Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Her går det fremover, ihvertfall med terrassebyggingen. Vi har nå fått lagt all subbussen og hatt hoppetusse på den, slik at den er fast og fin. Alt vi skal bruke av materialer er også kommet, så alt er klart til å legge selve terrassen. Det arbeidet begynner vi med i morgen. Vinduet i kjelleren er også på plass og det ble så fint. Jeg har vært litt usikker på om det ville se litt dumt ut at det ene vinduet var mye større enn det andre, men det så helt greit ut. Men uansett så blir mesteparten av vinduet skjult av terrassen, så det spiller forsåvidt ingen rolle.

 

Noen annen trim enn den jeg får når jeg jobber ute, blir det ikke noe av om dagen. Men jeg kjøpte meg rockering på impuls i går, og fikk prøvd den litt, så den tenker jeg at jeg får brukt litt foran tv'n fremover. Hvordan skal man forresten notere ned trim m rockering? Er det noen som har et forslag?

 

Jeg har bestemt meg for å veie meg igjen til uken. Onsdag, tenker jeg er en grei dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Nå må ferien være over for min del. Vekta i går viste 69,9 og det er en oppgang på 1,3 kg siden jeg sluttet på kurs 3. Så nå har jeg ødelagt mange ukers slit på å gå ned de 1,3 kg, og så må jeg bruke mange uker på å klare å gå dem ned igjen.

Æsj altså.... men jeg kan i grunn ikke klandre andre enn meg selv. Jeg burde ha visst at dette ville skje.

 

Over til noe positivt;

Terrassebyggingen går fremover. Vi blir litt forhindret av regnet, og hadde vært mye lengre om det kunne latt være å komme så himmla mye vann fra oven. Hadde det vært vanlig regn, så hadde det ikke vært noe problem, men det som kommer nå bare slår i bakken og da er det helt umulig å holde på ute. I morgen er det meldt ganske ok vær frem til kl 14, så da må vi komme oss i gang tidlig slik at vi rekker mest mulig før det begynner å regne igjen.

 

Så til noe ikke fullt så positivt;

Jeg har ikke fått noen trimpoeng de siste dagene. Det jeg har hodlt på med har liksom ikke vært nok til trimpoeng. Det er ikke bra, så det må jeg se å få gjort noe med fortest mulig. Jeg har lyst på en joggetur, så en skal ikke se bort fra at jeg trosser været og går ut og tar trim dusj i samme slengen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en helg uten utskeielser denne uken. Det har jeg bestemt meg for, og dermed basta. Skal ikke ha så mye som et lite glass rødvin engang, for da blir det ene glasset fort til både to og tre. Og når det gjelder mat, skal jeg også være flink. Etter veiingen på onsdag, måtte jeg ha litt tid på meg til å fordøye de dårlige nyhetene, men nå er jeg tilbake i rett modus tror jeg. Det er ikke noe vits i å vente til mandag med å begynne, for da går vel vekta ennå mer opp.

 

Terrassen begynner virkelig å ta form nå. Vi har såvidt begynt å legge toppbordene, så byggingen er inne i siste fase. Deilig!

Det betyr at til uken må vi avgårde for å kjøpe de hagemøblene som vi skal ha på den ene enden av terrassen. Det er enda deiligere!!!

 

Angående kjøpe; I dag skal vi på Ikea og kjøpe ny spisestue. Den vi har nå er veldig gammel, den tilhørte mormor før hun døde, og den er dessverre blitt ødelagt etter langd tids bruk. Stolene som hører til er bare såvidt de henger sammen, og det er bare tre igjen som det går an å bruke. Vi har sett etter ny lenge og har altså nå bestemt oss for en på Ikea. Det blir også moro!

 

Da blir vel dette en bra helg, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med veranda da - og med legging nå så er dere iallfall sikker på at den blir ferdig "til godværet kommer". :D

 

Ja, du kan tro jeg gleder meg til den blir ferdig. Vi har ikke hatt noen ordentlig terrasse her så lenge vi har bodd her, det var bare en liten firkant med beleggningsstein rett utenfor stuedøra. Den var både gjengrodd og småskjeiv etterhvert og vi har pratet om å lage terrasse i mange år. Jeg trodde den skulle komme på plass i fjor, men da var det nytt kjøkken som kom på plass i stedet. Terrassen er blitt endel større enn det vi pratet om første gangen, og den ender opp på hele 65 kvm. Det er omtrent halve hagen.

Resten av hagen er nå lite innbydende, med veldig mye masse som ble gravd ut og fryktelig mye stein. Den skal selvfølgelig opparbeides igjen, men om vi rekker det denne sommeren vet jeg ikke. Kommer litt an på hvor lyst vi har til å gå løs på det. Vi har en hel kjeller som skal pusses opp også, så det er nok å finne på fremover;)

 

Jeg regner med at godværet er tilbake fra neste uke, for da skal vi være ferdig med terrassen. Det har vel bare ventet på oss, tenker jeg. Det dårlige været har skapt noen forsinkelser, det er ikke alt regn man kan fortsette å jobbe ute i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veiingen på onsdag, den første på ganske lenge, er det nå tilbake til å veie seg hver dag. Jeg trenger å se om det skjer noe enten det er den ene eller andre veien.

Og i dag var det hyggelige tall som lyste mot meg. 69,1 mot 69,9 på onsdag. Det er tall som er med på å holde fokus gjennom helgen.

 

Nå er det ut for å bære terrassebord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 69 blank. Kanskje det ikke tar all verdens tid før jeg er på 68 og noe igjen da.....

 

Både fredag og lørdag gikk veldig bra mht mat og drikke. Jeg spiste veldig bra, og drakk bare vann og cola zero. Alkohol er drepen når man skal ned i vekt, det er hvertfall helst sikkert. Skal ikke ha noe alkohol på en stund jeg. Nå høres det ut som om jeg har drukket veldig mye, og det har jeg ikke. Men det har gjerne blitt et glass vin eller to noen dager, og så er det jo veldig godt med pærecider. Så noen uker har det faktisk blitt alkohol både tre og fire kvelder, og det er altfor mye.

 

Nå er august begynt og ferien nærmer seg definitivt slutten. Skal på jobben en dag snart for å ordne klasserommet og slikt, og så er det et loppemarked som jeg har hovedansvaret for som skal forberedes. Skal også være med på et par konserter før skolestart, en hvor jeg skal spille og en hvor jeg er med som dirigent. I tillegg skal min kjære og jeg til Bodø en tur og kjøpe stoff til bunad. Vi har konfirmasjon om 2 år, så det er vel bare å komme i gang med brodering på bunaden. Har aldri brodert bunad før, så det blir spennende. Håper jeg vil rekke det. Så slaraffenlivet er over for i år (det har det egentlig vært en stund allerede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig trimpoeng igjen. Jeg fikk med meg nest yngste for å få tur med bikkja, og vi gikk en god runde på en drøy times tid. Jeg hadde på meg pulsklokke og den viste at jeg samlet meg 2,1 tp på den turen. Det er veldig greit å gå tur med datteren, for hun er så lett på foten og da blir tempo automatisk litt høyere enn når jeg går alene.

Det var deilig å få gått litt igjen. Det var en stund siden sist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting, mens jeg er borte! Sånne "fort på"-kilo forvinnner også fort er min erfaring. Det virker som det ligger mest i feil væskebalanse, mer mat i magen osv enn rett på sidebeina.

 

PS - når du er ferdig med den trimmotivasjonen, kan du da sende litt til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting' date=' mens jeg er borte! Sånne "fort på"-kilo forvinnner også fort er min erfaring. Det virker som det ligger mest i feil væskebalanse, mer mat i magen osv enn rett på sidebeina.

 

PS - når du er ferdig med den trimmotivasjonen, kan du da sende litt til meg?[/quote']

 

 

"Fort på" kiloene mine forsvant fort, ja. Jeg tok skikkelig tak etter veiingen på onsdag, og fra og med fredag har jeg vært meget streng på hva jeg har spist og drukket. Har spist mye, det må jeg si, men det har vært veldig mye bra mat. Det har gitt resultater, for i dag morges viste vekta 68,5 kg - og det er 1,4 kg på under en uke. 1,4 kg har jeg brukt måneder på å klare å gå ned før, så det er virkelig deilig å gå på vekta. Jeg går på vekta hver eneste dag nå, og det var jp en kjempeopptur å se at den minket endel hver dag, spesielt i helgen.

 

Jeg fortsette med å være streng med meg selv, men vil få noen problemer til lørdag. Da skal vi i bryllup, og skal være hjemmefra hele dagen. Jeg skal ta med matpakke, som jeg kan spise mellom vielsen og middag. Har hørt rykte om at det skal serveres ost og kjeks i ventetiden, og da er det lureste av meg å ha med egen mat. Bryllupet er et stykke unna oss, det er mer enn en times kjøring, og jeg har meldt meg til å kjøre hjem. Det sparer jeg mange kcal på.

