Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

gikk på vekten etter frokost, og den viste 500 gram NED.

Etter frokost.

Lurer på nå på denne vekten min er helt frisk.

 

Så jeg tok frem målebåndet.

har målt midje innimellom i det siste.

Den har ligget på mellom 80 og 81 cm.

Nå viste den 78.7 cm. Og det er jo bra.

kanksje jeg bygger muskler.

Det er jo lenge siden jeg har trent så jevnt som jeg har gjort siden årsskiftet.

Det vil vise seg. Så tålmodighet er stikkordet.

 

Og håper den vekten friskner til nå snart, hvis ikke går den i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

BRA Julianna. Resultatene MÅ jo bare komme, så flink som du er.

 

Jeg rakk ikke /glemte veiingen i dag tidlig, men hiver meg på i morgen, så får vi se hva den viser.

 

Jeg var forresten på Sandakersenteret i går og fikk testet og bestilt køller. Skal inn igjen i dag og teste drivere.

Vi har bestemt oss for en tur til Belek, Tyrkia rundt månedskifte februa/mars, så da må jo bare køllene i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er ikke helt fornøyd jeg da. Jo er ganske fornøyd med cm, men sur på vekten, hehe.

 

Den vekten tuller som bare det, men idag fikk jeg bekreftet nedgangen. Så nå er jeg på 80 blank, istedet for langt oppå 80-tallet som jeg har vært de siste ukene. Vel 800 gram ned. Men det verste er at jeg ikke er fornøyd. Fordi jeg var akkurat samme sted for 3 uker siden. Men det hjelper veldig på motivasjonen. Jeg fortsetter med fornyet energi på opplegget mitt, og tror jeg skal komme i mål, selv om jeg ser det tar lengre tid enn det så ut som i starten. Om jeg kommer i mål til sommeren, eller litt senere er jeg strålende fornøyd jeg.

 

Første delmål er 79 - tallet - tror det er rett rundt hjørnet

 

Andre delmål er 75 - tallet - det bør jo komme i april

 

Tredje delmål er 72-tallet - mai bør det melde seg.

 

Endelig mål er 70 - tallet som jeg satser på å se i juni/juli.

 

Til helgen venter en "grusom" utfordring. Vi skal ta en helg i Marbella. Og det gleder jeg meg veldig til. MEN det kan være en liten tue som velter lasset hvis jeg ikke passer meg. Jeg vet at etter en golfrunde, svett i kroppen og glad til sinns er det lett å glede seg med ett glass vin, eller to. Jeg har funnet ut at i denne intense nedgangsperioden - januar - april/mai må jeg være ytterst forsiktig med utskeielser, for det stanser lett opp det som er på gang av nedgang. Og det som verre er, det kan ødelegge hele motivasjonen, og da bærer det rett ut for.

 

I helgen som var nå koste jeg meg masse, det var en super helg. Til tross for at jeg stort sett meldte meg som sjåfør. Gikk så fint atte. Og det jeg må fokusere på er hvor fint jeg har det, og at jeg ikke behøver å toppe det med vin osv. Og så må jeg fokusere på hvor deilig det er å gå i klærne jeg kjøpte i fjor, uten at de strammer. Så den psykiske siden av dette prosjektet er helt voldsomt viktig, fordi det er hodet som styrer dette. Det må jobbes virkelig aktivt med.

 

Ellers kan jeg melde at muffinsene jeg lagde søndag formiddag smakte vondt og så rævva ut, og at filmen Kongens Tale er så bra at jeg nesten ikke har ord. Kan anbefales. Har premiere kommende helg. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jammen være fornøyd med en nedgang på 800 gram, jente :( Det er jo supert!

 

Pass på å få i deg vann sammen med det vinglasset i Marbella... Litt mindre vin da, tror jeg :o

 

Det er uansett viktig og kose seg, livet er så kort at vi må kunne kombinere "sunt" kosthold med litt kos og "sosiale tiltak". Innstill deg på at du skal kose deg litt, og kanskje ikke få noen nedgang akkurat den uka... og fortsett med de gode vanene når du kommer hjem :) Her er vel nok motivasjon å hente så det går bra?

