Gå til innhold

Snart gravide...?


Nickii

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg også lever normalt, og har jo tilogmed drukket ganske mye mellom EL og IKM, men akkurat det skal jeg være litt forsiktig med framover. Var ute med noen venninner på tirsdag, og da tok jeg et par glass vin selv om det var El eller rett etter EL. Det skader da virkelig ikke med litt vin.

 

Hvordan har du det nå, Nicki? Gikk det greit med jobb-situasjonen?

Jeg er nå over EL og inne i "håpe- kjenne på symptomer"- fasen. Nå begynner jeg snart å forberede meg på skuffelsen når tr kommer.

Det blander seg litt med håpet om at spira kaaaanskje sitter denne måneden, og så ender det med at jeg blir motløs, frustrert og lei meg når tanta banker på. Som igjen blir avløst av optimisme og pågangsmot for ny pp.

Det er en runddans. Skulle til å si evig runddans, men får da virkelig håpe den ikke blir evig...

 

Du er vel igang med EL-uka du? Hvordan er det med aktiviteten? Tar dere det som det kommer denne måneden?

Dere er jo såpass virile at det ikke er noen fare for at dere ikke får "dekket" EL.

Hehe, du er heldig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

mht jobb, så prøver jeg bare å ikke tenke så mye på det... Det får bli den tid den sorg...

 

Nei, nå er det dårlig på sengefronten. Ingen av oss gidder å ta initiativet. Vi er vel bare trette og slitne for tiden. Så ser dårlig ut denne mnd. Har vel ikke el før i neste uke, så kan jo endre seg til da :-)

 

Hvis ikke, så blir vel bare samboeren glad at det ikke blir noe barn i jaktstarten til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Endelig fredag! Vi skal ut av byen og opp på fjellet i helgen, det blir deilig!

Det er masse snø og vi skal kose oss og planlegge jul bare vi tre. Vurderer å leie slalåmski til sønnen min, men det er kanskje litt tidlig. Han gikk endel på langrenn ifjor, men har vel hørt at de bør blid gode og trygge på det først.

 

Nå har jeg ingen tro på at spira sitter denne måneden. I dag er jeg på dag 19 i syklusen, så da er vel definitivt EL over. Har jo hatt mest 26-dagers sykluser, så da kommer vel mensen neste fredag. Men jeg sal forberede meg allerde fra tirsdag, den har jo kommet overraskende tidlig før.

 

Er likevel glad om dagen. Det fungerer så fint med jobb og sønnen min, trening, venner og kjærste-tid. Merker at jeg blir lykkelig av at hverdagen fungerer, og at vi koser oss med små ting.

I går kveld var jeg på kjøpesenter alene og merket at jeg virkelig koste meg. Hehe, prøver å ikke la meg stresse.

Er du ferdig med julegavene? Har bare kjøpt èn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Godt med fredag ja ;)

 

Da får dere sikkert en kjempekoselig helg :-) Jeg skal på julebord med jobben i kveld. Er spent på om jeg får til å tenke slanking...

 

Det er vel greit å være forberedt på mensen ja. Huff, jeg gru-gleder meg til julaften. Tenker det blir kjedelig om mensen kommer da ja! Men blir forhåpentligvis ikke lenge deppa, det er jo jul da så :-)

 

Det er supert at du har det bra. Mange som lar seg knekke av prøvingen og blir så fokusert at ingenting er bra før de blir gravide. Men det kan jo tenkes at det er verst for de som ikke har barn fra før av. Herlig å høre at noen setter pris på hverdagen. Det gjør jeg også. Har det veldig godt med livet mitt. Sett i et større perspektiv har jeg jo ingen grunn til å klage :-)

 

Jeg har kjøpt 4 julegaver... Så har noen igjen ennå. Vi pleier å ta en lørdag før jul, så gjør vi unna de aller fleste gavene. Jeg synes det er mye mer stress å gå å lete gjennom hele året og kjøpe en nå og en da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Mandag, og her på østlandet er det et utrolig grisevær. Slaps og regn og vind. Men jeg skal kanskje ikke klage til en nordlending... ;-)

I helgen har vi kost oss på fjellet med masse snø, har akt og kost oss foran peisen.

