Gå til innhold

Holde vekten lengst mulig dagbok:D


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Lørdagen ble det mye god mat og ingen trening... Samt litt sjokolade på kvelden.

Men søndag startet bra, 1 time gange i snøen. Men endte opp med å tylle i meg 10 småsjokolader i dag og... Så får se om jeg klarer å holde meg borte fra chips og smash i løpet av kvelden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Tirsdags morgen var jeg tilbake på 73 kg. Så tror jeg kan si at det er den vekten jeg ligger på. Har hatt litt problemer med fordøyelsen de siste dagene så kan nok si at ting har stoppet litt opp ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes og at det var unødvendig å kjefte. Du ringer jo bare for å bestille time. Og dersom du og oppgir hvor langt du er på vei' date=' så er det jo opp til de som setter opp timen om de mener at det kan vente til du er nærmere uke 12. Og evt. spørre om det er noen grunn til at du bør eller ønsker å komme tidligere:)

[/quote']

 

Jeg ble faktisk kjeftet på av legen da jeg var kommet inn til henne. Ikke da jeg bestilte time... Da spurte de bare hvor langt jeg var på vei, og satte meg opp på en time. Så jeg trodde jo det var sånn det skulle være.

 

Håpløs lege! Hun hadde det så travelt. Jeg som førstegangsgravid hadde mange spørsmål og visste jo ingenting. Hadde tatt med meg urinprøve, men hun så bare forfjamset ut da jeg spurte om hun skulla ha den. Så tok hun en graviditetstest. Men tror ikke det ble sjekket noe annet... Da jeg spurte om jeg skulle spise folat sa hun at det var for underærnerte negrer i afrika... Jeg fikk ingen brosjyrer eller noen ting... Så jeg var like klok etter legebesøket som før jeg dro dit... Kjenner jeg blir irritert når jeg tenker tilbake på det...

 

Du har jo vært superflink å holde vekten da, må jeg jo si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

bra initiativ!! jeg er også gravid og driver å holder vekten.. riktignok med hjelp og oppbacking fra rikshospitalet..

 

er nå uke 23 i morgen og har holdt vekten fra positiv test! de anbefaler at jeg skal prøve å holde vekten en stund til også..

 

det eneste jeg gjør er å bevege meg mer... minst 30 min hver dag.. og å passe på å få i meg mere grønnsaker og fisk enn før..og mindre salt og sukker..

 

er nok en ganske stor dytt bak at jeg blir veid på riksen ca 1 gang pr måned..

 

lykke til videre!! :-) stå på!! vi er tøffe jenter som klarer det meste!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Velkommen kibou:)

 

Kjekt å høre at det er mulig å holde vekten frem til uke 23:) Jeg har 15 kg for mye fra før så har ikke vondt av å holde kontroll:) I dag har jeg vært to turer på i overkant av 1 time. Deilig å komme seg ut. Eneste gangen jeg ikke er noe dårlig i det hele tatt.

 

Synes legen høres helt på trynet ut. Håper at det ikke er samme du har nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Nei' date=' jeg kan love deg at det første jeg gjorde etter den legetimen var å bytte fastlege! Har ikke vært hos henne siden. Men har hørt veldig mange som klager på henne...

 

Heldigvis er de fleste leger greie og flinke. Men man hører jo mest om de som ikke er det...[/quote']

 

Det er bra. Hvar vært borti en syko lege tidligere jeg og. Var i russetiden og skulle inn og måle jernlageret da jeg har en familiehistorie om lavt jernlager. Hun begynte å mase om jeg hadde et alkoholproblem. Stilte jo liksom opp på legekontoret i russedrakten, så hun burde jo forstått tegningen...

 

Men skiftet fastlege selv rett etter den timen...

 

Hun jeg har nå er grei, men veldig negativ til alt som heter alternativ medisin. Men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg går til behandling for nakke og rygg hos en manuell terapaut som har spesialisert seg på lymfesystemet og idrettsskader i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste leger er skeptiske til alternativ medisin. Det strider jo litt imot det de selv vet og har lært. Kan jo være sunt med en viss skepsis, men det skader jo sjeldent å prøve. Finner man noe som har god effekt, så er det jo verd det!

 

Man skal ikke stole 100% på leger heller. De er bare mennesker og kan ta feil slik som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Har nå vært skikkelig dårlig.. Og når jeg gikk på vekten i morges så viste den 72,6 dvs ned 400gram fra i går. Har problemer med å få ned mat pga kvalme og sliter like mye med å sove.

Fant en pakke med afipram som min sambo har fått tidligere mot kvalme og leste at den ikke er noe problem å bruke i 1 trimester, selv om jeg er skeptisk til alle legemiddler nå når jeg er gravid. Problemet er at jeg ikke har fått time til legen før på onsdag og skal ha besøk i dag og skal i et VIKTIG besøk i morgen, samt at jeg synes det er litt lenge å gå nesten 1 uke uten å få i seg noe særlig av mat og drikke. Så har bestemt meg for å prøve... Så får jeg heller få kjeft av legen. ( har lest på bim at det er flere som har fått dette legemiddelet på resept i første tri mot kvalme, ellers hadde jeg aldri tatt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Håper at dette bare er en runde med omgangssyken, hvis ikke blir dette tøft...

