Gå til innhold

Holde vekten lengst mulig dagbok:D


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Vekt om morgenen : 73 kg

Vekt om kvelden : 75 kg.

 

Er nå ikke over i 4 uken. Men har testet positivt. Litt små symptomer:

- sting/stikkninger i livmor/eggstokker

- småkvalm innimellom, spesielt dersom jeg er sulten eller har spist sukker

- Litt småverk i hofte og rygg nede.

(Tannverk???)

 

Og småstikk i puppene, men kan ikke kalle det for symptomer iogmed at det har vært veldig lite, og kan forveksles med pms.

 

Begynner i morgen en nytt og bedre liv. Skal gå på tur, sjekke tennene hos tannlegen eller i alle fall snakke med dem. Og spise bra:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82
Kjente smilet kom snikende når jeg så du hadde laget tråd! Dette unner jeg deg virkelig' date=' gratulerer så utrolig mye!!! Håper svangerskapet blir bra:)[/quote']

Takker så mye:)

Savnet deg her inne...

Har ikke helt gått opp for meg, og sambo tørr ikke tro på det før testen lyser klart og sterkt gravid. Så skal teste for hans del igjen på tirsdagsmorgen.

Men skal ikke gå fort opp i vekt i alle fall. Har bestemt meg for å gjøre noe trening hver dag. Om det er mageøvelser ( har fått beskjed om at de nedre magemusklene mine er svake, veldig dumt i et svangerskap) eller tur eller hva som helst... Så håper på å klare målet mitt om å ikke legge på meg mer enn 10-15 kg. Nøyaktig like mye som jeg skulle gått ned;)

 

Hvordan går det med deg da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye:)

Savnet deg her inne...

Har ikke helt gått opp for meg' date=' og sambo tørr ikke tro på det før testen lyser klart og sterkt gravid. Så skal teste for hans del igjen på tirsdagsmorgen.

Men skal ikke gå fort opp i vekt i alle fall. Har bestemt meg for å gjøre noe trening hver dag. Om det er mageøvelser ( har fått beskjed om at de nedre magemusklene mine er svake, veldig dumt i et svangerskap) eller tur eller hva som helst... Så håper på å klare målet mitt om å ikke legge på meg mer enn 10-15 kg. Nøyaktig like mye som jeg skulle gått ned;)

 

Hvordan går det med deg da??[/quote']

her går alt veldig bra. vekten suser nedover, og regner med å runde 30 kilo på onsdag, gansek utrolig. ser snart 79,9 tallet, og det skal bli utrolig deilig.

 

igjen, gratulerer så mye, virkelig velfortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Tusen takk for det:)

 

startvekten før graviditet (4 uker på vei 11.11.08)= 73 kg. Håper på å holde dette i minst 3 mnd.

 

Formen er fin, og kroppen litt støl. Men kan skrive en liten oppsumering om hvordan de to siste ukene har vært.

 

Hadde sex to dager før babyverdens utregning av el, og to dager etter. Det var de eneste to skuddene som kom inn denne pp. Var litt lei av hele prøvingen og skuffelsene som kom hver mnd.

 

Allerede torsdagen, altså to dager etter el fikk jeg "sting" i egglederregionen mens jeg var på joggetur. Dette gav seg ikke helt etterpå. Hadde sting i varierende styrke hele helgen. Var på tur med jobben og drakk litt på lørdagen og var sliten og trøtt på søndagen.

 

Hadde ikke noen andre særlige symptomer. Men jeg var sikker, men allikevel usikker i og med at jeg ikke har vært gravid før, allerede torsdagen. Og sa det til sambo. men han mente at det sikkert var innbilte symptomer i og med at det var altfor tidlig...

 

Men testet derfor allerede torsdag uken etter. Negaivt, og fredag og lørdag = negativt. Men søndags morgen kom den lille streken frem. Noe svakt, men var der alikevel. Og i tillegg har jeg testet i dag, og strekene blir sterkere og sterkere:)

 

CB-en var sterkere enn billigstrekene.

Skal logge inn her nesten hver dag og skrive noen ord om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Måtte veie meg i morges og, og da viste den 71,5 kg. Men har vært flink i helgen og holdt meg litt unna snop så fikk sikkert litt igjen for det.

