Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

En hel time ble det ikke i går, men det ble 50 minutter så helt galt ble det ikke. 10 405 skritt totalt.

 

Nå skal jeg straks ut på en gåtur, og i dag har det vært en veldig rolig dag så jeg har mange skritt igjen å samle før jeg når 10 000 i dag. Dvs at det må nok mer enn en times rask gange til.

 

Middag i dag var kyllingkjøttdeig m tacomiks, en skje tacosaus, 1 pitabrød, salat og løk. Utrolig godt, og veldig mettende. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

I dag ble det en drøy times rask gange, og jeg har klart å komme meg over 10 000 skritt. Det er deilig å ha klart 10 000 3 dager på rad nå, det er lenge siden jeg har vært såpass flink. I fjor startet jeg med skrittelleren 8 mars, og fra da og til en gang ut i september hadde jeg over 10 000 skritt hver eneste dag. Første uken jeg ikke klarte dette, bommet jeg med bare en dag, men sakte men sikkert så ble det flere dager pr uke, og så var det plutselig flere uker siden jeg hadde klart over 10 000 skritt.

 

Det tar tid å innarbeide en god vane, men bare et par dager å innarbeide en dårlig en.

 

Nå jobber jeg skikkelig med å innarbeide en del gode vaner. En god vane som det begynner å bli skikkelig dreis på er å ikke spise sjokolade. Januar og februar var helt sjokoladefri og hittil i mars har jeg også klart å holde meg unna. Er veldig fornøyd med det. Planen er å holde meg unna frem til påske. En annen god vane er at jeg begynner å nærme meg 2 liter vann hver dag.

 

Været i dag har vært aldeles nydelig, og jeg håper morgendagen blir like fort.Jjeg har hørt at det visttnok er meldt snø, men jeg håper det bare er en feilmelding. Jeg har fått nok snø for denne vinteren nå. Jeg kjenner at jeg er veldig klar for våren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke at det snør igjen da! Jeg hadde håpet at det bare var meterologene som meldte feil igjen, men den gang ei.....

I går var det skikkelig vårstemning, med sol og vann som rant over veien etter snø som smeltet, og i dag er det tett med snø utenfor vinduet igjen. Jeg liker vinter og snø og er godt fornøyd med at det har vært en ordentlig vinter her ved Oslofjorden, men nå er jeg mer enn fornøyd med vinteren. Det er så mye snø her, at jeg har vansker med å forestille meg at det er borte innen 1. mai.

 

Ja, ja det er jo ikke mye jeg kan få gjort med dette, så det er like greit å slutte å klage.

 

I dag har jeg ikke noen store planer. Jeg skal prøve å få tatt en tur til optikeren min for å sjekke øyet mitt igjen. Hadde et sår på hornhinnen for en måneds tid siden, og har vært litt forsiktig med linsebruk siden det, så nå skal han se på øyet for å gi meg et eventuelt klarsignal til å begynne med månedslinser igjen. Håper det går greit, for jeg synes det er litt dumt med disse dagslinsene og at jeg ser litt dårligerer med dem, selv om styrken er den samme.

Yngstefrøken ville gjerne gå hjem fra barnehagen i dag, og jeg sa til henne at jeg kan gå dit og så kan vi to sammen gå til butikken for å møte pappa'en der. Det er ikke så langt som å gå helt hjem. Hun er flink til å gå langt og klager ikke, men hjem fra barnehagen er det mye oppoverbakker så jeg har ikke tenkt å utfordre sjebnen mer enn nørvendig. Fra barnehagen til butikken er det et greit stykke, og det er nedover, så det vil nok gå helt greit. Men jeg ser an været litt før jeg bestemmer meg for hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke til barnehagen i går og heller ikke i dag. Men jeg var ute i går kveld sammen med bikkja, og da hadde traktoren akkurat vært her og måkt. Det var speilblankt, så jeg hadde et svare strev med å holde meg på beina. Jeg klarte det ikke hele veien, og gikk på rumpa så det sang. Tok meg for med den ene hånda, og med en gang så stakk det skikkelig i den så jeg var litt redd for at jeg hadde brukket noenting. Men så galt var det heldigvis ikke, innen jeg kom hjem var den verste smerten borte.