Ligger nå på tredje dagen med konstant kvalme. Våkner om natten av at jeg er kvalm... Men klarer heldigvis som regel å holde på en del veske. Så blir i alle fall ikke dehydrert enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Fremdeles kvalm, men graden varierer. Har tyllet i meg ingefær te, og håper at det skal ta det værste. Men alle kjerringråd - here i come. Skal inn på mandag å shoppe det som er skrevet opp som tips mot kvalme. Er det noe kroppen min og min syke tåler dårlig så er det å være kvalm...

vekt i morges - 73,5 spiste kveldsmat i natt så har nok sikkert noe å si;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Victoria82

Kvalme og oppkast tar på ja, det kan jeg skrive under på. Har nesten ikke vært innom her i det hele tatt. Ligger på 73,6 kg og er da i bra rute for å holde vekten enda:) Men sikkert med hjelp av dårlig form da...

 

Jobben er det fremdeles ikke tatt noen avgjørelse på. Dersom jeg ikke hører noe innen slutten av denne uken kommer jeg til å ringe sjefen der og høre. Har sendt dem mail for en uke siden, men ikke fått svar på den enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Victoria82

kvalm kvalm kvalm. Har gått ned i vekt siden jeg ble gravid. Ligger nå på 71,5 kg. Ikke det at det er negativt, men hadde vært greit å kunne spise sundt igjen. Kaster opp av grønnsaker, og klarer ikke grovt brød... Er nå 14 uker på vei, men henger i fremdeles. Håper at det snart går over.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

hei igjen, lenge siden ja:D

 

joda alt står egentlig bra til, men har slitt med kvalme og oppkast samt høy puls og ubehag i forbindelse med det siden uke 6. Er nå i uke 14, så håper at ting snart stabiliserer seg. Sunne ting får meg til å kaste opp, så det blir lite grønnsaker og sånn. Klarer ikke drikke vann eller saft uten sukker så det blir det siste med sukker hele tiden. Men vekten har gått ned og ikke opp så da er det liksom ikke så gale å drikke saft. Selv om jeg hadde innstilt meg på å bare spise sundt sånn at barnet fikk den beste start som mulig... ja ja...

 

Når det gjelder jobben som jeg ventet på svar på så har jeg enda ikke hørt noe. Han som skal ta avgjørelsen ble langtidssykemeldt, men har fremdeles et lite håp da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd sea-bands? Kjøpte det i dag. Det er noen armbånd med en kule på som skal presse mot et punkt nedfor håndleddet. Jeg ble mindre kvalm etter å ha tatt de på, men det kan jo være tilfeldig. Skal nå prøve de noen dager å se.

 

Jeg hadde også store planer om å være så sunn når jeg ble gravid. Var jo så flink i høst og frem mot jul. Både med trim og sunt kosthold. Men det ble ikke like lett å holde seg sunn når man er plaget med kvalme. Da må men nesten bare spise det man har lyst på.

 

I morgen er jeg 8 uker på vei allerede. Rart å tenke på. Tiden går så fort! Og om to uker skal jeg på kontroll!

 

Regner med du har vært på kontroll du?

Har du fortalt det til omverdenen at du er gravid? Gleder meg til vi skal gjøre det. Men skal forsøke å holde det hemmelig lengst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

seabands har jeg to sett med. men fikk vite av akupunktøren at det var bedre å presse på punktet selv 3x1 min på begge hender sånn at ikke virkningen av punktet ble over manip ulert og sluttet å virke. Så jeg går ikke lengre med dem...

 

Var på første kontroll i uke 7. og skal inn igjen nå om 1 uke. Da sender hun henvisning til ultralyd. Vil da være nøyaktig 16 uker på vei...

 

Vi har fortalt det til noen men jeg venter med å la folk fortelle videre til jeg er i bedre form. Orker ikke alle sympatiomsorgen som kommer fra alle når man er dårlig. Så har lyst til å kunne si at jeg er i god form liksom.

 

Har ikke trent siden jeg var i uke 6. Har ikke hatt krefter igjen til det liksom. Men har planlagt å gå tur hver dag etterhvert. Håper bare at det går. At jeg ikke blir plaget med sterke bekkenløsningssmerter eller noe sånn..

 

Ja tiden går egentlig fort. Gleder meg til denne perioden er over og jeg kan begynne å nyte graviditeten. Føler meg ikke gravid i det hele tatt...

Vi har forresten begynt med innkjøpene. Kjøpte bruklt barnevogn og bilsete i går:) Litt tidlig, men instiller meg på at dersom det går gale så skal vi jo ha barn til slutt alikevel:)

 

Venter på å få kjøpt inn barnesengen:) Den var utsolgt når vi skulle kjøpe... Typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis ikke kjøpe inn så mye. Vi må kjøpe ny seng til snuppa sånn at babyen kan få sprinkelsenga. Men det haster jo ikke da.

 

Jeg er nok litt motsatt. Synes det er greit at folk vet at jeg ikke er i så god form. Synes det er kjempeslitsomt nå å late som at alt er bra, når jeg egentlig er kjempesliten, trett og kvalm. Men må bare holde ut. Ingen får vite noe på ihvertfall de 4 neste ukene!

 

Jeg hadde på sea-bands'ene i hele går. Da jeg tok de på i dag begynte det å klø noe aldeles forferdelig, så jeg måtte ta de av igjen. Ble nok litt for tett og stramt på huden. Får heller prøve å ta de på når jeg er ordentlig kvalm.

 

Har du begynt å kjenne noe liv ennå? Husker ikke helt hvor tidlig jeg kjente liv med nr 1, men tror jeg var rundt 3 mnd på vei da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg nickii, slitsomt å kjempe seg gjennom dagen uten at noen merker det, og når da Mannen som jo vet hvorfor ikke viser noe forståelse for at en ikke orker gjøre noe men må legge seg NÅ fordi en nesten besvimer av trøtthet så blir det litt mye... Trøstespiste et skolebrød og det smakte himmelsk :( Men bør ikke skje for ofte :D

Jeg skal ikke kjøpe noe særlig men går iblant i baby butikkene og drømmer litt :) Der forstår jeg plutselig at det virkelig er en liten en på vei. Men må ha nytt stellebord for det gamle som hang på veggen ga vi bort når vi pusset opp i fjor, og nå har vi plass til et vanlig og da tror jeg ikke det blir skrudd opp på veggflisene selv om det er veldig praktisk med vegghengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

uff.... er nesten ikke ute blant folk så trenger ikke tenke på å holde meg i form blant andre. Men får telefoner og tekstmeldinger hele tiden av de som allerede vet det og det synes jeg er slitsomt når det eneste de spør om er om jeg er bedre. Hjelper liksom ikke å snakke om hvor dårlig jeg er...

 

Har ikke kjent noe enda, men er fremdeles litt tidlig. Fra og med neste uke kan det kanskje være at jeg kjenner noe. Men det går enda ikke ann å se at jeg er gravid da.. Så jeg vet ikke jeg. Vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter, så blir litt vanskelig å svare på. Har en del små "stikking" om en kan kalle det for det, men tror det er vokse"smerter"...

 

Målte livvidden i dag, 77cm. Det er det minste jeg har vært på minst 5 år. Så det var litt spesielt. Tenkte på å skrive ned alle målene mine liksom, men vet ikke om jeg gidder. Orker veldig lite om dagen..

 

Har kjøpt barnevogn nå da... Veldig fornøyd.. Bebe comfort high trekk, brukt da men det gjør ikke noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte også brukt vogn. Kjøpte over nettet, så var litt skeptisk siden jeg ikke hadde sett den, men den var kjempeflott. Meget pent brukt og så helt ny ut. Det er jo også begrenset hvor mye slitasje det blir på en vogn. Særlig hvis det er en robust vogn. Det er en duo-vogn, så nå har jeg sportesdelen på og bruker den til snuppa. Lurer på om hun blir er ferdig med dagsoving og sånt når neste kommer, for da må jo den ha vognen... Litt dumt å kjøpe en ny...

 

Heldig du er som ikke ser gravid ut ennå. Jeg er så oppblåst og har allerede fått en kommentar... Har mest lyst å holde meg hjemme til jeg kan fortelle alle om graviditeten!

 

Jeg syntes egentlig det kjentes ut som bobling, eller luftbobler som beveget seg. Var usikker på om det var babyen jeg kjente til å begynne med siden jeg kjente det så tidlig, men etter hvert ble jeg sikker, for da ble det jo bare sterkere og sterkere.

 

Skjønner godt at det er slitsomt når folk hele tiden spør om du er bedre. Ikke noe morsomt å gjenta seg selv hele tiden. Jeg sliter mest på jobb jeg. Synes det er vanskelig å holde konsentrasjonen, og må hele tiden late som jeg er i god form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Gleder meg til å kjenne den lille:)

 

Det gjør ikke meg noe å kjøpe brukt egentlig. Og til vår overraskelse så var det mulig å vaske alle delene:) Og da har jeg ikke noe i mot det i det hele tatt:D

 

Jeg har vært sykemeldt siden før jeg ble gravid med en vond nakke, og var nett kommet tilbake på 50%, for så å bli dårlig pga graviditeten. SÅ har satt på baken nå i flere uker i strekk uten å komme meg ut blandt folk... Og gleder meg derfor til å komme tilbake til "livet" utenfor husveggene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er greit å kjøpe brukt. Billigere! Og så er det jo miljøvennlig faktisk!

 

Kan tenke meg du er lei av å være hjemme da. Blir jo kjedelig i lengden. Jeg har det ofte sånn nå at jeg helst bare vil være hjemme. Men jeg er liksom ikke dårlig nok til å være hjemme fra jobben synes jeg. Det er ikke så lett å være på et sånn middels stadium heller. Hvor man er for dårlig til å fungere optimalt, men for frisk til å være hjemme...

 

Godt det er helg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...