Gå til innhold
Gjest Catti

8 kg på 8 uker?? Noen som vil være med å prøve?:)

Anbefalte innlegg

Gjest Catti

Nytt år med nye muligheter! Klisjeen lever enda!

Men det er sant da, nå skal nemlig helsa prioriteres og vekta skal ned.

Målet er 62 kilo på 8 uker. Hardt, men jeg skal i hvertfall prøve. Har klart det før, så må bare finne viljestyrken som har gjemt seg de siste årene. Dette er dag 1, om en uke skal jeg veie meg og da har jeg forhåpentligvis gått ned 1 kg. Vel, da er det bare å ta på seg treningsklærne å komme seg på 3T. Blir "ski"-maskina i dag i 40 min og litt sol etterpå. Må ha noe å se frem til I morgen blir det kondisjon med vekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Jeg har omtrent samme målet som deg, og samme utgangspunkt. 70 kg nå etter jul. I sommer var jeg 63. Er kommet i gang med treningen igjen såvidt, så jeg blir med.

Noe spesielt du gjør utenom å trene? hvor ofte trener du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Skrollan76

Hei!

Dette hørtes ut som en gruppe for meg. Jeg har vært igjennom to kurs i fjor høst og gikk ned tilsammen 15 kilo. Noen av disse har dessverre sneket seg på igjen og jeg er nok opp i ca 70 kilo igjen (skal få veiet meg i morgen) Vil tilbake i god fast form og har begynt det nye året med sunn mat og har store planer om å få trent i kveld. Tror jeg vil ha stor nytte av å gjøre dette sammen med noen som kan motivere meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Catti

Så bra dere vil være med:) Jeg prøver å gå til (20 min nedoverbakke) og fra (30 min oppoverbakke) jobb. (Bor ganske høyt opp).

Har som mål å komme meg på treningsstudio annenhver dag, ca, 1 time. Liker å jogge, steppe, bruke "ski-maskina" og trene vekter med apparater. Har en feil i skuldrene, så burde strengt tatt trent mer vekter. Hadde også vært gøy å prøve yoga for å bli litt smidigere:)

Ellers så har jeg ei venninne med hund, så tenkte å gå en time med henne de dagene jeg ikke er på treningsstudio.

Til frokost og lunsj har jeg begynt å spise 1 dl havregrøte blandet med vann, en halv banan og 2-4 ss med Sans youghurt med vaniljesmak. Til mellommåltid en frukt eller en energibar om jeg skal på trening eller har trent og en vanlig porsjon med middag. Har en tendens til å bli 2 porsjoner, så her må jeg være streng med meg selv! Til kvelds blir det en kopp te da jeg ofte spiser middagen ganske sent pga jobb og trening. Prøver å unngå for mye pasta, ris og brød da jeg vet jeg legger på meg lett av dette. Og alt av sukker selvfølgelig, men på lørdag er det lov:) Jeg veide 63 kg for et år siden og dit vil jeg igjen, og det asap!!! hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Jeg har to småttinger og en mann som også vil trene, så det skal fordeles godt.

jeg trener step på mandag og total styrke og core på fredager. I tillegg forsøker jeg å få til en time til i studio,men om ikke så har jeg elipsemaskin hjemme. Nå skal jeg legge inn et ekstra gir, og forsøke å få gått en tur om kveldene i tillegg.

Etter andre svangerskap gikk jeg ned 25 kg ( + 10 kg for ungen ) fra mai til oktober 2007.spiste sunt og gikk hver dag. Ikke så lett å få til nå :-)

Men i allefall, et tips for middag: Spis på mindre tallerken, og fyll halvparten av den breddfull med grønnsaker. Så kan du toppe den med all den middagen du kan få plass til på resten. Fungerer for meg som bare det. Psykologisk, men bedre å se en full tallerken enn en som er halvtom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest wejos

så jeg har lyst til å være med. Trener ikke så mye som dere, men planlegger å komme i gang på treningsstudio om et par uker. Jeg, for min del, lager bare så mye mat som jeg får lov til å spise. Jeg har en sønn som er litt overvektig også, så vi spiser det samme. Lager akkurat så stor ris, spagetti eller risrasjon som vi får lov til å spise og masse grønnsaker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Skrollan76

Godt tips dette med å bruke mindre tallerken!

Har kommet relativt godt i gang. Har ikke fått trent så mye, med unntak av en times økt på ellipsemaskinen i går kveld. Når det gjelder maten er jeg så langt relativt godt fornøyd: har spist det jeg skal i forhold til grete-rode menyen. Så da gjenstår det å se om jeg gir sine utslag på vekten. Veide meg tirsdag morgen og den viste 71,2 kilo. Vil gjerne ned i 62-63 kilo. Hvor ofte veier dere dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Jeg gjør den "offisielle veiingen" en gang i uka, men jeg bruker gjerne veie meg på morgenen hver dag.

Denne uka har jeg allerede fått trent tre ganger, og holdt meg fint til antall kalorier. Har faktisk ikke hatt noe særlig lyst på snacks og godteri. I helga blir det nok noen utskeielser, men skal forsøke å holde meg.

