Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd pulsklokke men ergometersykkelen min viser både puls og kalorier. Jeg har veldig lav hvilepuls og selv om jeg tråkker/svetter som en gal kommer jeg aldri over 135 i puls. Hvor høyt kommer du?

Da må du vel være i god form? Jeg klarer godt å komme opp i 150 på sykkel (høy frekvens og middels belastning) og når jeg jogger ligger jeg på 170, med maks mot 190. (Jeg har hvilepuls på 60-70, alt etter om man måler sittende, eller liggende ogdt avslappet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar
Gjest trollmor66
Da må du vel være i god form? Jeg klarer godt å komme opp i 150 på sykkel (høy frekvens og middels belastning) og når jeg jogger ligger jeg på 170' date=' med maks mot 190. (Jeg har hvilepuls på 60-70, alt etter om man måler sittende, eller liggende ogdt avslappet.)[/quote']

 

Hehe, tror ikke jeg er i så veldig god form, kunne iallefall hatt bedre kondis, men jeg er utholdende. Sikkert bare jeg som er litt "unormal". Har hvilepuls mellom 45 og 50 og blodtrykk på 105/65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd pulsklokke men ergometersykkelen min viser både puls og kalorier. Jeg har veldig lav hvilepuls og selv om jeg tråkker/svetter som en gal kommer jeg aldri over 135 i puls. Hvor høyt kommer du?

 

Jeg hadde som høyeste 150 i går da jeg var ute. Men jeg vet ikke om den tar inn signaler hele tiden, for da jeg sjekket den en gang hadde jeg puls på 66 og da hadde jeg jogget i 15 minutter og det tror jeg bare ikke stemmer. Mulig at beltet rundt brystet ikke er stramt nok. Jeg vet ikke.

 

Jeg hadde den på meg i dag også, da jeg tok meg en 20 minutters joggetur og den gir meg flere kcal enn om jeg legger inn jogging på trimberegningen. Fikk eple nr 2 på plass i dag da, og hvis jeg virkelig står på denne uken så få jeg kanskje det tredje også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Skal - skal ikke

Hadde opprinnelig delmål på 68 kg til konfirmasjonen neste lørdag, skal jeg nå det må epletreeet både blomstre og sette frukt, vi får nok bare trimme på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal - skal ikke

Hadde opprinnelig delmål på 68 kg til konfirmasjonen neste lørdag' date=' skal jeg nå det må epletreeet både blomstre og sette frukt, vi får nok bare trimme på :)[/quote']

 

Om du ikke klarer 68 kg innen neste lørdag, så er du jammen ikke langt unna! Jeg synes du har vært skikkelig flink til nå, og du har jo hatt en god nedgang siden du startet.

 

Jeg kan dessverre ikke skryte av det samme, men jeg har hatt nedgang siden januar selv om jeg skal la være å regne ut gjennomsnittelig nedgang pr uke.... Tror ikke jeg blir veldig motivert av det. Men jeg står på videre og skal f... ikke gi meg på en lang stund ennå. Selv om jeg akkurat nå stamper litt i motvind, så regner jeg med at det vil løsne til slutt så lenge jeg følger opplegget.

 

I dag ble min sønn 18 år, og det ble feiret med mormors hjemmelagde kjøttkaker og firkløverkake til dessert. Men totalt så ble det ganske bra ifht kcal. Jeg hadde dårlig med brød i morges, så tl lunsj ble det bare omelett og ikke noe brød, så der "sparte" jeg noen kcal, og så tjente jeg noen kcal på joggeturen min i kveld. Jeg synes egentlig det er helt utrolig at han er blitt 18 år, "lillegutten" min. Yndlingssønnen min, kaller jeg han... han er min eneste sønn. (Kan ikke kalle noen av jentene mine det, så de er yndligsdøtrene mine alle 3:-) ) Tiden har gått så utrolig fort, det er jo bare noen få år siden han var liten....

 

Så du kan tro at jeg koser meg ekstra godt med yngstefrøken på 3. Før jeg vet ordet av det begynner hun på skolen, og da er det bare å holde seg fast før tiden løper helt fra en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei elise:-)

 

koselig å høre at du hadde en fin båttur til kiel.jeg liker så godt de båtene.hvilken tok du?

ja, det er flott trim å gå på båten,pleier å være rundt de samme tallene på skritt telleren som deg når jeg er på tur.

nå er det pån igjen og hverdagen er her,lykke til med slankingen.

