Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siissels
Prøvde det på lørdag! Det var knallgøy! Anbefales alle. Vet ikke om videoer er like morsomt' date=' men det var skikkelig gøy som gruppetime.[/quote']

 

Det settes i gang her nå på torsdag så da skal jeg ivei og prøve - gruegleder meg heter det vist. Er ikke noe dansemenneske, men håper jeg får det til allikevel.

 

Må innrømme at jeg ikke har vært på vekta på kjempelenge, ikke har jeg hatt fram målebåndet eller - men nå blir det sjerpings her fra min side. skal få trent 3 - 4 ganger i uka, og da blir det variert.

Dvs mandag: intervall aerobic

Onsdag: step/styrke og i tillegg blir det 1 time med skigåing

Torsdag: zumba

Søndag: kondisjon eller styrke på treningssenteret eller ute i skiløypa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her ligger det på under -25, så det blir lite trim. Bilen er ikke god å få start på når det er så kaldt, så vi lar den stå mest mulig. Men det er jo ikke til å gå på ski heller når det er under 15 kuldegrader. Gikk til og fra jobb i dag da, med tre lag klær og hodet i en buff. Men men. Det kan da ikke være finnbul-vinter for alltid? Skal på senteret og trene i timesvis lørdag i alle fall. Og så må jeg lage program til neste tirsdag, så da blir det vel litt tråkking på gulvet i morgen om ikke annet.

 

Stilig design det har blitt på matregistreringen nå da. men neimaten min blir tydelig merket ser jeg. Jeg liker å kose meg med en yoghurt til kvelds, men den fikk rød N. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Så utrolig flink du har vært

ANbefaler på det sterkeste at du fortsetter like konsentrert. De første 7 mnd gikk jeg selv ned nesten 9 kg og 7 cm. Nå' date=' halvannet år etterpå, er det skrumpet inn til 6.5 kg og 5 cm - altså en oppgang på 2.5 kg og 2 cm. Det skyldes ene og alene litt avslapping siden det gikk så greit.. Siste rest er jammen beinhardt. Var skarve 700 gram fra målet den gangen, nå er det 3 kg...

 

Men er veldig klar nå :) Dette skal vi klare!![/quote']

Ja, dette skal vi klare! :) Veiingen på tirsdag viste en oppgang på drøye kiloen i jula, til 63,5 kilo og ut i cm også. 5,5 kg igjen til målet. Men det er greit, det er på god vei ned igjen allerede nå som hverdagen er tilbake. Livet har flest hverdager og det er dem som teller. Men jeg føler meg ikke flink... Denne uken som jeg skulle trene styrke og holde på hjemme. Det ble ingen verdens ting... Fikk hjem poden fra 14 dager i Thailand, men det er ingen unnskyldning. Han hadde jetlag og sov søtt kl 20. Så denne ukens trim begrenser seg til å hive ut jula og henge opp nye lamper på onsdagen.

 

Neste uke har jeg barnefri, så da er det igang igjen på Friskis & Svettis. Jeg gleder meg!

 

Helgens utfordring er besøk hos kjæresten som har sønn med bursdag i helgen. Vi skal ut og gå på lørdag, så håper det veier opp litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig design det har blitt på matregistreringen nå da. men neimaten min blir tydelig merket ser jeg. Jeg liker å kose meg med en yoghurt til kvelds' date=' men den fikk rød N. :)[/quote']

Ja, man kan ikke snike seg unna lenger. Sennepssausen min (som jeg bruker et tynt lag av på røkt laks) havnet i samme.

 

Men du finner ikke en lettyoughurt du liker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Veiingen gikk i glemmeboken i dag. Vi holder på å komme inn i gode morgenrutiner med den lille valpen og det er mye å tenke på. Stress nar han hyler når vi går. Skal klare å huske det på mandag. Det blir lite trening på meg. Turene med hunden er fortsatt veldig korte, men det tar vel ikke lange tiden før vi flyr i marka......

 

Ha en god helg i kulden! Lykke til med ski og annen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

I 13 minusgrader med gode klær jogget jeg en liten runde i dag. Ca seks og en halv kilometer ble det, men hjelpe meg så fort formen har blitt borte! Min kjære iPod kunne fortelle meg at det er nøyaktig 29 dager siden sist jeg løp. :eek: Men men, det er i fortiden. Jeg er bare så kjempefornøyd med at jeg kom meg ut i dag! Og for å være ærlig: ikke så rent lite overrasket over meg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på juletrefest med 4åringen i dag. Holdt meg i skinnet matmessig og er fornøyd med egen innsats. I går hadde vi kick-off på treningssenteret, og jobbet sammen fra kl 1 til 3. Pulsklokka kunne melde om 950 kcal brukt, jeg trakk fra et par hundre fordi vi hadde litt pauser også men ikke så mye. I dag er jeg støl. Neste helg blir det to økter, da skal jeg på oppfriskningskurs som instruktør. Og om det bare kunne bli mildere nå så skulle jeg jaggu gått på ski også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Var på juletrefest med 4åringen i dag. Holdt meg i skinnet matmessig og er fornøyd med egen innsats. I går hadde vi kick-off på treningssenteret' date=' og jobbet sammen fra kl 1 til 3. Pulsklokka kunne melde om 950 kcal brukt, jeg trakk fra et par hundre fordi vi hadde litt pauser også men ikke så mye. I dag er jeg støl. Neste helg blir det to økter, da skal jeg på oppfriskningskurs som instruktør. Og om det bare kunne bli mildere nå så skulle jeg jaggu gått på ski også![/quote']

