Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Bra Elise, over 10000 og det er vel målet vårt. Jeg har 10635 idag og er fornøyd med det :D

 

Når det gjelder nettkurs, så er nok det helt greit. Det kommer jo også an på en selv, hvor flink man er til å følge kurset - blir jo som et vanlig. Og dessuten så er det så fint at vi er forskjellige og mener forskjellig.

 

Og tilslutt, vi er jo såååå flinke :P

 

Ha en fortsatt god kveld.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

En god kveld til deg også, Heidi. Jeg er helt enig i at vi er veldig flinke og at det er godt at vi ikke er like alle sammen. Og når det gjelder å gå på kurs, så er det hvor mye vi jobber med dem som teller, ikke hva slags type kurs det er.

 

I dag har jeg kommet meg over 10 000 såvidt og har endt på drøyt 1500 kcal i dag også. Måtte ta en ekstra brødskive nå nettopp for å komme over 1500, og jeg syntes jeg hadde spist så innmari mye i dag.

 

I løpet av kvelden nå så har jeg fått skikkelig vondt i halsen. Det er det verste jeg vet.... Jeg er helt avhengig av å ha en god stemme og blir så totalt handikappet uten. Jeg er musikklærer og vi synger mye og ofte i timene mine, og jeg hater det når jeg ikke klarer å synge ordentlig. Jeg krysser fingre for at dette er noe som går fort over. Å bli syk igjen nå, bare en uke siden jeg var syk sist, er ikke noe som er gunstig.

Tok forresten en liten lur på sofaen tidligere i kveld også. Det var deilig, og nå skal jeg se å komme meg i seng. Jeg må bare bli flinkere til å legge meg tidligere. Når man vil ned i vekt, er det visst viktig å få sovet nok. Har lest det et eller annet sted, tror det ble nevnt her i forumet i fjor en gang.

 

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen er straks over.

 

Jeg har vært på sykebesøk til en gammel venninne, som dessverre har hatt det fryktelig tøft de siste årene. Dette besøket gjorde at jeg kom litt ut av rytmen med å spise ofte. Det gikk veldig lang tid mellom lunsj og middag. Jeg tok to frukt i denne tiden. Middagen ble veldig sen i dag. Vi har hatt taco med kylligkjøttdeig og lett gulost. Ingen av ungene reagerte på osten, og jeg sa ingenting om at den var av den lette typen.

Siden det ble såpass sent ble middagen både middag og kvelds i dag, og da jeg skrev inn all maten var jeg litt under der jeg skulle. Jeg har derfor gått litt over på kosemerkene mine i dag, men siden jeg ikke bruker kosemerker hver dag, så tror jeg ikke det gjør så veldig mye.

 

Skrittelleren er fremdeles under 10 000 skritt, men jeg skal gjøre en liten innsats slik at jeg akkurat runder i dag. Jeg pleier å jogge foran tv'n når jeg trenger noen ekstra skritt og ikke har så veldig lyst til å gå ut. Det har jeg ikke i dag, jeg er kjempetrøtt og vil helst gå å legge meg, men jeg skal ta en 10 minutters jogg først.

 

Disse første dagene har gått bra, synes jeg, selv om dagen i dag ikke var helt optimal. I morgen kommer vel den første store prøven, lørdag er liksom den store "Kose-seg-dagen", men jeg skal ikke la meg friste.

 

Buksa mi er blitt litt løsere rundt rumpa, og det tolker jeg som et godt tegn. Jeg er veldig spent på hvordan det vil gå med veiingen min til uka. Jeg tror jeg skal sniktitte litt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en liten sniktitt på vekta i morges, og det er en liten nedgang siden forrige veiing. Det er jo ennå noen dager igjen til den offisielle veiingen, så det er fortsatt mulighet for at jeg går ytterligere ned i vekt. Jeg begynner å nærme meg 6-tallet først på vekta og gleder meg veldig til jeg kan se det tallet først.... Så det litt såvidt før jul, men ikke lenge og så var 7-tallet på plass igjen.

 

I dag skal vi på håndballkamp igjen. Vi skal ikke langt avgårde, bare ca en halvtime å kjøre, så da går ikke så mye av dagen. Hittil i dag har vi tatt det veldig rolig, så når vi kommer hjem fra håndballen er det ut på tur med bikkja. Må samle tp og skritt.

Min nest yngste datter er en meget aktiv frøken, så det er sjelden at helgene ikke består av et eller annet av hennes aktiviteter. Hun rir, spiller i korps, synger i kor og spiller håndball. Og her er et lite hjertesukk..... Korpsbevegelsen i Norge er stor, men det er mange korps som sliter veldig med å få nye medlemmer, det gjør også vårt korps. Og ett av argumentene jeg har hørt foreldre si for at de ikke vil at deres barn skal spille i korps, er at det er så mye jobb og dugnader. Nå kjenner ikke jeg alle korps i Norge, men jeg vet litt om aktiviteten i noen korps, og den kommer ikke i nærheten av hva forledre må stille opp på håndball eller fotball. På disse aktivitetene er det kjøring nesten hver eneste helg, kioskvakter, sekretariatsvakter og loddsalg. You name it. I vårt korps har vi et loppemarked en gang i året med full innsats, og så må hver familie kjøre lopper ca 2 ganger utenom det. Snåle greier det der.... Korps har et ufortjent dårlig rykte synes jeg. Ja, ja en liten digresjon....

 

Det er deilig å sove lenge, men det gjør det litt vanskelig i forhold til all maten man skal ha i deg i løpet av dagen. Tror ikke det er så smart å drive å slå sammen måltider stadig vekk. Men det er en mulighet for at jeg må gjøre det i dag også. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også snikveide meg igår morges og det går den rette veien ihvertfall :D Skal ut å gå en tur nå snart for å få trimpoeng og skritt. Igår ble det "bare" 7203, men nå har jeg sittet på skolebenken i 3 dager og det blir det ikke mye bevegelse av.

 

Når det gjelder det du skriver om korps og rekrutering så skjønner heller ikke jeg hva som er så "mye jobb" med korps. Jeg er gammel musikkant med foreldre som alltid stilte opp. Det var loppemarked og 17. mai feiringen. Baking av kake en gang i blant. Idag er jeg mor til 2 gutter som har drevet med fotball i alle år - og der skal jeg si deg det er jobbing der. Det er ihvertfall kjøring til en kamp pr. uke, cuper i helgene, vakt i hallen, loddsalg til jul, styremedlem, foreldrekontakter, lagledere ja. you name it. Idag er vi med i innebandy og der er det like mye å gjøre, så jeg skjønner heller ikke at korpsene skal ha så dårlig rykte. Kanskje det bare er en dårlig unskyldning for at foreldre ikke orker "lyden" av musikanter som øver på instrumenter hjemme idag??? Jeg vet ikke.

Mitt høyeste ønske da jeg fikk barn var at de skulle starte i korps, men der var interessen ikke tilstede. Og det var gutta som fikk bestemme dette. Ja, ja jeg er stolt over alle dere som virkelig står på for at vi skal opprettholde korpsmusikken. De aller fleste synes det er fælt at vi må til Sverige for å "låne" korps til å spille for skoler i 17. mai toget i Oslo, men hva gjør vi da?? La barna starte i korps og har man valgt å få barn, må man også stille opp for dem.

Dette var en liten digresjon fra meg.

 

Nå skal jeg spise 2 knekkebrød og en yoghurt før jeg går en tur. Ha en fortsatt god lørdag EliseV (og dere andre).

 

HEIDI :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt at det ikke er bare meg som føler det som i forhold til barnas aktivitet. Jeg har 4 barn, så jeg har vært med som forelder på flere ting. De tre eldste har alle gått i skolekorpset, det har vært helt naturlig siden jeg har spilt i alle år selv, og da blir de selvfølgelig påvirket av det. De to eldste har gitt seg med spillingen, men nr. 3 er veldig glad i korpset. Hun har vært på sommerskole med NMF to ganger nå, og er fast bestemt på at hun skal en uke på sommerskole i år også.

Min yngste har ikke begynt i korpset ennå, hun er jo bare 2 1/2 år, men vi fleiper med at hun er født med medlemskapet. Jeg spilte fram til to uker før fødselen, og hun elsker å få være med på øvelsene.

 

Håndballkampen i dag gikk ikke så bra. De tapte med 4 mål, og det var ikke fordi de andre var så veldig gode. Jeg tror rett og slett de glemte at de var et lag og at alle måtte ta like mye ansvar. Men, men det er en erfaring å ta med seg det også. Neste gang så husker de det kanskje bedre. Men det er uansett moro å reise rundt til de forskjellige hallene, og være med å heie.