God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest mindremeg

Hei

Jeg blir gjerne med her,omtrent samme vekt og mål så dette høres bra ut.Jeg er veldig motivert for å bli kvitt de 10 kiloene som "plutselig"dukket opp.Har ikke små barn å forklare det med heller.....bare god mat og lite aktiviteter.Skal på frste møte på onsdag:gleder meg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Da var det rapport etter første uke: -1,6 kg.

Ganske fornøyd,men litt sur på meg selv for å ha skeiet ut med sushi og pizza i helga

Denne uka skal det strammes ytterligere inn, så skal det bort.

Prøvde noen av jeansene mine i går kveld, og da ble jeg bare surere.

Nå skal kiloene bort, det er sikkert og visst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Skrollan76

Dette var jo kjempebra Storelykkeliten! Høres ut som om du er kommet veldig godt i gang.

Har veiedag i morgen og er veldig spent. Har skeiet litt ut i helgen, men har ellers vært flink både med trening og mat, så dette blir spennende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Catti

Så flink du er storelykkeliten!:)

Jeg har ikke vært flink i uka som gikk:(

MÅ ta meg sammen denne uka. Skal gå til og fra jobb i mårra, spise sunt og trene en time på 3T!

Får skrive rapport her inne i mårra, så jeg føler meg litt mer presset til å være flink:)

Ønsk meg lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Husk at når man har skeiet ut, så er det beste man kan gjøre å tilgi seg selv, og så starte på nytt.

Stå på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Skrollan76

Ikke så veldig fornøyd; kun ned 500gram.

Jeg har trent relativt bra og spist veldig bra så jeg hadde trodd det skulle vært mer ned, men jeg har et spørsmål; hvor mye virker mensturasjon på vekten? Har nemlig fått denne nå........

Vel, får vel bare trå til og fortsette å spise og trene riktig, så kommer vel resultatene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Mensen virker faktisk bra inn på vekten. Dersom det er dag 1 eller 2, så har man vanligvis endel vann i kroppen, og det innvirker jo negativt på vekten.

Blir sikkert bedre neste uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Denne tråden ble veldig død? Er det noen som er med ennå?

Jeg hadde veiedag i går, og har gått ned 1 kg til, totalt 2,6 kg på 2 uker.

Fornøyd med det :-)

Men sliter litt med søtsuget i helgen, dessuten skal det alltid spises pizza i en eller annen form, og det innvirker direkte.

Ja, ja. ny uke, og målet er 1 kg denne uka også.

Håper det er noen andre som fremdeles er med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Run

Melder meg gjerne inn her jeg også!

Kiloene har kommet snikende på de siste åra.... Er 1.67 m høy, og da vekta stoppa på 70 kg, fant jeg ut at nok er nok!! Før jeg fikk mine tre barn var jeg 52 kg, så det har blitt noen kg.. Men målet mit er å komme ned på 63 kg, i første omgang. Så kanskje ned til 60.

Etter veiing første uke, stod vektnåla fortsatt på 70 kg. Deprimerende. Men skylder det på at jeg har fått mere muskler...

Etter uke to, viste den 68,5 kg. Der er jeg nå.

Spiser middager etter GR-oppskrifter, og er ellers flink til å spise "riktig" mat.

Klarer å holde meg unna snop, bortsett fra lørdager da. Da MÅ jeg ha litt!

Anngående trim, så går jeg en times tur ca 4 ganger i uka. Pluss min. 30 minutt

på trimsykkel hver dag. Ofte 2*20 minutt. Vet med meg selv at hvis jeg trener noe mer enn dette, går jeg fort lei.

Så år vi håpe da, at dette holder:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil henge litt med dere. Har omtrent samme mål, men er litt sikker på om jeg skal sikte på at det skal gå så raskt. Jeg har bestemt meg for at det er nå eller aldri, og da vil jeg gjerne sette meg noen mål jeg vet det er mulig å nå... Starta forrige uke og har gått ned 1,6 kg. Ganske stolt av det!

Ønsker å veie 60 kg når jeg er ferdig, og tror det kan være lurt å sette meg noen delmål på veien. Tror første mål skal være under 70 før 22.2. Da fyller jenta mi 2, så nå bør svangerskapskiloene bort!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Ble glad da jeg så at det fremdeles er "liv" her. Hyggelig å ha noen i samme situasjon. Nå har jeg min tredje veiedag til helgen, og det ser ganske lyst ut. Jeg veide nesten 70 kg etter nyttår, og nå ligger den ned og vipper, så kanskje jeg ser 65 tallet neste uke ( med noen tall etter komma da :-) ).

Jeg falt og slo meg i går på halebenet, så trening i dag utgår. Men satser på at jeg får trent en dag i helgen i stedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest storelykkeliten

Jepp, det gå riktig vei. minus 1 kg fra forrige uke, og totalt 3,6 kg på 3 uker. Nå kommer jeg inn i buksene mine igjen, heldigvis. Uka som kommer kan bli vanskeligere å være like flink. Har sykt barn, skal ut og spise og får ikke trent så mye som jeg bruker. Men, skal prøve så godt jeg bare kan.

Hva er status for dere andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider