Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Idag har alt vært tungt. Kjempestøl etter styrketreningen igår, og generelt ganske kraftløs. Har vært ganske sur også. Så nå har jeg bestemt at jeg bare skal slappe helt av. Ligger på soffaen og ser på TV, og er helt slapp. Kan leve med det på en søndag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

Fy søren så slapp jeg var i går. Deilig å kjenne at jeg er en annen idag, energi og humør er tilbake: motivasjon og fokus likeså.

 

Det ble 12 trimpoeng forrige uke. Denne uken er ambisjonen å dempe meg litt: jeg skal trene 4x ganger:

 

Mandag; Jogge 30 min, energiYoga 70 min

Onsdag: Kondisjon 45 minutter; styrketrening 20 minutter; armer, bryst

Fredag: Dansetime og 20 min. styrke; rygg og skuldre

Søndag: Dansetime og 20 minutter styrke: ben og mage og armer.

 

Matplanen er på plass; det meste er handlet inn, så da er jeg lugn på at dette kan bli en bra uke.

 

Stå på alle sammen; vi får til dette! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det går fnt; er ikke så oppesen som i begynnelsen av januar. Men gjør det jeg har planlagt sånn 85 - 90 %.

Og det er jo sånn det er vel.

Følger matplan, drikker vann og nå har jeg trent etter planen; 45 minutter på sykkelen og 20 minutter styrke; 3 trimpoeng i boks, og 6,5 hittil i uka.

 

Det jeg sliter med er mellommåltidene; og så er jeg redd porsjonene til middag avogtil blir litt for store. Så porsjonskontroll må jeg øve på og bli bedre.

 

Idag laget jeg kjøttpudding, og den er så kjempegod. Spiste nok litt mye av den.

Laget dobbel porsjon, så nå har vi en ferdigmiddag nesten, til en dag hvor vi ikke orker å kokkelere så mye. Kjekke greier.

 

Kroppen føles fin.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei. Ja du sliter litt med mellommåltidene. Jeg har fått beskjed om å ta en extra skive i mellom måltidene. Å jeg syns det er vanskelig. For da føler jeg meg helt stappa. Nei er ikke så lett det der. Men veier du ikke maten? Det er litt lurt hvis du føler at du tar for mye eller for lite. Da kontrollerer du det lettere en å ta det på øyemål:-) Bare et tips. Men du hjør vel det:-) Jeg heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jobbet lenge idag, og siden det ikke var treningsdag i dag, gikk det helt greit. Ikke noe stress, gjorde meg ferdig på jobben, handlet på vei hjem, og fikk meg middag ca kl 2010. Lagde kyllingwok med ingefær og chili for første gang. Fy søren så godt. Den tror jeg blir en schlager her i heimen.

 

Synes det er avslappende å ikke ha noe jeg må ikveld; og kjenner at jeg har godt av dette. Lugne det helt ned; jeg MÅ ikke trene nesten hver dag. Må prøve å finne en rytme som jeg kan leve med på lang sikt også, selv om jeg nå egentlig har mest lyst å sette alle kluter til for å få mest mulig vekttap før april. Men så er det dette med å ikke brenne av for mye krutt. Må nok bygge opp formen mer for å trene så mye som jeg gjorde i juleferien. Har jo prøvd å kutte vekt før, og ikke klart det, og kanskje forklaringen ligger i dette; opp som en løve og ned som en skinnfell er det jo noe som heter.

 

Humøret er supert for tiden; lugn og glad, og sover også veldig godt.

På jobben får jeg skryt for at lunsjmatpakkene mine ser så gode ut; typisk salater eller middagsrester. Og jeg synes det er topp, for etter mye strev har jeg beynt å få dreis på lunsjene. Enten middagsrester, elelr så lager jeg en kyllingsalat etter å ha stekt opp kyllingfilet kvelden før. Favoritten for tiden er kylling med ruccola, pinjenøtter , cherrytomater, sukkererter og balsamico. Godt og mettende.