Håndleddet er helt fint.

 

Jeg lurer litt på om jeg har en sterk beinbygning, for jeg har hatt noen stygge fall men kommet helt uskadet fra dem alle. Vi får håpe det fortsetter.

 

Var hos optikeren i dag, og han kunne fortelle meg at øyet mitt er helt fint igjen. Så nå kan jeg litt forsiktig begynne med månedslinsene mine igjen. Det blir bra! Hadde tenkt å få kjøpt meg en rockering når jeg var i Asker allikevel, men glemte det, utrolig nok. Kanskje jeg klarer å huske det i morgen.

 

Har ikke fått så veldig mange skritt på telleren min ennå, så jeg er nødt til å komme meg ut en tur. I går ble det 10 575, og jeg SKAL klare over 10 000 hele denne uken. Så da avslutter jeg her nå og går ut en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en veldig hyggelig dag. Jeg har vært sammen med min svigerrinne og våre jevngamle barn (ca 3 år) på Ikea, og så dro vi hjem til henne etterpå hvor vi spiste en god lunsj og (etterhvert) en veldig god middag.

 

Hun er alene hjemme om dagen fordi min bror er bortreist på rep.øvelse. Fryjktelig kjedelig for henne å være alene, så vi prøver å være litt ekstra sammen med henne nå om dagen. Det er jo ekstra morsomt for jentene da. De går godt sammen, men krangler sammen slik som søsken gjør. De er ikke spesielt like verken av utseende eller gemytt, så det kan gå ei kule varmt innimellom, men de er utrolig glade i hverandre.

Det er jo egentlig et lite under at jeg skulle få en liten attpåklatt som er jevngammel med min brors førstefødte. Jeg synes det er helt fantastisk, for jeg har ingen jevngamle barn med noen av mine andre søsken. Dessuten bor de begge i USA, og da sier det seg selv at vi ikke møtes veldig ofte.

 

I morgen er det siste håndballkamp for sesongen for nestyngste datter. Håndball er veldig gør, men du og du så deilig det skal bli å bli ferdig med alle kampene. Det skal på cup i april da, men det blir liksom noe annet.

Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha noen ekstraordinær gåtur i morgen, men jeg har vært inne på tanken om å gå hjem etter håndballkampen i morgen. Det er vel omtrent 2 mil, men noe av veien må foregå langs hovedveien med den trafikken som er der, så jeg har ikke helt bestemt meg. Jeg må se det an i morgen.... vær og sånn.

 

Ellers så er jeg fornøyd med at jeg hittil har klart minst 10 000 skritt og 30 aerobe skritt denne uken. Jeg mangler bare morgendagen på å ha klart en hel uke igjen, og det er ikke et alternativ å ikke klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing og måling er unnagjort og rapporten er sendt kursleder. Fasiten ble 0,2 kg ned, til 69 blank og såvidt en cm eller to inn på kroppen.

Jeg er fornøyd med nedgang, absolutt, men er noe skuffet over at ikke 68-tallet lyste mot meg. Jeg må snikveie meg en gang i blant og det gjorde jeg i går morges og da viste vekta 68,7.... Hadde håpet så veldig at samme tall skulle lyse mot meg i dag, men den gang ei.

 

I går gikk jeg en lang tur. Vi var på håndballkamp et par mils vei unna, og jeg tenkte å prøve å gå hjem. Hele veien ble det ikke, men det ble da noen kilometer allikevel. Jeg gikk i 1 time og 20 minutter og holdt det høyeste tempo jeg klarte hele veien. Nydelig vær var det og det ble riktig så godt og varmt etterhvert.

Men det ble nok litt lenge mellom noen måltider i går, så det er mulig at det spiller litt inn.

