Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

ikke helt på skrivern for tiden, men ikke så verst.

Har slitt litt i det siste, litt dårlig form. Så jeg spiser både kylling og egg ved siden av pulveret mitt. Det går i og for seg greit, men kveldene er fremdeles tunge.

Har travel uke, med jobb og så avtaler på kvelden, så det blir ikke noe særlig trening før til helgen, men da skal det bli godt å trene skikkelig.

 

Vekten min tuller litt for tiden; har nettopp byttet batteri, så da trodde jeg den skulle bli litt mer bestemt. Men i morges varierte den mellom 76,5 og 78, 2. Men det landet forsåvidt på 77, som nok stemmer ganske godt. Er veldig fornøyd med det, men må være litt forsiktig med å tro helt på det pga denne tullingen av en vekt. Det hadde vært fint om vekten kunne være litt mer bestemt imorgen, hvis ikke bytter jeg den ut. Rett og slett.

 

Rapporten for dag 34 og 35 blir da

 

Godkjent kosthold 22/49 dager

Trening 1085 på 35 dager

Uten pepsimax 17 av 33 opp mot 49 dager.

 

Nå er det vel 15 dager igjen av dette prosjektet for min del. Blir fint å evaluere. Uansett er jeg sååå fornøyd med å ha et så aktivt forhold til livsstil. Er stort sett bevisst nå, kun enkelte bevisstløse øyeblikk innimellom.

 

Nå venter vi besøk hvert øyeblikk, har tent stearinlys over alt, og det er nesten julestemning her nå. Koselig:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Bare et lite tips til drikke på kvelden; finn frem det fineste glasset du har som passer for anledningen og fyll det med vann og putt en skive lime i og noe isbiter (selv har jeg liggende vann i flaske i kjøleskapet hele tiden).

 

Du er spesiell og fortjener det beste - og hva er vel sunnere og bedre for deg enn et lekkert glass vann? Husk at uansett hva du drikker er glasset halve gleden:) Og ideen? Jo, den får du gratis:D:D

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bra, men det har gått i ett!

 

Har hatt masse sosialt, og masse utskeielser de siste dagene, så sånn sett har det vært en litt merkelig periode. Rart å først være så "avholdende" og så gå inn i festligheter med mye god mat og drikke.

 

Det blir tøft å stramme til igjen, men det må til nå!

 

Før dette begynte viste vekten 77.2. Nå er vekten 77, 8. Her er det nok en del vann, så jeg får se. I kommende uke skal det strammes til igjen, og da håper jeg det blir fine tall igjen. Rart å tenke på at uten disse festlighetene hadde jeg nok vært på 76-tallet igjen. Men vi lever et liv, og hadde jeg ikke deltatt på alt dette sosiale, hadde jeg ikke vært frisk i hodet. Så jeg konstaterer at selv om jeg er ganske så fokusert på å slanke meg, har det ikke tatt helt over. Jeg tror jeg nærmer meg fasiten, når jeg har konkludert med; Ja til å delta på alt hyggelig og gøy, og så må det imellom slagene strammes inn på kosthold, og satses på trening. Det fungerte i sommerferien, og det skal fungere nå i julen.

 

Jeg er veldig glad for at jeg har en rolig uke kommende uke. Dvs tid til trening, tid til planlegging fremover.

 

Rapporter for dag 36 - 38

 

Kun en av disse dagene er kostholdet godkjent som balansert og sunt;

så dvs 23/49 dager godkjent kosthold.

 

Jeg ser jo nå at prosentandelen av godkjente dager ikke er god. Litt forbauset, og skuffet må jeg si. Trodde jeg hadde mer fokus, men tallene viser at forbedringspotensialet er meget stort. For dette kan ikke bortforklares med sosiale festligheter.....det er nok bare meg.

 

Trening har det ikke blitt denne uken, så der er det 1085 på 38 dager av totalt 49.

 

For pepsimax er fasiten per i dag

20/38 dager opp mot 49 dager.

