Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Helt enig med det du sier.

 

Har du vært innom/hørt om dytt.no?? Et nettsted hvor du kan registrere skritt, mat, kcal beregning m.m. Koster nå 249,- for 3 mnd inkl skritteller. Det er også mulig å prøve gratis i 3 dager. Det gjør jeg nå. Kjempe inspirerende det også. Man går "liksom" til forskjellige land, byer, tettsteder m.m. Stikk innom å ta en titt :) Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om det nettstedet, men skal jammen ta en kikk for å se hva det er.

 

I dag ble det 10 731 skritt på meg. I går ble det ikke mer enn 7896, men jeg vil gjerne bli frisk og tok det helt rolig hjemme.

 

I morgen er det heldigvis fredag. Da er jeg tidlig feridg med undervisning, og ikke har jeg så mye annen jobb som må gjøres før helgen, så jeg regner med å komme meg tidlig avgårde. I helgen blir det håndballkamp både lørdag og søndag, men jeg skal få tid til å være ute litt og samle skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom i full fart for å rapportere om at sniktitting på vekta viser ennå en liten nedgang! Så deilig.

 

Jeg skal være megaflink i helgen både med mat og trim, slik at jeg ikke ødelegger dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har det blitt taco til middag. Vi har helt gått over til å bruke kylling-kjøttdeig til taco nå, og det er skikkelig godt.

Min eldste datter har blitt noe rund det siste året og vil også gjerne gå ned noen kilo, så vi har sett på kursboken tilsammen og hun har funnet ut at hun jo kan spise ganske mye.

Vi målte opp alt det vi skulle spise og vi ble skikkelige mette begge to.

 

Jeg skal kose meg med vin i morgen. Nå er det blitt såpass sent at jeg ikke orker. Må ut en liten tur med bikkja før sengetid også, da blir det både skritt og et lite trimpoeng håper jeg.

 

Ønsker alle en god lørdag i morgen, med mye kos og hygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada her skal det slappes av i kveld ja. Med vin og tv. Skal ha yoghurt naturell med dip-mix' date=' stangselleri og gulrøtter som lørdagskos. Blir så godt så. Klem til alle fra Kari. Ps: gått 14 km på ski i dag:) Må skryte litt....[/quote']

 

SÅ bra at du har gått en så lang tur på ski i dag. Det er skikkelig bra trim og det drar endel trimpoeng. Her er det jo kommet massevis av snø, men jeg har ikke kommet meg ut på ski ennå. Forhåpentligvis blir snøen liggende litt mer enn noen dager, så da burde jeg klare å komme meg ut etterhvert.

Jeg går på beina, foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi hos noen venner på middag. Det var kjempekoselig og vi spiste raclett, så jeg tror ikke jeg gikk over kcal på middagen min i går. Jeg drakk litt vin og noen baileys, og har lagt alt inn på dagsrapporten. Om jeg har beregnet riktig kom jeg over 2000 kcal i går, men det får gå. Vi hadde det veldig hyggelig.

 

I dag har jeg ikke fått i meg så mange kcal ennå, så jeg tror ikke det jeg gikk over i går er så farlig.

 

Har vært ute og gått en times tid med yngstefrøken i bæremeis i dag også. Men har ennå ikke kommet meg over 10 000 skritt, så jeg må ut en liten tur til i dag. I går ble telleren liggende for lenge alene, jeg glemte å ta den på meg! Den viser drøyt 8000 skritt, men jeg gikk endel skritt uten telleren så jeg er rimelig sikker på at jeg passerte 10 000 tilsammen.

 

I går fikk jeg dobbel trim. Jeg gikk i tung snø, og holdt et bra tempo og så måkte jeg snø i en halvtime da jeg kom hjem. Kjenner at jeg er støl i overkroppen etter å ha kastet snøen avgårde. Men det er i grunn en deilig følelse.... Da vet jeg at jeg har brukt kroppen riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ny uke står for tur.

 

Igår ble det skritt innendørs - måtte gjøre en del i heimen :) Idag har jeg gått en tur i slaps og det ble 7202 skritt :) Er fornøyd, jeg tør liksom ikke å legge ut på de aller lengste turene grunnet kneet mitt. Må liksom være litt innen rekkevidde om det skulle låse seg helt og jeg må ringe samboer for å bli hentet. Er rimelig deppa over det, men på tirsdag skal jeg ringe "Raskere tilbake" igjen.