 

Lykke til, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så bra Julianna....0,8 kg....nesten 1 kg!!! Det er jo kjempebra :-) Åh, nei, du greier nok dette; se bare hva du selv skriver:

Og det jeg må fokusere på er hvor fint jeg har det' date=' og at jeg ikke behøver å toppe det med vin osv. Og så må jeg fokusere på hvor deilig det er å gå i klærne jeg kjøpte i fjor, uten at de strammer. Så den psykiske siden av dette prosjektet er helt voldsomt viktig, fordi det er hodet som styrer dette. Det må jobbes virkelig aktivt med. [/quote']

Ja, nettopp...der har du jo koden :o Klart du greier dette Julianna! Når dagen er over og vi ikke har spist eller drukket det vi neeeesten var på nippet til, har vi vunnet!!!

 

Egentlig er det viktig å nyyyyte et glass vin og vannet da som Anitgro også påpeker. Ved å tillate oss å nyte, er det ikke så lett å gå amok.

 

Stå på videre jente - du er på god vei - og ha ei kjempefin uke:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

sitter og"henger" her inne.

var i dårlig form i går, og la meg tidlig.

Bedre form idag, men ikke helt topp...så må sparke meg selv litt bak for å kmme meg ut.

Nå er det styrkeøkt på Elixia, så er det hjem til ny sesong med Frustrerte Fruer.

 

Takk jenter, det er gull med denne gjengen her inne.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Litt tung i kroppen etter trening igår, men det ble en veldig bra styrkeøkt. Deilig det og ikke måtte stresse til en time. Nå gjelder det å trene jevnt og trutt hele februar, holde det gående. Blir spennende å se om jeg klarer mer en 4 x 15 strake armhevinger 1. mars. Det er målet på den øvelsen.

 

Idag har jeg kommet i den situasjon at handlelappen er tom, og planene både for dagen og fremover ikke er lagt. Litt bakpå, men jeg tar det i ettermiddag før jeg går fra jobb lager jeg en plan for resten av uka og en handlelapp. Har med oppskriftsboken.

 

Gjelder å holde koken:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det skitur i lysløypa. Gikk 1 time, det var kjempedeilig, men var helt flat etterpå. Så da ble det tidlig til sengs, og godt var det for imorges var det å komme seg ekstra tidlig opp siden jeg skulle kjøre gjennom byen til Bærum i snøkaoset. Det gikk fint. I dag blir det nok hviledag, for jeg kjenner det godt i kroppen. Må innrømme at jeg er blitt litt bitt, for jeg går og tenker--"kan jo bare trene littegrann idag også". Men tror jeg skal ta en sjau i huset idag og finne roen. Etterhvert ser jeg for meg en slags trening hver dag, men ikke enda.

 

Og så må jeg ha ukesoppsummering på trening, slik at jeg får litt oversikt.

 

Uke 5

Mandag: styrketrening, 45 min

Tirsdag: Dansetime, 60 min

Lørdag: Dansetime og styrkeøkt - tilsammen 90 min

Søndag: Lang tur - 90 min.

 

Uke 6 hittil:

Tirsdag: styrkeøkt - 45 min

Onsdag: Skitur - 60 min

 

Jajja - jobber på, holder fokus:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for et treningsregime du har satt inn. Kan du sende litt av den basillen nedover til meg? Jeg MÅ finne treningsiveren.

 

Belek får besøk av oss fra 5 mars. Har booket 5 golfrunder på en uke. Gleder meg til litt sol og varme (forhåpentligvis).

 

Ha en flott helg Julianne. Hører du noen svingende rytmer, så er det bare Krepsedama og jeg som skal teste Zumbaen i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ninass! nå er jeg ivrig på treningen. Det er nok fordi jeg har tatt til meg det PulsYngvar sider - trening er en jobb, det skal gjøres. Men enda viktigere, når jeg merker hvor opplagt jeg blir, og særlig siden jeg har vært daff lenge er det stor forskjell. Nå synes jeg trening er bare så deilig. Hjelper at jeg elsker dansetimer da. Og prøver å ta de jeg kan i løpet av uka. Idag satser jeg på å rekke en time på Elixia.