 

Nå har jeg 11 dager igjen av dette 49-dagers prosjektet. Får skjerpe meg på oppløpssiden:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

HVOR ER DU? Du var jo så utrolig flink under 49 dagers prosjektet. Er du i mål? Eller forsvant du litt akkurat som meg?

 

Vi savner deg og håper du dukker opp igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Løp du deg bort på oppløpssiden Julianna? Vi savner deg og leter verre.....!!

 

Kom igjen - det er morsommere å løpe sammen med noen vettu, og nå er vi inne i et nytt år som blir bare flott:-)

 

2011 - here we come!! Blir'u me'???

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Tok meg en liten pause fra siden

Og da tok jeg også et avbrekk fra en sunn livsstil gitt, og det tok helt av på vekten. Ikke så rart, men da ble jeg enda mer demotivert, eller pausemotivert kan en si.

Spiste veldig godt gjennom julen, og kjente på ubehaget ved å være stappmett/sprengt.

Det motiverte meg for nyåret.

Har i den første uken i 2011 klart å ta unna noe av de nye tullekiloene, og har troen på at 2011 skal bli enda bedre enn 2010.

 

Sånn ser fasiten for 2010:

 

Januar 87 kg

Mars 77 kg

Mai 76 kg

Juli 76 kg

August 77 kg

November 77 kg

Desember 79 kg.

Januar 2011 - 82.5 kg

 

Idag 80.8 kg.

 

Etter å ha klart å holde meg på maks 77 kg i perioden mars - november, mistet jeg som dere ser helt grepet. Den dårlig periode skyldes psyken; var ikke motivert for noe, verken jobb, eller så mye annet heller. Ikke deprimert men lavenergi og lav selvtillit. Tror mørketid og det at jeg hadde at råkjør på jobben fra august - oktober tappet meg for mye energi. Er fremdeles ikke helt i samme stim på jobb, som jeg pleier. Har kortere dager i en periode nå.

 

Fra 1. januar er jeg igang med en streng lavkarbo matplan, fra en av lavkarbobøkene mine. Skal holde på med den i noen uker, og så øke på med karbo over tid.

Jeg må planlegge handling og matlaging nøye, og det funker bra.

Er veldig mett - og maten er kjempegod. Lærer masse, og er en del på kjøkkenet.

 

Idag så menyen slik ut:

Frokost: lavkarbosmoothie, basert på egg og Youghurt naturell og fløte

Lunsj: Kyllingsalat

Middag: Lammegryte, fra søndagsmiddagen.

Kvelds: Litt ost.

 

Takk jenter, for at dere har etterlyst meg:-) :-) :-) :-)

Og nå følte jeg for å delta i fellesskapet igjen.

Ser at det skjer utrolig mye positivt for dere alle.

Gi meg litt tid, så kommer jeg innom alle sidene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg GLAD. Der er du jo. Jeg har jo også vært frafallen, men er tilbake. Har et opplest og vedtatt mål på minus 8 kilo innen utgangen av uke 12.

 

Det skal gå, og det blir jo enda lettere når vi er flere som jobber sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og velkommen tilbake kjære Julianna!

 

Håper at du har funnet et opplegg som passer deg, jeg synes det høres spennende ut med lavkarbo, men har liksom aldri greid å finne helt ut av det selv.

 

Lykke til med de siste kiloene- nå tar du dem!!! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk og lov for deg! Bra at du fant veien tilbake:-) Som du skjønner har vi savnet din "stemme" en stund, men nå er alt bra!!

 

Og du er "i farta" igjen ser jeg - Gratulere med den Julianna. Nå er du bare noen få hundre gram før du ser 7-tallet igjen, og det går mot lysere tider:-) Du skal se vi alle går mot Vårens vakreste eventyr....

 

Ser du skriver at du må planlegge handling og matlaging nøye og at det funker bra. Jeg har nettopp vært inne på tråden til FruFleksnes som har gått ned 71 kg!!! på ett år!!!.....utrolig... men hun nevnte akkurat det samme som deg. Planlegging av innkjøp og matlaging var nesten det viktigste. Det er når vi mangler noe at vi "bare" tar noe annet...og da er vi på kjøret rett og slett.

