Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Høyde: 160 cm

Startvekt 06.10.08: 67.7 kg - midje 90.0 cm.

Mål 04.05.09: 57 kg - midje 75 cm - og bli der.

 

06.10: 67.7 kg - startvekt. Midje 90.0 cm.

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg). Midje 88.0 cm (ned 2.0 cm).

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg). Midje 88.0 cm (ned 0.0 cm)

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.5 cm (ned 1.5 cm).

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.0 cm (ned 0.5 cm).

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg). Midje 85.0 cm (ned 1.0 cm).

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg). Midje 84.0 cm (ned 1.0 cm).

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg). Midje 83.0 cm (ned 1.0 cm).

01.12: 63.2 kg (ned 0.7 kg). Midje 82.0 cm (ned 1.0 cm).

08.12: 62.2 kg (ned 1.0 kg). Midje 81.0 cm (ned 1.0 cm).

15.12: 61.4 kg (ned 0.8 kg). Midje 80.5 cm (ned 0.5 cm).

22.12: 60.7 kg (ned 0.7 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.5 cm).

 

Til nå, på 11 uker: Ned 7 kg og 10 cm; perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så utrolig flink du har vært :D:) Gratulerer masse!!!!!!!!!!!

 

Selv har jeg nok tillat meg selv å skli litt ut. Har ikke orket å registrere / telle, og etter hvert har jeg bare gitt litt blanke. Januar er så farlig nært, så da er det lett å tenke at jeg tar det da. Har ikke veid meg mye, men er nok litt over 50 nå. SÅ det er jo ikke så veldig bra. men men.... Jeg har bestemt meg for å ta helt fri noen dager, og så pense inn igjen på de gode vanene

 

Jeg vet jo at jeg kan. Gikk jo ned fra 57.3 til 48.7 fra februar til mai. Så på nyåret antar jeg at startvekten blir rundt 51, og da SKAL de siste tre kiloene av..

 

Riktig god jul til deg..

 

PS: morsom den over om regler for jula hehehehehee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jo, jeg er veldig fornøyd med høstens innsats :D

 

Du er 155 og veier nå noe over 50. Kan forstå at du vil ned til 48. Samtidig må vi kanskje akseptere at kroppen trenge tid på å stabilisere seg på en ønsket vekt. Det er jo kun et knapt år siden du gikk ned fra 57.3 til 48.7, og det på kun tre måneder. Tenker at det er ikke hakkande gæli at du nå veier rundt 50 :) De par siste kiloene fikser du sikker etter jul frem mot våren. Du kan jo slå deg sammen med oss andre i forumet som heter "Ned 2-4 kg før mai".

 

God jul til deg og dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

Vel, det var jo et par deilige uker da! Samtidig godt å være tilbake til en - for meg nesten - vanlig hverdag (jeg skal spille på 9 juletrefester fra i dag til 14. januar; alle med pølser og kaker på menyen....).

 

De to ferieukene i jula ga en samlet vektoppgang på 0.7 kg. Det sier jeg meg fornøyd med :) Planen er å komme tilbake til førjulsvekten innen halvannen uke.

 

Slik ser da min ferd ut - fra kursstart 6. oktober:

 

Høyde: 160 cm

Startvekt 06.10.08: 67.7 kg - midje 90.0 cm.

Mål 30.03.09: 57 kg - midje 75 cm - og bli der.

 

05.01: 61.4 kg (opp 0.1 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.0 cm).

Fra 06.10: Ned 6.3 kg/10cm.

---

29.12: 61.3 kg (opp 0.6 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.0 cm).

22.12: 60.7 kg (ned 0.7 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.5 cm).

15.12: 61.4 kg (ned 0.8 kg). Midje 80.5 cm (ned 0.5 cm).

08.12: 62.2 kg (ned 1.0 kg). Midje 81.0 cm (ned 1.0 cm).

01.12: 63.2 kg (ned 0.7 kg). Midje 82.0 cm (ned 1.0 cm).

24.11: 63.9 kg (ned 0.2 kg). Midje 83.0 cm (ned 1.0 cm).

17.11: 64.1 kg (ned 0.7 kg). Midje 84.0 cm (ned 1.0 cm).

10.11: 64.8 kg (ned 0.1 kg). Midje 85.0 cm (ned 1.0 cm).

03.11: 64.9 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.0 cm (ned 0.5 cm).

27.10: 65.6 kg (ned 0.7 kg). Midje 86.5 cm (ned 1.5 cm).

20.10: 66.3 kg (ned 1.4 kg). Midje 88.0 cm (ned 0.0 cm).

13.10: 67.7 kg (ned 0.0 kg). Midje 88.0 cm (ned 2.0 cm).

06.10: 67.7 kg - startvekt. Midje 90.0 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo. :P meldte meg inn i vektklubben i dag jeg. ville gjerne være med i en gruppe så prøver den her hehe.