Andkali - heldig du som kan gå på ski. Jeg er kjempeglad i det, men tør ikke nå p.g.a kneet :)

 

Men nå er jeg fit for fight igjen for en ny uke. Føler at det går veldig bra med maten, og jeg går og går. Trener styrke for overkropp og jeg merker endringer :)

 

Ønsker dere lykke til i uka som kommer - stå på - enda en uke nærmere resultatene våre.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EliseV!

Har lett sånn etter deg, var så koselig å finne deg igjen!

Blir så motivert av å lese tråden din! :-)

Siden sist har jeg begynt på kurs, klarte ikke å motivere meg selv nok. Er godt igang med kurset, har veiing på tirsdager. Har kjøpt meg ny skritteller igjen, men er ikke like flink nå som da jeg var i permisjon.. Er ikke helt nok timer i døgnet for tiden, men jeg skal innom her og lese tråden din!

Lykke til med ny uke,

klem Ira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å "se" deg igjen. Det er gått en stund siden sist nå. Jeg hadde en lang pause her inne, før jeg bestemte meg rett før nyttår å satse for fullt. Foreløpig så ser det ganske bra ut.

 

Som deg, så har jeg også begynt på kurs. Er rett og slett ikke standhaftig nok når jeg har prøvd å gjøre dette alene. Det er altfor lett å komme med dumme unnskyldninger til seg selv, og så skjer det ingenting. Eller i verste fall, så går vekta oppover i stedet for nedover. Når begynte du på kurs? Jeg startet 12. januar, så jeg har ikke holdt på så lenge ennå i praksis, men i hodet så ble jeg klar en stund før jul.

 

Håper det går bra med deg, og at vekta minker hos deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mandagen så godt som over. Det har vært en travel dag i dag, og jeg har ikke fått samlet alle skrittene mine i dag.

 

Jeg var tidlig på jobb i dag, og fikk unna endel som har hengt over hodet mitt en stund. Så gikk det i ett, til det var på tide å hente minsten i barnehagen. Det var egentlig meningen at min eldste skulle hente henne i dag, hun har fått låne den ene bilen i dag, men så ble tiden litt knapp for henne også så da hentet jeg selv. Overleverte den yngste til den eldste og fortet meg hjem for å innta middagen alene i ro og mak, før jeg skulle avgårde på korpsøvelse. Så ringte min eldste og fortalte at bilen hadde stoppet og at hun sto fast. Ble litt stresset av det, men bilen er gammel og har gått flere hundre kilometer, så vi kan vel ikke bli helt overrasket over at den fikk nok. For sikkerhets skyld så stoppet den for henne to ganger, og andre gangen var det ikke mulig å få liv i den igjen. Ihvertfall ikke helt på egenhånd.

Ble litt forsinket av dette, men kom meg avgårde på øvelse. Vi øver til NM, så det er høyt nivå og jeg er ikke helt sikker på om jeg virkelig vet hva jeg har begitt meg ut på.

 

Måtte handle på vei hjem, siden min kjære plutselig sto uten bil, så jeg var ikke hjemme igjen før rundt halv 11. Da var det tid for litt kveldsmat, og nå sitter jeg her og har såvidt fått litt over 7000 skritt i dag. Orker ikke å prøve å få til 10 000 før midnatt, for nå er jeg sliten og prioriterer heller en halvtime mer søvn.

 

I morgen skal vi på Nationalteateret og se på Hakkebakkeskogen, og det gleder jeg meg veldig til. Men det blir atter en travel dag, men jeg håper at jeg klarer å få nok skritt i morgen. Kanskje jeg skal passe på å parkere et stykke unna, slik at jeg må gå noen ekstra skritt der? Hmmmm, den var ikke dum egentlig. Tror jeg gjør det jeg, hvis det blir sånn at jeg kjører innover. Hvis toget går, så har vi planer om å ta det, men NSB er vel ikke den mest pålitelige her i Norge, så det spørs vel. Banen har ihvertfall vært stengt i dag.

 

Da runder jeg av, og krysser fingre for at vektnedgangen jeg hadde oppnådd på søndag, fremdeles vises i morgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte akkurat å komme meg over 10 000 skritt i går. Vi parkerte ikke så veldig langt unna Nationalteateret, men det ble noen skritt allikevel. Det som hjalp mest, var at vi hadde uteskole i siste økt i går. Vi dro vbrt på et jorde for å ake, og dit er det et stykke. I tillegg mått vi vasse litt i snøen, så jeg brukte nok litt mer kcal enn jeg ville gjort på bare å gå vanlig.

