Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Krommen funker stadig for meg. Ellers å sier ryktene, slik du nevner Miasen, at søtsuget dabber av jo lengre vi holder oss unna sjokoladen. Men litt sjokolade må jeg ha - sånn innimellom :)

 

Trivselsvekt... Jeg veier nå 64 og noe. Da jeg veide 68 drømte jeg om denne vekta jeg nå har. Nå drømmer jeg om en som er fire kilo mindre enn denne. Liker ikke bilringen som stadig er der! Om fire kilo er den ganske så skrumpet hen. Gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg holder meg unna sødt bortsett fra kanskje litt på fredag. Jeg har ikke søthunger, men vet at hvis jeg begynner å spise søtt får jeg et voldsomt behov for det. Nå er ikke sjokolade min store svakhet men stort sett alt anna søtt.

Har fått hørt det samme at nå må jeg ikke gå ned mer for da forsvinner jeg helt. Det er sterkt overdrevent. De har bare vært vant å se meg noen kilo tyngre. Har godt med spekk på kroppen ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

 

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært inne på vektklubben. Det har vært veldig travelt med besøk og bursdag. Mindre sovetid på de små gjør at jeg prioriterer å lese nyheter /aviser, dusje og sånt når de sover.. Men nå er jeg iallefall her

 

Her har det vært litt pause fra slanking - iallefall forrige helg hvor jeg koplet helt ut og tillot meg å frotse både i snop og vin . I uka som har gått har det vært litt mangel på tid i forhold til å registrere pluss at vi har hatt besøk av svigermor fra torsdag og til i går kveld.. Og så var det dobbel ettårsdag i helga, og da ble det ikke tid til så mye trilling heller pga baking og besøk.. Har ikke veid meg skikkelig heller, men vært innom den med klær på på kveldene bare for å se sånn ca. Veide meg idag morges, og da var det 49.9.. Kunne vært verre etter såpass lang tid med estimering og litt slurv i form av vin og litt ekstra snacks, så synes ikke det var for ille.. Men det betyr at det er nesten to kilo igjen til målet - så nå må jeg prøve å fokusere.

 

Skal senke inntaket til rundt 1400, for nå ammer jeg bare et par ganger i døgnet. Og så må jeg prøve å få trenet litt mer.. Håper å komme ned på 48tallet iallefall til jul. Som hos flere av dere andre er det litt bilring igjen. Noe er fett og noe er nok overflødig hud / slappe muskler etter min enorme tvillingmage.. Så det må nok noe mer trening til også.. Spennende å høre om erfaringer med krom. Kan sikkert være noe for meg også - bortsett fra at det sitter mye i hodet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 0,5 ned på meg denne uka til 60,2.Jeg veier meg på ettermiddagen med de samme klærne som da jeg gikk på kurs.

Har gått relativt bra med spisingen bortsett fra et par dager. Trimmen har jeg også inne , ble 9,3 trimpoeng. Det er ikke så verst når man tar i betraktning det været vi har for tiden.

Det skal være mulig å se 5 tallet først neste uke hvis jeg er riktig flink. :)

Min neste veiedag blir tirsdag da jeg skal ut å reise på onsdag. Det blir en litt kortere uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jepp, 59-tallet vil du se ganske snart; grattis! Du skrev tidligere her at du håpet å nå det før jul. Ser lyst ut for det nå!

 

Jeg gikk på vekta i dag tidlig - som jeg jo pleier hver morgen. Ennå fem morgener å veie seg på før vekta skal inn til kursleder.... Jeg har et mål om å klare 0.5 kg ned på disse dagene frem til mandag. Klarer jeg det?! Det satser jeg på! Da vil jeg i så fall ha gått ned 4.4 kg på dette kurset. Hadde håpet på fem, men 4.4 er absolutt gode kilo å ta vekk!

 

Og etter det er det bare å jobbe med de siste fire kiloene som skal vekk innen februar sier bye-bye :)

 

Angående hold-vekten-kurs: Må bare innse at jeg ikke har råd til det nå. Var hos tannlegen i går.. Reparasjonsalderen har kommet; en krone må til. Det til prisen av tre hold-vekten-kurs!

 

Høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Klumpen63, ikke langt til du ser 59 tallet nå nei!

 

Charliemor, krysser for at du klarer 0.5 kg de neste dagene! Tannleger er dyre ja... og så er det jo en utgift en bare MÅ ta...

