Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du har hatt en deilig helg Fullfres. Godt å ha deg tilbake her hos oss etter helga hvertfall. Ser deg for meg, skrålende til beat for beat. Synd vi ikke kan ha bilder her inne. Hadde vært fantastisk å se før og etterbilder av folk, for eksempel. Tilbakefall tørr jeg ikke å tenke på en gang, men jeg ser jo klart for meg at det ikke er usannsynlig. :s Skrekk og gru!!!!

Svart belte i picnik Afrodithe, det høres veldig bra ut. Flott av vi får nyte godt av din kunnskap og kreativitet :)

 

Nå skinner sola (!!!!!!) her, og jeg er helt vill, vil ut og gå. Men så er det de haglebygene annethvert minutt da....Jaja, det verste som kan skje er jo at jeg blir vår og kald. Jeg vil ut, må sjekke noe, nemlig. Må finne ut hvor lang tid jeg egentlig bruker på å gå løypa mi. Før brukte jeg mellom 64 og 67 minutt, og i går plutselig 53???? Følte ikke at jeg gikk fort, heller.

 

Jaja, nok skravling. Snakkes i kveld, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Har planlagt hva som skal stå på middagsbordet denne uka. Det blir:

 

Mandag: restemiddag (lapskaus og kylling/ris)

Tirsdag: hjemmelaget fiskegrateng med potet og råkost

Onsdag: salat med skinke og pasta

Torsdag: laksewok med ris

Fredag: pannekaker og tomatsuppe

Lørdag: er vi invitert bort til noen som altid serverer kjempegod mat

Søndag: oksesmåsteik, dampede grønnsaker og potet

 

Utrolig avstressende å ha dette klart, så slipper jeg å gruble fra dag til dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gå hver dag. I dag har jeg satt nytt batteri i skrittelleren. Mål: Minst 8.000 skritt pr. dag (har en travel uke foran meg, og må være realistisk)

 

2. Holde kaloribudsjettet - 1.600 kalorier hver dag.

 

3. Ikke tjuvlåne "kosemerker" på bekostning av skikkelig mat. Jeg skal ikke overskride 350 kcal på kaloririk kos i løpet av uka, hvilket betyr at jeg bør spare alt til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kjekt om jeg kan inspirere noen til friluftsaktiviteter og tur! Det er nok best med gode glør til pop-corn laging på bål... og det tar litt tid, så ikke ha for mye pop-corn i melsiktene...

Veldig morsomt om noen tester noen ut noen av tur-mat variantene og kommer med tilbakemelding...

 

Oppskriften din fullfres på fredagsmaten hørtes veldig god ut... og må nok prøves en dag! Ellers virker det jo som du har hatt en superduper aktiv familiehelg.. variert og trivelig. Jepp Beat for Beat er fredagshøydepunktet... da trår jeg i vei på elipsemaskinen mens jeg også skråler svett av full hals..

Lykke til med fine og fornuftige ukesmål og nytt skritt-teller batteri!

 

Ja, jeg har tenkt samme tanke som deg smellyflower... det skulle vært mulig å legge inn bilder... ihvertfall kunne sende dem med PM (har forresten sendt deg en...). Hadde vært utrolig morsomt... ikke minst til å se forrandringene underveis og til å bli litt bedre kjent... Håper du fikk deg en flott tur... jeg er sikker på at formen din er stigende så da stemmer nok gårsdagens trimtur-resultat skal du se! Kjempeflott forbedring det da!

 

Planlegging er utrolig smart... sparer masse tid og krefter...

Her blir det rester fra lørdag (bayonneskinke med kålrabistappe) i dag og fra søndag i morgen (roastbiff med fløtegratinerte poteter)

Onsdag skal jeg til kjæresten, så da er det spennende hva han disker opp med..

Torsdag blir det fisk her...