Jeg er 23 år. la på meg 30 kilo på 5 år pga medisiner. har nå greid å gå ned 16 kilo.:) det har tatt 10 måneder. trente de første månedene men så datt jeg ut pga av sykdom. siden jeg ikke orket å trene fant jeg ut at det var lurt å spise mindre. metabolismen min ligger på sånn 1400,1500 så da må jeg vel ligge på sånn ca 1000 kalorier om dagen.

 

Men nå tenkte jeg det var på tide å komme i litt bedre form også. vært støttemedlem på elixia et halvt år nå hehe. så nå skal jeg begynne å trene igjen. var faktisk å trente i går! :P veldig stolt hehe.

Tenker det er lurt å begynne forsiktig så jeg ikke detter ut med en gang.

 

I midten av januar veide jeg 77 kilo! er 161 cm høy.

nå veier jeg 61 og skal ned til 50. satser på at det ikke tar alt for lang tid når jeg har begynt å trene igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Velkommen hit til oss som ikke rager så veldig høyt :(

 

Du har jo gjort en formidabel innsats fo å kommened i vekt - 16 kilo på et år; gratulere :)

 

Du skriver at metabolismen din er 1400-1500 kalorier. Antar du da snakker om ditt daglige energiforbruk. Det høres lavt ut, men du har sikkert regnet det ut slik GR gjør? Slik ser den metoden ut - og GR anbefaler å minst få i seg 1300 kalorier pr. dag:

 

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk og takk for utregningsformelen:)

jøss der sto det at jeg forbrenner 1749 uten trim! det var jo mye mer enn jeg trodde. på sol dytt sto det 1450!

men da er det vel sikkert lurt å spise litt mer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det er visst veldig lurt å spise nok, dvs. ikke spise for lite. Det er viktig for kroppen å få i seg næring, mao. er det ikke dumt å legge litt energi i hva man putter i seg :( Type masse med grønnsaker. Og for ikke å snakke om VANN! For meg har vann blitt et must. Jeg har aldri vært noen vann-drikker, ikke før nå rett før jul. Da bestemte jeg meg. Fyller opp fire vannflasker som det første jeg gjør når jeg kommer på jobb (eller som det første jeg gjør hjemme i helgene). da vet jeg at jeg får i meg to liter hver dag. Det liker kroppen godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Startet idag med friskt mot. Skal starte på internett kurs gjennom Grete Roede, og spent på hvordan dette fungerer. Synes det er mye å sette seg inn i her på vektklubben.

Er 160 cm, og ei vekt på 62,7. Har et mål om å gå ned til 55kg til mai i år (for store forventninger??). Må gå til innkjøp av måleband. Ser ut som det også er en fin indikator.

 

Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei thea, har nettop begynt her jeg og. har 10 kilo igjen. satser på at de i hvertfall er borte til sommeren.

men jeg skal til tenerife i vinterferien og er nødt til å gjøre noen drastiske tiltak.

fant jo ut at jeg måtte spise mere, men alerede etter lusjen i går kastet jeg opp..:(

men tror jeg klarte å ta det igjen på ettermiddagen og kvelden.

også var det det med treningen da.. var jo å trente på søndag. begynte rolig siden jeg ikke har rørt på meg på eevigheter. men har likevel vondt i hele kroppen enda!:) flaut! og det er tre dager siden. hvordan er det mulig?

det var ikke hard trening i det hele tatt. kunne klart mye mer.

får prøve å gå meg en tur i dag da så kanskje det går over til i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes at det er litt pes det at en skal spise så ofte. Men kjenner at det faktisk hjelper på sjokoladesuget...

Har kjøpt inn målband nå, og satser på at det er der jeg vil merke det først...

Men nå skal jeg ha meg ut i snøen for å få rørt meg litt...

 

 

Friskt mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerelegant

Jeg startet på kurs i høst med 73,5 kg fordelt over 161 cm, altså småfet. Etter to kurs og jevn trening har vekten sunket jevnt hver uke og er nå på 65,1 kg, altså en nedgang på 8,4 kg.

 

Flott å komme ned i nesten normalvekt, men 10 kg til vil gjøre meg til en elegant middelaldrende dame. 10 kg til St. Hans?

 

Som mange av dere andre, vet jeg nå alt om hvordan gå ned, men har startet med slurv og rødvin, stillesitting og dårlige vaner igjen slik at vekten har stått stille i tre uker.