 

Her står vekten litt stille akkurat nå. Men har akkurat kommet igang med treningen igjen etter å ha vært syk en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det er fire dager igjen av kurset. Kroppen higer etter det gamle livet, livet med sjokolade hver dag og masse til kveldsmat. Jeg kjemper i mot! Har startet på boka Tenk deg slank. Den tar for seg det mentale ved å slanke seg og beholde vekten. Lite prat om antall kalorier der. For min del stemmer dette med det mentale, at mye, om ikke alt, ligger der oppe i toppelokket. Bli bevisst det som skjer når hånda griper etter den hvite Tobleronen.

 

Mitt mål før jul, litt justert fra tidligere: Innen 22. desember se maks 62.0 kilo der på badevekta. Det skal jeg klare. Bl.a. ved å si "passe mett" til meg selv noen ganger i løpet av dagen :D

 

Til Miasen: Ikke verst å holde vekta når du har vært syk; rett og slett godt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Her er Charliemors mål for livet:

 

Høyde: 160 cm

Startvekt: 67.7 kg (06.10.08).

Delmål 22.12.08: 62.0 kg

Mål 01.03.09: 60.0 kg - og bli der

 

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg)

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg)

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg)

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg)

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg)

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg)

24.11:

01.12:

08.12:

15.12:

22.12: 62.0 kg (?)

 

-- juleferie ----

 

19.01: 62.0 kg (?)

--------------------

02.03: 60.0 kg (?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med dere!!! :-)

 

Er ei jente på 158 cm og 66 kg. Målet er i første omgang 60 kg, også får jeg ta det videre når jeg kommer dit. Begynte på kurs tirsdag, så veiedagen blir tirsdager og måledag mandag (Syns det er greit å ta det dagen før, så jeg veit litt hva jeg kan vente meg tirsdagen...). Jeg har en kjole jeg var lekker smekker i når jeg traff kjæresten for halvannet år siden og nå er det bare humper og bumper, så målet er å kle den igjen... :-)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Først: Lurer på hva du legger i navnet ditt?! Først tenkte jeg at du opplever din vekt som et mareritt! Men så tenkte jeg i mer positiv lei: Du har satt i gang på et ritt, målet er der fremme og du skal ri mot det, uten for mange utenomveier :D Hva tenker du selv?

 

Vi ruver ikke veldig i høyden, vi som er her. "I´m not fat, just short for my weight" har noen på vår høyde prøvd å trøste seg med. Selv tenker jeg at vi har en perfekt høyde på vei mot en perfekt vekt. Hva den perfekte vekten er, varierer litt fra person til person. Du vil se, Mareritt, at vi som er her har ulike mål. Selv ønsker jeg ikke å veie så veldig mye mindre enn 60 kg fordelt på mine 159,5 cm. Da mener jeg selv at jeg blir FOR skrapa. Andre her vil helst veie ti kilo mindre. Vi er mao. ulike - men med et felles mål om å gå ned. Sammen er vi krutt på den veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst!!! :-)

 

Valg av navn er ikke mer avansert enn at jeg heter Marit og siden Mareritt rimer på og er en forlengelse blir det ofte nevn hvis noen skal lage en ordlek med navnet mitt i. Mange vil nok også si at jeg er et lite Mareritt, om ikke i så stor grad nå, så i mine yngre dager... I de fleste forum er navnet Marit allerede opptatt, så da har det bare blitt sånn at Mareritt har blitt mitt faste nick... :-)

 

Jeg har ikke som mål å gå ned kjempe masse, for jeg ser egentlig helt grei ut. Det er mange som har hevd på øyenbryna og rulla med øya når jeg har nevnt at jeg sku begynne på GR. Greia er at jeg har de 5-6 kiloa for mye i forhold til trivselsvekta mi, de la jeg på meg når jeg ble samboer (ikkeno uvanlig med det). Kiloene mine legger seg på magen og lårene, så derfor føler jeg meg noen dager som en stor klump!! Jeg er kjempe god på jojo-slanking, og tenkte derfor at GR kanskje kunne hjelpe meg å få et godt, sunt og variert kosthold, som kan hjelpe meg å holde meg på trivselsvekta. Jeg er på ingen måte no sylfide og har heller ikkeno mål om det, jeg har bare lyst til å selv føle at jeg ser bra ut uten å måtte kjøpe klær kun til det formålet å skjule den ringen rundt magen... :-)

 

Dagene fra kursstart har gått kjempe bra!! Jeg spiser kanskje litt mindre enn det jeg burde, men det må jeg justere litt etterhvert når jeg har vendt meg til det her... Vann får jeg i meg i bøtter og spann, så jeg løper å tisser hvert tredje sekund føles det som...