Nå er det IKM uka som står for dør her i gården. Uff, har masse symptomer, men vet ikke om det er tidlige pms symptomer eller innbilning. Håper jo, men tror ikke, eller vil ikke tillate meg selv å tro at vi har truffet blink denne måneden. På'n igjen, på følelses-karusellen.

Tenk om vi begge ble jule-gravide! Hvis ikke får vi ta fatt på et nytt år med nye muligheter!

Fredag er vel IKM for meg, og samme dag skal jeg i lønnsforhandlinger.. Så det blir en spennende dag, kan man si....

Hvordan har du hatt det i helgen? Hvordan går det med aktiviteten på soverommet? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ja :-)

 

Været her er ikke noe å klage på. Vi har snø, men det er ikke så kaldt. Håper bare det holder seg sånn ihvertfall over jul og nyttår.

 

Helgen min har vært ok. Har vært mye trett etter julebordet på fredag. Heldigvis bare et julebord igjen. Håper det blir siste festen min på en stund...

 

Hvilke symptomer har du da?

 

Soveromsakrtiviteten består for det meste av søvn... Skjønner ikke hvorfor, men vi er bare vannvittig trette og slitne begge to. Kanskje mørketiden...Har ikm et sted mellom onsdag og fredag. I morgen reiser jeg bort, og kommer hjem onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint om det hadde vært kaldt ( dvs. minusgrader- ikke så mange) til sånn ca midt i februar?

Mørketiden påvirker sikkert energinivået ja. Akkurat nå er det lyst her, men grått, så vi må ha på alle lamper likevel..

Du har ikm mellom onsdag 24 og fredag 26 mener du?

 

Jeg har julebord 19 og 20 desember, altså i god tid etter IKM heldigvis. Kommer tanta, skal jeg virkelig ta meg en fest ( eller to, blir det jo).

 

Av symptomer har jeg stikking og murring i magen og ømme, og større pupper. Samboern min kommenterte faktisk det siste. Men det hender jeg har det som et pms-symptom, så jeg skal ikke legge for mye i det.

 

Skal du på jobb-reise? Så gøy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff, jeg er visst trett i dag... Mente el, ikke ikm... Går litt i surr her :-)

 

Jeg skal på kurs. Skal reise alene, og det gruer jeg litt til. Er ikke vant med å reise. Ikke med fly i alle fall. Men er veldig bra at jeg får dra på kurs.

 

Ja, det blir spennende å se om tr holder seg unna deg denne gangen:-) Og er du gravid kommer nok jeg til å få håp om at jeg også kan klare det! Om ikke denne gangen, så kanskje neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå bra, med turen! Det er så gøy å reise, det er det beste jeg vet, nesten.. Har du flyskrekk?

 

I ettermiddag fikk jeg vite at nok en venninne, eller kjæresten til bestekompisen til samboer, er gravid. Uff, jeg klarte ikke å glede meg på hennes veiene. Merket at jeg bare ble lei meg og oppgitt og tenkte "ALLE klarer det, hvorfor ikke jeg???", men så gikk det over i at jeg skammet meg over å ikke klare å være glad for dem. Utrolig hvor mye denne prøvingen påvirker meg. Føler at alle rundt meg enten er gravide eller blir det straks.

Føler meg akkuart som om jeg har fått mensen i dag. For jeg har null tro på at det vil klaffe denne pp'en.

 

Puuh! Godt å få en liten utblåsning her! Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det stille her... Du er vel på jobbtur enda, Nicki. Har det vært ok?

 

Her går det greit. Nå er IKM rett rundt hjørnet og jeg går og venter på den og forbereder meg mentalt hver gang jeg er på do. Herregud! Neste den bare kan komme, så jeg blir ferdig med det, kan ta skuffelsen og gå videre. Orker ikke håpe, men jeg gjør jo og vet jeg kommer til å grine og blir lei meg selv om jeg tror jeg har overbevist meg selv om at jeg ikke er gravid.

