Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Gjest afrodithe

Camkir - så strålende at du kom deg over dørstokkmila og gik på trening - og en deilig følelse i kroppen etterpå selv om du er støl... det viser jo at du virkelig har latt kroppens muskler få gjennomgå! Gratulerer også med spennende jobbtilbud! Håper møtet i morgen blir interessant! Lykke til!

 

Kess - ønsker deg god bedring med bihulebetennelsen... utrolig trasig når det slår til! Jammen må jeg si du har vært flink og ikke gitt opp når du opplevde 6-ukers langt vektplatå. Hvor henter du inspirasjonen og motivasjonen til å fortsette i like fin stil i slike perioder? Stor applaus til deg! Når du er så flink håper jeg inderlig at det løsner godt for deg!

 

Fullfres - lykke til med vinlotteriet - håper du er heldig! Så trivelig lørdag du forteller om! Forestillingen er garantert morsom - har stor tro på Ylvis-brødrene! Lørdagspizza etterpå...herlig... pizzaoppskriften din høres fristende ut...jeg må prøve det en gang! Det høres ut som dere vil få en fortreffelig aften hele familen sammen med venner! Kos dere masse!

 

Nå blir det litt trening her hos meg, og så gleder jeg meg til kjæresten kommer i ettermiddag... da skal vi kose oss med kyllingwok! Helgen har jo dårlig værvarsel, så håper det ikke bare blir inneaktiviteter på oss :), men satser på at vi får oss noen fine turer utendørs... vi er veldig glad i friluftsliv, så været skal ikke stoppe oss... bare kle oss godt.... og så kan vi heller fylle badekaret etterpå... med levende duftlys, rolig musikk og vinglass...:) og fyre på peisen! Vi trives forresten veldig godt på kjøkkenet begge to... han er utrolig flink til å lage mat, så vi kokkelerer stadig sammen, så det blir nok noen herlige middager også!

 

Ønsker dere alle en deilig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Tuuusen takk for mange gode forslag til hva jeg kan ha med meg i veska og greier, det skal jeg jammen kjøpe inn og sørge for å alltid ha med meg :)

 

Afrodithe - stemmer at jeg har flyttet hjemmefra, og bor nå for meg selv. Det er som sagt ikke enkelt å kombinere studentliv og vektnedgang, og det kan noen ganger være vanskelig å klare å "kjøre sin egen stil" med grønnsaker, frukt og mager mat, når så mange av de jeg er sammen med kjøper inn mat med mye kalorier og godis til den store gullmedaljen..har virkelig noe å jobbe med der for å klare å stå på mitt. Men, jeg har virkelig bestemt meg for at jeg skal klare dette!

 

Kess - god bedring! Bihulebetennelse er absolutt ikke godt.. får håpe du blir raskt frisk igjen!

 

Smellyflower - leit å høre at dagen i går ble som den ble. Håper dagen i dag blir bedre og at formen nærmer seg på topp igjen :)

 

Helgen min kommer ikke til å være av den sunneste. En gang i året er det seminar hvor vi drar på hyttetur med korpset jeg spiller i.. Her blir det drikking og festing fra fredag til søndag, og i tillegg til dette er det julebord på lørdag... Dette er egentlig årets faste "høydepunkt", så jeg har allerde lagt fra meg tanken om å være sunn i helga, men jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke blir så alt for ille :)

 

Jeg måtte snike meg opp på vekta i dag, i og med at jeg ikke tror vekta vil vise så god vektnedgang på mandag, og resultatet var virkelig oppløftende, og jeg er veldig klar for å fortsette/starte oppat på mandag!

 

Startvekt 03.11: 92,8

07.11: 92,2!! :)

 

Ønsker dere alle sammen en riktig god helg, nå er det på tide å hoppe i bilen og reise av gårde! Kommer med en oppdattering om hvordan helga har gått på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for alle "god bedring ønsker", håper det gir seg snart for til uka VIL jeg på trening igjen.

 

Ja, de vektplatåene er noe forferdelige greier og jeg vet egentlig ikke hvordan jeg klarer å holde motivasjonen, men det er nok en del trass i det. "De %*§:) platåene skal IKKE få ta knekken på meg!!" liksom. Hjelper det (he, he).

 

Så gøy å bli "headhunta" Camkir, håper det er en spennende jobb da.

 

Enig med deg Fullfres, at variasjon er viktig. Og ja, på Black design har de sååå mye fint. Veldig fristende, men nå har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe noe som helst før jeg er ferdig med all ryddinga.

 

Det høres ut som en meget god plan Afrodithe. Tur, romantisk bad og vin foran peisen med kjæresten. Helt perfekt det der!

