundt 8 uker. Gikk ikke på noe kurs, gjorde det hjemme sammen med mamma (som tidligere har gått på GR kurs). Desverre så har det på ett eller annet vis kommet tilbake +/- 5 kg etter en flott sommer og en fin fadderuke. Har lenge tenkt på å kunne starte opp igjen og vandre langs den gode veien jeg gikk, men har ikke klart å finne motivasjon nok til å klare det alene, så er derfor veldig glad for at jeg fant denne siden og denne tråden med mange motiverte og ivrige damer! :)

 

Dagen i dag har vært lang og slitsom. Har spist frokost, lunsj og kvelds, men noen ordentlig middag ble det ikke, ble en skikkelig kaloribombe fra Narvesen i den lille pausen jeg fikk tatt meg. Har derfor fått i meg 1665 kcal, noe som stemmer utifra hva jeg vil ligge på til daglig, men for få måltider totalt, og usunt. Om det er lov til å telle med alt man går og løper rundt, til og fra skole, jobb og ikke minst PÅ jobb, så har jeg fått rund 3,1 trimpoeng i dag.

 

Vil ønske dere alle en riktig god natt, håper dere får en fin dag i morgen! "Ny dag, nye muligheter!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stoore planer om at dagen skal bli suverent bra!

Jeg skal spise litt frokost nå, og etter det så skal jeg opp og trene, og jeg gleder meg så utrolig til det! Er så altfor lenge siden sist, noe jeg garantert kommer til og merke når jeg er ferdig :)

Jeg har lagt opp hva jeg skal spise i hele dag, så her er det ikke rom for noen utskeielser!

 

Har akkurat kjørt snuppa til barnehagen, er uvant og være her helt alene, men skal bli godt. Skal få satt igang med studiet mitt igjen! Og ingen skapsnoking er planlagt i dag heller! Har faktisk tegnet ett surt fjes og satt på den skapdøra... håper det virker :)

 

Smellyflower: så leit og høre at dagen din i går var så lei. Godt og se at du kom deg så bra igjennom den for det ! I dag er det heldigvis en ny dag og jeg håper denne dagen blir så mye bedre :) Har forresten sendt deg en pm.

 

Karora: koselig med en presentasjon fra deg! Og syntes du har vært flink tross alt jeg! Men det må være vanskelig og være student og skulle prøve og være flink i matveien! De fleste jeg kjenner som er studenter syntes det er tøft til tider!

 

Afrodithe: godt at dagen din har gått så bra! skulle jammen ønske jeg kunne trent foran tv en jeg også, men da tror jeg det hadde vært en viss en her som hadde klaget litt. hehe

 

Kess: hvordan går det med deg?

 

Da er skrittelleren tatt på (må jo det jeg også når dere gjør det) og jeg er klar for en ny sunn dag!

 

Ha en fin dag i dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Herlighet, så artig med en tråd som lever sitt eget liv i mitt fravær. Kjempespennende å komme innpå her og se at vi er blitt flere - velkommen, alle sammen! - og at hver især bidrar flittig. Veldig stas.

Nå må jeg skynde meg å legge til at jeg har flere faste følgesvenner i tråden "Prosjekt hold vekten" - de er til STOR glede, hjelp og støtte! Men det var ekstra stor aktivitet her. Flott!

 

Torsdag er min veiedag, og turen på vekta i morges viste 1 kg ned fra forrige uke. Jubler! :-)

 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke har sagt det før, skammer meg kanskje litt over å trenge "støttekontakt" igjen. Men jeg går altså en ny runde Ned i vekt-kurs. Begynte 24. oktober.

 

Jeg så utover høsten at vekta bare klabbet på seg. På det meste var jeg oppe i 71,2 kilo. Jeg tok sats igjen og igjen, men klarte ikke gå ned - bare opp. Og da bestemte jeg meg: Jeg må ha hjelp. Veldig glad for den beslutningen! :-)

 

Min vektutvikling til nå (basert på morgenveiing hjemme):

 

24. oktober: 71,2 kg

31. oktober: 69,3 kg

6. november: 68,3 kg

 

Jah, så er det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellyflower - håper du får lagt den gufne dagen bak deg på en bra måte, og kommer styrket ut av det, uansett hva det handler om.