 

Matmessig har det gått greit i dag. Vi spiste marinert kyllingfilet med villris til middag og jeg har kost meg med grønnsaker og dip, sammen med sukkerfri brus. Kjøpte meg en cider uten tilsatt sukker, men har ennå ikke drukket den. Min mann er på guttetur i helgen og det er ikke noe hyggelig å ta en liten drink alene. Da venter jeg heller til han er hjemme igjen. Å, ja... jeg tok en halv vaffel i hallen i dag. Det får være kosemerkene mine i dag.

 

Jeg har nesten rundet 10 000 i dag, mangler ennå noen hunder skritt. Jeg har ikke vært ute på tur, men har jogget rundt i huset mens jeg har holdt på med andre ting. Brette tøy, se på håndball på tv og småjogge går helt fint, har jeg funnet ut. Men det er slitsomt på leggene....

 

Heidi - så fint å høre at det gr nedover på vekta med deg også. Du har sittet på skolebenken i 3 dager, sier du. Studerer du? Og dessuten, over 7000 skritt viser at du ihvertfall ikke har sittet på rumpa i dag og ikke beveget deg noe. Håper kneet er greiere med deg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du og du, hvor det snør. Det begynte ganske forsiktig å snø tidlig i morges, så holdt det såvidt opp, men så åpnet himmelens sluser seg og det laver skikkelig ned. Jeg har vært ute og måkt en gang, og må ut minst en gang til for å holde det sånn nogenlunde bra. Det har ikke vært noen traktor og måkt veien forbi huset vårt ennå og når den kommer så må jeg forte meg å fjerne haugene den legger igjen etter seg ellers så blir de beinharde og nesten umulig å fjerne. Men det er god trim da, så det gjør jo ingenting. Frisk luft får jeg også.

 

I dag var vi og spiste lunsj hjemme hos mamma og pappa. Min bror og hans familie var der også og det var så koselig og sitte sammen og spise. Min svigerinne skulle avgårde til Sveits i løpet av ettermiddagen pga jobben, så da fikk vi ønsket henne lykke til også.

 

Nå sitter jeg og følger halvveis med på håndbalkampen til gutta. Det går bra i dag, de leder med mange mål nå. Jeg øver meg på å kjenne igjen de forskjellige gutta, for jeg må innrømme at jeg vanligvis følger mye bedre med på dame-landslaget. Vi så gutta "live" forrige helg, og det var veldig moro. Håper de får et godt mesterskap.

 

Til middag i dag skal vi ha orientalsk gryte med ris og salat til. Det blir godt, selv om jeg synes det er vanskelig å beregne hvor mange kcal man skal sette inn i skjema. Jeg synses jeg har vært flink til å varierer hva jeg har spist denne uken, selv om jeg ikke har vært oppe i 1600 kcal mer enn en gang. Har ligget på drøyt 1500 hver dag og er fornøyd med det. Får prøve å klare 1600 kcal noen flere dager i kommende uke. Er veldig spent på veiingen til tirsdag, hadde en liten sniktitt igjen i dag og da viste vekta noen hekto mindre enn i går så foreløpig lover det godt.

Jeg har tidligere opplevd at magen stopper opp under kurset og da hjelper det liksom ikke noe hvor flink man er med antall kcal inn. Er jeg ikke på do på noen dager så går ihvertfall ikke vekta ned, det er helt sikkert. Jeg er ikke oppe i 2 liter vann om dagen ennå, men ender som oftest rundt halvannen liter. Jobber med å klare å drikke mer, men synes det er vanskelig.

 

Senere i kveld skal min eldste og jeg ut å gå en tur. Vi har inngått avtale om å gå sammen hver søndag, og da må vi ut uansett vær. I dag skal vi unne oss en stopp i solstudiet underveis. Føler for litt sol på kroppen nå, det skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med slike avtaler,da kommer en ialle fall seg ut uannset vær som du sier.

Jeg har en hund så jeg må også ut uannset vær.

Dattera mi og jeg går tur nesten hver dag med hunden,er så mye koseligere å være ute når en har selskap.

 

Snør masse her id ag også,så i morra blir det nok snø måking igjen.

 

 

Hilsen Neil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det her har kommet borti halvmetern med snø i løbet av helga.

Vært ute å måkt snø 3 ganger,ikke lange jobben,men brukte tilsammen ca 1,5 time.

Har også så smått begynt å trene litt inne med trenings ball og slik stepp maskin.

Har også 2 skritt tellere men bruker ingen av de,går mye på jobb så jeg har liksom mistet innteressen av å se hvormange skritt jeg går.

 

Virker på meg som det kan bli litt vanskelig med vekt tap,men klarer jeg å få kroppen litt fastere så skla jeg være fornøyd jeg.