 

Kos deg i helga Karora, dårlig samvittighet gagner ingenting. Men det er lurt å ha en plan så det ikke går helt over styr. Og så kan du jo sette i gang med friskt mot på mandag igjen.

 

JA til en strålende lørdag for alle sammen!!!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelly is bak etter to slitne dager på do, hihi. I går oversteg jeg kcal grensen min kraftig. Måtte ha noe salt, så jeg spiste 100 gr cashewnøtter. mmmm....deilig.

Det har seff ikke blitt noe trim disse dagene, men nå skal jeg avgårde tenkte jeg. Måtte bare innom her først.

 

Karora- kos deg på hyttetur du, det er ikke den ene helga med utskeielser vi legger på oss av, men hverdagsutskeielsene. Håper du har det kjempekjekt. Flott nedgang også forresten, grattis!

 

Afrodithe- jeg ble nesten misunnelig når du skrev at kjæresten din kom på besøk. Jeg savner min veldig, men neste helg skal vi bo på hotell og bare kose oss, uten barn og sånt :) Bare sleng ut oppkrifter om dere lager noe deilig, jeg er håpløst dårlig til å lage mat, og utrolig lite oppfinnsom på matlagingsfronten. Håper du koser deg masse i helgen.

 

Fullfres- kos deg med Ylvis og rødvin! Det gjør godt for sjela, og lattermusklene dine får seg nok en deilig treningsøkt.

 

Camkir- du er i siget nå. Håper du får en spennende ny jobb. Du er kjempeflink som trener selv om du egentlig ikke vil :)

 

Kess- er du bedre? Bare ta deg tid til å bli frisk. Da går det fortere. :)

 

Nå skal jeg ut i blesten og gå litt. I ettermiddag skal jeg og jentene på kino. Det blir pitapizza til kvelds. Og en raus porsjon med salat inntil, for min del, seff. Ha en strålende lørdag alle sammen. Kommer innom i kveld og rapporterer. Nyt dagen! Den kommer aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt og se deg tilbake smelly!

Godt du er frisk igjen nå!

Jeg hadde en tung kveld i går, hadde så lyst til og dytte innpå alt mulig av sjokolade, potetgull og brus, men jeg klarte og la være! Fornøyd med det:)

 

I dag blir det en rolig dag, bare kose oss i dag.

 

Håper dere alle sammen får en superfin dag! Kommer innom i kveld for og rapportere. Skrittelleren min har pause i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vil jeg ha kos. Sånne dager savner jeg å røyke. Røyken min, Lucky strike, bestevennen min, min trofaste allierte i allslags situasjoner....savner det.

Jeg finner liksom nesten bare spiselige kosealternativer. Hvordan koser folk srg uten røyk og uten mat (les snop og digg) og uten kjæresten i umiddelbar nærhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg i dag, på en måte. vært på kino. Helt ok, men å se tv og film på kino er ensbetydende med å tygge på no, mener hjernen min. Jeg kjøpte en pose med minigulerøtter og en flaske vann, og en pk Lacryl. Thats it! Men det hjelper ikke, jeg vil ha kos: Det eneste som er mer behagelig å gøre uten å røyke, er å trene. Så nå har jeg funnet frem dvden Pilates for dummies (best å ikke gå for hardt ut, hehe) og har planer om å hvertfall se på den. Det kan også hende at mini steppemaskinen min skal bli børstet støv av, den har eg vel aldri brukt, når eg tenker meg om? Ellers var enta mi og ei venninne aleine hjemme en halvtime i dag, mens jeg gikk meg en tur.

 

Før jeg gjør noe som helst, skal jeg planlegge middagene for neste uke. :)

 

Så suser jeg innom igjen i kveld med fullstendig rapport. God lørdagskveld :)

 

Jo, jeg kom på noe jeg har tenkt på i dag. Jeg syns det er såååå deilifg at jeg har veiedag om tirsdagen, det er liksom da uka mi begynner. Har vært litt mandagsslanker før i perioder, det er sikkert derfor. Kan annbefaes hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til...Det er skikkelig ekkelt å skrive ned ALT jeg spiser. Jeg er jo en peoplepleaser og vil gjerne være plettfri, spes vil jeg at kurslederen skal synes at jeg er flink (sykt, jeg vet ikke hvorfor det er sånn). Men det at jeg skriver ned hver j...a sjokoladebit og chipsflak gjør at jeg får MYE mindre lyst til å spise det. Andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble rett i overkant av 1600 kcal i dag- det er jeg veldig fornøyd med. Sånn ca 7000 skritt, det er litt lite, men dagen forsvant. Har bl a kjøpt min første julegave i dag- det er jeg stolt av :) Skal kjøpe alle før 1 des, så kan jeg og snuppa kose oss i hele desember- forhåpentligvis.