 

Så hiv deg over Zumbaen og kos deg - til høsten på Trysil regner jeg med at du og Krepsedamen kan legge inne en Zumbatime for oss andre:-)

 

Så gøy med Belek, og 5 golfrunder, det må til på tur til sydlige grader. I mars har det jo blitt stabilt varmt der nede også. Har ikke vært i Tyrkia, men hører det er veldig fint, og supre golfbaner.

 

Vi drar vår kos fra dette været imorgen tidlig, til Marbella for en langhelg. Og det blir deilig. Er ikke meldt helt tipp topp vær der nede faktisk, men som regel blir det mye bedre enn meldt.

 

Har vært litt sigen denne uken, og trenger å lade litte granne opp for å holde innsatsen oppe. Igår slappet jeg av hjemme, tenkte å gjøre en del husarbeid, men var ganske slapp så det ble bare littegrannn av det, og la meg ganske tidlig igjen.

 

Ha en fin helg alle jenter, vi holder koken:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk visst ikke å ønske deg god tur Julianna, men håper dere får en strålende langhelg.

 

Etter tester på Sandakersenteret bestemte jeg meg for å la proffen der bestemme hvilke køller jeg skal ha. Ingen vits i å ta en haug med tester hvis man ikke gjør det som resultatene viser.

Jernkøllene ble Ping G15 med seniorskaft ( litt stivere enn dameskaft). Driver ble den helt nye Callaway Octave. Jeg skal inn igjen og teste wooder og resque. Må prøve å få gjort det fort så jeg får alle køllene før vi reiser.

 

Kos deg i varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er beslutningen tatt.

Var så skikkelig lei av å trene og spise riktig og få små nesten-ikke resultater. Gjorde alt riktig uten å få resultater. På den galeien har jeg vært i årevis før, så i helgen bestemte jeg meg for å gjøre det eneste jeg vet funker på meg. Easylife. Igår var jeg hos min gamle instruktør og hentet et par pakker med pulver. Hun var veldig støttende, og mente at jeg var flink som tok tak så raskt etter å ha sklidd ut på med oppgang.

 

Så idag har jeg begynt med pulverregime, og satser på hvertfall 14 dager.

Da håper jeg 5 kilo er tatt.

Har ikke tro på at det skal gå fullt så flott som ifjor, men at det går bedre enn hittil i 2011 er jeg ikke i tvil om.

Men merker jeg er supermotivert; for jeg er steinhard, som i fjor i januar; ingen pepsi max, ingen caffe latte med soya, ingenting er lov. Jeg skal få litt pepsi max i helgen , men ikke før. Jeg drikker vann som bare det; får jo ikke noe annet, så det er jo ikke rart:-)

 

Helgen i Marbella var kjempefin; det var deilig med 15 grader og sol. Vi koste oss veldig bare med å ta det lugnt, selv om det ble mye golf. Vi gikk ut og spiste også, men jeg spiste faktisk bare lovlig mat, og drakk nesten ikke vin. Og det gikk fint.

 

Merket godt i helgen at når man kler seg i mindre klær, er overvekten mer merkbar. Fikk litt hetta. Og det at min yndlingsolabukse, som jeg kjøpte i mars i fjor ikke vil gå på lengre, var nok til at jeg tenkte " at dette går ikke, her må det sterkere lut til".

 

Så da er jeg skikkelig igang:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....med pulver Julianna. Herrejemini- du er sterk. Selv får jeg spader bare av å tenke på at jeg ikke skal få mat :D

 

Håper du har et regime klart til etter-pulver-perioden som du klarer å leve etter.

 

Klem, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Soleia:-) Ja sålenge jeg vet at noe funker, får jeg det til selv om det er tøft. Planen er å følge det jeg gjorde i fjor, så når pulverperioden er ferdig er det over på det kostholdet som funket i nesten hele fjor, før jeg fant ut at potetgull og sjokolade kunne erstatte mat.... og det kan det jo men da eser man ut....vel vel

 

Gårsdagen gikk helt fint til litt ut på kvelden. Da var det tøft.

