Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Nå skal det slankes!

Vi reiser til California på ferie i slutten av mars og jeg drømmer da om en lettere og mer mer spretten utgave av meg selv. Det er ca 12 uker til, og det burde være en fin periode å oppnå gode resultater på.

 

Jeg som skriver dette er 42 år, bosatt i Oslo, med samboer og uten felles barn.

Jeg veier nå 85 kg og det endelige målet mitt er å komme godt ned på 70-tallet.

I første omgang tenkte jeg Californiaturen kunne være en fin målsetting. Jeg tar sikte på 9 kg på disse tre månedene, i første omgang. Dvs 3 kg i mnd og 0,75 i uka. Det er ganske ambisiøst, jeg ser det, men jeg vil satse på en skikkelig innsats disse 12 ukene. Om jeg ikke skulle klare dette målet akkurat i mars, er jeg likevel fornøyd hvis jeg får til en fin nedgang og en prosess der jeg er på vei mot det endelig målet. Men det hadde vært skikkelig stas å veie 76 kg når vi lander i San Diego i mars.... det er lov å drømme om nette kjoler og shorts som ikke strammer....

 

 

Har de siste årene prøvd å slanke meg mange ganger, og gitt tapt like mange ganger. Men det plager meg mer og mer at jeg er såpass stor. Tenker på det hver dag.

Innser etterhvert hvor mye arbeid som skal til, systematisk planlegging og omlegging av livsstilen og masse trening. Tror jeg er der nå hvor jeg kan klare dette, og ikke minst stå løpet ut.

 

Har vært mye inne å lest de siste månedene og jeg må si at det er utrolig kjekt å lese her og hente inspirasjon og lærdom fra andre. Flotte folk som deler med seg og skriver om oppturer og nedturer. Utrolig kjekt.

 

Virker som det å skrive her er et godt instrument i vektnedgangsprosjekt, og jeg gleder meg til å skrive om min opplevelse av dette. Og håper jeg klarer å komme her å skrive også når det går dårlig, for det skjønner jeg at det vil gjøre ikke så sjelden. Vanligvis har jeg gitt opp før, når jeg ikke har fått resultater og har følt meg mislykket, feit og udugelig. uff uff. Nå skal jeg ikke falle av lasset men holde ut, for jeg kan ikke fortsette med dette dårlige selvbildet, og den konstante gnagende følelsen av feithet, og at jeg egentlig kan bedre.

 

Gleder meg til å skrive her fremover, og det vil være kjempestas å få besøk av andre her også.

 

Nå skal jeg planlegge måltider og innkjøp for helgen, og neste uke! Og så skal jeg på dansetime på Elixia senere i dag.

Da er jeg igang!

 

*******

 

Tenkte jeg skulle lage en logg for vekt og mål her som jeg oppdaterer jevnlig.

 

2. januar 2009

 

Vekt: 85

Midje 84

Mage(rett under navle) 100

Hofte 105,5

Rumpe 108,5

Lår: 65,9

Legg 43

Hals 35

Arm venstre 31

Arm høyre 32

Bryst med sportsbh på 104,5

 

Totalt cm: 709, 4

 

16. januar 2009

 

Vekt: 84,3

Midje 83,5

Mage(rett under navle) 99,5

Hofte 104

Rumpe 108,5

Lår: 64,5

Legg 42

Hals 34,8

Arm venstre 31

Arm høyre 32

Bryst med sportsbh på 101

 

Totalt cm: 700,8

 

Diff cm: 8,6

Diff vekt: - 0,7 kg

 

24. januar 2009

 

Vekt: 84,2

Midje 82,5

Mage(rett under navle) 99,5

Hofte 103

Rumpe 108,5

Lår: 64

Legg 40

Hals 34,8

Arm venstre 31

Arm høyre 31,5

Bryst med sportsbh på 101

 

Totalt: 695,8

 

Diff:

5 cm totalt 13,5

0,1 kg og totalt 0,8

 

31. januar 2009

 

Vekt: 84,0

 

Midje 82

Mage(rett under navle) 99

Hofte 103

Rumpe 107,5

Lår: 63

Legg 39

Hals 34,8

Arm venstre 31

Arm høyre 31,5

Bryst med sportsbh på 101

 

Totalt: 693,8

 

Diff:

2 cm totalt 15,5

0,2 kg og totalt 1 kg.

 

7. februar.

 

Vekt: 84 kg

Cm ikke målt.

Ingen endring denne uka.

 

TP 3.

 

14. februar

 

Vekt 84 kg

Cm målt og ingen endring.