 

Pilates for dummies sier jeg bare, jeg er nok en dummie, hehe. Dama på dvden raste avgårde og jeg hang med så godt jeg klarte. Ble 25 min trening, og enda ett treningspoeng. Dette må øves på, det er tydelig. Men morro å prøve noe nytt.

 

Har planlagt middagene for neste uke ut fra hva jeg har i kjøleskap og frys, og tatt en kikk på oppskriftene i boka. Har jo ideer for måneder fremover. På mandag skal jeg bake ostemuffins, de så herlige ut. Mmmm... *vann i munnen*

 

Jeg kan klare dette livet her kjenner jeg, selv om jeg ser at det tar tid å komme inn i en rytme med så mange måltider, og med en bestemt sammensetning av maten. Jeg opplever at det er mye å huske på, med hjerter og fet fisk og mager fisk og farsemat og frukt og melk, satt i et slags system. Håper at jeg klarer å få plottet systemet inn i hjernen å det går på autopilot etter hvert. Jeg veier meg hver dag, og det er forresten lite oppløftende. Tror kroppen min holder på alt etter do-dagene mine. Men det kommer seg vel til tirsdag? Jaja, det er min minste bekymring akkurat nå. Trenger søvn. God natta alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smellyflower. Godt du er bra igjen da. Ikke rart du ble litt "saltsyk" etter 2 dager på do.........

 

Ja, det er ganske skummelt å skrive opp alt man putter i seg, og nettopp derfor er det så viktig å gjøre det. Man MÅ være ærlig, for det blir for dumt å sitte og juge for seg selv. Det at jeg skriver opp alt er absolutt en av grunnene til at jeg klarer meg så bra denne gangen, så det skal jeg fortsette med i lang tid, kanskje for alltid, hvis det er det som må til.

 

Kos uten røyk går helt fint etter hvert. Jeg går ut fra at du ganske nylig har slutta? GRATULERER!! Det er mange år siden jeg slutta, og jeg lover deg, det der går helt fint etter hvert. Verre er det jo å kose seg uten hverken mat, drikke eller kjæreste (hi, hi). En bra film, en god bok, en fin naturopplevelese........... Jo da, men det blir liksom ikke akkurat det samme. Nå har jeg vært syk 2 helger på rad. Ikke noe kos. Så neste helg MÅ det bli både god mat (men mager), vin og kjæreste. Åååå ja, jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner det, striregner faktisk, og blåser. Jeg har spist frokost og drukket kaffi og lest avis, og nå skal jeg snart ut og gå runden min. Kvir meg, for jeg vet jo at jeg blir våt gjennom regntøyet. :) Men å få gått litt gjør så godt for kroppen :)

 

Kess, jeg sluttet å røyke i slutten av september en gang, jeg husker ikke helt når. Det har gått veldig greit helt til nå, nå savner jeg kosen. Men jeg vet at jeg ikke kommer til å begynne igjen, ingen fare der, hehe. Men jeg er stolt av det, hehe. Kjenner at det er godt at staheten er på plass igjen.

 

Jeg vil også registrere alt jeg putter i meg, for alltid. Jeg tror der ER det som skal til, hehe. Jeg tror at jeg klarer å fortrenge en del ting, og at jeg spiser uten at jeg selv registrerer det, bare hiver litt innpå i forbifarten, liksom. Det er jo ikke sånn jeg vil ha det.

 

Nei, ut på tur! Blir vafler hos papa i ettermiddag, så det er best å forbrenne noen kcal før den tid. He en fortreffelig dag alle sammen. Legg gjerne igjen en hilsen om du er her inne og leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Er som snarest innom for å lese litt om hvordan det går med dere... - og godt å registrere at dere har det bra - jeg har det jo litt travelt med kjæreste-helg da... men nå var det et lite ledig øyeblikk før vi tar oss en tur ut i gråværet... Vi fikk en flott skogstur i tåke og duskregnet i går... mange timer... og i skumringen satt vi i et trolsk lys tett sammen i ly under grantræren å drakk kaffe og spiste matpakke før vi surklet hjemover i slapset til skikkelig høstmiddag... (18 000 skritt) med bayonneskinke og kålrabistappe før vi hoppet i badekaret (fargebad med skumbad og eteriske oljer) med vinglassene, fruktfat og desserten.... og badet kun opplyst av duftende stearinlys... :) Ja det er utrolig kos med kjæresten på besøk - håper du blir frisk kess så du kan kose deg riktig neste helg med kjæresten kess - - OG bare gled dere til barnefri hotelltur smellyflower - godt å høre at du er bra igjen forresten og grattis med flott mestring av røykeslutt! (Middagsmenyen i dag er roastbiff og bakte poteter eller "fløtegratinerte" med sjokolademousse til dessert... den posebaserte har lite kalorier!!)

