Gå til innhold

* Ned i vekt for livet *


Gjest Anitamor

Anbefalte innlegg

Gjest Anitamor

Hei alle sammen!

 

Jeg heter Anita, derav nicket. Jeg er gift, har tre barn og bor i Oslo. Mitt liv har vært fyllt av fokus på slanking. Opp og ned og opp og ned. Dvs, jeg lå lenge og vaket rundt 75 før jeg ble gift og fikk barn. Etter det har vekten økt i takt med barna. Dog gikk jeg ned 20 kilo mellom nummer 2 og nummer 3, men nesten alle de er på igjen nå.

 

Utgangspunktet mitt nå er 90 kg. Fordelt på 175 cm. Jeg ønsker meg ned i 73 kg der jeg var før jeg ble gravid med hun som nå er 3 år gammel. Jeg kunne sikkert vært enda tynnere, men på 73 kg føler jeg meg FLOTT! Og da skal jeg si meg svært fornøyd når jeg kommer ned dit igjen.

 

Jeg skal skive litt om HVORFOR jeg vil ned i vekt også:

 

1: Jeg vil se fin ut på bilder med barna mine.

2: Jeg vil ikke dø ung grunnet overvekt.

3: Jeg vil kunne kjøpe klær i vanlige størrelser igjen.

4: Jeg vil kunne gå på stranden til sommeren og se normal ut.

5: Jeg vil kunne glede meg over et eple igjen. Ikke alltid hungre etter søtt.

6: Jeg vil orke å løpe rundt med barna mine.

7: Jeg vil være så fornøyd med meg selv at jeg ikke kvier meg for å gå til sengs med mannen min.

8: Jeg vil være glad i meg selv.

 

 

Planen er å enkelt og greit spise mindre og trene mer. Jeg kommer meg lite ut på kveldstid. Eller, jeg kan komme meg ut på en og annen tusletur, men på denne tiden av året foretrekker jeg innetrening. Jeg har en ergometersykkel som hjalp meg ned 20 kg sist og som har vært i bruk mye siden den gang. Den har i det minste sørget for at jeg ikke har gått enda mer opp.

 

Jeg tenkte jeg skulle satse på 5 ganger med sykling i uken. Da sykler jeg mellom 10 og 20 km og forbruker mellom 370 og 720 kcal.

 

Jeg skal gi meg selv en skikkelig premie når jeg når mine første 5 kilo minus og er på 85 kg: En Polar pulsklokke som jeg har så lyst på. Ideelt sett burde jeg sikkert kjøpt meg den nå, men jeg ser at den er en så stor gulerot at den skal få være premie :-)

 

Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger her inne og jeg skal gjøre mitt beste for å følge opp så mange av dere andre her også!

 

La oss nå målene våre sammen alle sammen! Måtte vi alle sammen gå sommern i møte litt mindre enn idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitamor

Jeg surfet innom en annen slankeside som jeg brukte mye for et par år siden i går kveld. Da jeg leste mitt første innlegg der fra høsten 2005, gikk det opp for meg hvor mye sterkere psykisk jeg har blitt de siste tre årene. Jeg tror ikke jeg har vært så langt nede før som den høsten. Alt gikk på vekt og den utrolige fortvilelsen over å ikke klare meg en eneste dag uten å kjøpe noe søtt og spise det.

 

Nå er situasjonen en helt annen.

Selv om jeg "bare" er 5 kg lettere enn da, er jeg en helt annen som menneske. Jeg er så mye mer glad i meg selv. Jeg har tro på meg selv og jeg vet jeg kan få det til! Og DET er en verdifull følelse å ta med seg.

 

Jeg hadde tenkt til å sette meg delmål fremover mot sommeren. Men jeg har det med å sette meg for høye mål. Når da målene ikke blir nådd, går jeg på en liten smell og det er lett for litt (les:mye) sjokolade å snike seg inn i munnen min.

Derfor setter jeg ikke opp noen fancy delmål.

