Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Så deilig Doppler! Håper du har fått deg noen turer i helgen også.

 

Jeg var på Friskis og svettis på torsdag, trente intervaller på fredag og har fått meg en god lang joggetur sammen med kjæresten min i dag. 10,5 trimpoeng denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Merker jeg har litt lite motivasjon i dag. Må inn her og skrive litt og lese litt for å ikke gå på en dum smell. Må trene på stuegulvet i dag, og det er kjedelig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det ble en times styrketrening på stuegulvet. Brukte et program for hele kroppen og kjenner det godt allerede i dag. Det beste er den gode samvittigheten!

 

Veiing i dag stoppet på 62,6, det er 0,1 ned fra forrige uke. Det virker som om midjen har krympet litt også. Deilig å kjenne på at motivasjonen er litt tilbake, etter litt dårlige følelser et par kvelder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite endring siste uka, men det er kanskje ikke så rart, fått igjen apetitten etter sykdommen, og vært fryktelig sulten. Dessuten var det en av de ukene med drøye luncher.

 

Fikk trent litt da, aerobic tirsdag og ski torsdag og lørdag. Skituren lørdag var slitsom, brukte lang tid, men hadde gjennomsnitt på 80% av maxpuls, så det vare rett og slett føret det var snakk om.

 

Skal skjrepe meg med maten, og logge bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i hundre og vel så det om dagen, så i går glemte jeg veiinga. Tviler vel på at jeg har gått mye ned, men jeg har heller ikke gått opp. Så jeg tenker vi sier stand by en uke til jeg.

 

Endelig i form igjen etter sykdommen, og i går var det knallgøy å tene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

weight.png

 

Jeg hadde gått ned ca 0,5 kg, men over en cm i livet! Kjempefornøyd!

 

Så deilig at kroppen er tilbake etter sykdommen Doppler! Finnes ikke noe verre enn å hangle i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn..var jeg i gang igjen.. regnet ut totale energiforbruk på ca 2000. så holder meg til 12-1300 kcal i hverdagen. 7tp i uken.

 

gått bra hittill. Er klar for å bli ferdig med dette slankeriet.

 

Gode vaner må innarbeides igjen, sluttet aldri å trene selv om jeg gikk opp, og det er et pluss!

 

Begynte såvidt for noen uker siden og gått ned ca 1 kg etter det.. Var redd vekten skulle fyke i taket.

 

Nåværende vekt er 66,9kg

Mål: 55-50kg

Høyde: 159cm

 

status: singel og datter annenhver uke

 

Konkrete mål:

 

trening: 2-4 ganger i uken + gåing ca 40min hver dag

 

sunn mat (tomat metter mye)

 

multivitaminer og tran

 

Kaffe demper litt sultfølelse

 

Så da...

 

Veiedag fremdeles fredager tenkte jeg. Vurderer å bytte til lørdager, slik at det kanskje blir mindre utskeielser på fredagen.

 

Takk for tidligere go-ord. Jeg leste, men følte meg ikke helt i form til å svare, da jeg hadde dårlig samvittighet for å latt meg legge på meg så mye til at jeg nesten må starte helt på nytt igjen.

 

Dere er flinke som fremdeles står på :(

 

idag ble det rolig gange 3 timer i sentrum, og 40 min frem og tilbake til barnehagen.

 

Det blir en utfordring når jeg blir alene uken som kommer, klarer ikke helt å motivere meg da. Har permisjon fra skolen. Så der må det skjerpes :D

 

Ha en super kveld videre alle sammen

 

Det går jo bra til slutt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Er 160 cm jeg også, og veier for øyeblikket 64.3. Målet er først 60 kilo, og så noen kilo til etter det. Tror jeg har lyst til å ende på 55 kilo.

Har gått ned snart 9 kilo siden oktober og er fornøyd med det. Går på kurs hver torsdag.

 

Litt spent på neste uke, for da skal jeg en uke til Spania med begge ungene. Spørs vel om jeg får fulgt planen helt mens jeg er der, men skal gjøre mitt beste!

 

Stå på alle sammen!

 

Mon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har vært innom og hilst på dere før men hvis ikke: HEI :-)

 

Jeg er 158 (selv om jeg innbiller meg at jeg er 160) og begynte på 69.9. ALDRI vært så tung før (tror jeg). Trivselsvekt ligger på rundt 55-58.