 

Er første kurset mitt og ikke kommet lenger en til første uken.

Kansje litt utolmodig,men det er liksom slik jeg er da,skal se resultter med en gang ellers så går jeg fort lei.

Har bestemt meg for at dette skal jeg klare å gjennom føre.

 

 

Ha en fin mandag,her blir det turgåeing med hunden,gruer meg litt i o m.at det har kommet så mye snø.

Her jeg bor har komunen bestemt at brøyting er ikke det de skal gjøre for mye av i vinter.Så det blir sikkert å vasse i masse snø.

 

Hvordan får dere smili fjes i brevene deres da,kommer bare opp i starten på brevet mitt.

 

 

Neil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måking av det offentlige, ja..... Himmel og hav, det er ikke bare bare. Jeg vet at de fleste som måker for kommunen tar på seg mye jobb, og det blir jo ikke enkelt når hele vinterens forsyning av snø kommer på et døgn. Da blir det litt lite ordentlig sånn med en gang. Nå er det heldigvis sluttet å snø her hos meg, slik at man får tid til å måke ordentlig unna. God trim er det, jeg har samlet flere trimpoeng på dette her jeg.

 

Hei neil! Hyggelig å se nye "fjes" her inn hos meg. Jeg er ikke veldig flink med disse smilefjesene jeg heller, men på en av de andre trådene på "under 10 kg" er det en veldig fin oppskrift på hvordan du lager de forskjellige fjesene. Akkurat nå husker jeg ikke hvor det er, men det skal jeg komme tilbake til.

 

I morges var det helt forferdelig å komme seg avgårde. Jeg jobber som lærer og skulle være vikar de første timene. Jeg sto ekstra tidlig opp fordi jeg visste jo at det ville være mye snø. Men alt tok mye lengre tid enn jeg hadde forestilt meg, og den siste lange bakken opp til barnehagen var ikke måkt. Midt i bakken sto det en bil og tiden nærmet seg faretruende skolestart. Da hadde jeg to valg; gå opp til barnehagen og komme altfor sent på jobb, eller å droppe levering og ta med meg gullet på jobben. Jeg valgte det siste, så minstemor fikk være på skolen i noen timer, før det var mulig for meg å levere i barnehagen. Hun var veldig fornøyd med det, men det er ikke noe jeg har lyst til å gjenta med det første. Det er slitsomt å skulle passe på egne, små barn samtidig som man gjerne vil ha en god undervisningsøkt. Forhåpentligvis går alt så mye lettere i morgen. Jeg krysser fingre og tær og håper at den snøen som er meldt i kveld ikke kommer riktig ennå.

 

I morgen er det veiedag igjen. Jeg er veldig spent og selv om sniktitting på vekta viser nedgang, så tar jeg ingen ting for gitt før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan får dere smili fjes i brevene deres da' date='kommer bare opp i starten på brevet mitt.

 

 

Neil[/quote']

 

Nei, jeg finner ikke igjen den tråden med de fine oppskriftene for smilefjes. Kanskje det ikke var he på "under 10 kg" jeg fant den allikevel. Jeg leser inne på "Ned 10-20 kg" også, så det kan jo ha vært der jeg så det.

 

Er det noen andre som kan fortelle hvordan det gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiipppiii - moro for oss som jobber i barnehage EliseV :D og jeg skal ikke ta motet fra deg, men leser nå på VG nett at det skal bli enda verre imorgen. Er litt bekymret for min sønn som skal ha kjøretime kl 0800 imorgen, men regner med at disse kjørelærerene har kontroll :)

 

Idag har jeg gått 13677 skritt og trent styrke på treningssenteret. Bruker nok en del kcal på å gå i denne snøen også, det er mye tyngre - så da blir det ekstra trim til/fra jobb.

 

Når det gjelder smilies er de som følger (jeg skriver med bokstaver):

 

kollon )

kollon (

Kollon p

kollon D

kollon eek

kollon rolleyes kollon

kollon cool kollon

 

Det er kun tillatt å bruke 5 smilies pr mld. inkl. i overskriften

 

Lykke til! Ha en fortsatt god uke.

 

HEIDI :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker snø veldig godt jeg, altså, men er ikke så begeistret når det kommer så fryktelig mye på en gang.....