Idag har et vært litt tøft også hittil, men heller nedpå vann og grønn te, og satser på at det blir bedre, etterhvert. Men må innrømme at jeg gruer meg litt til kvelden, men får satse på at det er god TV-underholdning. Siden vi var bortreist forrige helg, har jeg sett lite til Stella, og skal derfor se på henne på Skavlan ikveld.

 

Ikke så mye mer å melde herfra, og ønsker alle en fin fin helg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk faktisk veldig fint.

 

Hittil idag også, det er kjedelig, men sålenge jeg passer på å få i meg måltidene og drikke vann, går det greit. Blir nok noen opp og nedturer underveis fremover, men jeg tar en dag av gangen.

Leste dagboken min fra i fjor, og det var kjekt å se hvordan det gikk dag for dag.

Og også rart å se hvor fint det gikk hele våren og sommeren.

Så kommer det noen uker hvor alt går i dass, og jeg husker egentlig best den dårlige tiden, selv om den var bare to måneder. Årets resterende 10 måneder var jo toppe, men det ble nesten helt glemt og kom helt i skyggen av nedturen i november og desember. Det gav meg et lite løft å lese bakover. Har funnet kompasset igjen.

 

Nå har jeg ryddet i klesskapet mitt, sortert slik at det blir greiere om morgenen; har litt problemer med å kaste klær, men det må til nå, masse jeg aldri bruker. Og mannen har ryddet, og fant under alt rotet en nesten ny kjempefin kornblå genser som han nesten ikke har brukt, fodi han rotet den bort rett etter at han fikk den. Men den lå underst i haugen gitt.

 

I ettermiddag blir det en styrkeøkt og litt yoga i heimen. Trapper ned på treningen nå når jeg spiser så lite som nå . Ikke noen krevende dansetrening en stund fremover. men styrketrening og gåturer står på planen.

 

Rolig helg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianna! Her er det mål i blikket :D

 

Synes du er tapper som prøver deg på pulveret, men forstår deg godt... Burde sikkert gjort det jeg og, for å få litt fart på sakene...

 

Jeg er litt redd for det pga min tarmbetennelse, vil liksom ikke utfordre skjebnen, og aktivere sykdommen min!

 

Blir spennende å følge deg de neste ukene, lytt til kroppen din! Jeg ønsker deg lykke til, dette tror jeg at du får til!

 

God helg, Julianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Anitgro; tror på det her, og foreløpig ser det veldig bra ut.

 

Gårsdagen gikk over all forventning; bevilget meg en pepsimax, og en soyalatte. Men må innrømme at på kvelden fikk jeg en liten "low" og da hev jeg inn på noe Norvegia.

Så film på kvelden " The Network Society" som kan anbefales på det sterkeste. Historien om facebook er fascinerende.

 

Igår ble det en styrkeøkt på ca 30 min i kjelleren. Nå klarer jeg faktisk 4x 10 armhevinger med helt flat kropp langt ned. Målet er 20 og det tror jeg går fint sånn ca april. Planken er så mye verre, men den er vel noe av det beste man kan trene. Så der funderer jeg på å begynne å ta den kjempeofte, så jeg får opp stryrken der.

 

Idag har jeg tatt en rolig yogaøkt i kjelleren sammen med Wii på 40 min. Den er jo betydelig lettere enn på Elixia, men synes det er greit å "øve" hjemme. Det er så nydelig vær, så jeg kommer meg ut av døren på en liten tur snart.

 

Har masse energi; husarbeidet går unna:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg blir sliten bare jeg leser alt det du greier. Jammen altså - jeg er imponert! 4x10 armhevinger er jo (i min målestokk) intet mindre enn fantastisk:D Du må jo gå på Duracell.....kanskje det er pulveret?? Tuller....det er nok din gode vilje!

 

Det går bra med pulveret skjønner jeg! Er det kun det du tar inn eller erstatter du noen måltider?