 

Jeg går løs på en ny uke og håper på skikkelige resultater neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte meg som mål å klare minst 10 000 skritt og 30 aerobe minutter hver dag i uken som gikk.

Her er resultatene:

Mandag 9.3 - 11 360 og 30 aerobe min (3903 skritt)

Tirsdag 10.3 - 10 405 og 49 aerobe min (6020 skritt)

Onsdag 11.3 - 10 577 og 64 aerobe min (8222 skritt)

Torsdag 12.3 - 10 575 og 31 aerobe min (4123 skritt)

Fredag 13.3 - 10 440 og 39 aerobe min (5451 skritt)

Lørdag 14.3 - 10 135 og 42 aerobe min (5493 skritt)

Søndag 15.3 - 13 113 og 80 aerobe min (10 716 skritt)

 

Jeg setter meg samme mål denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke vært ute på turen min i dag, men jeg skal ut helt sikkert. Det er så innmari deilig å komme hjem igjen og se på telleren at dagens mål er oppfylt:-)

 

I går gikk jeg en rask tur på 40 minutter. Jeg gikk såpass raskt at jeg småjogget litt innimellom. Har veldig lyst til å begynne å jogge litt mer ordentlig, men føret er noe ustabilt rundt her ennå, så jeg venter noen dager til før jeg prøver meg.

 

I dag har det ikke vært en helt optimal dag hva mat angår. Jeg var hos øre-nese-hals spesialist på formiddagen i dag, og tok en tur på Liertoppen etter det. Da var det på tide å få seg noe å spise, så jeg kjøpte meg en Tunfisk-sub. Tunfisk er det ikke mye kcal i, men jeg aner ikke hva den salaten er laget av (vet bare at den er veldig god) og så er jo ikke baguettene så veldig grove. Kcal-messig har jeg ingen ide om hvor mye jeg spiste. Men godt var det.

Til middag i dag ble det kylling-kjøttboller og potetmos, og jeg spiste min tilmålte porsjon. Det var muligens litt for mye, for jeg fikk veldig ubehag i magen etterpå. Føler meg hlt stappa, egentlig. Virkelig på tide å komme seg ut og få vekk ubehaget.

 

PS. Det er heldigvis ingenting galt med stemmebåndene mine, bortsett fra at de veldig slitne. Jeg skal ikke bruke stemmen for mye på en stund, og jeg er henvist videre til logoped. Håper jeg ikke må vente altfor lenge før jeg får time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld jogget jeg i 30 minutter i ett strekk:-) Jeg er megastolt av meg selv. Jeg har visst mye bedre kondis enn jeg trodde, for jeg var ikke spesielt sliten etterpå. Kjente det i bena da, litt øm i leggene og i foten. (Må ha nye joggesko, ja) Men ellers så følte jeg meg helt fin. Kunne nok ha jogget enda lenger, men det begynte å bli veldig sent og mine 30 aerobe minutter og 10 000 skritt var i boks så derfor lot jeg det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i dag er bare helt utrolig nydelig. Varmt og godt og med strålende sol. Dagen formelig roper til meg at jeg må komme meg ut på tur. Jeg har allerede avtalt at jeg skal møte datteren min på skolen når hun er ferdig for dagen i dag, og jeg håper vi kan ta en liten omvei på vei hjem:-)

 

Ellers så er formen veldig bra etter joggeturen i går. Trodde jeg ville bli litt støl, men jeg er helt som vanlig. I dag skal jeg allikevel nøye meg med å gå en tur, det er ikke så smart å overdrive heller. Blir man skadet på en eller annen måte, får man ikke trimmet i det hele tatt og det vil jeg for all del unngå. Men torsdag eller fredag tar jeg meg en ny joggetur. Jeg har en liten psykisk sperre for bakker, så jeg må finne meg en fin rute hvor det er minimalt med oppoverbakker. De få bakkene på ruta i går gikk veldig fint, men jeg har lyst til å prøve å jogge til jobben min, bare for å se om jeg klarer det. Den turen avsluttes med en ganske drøy bakke, som ikke virker så veldig bratt men den er veldig slitsom å gå. Den dagen jeg klarer den bakken, da vil jeg regne meg for en ordentlig jogger:-)