 

Hei Dronninga; ja jeg tror cluet med middagen er å bli flinkere å veie. det kan bli vel omtrentlig noen ganger, som igår. Ble nesten dobbel porsjon. Ihvertfall en og en halv:-). jeg heier på deg også:-)

 

 

Ser frem mot veiing og måling denne uken. Håpet er lyseblått:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Mmmm. Disse lunsjene dine høres gode og sunne ut:-) Du har nok klart å gå ned denne uken. det kjenner jeg på meg. Jeg prøvde kyllingfileer med aprikosesaus til. Står i kursbok1. Den var kjempegod. Fikk grei beskje om å lage den flere ganger ja. Er mye godt i disse bøkene. Jeg har prøvd meg litt fra. Jeg syns det er litt spennende å lage noe nytt og ikke bare det en pleier å lage:-)

Du har veiing til lørdag du. Jeg stikker innom deg får å se resultatet.Du har sikker klart det. Jeg heier på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carinato

Ja, da var jeg tilbake her, har vel iallefall vært på 2 veiinger siden jeg skrev inn her, og det er nøyaktig 2,7 kilo siden!!! Synes det går greit. Kommet godt i gang med trening også, 11 poeng forrige uke, så denne uken blir det 10 poeng, som er målet. Forsøker å jogge litt også, går greit, men fytte rakkern så tungt, føler meg som en tung tung sekk der jeg vralter gatelangs, men gud hvor godt det er når jeg kommer hjem.!!!!

Ser det går nedover med deg også, du er jo superflink til å trene, det står det respekt av, det er jo den dørstokkmila som er så lang.....

Men vi holder motet oppe. Blir rødvin og deilig kylling i kveld. Veiing Onsdag, håper på ett kilo, men det spørs vel, har jo hatt flying start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja hva skal jeg si til ukas veiing og måling.

Skarve 200 gram ned og 2 cm.og totalt 1 kg ned i januar måned.

Ikke så mye synes jeg, og langt bak målsettingene mine. Vel var jeg kanskje litt overoptimistisk i begynnelsen av januar, men det er vel en mellomting.

Ja nå er jeg litt irritert. Tydeligvis noe jeg gjør feil. Og jeg synes jeg får lite betalt for all innsatsen.

 

Men har ikke tenkt å gi meg; er i tenkeboksen og funderer på hvordan jeg skal legge opp løpet fremover. Må ikke miste motivasjonen, selv om jeg kjenner den har falmet litt i løpet av januar. Og det må jeg finne ut av.

 

Dronningen som du ser ble ikke veiingen som jeg håper, men bedre en ingen ting, trøster jeg meg med. Håper det går bedre med deg:-) Humøret er ikke helt på topp en lørdag formidag, men jeg har meldt på på en time på Elixia, så blir vel bedre humør etter jeg har trent. Det hjelper jo alltid.

 

Heisann Carinato; har lurt på hvordan det går med deg; Og dette var utrolig positivt. Du stimer jo avgårde med full kurs mot målet i april. Nå i siste kalde januardagen ser jeg nesten for meg en 42-år gammel dame i fancy outfit på dekket av en lekker båt på et blått hav. Det er tydelig at det du gjør er helt riktig, så du må for all del holde fast i de gode vanene du har lagd deg! :-) Jeg heier på deg, og håper det løsner litt mer her også. Idag er det nesten 20 grader i San Diego, og jeg håper jeg kan reise dit snart med klær som sitter løsere på kroppen enn de gjorde ifjor. Vi står på; for å nyte solen og varme dager i nette klær er bedre enn sjokolade og potegull, og store middagsporsjoner. ..ja nå tar jeg helt av her.

 

Nå drar jeg og handler inn helgematen, og så drar jeg på en hyggelig liten lunsj og så kaster jeg med ut i en kampsporttime. Har ikke vært på det før, så jeg er spent på hvor støl jeg blir etterpå. Skal bli bra å slå og sparke litt idag... hehe :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

heng med hode julianne. Det er bedre en å gå opp. Noen ganger er kroppen sånn. At alt stopper litt opp. Kroppen må få tenke og føle på det å få sunn mat og mye trim. Kan jo tenkes du går ned mere neste uke. Du må ikke gi opp nå. Du som er så godt i gang:-) Stå på og ikke gi deg. Da er det kg som vinner løpe:-) Du er vinneren vettu:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carinato

Heia! Takk for hyggelig melding på min nye tråd:-) Klart jeg skal følge med deg i kampen mot kiloene:-) Håper du fikk sparka fra deg i går, sånn at humøret steg noen hakk. 1 kilo i januar er 1 kilo!! Du har jo gått ned i vekt ikke sant?? Så har jeg jo registrert at du trener mye, og det har vel litt å si? Men det viktigste er jo at du ikke mister motet, og det er jeg sikker på at du ikke gjør!!! Og tenk på at du har gått ned ett helt kilo, det er 2 småpakker med smør!! Det tenker jeg....