Håper karora koser seg på hyttetur og at formen er fin i dag...!!

Håper også fullfres hadde en suprtrivelig lørdag med pizza og at forestillingen var bra!

 

Nei, nå blir det å pakke sekken med diverse små tur-overraskelser.... kanskje det blir ostefondue i turstekepannen på et bål i skogen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1672 kcal spist i dag. Fornøyd med det, det er jo farsdag, og jeg har klart å skvise inn en vaffel i inntaket også.

 

2.6 trimpoeng i dag. 7896 skritt så langt, det er jeg fornøyd med. Etter bare etpar hundre meter av turen min, var creativen min tom for batteri, men jeg snudde ikke, men fortsatte å gå. Det imponerte meg litt. Turen min har blitt lett å gå, men kjenner det fremme på leggen siden det er asfalt. Håper på å gå meg en real fjelltur en av dagene, men orker ikke noen fjelltopp når det blåser stiv kuling og hagler.

 

Middagsplenen min for neste uke er:

Mandag: Kapteinens fylte torsk, potet, gulerøtter og brokkoli

Tirsdag: Kyllingklubber, salat og ris

Onsdag: Gretes favorittorsk (fra lett og lettvindt kokeboka)

Torsdag: Lillians fylte kjøttpudding (fra lett og lettvindt kokeboka)

Så får vi se hva hotellet har å tilby av deilige middager

Skrev ned dette fordi at jeg håper andre også kommer med middagstips. er lite oppfinnsom føler jeg.

 

I morgen skal jeg bare ostemuffins (fra GR boka), Håper det kan være en grei avveksling fra skiver og knekkebrød.

 

Så herlig helg du har hatt Afrodithe. Fondue på bål hørtes suverent ut, kom gjerne med tips til turmat, både nistemat og varm mat. Er spent på å høre om hvordan helga til alle dere andre var også.

 

Nå nærmer det seg veiedag for meg. Jeg er spent. I morgen kveld har jeg planer om å lage en oppsummering om hvor jeg er i forhold til ukesmålene jeg har satt meg, og komme med nye. Og selv om denne tirsdagen blir veldig travel kommer jeg til å dumpe innom for å fortelle resultatet, rekner jo seff med at dere er like spente som meg, hehe.

 

Jeg jobber mye med den mentale biten nå om dagen kjenner jeg. Og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har tatt valget om å ha et bedre liv før. Det er jo så deilig å kjenne at kroppen virker. Jeg er flink til å kjenne etter om jeg er hodesulten eller magesulten, jeg er flink å finne på noe å gjøre om jeg er søtsugen, og da glemmer jeg som regel suget. Om jeg er det om formiddagen tar jeg meg en frukt, og sier til meg selv at om jeg fremdeles har suget om ettermiddagen, blir det kaffikos. Ofte har det forsvunnet lenge før... Jeg begynner å forstå mer av min egen overvekt, og hvorfor jeg ikke er slank nå. En del av det handler om at jeg hele livet har definert meg som tykk, selv om jeg ikke var det. Det er en trass i meg også, en kamp jeg har kjempet for å godta meg som jeg er. Har jeg tapt den kampen siden jeg nå slanker meg? Jeg vet ikke hvem jeg er som tynn. Jeg vet ikke hvordan jeg ser ut som tynn. Jeg vet ikke hvorfor jeg vil være tynn, bare at jeg ikke vil være tjukk mer. Det skjer ting i hodet mitt nå, jeg begynner å se det store bildet, og det er deilig. Unner alle det samme.

 

Ehm, nå følte jeg meg litt som Morten Harket. Om ingen av dere forstår, så er det greit. Hilsen Tåkefyrstinnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til og kommentere dere alle sammen, men er helt utslitt etter i dag så orker ikke så mye mer!

Kommer sterkere tilbake i morra...! Spent på hva vekta viser da :)

 

God natt alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda jeg er sååååå trøtt. Skjønner ikke hvorfor. Nå gir jeg opp, det er uansett bare 4 timer til jeg skal stå opp. Får heller prøve å få tatt meg en blund på formiddagen i dag, tror jeg. Har lagt og irritert meg i timesvis. Tror at hjernen min sliter litt, det er nok litt mye for den å fordøye nå. Så da tenker jeg litt høyt her inne.