TP 9,5.

 

 

21. februar 2009

 

Vekt: 84,0

 

Midje 81 :-)

Mage(rett under navle) 98,5

Hofte 102

Rumpe 107

Lår: 63

Legg 39

Hals 34,5

Arm venstre 31

Arm høyre 31,5

Bryst med sportsbh på 101

 

Totalt: 688,5

 

 

Diff kilo: 0

Cm 5,3 totalt 20,9

TP 13

 

20. april

 

85, 6 kilo - OPP 2,3 etter påske siden vekten viste 83,3 før jeg dro på påsketur.

Midje 82 cm

 

27. april

 

85,6 kilo

Midje 82 cm

 

11.mai 2009

 

85 kg

12 Trimpoeng

 

Midje 81,5

Mage(rett under navle) 98,5

Hofte 103,5

Rumpe 107

Lår: 64

Legg 39,5

Hals 34,5

Arm venstre 31

Arm høyre 31,5

Bryst med sportsbh på 101

 

Totalt: 692

 

 

6. februar 2011

 

Midje 78.7

Mage, rett under navle 96.7.

 

Lørdag 12. mars 2011

 

Midje 78

Mage(rett under navle) 95.5

Hofte 100

Rumpe 104,5

Lår: 61

Legg 37,6

Hals 34

Arm venstre 29.5

Bryst med vanlig bh 98.5

rett under bh: 83

 

Vekt 78.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

Og gratulerer med egen tråd :)

Ned 9 kg innen California-turen høres ut som et flott mål! Heldige deg som skal til " The sunshine state", der er det herrrligt! Sukk...

 

Masse lykke til, jeg heier på deg vet du!

 

Klem fra Soleia

 

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smugspiser

Heisann

 

Må si at en tur til statene ikke hadde vært motbydelig.

Selv reiser jeg til brasil neste uke, så jeg har holdt på et par uker for å se litt mer "spretten" ut. En tur er alltid et godt mål og ekstremt god motivasjon.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Har akkurat kommet fra trening; svett som bare det etter en super dansetime på Elixia. Innkassert 700 kcal og 3,5 trimpoeng. Føler meg skikkelig oppesen nå og satser på at jeg kan fortsette sånn en stund.

 

Og så har jeg fått meldinger her, ååå så gøy!

 

Takk for det Soleia, sender varme klemmer tilbake.

jeg håper egen tråd hjelper meg å holde fokus.

Jeg heier på deg også:-) du er jo skikkelig i siget mot målet ditt ser jeg. Håper jeg kan komme etter og legge kilo etter kilo bak meg.

 

Og så hyggelig å se en Smugspiser - tøft navn; Brasil nå i mørke januar høres ikke direkte ekkelt ut, og særlig når du har klart å jobbe målbevist mot det. Jeg håper virkelig turen min også kan motivere meg til å sette inn et ekstragir nå fremover, så jeg får fart på daukjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at trening er superviktig! Ikke bare nå når vi skal ned i vekt, men vel så viktig blir det når vi skal holde vekta. Flott at du trener på Elixia og har funnet noe du synes er gøy :P

Selv renner jeg ned dørene på SATS og synes ( for tiden ) det er herlig å bruke kroppen så svetten siler og man kjenner seg helt mørbanka etterpå :)

 

Ja, vekta kryper da sakte men sikkert nedover. Jeg har også en tur i det fjerne som motivasjon....Har ikke bestilt enda, men det blir i juli/august og turen går sydover, til Hellas, Kypros eller et annet Middelhavsland :P Kjempeinspirerende å tenke på at man skal føle seg litt fresh i badetøy.Jeg kjenner forøvrig at halsen strammer seg litt nå i januar, da jeg vet at tiden fremover mot sommeren nå går styggfort...Så her er det bare å kjempe på!!

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna
Jeg er overbevist om at trening er superviktig! Ikke bare nå når vi skal ned i vekt' date=' men vel så viktig blir det når vi skal holde vekta. Flott at du trener på Elixia og har funnet noe du synes er gøy :P

Selv renner jeg ned dørene på SATS og synes ( for tiden ) det er herlig å bruke kroppen så svetten siler og man kjenner seg helt mørbanka etterpå :)

 

Ja, vekta kryper da sakte men sikkert nedover. Jeg har også en tur i det fjerne som motivasjon....Har ikke bestilt enda, men det blir i juli/august og turen går sydover, til Hellas, Kypros eller et annet Middelhavsland :P Kjempeinspirerende å tenke på at man skal føle seg litt fresh i badetøy.Jeg kjenner forøvrig at halsen strammer seg litt nå i januar, da jeg vet at tiden fremover mot sommeren nå går styggfort...Så her er det bare å kjempe på!!

