Gå til innhold

Snart gravide...?


Nickii

Anbefalte innlegg

Hei hei! Hvordan går det? Blir spennende om en ukes tid :-) Har du noen magefølelse? Kanskje litt tidlig da... Og er du som meg så betyr ikke magefølelsen noen ting...

 

Jeg er småbekymra jeg nå... Redd det skal gå galt igjen. Men skal ikke ta sorgen på forskudd. Vi får helst tro det går bra... Er nå for fullt inne på bim igjen, og det er nok delvis skyld i bekymringene mine. Hysteri er det. Skulle bare holdt seg helt og holdent unna bim!

 

Ja, du får ha en fin nyttårsfeiring i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Godt nyttår, Nicki!

Har vært lite her inne i det siste. Det er ikke fordi du har blitt gravid, altså. Jeg håper jo å komme etter snart så vi kan fortsette å dele erfaringer.

Jeg har hatt en kjempefin nyttårsaften, hadde fest her. Jeg drakk vin, men ble ikke full og holdt meg unna sprit. IKM er på søndag eller mandag. Orker ikke kjenne på symptomer, men hvis jeg gjør det har jeg ikke ømme pupper som forrige måned, så det tar jeg som et godt tegn. I går hadde jeg imidlertidig veldige murringer, som jeg tok som et tegn på at mensen var på vei. Men det er borte igjen i dag... så jeg blir ikke klok på det ;-)

I går hadde jeg en liten ulykke i heimen her. Skulle bære en eske ned fra loftet og skled i trappa. Slo rumpa noe helt jævelig, så jeg måtte ligge resten av kvelden. Kan fortsatt ikke sitte og i dag har foreldrene mine tatt guttungen for jeg er helt satt ut. Halebenet har nok fått seg en skikkelig smell.

Kunne ikke unngå å tenke at det kunne påvirke hvis jeg hadde hatt en liten spire i magen, tror du det?

Uansett, jeg velger å tro at mensen kommer, og jeg heller får ta fatt på neste pp. Skal forberede meg på reaksjonen min denne gangen, så det det skal gå fort over.

 

Jeg skjønner at du bekymrer deg, men jeg leste et sted at det faktisk er 89% sjanse for at det går bra selv i første trimester, så prøv å være positiv, og ikke la bekymringen overskygge gleden over at du faktisk ER gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popper bare innom for å berolige deg med at om du er gravid så sitter spiren godt festet i livmorveggen og "detter" ikke ut selv om du falt på rompa.

Spiren tåler slike påkjennninger, og om det er meningen at den skal vokse og utvikle seg der inni livmoren, ja så gjør den det , uavhengig av et "rompefall". Men føler med deg, å slå halebenet er utrolig vondt.

 

Masse lykke til, håper du snart er gravid :)

 

Klem fra vektklubbens egen jordmor

 

soleia

 

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år ja! Godt å "se" deg her igjen :-)

 

Ja de symptomene og den kroppen er sannelig ikke god å forstå seg på. Ingen vits å forsøke å kjenne etter eller tolke noe. Blir jo bare feiltolking uansett...

 

Du kan jo si til samboeren din at det ikke er noen fare for hjerneskade, for et så lite embryo har ikke hjerne ennå... (tror jeg ikke). Jeg datt skikkelig på rompa i 6. måned sist, men gikk bare bra det.

 

Jeg er kjempespent nå på om det klaffer for dere! Håper virkelig det! Men hvis ikke så kommer det en ny pp og en ny sjangse, og plutselig sitter den! Det er bare å ikke gi opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lang juleferie dette er. Gleder meg til å begynne å jobbe jeg nå. Blir litt kjedelig for guttungen å ha så mye fri, han sier han gleder seg til å leke med vennene sine i barnehagen nå. I dag har han vært og prøvd de nye slalåmskiene sine sammen med faren sin, mens jeg har prøvd å hvile min forslåtte rumpe.

Ikke noe tegn til tr enda. Synes nesten disse dagene er verst jeg, hvor jeg er nervøs hver gang jeg er på do. Har ikke noe tro på at spira er der, men det hadde vel ikke du heller? Uff, orker ikke håpe heller. Gleder meg til det er avklart, uansett hvordan det går..