 

Karora - jeg kan godt forstå at det er en ekstra utfordring å følge et strengt regime når man lever et mer uforutsigelig studentliv. Sikkert smart å legge litt ekstra arbeid i planleggingen, og passe på at du alltid er "bevæpnet" med litt fornuftig spise - noen smurte skiver, en banan etc. Husk at det er mange, også unge, som ønsker å leve sunnere. Jeg tror ingen ser rart på deg om du tar dine forholdsregler - tvert om vil du sikkert inspirere andre, og på sikt kanskje finne noen å samarbeide med om endringsprosjektet ditt?

 

Afrodithe - du har gjort en kjempeinnsats siden midten av august. Jeg har også vurdert å kjøpe meg en skikkelig rockering. Akkurat nå er de jo på tilbud i Grete Roede-butikken.

 

Camkir - jeg lurte også på hva du mente med "hente maten din"... Nysgjerrig! Jeg har også kjøpt meg nye vinterstøvletter for noen uker siden, og i dag ble det ENDELIG vær og føre til å ta dem i bruk. Føler meg så fjong! Særlig fordi gårdagens shopping endte med ny vinterkåpe, skjorte, vest og en genser. Hu-hei. Venter med ny bukse til jeg er på plass på målvekten.

 

Og kess - kjempekoselig at du også blir med her! :-) Vi er jo gamle kjenninger (haha) fra tråden "Prosjekt hold vekten", og jeg er enig med de andre som sier de er stumme av beundring. Tenk på alle kiloene du har lagt av deg. Helt utrolig flott innsats!

 

Skal bli morsomt å følge hverandre videre! Ha en finfin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen fullfres!

Så flink du har vært så langt! Syntes jammen vi er flinke hele gjengen jeg!

Vi får passe på og holde tråden aktiv :)

 

Høres ut som om du har fått deg masse fint! Gøy med shopping når man kan handle så mye bra!

Og jeg fikk prøvd støvlettene mine i dag og de var bare så nydelige og ha på seg!

 

Da må jeg se og få pakket ferdig baggen og kommet meg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Det er det ihvertfall her østpå!

 

Kjempemoro med en så aktiv tråd - skal bli spennende å følge hverandre i tykt og tynt, hverdager og fest og alle utfordringene som ligger foran oss nå før jul... og ikke minst at vi kan føle oss snertne og gjøre oss fjonge ved diverse julebord og selskapeligheter som venter på oss fremover!

 

Lykke til med treningen camkir - håper det blir en svett og god opplevelse! Jeg skal først ut på matvare-storhandel (bare sunne varer da!) før jeg må jobbe litt med studier jeg også, men så blir det trening på meg også... i verste fall får det bli TV-trim i kveld.. og kanskje jeg får lurt med meg en venninne på ettermiddagstur... håper det!

 

Synes overhodet ikke du skal skamme deg over at du har begynt på kurs igjen fullfres! Du har gjort et riktig valg som tydeligvis har hjulpet deg på riktig vei - så masse gratulasjoner med hele kiloen ned! Vi trenger jo å bli motivert og inspirert igjen når vi har drevet på en stund, så superflott at du tar tak igjen! Ønsker deg lykke til med fortsettelsen. Gratulerer med nyinnkjøpene også - jeg er sikker på at du er stilig i de nye klærne - utrolig deilig å føle seg vel!