 

Er hjemme med minstefrøken i dag. Barnehagen er stengt pga planleggingsdag. Det er fint vær i dag, og ikke så veldig kaldt som det var i går kveld, og jeg har tenkt at vi skal gå og møte 7.klassingen vår på skolen senere i dag. Da skal jeg gå, og minsten skal sitte på kjelke. Det blir nok gøy, tenker jeg. Må jo passe på å være ute litt når jeg er hjemme og hun ikke er syk.

 

Jeg har nettopp sendt avgårde kursrapporten, og det ble nedgang i cm (ca 7 cm), men ikke kilo. På mandag så det veldig lovende ut med 400 gr ned fra forrige uke, men så bestemte magen seg for å bare stoppe opp. Så inn i hampen irriterende, jeg kunne hylt høyt..... Det har skjedd meg før også, og denne gangen har jeg vært litt forberedt og prøvd å spise slik at dette ikke skulle skje. Men jeg har ikke klart det. I går brukte jeg fruktrasjonen min på pærer, så jeg håper det vil hjelpe litt i løpet av dagen. Har lest her inne at flere har hatt god effekt ved å drikke mye vann, så i dag skal jeg komme meg opp i 2 liter vann minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte jo ut å gå litt i dag, så jeg fant ut at vi skulle gå for å møte 7.klassingen etter skolen. Så jeg hadde bikkja i den ene hånda, og dro kjelken med minsten på med den andre. Nedover gikk det veldig greit, vi kunne ake et par av bakkene. Bikkja var litt opptatt av lukter litt andre steder enn der hun gikk, så jeg kjente det litt i armen etterhvert. 7.klassingen overtok bikkja da vi traff henne, så da var det bare kjelken å konsentrere seg om.

 

På vei hjem ville minsten gå endel selv, og også dra kjelken litt, så tempo var ikke veldig høyt på vei hjem. Det var såpass tregt at det ble vanskelig å få registrert skritt. Men vi kom oss hjem og var fornøyde alle sammen.

 

Middag i dag har vært den gode gryten fra Indonesia, men i dag brukte jeg kyllingkjøtt i stedet for svin. Det var mye bedre.

 

Jeg får meg en tur til i dag. Skal på foreldremøte på skolen, og benytter derfor sjansen til å gå den ene veien. Skal hente bilen på verksted på veien, så det blir kjøring hjem fra møtet i kveld. Men jeg kommer meg over 10 000 skritt i dag, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da noterer jeg ned 7766 igår og 9170 idag :) Jeg orker liksom ikke denne omveien og er samtidig også litt redd dette kneet. Har vondt hele tiden, og nå med mye snø klarer jeg ikke å løfte beinet over en snøkant eller gå i litt dyp snø, og livredd for å "tryne" å gjøre vondt enda verre :)

 

Men nå skjer det noe snart, venter bare på bildene fra MR og en ny henvisning fra fastlegen - og sender det over til sykehuset og så får jeg en innkalling. Sykehuset jeg skal på har ikke ventetid - så utrolig at andre har opptil et år. Måtte vel gå an å samarbeide litt i dette helsevesenet vel????

 

Gå på EliseV du er flink, jeg kommer nok etter bare jeg blir "iorden".

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og går, men noen dager blir det litt færre skritt enn ønsket. Torsdag klarte jeg å miste skrittelleren min i barnehagen på morgenen, og der lå den trygt og stille til jeg hentet lillegullet mitt. Jeg gikk endel på jobb på torsdag, men ingenting ble altså registrert. Til sammen står det derfor ikke mer enn i underkant av 5000 skritt på telleren. Men jeg regner dette som en dag jeg klarte mer enn 10 000 skritt

 

I går, fredag, ble det ikke over 10 000 skritt. Etter jobb dro vi rett avgårde til noen venner for å feire at de har giftet seg, og for at hun fyller rundt år snart. Veldig hyggelig, men de bor et godt stykke unna oss, så det ble noen timer i bil. Var sent hjemme og rakk ikke ut på tur for å samle skritt. Har ikke lyst til å si det, men det har jeg ikke klart i dag heller. Har vært på seminar og spilt i flere timer i dag, og har vært alene med yngstefrøken på ettermiddag og kveld. Vi kunne vært ute litt før kvelden kom, men det skjedde så mye annet at dagen bare er flydd forbi meg. Skal samle litt skritt med jogging på stedet hvil foran tv'en etterpå.

 

Ellers så koser jeg meg med grønnsaker og dip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den første måneden av 2009 over, og den har vel ikke vært så aller verst. Jeg har pr nå gått ned 1,7 kg denne måneden og minket noe i cm, så jeg er absolutt på rett vei.