Hvordan går det med deg? Begynner du å få skikkelige symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikki' date=' hva het hun som spådde deg på BIM?[/quote']

 

Hun var dessverre anonym, så det aner jeg ikke... Var på anonymforumet. Men de er flere som spår der inne, mener det er et eget spå-forum der også hvor flere skal ha hatt stor treffsikkerhet...

 

Jeg vet nå ikke om jeg tror helt på det, men det er jo morsomt når det treffer da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg spurte der og "anonym" sa det kom til å skje i februar eller mars, og jeg som ikke akkurat planlegger å bli gravid da. Syns det er så trasig for en unge å ha bursdag rett før jul...eller i jula..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lang juleferie dette er. Gleder meg til å begynne å jobbe jeg nå. Blir litt kjedelig for guttungen å ha så mye fri' date=' han sier han gleder seg til å leke med vennene sine i barnehagen nå. I dag har han vært og prøvd de nye slalåmskiene sine sammen med faren sin, mens jeg har prøvd å hvile min forslåtte rumpe.

Ikke noe tegn til tr enda. Synes nesten disse dagene er verst jeg, hvor jeg er nervøs hver gang jeg er på do. Har ikke noe tro på at spira er der, men det hadde vel ikke du heller? Uff, orker ikke håpe heller. Gleder meg til det er avklart, uansett hvordan det går..

Hvordan går det med deg? Begynner du å få skikkelige symptomer?[/quote']

 

Jeg vet ikke hva jeg skal si... synes de kommer og går litt de der symptomene. Føler meg egentlig ikke særlig gravid, så er litt bekymret. Men vet jo at det er normalt å ikke ha så mye symptomer også, så skal vel egentlig bare være glad at jeg slipper unna plagene :-)

 

Jeg var egentlig sikker på at jeg ikke var gravid, men var likevel kjempenervøs og skjelven da jeg skulle ta testen på julaften. Lå også og vred meg litt på natta og tenkte mye på det. Så håpet var vel der, selv om jeg var forberedt på negativ test. Hvor lenge tenker du på å vente med å teste?

 

Det er forferdelig de dagene før ikm hvor man ikke vet... Det er slitsomt og ikke noe moro. Det er nesten som man har det verre i de vente-dagene enn når man får mensen.

 

Jeg holder fingrene mine krysset for deg jeg :-) Synes virkelig det er din tur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte der og "anonym" sa det kom til å skje i februar eller mars' date=' og jeg som ikke akkurat planlegger å bli gravid da. Syns det er så trasig for en unge å ha bursdag rett før jul...eller i jula..hehe...[/quote']

 

Du kan vel enkelt unngå å bli gravid, hvis du går inn for det. Skjønner ikke at det skal være så farlig å få barn sent på året, det spiller da ingen rolle!

Hvordan går det ellers lilleJanne?

Ingen tegn til tanta ennå, og håpet stiger her, men det er ikke bare positivt. Det er liksom som at jeg VET at jeg ikke er gravid. Uff, vil bare ha det overstått.

Har bestemt meg for å vente med å teste til tirsdag morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte der og "anonym" sa det kom til å skje i februar eller mars' date=' og jeg som ikke akkurat planlegger å bli gravid da. Syns det er så trasig for en unge å ha bursdag rett før jul...eller i jula..hehe...[/quote']

 

Jeg hadde ikke lyst å få barn i desember jeg heller. Helst ville jeg hatt i mars-mai. Men det er ikke alt man rår over selv. Kjedelig med bursdag på julaften kan jeg tenke meg... Men har man lyst på barn og har prøvd en stund så blir det mindre viktig når det skjer :-) Men er veldig glad det blir september og ikke desember, det må jeg innrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til tanta ennå' date=' og håpet stiger her, men det er ikke bare positivt. Det er liksom som at jeg VET at jeg ikke er gravid. Uff, vil bare ha det overstått.

Har bestemt meg for å vente med å teste til tirsdag morgen..[/quote']

 

Håper tanta ikke er kommet! Jeg er så spent jeg... Er nesten like spent som jeg var på julaften før jeg selv skulle teste! Hvis du ser tilbake, så "visste" jo jeg også at jeg ikke var gravid. Merkelig det der, hvor sikker jeg var på negativ test...

