Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

kjempeflott anneberit ;) Og så mange tp!

 

jeg har gått ned 100g i helgen til 65,8kg :)

 

Mat for idag ser slik ut:

 

Frokost: 40g fruktmusli 60g lettmelk + 1 glass lettmelk

 

Lunch: samme som frokost

 

middag: 250g fiskegrateng + 250g hermetiske erter

 

kvelds: 250g fiskegrateng

 

mellom: 130g banan, 200g eple, 50g små druer, 2 glass ekstra lett melk

 

ca 1200 kcal tilsammen

 

hehe,spiser i hytt og pine når jeg blir sulten :)

 

ha en super kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var da grusomt så tidlig du var pålogget Siissels! Men gratulerer med nedgang! Alltid en deilig følelse å nærme seg et mål.

 

Og så venter vi i spenning på hvordan burberry har hatt det på zumba-time... ;)

 

Takk skal du ha og så er jeg ett morgenmenneske som er oppe mellom 05.00_05.30 hverdag som helg - unormal kalles jeg vist:)

 

Gleder meg til å høre hva burberry mente om zumbaen jeg og - kanskje ho fikk skrekken siden ho ikke har vært her inne på en stund. (håper inderlig ikke det).

 

Det ble ikke zumba på meg i går tirsdag, den ble avlyst pga uforutsett hendelse. Tror kanskje det var like greit for min del, er pottetett av forkjølelse.

Var nå på intervall aerobic på mandag da (forkjølet da og) - men kommer fortsatt ikke opp i makspuls (er vist for godt trent i forhold til programmet instruktøren har;) ) Tar i og hopper og spretter så alle rundt meg blir helt frustrert av meg..... Herlig.

 

Skal ivei på step/styrke i kveld - gleder meg (selv om jeg er forkjølet).

 

Utrolig hvor fort man blir avhengig av trening - for det er jeg. Går det en dag eller to uten at jeg har fått med med de faste treningene blir jeg nesten sur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Takk skal du ha og så er jeg ett morgenmenneske som er oppe mellom 05.00_05.30 hverdag som helg - unormal kalles jeg vist:)

 

Gleder meg til å høre hva burberry mente om zumbaen jeg og - kanskje ho fikk skrekken siden ho ikke har vært her inne på en stund. (håper inderlig ikke det).

 

Det ble ikke zumba på meg i går tirsdag' date=' den ble avlyst pga uforutsett hendelse. Tror kanskje det var like greit for min del, er pottetett av forkjølelse.

Var nå på intervall aerobic på mandag da (forkjølet da og) - men kommer fortsatt ikke opp i makspuls (er vist for godt trent i forhold til programmet instruktøren har ) Tar i og hopper og spretter så alle rundt meg blir helt frustrert av meg..... Herlig.

 

Skal ivei på step/styrke i kveld - gleder meg (selv om jeg er forkjølet).

 

Utrolig hvor fort man blir avhengig av trening - for det er jeg. Går det en dag eller to uten at jeg har fått med med de faste treningene blir jeg nesten sur[/quote']

Du er nok litt unormal, ja. :) Burberry er visst mest inne på sin egen tråd på ned 10-20, men hun kommer nok snart innom igjen. Så kjedelig å være forkjølet! Man får liksom ikke fullt utbytte av trening når pusten ikke er med. Jeg vet hva du mener med å måtte trene. Trodde aldri jeg skulle komme dit selv. Jeg skulle gjerne ha fått kjørt styrkeprogrammet mitt i kveld, men så kommer kjæresten min på besøk også, så jeg lurer litt på dette her. Han må jo bare sitte og se på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå på intervall aerobic på mandag da (forkjølet da og) - men kommer fortsatt ikke opp i makspuls (er vist for godt trent i forhold til programmet instruktøren har;) ) Tar i og hopper og spretter så alle rundt meg blir helt frustrert av meg..... Herlig.

 

Skal ivei på step/styrke i kveld - gleder meg (selv om jeg er forkjølet).