 

En utrolig god fiskerett/gryte (asiatisk inspirert) som jeg bruker mye er dette:

Fres hakket hvitløk, chili og ingefær i litt olje... (evt red eller green currypaste)

Tilsett litt hakket løk,

Gulrot i staver/skiver

Paprika stimler

Minimais

Sukkererter

Fenikkel

Små broccolibuketter

En liten boks hakket ananas med kraft

Purreringer

Tilsett et par bokser kokosmelk (gjerne fettredusert)

Laksefilet eller annen hvit fast fisk skjæres i store terninger og tilsettes helt til slutt... får bare surre med til de er såvidt ferdig

Servers med ris... jeg bruker fullkornsris..

Denne retten har jeg servert i ymse sammenhenger og alltid fått lovord.. (ungene trodde ikke det var fisk i den... de er ikke så begeistret for fisk, men denne litt spicy varianten var en høydare...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...ukesmålene mine forrige uke var jo sånn passe. Spiste havregryn 4 dager i uken, det var en dag mindre enn jeg planla. Fikk gått mye, med do-dagene ødela jo en del her. Ikke så mye mer å si om forrige uke.

 

Mål for denne uken er:

- mellom 10 og 15 trimpoeng. altså 50 tp på en mnd!

- begrense meg på hotelloppholdet mitt.

- "planken" minst 3 dager i uken.

 

Gode planer både med mål og middager, Fullfres.

 

Kopierte middagen din Afrodithe. Skal prøve den- så deilig ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1601 kcal snart spist i dag- det kommer ikke til å bli flere.

3.4 trimpoeng i dag, og over 20 totalt denne uken. er det mulig????? Nesten så jeg ikke tror det. Håper veldig på resultat i morgen.

 

Fornøyd med innsatsen denne uken. Neste uke er det jo hotelloppholdet som kommer til å stjele noen ekstra kcal, men det er ABSOLUTT IKKE hverdagskost for meg å bo på hotell med kjæresten en hel helg, så det skal jeg nyte, men forhåpentligvis ikke så mye at jeg ikke går ned neste uke. Noe trim blir det, han har fått beskjed om å ta med uteklær. ;)

 

Til kvelds skal jeg prøve ostemuffinsen jeg har bakt. Tror de blir bedre neste gang jeg baker de, har en viss formening om hva jeg vil ha oppi av smaker da. Nå må jeg spise- er skrubbsulten, og forbauset over hvor lett dagen har gått, med bare 3 timer søvn. Håper ikke dette blir en vane.

 

Hvordan har dagen til dere andre vært da? Regner med at du svever enda Camkir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at ostemuffinsen ble en skuffelse smellyflower! Kjedelig at de satt fast i papiret... håper likevel at smaken var bedre! Jeg har ikke prøvd dem, men hadde evt tenkt å putte litt ekstra pizzakrydder i dem...

Supert dagsresultat på deg da! Du har jo vært kjempeflink og samlet masse trimpoeng... så jeg krysser fingrene for at det gir deg gode vektresultater også... og skulle de ikke vise seg umiddelbart, vil de nok komme over tid! Fine ukesmål har du også satt opp! Kos deg masse med hotellopphold sammen med kjæresten til helgen... nyt det... og med din innstilling tror jeg ikke resultatet etter oppholdet kommer til å bli så avskrekkende.. viktig å kunne kose seg da! Har sendt deg en PM...

 

Hittil har det blitt 3 trimpoeng på meg i dag... matmessig har det gått greit med bayonneskinke og kålrabistappe til middag... masse klementiner i løpet av dagen + vann (bayonneskinke er jo litt salt da!) Nå skal jeg svinge litt med rockeringen så magemusklene får kjørt seg litt!

Denne uken skal jeg fortsett å være flink med å holde meg i aktivitet.. prøver å holde skrittelleren på 20 000 om dagen... og en halvtime med rockeringen... og fortsette med gode og fornuftige matvalg + være bevisst på å drikke masse vann!

 

Håper Karora snart kommer innom og gir et lite livstegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen har vært til å skrive iløpet helga, og det virker som om at alle har hatt en veldig fin helg!

