Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Torsdag ble det en fin trimtur på kvelden. Skolekorpset hadde en liten minikonsert på skoleavslutningen, og jeg hadde egentlig planer om å være med å spille, men endte opp med å dirigere i stedet. Det gikk greit det.

 

Så dro datteren på håndballtrening og da sendte min mann meg avgårde opp i skogen mot turisthytta mi. Jeg gikk ikke helt opp, for jeg fikk litt for liten tid i forhold til når håndballen skulle være ferdig. Men det ble absolutt ikke galt, for jeg klarte å svi av 800 kcal fikk plottet inn 4 tp. Da kom eple nr 12 på tre nr 2 opp, så nå sanker jeg poeng for å nå eple nr 13. Snart på toppen nå:-)

 

Fredag våknet jeg med skikkelig hodepine og vondt i halsen. Jeg tok derfor ingen sjanser, men ble hjemme fra jobb. Jeg har planlagt å synge for 7.klassingene på avslutningen deres til onsdag, og da må stemmen være på plass. Ble litt lite mat fredag, men for mye kosemerker:-(

 

I dag har jeg vært en liten tur i skogen og det var helt nydelig. Godt og varmt har det vært i dag, og det var så deilig og stille i skogen. Godt å bare gå og ikke trenge å tenke på noe. Det ble 1,5 tp i dag.

 

Nå venter deilig grillmat. Kyllingfilet og grillede grønnsaker og salat. Og kanskje et glass rødvin.

 

Nyt lørdagskvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Du er sannelig flink til å holde aktiviteten oppe. Det må være en skikkelig tur. Kos deg - med måte! (PS - hils mannen din og si at han er flink som sender deg avgårde på tur. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannelig flink til å holde aktiviteten oppe. Det må være en skikkelig tur. Kos deg - med måte! (PS - hils mannen din og si at han er flink som sender deg avgårde på tur. ;) )

 

Jeg skal hilse han, jeg. Jeg er veldig fornøyd med mannen min, det må jeg si. Han er alltid veldig grei med å la meg få tid til mine trimturer eller hva det nå er jeg skal.

Og så lar jeg selvfølgelig han også få tid til det han har lyst til å gjøre. Som regel blir det å dra på puben for å se fotball med gutta:-)

 

Ute er det nå helt fantastisk varmt og godt vær. Det blåser litt, men det gjør ingenting. Det gjør det bare bedre å være ute i solveggen, da går det an å sitte å sole seg litt uten å "dø" av varme. Det blir også deilig å komme seg avgårde på langturen min etterpå. Har ikke hel avgjort hvor jeg skal gå i dag, om det blir til Stikkvann eller et annet sted. Det som er helt sikkert, er at det blir tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en laaang tur på meg og bikkja i varmen i dag. Jeg droppet å gå til turisthytta, men valgte Kyststien i stedet. Selvfølgelig bare et stykke av den da. Skal man gå hele stien, tror jeg man bruker flere dager. Ihvertfall var det veldig flott og deilig det stykket jeg valgte å gå. Det var ikke så veldig mye av stien som går helt nede ved fjorden, men litt er det og det er flott å se vannet og alle båtene. Så et par cruise-skip også.

 

Det var et godt stykke vi gikk, bikkja og jeg, og det var mye opp og ned så pulsen gikk som bare det. Pulsklokka viste hele 1060 kcal brukt og det er drøye 5 tp. Mitt 13.eple på tre nr 2, kom fram da, så nærmer jeg meg veldig toppen. I tillegg viste skrittelleren min nærmere 20 000 skritt, så jeg er fornøyd med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta
Cm mine har gått ganske jevnt og trutt nedover' date=' selv om vekta har stått stille i perioder og også når den har gått litt opp.

 

Denne uken gikk både cm og vekt ned:-) 0,5 kg ble borte, så nå viser vekta atter en gang 68,8. Håper det denne gang bare er et lite besøk før jeg treffer et annet tall lenger ned på skalaen.[/quote']

 

gratulerer med nedgang elise,så flink du har vært!! går du fortsatt på kurs?