 

Ha en fortreffelig dag, alle sammen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en aldeles nydelig tur ut med bikkja i dag, for å møte datteren min på skolen. Det var godt og varmt og vårstemningen er helt på plass. Ned og opp igjen ble totalt en times tur, så dermed har jeg oppnådd halvparten av mitt daglige mål, nemlig de 30 aerobe minuttene. Over 10 000 vil jeg også klare i dag, må bare gå 550 skritt til for å klare det og det skulle ikke by å noen problemer.

Det er så deilig når jeg klarer å oppnå det jeg setter som mål.

 

Så nå om dagen har jeg to mål å jobbe mot; 10 000 skritt og 30 aerobe minutter daglig er det ene, og det andre er å klare 67,5 innen 5. april. Hittil på kurs har jeg ennå ikke hatt en uke hvor vekta har gått skikkelig ned. Det meste jeg har hatt er 700 gr, så jeg skulle ønske jeg klarte 1 kg en uke. Det drar liksom litt mer enn 200 gr her og 200 gr der. Men men, det viktigste er jo at jeg går ned!

 

Minstefrøken måtte hentes tidlig i barnehagen i dag pga diare. Hun er ikke i form, har litt feber og plutselig får hun vondt i magen og da kommer det bare rennende. Stakkars liten. Hun sovnet på gulvet i stad, under bordet, og hadde gjort skikkelig på seg mens hun sov. Hun har sluttet med bleie på dagen, men måte få på bleie pga magen, og godt var det for det var skikkelig fyllt opp både foran og bak. Det var bare rett i badekaret for å skylle og vaske hele jentungen. Håper ikke det blir langvarig og jeg håper ingen av oss andre får dette også. Hun blir hjemme fra barnehagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært fin. Været er femdeles helt nydelig og jeg fikk meg en deilig gåtur til jobben i dag. Jeg har vært 100 % sykmeldt i snart 3 uker, men har vært noe innom jobben allikevel. Det er stemmen som er problemet mitt, så det er undervisningen jeg først og fremst ikke klarer foreløpig. Men det er ganske mye annet enn undrvisning som hører med til læreryrket, og den haugen der vokser og vokser på pulten min.

Skal prøve å få tak i legen min i morgen og sjekke om jeg kan få en redusert sykmelding, slik at jeg kan slippe det meste av undervisningen men være på jobb og gjøre mye av det andre. Vet ikke helt hvordan vi skal få det til å fungerer sånn rent praktisk, men jeg har allerede pratet med rektor om hvordan vi kan prøve å få det til. Vi får se. Å gå tilbake i full jobb akkurat nå, vil ganske sikkert bety at jeg vil ødelegge stemmen min, kanskje for alltid, og det er en pris jeg ikke er villig til å betale. Å synge er noe av det jeg setter aller høyest her i verden, og jeg vil ikke ta sjansen på å ikke kunne gjøre det ordentlig igjen.

 

Dagens mål er så godt som oppnådd. Jeg fikk 50 aerobe minutter på å gå til jobben, og jeg mangler i skrivende stund ca 500 skritt på å klare mine 10 000 skritt. Jeg får ta noen runder her i stuen så ordner det seg ganske raskt:-)

 

Vann har jeg vært ganske flink med i dag også, og maten har gått greit.

 

Minstefrøken har hatt ganske så løs mage i dag. Hun kastet også opp i morges, men det ble heldigvis ikke mer enn den ene gangen. Hun har hatt bleie på stort sett hele dagen, for sikkerhets skyld. Hun bruker egentlig bare bleie på natten, men så løst som avføringen hennes har vært i dag så kunne vi ikke ta sjansen på å ha på henne bare truse. Hun ble helt fortvilet da hun plutselig tisset i bleien her i ettermiddag, for hun trodde hun tisset på seg. Hun var ikke våt i det hele tatt, men vi måtte ut på badet med en gang for å ta av bleien.