 

Min helg:

Den ble forsåvidt som forventet i fohold til alkohol.. både fredag og lørdag.. i midlertid er jeg litt stolt over hva jeg har spist. Vi laget taco på fredagen, og jeg sørget for at jeg fikk ansvaret for å kjøpe inn det man trenger som man kan spare litt kalorier på :) Så det ble karbonadedeig, mager kesam (1%) til meg, lomper/lefser og shell. Var flink og tok en lompe som jeg fylte med masse grønnsaker og en mindre mengde kjøtt. Jeg har heller ikke skeiet ut så voldsomt med tanke på godis, ble ikke mer enn 1 plate med mørk kokesjokolade på meg i løpet av hele helgen, og til å være meg er det nesten en sensasjon ;)

Lørdagen var det julemat, ble ikke så mye av det heller, for det var rett og slett alt for mye fett i det..etter å ha spist ble jeg bare kvalm og uvell.. takke seg til mamma's hjemmelagde julemat!

I pausen i går ble det servert en helt plain gryte, som smakte himmelsk dagen derpå x 2.....

Om jeg ikke fokuserer på det jeg har spist og drukket i helga, så har den vært kjempe fin. Jeg har fått kost meg med mange venner jeg ikke har fått sett på kjempe lenge. Nesten litt godt å vite at jeg er savnet av dem hjemme i Oslo, selv av folk jeg til daglig ikke så mer enn 1 dag i uka. Åsså har jeg fått spilt masse, det må jeg ikke glemme!! Det fungerer som terapi for meg, og jeg har hatt kjempe godt av det! Lettere til sinns, uten at jeg helt kan forklare hvorfor - godt er det hvertfall.

 

Jeg har veiedag på mandager, så jeg traska da opp på denne badevekta for å se hvordan det egentlig har gått denne uka, og jeg ble faktisk positivt overrasket! Den viste 92,5 og + 0,3kg opp etter denne helga synes jeg nesten er greit. Totalt er det fortsatt nedgang fra jeg startet ;)

 

Jeg har egentlig ikke gjort stort mer enn å sove i hele går og hele dag.. ikke samlet noen trimpoeng, faktisk ikke flyttet meg fra sofaen og tv'en mer enn nødvendig, nemlig for å gå på do og laget meg.. inntaket i dag har ikke vært på mer enn 717 kcal. Alt for lite, vet det.. lovet meg selv å være flinkere i morgen!

 

Jaja, nok om meg for denne gang =)

 

afrodithe - utrolig mange gode tips til turmat/snacks! Tror jammen jeg skal be naboen om å ta meg med opp i skogen her en eller annen dag så jeg kan få testet ut noe av det! Flink til å samle trimpoeng har du også vært i dag!!

 

camkir - gratulerer med en utrolig bra vektnedgang! Det føltes sikkert kjempe godt og gir masse motivasjon til å fortsette. Og ikke minst, gratulerer med jobb!

 

smellyflower - Så flink du har vært til å samle trimpoeng!! Over 20p på en uke er jo strålende!! Håper det blir resultater av det! Lykke til med veiing i morgen, spent på resultatet c",)

 

nei..nå må jeg legge meg..opp igjen om noen timer for å gå på skolen. Kommer innom iløpet av morgendagen =) min tur til å ha jentekveld, så litt av hvert som må gjøres - nattinatt til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg Karora, syns du har vært flink i helgen, og om du veier deg igjen om noen dager er nok de få hundre grammene borte igjen.