Igår havna jeg nedi rødvinsdunken sammen med ei venninne, men det var en impulsgreie og sååå utrolig koselig, så selv om jeg vel nå ikke har no flere kosemerker igjen før jul var det vel verdt det!!! :-)

 

Ikveld ska jeg forsøke meg på kyllinglasagne - legger ved oppskrifta nedenfor. Vi lagde den for ett par uker siden og den smakte mye enn vanlig pakkelasagne, og det beste var at jeg følte meg ikke som en stor "klædd" i sofaen etterpå, selv om vi hadde kost oss meg god mat på kvelden... :-)

 

Nå tenkte jeg at jeg sku bake noen rundstykker. Har tenkt at hvis jeg lager 30g rundstykker og setter de til heving så er jo det mye lettere enn å drive å dele og veie brød... For det holder seg på 30 g gjør det ikke? Det er vel luft i rundstykkene som gjør at de blir større, så de blir vel ikke tyngre da...?? Kjente at dette var veldig elementært, og at jeg burde klare å tenke meg til det selv, men jeg får skylde på den vindunken fra igår... :-P

 

 

Blei langt innlegg fra meg her nå, men men, skravler vanligvis ganske mye så bare venn dere til det...

 

God lørdag alle sammen!!! :-)

---

 

Ingredienser

Kyllingsaus:

1 løk

2 ss olje

1 boks hermetiske tomater, ca. 400 g

1 ts oregano

ca. 1 dl vann

1/2 grillet kylling (jeg brukte en 400g pakke med kyllingkjøttdeig)

 

Ostesaus:

2 ss smør

1 ss hvetemel

2 dl melk

100 g ost, revet (kan fint bruke mindre ost)

4-6 lasagneplater (fullkornsplater)

Fremgangsmåte

Fres grovhakket løk i olje. Ha i tomater, oregano og vann, og kok til saus. Skjær kyllingkjøttet i biter og varm dem i sausen. Smak til med salt og pepper.

 

Smelt smøret, rør i melet og spe med melk. Kok til tykk, hvit saus. Ha i halvparten av osten. Legg lasagneplater og kyllingsaus lagvis i ildfast form. Hell ostesausen over og strø resten av osten på toppen. Stek retten i ovnen ved 200 °C i 20-30 minutter (les på pakken hvor lang tid lasagneplatene trenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, Mareritt!

Dette med baking er virkelig ikke mitt felt... I det hele tatt, dette med matlaging... Ikke min greie. Jeg er derimot innmari god på rydding og oppvask! Så slik er det fordelt i min heim; lengre del lager mat, kortere del (meg) rydder og vasker. Kanskje noen andre her som kan komme med ekspertsvar mht. rundstykker og vekt?

 

Vin... Skal si også jeg druknet ned i ei vinflaske i går... Var bedt bort. Veldig hyggelig - og null kontroll på det som ble skjenket meg... Må ha vært minst fire glass. Så i går førte jeg opp godt over 2000 kalorier! Tar det derfor meget pent i dag! Og i morgen får vi gjester til middag.... Hvordan skal mandagens veiing se ut mon tro?! Det blir min siste på dette kurset.

 

Tenker: Helt ok å flippe ut innimellom. Legge det til helgene. Være nøktern på hverdagene.

 

Her i huset skal vi ha kyllingtaco til middag; også det en meget god sak :D

 

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Blei en gåtur og tv på meg igår istedenfor baking, så jeg kan dessverre ikke gi dere svar på om 30gr rundstykker holder seg på 30 gr etter heving, men satser på å få gjort det imorra... :)

 

Igår lagde jeg den herlige lasagnen som jeg har lagt inn oppskriften på ovenfor. Jeg spiste til jeg var mett (omtrent akkurat en sånn posjon jeg skulle få i meg tenker jeg. Ville nok tatt vekk litt av kosen hvis jeg sku hatt med meg vekta på stua for å veie maten når jeg tok på til meg... :P Samboeren hadde hvertfall fått helt hetta!!) Rydda bort ganske med en gang, så jeg ikke sku bli frista til å ta på en ekstra posjon etter at "maten hadde fått synki". Colaen var byttet ut med Mozell light. Hadde popcorn i skapet til lørsdagskos, men det blei det aldri no av at vi tok frem - ikke for at vi ikke fikk lov, men for at vi ikke hadde lyst på... Hmm, noe har skjedd når jeg ikke har lyst på godteri på kvelden... ;) Men hva skal jeg gjøre med popcornet nå da? Ska jeg stole på meg selv nok til at det ikke forsvinner i et svakt øyeblikk en kveld til uka???