 

hva er målet ditt? mitt er 70kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde som høyeste 150 i går da jeg var ute. Men jeg vet ikke om den tar inn signaler hele tiden' date=' for da jeg sjekket den en gang hadde jeg puls på 66 og da hadde jeg jogget i 15 minutter og det tror jeg bare ikke stemmer. Mulig at beltet rundt brystet ikke er stramt nok. Jeg vet ikke.

 

Jeg hadde den på meg i dag også, da jeg tok meg en 20 minutters joggetur og den gir meg flere kcal enn om jeg legger inn jogging på trimberegningen. Fikk eple nr 2 på plass i dag da, og hvis jeg virkelig står på denne uken så få jeg kanskje det tredje også:-)[/quote']

Jeg legger beltet under bh'en og fukter polene med litt vann. For lite fukt (svette) tuller til overføringen.

 

Jeg har sjekket mitt mot ergometersykkelen (som kan ta puls gjennom håndtakene) og de stemmer bra overens (ca 1 sekunds forsinkelse) til klokka.

 

Her går det dårlig med eplene for tiden. :) Jeg er flinkere med maten enn med trimmen dessverre - og begge deler MÅ på plass. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei elise:-)

 

koselig å høre at du hadde en fin båttur til kiel.jeg liker så godt de båtene.hvilken tok du?

ja' date=' det er flott trim å gå på båten,pleier å være rundt de samme tallene på skritt telleren som deg når jeg er på tur.

nå er det pån igjen og hverdagen er her,lykke til med slankingen.

 

hva er målet ditt? mitt er 70kg.[/quote']

 

Heisan Minni.

Vi var på Fantasy. Har aldri tatt Magic, men etter hva jeg forstår så er de så godt som helt like.

En ting som er veldig fint med å samle skritt ombord i båten, er at du får sett deg skikkelig omkring. En gang vi var på tur, gikk jeg rundt nesten alle dekk.

 

Målet mitt er å komme meg ned til 60, men dit er det jo ennå et godt stykke, så jeg har som delmål å klare 68 kg. Etter det tenker jeg å satse på 65 kg.

 

Lykke til med ndgangen din også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger beltet under bh'en og fukter polene med litt vann. For lite fukt (svette) tuller til overføringen.

 

Jeg har sjekket mitt mot ergometersykkelen (som kan ta puls gjennom håndtakene) og de stemmer bra overens (ca 1 sekunds forsinkelse) til klokka.

 

Her går det dårlig med eplene for tiden. :) Jeg er flinkere med maten enn med trimmen dessverre - og begge deler MÅ på plass. )

 

Jeg festet også beltet under bh'en, og fuktet polene.

 

Jeg skal fortsette å bruke pulsklokken, for det er nå veldig morsomt å se da. Hvis jeg lar være å se underveis, vet jeg jo ikke om den tulleteller. Kan jo heller ikke drive å se på klokka hele tiden, da får jeg jo ikke løpt noenting.

 

Hvor lenge lar du den være på etter avsluttet trim? Jeg lot min telle til jeg var kommet nesten ned til der pulsen var da jeg startet, og så noterte jeg resultatet på dagsrapporten. Er dette helt feil, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi røkte kjøttpølser av kylling og kalkun til middag. Veldig godt. 169 kcal pr 100. V bruker mye kyllingprodukter vi nå. Vi synes det er veldig godt, og for min del så er det jo fint fordi de inneholder færre kcal.

 

I går ble det en rolig dag, hva trim angår. Etter jobb var opprinnelig planen å spise middag og deretter gå til korøvelse. I stedet ble det til at datteren min var grei og farget håret mitt, og det tok såpass tid at det var bare å dra rett på korøvelse. Rakk ikke å spise ordentlig middag, så maten ble litt så som så. Etter øvelsen, var jeg kjempesliten så det ble ikke til at jeg kom meg ut på noen tur. Antagelig hadde jeg blitt mindre sliten av å jogge en tur, men hodet ville ikke være med på den tanken i går.