 

Jeg måtte bare frese innom og si at det var ned 1/2 kg, og ned 10 cm- 5 rundt midjen. Strålende fornøyd. Må løpe og lage meg niste nå, har en dag i bil forran meg, og har planer om å være flink og ikke spise junk! Kommer tilbake med mer i kveld :)

 

Ha en flott dag alle superdamer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å se deg her igjen! Det høres virkelig ut som du har hatt en superduper helg - og jeg synes du har vært utrolig flink med alle utfordringene som du møtte underveis! Genialt å sørge for at du var med på mat-innhandlingen til helgen og kunne velge sunne alternativer! Klapp-klapp! Ved slike sammenkomster skal man jo kose seg litt - og det tror jeg du har uten at det egentlig tok for mye av... Vekten viste deg jo i dag at det ikke har gått helt feil... 0,3 kg opp er jo ingenting etter en slik helg... du skal se det går mer ned om et par dager når kroppen har fått kommet helt tilbake til seg selv! Tror det var fornuftig å sove og hvile både søndag og i går... jaja om kaloriinntaket ble labert, så var jo aktivitetsnivået ditt deretter de dagene.. og jeg tror ikke det gjør så stor skade om du har en slik dag innimellom...

Ja er det ikke godt å oppdage at man faktisk er ganske savnet i en slik gjeng som man har møtt jevnlig tidligere! Koselig å høre at du har fått spilt en masse - det har helt sikkert vært veldig morsomt!

Ønsker deg en strålende sunn og aktiv dag - og lykke til med forberedelser til jentekveld - og evt tur i skogen senere en dag!

 

Smellyflower - Kjempegrattis med vektnedgang på 500 gr og mange cm i tillegg! 5 cm ned rundt midjen på en uke er jo formidabelt! Klapp -klapp!

Det viser seg at det nytter å være en aktiv, flink og fornuftig jente! God biltur med deilig nistemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gå hver dag. I dag har jeg satt nytt batteri i skrittelleren. Mål: Minst 8.000 skritt pr. dag (har en travel uke foran meg' date=' og må være realistisk)

 

2. Holde kaloribudsjettet - 1.600 kalorier hver dag.

 

3. Ikke tjuvlåne "kosemerker" på bekostning av skikkelig mat. Jeg skal ikke overskride 350 kcal på kaloririk kos i løpet av uka, hvilket betyr at jeg bør spare alt til helga.[/quote']

 

Ja, dette var mine mål for uka, og fasit for mandag ble:

Jeg tok på meg skrittelleren kl 17:30 (gikk i kjole fram til da, så det passet ikke å bruke den på jobb). Da bestemte jeg meg for å gå minst 4.000 skritt ut i verden, og så hjem igjen. Jeg fikk en kjempefin tur i måneskinn og mildt novembervær - 9.247 skritt. Turen tok 1 time og 10 min = to trimpoeng. :-) I dag har jeg telleren på fra morgenen av, og har allerede gått nesten 2.000 skritt, så jeg gikk sikkert en god del mer enn tur-skrittene i går. Fornøyd!

 

1.557 kalorier spist.

 

INGEN av dem kunne kalles kosemerker. Bare sunn og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha lagt fra deg et halvt kilo, smellyflower!

 

Og det høres ut til at du har hatt en skikkelig fin helg, karora. :-)

 

Jeg har også printet ut fiskegryteoppskriften din, afrodithe, og kommer til å servere den på torsdag i stedet for laksewok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.......

 

med deg Fullfres: det er fort gjort å få tilbakefall, derfor er det nok lurt å finne

noen strategier på å takle dette

 

med dere Smelly og Afrodithe: planlegging er alfa omega, og veldig viktig i

forhold til å forhindre tilbakefall også

 

og med deg Karora: det er lurt å være nøye med maten selv om man drikker

alkohol. Dette er jo ekstra aktuelt nå i disse julebordstider

 

I dag passerte jeg 2/3 ned, og er kjempehappy!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme fra skolen igjen. Kort dag =) Sitter å spiser lunsj mens jeg titter innom her. Skal sette i gang med rydding, støvsuging og vasking etterpå, før jeg må en tur i butikken for å kjøpe inn ingredienser til i kveld. Tenker å servere Chili con carne, en god salat og litt brød ved siden av. Har aldri laget det før, heller aldri spist det, men tror det skal bli bra :) Fant en enkel oppskrift som ikke så så alt for ille ut i forhold til kalorier. Spent!

 

Det er som flere av dere sier, at jeg kan veie meg litt senere i uka når jeg kroppen har kommet seg igjen. Jeg snek meg opp på vekta i dag tidlig, og da viste den 92,3 :)

 

Gratulerer til både Smellyflower og Kess!! Flott vektnedgang!

 

Nei, nå er det tid for å være fornuftig.. Håper alle sammen har en fin dag! Prøver å få tittet innom igjen etter at kaklehønene har dratt i kveld ;)

 

Er det forresten noen som kan fortelle meg hva de hjertene som kommer opp på enkelte av matvarene betyr...? det lurer jeg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfres - Koselig å lese at du hadde en sprek månskinnstur i går - kjempebra jobbet.. også mht kaloriinntaket! Jeg er sikker på at skrittelleren din viser mange flotte skritt i dag! Gå på- det nytter! Morsomt at du vil prøve fiskegryten... tilpass mengdene etter antallet personer mht de ulike ingrediensene... jeg bruker ca 500 gr fiskefilet og 2 bokser kokosmelk til 4 personer... mht krydderiene skal den være litt hot og spicy, men tilpass etter smak og behag... Lykke til!

 

Kess - Bøyer meg i støvet for en formidabel vektnedgang... det står det utrolig respekt av! Beundrer deg virkelig for din utholdenhet og stå på vilje! Kjempeflott at du deler det med oss..blir utrolig glad for å få del i slik framgang! Gå på videre - dette kommer du til å klare!

 

Karora - der ser du... vekten er litt mer riktig etter et par dager... Grattis med det! Lykke til med skravleklubben... og matlagingen - det blir helt sikkert godt og vellykket! Kos deg masse med jentene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jammen godt unna siden sist gang jeg var innom!

Så koselig og se at dere alle sammen har det så bra, og klarer og holde dere til sunn mat og trim!

Jeg går og nyter den siste friuka mi nå, hele dagen i går gikk med til og støvsuge, vaske og rydde, og like før jeg var ferdig kom huseierene for og sette igang med badet! Jeg gleder meg så til og få "nytt" bad!!!

Det ble 8 trimpoeng på meg forrige uke, og er fornøyd med det, og håper denne uka blir like bra. Planen for denne uka blir som følger

* Trene tirsdag, torsdag og søndag

* Gå 30 minutters tur hver dag

* Spise sunt og regelmessig og passe på og få i meg nok vann.. Jeg sliter litt med og få i meg nok vann.

Hva måltidene blir denne uka er jeg ikke sikker på, for vi bor hos mamma og hu disker opp med så mye rart!

 

Smelly: Gratulerer så utrolig masse med vektnedgangen og alle cm ene! Utrolig bra!

Du har jammen satt deg gode mål for denne uka. Tenker du gleder deg masse til helga ;)

 

Kess: Gratulerer med nedgangen du også! Det er jo helt supert!

 

Karora: Høres ut som om du har hatt en kjempehelg! Det er godt og kunne få være med litt på planleggingen og kunne velge litt lettere ting.

 

Afrodithe: Tusen takk for matoppskriften, den skal absolutt prøves.

 

Fullfres: så flink du er til og gå! Vi har satt oss ett likt mål ser jeg! Jeg hadde på skrittelleren min under treninga i dag, men må ha satt den litt feil, for når jeg var ferdig med 20 min på ellipsemaskinen og 20 min på tredemølla hadde jeg kun gått 600 skritt.. det stemmer jo ikke da.... :)

 

Jeg er veldig takknemlig for at dere legger ut litt matoppskrifter her, det blir gjerne at man tar det samme dag etter dag, er godt med litt forandringer!

 

Nei dere, nå må jeg jobbe litt med oppgaven min, håper ikke jeg har glemt og kommentere noe nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo legge ut en meget enkel oppskrift som en begynnelse. Det er min sylslanke variant av kaffelatte... :-)

 

To toppede ts espressopulver (instant) has i et stort krus. Tilsett 1,5-2 dl kokende vann og 4-5 suketter. En drøy dl ekstra lett melk kokes og vispes i kasserolle og helles i kaffen, strø evt på litt kanel eller cappuccinokrydder.