 

Har vært og kjøpt kjole i dag, og kjolen jeg endte opp med prøvde jeg i både S, M og L. Det gikk fint å få på seg den minste kjolen, og den satt også fint, men den ble litt for kort i lengden. Jeg valgte str M, for den ble altfor vid i str L.

Jeg hadde gjort det litt vanskelig for meg selv, for jeg hadde sko som jeg ville ha kjole til, og det er ikke alltid lite enkelt. Men det ordnet seg heldigvis.

 

Treningsmotivasjon ja.... Jeg er veldig flink til å tenke at jeg burde gjøre både det ene og det andre, men det er ikke alltid at tanken blir omsatt i handling. I dag har jeg ikke vært ute på tur, og det blir nok heller ingen trim i dag. Jeg må sette meg og øve litt til konsert om to uker, og det må bare prioriteres foran andre ting nå fremover. Men det kommer en ny dag i morgen, og da kan det jo hende at jeg rekker litt trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått vært ute og jogget igjen. Det var en stund siden sist nå, men det gikk veldig bra. Kondisen er fremdeles på plass, og jeg kjente ikke noen smerter i foten. Nå jogget jeg ikke så veldig langt da, for jeg gikk hjem igjen, men det ble totalt 2,5 tp. Det er jeg veldig fornøyd med.

 

Hadde en liten pause underveis og tok noen minutter med solarium. Eneste måten å få litt farve på om dagen, tror jeg. Nei, forresten, det var da fint vært både ørdag og søndag når jeg tenker meg om. Har ikke vært på stranda, men var ute stort sett hele dagen pga terrassen.

Den er nesten helt ferdig nå. Det er bare "småpirket" igjen, dvs få den pen langs kantene og fylle opp med grus og slike ting. Må avgårde for å kjøpe nye møber snart. Det blir leit, tenker jeg, he he he.... (not)

Håper det blir oppholdsvær i morgen, for da kommer sønnen min hjem en tur for å jobbe litt.

 

I morgen er det min offisielle veiedag, og den er jeg veldig spent på. I dag viste den 100 gr opp fra i går (68,5), men det er ikke uvanlig at vekta hopper litt fra dag til dag, så det behøver ikke bety at vektnedgangen var over for denne gang. Vil jo gjerne at den varer litt lenger enn 4 dager da.

Har hatt bra md kcal inntak i dag og også fått litt trime, så jeg velger å være optimistisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei elise:-)

 

gøy å kjøpe klær,når du kan komme i str.S også:-) skjønner godt at du kjøpte størrelse M hvis S føltes litt kort.

 

kos deg masse i bryllupet på lørdag:-)

 

flott at du har kommet igang med joggingen igjen. 2.5 poeng er kjempebra da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å få oppmuntringer, tusen takk for det Minni.

 

Jeg prøver å veie meg hver dag nå, for å se utviklingen. Onsdag er foreløpig min offisielle veiedag, og da viste den litt opp fra mandag og tirsdag. 68,7. Ikke helt galt allikevel da, men den må ikke gå opp igjen nå etter den fine nedgangen fra forrige uke. Jeg ønsker meg så veldig ned til 66-67, synes jeg har sett 68 altfor lenge nå.

Uansett, jeg fortsetter med fokus på rett sted videre.

 

På lørdag reiser vi veldig tidlig, så da er det bare å ta med et par matpakker, så jeg har noe å spise i løpet av dagen. Greit å stå over det jeg ikke har full kontroll over så lenge det går. Middagen er det selvfølgelig noe helt annet med. Der skal jeg kose meg med det jeg får. Er spent på hva det blir servert forresten....

 

I dag griller vi på den nye terrassen for første gang, og i morgen skal vi ha den nærmeste famile her på en liten innvielse. Det står ennå igjen noe småpirk, men det blir mindre og mindre for hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm, det var veldig godt med grillet kyllingfilet i dag. Spiste middagsris med villris og salat til dette, og hadde et oppskjært eple til dessert. Deilig, deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdsdagen starte tidlig. Min eldste datter skulle fikse håret mitt, så jeg var i salongen hos henne kl 8. Vi dro videre til kirken kl. 09.30. Jeg skulle synge for brudeparet, og måtte få øvd litt med organisten før det hele startet.