Det ble derfor en hvildag på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg trimmet:-)

 

Jeg kom meg ut av døra litt over 9, og jogget avgårde. Hadde ikke helt klart for meg hvor jeg skulle, men det ble endel lenger enn jeg hadde forestilt meg på forhånd. Det går lettere og lettere å jogge lenge av gangen.

 

Pulsklokka, min nye bestevenn, var selvfølgelig med og jeg har notert meg 634 kcal forbrent. Godt over 3 tp i dag! Det er det fryktelig lenge siden jeg har klart. Pulsklokke og jogging... det er saker det.

 

Nå må jeg ha meg litt kveldsmat før jeg skal legge meg. Kjenner jeg er litt sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
I dag fikk jeg trimmet:-)

 

Jeg kom meg ut av døra litt over 9' date=' og jogget avgårde. Hadde ikke helt klart for meg hvor jeg skulle, men det ble endel lenger enn jeg hadde forestilt meg på forhånd. Det går lettere og lettere å jogge lenge av gangen.

 

Pulsklokka, min nye bestevenn, var selvfølgelig med og jeg har notert meg 634 kcal forbrent. Godt over 3 tp i dag! Det er det fryktelig lenge siden jeg har klart. Pulsklokke og jogging... det er saker det.

 

Nå må jeg ha meg litt kveldsmat før jeg skal legge meg. Kjenner jeg er litt sulten.[/quote']

 

Du jakter på epler skjønner jeg :) flinke du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg festet også beltet under bh'en' date=' og fuktet polene.

 

Jeg skal fortsette å bruke pulsklokken, for det er nå veldig morsomt å se da. Hvis jeg lar være å se underveis, vet jeg jo ikke om den tulleteller. Kan jo heller ikke drive å se på klokka hele tiden, da får jeg jo ikke løpt noenting.

 

Hvor lenge lar du den være på etter avsluttet trim? Jeg lot min telle til jeg var kommet nesten ned til der pulsen var da jeg startet, og så noterte jeg resultatet på dagsrapporten. Er dette helt feil, tro?[/quote']

 

Det er det vel bare du som avgjør. Selv lurer jeg på om "hagearbeid med pulsbelte" er "trim" eller "ikke tellbar bonusaktivitet"... :)

 

Selv regner jeg trimmturen fra "ut døra" til "inn døra" - men da trener jeg fra jeg kommer ut og det å kjøle ned/gå de siste 10 min er en del av den planlagte aktiviteten.

 

Kan det hende at batteriet i beltesesenderen holder på å gi seg? Har det vært sånn hele tiden? Kanskje du kan låne et annet på et senter og kontrollere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel bare du som avgjør. Selv lurer jeg på om "hagearbeid med pulsbelte" er "trim" eller "ikke tellbar bonusaktivitet"... :D

 

Selv regner jeg trimmturen fra "ut døra" til "inn døra" - men da trener jeg fra jeg kommer ut og det å kjøle ned/gå de siste 10 min er en del av den planlagte aktiviteten.

 

Kan det hende at batteriet i beltesesenderen holder på å gi seg? Har det vært sånn hele tiden? Kanskje du kan låne et annet på et senter og kontrollere?

 

Jeg har bare brukt pulsklokka noen få ganger, så det er vel litt innkjøring tenker jeg. Den er ikke helt ny, men batteriene ble byttet nå når jeg begynte med den.

 

Den siste gangen jeg brukte klokka, lot jeg gå til jeg følte at jeg hadde roet meg ned endel. Pulsen var ikke helt nede. Lot vel klokka gå i ca 10 min etter at jeg kom hjem. Tenker jeg fortsetter med det, til jeg vet sikkert hva som bør gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jakter på epler skjønner jeg :D flinke du

 

Jepp, jeg teller epler. Vil fort opp til toppen denne gangen.

Har fått eple nr. 3 nå, men ligger vel godt etter deg, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjedde det noe positivt igjen på vekta mi. Den viste 69,1, og der var jeg jo for en stund siden også så det er jo ikke spesielt oppsiktsvekkende, men cm hadde krympet endel denne uken.