 

Hvordan oppleves 6 pp for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Hjemme igjen! Herlig! Har ikke flyskrekk nei, men generelt nervøs rundt det å reise. Redd for å forsove meg, redd for å bli for sen til flyet, miste bagasjen, ikke komme gjennom sikkerhetskontrollen, ikke finne ut hvor jeg skal når flyet har landet, hvilken buss jeg skal ta og om jeg kommer på riktig hotell. Alt det der gikk nå veldig bra denne gangen. Blir sikkert mindre nervøs neste gang :-)

 

Det er ikke alltid like lett å bli glad for andre som blir gravide, når en selv sliter litt. Det er jo ikke vondt ment, eller at man ikke unner andre det, bare det at det minner en på at man selv ikke er det og det er jo sårt.

 

Jeg har el i disse dager, ingen sengevals siden søndag... Tviler på at det skjer noe i dag... Er sliten og samboeren er syk... Blir nok ingen baby i magen denne pp'en. Men det gjør ikke noe. Jeg har nesten gitt litt opp... Tror ikke jeg blir gravid før neste høst, så jeg bare smører meg med tålmodighet. Håpet stiger jo gjerne litt nærmere ikm, for så lenge det er en mikroskopisk sjangse, så er det jo en sjangse tenker man jo... Men akkurat nå har jeg intet håp og ingen tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nicki!

Jeg skjønner akkurat hva du mener. For nå har jeg fått mensen. Har jeg ikke hatt så tro på at det hadde gått i boks, men jeg tror det ligger et underbevisst håp der. Jeg har hatt så mye murringer de siste dagene, så det kunne jo ikke være annet enn tanta som var på vei.

Fikk en skikkelig reaksjon igjen i går, akkurat som ventet. La meg under dyna og gråt og følte meg frustert, og sint nesten. Men hvem var jeg sint på? Meg selv? Samboer? Naturen? Gud? Nei, det blir for dumt. Så jeg tok meg sammen, og nå er optimismen delvis på vei tilbake. Men jeg deler din oppfatning av å "gi opp" litt. Alle rundt meg blir gravide, og nå synes jeg at vi kan innse at vi sliter med å bli gravide. Har lyst til å starte utredning nå, jeg. Hva gjør man for å komme igang med det?

 

Så flott at du har hatt en fin reise!

Å reise kan skjelden gå galt, med positiv innstilling. Klart man kan miste et fly, forsove seg eller ta feil buss, men det gjør da ikke noe! Man kan stort sett spørre hvem som helst i uniform, og det jeg elsker med å reise er at det alltid byr på nye opplevelser.

Men folk er jo forskjellige.

Kanskje jeg skal reise verden rundt i stedet for å holde på med denne seigpiningen. Si opp jobben, ta med meg samboer og sønn og bare farte rundt. Det fikk jeg oppriktig lyst til, merker jeg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig! Men er helt sikker på at jeg også får mensen om et par uker. Jeg pleier egentlig ikke bli så nedfor at jeg gråter. Får mest bare litt klump i halsen og litt vondt i magen. Skuffelse... Men så må man bare se fremover. Ny sjanse snart. Jeg vil ikke ha desember barn jeg, så skal ha pause fra prøvingen i mars blir det vel... Kan vel egentlig bli litt godt.

 

Jeg vet ikke hva man gjør for å starte utredning. Må vel bare få time til lege og snakke om det. De pleier vel sjekke mannen først fordi det er minst ressurskrevende og det enkleste. Jeg orker ikke begynne med det på ennå noen måneder. Synes liksom det er rart å kalle seg sliter etter 6 prøveomganger, når det er så "vanlig" at det kan ta opptil ett år. Og de som virkelig sliter gjerne har prøvd i årevis... Så vi er jo bare så vidt begynt da... Tenker bare litt på sist da vi brukte ett år, det var irriterende når noen hadde brukt 4-5 måneder å påsto at de hadde prøvd så lenge og at det var så slitsomt. Kan tenke meg hvordan de har det de som har prøvd i årevis... Vi har jo i grunn ingenting å klage over ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har rett. Det er nok bare jeg som overreagerer litt akkurat nå. Det er jo alt for tidlig med utredning, og gynekologen sa jo at vi skulle komme tilbake etter sommeren, og det har jo ikker vært jul enda... Så jeg må nok bare ta meg sammen litt og smøre meg med tålmodighet.