 

Idag er vi bedt bort til svigers på middag, så det blir spennende å se hva vi får... Men så er det jo noe med det dere skrev over med å kose seg innimellom, og å ikke bli fanatisk, men heller være flink på hverdagene og gi seg selv lov til å kose seg litt innimellom... :) Lettere å sitte med klementinen og gulrota på torsdagskvelden når søtsuget melder seg, hvis man veit at man ska få lov til å kose seg på fredagen... :)

 

God søndagskveld!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Helgens to festligheter ga seg utslag på vekten, ja. Ikke for det, jeg har ikke gått opp, men heller ikke nevneverdig ned. Vi snakker 0.2 kilo. Slik ser da rekka mi ut:

 

06.10: 67.7 kg - startvekt

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg)

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg)

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg)

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg)

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg)

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg)

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg)

 

Målet før jul er å se 62.0 kg. Er redd det blir tøft i disse førjulstider! Og nå som jeg er ferdig på kurs og alt ting! Nå må jeg jobbe med det mentale :D Da er trådene her på diskusjonsforumet til god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal hjelpe deg å holde motet oppe vi!!! :D

 

Er godt fornøyd med helga, påtross av den lille drukningsulykka fredag og forsmak på julematen hos svigers igår, men men alt i alt... Det er pølsa som er helt forferdelig av julematen er det ikke? Forsøkte å spise kjøttet av ribba, og smugle mye av fettet over til samboerens tallerken, og jeg tror det gikk uten at svigermor ble for såra. Desserten måtte jeg jo også smake på, dog kun for hennes skyld... ;p Men hva med surkål? Er det ille og?

Dagen idag har gått fint når mat vedgår... Har brukt den på å hjelpe mamma å rydde ut av pikerommet mitt... Hun satt her en dag å fortalte at hun drømte om sitt eget bibliotek(et lite rom med alle bøkene hennes i + en god stol hun kan sette seg å bla litt i de...), da det smeller fra meg: "dere får kjøpe dere større hus da vettu...", motsvaret ble noe kjølig "...eller så kan du rydde ut at rommet ditt nede...". Da blei jeg satt ut, og lovte noe spakt at det sku gjøres idag... Som sagt så gjort... Ikke så mange kalorier lettere, men mye lettere samvittighet og mange latterkuler av gamle bilder og skolebøker... :D

 

Imorra er det kursdag og veiedag for meg. Målinga tar jeg når jeg kommer hjem ikveld...

 

God mandagskveld!! :)

 

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta i dag. Det ble et jafs nedover denne uka. Gikk ned 1,4 kg til 58,8. Dette er nok ikke så veldig reelt da jeg har vært syk og er syk denne uka. Har ingen trimpoeng så det må kunn være vesketap. Det har gått greit med spisingen denne uka. Fortsatt dårlig på vanndrikking.

Regner med at det blir en oppgang neste uke når kroppen får normalisert seg etter sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, første uke uten kursleder er gjennomført. Har klart å holde fokus. Mitt mantra er "PASSE METT". Motivasjon er alfa og omega. Den er der ennå; takk for det :)

 

Og her er min mål så langt på veien:

 

06.10: 67.7 kg - startvekt. Midje 90.0 cm.

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg). Midje 88.0 cm (ned 2.0 cm).

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg). Midje 88.0 cm (ned 0.0 cm).

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.5 cm (ned 1.5 cm).

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.0 cm (ned 0.5 cm).

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg). Midje 85.0 cm (ned 1.0 cm).

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg). Midje 84.0 cm (ned 1.0 cm).

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg). Midje 83.0 cm (ned 1.0 cm).

01.12: 63.2 kg (ned 0.7 kg). Midje 82.0 cm (ned 1.0 cm).

