Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Det ble 6259 skritt idag' date=' ikke mange - men kommer sterkere tilbake ;p[/quote']

 

Det er mye bedre enn ingenting, Hemulen. Tenk på det. All aktivitet, enn så lite det er, er bedre enn ingen aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Hei hei !

Skritteller er tingen. Har gått med den siden november og mitt mål er å ha minst 75000,- skritt pr uke...håper jeg skal greie det :-)

Bør vel få til 3 treniksøkter pr uke - enten spinning eller turgåing for min del.

Er skikkelig gira nå og håper bare kg renner av :-)

Tror det er lurt å ikke spise så mye på kveldene - har jeg funet ut ihvertfall. og heller ikke spise seg skikkelig mett ved middag - men det er ikke akkurat lett. Blodsukkeret er på bånn etter en lang arbeidsdag og middagen står på bordet.

 

Vi må stå på å prøve å nå målene...var det snakk om noe felles veiing her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ikke vært snakk om noe felles veiing. Jeg har ikke satt veidagen min ennå, begynner på kurs til mandag så det blir vel en av de første dagene i uke som blir min veiedag. Velg den dagen som passer deg best og legg inn resultatet.

 

75000 skritt pr uke er et bra mål, synes jeg. Da er du over 10 000 hver dag. Er det vanskelig å oppnå, synes du?

Jeg er veldig glad i skrittelleren min. Jeg kjøpte den da jeg gikk på GR-kurs en gang, men den ble ikke så mye brukt den gangen. Jeg glemte å ta den på, og det ble sånn hipp som happ med antall skritt. Og så forsvant den helt. Helt borte, og jeg kunne ikke finne den samme hvor jeg lette. Den var borte leeenge.... Men så skulle vi gjøre litt ekstra rent i gangen og dro fram kommoden som står der, og der innerst i hjørnet bak kommoden, der lå den jammen. Fikk satt i nytt batteri og satte den på meg lørdag 8. mars. Tenkte jeg skulle prøve å få 10 000 skritt hver dag og så se hvor lenge jeg klarte å holde på det. Dette gikk over all forventning! Jeg klarte 10 000, 11 000 og 12 000 skritt etter som jeg økte målet. Hver eneste dag fram til september en gang, klarte jeg å gå mer enn 10 000 skritt.

Men så ble jeg syk, og måtte bare roe helt ned for å bli frisk igjen, og da kom jeg ut av det. Skrittelleren er med meg hele tiden, men den viste ikke over 10 000 hver dag lenger.

 

Nå er jeg i gang igjen. Ikke like store ambisjoner som jeg hadde i fjor, men jeg skal ha minst 10 000 skritt hver dag, og helst noen aerobe minutter også.

Og noen dager må man jobbe litt ekstra for å oppnå målet. I dag blir nok en sånn dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar :-)

 

Jeg har satt mål om 75000,- skritt hver dag fra denne uken - men har vel hatt mellom 60-78000,- de ukene før. Juleuken endte jeg opp ( fra mandag til mandag) med 91000,- skritt. Har spinningsykkel hjemme som jeg bruker aktivt i tillegg har vi nettopp kjøpt hund og da blir det endel lange turer. En 50 min spinning får jeg ca. 8000,- skitt. Har mindre skritt i hverdagene men øker i helgene. Jeg er helt avhengig av skrittelleren og den kommer på så snart jeg har dusjet på morgenen og så legger jeg den på nattbordet på kveldene. så den er lett å huske. Vi er 3 på jobben her som har en liten skritt konkurranse frem til mai og kjenner at dette "trigger" litt :-) Ellers får man ganske bra med skritt på husarbeid også har jeg merket.

10 000 skritt pr dag er jo et veldig bra mål og greier man det i tillegg til å spise sunt går man ned. Hva er ditt mål og hva veier du?

Jeg har planer om ned 5-7 kg hvis jeg greier. Veier 67 i dag men ifjor sommer var jeg 59,5 kg og trivdes noe bedre nå kan jeg si :-) men det lå mye trening og lite utskeielser bakd et altså.

Har du gått på GR kurs før??

Tror nok min veiedag blir fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Så flinke alle er som brukar skrittellar, har vert inne på tanken, men aldri gjort noke med det... Lika egentlig best å sykle eg, elle jogge... så veit ikkje om det er vits!

 

Sitte akkurat no å ete lunsj etter min første time på Elixia, som var pilates :( Kjekt! Sykla til og fra senteret og, så då blei det 45 min sykling på trimregistreringen òg!