 

Ja, - by the way - du nevnte inne på Våryr-tråden at vi burde ta med bilder på Trysilfjellet, men jeg så nå nettopp at vi ikke hadde kommentert det. Klart du ikke var oppesen da - Ninass har jo sagt at det skal være mer sånn feire-seg-selv-opplegg og vise-oss-litt-fram-samling....:-)....så hva er vel mer naturlig enn et godt gammeldags skryte-album da, tenker nå jeg...:D

 

Lykke til videre med pulverukene dine Julianna - skal se du blir en feiende flott Pulverhekse...he-he

 

Ha en flott søndag videre og ei ny flott uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det fungerer, det har du bevist før, så dette kommer til å gå så det suser. Flink er du som orker dette regimet. Jeg prøvde jo Easylife i fjor og var ikke sulten, men syntes det var helt pyton.

 

Men sånn er det. Ting som passer for den ene passer ikke nødvendigvis for andre. Jeg lurte på om jeg skulle ta et par dager med Nutrilett. Ikke så mye for slankingens del, men mer for å "skylle gjennom" kroppen litt.

 

Jeg skal fokusere denne uken. Har sagt det før, men ikke vært bevisst nok.

 

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg trøtt, skikkelig sigen.

Går såå tregt her på jobben, får bare gjort halvparten her

Det er nok min ganske vanlige mandagsslapphet.

Jeg liker ikke mandager, det er ganske klart. Har klaget på mandager i ganske så mange innlegg.

Vel, det er jo ikke så ille.

Men det er veldig kjedelig å ikke kunne putte noe i gapet.

Så idag må jeg bare få frem styrken, snakke masse med meg selv.

Nå VIL jeg ned i vekt. Vil ha masse resultater.

Kan ikke klage på det enda hvertfall.

 

Ja Ninass vet det funker, må bare være sterk. Vet det går bedre etter først uken også. Men det er hard jobbing hver dag, det å slanke seg, uansett opplegg. Må ha fokus hele tiden jo! Så kjør fullt fokus Ninass, det vet jeg du er god på! Sommeren venter like rundt hjørnet, og tenk så deilig det blir. Vi bruker tiden nå med fullt fokus, så er det bare å slappe av til sommeren. Trening og kosthold skal være på stell da også, men vi trenger ikke bekymre oss for om vekten går ytterligere ned. Det blir deilig. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var vanskelig på alle vis, men roet meg ut på kvelden med en bok.

Var bare ikke motivert og synes veldig synd på meg selv, masse negative tanker.

 

Lagde middag til de andre, spiste ingenting, men ut på kvelden tok jeg to små kjøttboller. Tenkte jeg kunne ta en til, men da var det en stemme i hodet som sa "hold an" hvis du fortsetter nå bærer det ut på. Så heldigvis kuttet jeg der. det ødeleghger veldig på det mentale med slike små utskeielser for meg.

 

MEN

jeg sov dårlig og var i ulage i natt.

Forklaringen kom på morgenkvisten, jeg var jo helt dehydrert.

Det vistes på vekten også, men en liten oppgang.

Ble skikkelig forbanna på meg selv, for jeg var virkelig slapp i går på vanndrikkingen. Ble vel under 2 l og jeg skal hvertfall opp i 3l.

Så de gode tallene jeg går og venter på kom ikke, og jeg skylder på meg selv.

Så nå er jeg ekstra motivert, drikker masse vann, og sier til meg selv, at hold ut, det kommer snart det du venter på.

 

Synes så synd på meg selv i går, men nå tenker jeg; Gjør en ekstra innsats nå, så kan du spise vanlig mat uten å tenke på vekten fremover. For det å hele tiden gå å knuge å ikke få det man vil ha og å være sulten, fordi man skal ned i vekt, er så slitsomt. For meg funker det bedre å ta et skikkelig skippertak. Så det motiverer nå å tenke slik. Husker fra i fjor at dette var de verste dagene, så det er bare å komme seg over denne kneiken.:-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i dag er bedre! Har du fått i deg nok vann, nå da?

 

Heier på deg, Julianna, og din stå-på vilje! 14 dager med pulver er ikke stas, det vet alle som har prøvd :)

 

Ta vare på deg selv disse dagene, tenk egenpleie, varmt bad, spa, og god kopp te og pledd! Og kanskje en film?

 

Fordi du fortjener det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...