 

I dag er jeg kvalm. Kvalm og oppblåst! Får ta det som et godt tegn :-) Så er jeg så forferdelig trett, men det skyldes vel helst at samboeren min ikke fikk sove i natt så han lå å snurret i senga sånn at jeg våknet hele tiden. Noen ganger hadde det vært godt og hatt eget rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

For en kald morgen! Brukte en halvtime på å skrape is INNI bilen min! Her i Oslo er det 12 minus, og det synes jo vi "søringer" er iskaldt..

 

Ingen tegn til tanta ennå. Men har ikke testet enda. Vet ikke helt hvorfor, har skrevet i kalenderen at IKM var 4/5 januar. Er nok fordi jeg ikke vil bli skuffet. At jeg heller vil leve i håpet litt til, og ta tanta når den kommer...

Det som kanskje er litt positivt, er at jeg ikke har ømme pupper eller noe særlig mensmurringer, og det pleier jeg å ha. Har jo til stadighet forvekslet det med graviditetstegn.

Uff, håper tr ikke kommer i løpet av arbeidsdagen. Det er mange som vet at jeg prøver, men de på jobben vet ikke annet enn at "jeg har lyst på nr 2 snart". Så jeg får skrive mine frustrasjoner her til deg.

Skal teste i morgen tidlig hvis ingenting har skjedd.

Merker at jeg håper så veldig nå, og kommer til å bli så skuffet. Men det er jo lov det, og jeg kommer jo på mer optimistiske tanker etter bare noen timer.

Var på BIM i går. På "bli gravid". Vet ikke hvorfor egentlig, men merker at jeg skal holde meg unna i de kommende pp'er. På en måte er det en trøst at så mange andre er i samme situasjon, men demotiverende at så mange sliter. Og de er jo helt gale. Snakk om stress! Vet jeg stresser jeg også, men jeg lar ikke prøvingen styre livet mitt. Klarer å konsentrere meg og glede meg over ting.

 

Ellers er det første dag på jobb, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Merker at buksa strammer mer enn den skal, så fra i dag skal jeg prøve å leve etter GR.

Hva tenker du i forhold til det nå når du er gravid?

misforstå meg rett: koselig at du har fått graviditettegn! Kvalm og trøtt, det er jo sånn det skal være, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende!! Tenk om et døgn så vet du om du har spire i magen da! Håp i vei du, tror man blir skuffet enten man håper eller ikke. Og håp er jo bare sunt det! Vi hadde vel ikke orka å prøve å bli gravide en gang hvis vi ikke hadde håp om å bli det :-)

 

Jeg var jo og inne å snek på bligravid før jeg visste at jeg var gravid. Kanskje underbevisstheten visste noe jeg ikke visste... Ja, det er farlig å være der inne egentlig. Man blir jo bare 10 ganger mer stresset. Og det merker jeg nå også når jeg er på 1.trimester og leser. Veldig mange bekymringer og mange som mister. Så da blir man jo ekstra nervøs selv også. Nei, jeg tror egentlig man skulle holdt seg unna...!

 

Jeg har nok lagt på meg litt i jula, men fra i dag av er det tilbake på gr-prinsippet. Det er jo et sunt kosthold, så planen er å leve etter det. Merker at det går mye bedre når jeg skriver opp hva jeg spiser, så i dag begynner jeg å registrere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Fortsatt ingen tr her, men blendahvit billigtest i morges. Har et ørlite håp om sen hcg, men tanta kommer nok.

Er skuffet, men det går greit egentlig. Men håper jo vi klarer det snart. Lurer litt på om jeg skal prøve akupunktur eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var leit. Men jeg pleide å tenke sånn når jeg fikk hvite tester etter ikm var det en sjangse for at tr var sen fordi jeg hadde el senere enn jeg trodde, og da var det kanskje for tidlig å teste...

 

Akupunktur er en god idé. Jeg var også inne på tanken at jeg skulle prøve det hvis det ikke skjedde noe snart.