 

Har kome godt i gang i 2009, så nå gjeld det å holde koken. Er veldig motivert, så håpa og trur det kjem til å gå bra!!!

 

Trur forresten eg skal kjøpe meg Fit Ball, brukte den på Pilates idag, genialt!!!!

 

Ha ein fin dag!

 

(Eg kjem til å legge inn målingane mine frå 13. januar, då starta kurset mitt).

 

Torill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden jeg også!!

Supert å se hvor mange som har tatt i bruk skritt teller. Jeg fik min rett etter jul og må si jeg er utrolig imponert av hva den har klart å gjøre for mitt hode. Jeg må virkelig si at hvis det er en sån liten sak som skulle få meg til å bevege meg mer, er det eneste jeg angrer på at jeg ikke fikk den før!!

 

Dette er jo helt fantastisk og gir en masse energi.

det med vann synes jeg også var vanskelig, men fant ut at to båter sitron i vannet i en ikke altfor stor beholder, bruker rosendahl sin karaffel, er supert. Jeg fant ut at jeg drikker utrolig mye mere vann om jeg ikke har altfor store glass og ikke iskaldt vann.

så jeg står opp, lager vannet og setter det på bordet. Går av seg selv nå!

 

Synes det er sykt mange gode forslag her til mat og gleder meg til å prøve ut flere. Idag er det pølse og makaronigrateng!

 

Have a nice day girls=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar :-)

 

Jeg har satt mål om 75000' date='- skritt hver dag fra denne uken - men har vel hatt mellom 60-78000,- de ukene før. Juleuken endte jeg opp ( fra mandag til mandag) med 91000,- skritt. Har spinningsykkel hjemme som jeg bruker aktivt i tillegg har vi nettopp kjøpt hund og da blir det endel lange turer. En 50 min spinning får jeg ca. 8000,- skitt. Har mindre skritt i hverdagene men øker i helgene. Jeg er helt avhengig av skrittelleren og den kommer på så snart jeg har dusjet på morgenen og så legger jeg den på nattbordet på kveldene. så den er lett å huske. Vi er 3 på jobben her som har en liten skritt konkurranse frem til mai og kjenner at dette "trigger" litt :-) Ellers får man ganske bra med skritt på husarbeid også har jeg merket.

10 000 skritt pr dag er jo et veldig bra mål og greier man det i tillegg til å spise sunt går man ned. Hva er ditt mål og hva veier du?

Jeg har planer om ned 5-7 kg hvis jeg greier. Veier 67 i dag men ifjor sommer var jeg 59,5 kg og trivdes noe bedre nå kan jeg si :-) men det lå mye trening og lite utskeielser bakd et altså.

Har du gått på GR kurs før??

Tror nok min veiedag blir fredag :-)[/quote']

 

91 000 skritt på en uke er kjempebra! Så flott at du utnyttet dagene da mange har ferie til å bevege deg mer. Det står det respekt av.

 

Mitt mål er pr.nå å gå ned noen kilo.... Hvor mange er litt dagavhengig, egentlig. Noen dager ønsker jeg 10 kg, noen dager hele 15 kg og andre dager ønsker jeg bare å komme meg under 70 kg.

Jeg veier nå 72,2 kg og har vel ligget der ganske så lenge nå egentlig. Jeg fikk en attpåklatt i april 2006, og var veldig flink i løpet av graviditeten, slik at jeg ikke gikk opp mer enn 8 kg. Disse forsvant ganske fort + et par til. Så jeg mener å erindre at jeg veide ca 68 kg, da minstejenta var en mnd gammel. Klarte da altså ikke å holde meg der og gikk opp noen kilo og har vært oppe i 74 kg underveis. Begynte på GR kurs første gang i januar 2003, og gikk på kurs hele det året. Kom meg ned til 63 kg, og synes jeg var veldig fin da. Ønsker meg ned til et sted mellom 60 og 63. Jeg er 159 cm høy.

Gikk også GR-kurs etter siste barnefødsel, men de kursene klarte jeg ikke å utnytte særlig bra.

Håper virkelig at jeg skal klare å utnytte kurset jeg nå skal begynne på. Har aldri prøvd Internett-kurs, så jeg er spent på både den måten å gå på kurs på og på ny kurs-leder.

 

Andre opplysninger om meg er at jeg er 42 år, lykkelig gift og jeg har 4 barn. Som sagt så er yngstejenta en attpåklatt, så eldstebarnet er nå fylt 19 år og har flyttet hjemmefra. De hjemmeboende barna er snart 18, 13 (i neste uke) og 2 1/2.