 

dag 1 - 1 trimpoeng og 1617 kcal

dag 2 til nå - 1000 kcal og 2,2 trimpoeng

 

Må få i meg litt mer mat. Men det er vanskelig når det i tillegg skal være sundt. Og har endelig lagt til meg vanen i forhold til vektreduksjon. Men må opp på 2000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

dag 3 - 1830 kcal og 0,3 trimpoeng.

 

Begynner å bli bra med maten, selv om jeg var overmett hele dagen og følte meg litt uvell pga mengden. Men blir vel vant til det og. Ble litt mindre trening. Men håper på å ta igjen for det i dag.

 

Skrev ikke opp mageøvelsene:) Så hadde sikkert fått noen desimaler til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

har ikke blitt noen trening de siste dagene... Har lagt på sofaen og slappet av..

Og i helgen har jeg trykket i meg chips og sjokolade. Helt unødvendig, men hadde gjester som drakk, og da følte jeg at jeg måtte ha noe å kose meg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Etter å ha visst i 1 uke at jeg er gravid er vekten gått opp 0,5 kg. Ikke det at jeg har prøvd å slanke meg. Men trodde at jeg hadde vært flink i forhold til å spise ofte, men lite og sundt. Spiste litt mer i helgen, men det har jeg gjort hver helg...

 

Vekt i dag 73,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei igjen nickii

Har ikke verken bestilt time eller tenkt mye på at jeg er gravid enda. Håper på å få meg en ny jobb, og har liksom oppe i hodet mitt utsatt alt til etter at jeg har fått svar fra den. Har lyst til å ha en unskyldning om at jeg ikke var sikker før jeg får et evt. tilbud. får jeg den ikke så bestiller jeg med en gang da og;)

 

Er heldigvis i relativt god form enda, så det har ikke satt noen flere begrensninger for meg enn kroppen min allerede har:) Så er veldig fornøyd med det til nå da. Men trives ikke på jobben min for tiden. Så håper på å kunne flytte på meg før graviditeten slik at jeg slipper å tenke på det når jeg er på vei tilbake fra permisjonen...

 

Ellers holdt vekten seg fint på plass på 73,0 kg. Det er der jeg håper på å holde den i noen uken fremover i alle fall. Tenker ikke så mye over hva jeg spiser. Det er mer sånn at jeg holder meg unna sjokolade og snop. Og heller spiser to mindre middager enn å proppe meg full slik som jeg tidligere har hatt tendens til å gjøre:)

 

når har du ikm da?? Det er sikkert ikke lenge til det er din tur. Krysser fingrene for dere alle inne på den andre tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Når får du svar ang jobben da? Er selv i en litt usikker arbeidssituasjon, så passer egentlig ikke så bra å bli gravid nå. Men jeg lar det stå til. Tenker ting har en tendens til å ordne seg.

 

Holde seg unna snop har stor betydning. Tok av ca 10 kg bare på det.

 

Jeg har ikm den 28/11. Tror ikke det har skjedd noe denne gangen heller. Og gjør ingenting om jeg må vente en stund til. Jeg skal jo på et par julebord i desember, så er jo ok om jeg kan drikke alkohol da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

regner med å få svar før november er over. Dvs. egentlig neste fredag:) Jeg må jo si opp innen mnd er over om jeg skal ha jobben. Så da må de nesten gi meg beskjed innen dagen er over på fredagen...

 

Men vet ikke om jeg skal bestille time uansett til fredagen eller noe. Man skal jo liksom ha lengre tid om det er første kontroll og... Så er litt usikker. Jeg har en 50% sykemelding som går ut ved mnd.slutt så må nok inn uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende! Håper du får jobben!!

 

Er jo ikke noe hast med å dra til legen. Jeg fikk beskjed om at det var normalt å dra til første kontroll når man var 12 uker på vei. Første gang jeg var gravid var jeg vel bare 6-7 uker på vei, og fikk kjeft av legen fordi det var altfor tidlig å komme på kontroll. Synes det var unødvendig å kjefte for det. Jeg visste jo ikke det. Jeg gjorde som det stod i hjemmetesten, at hvis den er positiv skal man kontakte lege. Og jeg oppgav jo da hvor langt jeg var på vei, så skulle nå tro at hun som satte meg opp på time hadde litt peiling om når det var på tide å komme på kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vic82:)

 

Satt å leste på denne tråden for å skaffe meg motivasjon.

Gratulerer med graviditeten,er jo kjempekos!