 

Klem til deg![/quote']

 

 

Ja helt enig; superviktig. Tenkte på det idag; at hvis man bare klarer å holde et jevnt treningsnivå oppe regulerer veldig mye av det andre av seg selv; mat, søvn, energinivå. At det er så lett å falle ut av treningsmodus forundrer meg når vi er så klar over dette. Og hvor deilig det er. Ikke bare etterpå. Og der tror jeg vi skal være kjempebevisst, å prioritere det på linje med andre viktige ting.

 

Jeg er også hekta på å skikkelig svettetrene; får skikkelig kick av det. men imorgen tror jeg at jeg er ganske øm og stiv; hver gang jeg prøver en ny dansetime og nå er det lenge siden sist, merker jeg at det er bevegelser som kroppen ikek er vant med, så imorgen er det bare å ta det som kommer. Ellers er jeg ganske hekta på å løpe; har begynt å like følelsen av at jeg kan løpe, eller jogge er vel mer riktig å si, lenger og lenger fra gang til gang.

 

Ja bare tenk det å kjenne seg fresh i badetøy...JA det kommer det Soleia; vi skal trene som bare rakkern så kommer det.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna
California må jo være den beste pådriveren. Ønsker deg lykke til på veien mot målet

 

Ja det er skikkelig motivasjon å tenke at hvis jeg står på litt nå, og jeg vet jo egentlig hva som skal til, så kan jeg få dette på sporet. Slik at at når jeg er i solen denne gang skal jeg ikke føle meg som en elefant. Som så mange ganger før; nei no more.

Takker så masse for hyggelig besøk.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Ser at vi har omtrent samme utgangspunkt og nesten samme mål.

 

Jeg er 46 år og skal ned minimum 10 kilo til midten av april. Ikke noe ferietur på meg, men da skal det bli fest. Faktisk 40 år siden, i 2009, at jeg begynte i 1 klasse på skolen. Har ikke sett noen av dem, bortsett fra en, etter at jeg flyttet i 1973. Skal bli supermoro å kle meg som jeg vil den dagen, og ikke minst føle meg lekker.

 

 

Kom gjerne innom tråden min "stillstanden har vart lenge nok", så heier vi hverandre videre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Gøy å høre fra deg, og som du sier er utgangspunktet vårt ganske likt.

Og jeg leste et av de siste innleggene på din tråd, og jeg tror vi tenker ganske likt også; jeg vil også føle meg lekker og kle meg i de klærne jeg ønsker meg. Jeg er drittlei av å kjøpe de klærne som passer og ikke de jeg vil ha. Tror damer i 40-årene kan være ganske snertne. Ikke bare tror jeg det, jeg ser jo det rett som det er, damer som er mer veltrente og slanke og som er skikkelig lekre.

Og det skal vi også! La oss heie på hverandre, og jeg tror jeg vil trenge det.

Jeg er oppesen nå, men vet det kommer masse negative og slappe tanker etterhvert.

 

klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Gårsdagen gikk ganske bra, spiste som planlagt ca 1600 kcal, inkludert en liten vinutskeielse på kvelden. Jeg var ikke så støl som jeg fryktet etter dansetimen. Var likevel såpass seig i kroppen at det ble bare en liten treningsøkt på ergometersykkel og styrkeøvelser foran tvén. Litt er bedre enn ingenting og er fornøyd med det.

 

Vi hadde DVD-kveld igår og så to fine filmer, Boleyn Søstrene og Den siste revejakta. Begge var kjempefine, men da ble jeg så fysen, at før jeg visste ordet av det hadde jeg drukket 3 glass rødvin. Litt mer enn planlagt det da.

 

Nå skal vi ut på en lang tur i det kalde været; satser på at det ikke er så kaldt som det ser ut til. Det er nydelig sol, så best å komme seg ut i bevegelse før mørket kommer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og nå kommer hverdagen imorgen...