 

Har du planer om å gå på kurs, eller gjøre dette på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det omvei hjem fra jobben og 11408 skritt :) Kjenner meg fornøyd nå, men føles at noe murrer i kroppen, litt vondt i brystet, fryser litt - mulig det kommer av at jeg gikk meg varm og så kom inn og ble litt kald. Tror jeg skal ta meg et varmt bad, en kopp te m/honning før jeg legger meg ikveld :)

 

Flott mål Kaise31 med 75000 skritt pr. uke. Det skal gå greit det. Jeg skal sette meg 50000 i første omgang - dette grunnet kneet mitt :(

 

Da fortsetter vi å gå folkens - og som en GR kursleder sa en gang "15 min ut i verden er 15 min hjem igjen og vips så har du gått 30 min". God tur :)

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det, og dere står på!

Det er supert, dere er jo så flinke til å bruke skritteller, kanskje jeg skal børste støv av min.. Får lete litt etter den nå..

 

Ble 2,2tp i dag, etter en time på Spenst! Godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg over 10 000 skritt i dag også, pr. nå står telleren på 10 153 skritt. Så veldig mye mer vil den ikke komme på, for nå står det bare litt vandring her hjemme på programmet.

 

Onsdager dirigerer jeg et pikekor her hvor jeg bor, og i dag benyttet jeg muligheten til å gå til øvelsen. Jeg gikk ikke hjem fra øvelsen, men tok med meg bikkja ut en tur med en gang jeg var hjemme igjen. Tilsammen ble dette 54 aerobe minutter, og altså totalt over 10 000 skritt. Da kan jeg notere meg at jeg, i første uke av 2009, klarte mer enn 10 000 skritt hver dag. Da er det jo bare 51 uker til å klare:)

Jeg tar nå en av gangen uansett, så nå går jeg løs på uke 2.

 

En annen ting jeg er fornøyd med i dag, er at jeg har klart å drikke 2 l vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme i dag også, minstemor og jeg. Hun kastet sist opp i går kveld, så hun begynner vel å bli bra igjen. Men hun vil ike spise noenting, hun ba om et glasssjokolademelk men det står fremdeles urørt.

Akkurat nå sitter hun rolig på fanget mitt og ser på en dvd med "Lotta i Bråkmakergata". Jeg skriver med en hånd, så det går litt tregere enn vanlig.

 

I dag fikk jeg mail og startbrev fra kurslederen min. Har lest slt meget nøye, men det er en ting jeg ikke skjønner. Det står nemlig at når jeg logget meg på første gang, valgte jeg onsdag som rapporteringsdag, men jeg har ikke valgt noe dag ihvertfall ikke som jeg er klar over. Hadde tenkt å ha mandag eller tirsdag som veie-/rapporteringsdag, men det går vel greit med onsdag også. Litt dumt bare, at jeg ikke fikk med meg at jeg valgte onsdag.

Regner med at boken kommer i posten i dag.

 

Det har snødd såvidt her i natt. Ikke veldig mye, det er bare et lite slør. Skulle ønske det kunne snødd litt mer, slik at det ble litt skiføre. Har ikke fått prøvd skiene ennå i vinter, og det hadde vært deilig med en skitur. Det er veldig bra å gå å skøyter her omkring nå da, det er flere fine vann med fin og tjukk is. Jeg har ikke gått på skøyter selv ennå da, men jeg skal prøve å få tatt en tur før mildværet kommer. Er visst meldt mildvær fra helgen av.

 

Nå må jeg drikke litt vann igjen, for å få i meg så mye som mulig. Sulten er jeg også.... så da er det mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble smittet av mitt lille gull:(

 

Fredag morgen ca kl 4, våknet jeg og var virkelig kvalm. Det var helt forferdelig. Jeg hadde egentlig planlagt å gå på jobben, og så skulle min kjære være hjemme med lillegull. Det ble altså ikke helt sånn.... Jeg ble hjemme jeg også og var totalt slått ut absolutt hele dagen. Jeg sov for det meste, og klarte til slutt å få spist lite grann da kvelden kom. Kastet opp såvide to ganger, ikke mye men nok til at det føltes skikkelig guffent.

 

I dag har jeg vært noe bedre, men magen er ikke i godlage og jeg bør helst holde meg i nærheten av en do,

 

Det har derfor vært minimalt med skritt disse to dagene. Skrittelleren har ikke vært i nærheten av meg engang. I dag har det vært noe mer bevegelse enn i går, men ikke noe som er noe å nevne egentlig. Har vært og sett på håndball i dag, men da sitter man stort sett rolig.