Så flink du er Doppler! Både med Juletre-fest og trening! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekten svinger voldsomt fra dag til dag nå. Men jeg må jo rapportere noe... I dag viste den 63,3, altså ned 200 gram fra forrige tirsdag. Hmmmm... Jeg drikker for lite vann og trente kun søndag i forrige uke samt for lite fokus på maten til at jeg skal gå ned mer. Så jeg vet jo hva det kommer av. :P Men jeg var mye lavere på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en kilo fra sist uke, men nå er jo dette strengt talt en førsteuke så det er ikke så uventet. Trent så jeg så mannen med ljåen. Den hardeste timen jeg kjører er tilbake på planen, det er en step/aerobic-time og jeg bruker ca 700 kcal på en time, mot 600 på steptime. Men det er i alle fall en god trimøkt. Håper å få gått litt på ski, men det er visst ikke så lett å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny her, har fått et personlig problem med vekta, sier personlig, fordi det er ingen andre i familien eller i omgangskretsen som forstår problemet mitt. Hver gang jeg bare nevner ordet slanking, diett, for feit ol. så kommer utsagnet, du, du er da ikke fet!!

Til de jeg kjenner godt, svarer jeg som følger: Det kan du si som ikke ser meg naken!!

 

Jeg er 63 modell, 157 høy og snuser nå på 60 kg. Har aldri vært over 60 kg med unntak av da jeg var gravid, var da oppe i 62 kg. Syntes det var mye den gangen.

 

Har alltid vært aktiv, men har nå hatt en periode på noen måneder uten trening og fokus på mat, jeg trenger litt drahjelp............uten kurs, jeg orker ikke å tenke på det, kan klare dette allikevel, bare kulda kunne slippe taket, slik at det var mulig å jogge litt igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide med en rapport. Har ikke vært så aktiv her inne i det siste så må nok prøve å skjerpe meg.

Sist uke hadde jeg tatt av 0,9 kg til 61,5 og denne uken også 0,9 kg så nå er vekta 59,6:-)

Har kommet godt i gang med trening hos fysioterapauten, skal trene 1 time 2 ganger i uken der og har tatt meg sammen og gått en del lengre turer.

Det har vært tungt å komme i gang igjen, men nå går det seg til.

 

Ha en flott helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Velkommen tilbake Fru Wie og velkommen til oss Malaru!

Akkurat nå er jeg på hotell og koser meg. Masse god mat, men heldigvis flott treningsrom og svømmehall. Har svidd av 700 kalorier i dag, men har spist godt også. Blir spennende å se resultatet av dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hjelp jeg har meldt meg på Sentrumsløpet... Jeg fikk en aldri så liten utfordring av Charliemor, og dermed var det gjort før jeg fikk tenkt meg om. Men jeg får jo bare trent løping annenhver uke, og da ute i snøvær og alskens uhumskheter. Noen som har en tredemølle til låns? :eek:

Jeg overlever alltids, men lurer litt på hva jeg har gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gangs. Vært på instruktørkurs, morsomt men slitsomt. Vi var på beina fra kl 11 til 1630 lørdag, og fra 10 til 15 søndag. I tillegg så ble mannen min syk, så jeg har måttet håndtere snømåking og vedbæring. I dag er jeg hjemme med frisk unge og syk mann. Det er han som har fri mandager for å være sammen med henne, men nå er ikke han i stand til så mye, så da har jeg rett og slett en uventet fridag.

 

Uka som kommer blir en utfordring som jeg ikke har tenkt å takle. Jeg skal på konferanse, og det hotellet har fantastisk mat. Og jeg har ikke tenkt å la være å spise, bare være litt selektiv med hva jeg spiser. Holde meg til rent kjøtt etc.

 

Kristepine, meld deg inn på ett treningssenter? Det finnes mange varianter over temaet, dersom du bare skal løpe trenger du jo ikke en av de dyreste. Her har vi avancia express, som ikke er betjent men ett nøkkelkortsenter. Der koster ikke så mye, men du får heller ikke noe oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det var jammen litt av en helg, Doppler! Jeg er imponert! Det høres også veldig motiverende ut med en sånn samling. Og så sender jeg en "god Bedring" til mannen. Håper han snart er frisk og ikke smitter noen andre. :)

 