 

Jeg har drevet litt på med mental trening den siste tiden, og det jeg har tenkt på, er MITT FORHOLD TIL MAT.

 

Jeg vokste opp med perioder med usunn mat, mye boller, chips og cola. Men det bedret seg i oppveksten, gjevnet seg ut, på en måte. Da jeg ble litt eldre, satt jeg mye barnevakt, og der var det mye godt satt frem- sikkert i beste mening. Problemet var bare at jeg ikke klarte å begrense meg i heletatt, og de kveldene var jo som matorgier. Selvfølgelig etterfulgt av dårlig samvittighet. Sånn overspising henger faktisk igjen enda, men ikke ofte. Og jeg hater da meg selv for å miste kontrollen. Jeg var normalvektig og trente mye i hele oppveksten, men følte meg tykk. Jeg var ikke tynn, og det var det jo mange barn som var, men jeg var ikke tykk. Hjernen min trodde det, og da jeg som 19 åring fikk stoffskifteproblemer og gikk opp 30 kg og ble tykk, var det som om jeg ikke så det. Jeg veide over 100 kg da jeg ble gravid, og har vært det nesten helt til nå, nesten 8 år etterpå. Først nå har en spire begynt å gro i hodet mitt, som sier at jeg ikke må være sånn lenger. Jeg må ta vare på meg selv. Ingen andre gjør det. Jeg må gi meg selv en sjanse, jeg vet jo at jeg klarer dette, vilje har jeg i bøtter og spann. Jeg mangler bare litt tro...?

 

 

Jeg spiser mye for å tilfredsstille andre, merker jeg. Det skal jeg slutte med. Derfor skal jeg begynne med hva noen vil mene er en uting, jeg skal begynne å lyge. Tanken morer meg, til og med. Liker å være litt slem???? Jeg skal lyge å si: Nei takk, jeg har nettopp spist, eller: Desverre, det kn jeg ikke spise, jeg blir så dårlig av det (osv osv) Har allergi, så ingen vil tro at det er unaturlig. God plan. Jeg må si til min tilkommende samboer at vi må leve sunt, han må være innstilt på det når vi flytter sammen. Han må ikke bare si at han vil, han må vise det.

 

Jeg spiser fordi at jeg har lyst. Det er jo bra. Problemet er at jeg liker HEEEELT full mage, ofte, og jeg liker ALLSLAGS mat, både sunn og usunn. Og jeg er dårlig på å velge. Litt lik på Ole Brum, desverre. Til lags åt alle kan ingen gjera- er et ordtak jeg må gjøre til mitt ordtak, jeg vil gjøre meg selv til lags, og gi litt f... i de andre.

 

Jeg har et elsk/hat forhold til mat. Nå er jeg klar for å slutte å hate. Den maten som gjør meg vondt,velger jeg bare bort. Det samme gjelder alkohol. Selv om jeg drikker sjelden, drikker jeg nok mer enn jeg hadde hatt bruk for. Jeg vil bruke tid på å bli sunn. Jeg vil bruke tid på dette, å lære å velge rett, ta meg tid til å kjenne etter, ta meg tid til å nyte. Og jeg tor at det er som med røyk. Etter en stund uten feks chips- smaker det ikke lenger så himmelsk, men bare fett.

 

Jeg ser ikke negativt på jula (ikke mer enn jeg pleier hvertfall, er ikke noe julemenneske) men jeg tenker at adventstida ikke er helt lett, ser for meg julebrus og marsipan og øl og kaker og snop og feite middager på løpende bånd. I år tar jeg avstand fra mesteparten av det. Kurset mitt går frem til 23.12. Og først DA begynner jula mi. Også varer den til 2 juledag, ikke lenger. Det er en utfordring til dere andre også, er noen med? Fra desember øker jeg også trimpoengene mine fra minst 40 i mnd til minst 50 i mnd. Kanskje det også er med og hjelper.

 

Jeg har blitt flinkere til å kjenne etter om jeg er hodesulten eller magesulten også. Da er jegflink og finner på noe en stund, og om "sulten" blir borte, var det bare hodesulten som prøvde seg :) Når vi er 2 i kosten syns jeg at det av og til er vanskelig å spise variert nok. Mange ting er så dumt å bare ta litt av, feks til en oppskrift, også må jeg kaste eller prøve desperat å få lurt inn resten i løpet av ikke altfor lang tid. Må være litt taktisk tror jeg, derfor har jeg begynt å lage meg en ukesmiddagsplan. Kanskje gjør jeg det samme med pålegg, at jeg bare kjøper inn etpar sorter om gangen.