 

Jeg hadde som mål å ikke spise noe sjokolade i januar og det har jeg greid. Noen dager har jeg vært ganske så godtesjuk og gått og lusket i butikken, men fornuften har alltid tatt meg igjen.

Så jeg gyver løs på neste mål og det er å ikke spise noe sjokolade i februar:-)

 

Jeg har ikke gått så mange trimpoeng som jeg hadde ønsket i januar. Eplet lyser på 28 poeng og jeg har ikke oversikt over hvor langt unna jeg er neste eple. Matmessig synes jeg det har gått bra, og jeg er veldig fornøyd med at jeg har spist ganske variert. Men jeg må jobbe enda mer for å få magen til å jobbe sammen med meg. Den har ikke vært grei den siste halvannen uken, og det merkes så absolutt på vekta. Forrige uke ble det stillstand, så jeg håper bare den ikke har gått noe opp siden magen krangler. Har kjøpt svisker som jeg spiser, men de drar jo kcal så det holder. 3 stk pr kosemerke.... Jeg har lyst til å spise hele posen jeg, for virkelig få i gang systemet, men da bruker jeg omtrent halvparten og vels å det av kcal-inntaket. Må nok finne noe annet i tillegg. Blir det ikke bedre i løpet av noen få dager, så går jeg på apoteket og hører hva de anbefaler.

 

Dagen i dag har vært forholdsvis rolig hva aktivitet angår. Jeg har vært på spille-seminar og da blir det selvfølgelig mye sitting. Må derfor ut en tur etter middag, som er nå ganske snart. Litt sent, men sånn blir det noen ganger.

 

Jeg satser på en strålende uke, selv om den etter planen kommer til å bli ganske travel. Jeg får prøve å planlegge maten min så godt det lar seg gjøre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel ubrukt uke ligger foran meg, og det er bare å forsyne seg av trimpoeng og god og sunn mat.

 

I dag skal jeg til legen en tur. Skal ha meg en liten sjekk på hvordan kroppen egentlig har det. Jeg har hanglet litt siden begynnelsen av november, men har hatt perioder hvor jeg har vært ganske bra innimellom. Så kommer det igjen - tett i nese, hoste og litt uggen i formen. Spesielt har jeg slitt med stemmen. Opplever stadig at jeg er kjempehes og at stemmen svikter. Ikke mye moro, når du er lærer (musikklærer) og i tillegg dirigerer et kor. Er vant til å kunne synge bestandig, så når stemmen plutselig ikke fungerer er det ikke gøy.

I dag er selvfølgelig formen ganske så bra.... Typisk, men sånn er det når det er lang ventetid hos legen. Får høre hva hun sier, og om hun finner noe som ikke er som det skal hos meg.

 

Jeg skal innom apoteket og kjøpe noe som hjelper på magen. Vektnedgangen uteblir totalt hvis magen stopper opp, som hos meg nå. Kjempekjipt er det. Jeg vil at diagrammet skal vise pil nedover, ikke bortover eller oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt satt ut etter legeavtalen min i dag. Positivt overrasket.

Jeg fortalte om mine "store og små" plager, og hun tok meg virkelig på alvor. Jeg har vært hos legen tidligere med sår hals og heshet, og det så hun jo på journalen min, så enden på det hele er jeg fikk beskjed om å hvile stemmen skikkelig. Så jeg skal nå være hjemme en uke og "holde kjeft". Kan være på jobben og gjøre kontorarbeid, men ikke gjøre noe som inkluderer stemmen særlig mye. Så undervise skal jeg ikke gjøre den nærmeste uken.

 

I tillegg har jeg tatt en blodprøve for å finne ut om jeg har noen allergier som gjør at jeg titt og ofte blir tett og får litt utslett på armene. Er spent på den prøven der. Såvidt jeg vet er det bare penicillin jeg er allergisk mot. Får se om det blir noe mer nå da.

 

Når man er på jobb er det alltid lettere å få til å spise ofte og lite nok. Jeg har lett for å glemme tiden litt når jeg er hjemme, og da er det også lettere å spise mer enn det man skal. Jeg får finne en klokke med alarm og stille den inn på ringing hver tredje time, slik at jeg får spist riktig. I morgen skal jeg veie meg, selv om jeg ikke har rapportering før onsdager. Men jeg har veid og målt meg på tirsdag, slik at jeg kan skrive rapporten tirsdag kveld. Da er jeg sikker på å rekke fristen. Er veldig spent.... Krysser fingre og tær og håper på nedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Etter stillstand forrige uke, så gikk jeg ned igjen denne uken. 0,6 kg og jeg ser endelig et nytt ti-tall først på vekta. 69,9 viste den i dag. Ikke mye under 70, men det er under!!!!

