Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Usikker på vekta, men får håpe det går rette veien.

 

Herlig å se at kristepie har flyttet, vi andre kommer vel også etter en gang.

 

Dårlig med trening de siste 2 ukene, syke barn og hjemme alene = da vil jeg være hjemme sammen med de.

 

Står på videre, og håper jeg er i mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LykkeligSomLiten

Hei!

 

Dere høres og som en flott gjeng, vil gjerne henge meg på her jeg hvis det er greit? :unsure:

 

Litt om meg. Jeg er en jente på 25 år, som er ganske akkurat 160cm over havet. Jeg bor og kommer fra bergen.

 

Jeg har vært her inne for litt over et år siden, og gikk ned ca 6kg den gang, med god hjelp fra forumet :D Men med ny kjæreste, og nå samboer, så kom kiloene på igjen før jeg fikk sukk for meg.

 

Nå veier jeg så mye jeg aldri har gjort før, ca 66,5kg i følge vekten i dag.

Mitt første mål er 60kg, og etter det gjerne ned i 55ish. Har vært 57kg for noen år siden, og var rimelig fornøyd med meg selv da :)

 

Jeg har trent og som regel klart å spise sunt siden nyttårsforsettene kicket inn, men går liksom ikke ned i vekt............ Har gått inn noen cm her og der, men vekten beveger seg heller oppover. Blir skikkelig depp når jeg ser 67 og 68 tallet når jeg føler jeg er så flink.

 

Jeg trener ca 3-4 ganger i uken, 1-2 styrketimer i sal og 2 kondisjon (aerobic eller mølle o.l, og da ca en time hver gang)

 

Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre lenger, eller hva jeg gjør feil.

 

En vanlig dag for meg kostholdsmessig kan være:

 

Frokost; Skyr, to knekkebrød eller en banan.

Lunsj: Salatbar på jobben/fisk kylling egg osv.

Middag: wok, kylling, fisk osv.

 

Mellommåltid er gjerne frukt eller en yoghurt/knekkebrød.

 

Hvis jeg spiser kveldsmat er det kanskje en skive eller to.

 

Er det noen som har noen tips og råd til hva jeg kan gjøre, eventuelt hva jeg gjør feil? Hva spiser/trener dere?

 

Tuuusen takk :D

 

Når har dere veiedag?

 

KLEM (puh, dette ble et langt innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei Lykkelig som liten! Jeg sniker meg inn og svarer deg, selv om jeg egentlig har flyttet ut. :)

 

Bare en banan til frokost er nok litt lite. to-tre knekkebrød, to brødskiver, eller en tallerken havregrøt så er du mer på track. Salat til lunsj er fint med litt fisk eller kylling oppi. Har du dressing på? spiser du et rundstykke til?

 

Wok og kylling/fisk til middag er også flott. Hvor mye ris, potet eller nudler har du til?

 

Kveldsmat er fint, og også kanskje noe å putte i munnen før du går fra jobben. Bruk gulrot og kålrot! nesten ikke kalorier og holder den verste sulten unna. Husk at du også skal ha tre frukt om dagen.

 

Bruk muligheten du har her inne til å registrere inn ALT du spiser slik at du får sjekket kalorimengden. Registrer alt helt ned til stripen med ketchup. :D Du bør ha minimum 1300kcal om dagen, kanskje mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Jeg er her fortsatt, men orker ikke å skrive så mye for tiden. Noterer ned det jeg skriver, men så er det stopp.

Tror grunnen er den at jeg føler det har stoppet opp nok en gang, men jeg kommer igjen.

 

Stå på, gi dere ikke - vi kommer alle i mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Vårsøg

Puhh... endelig på vei tilbake etter lang influensa. Fortsatt litt skrall i formen, men heldigvis på bedringensvei. :-)

Vektmessig er jeg veldig spent, har nok gått ned noen kilo disse sykdomsukene, men er redd vi vil sprenge seg på igjen, siden jeg nesten ikke har spist..

forsøker nå å komme meg gradvis opp i 1300kcal inntak, så får vi se hva som skjer. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siissels

Og her har jeg fått kraftig halsbetennelse, så da sier det seg selv at det er vanskelig å spise.

Ellers har jeg vært for det meste på spinning 2 eller 3 dager uka, men som sagt ikke de siste ukene dessverre. Har t.o.m vært på senteret og trent litt på styrkeapparatene og tredemølla - veldig lenge siden sist der oppe.

 

God bedring til oss alle, og så får vi bare stå på videre.

 

(jeg er her inne og noterer det jeg spiser, ikke det jeg skriver :lol: - skrev veldig feil sist ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Alene her inne ja.

Ja, ja - jeg er i gang igjen etter å ha vært dårlig, men fortsatt ikke helt i form.

Det er ikke lenge til fjellturene kan starte, og da er jeg igang igjen skikkelig. Sykkelsesongen starter også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Gjest siissels

Stå på, Siissels! Jeg heier på deg!

Klem fra Kristepine

Takk skal du ha - jeg gir meg ikke, men det blir alt for mye sittestillende arbeid for tiden og det merkes.

Gleder meg masse til å gå Besseggen og Galdhøpiggen om ikke så veldig lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med hær!

 

Er 25år og 157 høy. Veier nå 63,5 men har gått ned fra 78kg det siste året. Vil ned noen kg til kanskje til 55 men føler de siste kg er så tunge og begynner å bli veldig utålmodig. Har planlagt syden ferie i slutten av august, begynnelsen av september og vil gjerne være nærmere trivselsvekta da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms.Cullen

Hei! Får jeg være med her? er 166 cm...

Veier nå 67,1 kg og har gått ned nesten 2 kg på snart 4 uker.. <_<

Kunne tenke meg litt motivasjon fra dere som er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Supert at det kommer flere her inne.

 

Jeg er ikke så veldig aktiv for tiden, men dukker opp innimellom.

I helgen skal Besseggen og Galdhøpiggen bestiges - gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Gjest siissels

:o snart ett år siden jeg var her inne, huff og huff - ingen som har tatt vare på tråden eller. Nei, nei.

Antar at jeg blir heller ikke her inne så mye, og blir jeg det blir det vel i en annen tråd - men fant ut at jeg skulle skrive litt her allikvel.

 

Har hatt sittestillende jobb, og masse kjøring i bil det siste året - som dessverre kjennes på kroppen - så nå er det tilbake med hardhånda skikkelig.

 

Uten sykler har jeg også vært, men de har jeg snart i hus igjen.

Føttene er i bruk, men hva hjelper det når det bare blir en treningsrunde 1 gang i 14 dagene - men dette er det slutt på nå.

 

Skal på sykkeltur i sommer.

I fjor var det jo Besseggen og Galdhøpiggen som fikk gjennomgå - noe som var 2 helt herlige turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...