 

Lykke til Julianna - kanskje vi treffes til våren?? - Ninass har kastet fram planer om et treff og kanskje det kunne være DET ekstra puffet vi trenger?? :-)

 

Velkommen-tilbake-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Krepsedama - takk og lov for at jeg fant veien tilbake:-) Og det er faktisk slik at det er planleggingen som er cluet. Jeg har lest det og visst det alltid, men først nå tatt det 100 % på alvor. Har handlelapp med meg hver dag; følger den matplanen jeg har satt opp, og da er det ikke noe og lure på. Og vekten gir meg tilbakemelding nesten hver morgen, på at her er det bare å fortsette.

Og 7- tallet er ikke langt unna. Vekten viste 80,3 imorges, så snart er jeg tilbake på gamle jaktmarker.

 

Første delmål er 1. februar 78 kg. og neste delmål er 1. mars 75 kg.

DA begynner jeg på skikkelige nye kilo. Og det tror jeg på!!

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å henge på deg nå... vet ikke helt om jeg tør ha samme målsetting som deg, min tradisjon er at det tar myyyyye lenger tid å komme seg nedover... Får se an denne uka, om det beveger seg så mye at jeg er klar for nytt mål.

 

Hyggelig at du er tilbake "på plass"! Her er det skikkelig trivelig liv om dagen, og treff planlegges... Spennende :)

 

 

Stå på!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og god og stø fokus gjør suuusen....

Ja, det er bare en måte å komme framover på, og det er å holde kursen i riktig retning og det ser det jo virkelig ut som du greier Julianna. En må i alle fall ha tro på det en selv setter seg som mål, og det ser det virkelig ut til at du har...BRA!! :-)

 

Alle skal med nå!! Her går vi på med krum....NEEEEI...RAK RYGG og skal nå målet. Nå gjelder det som det aldri før har gjullet...som mannen sa:p

 

Og du Anitgro.....ja, du er jo bare i siget!!! Må jo begynne denne uka for å se om det løsner neste...? Kom igjen - jeg banker på "døren" din også vettu, så.....Klar, ferdig, gå...... Vi har ingen tid å miste - kun å vinne ;-)

 

Hilsen fra Krepsedama som er klar for kosestund på vinbaren om litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei Julianna!

 

Håper du er stadig "på" og at det går stadig like greitt - måtte bare innom for å løfte deg litt oppover her:-)

 

Vi må holde hverandre i fight-form så vi ikke får sjansen til ikke å nå de målene vi har satt oss ...... Du er vel også klar for et treff som Ninass har foreslått du også....hadde vært helt konge det ....for ikke å si dronninger :-):-)

 

Ha en flott søndag og en flott ny uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med gode vibber til deg.

Alt bra? Treffet vi foreslår er Trysilrypa i begynnelsen av september. Det er fjelltur i forskjellige lengder, festmiddag og underholdning etterpå, og så har jeg disponibel leilighet der oppe.

 

Nedgang kan meldes her denne uken også. Så godt å være skikkelig i gang igjen. Her er det bare å stå på så jeg er lekker til rypetreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

dere godinger!

 

Jeg har vært på reise, uten særlig internett tilgang. Og ja jeg blir med til Trysil, har ikke helt oversikt over denne rypa, men det er sikkert gøy. Og så må jeg ha noe å jobbe mot, for dere damer er jo helt RÅ.

 

Jeg ble litt overmodig etter min nedgang i starten, og har slurvet litt, hoppet over lunsj pga av stress et par dager, og ikke fulgt dietten så nøye andre dager. Og det har resultert i stans på vekten. Er stuck på 80.5, og VIL snart ha 79-tallet (tilbake):-)

 

Er hjemme igjen om et par dager og i mellomtiden prøver jeg å være flink, null brød, null ris, og null potet. Det har jeg klart helt fint, og ingen utskeielser ellers, ingen dessert, bare sunn lavkarbomat. Regner likevel ikke med at jeg får særlig resultater før jeg er tilbake i matplanen min 100 % og det får jeg bare gjort hjemme, I mellomtiden satser jeg på å holde meg på dette sporet.