Målet mitt er å komme meg ned på 70-tallet. Aller helst 73 kg, men 79 er også flott! Det får skje i det tempoet jeg klarer, men det er en udelt fordel hvis jeg kan føle meg litt mer vel før sommeren ;-)

 

Jeg glemte forrsten å fortelle at jeg allerede har syklet 47 km på ergometersykkelen min i år. Ingen dårlig start det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Høres ut som du har en god plan, så dette er jeg sikker på at du klarer.

Høres ut som vi er ganske like (bortsett fra alder). Jeg startet på 90 kilo i fjor. Tok bare av 5 kilo i 2008, men har nå satt i gang med et bestemt mål for midten av april.

Her blir det også spise mindre og sunnere og bevege meg mer.

 

Lykke til. Vil følge med deg videre,

 

(min tråd: stillstanden har vart lenge nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitamor!

Kjempehyggelig at du ble med i facebook-gruppen vår! Det blir koselig å følge hverandre fremover!

 

DET ER TRE PLASSER IGJEN PÅ FB-GRUPPEN, FOR DE SOM VIL NED 10-15 KG. SEND MEG PM HVIS DU VIL VÆRE MED! (Jeg er ikke på nett hver dag, og tar med de som skrev først hvis det er over tre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitamor

Tenk det - jeg gleder meg faktisk til dagens trening. Jeg skal sykle foran tv'en i kveld og det er faktisk en god følelse å kjenne at det svir litt i lårene. Det å føle man bruker kroppen sin. Godt er det! Utrolig nok.

 

Jeg håper bare jeg raskt ser noen resultater at den sunnere livsstilen og all treningen, ellers kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at det er lite motivernede med stillstand på vekten uke etter uke.

 

Jeg føler meg jo som et berg, selv om virkeligheten ikke er fullt så ille. Så har jeg da avtalt med en venninne at vi skal svømme på torsdag kveld. Sist vi gjorde det for et års tid siden følte jeg meg også som en hval, men jeg fikk da hvertfall kommet meg gjennom seansen og svømt 1500 meter. Hun er litt mindre enn meg, men også litt overvektig. Ikke sånn fryktelig skummelt å gå med i svømmehallen med andre ord.

Så har vi en venninne til. Som trener ustanselig og ser deretter ut. Helt perfekt. Jeg har lurt de siste dagene på om jeg skulle nevne for henne at vi skal svømme, og idag gjorde jeg det. Hun hadde også lyst til å bli med! DET blir litt skummelt. Det er ikke så veldig gøy å stå der som et berg ved siden av henne, men det får jeg bare overleve. Jeg nekter å la vekten min drepe det sosiale livet mitt.

Faktisk er hun den jeg tenker på når tanken på sjokolade kommer snikende. Da er den sjokoladen plutselig ikke fullt så fristende mer :-)

 

Jeg fikk forresten syklet i går også. 16,4 km og 600 kalorier forbrukt! Toppers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitamor

Ja, idag er jeg virkelig sliten. Etter tre netter der jeg har lagt meg alt for sent, kjenner jeg at kroppen er helt gåen. Det hjalp sikkert ikke at jeg syklet 20 km i går heller :-) Men deilig var det!

 

Jeg har faktisk klart å sykle hele 83 km på 6 dager. Det er ikke verst!

HVIS jeg orker meg på sykkelen ifag og får syklet 17 km, har jeg klart 100 km på en uke. 10 mil. Det er masse. Hvertfall for meg.

 

For første gang denne uken sitter jeg nå og spiser frokost. Ikke min sterke side. Men idag fikk jeg laget den klar i går. Idag er jeg sulten også, så det passet veldig godt med litt frokost. Jeg spiser Polarbrød Extreme. Det er mye mindre kalorier i dem enn vanlig brød. Mer fiber også. Med litt skinke og en osteskive på, er de ikke stappfulle av kalorier og kan spises med god samvittighet.