 

Er vant til å trene mye men etter en skade og påfølgende operasjon for noen år siden så falt jeg helt ut og vekten eksploderte. Merket det liksom ikke selv - bortsett fra at jeg måtte kjøpe større og større størrelser i klær.. Det sank ikke inn at jeg var tjukk helt til plutselig en dag..

 

Har gått GR kurs mange ganger og det har alltid fungert greit. Går på aktiv kurs nå. Begynte på meny 2 men gikk ikke ned noe som helst, det har løsnet nå når jeg har gått over til meny 1.

 

Har "min egen tråd" under 10-20 kg som heter "nå skal det gå" så jeg er mest aktiv der men håper jeg kan følge litt med dere også. Nå ligger vekten på 67 og jeg er i første omgang veldig fornøyd med å komme ned på 60.

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å bli flere her inne! Ikke at Kristepine er dårlig selskap, men jo fler jo bedre.

 

Selv sliter jeg med å finne motivasjon om dagen, for meg er stress og slanking en dårlig kombinasjon, jeg greier ikke holde fokus, men samtidig så er det også i disse periodene jeg spiser mest og "roter" med maten. I morgen skal jeg ut på ski, har bestemt meg, tar med klær på skolen og bytter etter jobb. Er ferdig til lunch. Spiser ikke før jeg er hjemme igjen. Tror det kan funke. Lørdag er det aerobic workshop, så da blir det vel nok trim igjen tenker jeg. Blir litt for lite jevn aktivitet på meg. Ønsker meg litt mer tid i morsdagsgave tenker jeg.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt her jeg også, men klarer ikke å legge inn noe siden jeg står bom fast på vekta, men livmålet har gått litt ned da, så jeg håper at vekta har blitt til muskler:)

skal fortsatt henge med her for jeg får masse inspirasjon fra å lese det dere andre skriver, selv om jeg står bom fast og plutselig så skriver jeg litt igjen.

 

Har planer om å få til å trene 4 dager i uka innimellom mot 2 eller 3 før - supert når treningssenteret har fått til masse nytt.

Nå i vinter så har jeg vært på ski sammen med resten av familien flere ganger - jeg elsker å gå på ski, og det gjøre heldigvis mann og barn også. Får håpe vinteren varer lenge enda.

 

Treningen består av:

*intervall aerobic - hvor jeg dessverre ikke klarer å komme opp i puls - er for rolig for min del. Har snakka med instruktøren om det og ho er veldig opphengt i pulsklokka si, og siden den er maks hos henne så mener ho at den skal være det hos oss også.Hallo jeg kan jo prate hele setninger jo, og det skal man ikke når man når makspuls - bare enkeltord jo. (har ordna meg pulsklokke jeg og nå og den skal has på på neste treningsøkt så får vi se.) Det er heldigvis flere enn meg som føler det samme som meg.

 

* 2 ganger i uka med zumba (hender det blir bare 1 gang) - kjempemorsomt og jeg liker ikke å danse.

 

* step/styrke - hvor jeg faktisk kjenner at jeg kommer opp i puls. Superbra trening og spesielt nå som instruktøren har lagt opp til mer intervaller.

 

Ja ja, vi skal nå se hvordan det ender til slutt, har veldig lyst til å gå ned på vekta også ikke bare se det på livmålet. Målet får være 5 kg til mai (mon tro om det kan gå - joooooooooooo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel kjempegreit det da siissels. Har troen på deg og alle andre som er her inne !

 

Og kjekt med nye fjes :) Og det er kanskje ikke så dumt å skrive litt uansett om motivajonen er helt på topp eller ei. Har en liten mistanke om å bare det å skrive et par ord her hjelper på motivasjonen for å stå på videre, selv om det er opp og nedturer. Har inntrykk av det har de aller fleste opplevd, både matmessig og ellers. og ofte henger kanskje de to tingene sammen.

 

Greit å kunne dele litt erfaringer, og gode råd er bra å ha !

 

Så er det er supergøy å se at vekten går nedover igjen.