 

I morgen er det jammen fredag igjen. Himmel og hav så fort ukene går. Jeg håper det blir en aktiv helg med fornuftig inntak av både mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fredag, og da er det endel som står på planen her hos meg.

 

Først og fremst skal jeg å orden i huset. Klær skal vaskes, senger skal skiftes på og generell rengjøring skal utføres. 1. vaskemaskin er nå ferdig, så jeg skal ned igjen i vaskekjelleren når jeg er ferdig her inne.

I går var jeg innom jobben og da tok jeg med meg litt "småsnacks" hjem. Gloseprøver som skal rettes og mattebøker som må sees gjennom. De haster det ikke så mye med, men jeg vil prøve å få tatt dem i dag slik at jeg ikke trenger å gjøre det i helgen. (Det blir nemlig søndag kveld)

 

Været er fremdeles aldeles nydelig her, så jeg skal passe på å komme meg en tur ut for å samle skritt og trimpoeng. I dag har jeg lyst til å jogge litt igjen, og jeg tror jeg skal prøve meg på en litt lengre runde enn jeg gjorde sist. Klarer jeg 30 minutter eller mer i ett strekk i dag også, skal jeg være veldig fornøyd:-)

 

Og så skal jeg selvfølgelig spise mest mulig riktig og få i meg mye vann.

 

Jeg ønsker alle her inne på vektklubben en riktig god fredag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke jogget den runden jeg hadde sett for meg, men det ble nå litt allikevel.

Vi dro til min svigerinne i ettermiddag. Hun er alene hjemme med datteren fordi min bror er på rep.øvelse. Da fikk jeg min mann til å sette meg av et stykke før vi kome frem. 2.9 km for å være eksakt. De brukte jeg 28 minutter på å gå, så det er jeg fornøyd med.

Vi spiste deilig middag hos henne, og da vi kom hjem tok jeg bikkja med meg og jogget en tur. 20 minutter ble det. Kunne nok ha jogget lenger hvis jeg ville, men da var jeg kommet over 10 000 skritt og jeg kjente at jeg heller ville hjem.

Totalt ble dette 1,7 trimpoeng!

 

I morgen er det håndballkamp igjen. Jeg trodde det var siste kamp forrige helg, men de er to lag og spillerene skifter litt fram og tilbake, så datteren er tatt ut på to av tre kamper denne helgen. Men da er serien ferdig, altså. Hun gjorde det forresten veldig bra forrige helg; scoret 2 mål og det har hun ikke gjort i år. Det var så moro!

Denne helgen er det bare hjemmekamper, så jeg skal benytte sjansen til å gå til hallen. Bruker ca 30 minutter på den turen. Helger og dager uten jobb, samler ikke mange skritt utenom de en får når en er ute på tur.

 

Nå er det sofakroken sammen med mannen i mitt liv, og et glass vin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det altså håndballkamp igjen på datteren min. Det var hjemmekamp, så da hadde jeg bestemt meg for å gå til hallen. De gjorde jeg også, men jeg jogget mer enn halveis. Jeg brukte 29 minutter hjemmefra og til hallen og 18 minutter var jogging. De siste 10 minuttene var det jeg brukte på å gå opp bakkene til hallen. Jeg har ennå en psykisk sperre mot å jogge i oppoverbakker, men jeg gikk det forteste jeg klarte og var god og svett da jeg var fremme.

 

Men mine 10 000 skritt skulle jeg jo også få på telleren, og denne turen var ikke nok, så litt senere tok jeg en ny joggetur og en tur ut med bikkja. Da hadde jeg oppnådd mine 10 000 skritt og fått i tillegg 30 minutter jogging og 30 minutter rask gange. Så mesteparten av skrittene mine i dag er oppnådd på å trimme. Blir ofte sånn i helgene.