 

Karora - Gratulerer med kjempeflott vektnedgang tidligere i vår! Det viser jo at du vet hva du skal gjøre og får det virkelig til. Jeg forstår godt at det ikke er like lett "alene" uten hjemmestøtten og drahjelpen som du sikkert fikk der... og jeg antar at du har flyttet hjemmefra i forbindelse med studier, så da er det en utfordring å få det til i et aktiv og hektisk studentliv. Men du har jo ballasten med deg og vet hva som skal til - og så har du jo oss! Ta ut frustrasjoner og gleder her - vi er her vet du! Synes fullfres har gode praktiske tips mht å komme gjennom dagen med sunne måltider... Har du prøvd Wasa sandwich? Kjempefine å ha liggende slike små knekkebrødpakker i sekken, nutrilettbarer ol. er også kjekt å ha i vesken som nødløsning (de holder seg lenge) i tillegg til sunne matpakker, youghurt og frukt.

 

Nei, nå er det ut å hfylle handlekurven med mye frukt og grønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del av dagen min ble tilbragt i bil- den andre på do. Tror det må være kyllingfileten jeg steikte i går :) Ingen kcal talt, ingen skritt talt. Tar kvelden jeg. Vi snakkes i morgen, da er jeg nok pigg igjen. Fullfres- super nedgang, og så flott at du tok tak før ting ble ille. Det står det respekt av, lett å lukke igjen øynene og håpe på at vekta står stille,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del av dagen min ble tilbragt i bil- den andre på do. Tror det må være kyllingfileten jeg steikte i går :) Ingen kcal talt' date=' ingen skritt talt. Tar kvelden jeg. Vi snakkes i morgen, da er jeg nok pigg igjen. Fullfres- super nedgang, og så flott at du tok tak før ting ble ille. Det står det respekt av, lett å lukke igjen øynene og håpe på at vekta står stille,[/quote']

 

God bedring, smellyflower, og takk for hyggelig oppmuntring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har matmessig gått veldig greit. Har spist det jeg planla, og fått i meg både frukt- og melkekaloriene. Unnet meg en kopp Options kakao til lunsj, det var godt.

 

Dagens middag var litt traust - fiskekaker, potet og råkost - men jeg hadde en søt avslutning på lur i dag også. Det er så koselig å se hvor glade både mann og barn blir når de oppdager at det ligger en ekstra skje på bordet. I dag var det bringebær (usukra bær fra frysedisken på ICA, jeg søter dem med litt Splenda), Sans bringebæryoghurt og en klatt vaniljekesam på toppen. Skikkelig godt, og veldig lekkert å se på, servert med 1 stk havreflarn til hver.

 

Ellers var det tredje kurskveld. Hadde gått ned 0.9 kg på kursledervekta, men det blir vel bare tull å nevne dette. Forholder meg til minus ett kg på naken morgenhjemmevekt. :-) Er fornøyd uansett, jeg syns dette går kjempebra. Kveldens tema var betydningen av fysisk aktivitet. Jeg hadde ni trimpoeng siste uke - planen var ti, så jeg skal stå litt mer på i uka som kommer.

 

Nå skal jeg ta et bad og ta tidlig kveld. Holder på med en god bok - "Skjebnehjulet" av Kajsa Ingemanson - og gleder meg til å lese på senga.

 

God natt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: GOD BEDRING SMELLYFLOWER!

Håper du er myyye bedre i morra!

 

Dagen i dag har vært super! Jeg har kun spist det jeg skal, og jeg har fått trent i dag :)

Det er helt utrolig hvor fort formen daler... håper den kommer fort tilbake igjen! Treningstøyet er vasket og henger til tørk, så det blir en ny runde imorra.

Alt i alt har jeg fått 11331 skritt i dag, og det syntes jeg jammen ikke er verst!

 

I tillegg har jeg fått begynt på studiet mitt på regnskapsskolen også så nå føler jeg det går veien :)

 

Fullfres: Gratulerer med nedgangen! 1 kilo er jo kjempebra! Og syntes middagen din hørtes god ut jeg, og desserten syntes jeg hørtes super ut.