 

Utrolig hvor fort man blir avhengig av trening - for det er jeg. Går det en dag eller to uten at jeg har fått med med de faste treningene blir jeg nesten sur;)

 

 

Nå kjenner jeg ikke deg, og dine treningsvaner, men når deg gjelder aerobicen og å komme mest mulig opp i puls, så gå langt ned i bevegelsene, feks om du sparker hælen i rompa så svikt i knea når du bytter bein om du skjønner hva jeg mener, da øker du pulsen med 20%, samme med armene, få dem over hodet. Men nå vet ikke jeg programmet heller, mulig det er så teknisk at det ikke er mulig å ligge opp mot maks. Men jeg vet at de på de enkle timene jeg kjører så har jeg en snittpuls på 85 - 87 % av maks. Og så har jeg vanligvis vært oppe i 97% av maks på det meste. Det er en hard og enkel time. Men instruktørene har vanligvis litt høyere puls, ettersom vi skal snakke også. Men det du beskriver høres kjedelig ut. Mulig du rett og slett har en dårlig trent instruktør?

 

Dersom du ikke har trent mye før så pass på så du ikke drar på deg belastningsskader, det er fort gjort når man er ganske utrent og begynner brått og hard. Jeg har vært der selv og må resten av livet slite med betennelser i beina. Ikke noe moro. Lytt til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bøyer meg i støvet, dere er så flinke og fokuserte.

 

Jeg holder vekta, og har godt menge trening på programmet så jeg stresser ikke mer med reduksjon. Denne uka så blir det to økter i sal og to på ski. Dessuten ble det litt mye mat i helga som gikk med mamma på besøk, bursdagsfeiring og morsdag. Formen er i alle fall tilbake og jeg hadde en fantastisk aerobictime tirsdag, alt gikk etter planen. I morgen vikarierer jeg på aerobic og styrke. Og så er det bare en uke igjen til vinterferien, og tur til England. Gleder meg. Årets første tur til UK, og vet det blir minst en til, men det er planer om to... ja jeg er anglofil. Hurra for ryanair som lar meg reise nesten gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke deg' date=' og dine treningsvaner, men når deg gjelder aerobicen og å komme mest mulig opp i puls, så gå langt ned i bevegelsene, feks om du sparker hælen i rompa så svikt i knea når du bytter bein om du skjønner hva jeg mener, da øker du pulsen med 20%, samme med armene, få dem over hodet. Men nå vet ikke jeg programmet heller, mulig det er så teknisk at det ikke er mulig å ligge opp mot maks. Men jeg vet at de på de enkle timene jeg kjører så har jeg en snittpuls på 85 - 87 % av maks. Og så har jeg vanligvis vært oppe i 97% av maks på det meste. Det er en hard og enkel time. Men instruktørene har vanligvis litt høyere puls, ettersom vi skal snakke også. Men det du beskriver høres kjedelig ut. Mulig du rett og slett har en dårlig trent instruktør?

 

Dersom du ikke har trent mye før så pass på så du ikke drar på deg belastningsskader, det er fort gjort når man er ganske utrent og begynner brått og hard. Jeg har vært der selv og må resten av livet slite med betennelser i beina. Ikke noe moro. Lytt til kroppen.[/quote']

 

Jeg er veldig godt trent og jeg bøyer og tøyer slik du beskriver, men not. Det er heldigvis flere enn meg som har det slik. (er enkle øvelser, ikke noe teknisk vanskelig.) Tror det ligger i at instruktøren er litt dårlig trent og veldig rotete av seg, det er så at jeg og flere med meg kan programmet bedre enn henne selv.