Jeg er kommet under 80 cm i livet og det er jeg kjempeglad for, og ellers hadde det krympet litt her og der. Bl a rumpa var blitt mindre, og det er jeg også veldig glad for.

 

Håper dette er starten på en liten nedgangsperiode igjen. Synes jeg har vaket på stedet hvil med litt opp og ned i det siste.

 

Jeg har fått jogget flere ganger siste uke, og satser på at det blir noen turer denne uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Endelig skjedde det noe positivt igjen på vekta mi. Den viste 69' date='1, og der var jeg jo for en stund siden også så det er jo ikke spesielt oppsiktsvekkende, men cm hadde krympet endel denne uken.

Jeg er kommet under 80 cm i livet og det er jeg kjempeglad for, og ellers hadde det krympet litt her og der. Bl a rumpa var blitt mindre, og det er jeg også veldig glad for.

Håper dette er starten på en liten nedgangsperiode igjen. Synes jeg har vaket på stedet hvil med litt opp og ned i det siste.

Jeg har fått jogget flere ganger siste uke, og satser på at det blir noen turer denne uken også.[/quote']

 

Så flott! Gratulerer med under 80 cm i midjen, det er kanskje det viktigste målet for oss alle :D

Nå ligger vi bare 200 g unna hverandre så første kvinne på 68 blank :)

Jeg har 5 epler men føler ikke at jeg trimmer kjempemye, kanskje vi trimmer veldig ulikt? Jeg trimmer mest på sykkelen, holder god fart ca 30 km/t og fører inn kcal i tabellen under trim med pulsklokke. I dag klarte jeg å få pulsen opp i 135, bra eller dårlig? Svetta skikkelig iallefall :)

Lykke til videre med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Gratulerer med under 80 cm i midjen' date=' det er kanskje det viktigste målet for oss alle :D

Nå ligger vi bare 200 g unna hverandre så første kvinne på 68 blank :)

Jeg har 5 epler men føler ikke at jeg trimmer kjempemye, kanskje vi trimmer veldig ulikt? Jeg trimmer mest på sykkelen, holder god fart ca 30 km/t og fører inn kcal i tabellen under trim med pulsklokke. I dag klarte jeg å få pulsen opp i 135, bra eller dårlig? Svetta skikkelig iallefall :)

Lykke til videre med oss.[/quote']

 

Jeg har ikke glemt vår lille konkurranse, trollmor:-)

 

Jeg trimmer vanligvis med å gå rask eller jogge. Er ikke flink til å få til styrketrening og det burde jeg vel egentlig være. Pulsklokka er bare helt supermorsom å ha på seg. Jeg har den på meg når jeg jogger og går raskt og det er utrolig hvor mye mer kcal den gir meg på trim enn oversikten på dagsrapporten. Vil ha på meg den klokka under hver trimøkt.

 

Jeg kan ikke så mye om hva som er bra å ha i puls og sånt, men under joggeturen i dag var jeg oppe i 165 minst en gang. Var god og sliten underveis og det var deilig å komme hjem og se at jeg hadde brukt over 600 kcal på veien hjem. Blir ikke vanskelig å motivere seg til den turen noen ganger i uken. I det hele tatt, så er det mye lettere å få trimmet litt når man har pulsklokke.

 

Jeg har fremdeles bare 3 epler, men om jeg klarer å samle 3 poeng i slengen stadig vekk, så kommer jeg raskt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Jeg kjøpte meg et sett med 3 vekter. 1 kg 2 kg og 3 kg. Desverre klarer jeg bare å bruke de på 1 kg pga ryggen, men jeg tror nok de har hjulpet uansett. Jeg pleier å bruke vektene ca 5 min samtidig som jeg sykler, føler jeg får mer ut av treninga da.

Ellers så har jeg en wii fit som jeg trener litt på når jeg har lyst til å gjøre noe annet og jeg får lurt den ut av rommet til jentungen da :)

Så det er mange måter å trene på, er vel en fordel at vi leer oss i det hele tatt tenker jeg :D

PS nå har jeg 800g igjen til 68 blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et sett med 3 vekter. 1 kg 2 kg og 3 kg. Desverre klarer jeg bare å bruke de på 1 kg pga ryggen' date=' men jeg tror nok de har hjulpet uansett. Jeg pleier å bruke vektene ca 5 min samtidig som jeg sykler, føler jeg får mer ut av treninga da.