 

Nå står jeg opp og tenner meg et lys og tar meg en kopp te folkens. Håper jeg klarer morgendagen sånn ca.

 

Nattakos fra Smelly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og god mandag??

Er dere klare for en ny uke?

 

Smelly: Godt at du deler litt av tankene dine med oss :)

Jeg kjenner meg litt igjen av det du sier. Det med og ha ett hat/elsk forhold til mat. Jeg har kommet ett stykke på vei, men jeg har fortsatt ett stykke igjen!

 

Før når jeg ikke hadde det bra så spiste jeg ikke.. Men de siste 10 årene har jeg trøstespist så fort noe har gått meg i mot... og det har jo absolutt gitt sitt utslag på vekta ja :)

Jeg merker at det fortsatt sitter veldig godt, og de siste mnd har vært en stor prøvelse for meg, men jeg merker at endelig er det jeg som har overtaket! Endelig klarer jeg og styre meg når ting går imot, og jeg skal gjøre alt for at det fortsetter sann! Det gjør så godt for kropp og sinn.

Nå begynner heldigvis ting og ordne seg igjen også, så da merker jeg at motivasjonen bare blir større og større!

 

Jeg har brukt unnskylding som : Jeg beklager, men jeg tåler desverre ikke..... så jeg kan desverre ikke spise det. Ellers takk"

Og da er det ett lukka tema!

 

Heldigvis er mamma på min side, så hun gjør så godt hun kan for at jeg skal gå ned i vekt.

Krysser fingrene for deg smelly! Jeg vet at du har så mye motivasjon og styrke at dette klarer du! Og jeg gruer meg til jul.. det blir alltid alt for mye mat.

La oss lage noen mål sammen for juleaften og 1. juledag???

 

Vekta mi viste hele 2 kg ned i dag.. Måtte gå på flere ganger.. :) trodde jeg så feil jeg!

Jeg er så absolutt klar for en ny uke!

Og neste mandag begynner jeg i ny jobb!

Gleder meg!!

 

God dag alle sammen! Min skal brukes til og vaske huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellyflower - Så utrolig flink du var som fortsatte turen din i går selv om underholdningen ble tom for strøm... herlig å høre at du merker at formen er stigende... Håper bare du ikke får noen senebetennelse i leggene... sikkert lurt å gi kroppen avveksling med å gå andre steder enn på asfalt (evt også skifte på type skotøy du bruker...)

Kjempebra at du jobber med den mentale delen mht livsstilsomleggingen... og jeg synes du har en fornuftig plan og utrolig god innstilling mht dette... Det er nok ingen enkel jobb å endre fastgrodde mønstre som har sneket seg inn over mange år! Kjempelurt å legge ukesplaner og mål for tiden fremover - og det virker som du har en god plan mht samboerskap og hvordan du ellers vil takle dine livsstilsomlegginger framover... Ja det er ingen andre enn oss selv som kan ta ansvar og gjøre gode grep så vi kommer oss dit vi gjerne vil! Søvnløshet er slitsomt når du egentlig er trøtt... tydelig at hjernen din jobber en del... men du har utrolig gode refleksjoner og konstruktive tanker mht til alle utfordringene dine - hold godt fast på dem! Fortsett å ha den gode troen på deg selv - det har jeg (altså troen på at du vil klare dette) og bruk staheten og viljestyrken din på å ta vare på deg selv! Håper du får en fin dag i dag, til tross mangel på søvn og at du får hvilt deg litt i løpet av degen! Sender deg mange varme tanker og energi til å gjennomføre planene dine! Gå på - dette klarer du!

 

Gratulerer camir med ny jobb OG ikke minst kjempegratulasjoner med fantastisk flott vektnedgang! 2000 g er kjempemasse... 4 pakker med smør! Tydeligvis har dine mentale endringer bidratt så du opplever gode resultater! Lykke til med husvasken - her pisker regnværet huset gullende rent på utsiden!

 

I går fikk kjæresten og jeg oss en flott tur gatelangs i regnværet, ble ikke skogtur på oss likevel når været ble såpass ufyselig... ikke like sjarmerende å spise ostefondu i plaskende regnvær.... men turen resulterte faktisk i at skrittelleren endte på 22 000 skritt! Rockeringen fikk seg også en runde og roastbiffen smakte fortreffelig til middag med fløtegratinerte poteter (brukte lettmelk da..) diverse grønnsaker, og sopp som vi hadde plukket tidligere i høst..