 

Dere andre på rundt 160, hvordan står det til med motivasjonen? Jeg kjenner en frykt for å miste den nå som jula kommer. Når vekta går oppover - det vil den trolig i den søde juletid - hva skjer med min hjerne og motivasjonen da? Har dere gode råd på veien? Kanskje noen erfaringer fra tidligere juler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

2. uka på egen hånd... Gikk neste FOR bra; ned 1.0 kg og 1 cm i livet. Til nå har jeg max gått ned 0.7 kg i uka og trivdes med det ;) Litt skummelt å gå ned en hel kilo når jeg attpåtil var på julebord fredag. Nå skal der sies at jeg forsynte meg kun en gang av middagen - og et par småporsjoner av desserten (husket på PASSE METT) samt at jeg gkk til og fra - en tine til sammen.

 

Slik ser min progresjon ut til nå; 0.2 kg frem til målet 22. desember:

 

Høyde: 160 cm

Startvekt: 67.7 kg - midje 90.0 cm (06.10.08).

Delmål 22.12.08: 62.0 kg og 80 cm midje.

Mål 01.03.09: 60.0 kg - midje 77 cm - og bli der ;)

 

06.10: 67.7 kg - startvekt. Midje 90.0 cm.

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg). Midje 88.0 cm (ned 2.0 cm).

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg). Midje 88.0 cm (ned 0.0 cm)

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.5 cm (ned 1.5 cm).

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.0 cm (ned 0.5 cm).

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg). Midje 85.0 cm (ned 1.0 cm).

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg). Midje 84.0 cm (ned 1.0 cm).

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg). Midje 83.0 cm (ned 1.0 cm).

01.12: 63.2 kg (ned 0.7 kg). Midje 82.0 cm (ned 1.0 cm).

08.12: 62.2 kg (ned 1.0 kg). Midje 81.0 cm (ned 1.0 cm).

 

Til nå, på 9 uker: Ned 5.5 kg og 9 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, hopper i det: Skal ikke notere noe denne uka. Se om 9 uker med notering har satt det hele i blodet mht. inntak av mat og behovet for trim. Med en bikkje som trenger minst 50 minutters tur hver dag, bør trimmen være nogenlunde under kontroll. Med to selskap denne uka, vet jeg hva jeg må gjøre de andre selskapsløse dagene. Da er det bare å gå på med friskt mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Vil bare skrive ned formelen for daglig energiforbruk - kjekk å ha ;)

 

------------------------------------------------

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Siste uke har også gått bra. Det ble opptil flere dager med "matkos" i anledning bursdag. Jeg tok ikke helt av; det er ikke romjula ennå :D

 

Justert litt på vektmålet og slik ser da planen ut:

 

Høyde: 160 cm

Startvekt 06.10.08: 67.7 kg - midje 90.0 cm.

Delmål 22.12.08: 61.0 kg og 80 cm midje.

Mål 01.03.09: 59 kg - midje 77 cm - og bli der.

 

06.10: 67.7 kg - startvekt. Midje 90.0 cm.

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg). Midje 88.0 cm (ned 2.0 cm).

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg). Midje 88.0 cm (ned 0.0 cm)

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.5 cm (ned 1.5 cm).

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.0 cm (ned 0.5 cm).

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg). Midje 85.0 cm (ned 1.0 cm).

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg). Midje 84.0 cm (ned 1.0 cm).

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg). Midje 83.0 cm (ned 1.0 cm).

01.12: 63.2 kg (ned 0.7 kg). Midje 82.0 cm (ned 1.0 cm).

08.12: 62.2 kg (ned 1.0 kg). Midje 81.0 cm (ned 1.0 cm).

15.12: 61.4 kg (ned 0.8 kg). Midje 80.5 cm (ned 0.5 cm).

 

Til nå, på 10 uker: Ned 6.3 kg kg og 9.5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

§ Dersom du spiser noe og ingen ser det, så har det ingen kalorier.

 

§ Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate, vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.

 

§ Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.

 

§ Mat som inntas for medisinske formål (som f.

eks. karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, rødvin, cognac etc.) teller ALDRI.

 

§ Jo mer du feter opp de som daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv.

 

§ Mat (f.eks. popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops) som inntas som en del av underholdningen ved å se på film eller video eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av en underholdning.

 

§ Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når de brytes opp.

 

§ Alt som slikkes fra kniver, slikkepotter eller skjeer mens du lager mat, inneholder ikke kalorier fordi det er et ledd i mattilberedelsen.

 

§ Mat med samme farge har samme kaloriinnhold (f.eks. tomater og jordbærsyltetøy, sopp og hvit sjokolade).

 

§ Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordi kalorier er en varmeenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...