 

I dag har jeg ikke kommet lenger enn til 7467 skritt. Jeg føler meg helt elendig, hoster veldig ig har skikkelig hodepine selv om jeg har tatt to paracet. Litt småvondt i kroppen. Hadde lagt inn i planen at jeg skulle ut en liten tur, det er tross alt ikke så mye igjen før jeg runder 10 000, men jeg orker rett og slett ikke. Jeg tror jeg holder på å bli syk, men håper i det lengste at det forsvinner i løpet av natten.

 

Jeg har nesten klart å krysse av alle vannglassene i dag og har endt på ca 1550 kcal i dag. Har spist godt, synes jeg.

Jeg skal gå å legge meg nå, og håper at en god natts søvn vil gjøre meg helt bra igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrevet og sendt avgårde min andre kursrapport. Det ble en vektnedgang på 0,8 kg og - 2,8 cm totalt. Det er jeg veldig fornøyd med. Selv om kurset startet 12. januar, så er startdatoen min 5. januar og siden det har jeg mistet 1,7 kg. Veier nå 70,5 og har virkelig troen på at jeg får se 6-tallet først på vekta neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg en ny oppskrit fra GR. Gryte fra Indonesia. Det var veldig godt og falt også i smak hos resten av familien.

Et par av barna mine er ganske kresne, og er stadig "ikke sulten" når det er noe de tror de ikke liker så godt til middag. Så jeg lagde oppskriften ut fra 4 porsjoner, som jo er det vi er. Minstefrøken spiser jo litt hun også, men ikke så all verdens mye. (I dag ville hun heller ha grøt - to boller).

Det ble absolutt ingenting igjen! Kan ikke huske sist gang jeg lagde middag og alt ble spist opp....

 

Så hvis dere ikke har prøvd den oppskriften, så er den virkelig verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang du har.

 

Har lagd denne gryta og synes det er kjempegod :) Idag har det blitt 8433 skritt, ingen trening idag.

Noe plagsomt å gå på dette føret med kneet mitt, merker det godt nå mot kvelden, da er det vondt :D Venter svar på når jeg kan komme inn til evt. operasjon.

 

Jeg er på jakt etter 80 tallet og har igjen 700 g - håper det går denne uka.

 

Stå på og god bedring om formen ikke er på topp enda.

 

HEIDI :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du klarer å komme deg ned til 80-tallet denne uka. Gir god motivasjon når man når et nytt ti-tall.

Håper også du får fikset kneet ditt snart, fryktelig plagsomt å gå og ha vondt stadig vekk. Hvis du har dager da det ikke er så vondt, så er det vel lett å ta litt ekstra i og så blir alt bare verre.

 

Jeg hadde en rolig dag på telleren i går, da ble det bare 7531 skritt. I dag ble det bedre; 12 391 står den på nå.

 

Nå skal jeg legge meg. Jeg prøvde å få med meg CSI på tv, men sovnet mitdveis. Irriterende er det.... det er en serie jeg liker å se på, og så sovner jeg fra det. Like godt å komme seg i seng. Min kjære mann har vært i skapet og funnet godteri som han kjøpte i Sverige i helgen. Det skal han få ha fullstendig i fred. Det frister ikke. Har gått bra med å ikke spise sjokolade i januar hittil også. Regner med at jeg skal klare hele januar, og da går jeg løs på februar. Vi får se hvor lenge det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi klarer å få hverandre inn i en god sirkel, når det gjelder både trening og matinntak. Når vi er flere som klarer det og forteller det til hverandre, så er det en oppmuntring til den som sitter der og lurer på om "skal jeg orke å gå på trening/gå meg en tur". Det å lese om hverandres små seire, gjør det lettere å ta det rette valget selv.

 

Hvis man stadig leser om "nei, nå sprakk jeg igjen og har gått opp 2 kg på 4 dager" eller "jeg rakk ikke å trene for jeg ble sittende å se på tv", eller andre litt mindre positive meldinger, så er det mye lettere å rettferdiggjøre for seg selv at man tar en ekstra sjokoladebit, droppe å gå på trening eller spise hele potetgullposen.

Jeg har det hvertfall sånn. Jeg er mye flinkere til å både trene litt og passe på hva jeg spiser, når jeg leser om alle som klarer å gå ned noe hver uke enn når jeg leser om alle som strever og strever og stadig går i den samme fella med å spise for mye, eller spise godterier og slike ting. Jeg er vel ganske lettpåvirkelig, men vedder på at det er det ikke bare jeg som er.