 

Jeg håper morgendagen blir bedre og at jeg da klarer å komme meg ut i litt frisk luft. Min nest yngste skal spille håndball-kamp i morgen også og hvis formen tilsier det, skal jeg passe på å gå frem og tilbake til hallen. Det blir ca en times gange totalt.

 

Dette var ikke helt den starten jeg hadde planlagt for kurset mitt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har formen vært veldig bra, og jeg har vært ute og samlet skritt.

 

Min nest yngste datter skulle spille håndball-kamp, og jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle gå til hallen. Som tenkt, så gjort. Men en eller gang på veien, begynner batteriet på skrittelleren min å synge på siste verset, så jeg er ikke helt sikker på om jeg fikk med meg alle skrittene på den turen. Den sto på 3334 skritt og 26 aerobe minutter, så jeg tror det stemmer ganske godt. Men det som var litt rart, er at den sluttet å telle der. Den bare blinket der hvor klokken vises, men de skrittene jeg gikk opp og ned trappa og slike ting ble ikke med.

 

Så da var det bare å dra innom bensinstasjonen og få satt inn et nytt batteri. Jeg gikk derfor ikke hjem fra hallen, men fra bensinsatsjonen gikk jeg. Da sto jo telleren på 0 selvsagt, og selv om jeg visste at jeg hadde drøye 3000 skritt fra før i dag, så er det et eller annet med å se at den viser over 10 000 når den legges vekk på kvelden. Bikkja var selvsagt ikke lei seg for at mor tok en liten omvei hjem. Vel hjemme, ringer eldstedatter og spør om vi skal gå en tur. Jeg var ikke vanskelig å be, så da ble det samlet ennå noen skritt. Skrittelleren står nå på 12 028 skritt, så totalt kom jeg over 15 000 skritt i dag. 120 aerobe minutter ble det også og det ga meg hele 4 tp, så nå lyser det første eplet mot meg. Jeg satte ny dato siden jeg begynner på kurs og da forsvant de 5 epletrærne jeg hadde samlet.

 

I morgen er det tilbake på jobb igjen. Forrige uke ble heller kort for meg, var bare på jobb mandag før jeg fikk sykt barn og selv ble syk. Jeg begynner heldigvis ikke undervisning før kl 10.30 så da får jeg litt tid på morgenen til å planlegge dagen min ordentlig. (Jeg er lærer på en barneskole)

 

Nå skal jeg sette meg ned med kursbok 1 og planlegge litt måltider. Jeg skal sende min første rapport innen onsdag kl 12, så jeg må ha tirsdag som veiedag ellers så tror jeg det blir problemer med å rekke å skrive noe. Jeg gleder meg til dette kurset og har tro på at det blir resultater denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du som har måtte la skrittelleren ligge EliseV. Jeg ble helt slått ut på torsdag, lå hele fredag og deler av lørdag :( Det var en kraftig forkjølelse som gikk i alle ledd i kroppen, vondt i hodet, tett i nesa, hoste. Har ikke orket å gå tur eller noe resten av helga, så imorgen er det på med telleren. Starter nok kanskje litt pent, men tenkte meg en tur på treningssenteret. Synd man ikke kan styret denne helsa enda bedre.

 

Står på - vi fortsetter å gå - skrittene kommer nok. Ha en god uke :)

 

HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Heidi, det hørtes ikke godt ut. Var jo nesten som en influensa hos deg.

 

Vi får satse på at vi slipper unna sykdom for en lang tid framover. Jeg hadde håpet på endel flere uker før jeg måtte la telleren ligge, men det er bare å starte på nytt igjen. Håper du får mange skritt i dagene som kommer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt 6207 uten "omvei". Velger å ta det litt rolig idag også, men imorgen er det full fart igjen :) Noe herk med sykdom altså. Men har gått ned 1,2 kg sist uke - så jeg er fornøyd så langt.

 

"God tur" videre og kryss fingrene for at dere slipper sykdom.

 

HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Heidi. Så deilig når det går nedover, selv om sykdommen kanskje spiller inn litt.

 

Jeg har første ordentlige veiing på kurset i morgen. Rapporten skal leveres innen kl 12 onsdag, men onsdager pleier å være travel på morgenen, så jeg vil sende den inn tirsdag kveld.