Fortsett den flotte jobben!!!

Blir vanskelig å si noe om hva du kan gjøre annerledes, men det er ikke sikkert noe trengs å endre på, annet enn å smøre seg inn med masse tålmodighet!!!

 

Stå på dette skal vi greie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det har vært en deilig helg hittil; har fått sovet godt, og roet meg skikkelig. Kjenner at motivasjonen er på plass. Og det hjelper overaskende mye å skrive ut frustrasjonene her, da blir det bearbeidet og det bringer meg videre i denne prosessen.

 

Var på kampsporttime på Elixia igår, første gang på den. Og det var timen sin. Skikkelig morsomt. Masse slag og spark; og å bokse mot puter kjente jeg var deilig for psyken. Tror kanskje man skal slå litt innimellom. Foruten de høye sparkene og slagene med armene, var det masse kondisjon, og en egen styrkedel. Fikk gjennomtrent hele kroppen følte jeg. De var ekstra mange menn på den timen, og det var litt annerledes, og morsomt.

 

Dronninga og Carinato; neida skal ikke gi meg. Og er jo enig i at 1 kilo ned er en kilo ned. Om det er slik at det er alt jeg kan få på en måned, så får det være slik. At andre får det lettere, får så være. Og det beste er å fokusere konstruktivt på hva jeg kan få til, ikke hva jeg ikke kan få til.

 

Har tenkt en del på opplegget mitt og om jeg gjør noe feil.

Jeg tror kanskje jeg spiser litt lite, i forhold til hvor mye jeg trener. La for sikkerhet skyld inn tallene i formelen, og kom til at basert på 12 trmpoeng i uken ligger kaloribehovet på 2400 per dag. Og da skal jeg ligge på meny 3. Hmm. Det ga meg noe å tenke på. Jeg ligger stort sett på 1600 kcal, OG jeg trener ofte mer enn 12 tp i uka.

Og kanskje er det grunnen til at jeg blir slapp etter å ha trent masse...Må tenke litt på dette, og har lyst å prøve ut en uke elelr to med 1900 kcal. Kan ikke tape så mye egentlig.

 

Når det gjelder treningen, har jeg en tendens til å ta noen skikkelig harde økter som slår meg litt ut, Kanskje må jeg satse på mer jevnhet; altså gåturer på 1 time flere ganger i uka, selv om det ikke er så heftig og gøy som dansetrening. Kanskje kan jeg bare ta de hardeste øktene i helgene, ihvertfall foreløpig. For i så tilfelle kan jeg få til jevnere bevegelse i løpet av uka, enn hvor jeg må begrense det til 4x. Selv om det er deilig å ikke måtte ut på en økt hver kveld, har jeg tro på dette med jevnhet på et lavere nivå og at det nok er mer optimalt for å få til vekttap.

Hvis jeg f.eks går 60 minutter 4x i uka i hverdagene blir det 8 tp. Så kan ta ut behovet mitt for å ta i skikkelig i i helgene, når jeg kan sove mer og har roligere dager. Dvs at jeg ikke får løpt så mye som jeg har lyst, men det kan komme etterhvert. Når grunnformen er litt bedre.

 

Hmm, tanker som jeg må bearbeide litt; dvs om jeg skal spise mer, og om jeg skal legge om treningen til gåturer og annen trening i helgene. Kanskje jeg skal ta en prøveperiode på to uker.

 

Anyway, nå skal jeg sykle litt foran TV´n og så kommer mannen hjem fra turn til nord-Norge om ca 1 time; det blir kos å se han igjen.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Må innom litt her. Har vært travelt i begynnelsen av uka, men nå var det en liten fin luke.