 

Får trent litt, satser på vekttrening etter Yngvars opplegg på Puls, og merker fremgang for hver økt. deilig det.

 

Må si jeg blir inspirert av dere damer :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg. Her skal man ikke være borte mange dagene uten å bli etterlyst :-)

 

Så flott at du blir med til Trysil. Jeg gleder meg allerede,

 

Nå blir det håndball og så ut på en tur på glatta. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Vekten ligger på på 80.7, men det er vel ikke så verst etter at månedens mest utfordrenes dag meldte sin ankomst igår.

Jeg skriver det går greit, og det er idag:-)

Det var en slitsom dag igår, skikkelig lavenergi både fysisk og mentalt og så gikk jeg til angrep på ikke bare en men to kvikklunsjer som tilfeldigvis kom min vei. Aj Aj. Men satser på at dersom det blir med det fremover, er ikke det det verste.

Eller spiser jeg sunt og passe. Satser på at matplanen gir vekten et dytt i riktig retning, når jeg kommer hjem imorgen, og kan handle inn det jeg skal ha og selv lage den maten jeg skal ha.

MÅ komme på 7-tallet i løpet av januar måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Der var du jo! "Dagen er ikke helt det samme uten".....som det heter i reklamen, og jammen er det sant. Blir liksom noe som mangler når man ikke finner de en venter å finne.....

 

Flott at du holder deg Julianna....det er jo bare et tidsspørsmål (...minus noen kvikklunsjer:-)) så er du tilbake på 7-tallet vettu.

Når du spiser både sunt og passe så er det bare å vente på resultatene!

 

Nei, dette skal gå fint Julianna...vi er mange som heier deg fram mot en ny vår og denne våren blir fin skal du se.

 

Ha en fin dag videre - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekk er noe alle får. Du får ikke gjort noe med dem i ettertid, så da er det bare å stryke dem og jobbe videre.

Du er flink som tar deg inn igjen.

 

Når jeg titter nordover ser jeg 7 tallet ditt hengende på himmelen og vente på å treffe deg.

Jeg er nok litt lenger unna 7 tallet enn deg og Anitgro, men jeg ser det i horisonten og jobber meg mot det.

 

Her går det på det jevne. Ingen store variasjoner, og det er like greit.

 

Stå på Julianna. Sammen når vi målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

forrige uke ble ikke bra

Det ble helt moderat trening, og så ble det flere kvelder med vin.

Og noe annet småtull ble det også.

Vekten er per idag et sorgens kapittel

Nå har jeg planlagt, nesten hele uken i detalj, så nå må jeg bare følge den til punkt og prikke.

Jeg aksepterer bare ikke mer tull nå!

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....."Nå har jeg planlagt, nesten hele uken i detalj, så nå må jeg bare følge den til punkt og prikke."

 

Der har du jo oppskriften selv Elisabeth! Greier du å følge planen "til punkt og prikke" er resultatene et faktum - det er så enkelt og så forferdelig vanskelig på en og samme tid.

 

Det er den "oppskriften" jeg bruker, det blir en vane det også:-)

Men så kommer jentekveldene, bursdagene, fredagskakene på jobben og alt det andre. Det er da jeg må prioritere. Jeg kan ikke å tillate meg å ta et kakestykke for da blir det ene til to..... derfor må jeg bare stå over og ikke begynne. Nei, da er det mye bedre å skeie ut med vin på jentekvelden eller i vennelaget.

 

...og mange bekker små gjør en stor å vettu....

 

Lykke til med den nye uken:-) - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna!

 

Så flott at du har laget plan for uka, det er ofte en god hjelp for å hente inn de gode vanene.

 

Husk at når det har vært mye tull og tøys, så kan det vel bare gå en vei?

 

Finn fram grønn te, og drikk masse! Det setter visstnok fart på forbrenninga ;)

 

Lykke til med uka vi er inne i!

 

 

Klem

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...