 

Jeg synes dette er skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel nesten som å banne i kirka, men endelig er det utenlandske epler å få tak i... Norske epler er deilig i kaker og desserter, men for å spise rett fra hånda elsker jeg Pink Lady. Og nå er de endelig tilbake i fruktdisken.

 

Ingen sak å gå forbi julemarsipanen når jeg har en sixpack Pink Lady i min favn... :-) Det får heller våge seg at de er dritdyre - 44 kr pakken... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen. Det er så koselig!!!!

 

Jeg har hele tiden belønnet meg selv for hver 5. kg ved å kjøpe meg en liten ting. Denne gangen syntes jeg at jeg kunne unne meg litt ekstra ettersom jeg passerte 40 kg og 2/3, så i dag ble en litt mer eksklusiv krem mot rynker på overleppa. (er så redd for å få det jeg......)

 

"FORDI JEG FORTJENER DET!!!!" (hi, hi):):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pink lady i butikken?? åååå!! gjett hva jeg skal kjøpe i morra :) Ingenting slår de, og med litt kanel på i tillegg blir det reine lørdagsgodtet!!

Takk for det fullfres!

 

Gratulerer med ny krem kess! Tror det er viktig og unne seg ting underveis jeg! Da blir det lettere og mer motiverende og nå målet. Jeg har nå 6 kilo igjen, og når de er borte skal jeg unne meg 2 nye bukser! I tillegg har min mamma lovet meg litt klær hun også! Ååååå... ;) da skal det shoppes.

 

Jeg skal snart i barnehagen, barnehagen er 15 år i dag og skal feire seg selv med pølser og kaker... Jeg har allerede spist så det blir det ikke noe av.

Men jeg deltar gjerne i lotteriet og den andre morroa.

Og så kommer det jammen en klovn dit også...!

 

Kommer innom senere i kveld!

Kos dere og god middag etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å komme hjem fra en travel dag, sitte med laptopen og en kopp te og lese alle innleggene fra dere. Jeg ble skikkelig glad, nesten som når jeg har glemt tlf hjemme og kommer tilbake og finner mange sms der ;)

 

KESS- jeg har lyst til å heise flagget for deg. Er du klar over hvor fantastisk det du har gjort, er? Jeg er utrolig imponert over deg. Fantastisk. Jeg har ikke ord...

 

Fullfres også, som går ned, holder vekten og tar tar før det sklir ut. Suverent. Og den kaffen skal jeg prøve, må bare kjøpe melk først.

 

Lurer på om jeg har gjort noe feil i dag, kom bare i nesten 1500 kcal. Tror jeg skal spise litt salat med olivenolje på seinere. Og kanskje etpar nøtter? Kan ikke ligge under i dag- jeg har nemlig fått 4 trimpoeng, og jeg som ikke trodde jeg fikk noen. Har gått to turer og vært i svømmehallen!!!! ;) Tåler ikke gått klorvann, men må jo prøve og se. Kunne godt tenkt meg og gått og svømt en gang i uken om det hadde gått. Nå er jeg deilig sliten i kroppen. Badesliten. En egen følelse.

 

Jeg vil også ha belønning etter 5 kg, og jeg håper jeg hvertfall har nådd det i januar, da er det jo salg, hihi. I morgen er det fisk igjen til middag, syns jeg er flink som klarer to fiskemiddager i uken, har sluntret unna der før. Nå er det Greys, men før jeg gir meg, må jeg bare si: Tuuuuuusen takk for at dere er her sammen med meg, jeg setter pris på dere alle sammen, dette går så mye lettere med støtte!

 

...og...til helgen blir det ikke voldsom fancy restaurant og sånn, men...hvor og hva kan jeg spise? Thai? Kinesisk? Og hva gjør jeg med de andre måltidene som ikke er frokost og middag? DETTE hadde jeg egentlig ikke tenkt gjennom kjente jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...