 

Ja, turmat kan være så mangt.... bla har jeg tatt med Bixit m/blåbær kjeks og hatt en liten boks med vaniljekesam med til kaffekosen... tar vaniljekesam oppå kjeksen... smaker veldig godt og minner om ostekake...

Når vi går på tur og planlegger litt lengre raster, har jeg innimellom overrasket med å ta med et gammelt vaffeljern og -røre og stekt vafler på bålet!

Bananer med skall i folie med noen sjokoladebiter stappet nedi en sprekk er også en stor slager... eller epler i folie med kanel og vaniljekesam...

Ellers smører jeg sjeldent matpakke, men tar med polarbrød ekstem, løk, salat (hjertesalat er min favoritt!), skinke/pastrami, tomat, agurk, paprika, kokte egg, kaviar / majones, nøkkelost med litt sennep/salat/paprika, hvitost/epleskiver,

Diverse frukt / bær som dyppes i vaniljeyoughurt / vaniljekesam.

Youghurt med fiberrik oppsmuldret oppi er også fin turmat...

Fiberrik med cottage cheese, eplemos og kanel (smaker eplekake!!)

Sekken kan også inneholde grillet kylling, roastbiff, spekemat, potetsalat, tapas, reker, marinerte scampi er fine å slenge på bålet.. eller steke ostesmørbrød på spidd... en liten øl/munkholm på deling smaker veldig godt til... eller en liten skvett rødvin til ostefonduen (det er sånn ferdig ostefondue fra butikken som jeg lunker i stekepannen og spises med små brødbiter og/eller grønnsakbiter (gulrotstaver, stangselleri, champignon, paprika, broccoli osv...)

Wasa sine knekkebrød sandwich er raske og fine å ta med på tur..

Jeg har faktisk også poppet popcorn på bålet (ikke noe fett, men bruker da to melsikter mot hverandre og holder over bålet) noe barna synes er topp...

På fisketurer blir gjerne fangsten en del av turmaten... eller blåskjell dampes i en kjele om vi er ved sjøen...

Ferdiggrillede kyllingvinger er også enkelt å lunke på spidd over bålvarmen...

Grønnsaker med mager dipp er enkelt og lettvint...

eller en ferdigblandet salat....

Options og Rett i koppen supper er jo også lett..

Røkelaks og eggerøre.... (samle noen små tette bokser til diverse turmat....)

Noen som blir med på tur???

 

Ønske seg stormkjøkken til jul? ... og lete etter gammelt vaffeljern i skuffer og skap... hos mor/besteforeldre/loppemarked?

Litt tyngre sekk gir jo bare ekstra trim og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på vind og regn og hagl i hele natt, og det frister IKKE med morgentur. Lover å ta den igjen i kveld. Siste dagen før veiing. Jeg måtte seff snikveie. Og det var ikke motiverende. Men...mye kan skje.

Camkir- det var på en måte godt å lese om deg, selv om jeg seff håper at du slutter å trøstespise. Det er flott at du har tatt kontrollen, det gjør jeg også nå.

Afrodithe- takk for skryt *rødme* Ble flau jeg, hihi.

Nå skal jeg nok få sovet noen timer, håper jeg. Snakkes senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo den mentale biten som virkelig er essensen av disse problemene våre. Det er jo ikke for å ernære oss at vi har spist for mye liksom...........

 

Det er viktig å finne ut av dette hvis vi skal klare en varig livsstilsendring, men også så veldig vanskelig. Det er der jeg mener at det kan være lurt å søke hjelp. Ha en fagperson å snakke med, for det er virkelig ikke lett å få til helt alene, og ikke helt det samme å snakke med kjærester og venner og sånn, hvor det kanskje blir mye følelser med i bildet. Det er ikke flaut, men KLOKT å be om hjelp, mener nå jeg!!

 

Jeg tenker også av og til at hvorfor har jeg ikke gjort dette før? hvorfor lot jeg det gå så langt? og hva i all verden er det som gjør at jeg plutselig klarer dette nå? Det kan nok være nyttig og reflektere litt over dette av og til, med tanke på at det skal være varig og hvordan man skal gjøre det ved tilbakefall (for man må vel regne med at det kommer). Men, det viktigste tror jeg likevel er å bare gå på en dag av gangen og fortsette i det samme sporet hvor gode vaner og en bedre livsstil blir arbeidet inn sakte men sikkert. (Men at det tar tid, ja det må vi bare innse)

 

Så her er det bare å stå på jenter,

så blir vi så sunne og spreke at............!!!!!!:):P

 

 

PS: Jeg har gått morgentur og det blåser så fælt at det var vanskelig å puste i motvind rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg leser jo bare halve innlegg jo. GRATULERER MED UTROLIG NEDGANG CAMKIR, OG NY JOBB!!!!!* roper det ut* Fikk det ikke med meg før i dag- godt jobba. Dette har du fortjent.