 

Husker ikke om jeg har fortalt dere når jeg har veiedag, men det er på mandager! Fin måte til ikke og få helga til og skli helt ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Ønsker smellyflower god bedring! Magetrøbbel er ikke godt (det er noe dr...!) og håper inderlig at du slipper å sitte klistret til potten i natt, men får forhåpentligvis en god natts søvn som gjør deg frisk og opplagt til morgendagen!

 

Synes du hadde god norsk husmannskost til middag i dag fullfres, det er jo godt - og med kulinarisk herlig dessert! Hørtes veldig fristende ut! Jer er enig med deg, hold deg til resultatene av morgenveiingen din - de er jo egentlig mest representative og stabile mht hva magen måtte få påfyll av i løpet av dagen før veiingen! 1000 g ned er superbra! Kos deg med badet og boken... og flott å høre at du er motivert for litt ekstra trim! Dette går veien din!

Glemte forresten å kommentere at du kunne tenke deg rockering... og lurte på om du skulle kjøpe den som er til salgs her hos GR. Jeg lurte også på det, men etter å ha leste litt her i trådene om rockering, fant jeg ut at jeg heller ville spandere noen ekstra kroner å kjøpe en slik tung, polstret ring med mange bulker på innsiden for å få skikkelig god trening av den. Den kan kjøpes fra Innersvingen: http://www.sirkeltrening.no - men jeg fant den rimeligere hos trumf.no (under 500 kr totalt med frakt) - og det tok under tre dager fra jeg bestilte den til den var i hus. Kjøpte den som veier 1,7 kg - fikk litt blåmerker rundt livet i starten, men nå er de på vei bort og jeg kjenner at treningen er effektiv for kjernemuskulaturen (core). Uansett hva du velger - det er fin og morsom trening!

 

Camkir - Så morsomt å høre at du er fornøyd med dagen din - deilig å høre at du vil dele en vellykket dag med oss andre.. da blir jeg også inspirert til videre vandring på livsstilsomleggingsveien! Ja, det er godt å komme inn i gode treningsrutiner og vaner... er jo vanedannende og jeg savner det om jeg ikke får vært aktiv nok i løpet av en dag! Ny trening i morgen - kjempeflott! Da blir det resultater!

 

Jeg har også hatt en finfin dag - Først storhandel av mat, mye frukt og grønt fant veien i handlevogna sammen med en god del skritt og tunge bæreposeløft (ny OL-gren??) Så fikk huset seg en real omgang med støvsuger og vaskebøtte - deilig... blir jo litt svett av det også... Deretter studier, fiskemiddag (fet fisk i dag) kaffekos m/mandariner med en venninne før vi gikk (spant) en fin ettermiddagstur på utrolig glatte veier... hmmm har ikke lagt om til piggsko enda, men det trengs visst! Så ble det tid for en halvtime med rockeringen (15 min hver vei) + elipsemaskintrening i stua som resulterte i 21 552 skritt hittil i dag. Veldig fornøyd med dagen i dag! I morgen er det å fortsette i fin stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle sammen har hatt en god natts søvn i natt!

Jeg håper virkelig at du er myyye bedre i dag smellyflower.

 

Så utrolig flink du var i går afrodithe:) og så utrolige mange skritt! Var jo det dobbelte av meg det.

 

Nå går det snart mot helga og jeg gleder meg! Jeg har masse og gjøre i helga. Rundvask av huset står for tur. På søndag skal de som eier huset pusse opp badet så vi må bo hos mammaen min litt, men jeg gleder meg så! Badet her ser så grusomt ut! :)

 

Håper dere alle får en super dag i dag! her er skrittelleren på og treningstøyet er tørt så så fort snuppa er i barnehagen skal jeg trene!