Jeg har alltid vært et følelsesmenneske, så jeg har vel kanskje også en tendens til å overdramatisere litt. Ser allerde nå at det forrige innlegget mitt var litt dumt.

Er allerede på andre tanker nå.

 

Tipper du blir gravid i mars jeg. Hehe. Når du liksom ikke prøver, men du isteden glemmer alt som har med prøving å gjøre. Naturen pleier å operere på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke innlegget ditt var dumt i det hele tatt. Jeg forstår jo godt at du føler det sånn. Klart man føler man sliter etter å ha prøvd noen måneder når man vet så mange som får det til på første eller andre forsøk... Jeg føler også at vi "sliter", spesielt når jeg akkurat har fått mensen. Men når man forsøker å se det litt i perspektiv, så er det jo i grunn ikke så ille. Vi kan godt klare å bli gravide uten hjelp begge to. Må bare senke forventningene litt, så blir det kanskje lettere :-)

 

Vi har vel omlag 20% sjangse hver måned for å bli gravid, så det er vel mer sannsynlig at det tar noen måneder enn at man skal klare det på første forsøk :-)

 

Jeg skal bruke prevensjon i mars. Enten det eller avholdenhet, hehe! Er litt usiker på hvordan det stiller seg da egentlig. Kan jo hende jeg bare kjører på likevel, for når man har prøvd en stund, så er det liksom ikke så nøye om når barnet kommer, bare det kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det så lurt å bruke prevensjon sånn plutselig? Eller, du mener kanskje kondom? Hvorfor vil du ikke ha desemberbarn?

 

Jeg har all optimisme tilbake! Synes det er litt ok at jeg kan drikke på julebord, og så får vi heller starte friskt på nyåret!

Leste et sted at det er helt normalt å bruke alt fra 1 sekund til 12 måneder med å bli gravid. Så vi er godt innenfor normalen.

Men krysser fingrene for at du kan gi samboern din en positiv test i julegave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke noen hormonelle preparater, så må nok bli kondom ja. Skulle gjerne spist et brett p-piller, for har hørt at det kan hjelpe for noen, men jeg blir så forferdelig humørsyk med sånt at det er ikke til å holde ut!

 

Egentlig vil jeg ikke ha november/desember-barn. Synes det er så sent på året... Så er det jo jul og alt i desember...Aller helst vil jeg ha barn i mars-juni. Men sånt kan man ikke bestemme selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er født i november, og det er helt topp det. Helt i slutten av november da, så da har vi alltid ( eh, tre ganger har det vært) et selskap hvor vi serverer gløgg og pepperkaker for første gang, får julestemning samtidig med bursdag..

For meg spiller det ingen rolle når på året vi får baby. Sjekket en EL-kalkulator på nettet nå, og blir jeg gravid denne måneden, får jeg termin på min egen bursdag. Fødte nøyaktig på termin sist. Akkurat det hadde vært litt kjedelig, men synes ikke det gjør noe egentlig heller.

 

Har du vært på Lucia-feiring i barnehagen i dag, da?

Det har jeg. Veldig koselig, men litt kaos med 60 barn som har med seg foreldre og endel besteforeldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucia... Har ikke hørt noe om det... Hun har vært hjemme fra b-hagen man-tors pga sykdom, så kan være derfor vi ikke har fått det med oss. Men de sa ingenting i dag da jeg var der heller...

 

Det er jo i grunn ganske uvesentlig når på året man får baby. Men tenker jo litt praktisk også. At hadde jeg fått på samme årstid ville jeg kunne bruke mye av de samme klærne. Går ikke å bruke sommerklær på en baby i desember-januar liksom. Ellers så har vel jeg bursdag på høsten og synes det var sent nok. Særlig i den alderen hvor man skal bli 18 og alle venninnene har bursdag i januar/februar.... Det er egentlig flere ting som gjør at jeg helst vil ha barn på våren. Men nå er jo det for sent for denne gang, og det betyr jo heller ingenting i den store sammenhengen :-)

 

Hvis jeg blir gravid nå vil jeg ha termin bare noen dager etter min bursdag... Betyr at vi har bursdag med et par ukers mellomrom det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bedre å ha bursdag på våren, det har jeg egentlig aldri tenkt på.