 

jeg ga meg på kurset,det funket ikke denne gangen,veier nå 74.9kg.har gått opp i vekt.sukk. men skal begynne på internettkurs om 2 uker!!

 

blir det båtur i ferien iår?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor du holder til' date=' men jeg er i Halden, Østfold og vi har kyststien her også - men ikke cruiseskip. :P[/quote']

 

Jeg bor ved Oslofjorden, på høyde med Drøbak omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ved Oslofjorden' date=' på høyde med Drøbak omtrent.[/quote']

 

De bare blåser forbi innløpet til Iddefjorden. :P Jeg fikk det brått for meg at du var på vestlandet, men det var altså feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hvordan står det til her inne?

På hold vekten er det faktisk veldig kjekt å være. Holder vekta mi stabilt nå under 67,5 selv med mye kos både med vin og mat. Så det går an med andre ord.

Håper du når målet ditt snart du også og kan konsentrere deg om å holde vekta resten av livet. Oj fikk nesten sommerfugler i magen av å skrive resten av livet, men det er det vi vil, ikke sant??

P.S. har 13 epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Elise?

 

Det hadde vært gøy å gå kyststien inover. Jeg har liksom bare tatt for meg noen biter her i omegn. Den er til dels dårlig merket her.

 

Jeg har plukket første eple på 3. tre. Må innrømme at dykkinga gir meg gode trimpoeng.

(Og jeg gleder meg til å flytte rom. Det er ikke å lenge til nå. Men jeg er jo på besøk hos dere der inne både titt og ofte da. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nedgang elise' date='så flink du har vært!! går du fortsatt på kurs?

 

jeg ga meg på kurset,det funket ikke denne gangen,veier nå 74.9kg.har gått opp i vekt.sukk. men skal begynne på internettkurs om 2 uker!!

 

blir det båtur i ferien iår?:-)[/quote']

 

Jada, jeg går på internettkurs og har ikke tenkt å gi meg på en stund ennå. Det er leit å høre at du har gått opp istedet for ned, men du gir deg nå i alle fall ikke, siden du begynner på nytt kurs igjen. Jeg krysser fingre for deg.

 

Vi skal på cruise til Kiel til onsdag, min kjære og jeg, men det er kanskje ikke en sånn båttur du lurte på... Vi har ikke båt, og det er jo litt dumt siden vi bor så flott til ved fjorden. Men vi har mulighet til å låne en båt, så vi kommer oss ut på noen av øyene i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne går det ganske greit om dagen, tror jeg. Har hatt nedgang to uker på rad, og det er alltid hyggelig, selv om nedgangen ikke er av de aller største. Men jeg er nok ikke den som tar av en kilo i slengen for tiden, det må jeg bare godta. Så derfor er jeg glad for det jeg klarer å gå ned, om det så bare er 100 gram.

 

Jeg gleder meg virkelig til å kunne flytte inn på hold vekten, men om det blir på denne siden av jul er vel heller tvilsomt. Men jeg skal inn dit, helt sikkert.

 

Nå er jeg kommet meg hjem etter å ha vært på korpsstevne i helgen. Vi har vært på Skjærgårdsfestivalen på Tjøme og Nøtterøy, og det har bare vært helt fantastisk. Veldig godt arrangement og nydelig vær. Jeg har vært på mange stevner og festivaler i min tid både som korpsmusikant og som musikant-mamma, men maken til underholdning på lørdags kvelden har jeg aldri opplevd. Det var først drilloppvisning og festkonsert med HM Kongens Garde, så var det konsert med Erik og Kriss, som hovedattraksjon. Det var en fornøyd gjeng med unger som kom sent i seng i natt.

I dag har vi vært med på verdensrekord (tror jeg), med verdens lengste marsjering. Stafettmarsjering som varte i 6 timer og var ca 2,5 mil lang. Det var varmt og godt, og jeg er blitt skikkelig solbrent.

