Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Ja' date=' nå kaster jeg meg ut i det. Trenger litt press for å gå ned 5-6 kilo, og håper på litt støtte her. En del av dere har jo vært veldig flinke. jeg er 170 og veier 72 kilo, midjemålet er 74 cm ( ikke så mye å klage over det sistnevnte). Trimmer mye, men er veldig glad i snop, spesielt om kvelden. Hvordan skel jeg overvinne søtbehovet??[/quote']

 

Søtbehovet er ikke alltid lett å overvinne. Viljen må være tilstede, først og fremst, men det hjelper veldig ofte å gjøre noe helt annet. F eks å gå en liten tur, sette på en vaskemaskin, vaske badet. Hva som helst som får tanker over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her. Det har vært travelt og jeg har brukt tiden min på andre ting.

Å ha det tavelt er aldri noen god situasjon for å gå ned i vekt, ihvertfall ikke for meg, og det har jeg da heller ikke gjort. Jeg ligger fremdeles og vaker et sted på 69-tallet. Noen ganger er jeg også oppe og lurer litt på 70. Da får jeg litt hetta, men det har heldigvis bare vært noen små glimt hittil.

 

Jeg vet at for meg funker det best når jeg får planlagt maten min bedre og kan bruke tid på å forberede det jeg skal spise. Det har jeg ike fått særlig bra til i det siste. Jeg har faktisk hatt det så travelt at nå har kroppen sagt fra at "nok er nok". Jeg har fått et skikkelig stressutslett på bena, og det klør veldig og er også ganske så vondt. Tror jeg har fått en betennelse i utslettet også, så jeg skal til legen senere i dag.

 

Men fremover nå er det heldigvis ikke noe særlig mye på planen, så det skal være store muligheter for å få samlet krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig om dagen. Vekten er ikke noe grei mot meg for tiden, og jeg klarer ikke å komme inn i de gode rutinene igjen. Trimpoengene glimrer med sitt fravær, og fysingen tar overhånd både titt og ofte, føles det som.

 

Utslettet på bena mine viste seg å være elveblest, og jeg fikk en tablettkur som skulle dempe det ganske fort. Utslettet dempet seg i løpet av forrige helg, men det synes fremdeles godt på bena. Men det er jo ikke vondt lenger, og ikke klør det noe særlig heller. Vektøkning var en av bivirkningene man kunne få av disse tablettene, og jeg vet ikke om det er de som er årsaken til at jeg går opp. Opp i vekt er jeg gått, okke som og bare en årsak er det vel uansett ikke.

 

Uff, dette er bare negativt, og jeg vil ikke tenke negativt. Jeg vil inn i de gode rutinene igjen, og det skal ikke være umulig å få det til. Nå fremover er det stort sett normale tilstander rundt meg, og jeg kjenner selv at kroppen er på vei til å falle mer til ro. Jeg har bevisst prøvd å slappe av mest mulig, selv om jeg nok kunne trengt både ett trimpoeng eller mer. Jeg har fått sovet bedre i det siste, og da kommer kreftene tilbake igjen.

 

I helgen skal vi på hyttetur sammen med noen venner. Vi skal til Tønsberg-traktene, og det er visst ikke noe voldsomt til turterreng der, men vi får utnytte det som er. Jeg gleder meg til en rolig og deilig helg, med barn og gode venner. Snart er det også høstferie, og jeg skal ta med de to yngste jentene mine til Mallorca. Det blir nok en uke, med bading, soling, bading og bading. Det blir nok ikke mye alkohol den uken, siden jeg er alene voksen. Kanskje et glass vin eller to, men ikke noe mer enn det. Jeg gleder meg til sol og varme, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det flere uker siden jeg var innom her sist, og det er vel sjelden et godt tegn. Jeg har ikke vært fraværende her inne fordi jeg har nådd målet mitt ihvertfall.

 

Det har i grunnen gått den andre veien, og det er ikke noe ålreit. Vekta viste i går 71,1 kg, og jeg gremmes. Jeg som aldri skulle over 70 kg igjen - hvordan kan jeg svikte meg selv sånn?

 

Siden sist jeg var innom har jeg hatt en uke ferie på Mallorca, og det var fantastisk deilig. Vi hadde fint vær, og kunne kose oss på stranden hver dag. Nei, vi hadde en dag med regn, men den har jeg nesten glemt fordi de andre dagene var så deilige. Alkohol ble det lite av den uken, men vi koste oss med god mat og noe godterier, og jeg tenkte nesten ikke på slanking i det hele tatt. Jeg følte meg også helt ok i bikini på stranden, og det var ganske mange som var mye større enn meg. Det er først nå i ettertid, når jeg ser på bilder, at jeg ser at jeg har absolutt ikke noe vondt av å gå ned minst 10 kg. For å være ærlig, så bør jeg nok gå ned bortimot 15 kg, men det er en tanke jeg nesten ikke tør tenke. Jeg som sliter med å gå ned bare en eneste kilo, klarer ikke helt å se at det er mulig å klare 15.

 

Men en liten opptur har jeg, og det er at jeg har gått ned 0,6 kg siden forrige søndag. Veide nemlig 71,7 forrige søndag - første veiing etter hjemkomst fra ferien, så det er jo ikke helt håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny skritteller i dag, så nå skal jeg begynne å telle skritt hver dag igjen.