Vi har sovet kjempelenge hver natt denne julen, og selv om jeg er et skikkelig murmeldyr er jeg overasket over at søvnbehovet ikke har avtatt. Tror faktisk vi har sovet 9-10 timer jevnt over hver natt. Så overskuddet er stort nå når hverdagen kommer imorgen og jeg håper virkelig det varer en stund. Jeg gruer meg litt til mandags morgen og alle hverdagsmorgnene fremover, for jeg er skikkelig treig om morgenen og sliter med å komme meg opp. Legger meg ofte for seint, så det er på tide at jeg prøver å få bedre søvnrutiner. Jeg er så udisiplinert og er ofte så full av futt om kvelden at det er vanskelig å avslutte rett og slett. Må se til å bli voksen kanskje, å innse at jeg må legge meg før klokken har passert midnatt når jeg skal opp kl 7. Noen av oss lærer tydeligvis seinere enn andre hvordan ting henger sammen.

 

Energinivået idag har vært helt topp; etter en lang sovemorgen var det ut på tur i det kalde solskinnet. Og etter 2 timer rask gange, med et forbruk på 800kcal var jeg såå fornøyd. Deilig med så mye lys og god frisk luft. Hvis jeg fremover kunne tenke at søndager de skulle brukes til et par timers aktivitet ville det utgjøre masse mer bevegelse per uke. Blir mer og mer bevisst på at bevegelse må prioriteres, og ikke bare puttes inn dersom det blir tid innimellom det andre vi driver med. For det er ikke akkurat et ork, bevegelse er deilig.

 

Etter den fine søndagsturen var jeg fremdeles ganske hyper; lagde middag, ryddet i huset, vasket mere klær, ja i det hele tatt hyper. Jeg er ellers ganske dårlig på husarbeid, ikke fordi jeg ikke kan det, men er så utrolig lat i hverdagen og da begrenser deg seg hva som blir gjort. Men idag har husarbeid vært gøy......håper dette fortsetter, for må si det hjelper å ha det mer ryddig i klesskap (ja har ryddet det i dag!) og at vaskerommet ikke er så fullt hele tiden.

 

Skravlesyk idag jeg.

Tror jeg skal vaske litt mer klær nå, rydde kjøkkenet (samboeren slipper billig unna i dag), og se en DVD, så roer jeg meg vel ned til det er leggetid...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Hverdagen begynner brått, som vanlig.

Etter å ha strekt dagen ut i natten nå i nesten 14 dager, ble det lite søvn før jeg måtte opp idag. Det gikk sånn tålelig, men ikveld blir det tidlig i seng. Greit å begynne på jobb igjen, gikk greiere enn jeg trodde. Koselig å se igjen kolleger.

 

Fikk mensen idag, og det tar alltid skikkelig på første dagen. Så treningsporgrammet som var rimelig ambisiøst er nedjustert flere hakk. Istedet for danseaerobic og yoga blir det en rusletur ut imørket md lydbok på øret.

 

Selv om uke 1 er litt stutt, oppsummerer jeg innsatsen for uke 1:

 

Har trent mye hele julen, og uke 1, medtatt siste del av desember 2008.

Uke 1 ble derfor en toppuke mht trening: 3400 kcal, 8 timers trening eller mosjon, og totalt 17 trimpoeng. Spørs om jeg kan gjenta dette med det første

 

Har vært flink med vann og mat, men det ble mye vin denne uka.

kaloriinntaket har nok uansett ligget på et underskudd, pga treningsinnsatsen.

 

Veier meg til helgen, eller neste mandag, og har stor tro på nedgang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i støtet, og det er så flott å se!!

Etter noen dårlige dager etter nyttårsaften, er det ikke lenger noen kjære mor her i gården, heller. Fra i morgen er det nytt kurs, og alle olabuksebutikker kan begynne å gni seg i henda fra mai/juni :(

 

Stå på videre!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja nå er jeg på sporet Soleia, og har tenkt å bli her. Du må komme over på hverdagssporet du også, for det er ganske trivelig her:-) Letthetsfølelsen er et godt alternativ til julekosen.

 

Er blitt flink å planlegge, så langt, men har kommet kort enda da. Sitter foran TV'en om kvelden og logger dagens inntak og planlegger neste dag i detalj. Så vet jeg hva jeg skal holde meg til. Tar egentlig ikke så lang tid og så bruker jeg Somebody som forteller meg nøyaktig kalorier, proteiner, fett osv.

 

Det jeg sliter med nå er å komme igang på jobben; klarer ikke å konsentrere meg og driver bare og suser. Har fått planlagt en del da, men å sette planene her ut i praksis, er verre. Nei nå er det skjerpings! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Var helt på bunn før middag i dag, og sovnet på soffaen etter middag.

Men kom meg på trening, løp 30 minutter på tredemølle og løftet litt vekter.

Og det var deilig.

MÅ huske det når det lir utpå året, og jeg er like daff etter middag, og hvor jeg vet av erfaring at jeg pleier å overtale meg selv til at det jeg trenger er hvile - NOT - det er trening som hjelper - det gir faktisk energi.