 

I morgen er det tilbake igjen til hallen. Jeg skal sitte og ta inngangspenger i noen timer, men håper at jeg vil klare å få gått både fram og tilbake til hallen. Ihvertfall en vei burde det være gode muligheter for å få til.

 

I kveld har vi kost oss med biff og rødvin og nå er det straks natti-natti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne en ting:

 

I går, da jeg var en tur på butikken, ble jeg plutselig overfalt av et skikkelig sjokoladesug. Det er en god stund siden sist, og jeg hadde nesten gemt hvordan det var. Jeg gikk en stund og lurte på om jeg skulle kjøpe noe sjokolade, kanskje bare en bitte liten???

 

Men etter noen minutter, så kom jeg til sans og samling igjen. Jeg minte meg selv på at det er ikke vedig lenge igjen til påske, og da har jeg lovet meg selv litt sjokolade. Det var godt det gikk over, men det er jammen ikke alltid så lett å stå imot. Synes ikke det er rart at noen ramler av lasset innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang dag i hallen er over. Jeg gikk hjem igjen, og tok en skikkelig omvei så det ble en tur på 75 min.

 

Det betyr at jeg har klart målet om minst 10 000 skritt og 30 aerobe minutter hver dag denne uken også:-) Det er andre uke på rad. Jeg setter samme mål kommende uke, men må nok slite mer for å få det til da. Skal til Trondheim for å spille i NM (korps), og da blir hvertfall fredagen fyllt med spilling. Får prøve å ta en god tur på kvelden, etter konkurranse og middag.

 

Veiedag i morgen. Jeg har ingen god følelse, selv om kcal-nivået har vært ok og jeg har ca 10 tp. Kroppen føles ikke mindre ut, heller mer tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen god følelse mye av foregående uke, og det viste seg også at det var en riktig følelse. Jeg har stillstand på vekta. Veldig skuffende, for jeg synes at jeg har hatt en god uke både mht mat og trim. Fikk drøye 10 tp, og deriblant er det 3 joggeturer.

 

Men, men.... sånn er livet. Det går ikke alltid helt på skinner.

 

Jeg jobber iherdig videre jeg. Neste mandag skal det godt gjøres å få nedgang. Torsdag kveld reiser jeg til Trondheim. Vi kjører oppover, min mann og jeg. Så blir det hotell 2 netter, før vi kjører hjem igjen søndag. Fredag blir det pizza til middag og lørdag blir det pasta. Jeg gleder meg ihvertfall til å dra, så får vekta gjøre som den vil.

 

Man kan trygt si at jeg har hatt en veldig trå start på kurs 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble det seendes ut på skrittelleren min:

 

Mandag 16.3 - 10 269, 41 aerobe min (5608)

Tirsdag 17.3 - 10 179, 33 aerobe min (5088)

Onsdag 18.3 - 10 419, 58 aerobe min (7157)

Torsdag 19.3 - 10 147, 48 aerobe min (6341)

Fredag 20.3 - 10 578, 48 aerobe min (7222)

Lørdag 21.3 - 11 312, 60 aerobe min (9291)

Søndag 22.3 - 13 063, 75 aerobe min (9424)

 

Jeg satser videre med samme mål kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å gå litt ned på kcal mine. Holde meg rundt 1400/1500 kcal, istedet for 1600. Jeg ligger ganske nære for å ha meny 1, så jeg skal prøve en liten mellomting en stund fremover.

 

Det har gått sånn nogenlunde bra. I går kom jeg nok nærmere 1600 enn jeg satte pris på, men det var bare sunne ting jeg spiste da så det får gå.

 

Jeg fikk 1,1 tp mandag og i går ble det 0,7. I dag har jeg ikke fått vært noe særlig i aktivitet ennå. Har vært på jobb, men jeg har fryktelig mye kontorarbeid å ta igjen, så jeg blir sittende mye stille. Fikk gått et stykke på vei etter jobb, og det hjelper. Kom halvveis til mine 30 aerobe minutter på det.

