Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Nå er det snart påske. Jeg har en lang barnefri periode nå, for poden skal nordover til farens slekt der. Jeg benytter sjansen og er mye hos kjæresten min selvfølgelig og har investert i 30 dagers medlemsskap på treningssenter i hans hjemby. Det er mitt verktøy for å ikke legge på meg i påsken. Samtidig får jeg tilgang på tredemølle og muligheter for å kontrollere treningen frem mot Sentrumsløpet. Bare en måned igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest siissels

Høres ut som en flott påske du får kristinpine.

Min påske blir å få til mange gå/løpe/sykkelturer alene og sammen med resten av familien. Håper på å holde meg på samme vekt som nå eller helst gå ned litt da.

Ha en knakende fin påske alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Mitt 30 dagers medlemsskap begynner bra! Styrke på tirsdag, høypuls i går og Corebar i dag. Kombinert med Friskis på torsdag, er resultatet STØL! :) Har planer om å jogge på tredemølla i morgen.

 

Høres ut som du også får en fin påske Siissels! Påsken er en fin tur-tid. Rart med de tradisjoner vi nordmenn har rundt påsketur. :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titter innom igjen, jeg :-)

 

her går det nedover fremdeles heldigvis. Litt usikker på hvor jeg skal sette målet mitt men det er noen kg igjen - ihvertfall 5, kanskje litt mer. Er fremdeles semi-flink til å trene, blir 1-2 ganger i uken men jeg er fornøyd. Av og til blir det mer selvfølgelig. Målet er at dette skal bli en livsstil og jeg regner med at jeg må jobbe med det lenge fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir sur Kristepine! Men vet du, det blir helt feil å måle kg og cm fra uke til uke. Det er mest sannsynlig bare vann som står for forandringene. Selv om det er kjempevanskelig så prøv å se det i større perspektiv.. fra mnd til mnd f.eks. Da blir forandringene mer reelle.

 

Selv svinger jeg veldig ift hormoner, vann etc.. spiser jeg noe salt så er det plutselig opp - men jeg VET jo at det bare er vann (det betyr ikke at jeg ikke blir sur, hehe)

 

Vi får hjelpe hverandre til å bry oss LITT MINDRE om tall :-)

 

Stor påskeklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk burberry!

Man VET det jo, men det er vanskelig. I dag var jeg igjen 61,9, som er det samme som for tre uker siden. Jeg starter et lite nazi-regime i dag for å riste løs en kilo eller to. Jeg har i grunnen vært alt for slapp i forhold til godterier og øl og vin. På fredag skal jeg ut og spise, det vil si at det blir kosedagen denne uken, og så blir det nazi lørdag og søndag. Jeg trenger ny kjøkkenvekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg først.

 

Jeg er 22 år, studerer 180% og jobber 20%. Er alene med en datter på 4 år.

 

Er 1,59m, veier per i dag 67,5kg og vil ned 10 kg før sommeren.

 

Økonomien tillater ikke kurs akkurat nå, men dersom ingenting annet funker....

 

Siden jeg er alene med datteren min, har jeg ikke tid til verken treningsstudio eller feks jogging på kveldstid, trenger derfor kreative hjemmeløsninger, som kan holde meg motivert og hjelpe meg mot vekten.

 

Gleder meg til å komme i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Jeg står på stedet hvil for tiden jeg, noe jeg har gjort de siste 3 ukene ;), men antar at det er pga at jeg spiser for lite. Kommer meg ikke over 1300 jeg - irritert på meg selv da jeg vet at det skal ikke så mye mer enn noe frukt og ett eller 2 knekkebrød til.

Har bestemt meg for å se om jeg klarer å sette opp ett matprogram for meg selv (har vurdert kurs, men det får bli etter at sydenturen først i mai er over). Tror kanskje det kan hjelpe.

 

Påska ble aktiv den, ute hver dag enten på ski eller gåturer i fjellet - herlig var det.