 

Og Afrodithe- tuuuuusen takk for turmt-innspirasjon. Det trengs, for jeg og snuppa liker å gå lengre turer, men da må vi ha mat med, ogjeg er som sagt ikke oppfinnsom. Nå blir det andre boller :)

 

NÅ MÅ JEG SOVE LITT! (kjefter på meg selv, hihi, ble bare så glad for å "se" dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet dreams to you smellyflower - og du hadde nok ikke lest et halvt innlegg... det var nok bare jeg som plutselig husket på spørsmålet om turmat (min mor påstår jeg har svart belte i picnik)... og så ballet det på seg under redigeringen av innlegget...

Kjempekoselig om det kan inspirere til trivelige turer med noe spennende i sekken... Datteren din er heldig som har en sprek mamma som gjerne går lengre turer med henne... fortsett slik... da gir du jo henne et supert grunnlag for en aktiv livsstil!

 

Kess - hatten blåste av i beundring over morgenturen din i dag - Det står det respekt av når været er såpass ufyselig! Godt jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb og KJEMPEresultat på vekta, camkir!

 

Smellyflower - det var dype og gode nattetanker du delte med oss. Jeg er helt enig med både deg og kess - man må dypdykke i sitt innerste for å finne svar på hvorfor vi har spist oss overvektige, hvorfor vi har opprettholdt vektproblemet, og ikke minst: hvorfor vi "plutselig" klarer å ta affære med det.

 

Enda mer mystisk er det for meg hvor lett det er å få tilbakefall, enda jeg har kjent på kroppen (bokstavelig talt) hvor mye bedre jeg har det med passe mat og fysisk aktivitet i det daglige.

 

Her må vi bare støtte hverandre, og rope ut når vi har behov for litt ekstra oppbacking! :-)

 

Afrodithe - jeg fikk skikkelig lyst til å gå på tur når jeg leste om dine turer i vær og uvær, og ikke minst om din fantasifulle turmat. Popcorn på bål skal jeg jammen prøve. Regner med man må vente til det bare er glør igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig koselig helg, som startet med svømming på fredag etterfulgt sein middag. J

 

eg fikk oppskrift fra en kollega før jeg dro hjem på fredag, og det ble kjempegod mat:

Fire store kyllingfileter fikk trekke i hønsebuljong til de var gjennomkokte. Deretter la jeg filetene til side, og brukte buljongen som utgangspunkt for saus. Jeg tilsatte et halvt beger lettere Creme Fraiche pluss en halv surret løk og en en surret hvitløk (begge deler finhakket). Smakte til med krydder og la filetene tilbake i sausen. Serverte med kokt ris og wokede grønnsaker (sukkererter, rød og gul paprika og broccoli). Enkelt og godt!

 

Deretter Beat for beat (er så glad i å synge at jeg skråler nesten hele tida til dette programmet) og Nytt på nytt, før jeg tok tidlig kveld. Blir alltid så kveldstrøtt av svømming.

 

Lørdag formiddag gikk med til diverse hobby- og husarbeid, pluss produksjon av brente mandler sammen med døtrene mine. De skal selge diverse julesnop på en lokal messe til helga.

 

En rask spasertur ble det også tid til, før vi dro på Ylvis, og påfølgende pizzakos.

 

Søndag var farsdag. Vi gjør ikke så mye utav feiringen, men pleier å ha kake til ettermiddagskaffen. Denne gangen hadde mannen min ønsket seg Delfiakake. Han tåler ikke rå egg, så jeg eksperimenterte meg fram med eg egge-erstatning jeg hadde kjøpt på helsekost. Det ble bra.

 

Vi tok kaken med til svigerfar på ettermiddagen, slik at han også ble gjort litt stas på. Jeg smakte en tynn skive, og gruet meg til å legge den inn i dagboka - men det var ikke så ille som fryktet, og jeg holdt kaloribudsjettet.

 

Om kvelden stakk jeg innom min egen far med et glass nylaget Lemon curd, en slags sitronkrem som brukes til pålegg. Friskt og godt.

 

Søndag formiddag gikk jeg tur sammen med mannen min. Han liker å utforske nye områder, så vi fant en skogsvei som ingen av oss hadde gått før. Det ble ikke så lang tur, en knapp time, men hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...