Vielsen gikk bra og sangen min gikk bra, og resten av dagen var viet til selskapet.

Jeg sa jo så greit her om dagen at jeg skulle ha med meg matpakke. Det gikk jo helt skeis, så jeg spiste det jeg fikk. Det var ost og kjeks i ventetiden før middag, og jeg tok noen kjeks og litt ost, frukt og drikke. Uten alkohol, siden jeg kjørte.

Middagen var helt grei, ingen voldsomme kcal-bomber der. Kakebordet var stort og mange kaker fristet, men jeg valgte til slutt å ta et lite stykke tropisk aroma og et lite stykke av bryllupskaken. Da var jeg forsynt med kake.

Siden jeg kjørte, drakk jeg lett-brus og vann hele kvelden.

 

Jeg hadde det kjempekoselig og følte ikke at jeg måtte ofre noen ting. Tror ikke noe av dette har noe å si for hva vekta vil vise de nærmeste dagene.

 

Det som virkelig virker inn på vekta, er at magen fungerer dårlig. Etter å ha hatt en lang periode nå, hvor jeg har vært regelmessig på do, har den nå begynt å stoppe opp igjen. Da går ikke vekta ned. Jeg har noen knep som jeg nå prøver ut, og håper at det ordner seg litt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tilbake fra ferie nå. Så flink du var i bryllupet! Deilig når man får til det man har satt seg fore. Og så gøy at du har sett 68-tallet! Gratulerer! Den terrassen ga vel litt styrketrening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det en stund siden jeg har vært innom. Det skyldes både det at jeg har hatt altfor mye å gjøre, og så har det ikke gått så veldig bra i det siste.

Det blir jo fort sånn, når ting ikke går så veldig bra så er det lettere å ikke prioritere tid til å komme inn her.

 

Skolen er startet og det betyr at jeg er tilbake i full jobb. Dagene er lange og travle og det er ikke alltid så god tid til å spise.

 

Jeg hadde kjempefokus for noen uker siden og tenkte da at dette skal jeg klare greit. Men da de travle dagene kom, så gikk det litt skeis. Jeg spiser rett og slett for lite mat om dagen, og dermed skjer det ingenting positivt med vekta. Jeg er så dritt lei av at jeg ikke skal klare dette her, men jeg vil ikke kaste inn håndkleet. Absolutt ikke.

 

Jeg har fått tak i noen fine forsag til hva jeg skal spise i løpet av dagen, og i uken som kommer skal jeg være veldig flink til å følge denne. Jeg gikk jo ned halvannen kilo på en halv uke da jeg starte å følge disse forslagene. Det jeg må bli flinkere til er å ha alle ingrediensene i hus, og til å være litt mer i forkant enn det jeg er nå.

 

Jeg la for bare en kort stund siden ut noen bilder på facebook hvor jeg er med på noen bilder, og da ser jeg at jeg lurer meg selv veldig. Jeg tror at jeg ikke er så veldig rund/tjukk, men det er jeg faktisk. Det er bare å innse, og for at det skal bli bedre må jeg bli flinkere til å spise det jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Det butter imot av og til, men du finner nok en måte å løse det på. Jeg leste her inne om ei som hadde mobilen på varsling hver 3. time. Kan det hjelpe deg også kanskje?

Dersom du ikke blir så fort lei samme type mat så kanskje du kan planlegge dagene på forhånd og så sørge for at du har det du trenger for å få det til?

 

Havregrøt er lettvindt og raskt dersom du har en vannkoker i nærheten - og kan varieres med syltetøy/tørket frukt/friske bær .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for både klem og oppmuntring, smg. Jeg trengte det nå.

 

Å ha mobilen på alarm hver tredje time er nok ikke så dumt. Jeg tror nok kanskje jeg skal prøve det i helgene. I uken er det ikke noe problem når jeg er på jobb, da er det undervisningspause ved jevne mellomrom og da passer jeg på å spise litt.

Planlegging er alfa og omega, det vet jeg nå (og har visst det før også). Å vite på forhånd hva jeg skal spise til lunsj i morgen og dagen deretter, og kunne handle inn slik at jeg har ingrediensene hjelper veldig. Da slipper jeg å stå der foran kjøleskapet, med ikke all verdens av tid, for å finne ut hva jeg skal ha med meg av mat. jeg ser også at når planleggingen er i orden, så blir matpakkene mye hyggeligere og bedre enn før.