 

Nå er det først tid for frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen!! Så artig med en så aktiv tråd! :)

 

Jeg har fått bihulebetennelse og føler meg for å være helt ærlig helt elendig, ellers pleier jeg å være her inne hver dag altså. (hvertfall på hverdager)

 

Ellers har jeg hatt en ekstra mager uke og fortsetter nok med det til over helga, etter som jeg er syk likevel, og da blir det jo ingen festeligheter. Måtte gjøre noe drastisk, for jeg hadde gått ned lite i noen uker, og var livredd for et vektplatå. Hadde et i vinter som varte i 6 uker, mens jeg trente og spiste riktig og ikke rørte alkohol og ikke skeiet ut med en drue en gang. Det er altså aldeles grusomt, og det gjelder å ta fram alt man har av tålmodighet og viljestyrke. Det løsner jo til slutt, heldigvis.

 

Stå på alle sammen,

og ha en sunn og god helg!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bihulebetennelse er ikke noe godt! Du må ta godt vare på deg selv nå :)

 

Akkurat kommet fra trening, og jeg merker at det er lenge siden sist jeg trente, jeg var så sinnsykt støl idag, og frykter jeg blir enda verre i morra!

Jeg sto på nippet til ikke og dra og trene i dag, men jeg gjorde det, og nå føler jeg meg tusen ganger bedre.

Fikk telefon fra en som hadde fått meg anbefalt :) han lurte på om jeg vill ejobbe hos han! Skal ta en prat med han på søndag så får vi se hva som skjer!

 

Nå er det tid for litt lunsj og etter det litt shopping med mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg, kess. :-)

Jeg er så full av beundring for alle dere som holder ut langvarige vektplatåer. Det eneste fornuftige er selvsagt å holde ut - det løsner jo til slutt - men jeg er redd for hva jeg selv ville gjort i en tilsvarende situasjon...

 

Det er sikkert lurt å eksperimentere litt med mat- og treningsmengde/sammensetning, og prøve å notere seg hva som virker. Jeg har også tro på variasjon i seg selv. Det er jo ikke "normalt" for kroppen som biologisk innretning at tilgangen er kliss lik fra dag til dag over lang tid. Min lille kvasibiologiske teroi, bare... :-)

 

camkir - så spennende med jobbtilbud. Kanskje det viser seg å være noe du har lyst på?

 

Selv sitter jeg på gnistrende rent kontor for øyeblikket. Jeg hadde satt pc-en igang med noe som kalles "defragmentering" (intern opprydding) og var innforstått med at det kom til å ta tiiiid. Det bare måtte gjøres, for maskinen var blitt utrolig treg.

Så da benyttet jeg den ledige tiden til full vaskesjau på kontoret (vi har egentlig en vaskeordning i kontorfellesskapet, men den har ikke fungert siden før sommeren :-(

 

Nå er det rent og pent overalt. Jeg har vært på Black Design og kjøpt to nye grønne brikker, tent lys og dessuten pyntet med en rosalilla krysantemum. Herlig fredagsfølelse. (Hadde det bare vært like reint hjemme)

 

Og klokka to er det vinlotteri og fredagskaffe...!

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har ungene bedt så pent om "noe skikkelig godt" til middag. Har ikke helt bestemt meg for hva det skal bli, men har lagt kyllingfileter til tining, så det blir noe i den retning.

 

Jeg tror det blir sein middag, for jeg har tenkt å dra på svømming i ettermiddag. Som dere vet strever jeg med å få gjort treningen min litt mer allsidig, og svømming er noe jeg liker.

 

Vi skal ellers i kulturhuset på Ylvis-forestilling i morgen. Drar sammen med et annet par. Forestillingen er såpass tidlig at vi har bestemt oss for å dra hjem til det andre paret etterpå, for å steke pizza sammen med våre tilsammen fem (store) unger.

Vi lager pizza på forhånd, klar til å settes i ovnen når vi kommer hjem.

Jeg skal bake en med reker som marineres i hvitløk og karri (inspirert av Peppes "Moby Dick"). Bruker lett mozarella oppå, og legger litt ruccola på etter steking. Veldig godt!

 

Ukas kosemerker går til rødvin attåt. :-)

 

Pizza er jo litt problematisk i ned i vekt-fasen - lite mat for kaloriene, men jeg tenker å ta en fjelltur på formiddagen for å ha litt å gå på.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...