Jeg har sjekket treningssenter, men jeg vil ha barnepass så jeg eventuelt kan bruke det hver uke, og da blir det selvfølgelig pris deretter. Jeg lever litt på grensa økonomisk som det er. (Enslig forsørger i Oslo...) Så det tryggeste er å la være. I dag var poden på fotballtrening, så jeg har vært på joggetur. Det var deilig temperatur, men grusomt føre. Masse sukker-snø som jeg spant rundt i 7,5 kilometer. Har vel aldri brukt så lang tid på en runde... Det kjentes godt i lår og legger, så jeg regner med det var super trening, og jeg trøster meg med at denslags er vanskelig å kopiere på et treningssenter! :D

 

Ellers så reagerer vekta på hotell-helg og mensen i anmars: 64,1 er opp 800g siden forrige uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som en prumpete unge egt. Pakket og var klar til å dra tirsdags morgen da jeg kjenner at magen er ikke helt i vater. Så da var der bare å kaste inn (opp) håndkleet og krype til køys. Kun avbrutt av pauser med hodet i do. Jeg som skulle få faglig påfyll. Ergerlig, alt var betalt og avdelingen vår har ikke så masse penger (skole, og dette var årets kurs).

 

Kostholdet i øyeblikket er ikke noe å skryte av, det går i loff, cola og kjeks. Men det er da i alle fall ting som holder seg der det bør være, så får et balansert kosthold komme i neste rekke.

 

Og ja, det var mannen som smittet meg, nå har faktisk 4 av 5 i husstanden hatt denne magesjauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Fant denne på en annen tråd og limer inn her:

Her er noen tips til hvordan man kan bruke ca 100 kalorier!

 

Tallene er hentet fra http://www.somebody.no

 

75 gram (5 ss) sans iskrem

 

3,5 biter smilsjokolade

 

½ cuba-sjokolade

 

9 biter mallorca-blanding (smågodt)

 

7 seigmenn

 

6 stk rosa skumputer (smågodt)

 

1 marsipanpølse (5 stk i pakka, Nidar)

 

1,5 pakke FOX, NOX eller BIX

 

5 pepperkaker

 

11 stk solano sukkerfrie karamelldrops

 

1 stratos minibar

 

3 bamsemums

 

7 biter operamint

 

1 beger Yoplait safari gelé

 

½ beger sjokoladepudding med vaniljesaus fra KOS (del med kjæresten!)

 

7 stk sursild, søtsild eller saltsild

 

5 stk krokodiller (smågodt)

 

17 After Eight pastiller

 

3,5 stk vanlig After Eight

 

6 stk Meller-sjokolade

 

1 liten kokosbolle

 

1 pingvin lakrisstang

 

2 biter kong haakon konfekt

 

1,5 gullbrød serveringsbiter

 

½ Bocca-sjokolade

 

4 stk tørkede konfektaprikoser (den lille nøttefabrikken)

 

15 mandler

 

15 stk haribo gullbjørner

 

2 stk tyrkisk pepper kjærlighet-på-pinne

 

½ vaffelplate (Laget av toro-mix)

 

2,5 ss Piano vaniljekrem

 

5 marshmellows

 

5 biter Haribo fersken

 

Eller:

 

To fiberrik med tranebær

2 ss cottage cheese

1 ss Heistad lavkalori blåbærsyltetøy eller en annen variant

 

1 ryvita knekkebrød

20 gram philadelphia light aprikos

10 gram rosiner

 

2 ryvita knekkebrød

30 gram lettost naturell

40 gram eple i skiver

 

1 kalkunwiener i lompe m / 1 ts stekt løk, en stripe ketchup og sennep (150 kcal)

 

1 lompe (varmes litt i microen...)

1 ss yoghurt naturell eller mager kesam eller en blaning

1 ss syltetøy

 

½ polarbrød ekstrem

1 skive brunost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Slet meg på joggetur i 8 km i snøen i dag. Kommer til å få veldig vondt for å gå. En gledelig nyhet er at selv om jeg har barneuke, så har jeg vært ute på løping tre ganger! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du imponerer med å jogge 8 km på snø, Kristepine! Og takk for listen. 100 kalorier kos må vi unne oss en gang i blant. Litt av hvert å velge mellom ;)

 

Jeg går på turer med hunden, og de blir litt og litt lengre. I dag var vi på stranden og gikk ca en halv time. Jeg koser meg veldig med den lille valpen, jeg har satt av noen måneder nå hvos han er i fokus. Etter hvert vil det bli mer tid til meg selv og trening. han er alen hjemme hverdager fra åtte til halv tre, og da har jeg ikke hjerte til å gå fra ham igjen for å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Veide 62,7 kg i dag tidlig. Det er ned 1,4 fra forrige uke da jeg samlet på det meste i kroppen. Hvis vi ser på de to siste ukene, så er det ned 300g i uka. Det er helt greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Overlevd time i dag, selv om jeg ikke er helt i form enda. Men det er moro og det hjelper på. Vekta er på rett spor viser 70,6 i dag, og det er vel ned en kilo fra for 2 uker siden. Sist tirsdag orket jeg ikke veie meg, hadde nok med å ligge stille. Har ikke vært noe flink med mat den siste uka, har i grunn spist det jeg ville ha. Men nå er det slutt på det.

 

Ha ei fin uke, og så håper jeg at jeg snart kommer meg ut på ski!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...