 

Nå er det straks middag. Hjemmelagde kjøttkaker med grønnsaker og ertestuing, for de som ønsker det. Og så er det avgårde på siste øving her sørpå, før det bærer av sted til Trondheim i morgen og spilling i NM fredag ettermiddag.

 

Det blir nok en skikkelig utfordring mht mat og trim, men jeg skal nå gjøre mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går endte kcal på ca 1500. Trimpoen ble 0,9, fordelt på 15 minutter middels gange og 15 minutter jogging.

 

Var kjempesliten etter øvelsen, så jeg orket ikke noen lengre tur enn det jeg måtte ha for å komme over 10 000 skritt. Det ble 10 933 totalt.

 

I kveld reiser jeg, og da blir det mange timer i bil. Må derfor passe på å få på plass skrittene mine før vi reiser. Skal på sosial sammenkomst hos en kollega først, så jeg skal passe på å gå til henne. Det er en tur på ca 20 minutter, så jeg må få puttet inn noe mer gange enn det.

 

Er på jobb igjen i dag, men har ikke undervisning i andre økt, så jeg får spart stemmen litt. Det begynner å hjelpe, og nå begynner jeg å tro på at dette kommer til å bra til slutt. Når jeg får begynt hos logoped blir det enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....etter en kjempehelg i Trondheim. Jeg har hatt det skikkelig moro, og kost meg med mat og drikke. Har ikke spist en eneste liten bit godteri, men kost meg med mye god drikke. Var på besøk hos en vennine også, og der ble vi servert deilige vafler.

Resultatet ble derfor oppgang på vekta i morges:-( men med en så morsom helg, så er det jammen verdt det. En sånn helg er det sjelden jeg har, så jeg får tåle den.

 

Jeg klarte å få samlet noen trimpoeng i Trondheim, selv om det ikke var det som var førsteprioritet, men ikke nok til at jeg kom meg over 7 tp denne uken. Jeg satser på ny frisk denne uken. Pga kjøreturen opp og ned igjen, ble det to dager uten over 10 000 skritt.

 

Vekta viser nå 69,5 og det vil derfor holde hardt å nå delmålet mitt, som var 67,5 innen 5. april. Er liksom ikke helt sannsynlig at jeg skal klare 2 kg på en uke, når det høyeste jeg har klart de siste månedene er 900 gr.......

Men nå trenger jeg virkelig en god uke, som resulterer i nedgang. Jeg skal være kjempeflink denne uken, det lover jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slk ble uken seendes ut:

 

Mandag 23.3 10 172 + 35 aerobe min (4508)

tirsdag 24.3 10 044 + 30 aerobe min (3837)

onsdag 25.3 10 933 + 30 aerobe min (4537)

torsdag 26.3 5447 + 0 aerobe min (dro til Trondheim)

fredag 27.3 11 201 + 30 aerobe min (3660)

lørdag 28.3 11 587 + 52 aerobe min (7508)

søndag 29.3 3534 + 0 aerobe min (dro hjem fra Trondheim, hele dagen i bil)

 

Liker ikke å ikke klare målet, men synes denne gangen det er greit. Vanskelig å få tid nok, når man skal bruke alle de timene på å kjøre bil.

Satser på bedre uttelling denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Vekta viser nå 69' date='5 og det vil derfor holde hardt å nå delmålet mitt, som var 67,5 innen 5. april. Er liksom ikke helt sannsynlig at jeg skal klare 2 kg på en uke, når det høyeste jeg har klart de siste månedene er 900 gr.......

Men nå trenger jeg virkelig en god uke, som resulterer i nedgang. Jeg skal være kjempeflink denne uken, det lover jeg.[/quote']

 

Ja nå ligger vi likt på vekta altså :)

Førstemann ned til 68 blank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...