 

Dagen i dag har gått veldig bra. Jeg lagde en litt løs plan over hva jeg skulle spise i dag, og den har jeg fulgt. Jeg endte opp på ca 1500 kcal, og det er jeg fornøyd med. Har nemlig en tendens til å ende på rundt 1200 når jeg prøver å være flink. Har akkurat kost meg med et lite ostesmørbrød og en kiwi til kvelds, veldig godt var det. Har ikke vært noe sulten eller fysen i dag. Mangler litt vann ennå for å være helt fonøyd, men det er ennå tid til å drikke litt til.

 

Skal ut en liten tur med bikkja nå før sengetid, så jeg må se å komme meg ut før det blir altfor sent. Skal bare ta en liten runde, må jo runde 10 000 skritt i dag, og jeg mangler noen skritt på det i dag.

 

Dag 1 på kurset er unnagjort. Håper alle blir like greie som denne, og at vekta vil gå nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill78

Då er alle godt i gang, og for meg startar det virkelige alvoret i morgon, med kursstart! Både gleda og grua meg...

 

Gratulerer så mykje med nedgang Heidi! Kjempe bra, er ikkje sikkert det vil stå stille framover heller... Håpa vi alle får sende slike kjekke rapporta framover!

 

Ska sei du har vilje EliseV som skal ut med bikkja no! Gratulere med god start på kurset!

 

Natti natt!

 

Torill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen Torill78.

 

Det ble ikke trim idag, er fortsatt litt tungpustet etter sykdommen. Vil ikke bli syk igjen og valgte og ta det rolig en dag til :)

 

Men det ble 7789 idag, ble "omvei" til jobb idag - og det er jo bedre enn ingen ting. Flink med kost er jeg også, så føler at jeg er i "rute".

 

Lykke til videre jenter!!

 

HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er jammen ikke sikker på om jeg har så veldig sterk vilje, så mange ganger jeg har gjort totalt motsatt av hva jeg egentlig hadde tenkt på forhånd. "Nå skal jeg ikke spise noe godteri på lenge" - og så varer det ca 4. timer, eller "Fra nå av skal jeg ha minst to trimpoeng hver dag" - og så klarer jeg ikke mer enn en dag osv.

 

Men akkurat på det å klare minst 10 000 skritt om dagen, der har jeg ganske så god kontroll nå. Jeg fikk god trening på det i sommer, hvor jeg stadig var ute etter kl 23 for å samle skrittene mine. Det ble noe som lignet veldig på en god vane. Men som flere av oss sikkert har funnet ut, så er det ikke noe problem å kvitte oss med en god vane i løpet av en ukes tid.... Det tok ihvertfall ikke særlig mer, før jeg ikke syntes det var så ille å ikke klare alle skrittene hver dag lenger. Nå er jeg i gang med å få den gode vanen innarbeidet igjen.

 

Men jeg har vist antydninger til sterk vilje før, bl a ved å slutte å røyke. Det gikk på rein vilje, og så har jeg tidligere klart å gå ned nesten 10 kg. To ganger til og med. Så jeg kan få det til.

 

Dag 2 på kurset er straks over. I dag blir det ikke like sen tur som i går. Den er allerede unnagjort, og telleren er kommet seg på 13 016 skritt. 11 723 ble det i går, forresten. Dagen i dag har vært veldig travel, mye å gjøre på jobben og ærender på kvelden som tok litt tid. Rakk ikke å spise frukten jeg hadde med på jobb, men matpakken klarte jeg å få i meg. Middagen ble veldig sen, og kveldsmaten er ikke spist ennå. Jeg må jo nesten spise den, spesielt for å komme meg litt opp i kcal. Bruker kosemerker for i går og i dag på et glass rødvin, og er på ca 1300 kcal nå. Men med kveldsmat og et glass melk, så blir det et bedre resultat.

Sendte inn min første rapport og vekta viste i dag 71,3 kg, noe som betyr en nedgang å 0,9 kg siden forrige mandag. Det er jo en hyggelig start det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen Torill78.

 

Det ble ikke trim idag' date=' er fortsatt litt tungpustet etter sykdommen. Vil ikke bli syk igjen og valgte og ta det rolig en dag til :)

 

Men det ble 7789 idag, ble "omvei" til jobb idag - og det er jo bedre enn ingen ting. Flink med kost er jeg også, så føler at jeg er i "rute".

 

Lykke til videre jenter!!

 

HEIDI :)[/quote']

 

Lurt med sånne omveier til eller fra jobb, Heidi. Det er liksom som å få noe gratis, synes jeg.