Matmessig har denne helgen ikke vært optimalt, siden all mat ble servert, men sånn blir det noen ganger. Så veldig galt var det vel heller ikke, og noe gåing har det jo blitt på meg. Jeg har heldigvis ikke veiedag før til onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig ferien i gang, og jeg har brukt den første ukedagen til å vaske og ordne litt her hjemme. Var jo borte hele helgen, så dette var egentlig det som skulle vært gjort før helgen.

Vi fikk i alle fall vasket inne og klippet plenen, så nå ser det så fint ut atte.

 

Fikk besøk av noen som skal ha en av kattungene våre. Vi fikk tilsammen 6 kattunger, fordelt på to kull. Eldste kullet er nå 7 uker og de yngste er 3 uker. Av det eldste kullet er det bare en igjen, de var opprinnelig 2 men den ene klarte å komme seg ut uten at vi merket det, og vi fant den ikke igjen. Har nå 3 igjen som ikke er gitt bort, men de skal jo ikke flytte før om hvertfall 5 uker, så det ordner seg vel.

 

Trim har det derfor ikke blitt noe særlig av i dag, men jeg kan ennå klare å komme meg ut en tur. Et lite trimpoeng eller to hadde vært greit å få i dag. Nå er temperaturen kjempfin for å ta en joggetur, så jeg har vel egentlig ingen unnskyldninger for å la være.

 

Snikveiing i dag, viste nøyaktig samme vekt som på onsdag, så jeg kan kanskje klare en hekto eller to til neste offisielle veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg setter meg et mål for denne sommeren. Forrige gang jeg gjorde det, så gikk det ikke så veldig bra, men det er ingen unnskyldning for ikke å prøve igjen.

 

Min mann og jeg skal i bryllup 8.august, og innen den tid skal jeg klare 67 kilo. I dag viste vekta 68,7 kg, så det er jo ikke så mye ned. Men de siste ukene har jeg ikke gått noe mer ned enn noen få hundre gram av gangen, så jeg tror det er et helt realistisk mål. Skulle jeg klare å gå ned mer enn det, så skal jeg ikke legge meg ned og gråte av den grunn. Det lover jeg:-)

 

Jeg skal ikke gi meg på kurs før jeg veier 60 kg, men det hadde vært deilig om det ble på denne siden av jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta
Jeg er nå på tre nr.3.

Ingen epler samlet ennå' date=' men jeg begynner i morgen den dag.[/quote']

 

 

grattis med trimtre 3 elise,kjempebra jobbet:-) god sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

du er såå heldig som er på 68 tallet,misunner deg som har kommet til 60 tallet. kjempegøy!!

 

jeg klarer ikke å gå ned i vekt om sommeren selvom jeg prøver..er noe inni hodet mitt som sier ferie...hehe.

har utsatt kurset jeg begynte på til høsten og skal ta et grete roede kurs 27 juli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta
Jada' date=' jeg går på internettkurs og har ikke tenkt å gi meg på en stund ennå. Det er leit å høre at du har gått opp istedet for ned, men du gir deg nå i alle fall ikke, siden du begynner på nytt kurs igjen. Jeg krysser fingre for deg.

 

Vi skal på cruise til Kiel til onsdag, min kjære og jeg, men det er kanskje ikke en sånn båttur du lurte på... Vi har ikke båt, og det er jo litt dumt siden vi bor så flott til ved fjorden. Men vi har mulighet til å låne en båt, så vi kommer oss ut på noen av øyene i løpet av sommeren.[/quote']

 

håper at du hadde en fin kieltur er så glad i de båtene. mye å finne på.jepp,var kieltur jeg lurte på.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er såå heldig som er på 68 tallet' date='misunner deg som har kommet til 60 tallet. kjempegøy!!