 

Har konkludert emd at jeg spiser for lite: det er derfor jeg blir helt utkjørt av treningen; kroppen har ingen steder å hente energi fra etter et par harde økter. Tok en test på Elixia igår sammen med PT. Og hun var helt sjokkert når hun hørte at jeg spiste ca 1600 hver dag. Både i følge Grete Roede sin beregningsmåte og hennes avanserte vekt, er det kaloribehovet før noen som helst aktivitet. Så nå skal jeg opp på ca 1900/2000 jevnt over, med samme treningsinnsats.

 

Vekten viste også at fettprosenten er redusert ganske mye, og at jeg har lagt på meg ca 2 kg i ren muskelmasse. Så det var jeg fornøyd med. Har klart noe selv om jeg tydeligvis har sulteforet kroppen

 

Og hvis det er riktig, at jeg må spise mer, for å få fettforbrenningen skikkelig igang gleder jeg meg både til å spise mer, og til resultatene:-). Men jeg tror det. Følelsen i kroppen etter å ha trent noen økter de siste ukene har vært så matt, og det samsvarer ikke med formen min. Jeg må kunne klare ca 5x normale økter i uka uten å gå ned for telling av slapphet.

 

Nå må jeg reorientere meg i kalorilandskapet, etter å så lenge ha vært så flink til å holde 1600. Må finne ut hvor jeg legger til; det blir bare sunne ting da.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Forrige uke ble det 15 tp.

 

Denne uken har jeg hittil 3 stk.

Idag er jeg sliten etter gårsdagens ekstremharde økt, og tar det med ro. Trenger litt tid til å planlegge. Nå har jeg lagt inn matplan for to dager fremover, pg passer på at det blir nok mat. Registrerer inn treningen også, og ser jo at jeg kommer masse i minus selv om jeg har lagt på inntaket mye.

 

Treningsplanen for resten av uka blir da:

 

Torsdag: 60 min Aerobic, enten dansetime + litt styrke eller FitForSkiing

Fredag: dansetime 60 min + litt styrke

Lørdag: Kampsporttimen

Søndag: Skitur

 

Jupp jupp. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fant ut at du har spist for lite da! Jeg tror det er en vvanlig "feil", jeg. Du skal se at kiloene løsner når du øker inntaket til ca 2000. Klart du trenger det, du som er så flink til å trene :P Og jaggu- to kg mer muskelmasse er jo supert!!!

 

Stå på videre- dette fikser du så fint så :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ja det gikk ikke helt som planlagt.

Etter at treningsplanen var lagt, og jeg gledet meg innsats på treningsfronten, sporet prosjektet mitt av...

 

Torsdag begynte som vanlig, og jeg gledet meg til en tidlig dansetime eller fitforskiing time rett etter jobb. Så ble jeg kjempedårlig; dvs skikkelig bomull hodet, hodepine og utrolig slapp i kroppen. Så jeg dro heller betuttet hjem i senga. Og mannen syntes synd på meg, og kjøpte potetgull og godteri. Og det er første gang siden jul, og jeg spiste i vei. Var jo syk. Ble ikke bedre av det. Konstaterte faktisk etter en stund at det ikke var så godt. men spiste likevel opp alt smågodtet og en ekstra Hobby sjokolade. Spiste ikke alt potetgullet. Da hadde magen blitt enda verre. For jeg merket at kroppen ikke likte disse greiene. Og det skal jeg huske; det er bare godt en liten stund, dvs i ganske små mengder. huskelapp, huskelapp, huskelapp .

 

Fredag var like ille, men jobbing ble det lite av; hodet var fullt av bomull og kroppen tappet for krefter. Jeg klarte å holde meg unna godteri, selv om jeg følte veldig for sånn trøst da også. Trening kunne jeg bare glemme.

 

Har ikke hatt feber, så idag konstaterte jeg, at det må ha vært pms. Som ventet kom mensen idag, men jeg er litt sjokka over at pms kan sette meg sånn ut. Vel har et vært mye stress på jobb i det siste, og det kan nok påvirke formen, men jeg synes dette er vel i overkant heavy.

 

Nå bør jeg komme meg i bevegelse, men må innrømme at jeg ikke har lyst. Er skikkelig slapp enda, selv om jeg nå er 10 ganger bedre enn de andre dagene.