 

Selvskryt: Jeg har vært superflink hele uken og spist fra 12-1500 kcal, ingen snop, 2 koseøl igår :D

 

jeg har fått trent 3 ganger og gått mye hit og dit, har ikke helt oversikt hvor mye jeg går.

 

Litt herlig nå.. solen skinner og det er så fint

 

Min største utfordring jeg må jobbe med er stabiliseringen. Enten eller med meg.. Enten overspising, eller slanking. Klarer ikke finne den gyldne middelvei. Så derfor vet jeg mine svakheter og må jobbe med det.

 

Jeg føler jeg har en slags spiseforstyrrelse, som jeg må få bukt med. Orker ikke mer jojo-slanking

 

Har veldig lyst å holde vekten stabil når jeg kommer så langt til at jeg blir fornøyd. Nedre grense for meg og min kropp ligger på ca 50kg.

 

Kanskje langt frem i tid, men har tenkt å være ganske streng, frem til jeg har nådd målet. tror det virker best for meg. Men å gå ned mer enn 1 kg i uken vil jeg ikke.. For vil heller ikke miste muskler.. Muskler = bedre forbrenning, generellt og etter trening. Og jeg vil vel holde forbrenningen oppe..

 

Spiser hver 2. , 3. eller 4. time, og det går helt fint.

 

Hvis det er noen som er interessert i å vite hva jeg spiser er det bare til å gi en lyd.

 

Nåværende vekt: 65,9kg

 

Ha en super dag videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j18: skriv gjerne ned hva du spiser! kjekt med tips og inspirasjon!

 

her er det jeg spiser:

 

frokost: 2 skiver ingers rugbrød (75g) med makrell i tomat, skinke eller reker

 

lunsj: samme som frokost

 

middag: 120 g karbonadedeig laget til burger, 1 polarbrød frørik

 

mellom: 2 frukter (pære og klementin)

 

melk: skyr og kaffe latte med lettmelk

 

hvis jeg har kalorier igjen spiser jeg en brødskive med pålegg om kvelden eller evt en skyr. spiser ofte middag såpass sent på kvelden at jeg ikke trenger kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siissels: hvordan er zumba? er veldig nysgjerrig på den treningsformen! trener du på senter? foreløpig har de ikke zumba på mitt Elixiasenter. Har sett litt på dvd til hjemmetrening men tror jeg aldri kommer til å bruke den...

 

zumba er kjempegøy og det sier ho som aldri har likt å danse altså.

Du blir faktisk både varm og svett, siden du "vrikker" på hoftene og beveger kroppen ellers også. vi har ikke så veldig mange forskjellige bevegelser enda, og det finnes veldig mange.

 

Trener på senter, gruppetimer med en superflink instruktør som faktisk har lært seg alt ved å se på dvder. Må innrømme at jeg aldri hadde kommet til å holde på med det hjemme alene, det er godt med noen som står foran deg. (men det tror jeg kommer av at jeg ikke liker å danse)

Har ei på jobb som elsker dvd sine og bruker dem masse, så det tror jeg er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så kjekt med litt liv her igjen. :) Etter denne ukens fine veieresultat, forventer jeg ingenting når jeg går på vekta igjen på tirsdag. Det går jo gjerne i rykk og napp. Jeg har fått trent masse denne uka, og det kjennes godt i kroppen. 14,6 trimpoeng! Jevnt fordelt på styrke og joggings. I helgen har vi feiret både bursdag, valentines, morsdag og fastelaven. Det er vel en mulighet for at det har satt spor... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdaget at det skal være gjestetime med zumba på treningssenteret nå' date=' hurra!

 

håper alle har hatt en fin morsdag og fastelaven (og valentines) :-)[/quote']

 

Kos deg og jeg skal si du kommer til å humre/flire en del med det samme - for du blir skikkelig blid av det.

 

 

Hurra!!! jeg har faktisk vært på vekta og har gått ned bitte bitte bitte litt - 200 gram på ei uke, er glad jeg for da nærmer jeg meg ett tall jeg har satt meg som første mål nå i februar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det var da grusomt så tidlig du var pålogget Siissels! Men gratulerer med nedgang! Alltid en deilig følelse å nærme seg et mål.

 

Og så venter vi i spenning på hvordan burberry har hatt det på zumba-time... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...