Kanskje kjedelig å alltid være yngst i klassen når man er barn og tenåring, men jeg skal love deg at de som fylte 30 sist, var ganske fornøyde da de første fylte 30 i januar, og de "nettopp hadde blitt 29". Så det er jo fordeler og ulemper som med alt annet.

Har egentlig synes september var perfekt, da jeg var lite tenkte jeg dette: På vinteren er det jul, på våren er det 17.mai, sommer betyr sommerferie, og på høsten er det bursdagen min :-)

 

Er du hjemme med sykt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er i barnehagen i dag. Men hun har vært hjemme resten av uken.

 

Helt enig i at det er både fordeler og ulemper med å være født sent på året.

 

Jeg syntes egentlig det var greit å ha bursdag på høsten. Veldig greit å ikke ha to "gave"- dager så tett opp mot hverandre også. At det er litt rom mellom jul og bursdag...

 

Jeg tenker mye på el nå... skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig ble så stresset... Hadde sengevals på søndag og onsdag, så det finnes jo en mulighet for klaff likevel... Særlig om vi hopper i høyet i kveld også. Men skal forsøke å ikke tenke så mye på det. Er jo jul om hjørnet og har mye å styre med, så da går forhåpentligvis tiden fort :-) Julebord i morgen! Gleder meg kjempemasse. Er i grunn veldig glad for at jeg ikke ble gravid sist pp, sånn at jeg kan kose meg med vin :D

 

Denne pp'en har jeg ikke forsøkt å grave frem positive ting ved ikke å bli gravid... Kanskje det ikke er noen... Hm... Jo, får ennå litt tid på meg til å slanke meg :-) Ellers... Ellers finnes det ikke noen gode grunner til ikke å bli skuffet denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det eneste vi egentlig vil er jo å bli gravide. Da er tid til å slanke oss, å kunne drikke, at baby kolliderer med jaktstart osv, vel egentlig bare ting vi trøster oss med.. Må vel kalle en spade for en spade.

Men jeg finner trøst i at jeg kjenner reaksjonsmønsteret mitt. Den verste tiden er egentlig rett før IKM. Den tiden da jeg ikke tør å håpe, men håper likevel, og blir skuffet. Som denne uka. Jeg har det mye bedre i dag enn på tirsdag, for nå er jeg "fit for fight" for en ny pp.

 

Du får ta det som det kommer med sengevalsen. Jeg synes dere er flinke til å ikke stresse med det, og sørge for at det aldri blir "plikt-sex". som du har sagt før: Du forfører han bare på de rette dagene...

 

PS: Fredager synes jeg det er vanskeligst å ha sex. Da er jeg så sliten alltid, sovner som oftest på sofaen før 22..

Så nå skal jeg legge opp annenhver dag torsdag, lørdag, osv i stedet..

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du sier det at disse tingene er noe vi trøster oss med... Mager trøst! Så bra at du er ved godt mot igjen :-) Ja det reaksjonsmønsteret tror jeg de fleste prøvere har... I hvertfall når de har prøvd en stund.

 

Har aldri tenkt på en dag som mer vanskelig å ha sex på enn andre dager... Det der kommer i grunn veldig an på når vi legger oss. Jeg pleier aldri å mase/forføre ham før vi har lagt oss, og er det sent og jeg er trett, så frister det ofte bare å legge seg og sove. Men hvis jeg vet at vi kan sove lenge dagen etter, så er det som regel ikke noe problem.

 

En riktig god helg til deg også :-)

Kommer nå sikkert til å stikke innom her i løpet av helga da. Registrerer jo alt jeg spiser her inne så (begynte i går igjen etter en ukes pause...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...