 

jeg klarer ikke å gå ned i vekt om sommeren selvom jeg prøver..er noe inni hodet mitt som sier ferie...hehe.

har utsatt kurset jeg begynte på til høsten og skal ta et grete roede kurs 27 juli!![/quote']

 

Jeg er veldig fornøyd med å komme meg til 68-tallet jeg også. Men jeg sliter veldig med å komme meg videre nedover da. Kroppen tviholder på alle grammene, så det går ikke akkurat radig nedover.

 

Sommeren kan være vanskelig når det gjelder slanking. Når det er ferie, så koser man seg med litt ekstra god mat flere kvelder i uka, og da er det også gjerne litt alkohol i bildet. Alkohol er drepen når man vil ned noen kilo. Så der er det best å holde seg unna, ihvertfall de fleste dagene i ukene, så kan man heller drikke litt vin eller noe en kveld.

Men ellers så har man jo god tid til å holde kroppen i bevegelse da, enten det er gåturer eller svømmeturer. Jeg satser på begge deler:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter sommerens ferietur. Min mann og jeg dro til Kiel på onsdag og hadde en helt fabelakrig deilig tur. Kom hjem på fredag og lørdag morgen dro vi og de to yngste jentene til Bergen. Vi kjørte og det er ganske mange timer i bil, men det gikk bra i varmen.

 

I Bergen var det kjempeflott!!! Så varmt og deilig og en så vakker by. Vi bodde veldig sentralt så bilen ble parkert og vi har gått og gått og gått. Vi var der bare i to dager, men jeg skulle gjerne ha blitt litt lenger.

I går startet vi dagen på Akvariet, og koste oss der i noen timer. Pingvinene og krokodillene var veldig fasinerende for vår yngste, og hun er hellig overbevist om at Pingvina (en utkledd person), som danset før sel-showet, er en ordentlig pingvin. Etter Akvariet dro vi opp på Fløyen. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle gå opp dit, men det ble til at jeg tok banen opp sammen med familien og så gikk jeg ned igjen. En kjempefin tur!

 

I dag skulle vi kjøre hjem igjen, men jeg rakk å gå opp og ned igjen til Fløyen før vi satte oss i bilen. Jeg drar gjerne tilbake til Bergen.

 

Resten av ferien skal antageligvis tilbringes hjemme med oppussing av kjeller og ny terrasse bak huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott ferie du har hatt. Oppussing av kjeller høres ikke fullt så gøy ut, men dere kan jo ta det i eget tempo da. Høres også ut som du har fått beveget deg - du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Så flott ferie du har hatt. Oppussing av kjeller høres ikke fullt så gøy ut' date=' men dere kan jo ta det i eget tempo da. Høres også ut som du har fått beveget deg - du er flink![/quote']

 

Nei, det høres ikke så veldig gøyalt ut med oppussing av kjeller, men jeg ser veldig fram til at det skal bli gjort. Vi har nå bodd her i 13 år og halve kjelleren har stått uferdig helt siden det (og før også, siden huset er bygget i 1978).

Hvor mye vi får gjort inne i kjelleren i sommer kommer vel an på været. Blir det mye fint vær kan oppusingen fint vente til høsten.

Det vi helt sikker skal gjøre nå i ferien er å skifte endel vinduer og lage terrassen som jeg har ventet på i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har avlevert min siste rapport på kurs 3 og skal nå ha en pause fra kurs fram til høsten. Jeg vil fortsette på internett-kurs med samme kursleder, og har ikke tenkt å gi meg på denne siden av jul.

 

Total nedgang fra start i januar er på 3,7 kilo. Ikke akkurat noe å rope høyt hurra for, men cm mine har minket jevnt og trutt. Ca 30 cm er jeg blitt mindre på dette halvåret.

 

Planen for sommerferien er å ha ferie fra jobb, men ikke helt fra slanking. Jeg vil nok ikke notere ned kcal hver dag, men vekta skal bli flittig brukt. Jeg vil ikke at min lille nedang skal spises opp i løpet av noen få ferieuker. Jeg har jo satt meg som mål å nå 67 kilo innen 8.august, så her er det bare å jobbe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...