 

Kommer ikke opp på step/styrken eller (intensiv trening), så nå gleder jeg meg til at jeg skal få sjekket puls/oksygennivået på teningssenteret. (de har startet med slike målinger, men først skulle alle instruktørene i vei så jeg antar det blir en stund til det blir min tur.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt unormal' date=' ja. Burberry er visst mest inne på sin egen tråd på ned 10-20, men hun kommer nok snart innom igjen. Så kjedelig å være forkjølet! Man får liksom ikke fullt utbytte av trening når pusten ikke er med. Jeg vet hva du mener med å måtte trene. Trodde aldri jeg skulle komme dit selv. Jeg skulle gjerne ha fått kjørt styrkeprogrammet mitt i kveld, men så kommer kjæresten min på besøk også, så jeg lurer litt på dette her. Han må jo bare sitte og se på! :o[/quote']

 

Jeg rakk ikke Zumbaen! Og jeg som hadde gledet meg sånn! Æsj! Er heldigvis en ny time neste fredag, da skal jeg budsjettere inn rikelig tid! Sein jobbing + fredagskø = ingen Zumba :-(

 

Ser at det har løsnet for meg nå når jeg har lagt meg på meny1. Må bare innse at 1600 kcal er for mye for min høyde og mitt energinivå. Får heller legge på litt kalorier i perioder der jeg trener mye. Minus 4,4 kg så langt og det er fremdeles en stund til sommeren. Kanskje det endelig blir sommerkropp? 3 år siden sist!

 

Sliter veldig med betennelse i kneet (så Doppler nevnte noe om betennelse i ledd) så tidvis er jeg bare NØDT til å ta det med ro. Mulig jeg må innse at trening 5-7 dager i uken er et tilbakelagt stadium for godt men så lenge jeg får trent et par dager i uken så er jeg glad :-) Det har virkelig mye å si.

 

Blir veldig inspirert av å lese om dere, føler liksom litt tilhørighet siden vi er like høye. Litt rart kanskje men det har vel noe med identifisering å gjøre

 

Stor helgeklem til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

I helgen har jeg slått ut håret og kost meg, men jeg har trent også. Litt bekymret for høyre skinke. skulle jogge 10 km på søndag, men måtte gi meg etter bare 8. Da hadde jeg så krampe på høyresiden av rumpa at jeg nesten ikke klarte å gå. (Skulle sikkert ha gitt meg tidligere...) Jeg kjente det samme forrige søndag også, men ikke så ille. Nå er spørsmålet: Hvordan blir jeg kvitt faenskapet??? Jeg skal jo løpe sentrumsløpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Vekten viser fremdeles 61,9kg og midjen er fremdeles 76cm. Fornøyd med det! Treningen blir begrenset til overkropp nå, og så er det uttøyning og massasje på vondten i skinka. Mye bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 1.5 time og trena kondisjon og litt styrke i går på treningssenteret - lenge siden jeg har vært og trena alene, blir jo fellestreninger på meg ellers. Nå i vinterferien er det mindre av de felles akt så da må man ordne seg selv.

Synes det er godt å være der oppe, men i går var det en gjeng ungdommer der som bare satt på apparatene og og ikke gjorde noe annet enn å skravle. I går fikk de klar beskjed av en eldre mann at "hallo kom dere ut og skravle og la oss som vil trene få bruke apparatene!" Jeg tok meg noen ekstra runder på tredemølla jeg, men skjønner godt mannen for det er irriterende.

 

Glemte å gå på vekta mandag, så jeg tok en hurtigtur oppå den i går og juhu jeg har gått ned. Rapport hvor mye kommer ikke før neste mandag ;))

 

Nå skal jeg snart finne fram treningstøyet og gjøre meg klar til step/styrke økt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så flink du er Siissels! ;)

 

Jeg forsøkte meg på en kortere joggetur i går, ca 5,5 km. Kjente det så vidt i skinka mot slutten, men det er bra i dag. Da er det håp for mitt videre jogge-liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det ble opp 300gram denne uken. Som forventet etter en dårlig treningsuke kombinert med tullemat i helgen. Her må skjerpes inn! Helgen som kommer blir en utfordring da den skal tilbringes på hotell... Heldigvis har de trimrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå var det veldig stille her igjen...