 

Håper tr holder seg borte fortsatt og at du snart får positiv test! SÅ spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kanskje litt spennende fortsatt? Venninnen min hadde negativ test ved IKM og positiv en uke senere, så jeg har jo et lite håp. Men nå er på en måte spenningen ute av kroppen, og jeg besvimer ikke av skuffelse hvis jeg ser tegn til mensen. ;-) Kanskje den kommer nå som jeg slapper av. Det var nesten en lettelse, dagene før IKM er de verste i måneden, synes jeg.

Vurderte å ikke teste i dag, men tenkte at da hadde jeg virkelig gått og trodd jeg var gravid og håpet mer og mer, og fallhøyden hadde blitt enda større.

Men hadde forberedt meg godt på negativ test, så jeg er ikke så deppa i det hele tatt. Kanskje skuffelsen kommer sammen med tanta? Men jeg tror ikke det egentlig. Det er bare tre uker til neste sjanse og jeg gir ikke opp. Til slutt vil det bli min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innstilling! Det blir din tur plutselig! Strevsomt at det tar litt tid, men det er jammen meg verd strevet!

 

Den hvite testen er aldri noe morsom. Den er liksom så bestemt og kald. Så mange ganger har jeg stirret på det hvite feltet, nesten forsøkt å mane frem en strek, men det har ikke gått... Siden har jeg måtte gå i søpla for å dobbeltsjekke, og trippelsjekke testen... Nei, fortsatt like kritthvit. Duste-test! Var helt surrealistisk da det faktisk dukket opp en strek på den. Det var jo ikke sånn de pleide å oppføre seg...

 

Jeg kom til å tenke på en ting forresten... Hvor lang lutealfase har du? (fasen mellom el og tr) Hvis du vet det da... Tenker at hvis den er på 10-12 dager, så er det jo ikke gått 14 dager siden el engang, og da kan det være at testen ikke slår ut ennå fordi du ikke har hatt tid til å produsere nok hcg ennå...

 

Når testet du med førstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for koselig melding!

Jeg er i merkelig godt humør, og jeg tror egentlig ikke det er fordi jeg håper at hcg er sen..

Jeg har jo så korte sykluser, de har vært på ca 25/26 dager, men plutselig en på 29 dager i oktober, og nå er jeg på dag 27. Så jeg aner ikke når jeg har EL. Testet ikke noe denne pp'en, men forrige pp fikk jeg positiv test når jeg trodde EL uka var over, altså uka før tr. Hmmm, skjønner meg ikke på dette her, jeg.

Har for eksempel ikke merket noe til noe EL slim i foregående måned, kanskje jeg har hoppet over EL en måned, vet du om det er vanlig?

Har bestemt meg for å overhodet ikke gå inn på BIM nå ( ikke før jeg får en positiv test), og prøve å stresse minst mulig.

 

Skal love deg jeg prøvde å tyde en strek på strimmelen ja, kikket på den i alle vinkler og lys mange ganger..hehe. Enig i at det hadde vært helt surrealistisk hvis det hadde kommet to streker, så jeg var jo litt forberedt. Men hjertet dundret og jeg skalv nesten. Tenk om den hadde vært positiv!

Men jeg orker ikke tenke på det, forholder meg til situasjonen som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må tenke realistisk. Være forberedt på det verste, men håpe på det beste!

 

Jeg tror det skal være mulig at kroppen hopper over EL en og annen gang ja. Men det at du ikke har hatt el-slim betyr ikke nødvendigvis at du ikke har hatt el. Jeg hadde ikke noe el-slim nå sist. Jeg har ihvertfall ikke sett noe til det, ennå jeg har prøvd å være oppmerksom på det. Men el må jeg jo ha hatt for det :-)

 

Kanskje du har en sånn 29 dagers syklus igjen... Jeg hadde jo også noen lengre sykluser innimellom. Ble jo helt forvirret.

 

Jeg spekulerer i å kutte bim jeg også. Det er så mye snakk om manglende symptomer, ma og sa, så man blir helt tussete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅJ, der snubla jeg over åssen man får åpnet for å sende/motta private meldinger: Trykk på "Diskusjon" i feltet til venstre. Ca midt på siden til venstre står det "Endre innstillinger". Bare å gå inn der og huke av i boksen for "Ha på private meldinger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...