 

Jeg er dessverre ikke helt i form ennå. Det er halsen og bihulene som er ille nå. Jeg skulle egentlig hatt korøvelse med pikekoret mitt i dag, men må overlate det til hun som er dirigent for aspirantene. Jeg har ikke stemme til å lede noe sang i dag. Var på jobb tidligere i dag, og slet veldig med å prate uten å hoste for mye samtidig. Ikke lett det, når du er lærer og prater selvfølgelig ganske mye. Hadde kort undervisningsdag i dag, så det reddet meg, men jeg måtte kaste inn håndkleet før dagen var over. Jeg prøver å passe litt på meg selv, for jeg har tidligerer presset meg til å gå på jobb, når jeg egentlig skulle holdt senga, og det har jeg virkelig måttet betale for. Det som skjedde da, var at jeg ble skikkelig dårlig i over 2 uker. Det skal ikke skje igjen.

 

Uff, den siste der var ikke mye oppmuntrende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med kino, da. Det er ikke ofte jeg er på kino. Sist gang var jeg sammen med datteren på 13 og så på High school musical 3. Den var fin, synes jeg. Er litt svak for disse Disney-filmene jeg.

 

Jeg har ikke fått tilbakemelding på rapporten min denne uken ennå. Håper den kommer før kvelden er over. Er spent på hva kurslederen min har å si nå. Jeg er i hovedsak fornøyd med uken, jeg. Det ble nedgang og jeg synes jeg klarte å spise både variert og nok. Klarte ikke 1600 kcal hver dag, men lå rundt 1500. Brukte heller ikke kosemerkene mine hver dag, men jeg hadde ikke lyst på noe spesielt.

 

I dag hadde jeg for første gang på lenge en skikkelig fyseperiode. Da jeg var i butikken, ble jeg gående og snike rundt for å finne et eller annet jeg kunne kose meg ekstra med. Jeg kjøpte ikke noenting "farlig", for da jeg ble klar over følelsen jeg hadde, fikk jeg penset tankene over på noe annet. Jeg kjøpte en pakke med lettkakao, og skal ha meg en kopp til kvelds. Har ikke prøvd den typen før. Kjøpte også en palle med Läkerol for å ha hvis fysingen kommer igjen.

 

Har fått tatt det rolig i ettermiddag, og formen er ikke blitt noe verre. Det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på meg treningsbukse - skrittelleren på plass og trasket avgårde for å gå en omvei til jobb. Gikk greit, med brodder. Vel fremme var jeg spent - hva sto telleren på ? - jo 576 skritt :D er det mulig?? Det er ihvertfall 3000/4000 kan jeg tenke meg bare omveien. Normalt har jeg rundt 2000 til jobb. Ikke nok med det, gikk tur med barna i skogen idag, rundt ca 2,5 km og kun 1800 skritt :) Det hele har nok med at treningsbuksa mi er litt høy i livet slik at telleren ikke satt riktig iforhold til å registrere :( Så jeg fører inn 10000 (skal gå denne omveien en annen dag og se da). Så da noterer jeg meg for 15176 skritt idag og det er jeg ganske sikker på ikke er langt unna.

 

Bedre lykke imorgen! Gir meg ikke så lett vet dere.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så irriterende.... en skritteller som ikke registrerer skrittene dine.

 

Jeg har opplevd noe lignende en gang. I sommer var vi på Beitostølen, og vi gikk opp på Bitihorn. Det er en tur vi bruker ganske lang tid på, så jeg var veldig spent på resultatet på telleren. Men så viste det seg at når vi gikk oppover så gikk det såpass sent, at telleren ikke registrerer skrittene. Du må ha et visst tempo, og jeg brukte for lang tid mellom hvert skritt når det ble bratt. Opplevde også i høstferien at den ikke registrerte når jeg gikk i lyngen på fjellet. Det var rett og slett ikke hardt nok underlag.

 

Lurt at du registrerer skritt allikevel. Du har jo tross alt gått dem, og når du har tatt runden før, så vet du jo litt om hvor langt det er. Håper du ikke gir opp å ha skrittelleren med deg. Sjekk litt underveis om den registrerer, så kan du justere hvor du har den om det blir galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg på samme treningsbuksa fordi jeg skulle gå et godt stykke til en studievenninne. Og da satte jeg telleren i truselinninga og der telte den ja :) Så da vet jeg det til en annen gang, at jeg ikke setter den i linninga på denne buksa ihvertfall :)

 

Jeg har lest flere steder at det kan være vanskelig å registrere hvis man går i lyng, med myke joggesko på mykt underlag og selvfølgelig "tusler" avgårde :) Men for meg så var den feilplassert, men trim ble det og jeg har registrert det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...