Godt å komme til hverdagen igjen slik at man får komme seg skikkelig i gang med ulike treningsformer igjen - variasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Velkommen annts2! Alltid hyggelig med nye bekjentskaper. Jeg er også alenemor, men bare annenhver uke. De ukene jeg har barn er ambisjonene å bedrive forskjellig trening i stua. Det finnes masse på video-markedet å velge fra. Så fort poden er av gårde hos venner eller på fotball, benytter jeg sjansen og tar meg en joggetur. Hvis du har råd, kan du jo melde deg inn på treningsstudio med barnepass.

 

Siissels, så bra med aktiv påske! Min ble også veldig aktiv med treningsstudio hver dag. Greit å utnytte tiden nå som jeg har vært barnefri så lenge. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i for lite mat. ;) LITT større porsjoner til middag og kutt ut det magre pålegget. Da er du der. Går du sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Velkommen annts2! Alltid hyggelig med nye bekjentskaper. Jeg er også alenemor' date=' men bare annenhver uke. De ukene jeg har barn er ambisjonene å bedrive forskjellig trening i stua. Det finnes masse på video-markedet å velge fra. Så fort poden er av gårde hos venner eller på fotball, benytter jeg sjansen og tar meg en joggetur. Hvis du har råd, kan du jo melde deg inn på treningsstudio med barnepass.

 

Siissels, så bra med aktiv påske! Min ble også veldig aktiv med treningsstudio hver dag. Greit å utnytte tiden nå som jeg har vært barnefri så lenge. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i for lite mat. ;) LITT større porsjoner til middag og kutt ut det magre pålegget. Da er du der. Går du sulten?[/quote']

 

 

Går aldri sulten, så det ligger ikke der. Er mett av det jeg spiser og spiser variert pålegg. Må vel øke porsjonene til middag (om jeg klarer det) kanskje og se om det hjelper og få inn litt ekstra til mellommåltidene (ett knekkebrød til kanskje). Gir meg iallefall ikke.

 

Det er kjekt å kunne trene selv om man har barn, lurt med video som du nevner. Lurer på om jeg skulle sett om jeg fant noen jeg også.

Mine 2 er såpass store at de klarer seg selv, men uansett så blir det mindre trening når jeg er hjemme alene med dem - har en mann som er mye å farter på møter og messer. Jeg liker å være med barna når de holder på med en aktivitet slik at de ser at vi ser dem:)

 

Gleder meg til zumba i kveld, og så lurer jeg på om jeg skal prøve meg på en spinningtime igjen - er mange år siden sist :) Han som er instruktør er bare helt super, klarer å gi jernet med han foran deg altså.

Får se om det er ledig når vi er ferdig på zumba- spinninga er rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen annts2! Alltid hyggelig med nye bekjentskaper. Jeg er også alenemor' date=' men bare annenhver uke. De ukene jeg har barn er ambisjonene å bedrive forskjellig trening i stua. Det finnes masse på video-markedet å velge fra. Så fort poden er av gårde hos venner eller på fotball, benytter jeg sjansen og tar meg en joggetur. Hvis du har råd, kan du jo melde deg inn på treningsstudio med barnepass.

[/quote']

 

Takk for det. I går begynte jeg med 30 days shred etter å ha hørt mye positivt fra venninner, det gikk jo fint å gjøre med henne hjemme. Skal prøve å gjøre det hver dag, slik at veiedagene kanskje blir mer positive snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Juhu i dag kom jeg over 1400 kcal:))

Hadde med meg litt mer frukt og grønt på jobb enn det jeg bruker, og spiste litt mer til lunsj. Kanskje jeg nå har kommet inn på rett vei, håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Juhu i dag kom jeg over 1400 kcal:))

Hadde med meg litt mer frukt og grønt på jobb enn det jeg bruker' date=' og spiste litt mer til lunsj. Kanskje jeg nå har kommet inn på rett vei, håper det.[/quote']

Så flott! Det er veldig bra Siissels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Takk for det. I går begynte jeg med 30 days shred etter å ha hørt mye positivt fra venninner' date=' det gikk jo fint å gjøre med henne hjemme. Skal prøve å gjøre det hver dag, slik at veiedagene kanskje blir mer positive snart :)[/quote'] Den har jeg også! Den vil du kjenne godt, ja. :D Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Denne uken har jeg vært flinkere med maten. Jeg kommer til å havne på ca 15 trimpoeng og er veldig spent på veiingen på tirsdag.