 

Forresten hadde jeg jo bestemt meg for å ha en pulsklokke - Polar F11 - som premie når jeg hadde gått ned 5 kg. Men så kom jeg over en til halv pris på et annet forum, og da kan man ikke annet enn å hive seg over tilbudet om å kjøpe den. På mandag er jeg altså eier av min første pulsklokke og jeg er veldig spent på hvordan det blir :-) Det får være premie for den første gjennomførte uken av mitt nye liv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de målene dine for å gå ned i vekt kunne det vært som om jeg skulle ha skrevet dem selv. Det å orke å løpe og herje litt med unga ute, det er pr i dag veldig slitsomt. Så det blir orker ikke- gidder ikke -gå å lek litt selv skal jeg sitte å se på deg..... Og så kan jeg ikke skjønne at min smaboer syns jeg har fin kropp og vil ta i meg i det hele tatt, kroppen min er faktisk bare dissende og magen full av røde merker etter de trange buksene jeg har hatt på hele dagen :-).

 

Syns du har vært kjempeflink med sykkelen, og du virker veldig motivert så dette kommer du til å klare bra.

 

Så fint at dere er 3 som skal svømme, litt enklere da det er en planlagt aktivitet i uken. Og svømming er jo gull verdt trening.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitamor

Jeg orket egentlig ikke å sykle i går. Men jeg visste at hvis jeg orket 17 km ville jeg ha klart 100 km på en uke! Og det var motivasjon nok for å sette seg på sykkelen og sette i gang.

17 km ble unnagjort og jeg er veldig stolt av meg selv som klarte 100 km på en uke!

 

Ellers er jeg i ferd med å bli skikkelig forkjølet, så jeg teller på knappene om jeg skal dra i svømmehellen med en venninne i kveld eller ikke. Jeg får se an til litt senere tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitamor

I går fikk jeg lagt meg tidlig. Klokken hadde ikke passert 23:00 engang da jeg datt i seng. Utrolig deilig. Jeg føler meg litt mer opplagt i dag, selv om formen absolutt ikke er av de beste.

Svømmingen utgikk i går, tror nok det var smart.

 

Idag er jeg klar for mere sykling. Har ingen mål egentlig, men regner med at det blir omtrnt 15 km. Og det er jo bra!

 

I går kveld før jeg la meg fikk jeg også målt meg. Så nå har jeg skrevet opp målene rundt begge lår, magen både når jeg holder inne og ute, rumpen og begge overarmene. Jeg vet ikke om overarmene har stort for seg, men det koster ikk emye å måle dem.

 

Så skal jeg ta nye mål med jevne mellomrom.

 

I går gikk det litt skeis med spisingen forresten. Ikke sånn over stokk og stein, men dog. Vi har en stor bolle med godterier igjen etter julen. Det forsynte jeg meg med noen Opera Mints, en pakke Smurf (av alle ting) og et par små sjokoladenisser. Det kunne vært verre da vi også har en åpnet After Eight i skapet (min store favoritt), men jeg innså faktisk at hvis jeg gikk løs på den, kom jeg ikke til å klare å stoppe :-)

 

Alt sammen er registrert inn og jeg lå på 1900 kalorier totalt igår, så den store utskeielsen var det nok ikke.

Til vanlig ligger på omtrent 1600 kalorier. Tror det er greit siden jeg sykler endel om kvelden.

 

Jeg har oppdaget disse Nutrilett "sjokoladene", Den med peanøttsmak er ikke så verst og kan fungerer greit som et mellommåltid i ny og ne.

 

Lykke til i dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anitamor

Idag ble det årets første skitur for oss. Jeg tok med meg eldstemann og vi gikk 8 km i dag. I følge pulsklokken min forbrukte jeg hele 975 kalorier på prosjektet og jeg er storfornøyd!

 

Grunnen til lite innlegg her siste tiden er at jeg har ligget flatt ut med influensa. Ingen trening i det hele tatt mellom mandag og fredag denne uken. Fredag var første dag med trening igjen, så jeg er spent på hvordan resultatet denne uken blir på vekten.

I matveien går det greit egentlig. jeg har funnet ut at hvis jeg legger meg på omtrent 1600 kalorier om dagen, føler jeg at jeg har fått spist ganske bra, så lenge jeg holder meg til sunne ting.

 

Planen er en liten sykkeltur i kveld i tillegg til skituren, men jeg fås se om jeg orker/har lyst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...