 

Jeg veide meg hver dag en periode her og det var veldig hyggelig det, så lenge vekta gikk ned. Men så er jeg litt struts da, for da det stoppet og snudde andre veien igjen, så lot jeg være å veie meg. Akkurat som om det ikke er virkelig bare jeg ikke ser det.... Hjelper jo ingenting det.

 

Nå skal jeg veie meg igjen i morgen, og da håper jeg på et ok resultat. Den er nok helt sikkert høyere enn den var sist, men jeg håper jeg har tatt riktig sti denne gangen og ikke havner i et blindspor igjen.

 

Lørdag bestilte jeg, for første gang i mitt liv, tur sydover i høstferien. Jeg tar med meg de to yngste jentene mine (13 og 3 år) og drar til Mallorca. Kan nesten ikke tro at jeg virkelig skal avgårde på solferie, men jeg gleder meg veldig. det gir jo også et ekstra puff til å jobbe ekstra nå fremover, og håpe at vekta minker. Nå blir det vel jeg som kommer til å ta de fleste bildene på turen, men om det skulle dukke opp et bilde eller to av meg, så vil det være hyggelig at jeg ikke er mitt rundeste. Jeg setter meg ikke opp noe mål om å gå ned x antall kilo, men bare som mål å gå ned i forhold til der jeg er nå. Alt over halvannen kilo, vil være bonus for meg.

 

Da er det tid for ny undervisningsøkt. Jeg har fått spist litt, og fått skrevet ned noen tanker. Det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strutser er vi nok alle av og til. Den kjenner jeg til. :)

Og så tror jeg at det hjelper å ikke dunke seg selv i hodet med alt som går galt, men heller forsøke å se positivt på det man klarer og gå små skritt i riktig retning i stedet for å fortvile over kjempebykseene som ender i knall og fall.

 

Skjønner godt at du gleder deg til ferie. Er kjempemisunnerlig! Her er det et rotterace uten like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til ferie, ja..... Det gjør jeg virkelig, men det er jo litt ille at jeg skal glede meg til det allerede nå, bare en drøy uke etter at jeg begynte i jobb igjen.

Men jeg gleder meg nå allikevel. 5 uker til med jobb og så drar jeg avgårde:-)

 

 

I dag har vært ennå en dag hvor det har gått bra. Ihvertfall hittil. Det er jo noen timer igjen av døgnet, men jeg tror ikke det blir noen utskeing i dag. Har fremdeles noen kcal jeg skal få i meg, og vet ikke helt hva de skal brukes til ennå; om det blir en brødskive eller om det blir litt hermetisk fersken med vanilje kesam. Hmmmm, jeg tenker og tenker....

 

Jeg var veldig tidlig ferdig på jobb i dag, og burde derfor hatt flust av muligheter til å trimme litt. Det har det ikke blitt noe av. Vi måtte ordne pass til jentene, og det er utrolig hvor tiden flyr noen ganger. Nå sitter jeg og venter på en som skal komme i forbindelse med loppemarkedet jeg holder på med. Nå er det ikke veldig lenge igjen og jeg kjenner at nå er jeg rimelig lei hele greia. Det er jeg som får alle telefonene, og når hentinger ikke går som det skal og folk venter og venter, så er det lite moro når telefonen ringer. Jeg skal ihvertfall ikke ha hovedansvaret neste år!!!!

I kveld skal vi få på plass arbeidslistene, men jeg har nesten gjort dem ferdig allerede. Har det meste under kontroll, bortsett fra hentinger som blir glemt!

 

Ja, ja, dette har nok ikke noe veldig innvirkning på vekta mi, men det har en veldig innvirkning på psyken min.

 

I morgen har jeg ingen planer for kvelden, og det skal jeg prøve å få utnyttet til å ta en lengre tur i skogen sammen med bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,6 kg og 79 i midjen er de offisielle tallene denne uken.

 

Nå er været nydelig ute, etter regnværet tidligere i dag. Alt skulle dermed ligge til rette for at jeg skal komme meg ut på en liten trimtur.

 

God ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kaster jeg meg ut i det. Trenger litt press for å gå ned 5-6 kilo, og håper på litt støtte her. En del av dere har jo vært veldig flinke. jeg er 170 og veier 72 kilo, midjemålet er 74 cm ( ikke så mye å klage over det sistnevnte). Trimmer mye, men er veldig glad i snop, spesielt om kvelden. Hvordan skel jeg overvinne søtbehovet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...