Det ble faktisk 17 trimpoeng! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels
Det ble faktisk 17 trimpoeng! :)

 

Kjempebra. Moro at det blir flere enn man forventer.

Lykke til med veiinga i morgen tirsdag.

Jeg tar veiinga onsdag jeg, men vet ikke om jeg er så veldig spent egentlig.

(virker kanskje litt negativ nå, men har følt at ting har stått kjempestille lenge. Skal også huske å ta fram målebåndet. Har hatt mens forrige uke så det tar noen dager før jeg "stabiliserer meg" også.

Tar det som det kommer jeg for så lenge jeg føler meg i form er jeg (nesten) fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

 

Skal ikke skryte av vektnedgang eller noe annet, og går nå kledd i "straffebukse" om dagen. Om du lurer på hva det er så er det min 28" som jeg akkurat får ræva nedi, men som ikke er direkte komfy. Og så godt kan jeg bare ha det synes jeg. Men jeg begynner å bli mer motivert for å trene, og ta litt tak.

 

Hektis om dagen, kurs hele denne uka, og må kjøre en time til og fra, og neste uke skal jeg til London med 18 elever på 16-18 år. Jeg gruer og gleder meg. Prøver å skjerpe maten litt, og har bestilt meg rockering fra butikken her. De hadde sånne på senteret og det var så gøy at jeg bare må ha sånn.. I morgen skal jeg evalueres som instruktør. Skummelt.

 

Så flinke dere er alle sammen. Trener og spiser og står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det ble 61,5 kg og ned dit jeg var for tre uker siden. Det ble også inn en halv cm i livet, så jeg er kjempefornøyd. :)

Så har jeg også de siste ukene henholdsvis 14, 17,3 og 17,2 trimpoeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Siissels, det går opp og ned her i verden. Det står stille lenge og plutselig napper det tak. Det kommer til deg også, det er jeg sikker på. Lykke til i morgen!

 

Doppler hvis du får rumpa nedi 28", da er det ikke mange cm rundt deg! :D Min minste bukse er 29" og FRYKTELIG lav i livet, så den siger nedenfor bilringen bak. Ikke lekkert, så jeg må passe meg med hva slags trøye og genser, samt undertøy jeg har på meg. Etter å ha sittet litt lenge i sofaen i går, reiste jeg meg opp og fikk beskjed av min sønn om at jeg sagget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Da har både vekt og målbånd vært fremme, og det ble nesten som jeg hadde regnet med. 0.4 kg opp, men 1 cm ned rundt midja:D

Fornøyd med cm, så det får veie opp det at jeg har kommet over 65 kg igjen.

 

Blir step/styrke i kveld - der har jeg ikke vært på lenge (møter onsdag er kjipt altså), og så har jeg kjøpt ny sykkel som ikke "suger" seg fast i underlaget - så nå skal alt gå så mye bedre;)

 

Det er sant som du sier kristinpine at det går opp og ned, bare vent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens veiing unna gjort. Og jaja, den har hvertfall ikke gått opp, men den har ikke flyttet på seg heller. Ingen cm mindre heller dessverre.

 

Men nå har jeg vært å kjøpt meg sykkel, og har tenkt til å prøve å sykle til og fra skolen minst 2 dager i uka, og med ca 7 km hver vei, så blir det jo fort litt trim av det.

 

På torsdager jobber jeg på en ungdomsskole, og kjæresten min har bestemt seg for å motivere meg med at den dagen jeg sykler til og fra jobb (15km hver vei), skal han gi meg summen som sykkelen kostet.

 

Så nå er motivasjonen på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...