 

Har nettopp skrevet og sendt avgårde rapporten til min kursleder, og i dag var det morsomt å skrive den.

 

Har ikke hatt bra med tp denne uken. Det er veldig mange dager med 0 på tp, så det må jeg gjøre noe med. I dag skal jeg prøve å gå til barnehagen for å hente yngstefrøken, da blir det både tp og skritt. Har ikke fått 10 000 skritt mange dagene denne uken heller, bare 3 faktisk. Det er uvant dårlig til å være meg. Jeg satser på mange lange, deilige og tause turer kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute tur i skogen med bikkja. Det ble bare en halvtime, for det var ikke mulig å gå så veldig langt på bena. Men jeg gikk så raskt jeg kunne og det var deilig å bli litt svett og andpusten.

 

Har fremdeles planer om å gå til barnehagen etterpå, men om jeg kommer til å gå hele veien hjem igjen, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg. Ser det er noen dager siden jeg har vært innom.Men her går det unna.

 

Sønd. 1. feb. ble det 8201 skritt

Mand. 2. feb. ble det 12016 skritt

Tirsd. 3. feb. ble det 11134 skritt

 

Pluss at jeg trener litt styrke på treningssenteret (for overkroppen grunnet kneet). Men jeg er kjempefornøyd :)

 

Har byttet veiedag til torsdager, så jeg rapporterer torsdag kveld :(

 

Ønsker deg god bedring EliseV og nå må du "holde munn" da.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg prøver å holde munn så godt jeg kan, men det er jammen ikke så lett. Men det er klart at i forhold til å være på jobben, så prater jeg mye mindre hjemme. Hvertfall når jeg er alene:)

De som kjenner meg godt, bare ler rått når jeg ikke kan prate.... De er vant til at skravla mi går hele tiden. Har aldri hatt noe problem med å prate mye.

Men, men jeg gjør så godt jeg kan, og bedre enn det er umulig.

 

Så flott at du har fått såpass mange skritt, til tross for et vondt kne, Hemulen. Jeg leste på en annen tråd at nå skulle du til røntgen og da skjer det forhåpentligvis noe snart. Det kjedeligste av alt er jo å gå å vente.... Er det mest sannsynlig at du får operasjon, tror du, eller er det noe som kan gjøres uten operasjon? Uansett, så krysser jeg fingre for at du om ikke mange ukene er helt bra igjen.

 

Jeg gikk til barnehagen for å hente i går, med snowraceren på slep. Bikkja sendte meg et meget skuffet blikk, da jeg kledde på meg og gikk mot ytterdøra, men hun kunne dessverre ikke være med. Vi skulle ikke rett hjem etter barnehagen og da måtte jeg ha bundet henne ute et sted hvor det går mange mennesker forbi, og det ville jeg ikke. Bort til barnehagen gikk det i et greit tempo, dvs at jeg gikk så fort jeg kunne. På veien er det et par skikkelig drøye bakker, og jeg kjente det skikkelig bak i rumpa og i lårene. Fra barnehagen og til frisørsalongen,der eldste jenta mi jobber, gikk det ikke like fort. Jeg har ei lita jente som synes det er veldig morsomt å gå selv. Og da må vi jo stoppe endel underveis og se litt på det vi passerer. Jeg fikk overtalt henne til å sitte på kjelken litt underveis, for å få opp tempo, og vi akte ned sammen noen av bakkene. Det var kjempegøy! Vi kom oss jo fram til slutt da, og hun var veldig fornøyd med å få lov til å gå.

Resultatet av all gåingen min i går ble 2,8 tp, og det var vel omtrent det jeg hadde fra før den uken.

 

Siden jeg har rapporteringsdag onsdag, så begynner ny uke i dag. Jeg skal helt sikkert ha mer enn 7 tp kommende uke.

 

I dag er yngstefrøken hjemme sammen med meg. Hun hostet så veldig i går, og snørra rant som om det var konkurranse, så da får hun en dag hjemme i ro og mak. Moren min kommer etterpå, så i dag kan det bli en utfordring å holde munn, men vi skal rydde litt her. Vi har en kjeller som skal pusses opp, men vi kan ikke komme ordentlig i gang før den er helt ryddet. Har begynt ryddingen for en stund siden, men det er fremdeles endel som må bort. Håper vi får fjernet mer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...