 

Mannen har spist opp all kesamen jeg kjøpte igår, så nå må jeg finne på noe annet til kvelds....visste ikke at han likte det så godt, men det er helt i orden, handler bare inn mer.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er tungt det

holde rutiner, og konsentrere seg på jobben.....idag er det enda tyngre. Ikke så oppesen som 2. januar idag nei. Idag må jeg jobbe for det.

Lunsjmatpakke er et must, men det er et pes om morgenen. Så der må jeg begynne å være flinkere på kvelden.

Uff uff, rutiner og flinkhet er jeg ikke så god på.

Bare et hjertesukk

 

men en positiv observasjon som jeg må notere, så jeg kan huske det til skikkelig gråe dager; "løs legg følelse" - dvs støvlettglidelåsen som jeg alltid må draa skikkelig i for å få opp hele leggen, bare gled rett opp idag, lett som bare det. Og jeg kjenner på at det er løst der idag. mmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen.............. vanskelige dager må vi takle. Og vi vet jo at det blir bedre dager også.

 

Jeg har et godt råd som jeg lærte av en GR kursholder en gang. Spis noe (et knekkebrød eller lignende) mellom klokken 14.00 og 15.00. Da slipper du det suget som ofte ofte kommer om kvelden etter noe godt.

Og det fungerer faktisk. Venter jeg med å spise til f.eks klokken 16.00 er det for sent. Det må være på angitt klokkeslett. Det har noe med døgnsuklusen å gjøre, uansett når på morgenen du står opp. Det følger månen.

 

Matpakkesmøring om morgenen er kjedelig, men akk så nødvendig. Heldigvis har vi lunch på jobben. Grovbrød og pålegg samt salatingredienser som vi selv kan forskyne oss av.

 

Jeg spiser et knekkebrød og en frukt mellom 14.00 og 15.00 selv om jeg ikke er sulten på den tiden. Det fungerer for meg. Ikke er jeg så sulten til middag at jeg spiser for mye heller.

 

Forrsten smugveide jeg meg i dag tidlig ( skal egentlig være mandager) og det skjer ting. YIPPY........ jeg begynner å kjenne det så smått også. Gleder meg til mandag og ny veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Joda Ninass, dette takler vi. Måtte bare syte litt over forskjellen på hverdag og ferie, for fy søren hvor deilig den juleferien var.

Skal prøve å spise kl 1500 i stedet for 1600 og se om det gjør forskjell. For nå er jeg rimelig død før middag, til tross for mm ca kl 1600. Regner med at det går seg til etterhvert da.

 

Idag er jeg treeg etter dansetrening i går. jeg elsker den timen, blir i helt sprudlende humør av den. Men jeg merker det på kroppen, den blir helt mør, så alt går usedvanlig tregt. Idag er det tvilsomt om jeg trener; tror det blir hviledag med husarbeid, eventuelt Yoga. Deilig å få unna ting i huset også.

 

Status halvgått uke er 2x trening 1100 kcal brukt med 5,5 trimpoeng tilsammen.

Flink med kostholdet og planlegging

Flink med vann

Så må bare vekta begynne å bevege seg, den er rimelig bastant hver dag, men jeg får håpe på at den gir etter for overmakten snart.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

har vært en fin dag.

Såå mør og treeg etter treningen igår i morges, men så ble det nesten motsatt, ble opplagt som en fele etterhvert.

Arbeidslysten kom tilbake og jeg fikk gjort litt av hvert på kontoret.

Fisk til middag, pittelitt yoga, masse husarbeid, bl.a. stekt kyllimgfileter til salat imorgen og i helgen. Nå skal det planlegges litt for dagene fremover.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Nytt tall til meg idag; 84,7 og ned 0,3 kg.

For meg er det kjempebra, og jeg er kjempeglad.

Har stått på 85 kg siden november, da sneiet jeg såvidt innom 84, før jeg ble syk (bare forkjølet), og jeg kom litt ut av hele modusen.

 

Nåer jeg supermotivert foran helgen, og har trent på ergometersykkel foran frokostTV idag og innkassert 1 trimpoeng. Kyllingsalat er pakket klart til lunsj; så nå gleder jeg meg til to deilige fridager etter en passelig dose kontorinnsats idag.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som skal til California!! Vi var der i sommer, kjørte fra Phoenix, AZ til San Francisco. (ti dagers kjøretur og tre timers flytur tilbake...) Hils California fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...