 

Tror det er lurt av deg å ta det litt rolig sånn med en gang etter sykdom, men ikke la det vare for lenge før du øker litt på igjen. Da kan det fort bli vanskelig å komme i gang i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg liksom skikkelig i gang med kurset, for nå har jeg fått mitt første brev fra kursleder. Vet ikke helt hva jeg egentlig hadde ventet meg av tilbakemelding, første uken er det jo ikke så mye å skrive tilbake om, men at det var såpåss ferdigfabrikert hadde jeg vel ikke ventet meg. Når jeg tenker meg om, så bør det jo være noen ting som er likt, og har man ikke gått på GR-kurs før, så er det veldig nyttige ting som står i det brevet. Men det var en hygelig personlig melding helt til slutt, da.

Neste uke håper jeg at jeg kan skryte av litt nedgang. Jeg har vært veldig flink til å skrive ned alt jeg spiser, og har hatt ca 1500 kcal både mandag og tirsdag. Blir nok ltt mer i dag, fordi middagen i dag var mer energirik enn de andre dagene. Min nest yngste datter fyller 13 år i dag, og mammaen min kom innom med ferdiglaget middag som bursdagsbarnet er veldig glad i. Kylling i egenlaget saus. Veldig godt, men masse kcal i sausen. Var forsiktig så det ikke ble så mye saus, og den var vanskelig å få inn i skjemaet. Jeg tok godt i jeg mht kcal innhold, for sikkerhets skyld.

 

Har bakt sjokoladekake til henne også, men har ikke planer om å ta et stykke av den. Den er så full av kcal, at et stykke er vel omtrent som middagen.... Men den er den absolutt beste sjokoladekaken jeg vet om, da. Vi skal på korøvelse, både bursdagsbarnet og jeg, og da skal de andre jentene få litt kake de også. Jeg er dirigent for disse jentene.

 

Forhåpentligvis klarer jeg å komme meg ut på en liten tur i dag. Jeg mangler endel skritt på 10 000 ennå.

 

PS. Nå har jeg 3 tenåringer fram til desember. Da fyller eldstejenta 20 år. Godt jeg har minstemor på 2 1/2 å kose meg med lenge ennå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det blitt 10877 selv om jeg har sittet på skolen i hele dag. Men ble litt ekstra skritt etter skoletid, da jeg hentet gudbarnet mitt i bhg, et lite stykke unna der jeg bor, for å ta han med på juletrefest :)

Og her ble det en pølse i lompe samt 3 cm bred kringle stykke til en kopp kaffe - det unte jeg meg selv :)

 

Jeg har også tenkt på nettkurs, men etter å ha prøvd meg som medlem i Vektklubb.no (VG) for en tid tilbake, så syntes jeg det ble såpass "upersonlig" at jeg følte at et ordinært kurs var bedre. Det er noe med den menneskelige kontakten. Men det er min mening :)

 

Til helgen nå så starter jeg opp trening og lengre gå turer. Da skal jeg ha godt over 10000 skritt pr. dag også :)

Jeg synes du er flink jeg EliseV og at man kan kose seg av og til, men kontrollert. Godt gjort å stå imot en hjemmelaget god sjokoladekake - det er viljestyrke det står respekt av. Dette går så bra du klarer dette - stå bare på og tenk fremover, tenk på alle oss her som er i samme båt, at jammen skal vi klare det.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist noe sjokoladekake, men jeg tok en ørliten smak av glasuren for den synes jeg er så god. Bare en bitte liten smak, altså.

 

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle melde meg på nettkurs, men om jeg skulle gå på kurs var det det jeg måtte gå på for å få det til. Jeg har endel aktiviteter i løpet av uka, og ville ikke binde meg til å være avgårde hjemmefra ennå en kveld. Jeg har også vært medlem av vg's vektklubb, og er ikke noe fornøyd med den. Det er ikke noe personlig oppfølging i det hele tatt, bortsett fra navnet ditt øverst på siden. Nå vet jeg ikke hvor mye mer personlig det blir på nettkurset her, men jeg fikk nå en kommentar fra kursleder på noe jeg skrev i rapporten, så jeg har tro på at dette fungerer bedre enn vg's vektklubb.

 

Jeg skal nå i alle fall utnytte kurset for alt det er verdt. Akkurat nå er motivasjonen helt på topp og jeg tror på at dette skal gå bra.

 

Tusen takk for hyggelig kommentar. Man kan ikke høre for mange ganger at man er flink, og akkurat nå så er jeg veldig enig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...