 

Synes å være mange små, realistiske slankere på denne tråden og fast rapportering øker sjansen for å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang igjen etter jula. Startet i dag. Har ikke vært på vekta, men nå på ca. en måned men regner med at den har gått drastisk opp. Går veldig fort opp. I jula har det vært mye spising og ingen trim. Har stort sett vært storm hver dag så vanskelig å komme seg ut. Regner ikke med å komme i gang for ordentlig med trim før neste uke da jeg har hardkjør på jobb . Går nesten døgnet rundt en uke til. Skal på vekta i løpet av kvelden. Har bestandig tatt vekta på kvelden med klærne på da det var slik da jeg gikk på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, ti kilo til sommeren er vel overkommerlig....Selv om jeg ikke tror det ville være realistisk for meg! Jeg startet altså opp med min 160 cm og 67.7 kg i oktober. frem til jul gikk jeg ned 7 kg. Så har jula satt sine spor og vekta er vel nå en kilo mer enn rett før jul. Mao. nedgang på 6 kg siden oktober. Jeg har et mål om å gå ned slik at jeg veier 57.0 kg 30. mars (det er en mandag = min veiedag). For meg er det et realistisk mål som jeg dog vet at jeg må jobbe intenst med å nå. Jeg kan faktisk ikke huske noen gang i mitt liv å ha sett et så lite tall som 57 kg på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Etter å ha søkt litt her på vektklubben, ser jeg at det er ulike oppfatninger på hvor måle midjen. Jeg måler som sagt ca. 2 cm over navlen. Det er omtrent der jeg er smalest. Noen skriver at de måler der de er tykkest.

 

Dette står på s. 71 i den røde kursboka til Grete Roede:

Midjemålet: Måles rett over navlen, avslappet på utpust.

 

Da kan vi kanskje gå for den?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpa.

Har ikke fått noen bok fra Grete Roede ennå. Skal starte opp neste uke. Men har startet opp litt for meg selv... men om jeg gjør det riktig vil vel vekten vise neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten musebestemor som har fått kul på midten av diverse årsaker, sånn som spising foran tv om kvelden.

Gikk ned 5 kg før jul med iherdig innsats, men 1 kg har sneket seg tilbake i løpet av desember.

Trenger noen å klage til å få gode råd fra. Man vet jo etterhvert hva som skal til, men det er motivasjon som skal til som det til tider skorter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Velkommen hit du også! Jo da, motivasjon er ikke dumt... :( Noe med å innstille hjernen på det vi ønsker. Jeg ser for meg min kropp uten bilring; det er et vakkert skue! For å nå målet - og bli der - må jeg arbeide med det mentale. Jeg er vokst opp i en familie hvor det å kose seg er ensbetydende med å putte noe godt i seg, type sjokolade eller kake. Nå forsøker jeg å finne en annen formel på det å kose seg. Har ikke kommet i mål der! Gode tips? Kanskje ta frem rockeringen og slite litt med å få den til å gå rundt mer enn fire runder? Det er jo veldig gøy når det går da!

-------

"Musebestemor" - hva legger du i det? Skal jeg se for meg Musevisa kanskje?!: "Ja musebestemora er også kommet inn, nå sitter hun og koser seg i gyngestolen sin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Er det noen som er veldig gode på dette med vann? Jeg har altså begynt med å drikke to liter vann om dagen: Hver morgen fyller jeg opp fire halvlitersflasker med vann. Disse drikker jeg så i løpet av arbeidsdag (8 timer). Ofte drikker jeg en halvliter i løpet få minutter. Bør jeg forsøke drøye halvlitern noe lenger; er det et poeng? Kjenner jo at magan blir rimelig stinn når den får en halvliter sånn på styrten :) Men har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei igjen!

 

Jeg svarer meg selv, jeg :) :

Snakket med skolens helsesøster. Hun forteller at noen forståsegpåere sier at man ikke skal drikke mer enn en deciliter i slengen. Type la det gå et kvarter eller så mellom hver deciliter.

 

Jeg sa at magen kjennes rimelig stinn etter å ha slukt en havliter på styrten. Og det forteller meg at magen forteller meg noe! Nemlig at det er ikke helt ok å tylle i seg så mye vann på en gang - i hvert fall ikke når man har en så stillesittende jobb som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei,

 

Jeg er ny i vektklubben og ble tiltrukket av tittelen på denne tråden. Jeg er 160cm lav og veier i skrivende stund 68 kg (grøss...) Mitt mål er 60 kg før ferien 20. juni. (helst 57, men jeg vet det er litt urealistisk for meg...) Ville være hyggelig å dele frustrasjoner og diskusjoner med dere som er omtrent som meg i størrelse.

 

Jeg er kjempedårlig på å trimme. Skjønner ikke helt hvor og når det skal foregå. Alenemor annenhver uke til gutt på 6. Gode råd mottas med takk! De ukene jeg ikke har sønnen, blir det jo mer tid, men dårlig med koninuitet så jeg har en tendens til å gi opp før jeg har begynt... Heldigvis kan jeg være ganske sta på å stå i mot fristelser, så jeg redder meg litt der.

 

En liten kommentar til vann-spørsmålet:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=549301

Det kan bli for mye av det gode!

 

Ha en fin helg med stor motstandskraft og masse kos allikevel!

 

hilsen

Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...