Ellers så har jeg en wii fit som jeg trener litt på når jeg har lyst til å gjøre noe annet og jeg får lurt den ut av rommet til jentungen da :)

Så det er mange måter å trene på, er vel en fordel at vi leer oss i det hele tatt tenker jeg :D

PS nå har jeg 800g igjen til 68 blank.[/quote']

 

All bevegelse utover det vanlige er av det gode, tror jeg. Og så gjelder det å finne noe en trives med og har kyst til å gjøre. Hvis ikke, så tror jeg det blir altfor lett å finne unnskyldninger for å la det være.

 

Å, så fint for deg som har offisiell vekt på 68,8. Min offisiele vekt, dvs det den viste i går morges, er 69,1. Men jeg må jo opp på vekta hver morgen, bare for å sjekke og i dag viste det faktisk 68,7. Men det er resultatet til mandag igjen som teller, så jeg krysser fingre og tær og det meste for at den fremdeles viser 68 først. Det er lenge igjen til mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
All bevegelse utover det vanlige er av det gode' date=' tror jeg. Og så gjelder det å finne noe en trives med og har kyst til å gjøre. Hvis ikke, så tror jeg det blir altfor lett å finne unnskyldninger for å la det være.

 

Å, så fint for deg som har offisiell vekt på 68,8. Min offisiele vekt, dvs det den viste i går morges, er 69,1. Men jeg må jo opp på vekta hver morgen, bare for å sjekke og i dag viste det faktisk 68,7. Men det er resultatet til mandag igjen som teller, så jeg krysser fingre og tær og det meste for at den fremdeles viser 68 først. Det er lenge igjen til mandag....[/quote']

 

Oj, 68,7 da har du jo gått forbi meg da :D Jeg har jo og offisiell veiedag på mandag, men synes det er så kjekt når vekta går ned at jeg bare må skrive det inn på dagsrapporten min :) Jeg veier meg også hver dag forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj' date=' 68,7 da har du jo gått forbi meg da :D Jeg har jo og offisiell veiedag på mandag, men synes det er så kjekt når vekta går ned at jeg bare må skrive det inn på dagsrapporten min :) Jeg veier meg også hver dag forresten.[/quote']

 

Siden du også veier deg hver dag, så vet du sikkert at vekta som gikk ned i dag, kan godt sprette litt opp igjen i morgen. Akkurat i dag kunne jeg gjerne ønsket at det var offisiell veiedag, siden den viste endel mindre i dag enn i går. Men sånn er det. Vekta varierer litt i løpet av uken.

Det er mandagens resultat som teller.

 

Men du og du så godt det gjør med sånne fine tall på vekta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvordan går det med deg?

Nå har jeg nådd delmålet mitt på 68 kg og jeg har fått 5 epler :)

 

Grattis!!!!

Så flott at du har nådd delmålet ditt.

Jeg er en hel kilo bak deg, men har fått 4 epler:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur på vekta viste en bitte liten nedgang på 100 gr til 69. I cm minket det enda litt i midjen og såvidt et par andre steder.

 

Uken har egentlig vært ganske ok, så jeg vet ikke helt hvorfor ikke resultatet er bedre. Forrige tirsdag viste vekta 68,7, så jeg hadde store forhåpninger for veiingen i dag. Ja, ja det kommer en veiedag neste mandag også.

 

Jeg fikk 9,2 tp, så det er jeg rimelig fornøyd med.

I dag syklet jeg til jobb og det var en blandet fornøyelse. I morgen skal vi på sykkeltur med 5. trinn, og jeg er sjeleglad for at jeg syklet bort i dag så jeg ikke får begge turene på en dag. Rumpa gjorde vondt og lårene sved, men pulsklokka viste ikke det store forbruket av kcal. Å sykle er jeg ikke god på, altså.

 

Jeg skal ta på meg pulsklokka igjen om kort tid, og ta meg en joggetur i stedet. Da får jeg endel kcal på klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...