Jeg er også gravid, faktisk 14 uker idag:)

jeg har 2 barn fra før,tidligere har jeg gått opp ca 20 kg per graviditet å vil prøve å unngå dette denne gang,siden jeg allerede er overvektig i fra før:(

Men...det er jo utrolig vanskelig.

Ellers vil jeg bare si lykke til å hadde vært kos om vi kunne motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Hei Vic82

 

Satt å leste på denne tråden for å skaffe meg motivasjon.

Gratulerer med graviditeten' date='er jo kjempekos!

Jeg er også gravid, faktisk 14 uker idag

jeg har 2 barn fra før,tidligere har jeg gått opp ca 20 kg per graviditet å vil prøve å unngå dette denne gang,siden jeg allerede er overvektig i fra før

Men...det er jo utrolig vanskelig.

Ellers vil jeg bare si lykke til å hadde vært kos om vi kunne motivere hverandre.[/quote']

 

Velkommen skal du være:D Og tusen takk for det... Et etterlengtet nurk..

Du er kommet en god del lengre enn meg, men det gjør vel ingenting...

Selvfølgelig skal vi motivere hverandre.

 

Tenkte at jeg skulle legge inn den gjennomsnittlige vektoppgangen, for så å prøve å ikke gå opp mer enn det som står, uten å på en måte slanke meg:) Da får jo babisen det den trenger i følge eksperter og jormødre....

 

oppsett:

Uke 5 - 2,3 kg (fra startvekt)

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg (fra startvekt)

 

Jeg er i uke 5 (5+3) og har ikke lagt på meg noe særlig. Holdt på med "slanking" før jeg ble gravid, og trodde at jeg hadde komt meg ned i 71,5. Men det holdt ikke så lenge, så jeg går ut fra den vekten som har vært mest stabil de siste ukene før jeg fant ut at jeg hadde en spire i magen = 73 kg. Og i så fall har jeg ikke gått opp noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Veldig spennende! Håper du får jobben!!

 

Er jo ikke noe hast med å dra til legen. Jeg fikk beskjed om at det var normalt å dra til første kontroll når man var 12 uker på vei. Første gang jeg var gravid var jeg vel bare 6-7 uker på vei' date=' og fikk kjeft av legen fordi det var altfor tidlig å komme på kontroll. Synes det var unødvendig å kjefte for det. Jeg visste jo ikke det. Jeg gjorde som det stod i hjemmetesten, at hvis den er positiv skal man kontakte lege. Og jeg oppgav jo da hvor langt jeg var på vei, så skulle nå tro at hun som satte meg opp på time hadde litt peiling om når det var på tide å komme på kontroll.[/quote']

 

Det håper jeg og. Har mistet gnisten i den "gamle". Lite kjekt å føle at alt jeg gjør er bare forjeves og at det ikke gagner verken meg eller arbeidsgiver. Tror at dersom jeg ikke får jobben så kommer jeg til å bli sykemeldt videre i alle fall 50% pga at jeg ikke lengre trives, og at det kommer sikkert til å påvirke svangerskapet. Det har allerede påvirket nakke og rygg, så jeg skal ikke se bort fra at jeg er i en stresset tilværelse på jobben og at det er derfor...

 

Jeg må nok inn pga at sykemeldingen går ut. Men hadde håpet på å kunne vente. Prøvde å ringe til legen i dag. Men de var tilfeldigvis stengt i dag, og på mandager er det umulig å komme igjennom på telefonen...

 

Synes og at det var unødvendig å kjefte. Du ringer jo bare for å bestille time. Og dersom du og oppgir hvor langt du er på vei, så er det jo opp til de som setter opp timen om de mener at det kan vente til du er nærmere uke 12. Og evt. spørre om det er noen grunn til at du bør eller ønsker å komme tidligere:)

 

Jeg trodde forresten og at det var normalt å gå på første kontroll mellom uke 8 og 10. Så da var det jo ikke så langt fra om du var 6-7 uker.... Men men, synes alle sier forskjellige ting:P Jeg hadde nok ringt samme dag som jeg fikk positiv test om jeg ikke var på jobbintervju dagen etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Og selvfølgelig dagen etter at jeg har lagt inn at jeg ikke har lagt på meg, så står det 73,5 kg på vekten:P Vet at den kan variere litt så tar ikke sorgene på forskudd, men har ikke vært flink å trene/komme meg ut av huset.. Så det er min egen feil;)

Ellers var matdagen i går bra. Dessverre litt pommes frittes, men ellers veldig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...