Jeg har veiet meg hver morgen denne uken, og det ser ut til at jeg får svi for de siste helger. Vekten peker fremdeles oppover, selv om jeghar nesten seks trimpoeng denne uken, og ingen utskeielser i matveien. Jeg regner derfor med at det blir enda mer opp til uken, siden jeg skal på hotell i helgen.

 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

veldig stille ja.

Har parkert på vekta igjen jeg ;)

Har besøk + at det blir sittestillende i svømmehallen hele helga. Håper å få tatt meg en tur på treningssenteret på søndag iallefall, men tviler sterkt. Får ta det igjen til uka så godt det lar seg gjøre da.

Vi får ha lykke til alle sammen, selv om vi er stille av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

Hei og hopp!

 

Tilbake igjen med masse energi, og godt humør. Håper det varer. Lider av akutt arbeidsvegring, men det kommer seg vel på mandag håper jeg.. hehe.

 

Hatt 4 fantastiske dager i England, shoppet garderobe til hele familien, ikke mye til meg selv, fordi jeg er er fortsatt litt for tung. Men sko ble det i alle fall. Har trent alle dager siden tirsdag, med to økter i dag. Nå er jeg sliten og har vondt i legga, kjenner at betennelsen min er i live. Men nå blir det familie-rusletur i morgen, og ikke trening før tirsdag, så da blir det vel bra. På tide å skjerpe maten igjen, hotell er ikke det enkleste, særlig ikke når frokosten er gedigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Så flott å høre at du hadde det fint i Engladn, Doppler. Hotell er ikke den enkleste plassen å være nei, men det går seg vel til igjen når man kommer i normal gjenge igjen. (og så må man ha lov til å kose seg innimellom)

 

Jeg har gått ned bare 100 gram forrige uke, men nærmer meg mitt neste mål som er 64.5 kg og da er jeg fornøyd. (hadde det som mål til i dag egentlig, men har hatt overnattingsbesøk i helga og da skal jeg være glad for at jeg i det hele tatt har gått ned.)

 

Er litt lei meg for denne uka blir det bare zumba på meg (men til gjengjeld 2 dg da).

Intervall aerobicen i kveld er avlyst og onsdagens step/styrke går ut pga jeg må på møte. Ja ja, får ta turen på treningssenteret eller gå en laaaang tur i dag (om det stopper å regne tennisballer og slutter å blåse bortover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hallo alle sammen og velkommen hjem Doppler!

 

Vekten min står fremdeles på 62,2. Det er vel tredje uka nå. Jeg er fornøyd med det, siden jeg var på hotell hele helgen og spiste masse god mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Røsket og røsket fru Blom...

61,9 i dag og 300g ned. Men bør sikkert være veldig fornøyd ettersom jeg venter mensen i løpet av de neste 24 timer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

men det svikter i gjennomføringen her. Pokker. Treninga går fint, har fått inn den 4. økta i uka og ligger jevnt på 2000 kcal forbrent med pulsklokke (bruker pulsklokke bare på de "skikkelige" øktene). Men så var det maten da. Den er bare sorgen. Men på den andre siden, det er lysere ute, det er ikke lenger så kaldt at det gjør en stakkar helt matt, og jeg har det ganske bra med meg selv tross alt. Men jeg gjør ett nytt forsøk til uka. Så kanskje jeg greier å skjerpe meg til påska begynner i alle fall?

 

Ha ei fin helg. Og nyt skiføret nå før det tar helt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg klarer ikke være helt gjennomført jeg heller. Jeg tenker med meg selv at så lenge jeg klarer å fortsette med treningen, så får jeg være glad for det. Da er det i hvertfall noe i denne livsstilsendringen som har blitt sittende. Nå virker det som om treningen holder unna det meste av det jeg spiser, for vekta holder seg helt stille, eller kryper litt nedover. Baby-steg riktignok, men bedre enn ittno'. :) Ny rapport i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...