 

Vekta ligger på det samme denne uken, og det er kanskje bra, siden jeg har fått mensen. Har ikke målt cm denne uken, ikke noe poeng i det.

 

Vel vel, jeg gir meg selv kanskje litt slakk idag når det gjelder trening, og så får jeg komme meg på sporet igjen.

 

Takk for hilsen Soleia:-) satser på å fortsette jobben med å øke muskelmassen, etter en liten detour, denne uka.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Og så glad jeg er for det!

Kropp og hode som virker igjen - jippi!

Så idag har jeg masse jeg har lyst å gjøre.

 

Skal ut i det vakre hvite vinterlandskapet, og hvis mannen har latt noe være igjen skal jeg søren meg måke også. Deilig vinterstemning.

Så er det masse husarbeid, først og fremst klesvask, som jeg må ordne.

Jeg tror jeg skal starte med litt Yoga dvd inne, og så måke, og så gå tur med lydbok på øret.

God søndag! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

1725 kcal

2, 5 trimpoeng - spinning 45 minutter, 30 minutter lett styrke

1,7 liter vann.

 

Mandager er slitsomme dager. Men jeg holder meg til planen. En grå dag blir ikke bedre av å skeie ut.

 

Imorgen blir det 1 time tøff styrketrening satser jeg på.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
1725 kcal

2' date=' 5 trimpoeng - spinning 45 minutter, 30 minutter lett styrke

1,7 liter vann.

 

Mandager er slitsomme dager. Men jeg holder meg til planen. En grå dag blir ikke bedre av å skeie ut.

 

Imorgen blir det 1 time tøff styrketrening satser jeg på.

 

:-) :-)[/quote']

Fy søren å flink du er til å trene da Julianne. Det er jo kjempe:-) Stå på vidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte dårlig, fordi jeg sov dårlig i natt, Stress. Etterhvert ble dagen riktig bra, og etter styrketimen ikveld, var jeg riktig oppesen igjen. Deilig å trene litt tøff styrke.

 

Liker å trene, bevege meg litt hver dag, gjør så godt for kroppen. Så takk for det Dronninga, føler meg litt flink også. Og drømmer om belønningen, dvs et par klesstørrelser ned. Det blinker i det fjerne.

 

Nå er avreisedato for California satt; 28. mars flyr vi avgårde med Lufthansa (De går vel kke konk med det første). Det er ca 7 uker igjen, og nå føler at det begynner å nærme seg. Gleder meg til sol og ferie.

 

Har spist bra idag; kanskje litt mye...men pytt pytt jevner seg ut.

 

2313 kcal

2, 5 trimpoeng - dvs 60 min hard styrketrening

2 l vann ca.

Ingen utskeielser.

 

Imorgen satser jeg på en rusletur. Tror jeg blir støl etter idag så det holder.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er skikkelig kjørt etter gårsdagens styrkeøkt - den var tøff, og nå kjenner jeg enda en gang at jeg jobbet hardt.

Så idag har jeg ikke trent, bevilget meg/kroppen bare hvile.

 

1878 kcal

2,2 liter vann

ingen utskeielser. nope

 

Imorra hip hop eller fitforskiing.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som du gjør nå, Julianna, så kommer kiloene etter. Det er jeg overbevist om. Det er enkel matematikk, det :)

 

Jeg er breial akkurat nå, men det stopper vel opp snart for meg også. Denne kroppen er ikke "lagd" for å rase ned i vekt. Men enn så lenge- fornøyd :)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjempemotivert; både av dine resultater og dine heiarop.

Nå SKAL jeg rekke treningstimen idag, selv om skjemaet er tight; supermotivert.

Synes ikke du er breial Soleia; du er bare glad! Uansett bare positivt!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Jeg henger meg på det soleia sier. Stå på det blir resultater etterhvert:-) Kroppen må få venne seg til å gå ned i vekt. Det er derfor GR opplegget tar litt tid. Max 1/2-1kg i uka er vist bra. Jeg også syns det tar tid. Men sånn må det bare bli. Hvis en skal klare å holde seg i den vekta en skal i når vi er ferdige med å gå ned:-) Heier på deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...