Den forrige telleren min tror jeg at jeg klarte å gå i stykker. Jeg brukte den hver eneste dag i ca et år, og den begynte plutselig å la være å telle. Dette ble så irriterende til slutt, at jeg la den fra meg. Har derfor gått uten teller nå i noen uker, og må innrømme at jeg savner den litt. Det var så greit å se på den, og få ett spark bak til å komme seg ut en ekstra tur hvis antall skritt var litt lavt.

 

Tenker jeg går løs på å ha daglige mål på telleren. Begynner i det små, slik jeg gjorde sist, og det betyr minst 10 000 skritt om dagen og minst 30 aerobe minutter. Begynner i morgen da, siden jeg nå bare har hatt telleren i virksomhet i en drøy time og jeg tror ikke jeg får inn 10 000 skritt før kvelden er omme. Har vært ute på tur tidligere i dag, men kan sikkert klare en tur til for å samle noen tusen skritt. Vi får se hva den ender på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med skritteller igjen ga meg 6705 skritt og 39 aerobe minutter. Jeg er fornøyd med det.

 

Hadde jeg hatt den på meg hele dagen, så hadde det nok blitt rundt 15 000 skritt og 90 aerobe minutter. Vi får se hva resultatet blir i dag.

 

Men altså; minst 10 000 skritt og 30 aerobe minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, smg! Hyggelig å høre fra deg. Går det fremdeles bra med deg og vekta? Har ikke vært veldig aktiv her inne på en stund, så jeg har ikke helt oversikten. Har ikke vært veldig aktiv på slankefronten heller, så nå er jeg omtrent tilbake til der jeg startet i januar. Ikke veldig oppmuntrende for meg, men jeg prøver å ikke tenke på det, men heller gå på med ny motivasjon.

Har endelig begynt å sanke trimpoeng igjen, og ligger bra an denne uken. Friske gåturer i høyt tempo gir trimpoeng det, og i går hadde vi opprydding i hagen. Lå igjen ende etter terrassebyggingen i sommer pluss at vi holder på å bygge en bod. Utrolig hvor mye ræl som ligger her og der. Men det ble uansett mye gåing frem og tilbake og noe løfting.

I dag regner jeg med å få gått en bra tur, om ikke annet så skal jeg ha mine 30 aerobe minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja... Det er høst og kroppen min tror at vi må sitte inne og samle spekk til kulden. Men det går da på et vis og jeg holder igjen så godt jeg kan. Forsøker å få til litt mer bevegelse enn det har vært en periode. Der ser jeg du er på full fart også. Strever emd å få hagen&garasjen så noenlunde klar til vinters - som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få til en del mer bevegelse enn det har vært i det siste, er ikke så veldig vanskelig. Har omtrent ikke begeveget meg i det hele tatt de siste ukene, så her er alt bedre enn det har vært i det siste:-)

 

Men i dag klarte jeg ikke mine 10 000 skritt. Jeg klarte 35 aerobe minutter, men over 10 000 ble det altså ikke.

Var i begravelse til min kjære onkel i dag, og det var et hyggelig minnesamvær etterpå, og det var med på å bruke endel timer i dag. Hadde jeg vært veldig standhaftig, så hadde jeg tatt en times tur i stedet for en halvtime og dermed klart målet mitt, men så standhaftig var jeg ikke i dag. Skal ta det igjen i morgen tenker jeg, for da håper jeg at jeg klarer over 20 000 skritt. Har planlagt en fin tur i skogen i morgen og den bør samle mange skritt. Akkurat nå klarer jeg ikke huske hva rekorden min på en dag er, men jeg har ihvertfall hatt 23 000 en gang. Husker, her for en stund siden her inne, ei som klarte 40 000 skritt på en dag. Den tror jeg det skal endel til for å klare, men kan vel alltids håpe.

 

Nå er helgen startet, og snikveiing har ikke vært veldig oppløftende. Søndag/mandag er veiedagen min (har ikke helt bestemt hvilken av dem det blir ennå), så da får vi se hva det ekstakt blir. Foreløpig er det verken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag klarte jeg ikke 10 000 skritt, men jeg klarte mine 30 aerobe minutter. Det ble totalt 7035 skritt.

Lørdag ble det 12 051 skritt og 44 aerobe minutter.

Søndag ble det 23 663 skritt og 167 aerobe minutter.

Mandag ble det 10 561 skritt og 36 aeobe minutter.

Tirsdag ble det 12 903 skritt og 37 aerobe minutter.

 

Synd med fredagen, men mesteparten av dagen ble tilbrakt med familie ifm begravelse av et nært familiemedlem, så da ble ikke skrittelleren prioritert.

 

Satser på at denne uken blir komplett med minst 10 000 hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som skjer om dagen, men uansett hva jeg gjør så går vekta bare oppover. Søndag og mandag viste vekta et så forferdelig tall at jeg ikke orker å gjengi det her inne.

 

vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette denne gangen. Kurs blir det ikke riktig ennå, for jeg må finne ut av hva kroppen min egentlig holder på med. Spiser jeg for mye, for lite, gal mat osv..... Har ikke peiling akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...