Gå til innhold

"Gamle travere"


Anbefalte innlegg

Katla er tilbake nænænæ, Katla er tilbake, Katla er tilbake... osv

 

Jaja, da er jeg tilbake. Gir aldri opp. Har som vanlig som mål å gå ned mellom 10 og 20 kg fram til sommeren.

 

Som dere forstår har jeg vært her før, men av forskjellige årsaker har jeg gått litt lei, falt ut, gått på kurs, gått ned, gått opp, gått ned igjen og litt opp. Men jeg vet at dette funker, så her er jeg. Det er jo kun i hodet mitt problemet sitter...

 

Da jeg veide meg på mandag, oppdaget jeg at jeg ikke har gått opp, men litt ned siden jeg datt ut herfra i februar i fjor. Det var jo en gledelig overraskelse.

 

Jeg kommer til å veie og måle meg hver mandag og legge resultatene inn her. Er det noen gamle travere som har lyst til å være med så er det veldig koselig. Eller noen helt ferske. Det er like koselig.

 

05.01.09:

 

Vekt: 88,2 kg

Midje: 111 cm

 

Plan for uka: Planlegge dagene (matpakke, matpakke, matpakke), spise mye god mat med fokus på frukt, grønt og fisk. Og drikke masse vann og te.

 

Utfordring: Få nok mosjon. Det er veldig kaldt ute og jeg har ikke kommet meg helt etter lungebetennelsen jeg hadde før jul. Men jeg har hund, så ut må jeg!

 

Mål: Gå ned 1 kg, drikke minimalt med Cola Zero, ikke spise av sjokoladen i skapet og få mer enn 7 trimpoeng.

 

Sleng dere med, da vel!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei gamle traver, en gammel traver her også!!!!

Og jeg vil så forferdelig gjerne, og det må være en karakterbrist et sted, men går ikke slikt an å reparere???

Jeg begynner i morgen med å føre dagbok over alt jeg spiser. Det er første steg for meg. For her går det nok en del ned innimellom det som blir regna med.

Jeg tror jeg må ta en ting om gangen. I morgen blir det det som er prosjektet. Fram emd ei dagbok og nøye noteringer.

Så er jeg i gang. Igjen. Jeg også.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snuppelure! Husker så absolutt navnet ditt, ja.

 

Det at vi er i gang her inne igjen, må jo bety at vi har litt karakter da :(

 

Det med å skrive opp er veldig viktig for meg også. Og veie maten. Jeg kan gå rundt å tro jeg er veldig flink i ukesvis, og så viser det seg at jeg er alt annet. Veldig flink til å lure meg selv, kan du si. Men her er vi!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg er begynt å føre dagbok. I dag har jeg holdt meg til de "lovlige"kaloriene. Men, det ble altfor lenge mellom lunsj og middag, jeg var sulten som en ulv, det skjedde så mye så jeg glemte meg. Og kunne spist mye mer, men greidde gi meg. DET var seier.

Jeg er i gang. Igjen. Og setter meg ørsmå mål denne gangen. Dagsplaner og ukeplaner, ikke mer om gangen.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Krysser fingre for deg!!!!

Jeg strever også, med å finne de sunne alternativene som er GODE! Jeg er ikke av de som liker salater og grønnsaker, så jeg må gjøre noe med dem, krydre, tilberede for at jeg ikke skal fåt vrngstrupen. Jeg baker meg veldig grove rundstykker, de metter godt, og er sunne. Litt godt pynt på og så er jeg fornøyd.

Bakte i går for mannen min hadde bursdag og fristelsene sto og ropte på meg på bordet, kaker kaker kaker. Da tok jeg et grovt rundstykke og var så mett at fristelsene var mindre. Joda jeg smakte, men før hadde jeg ikke smakt, jeg hadde hivd innpå.

Nå skal jeg på reise en uke, og DET er utfordring det. Gå til de dekka bordene der alt godt frister og så velge SUNT! :-)). jeg vil jeg vil jeg vil greie det!

Stå på, pass på å spise så du blir mett, da er fristelsene mindre. Finn ting som er sunne og metter.

Lykke til på vekta!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nøyaktig 1 kg! Veldig fornøyd med det!

 

12.01.09:

 

Vekt: 87,2 kg (-1,0)

Midje: 107 cm (-4 cm)

 

Trimpoeng: 5,8 (forferdelig dårlig. Tror jeg har satt rekord i få trimpoeng. Håper virkelig Mann har vært flink til å gå tur med Hund :))

 

Var veldig flink mandag til torsdag, men har ikke vært flink i det hele tatt i helgen (spist kake, spist for sjelden osv)

 

Plan for uka: Planlegge dagene (matpakke, matpakke, matpakke), spise mye god mat med fokus på frukt, grønt og fisk. Og drikke minst en liter vann om dagen (må begynne et sted)

 

Utfordring: Få nok mosjon. Skal på tur med jobben til helgen og skal spise og drikke og kose meg!

 

Mål: Holde vekta, drikke minimalt med Cola Zero, ikke spise av sjokoladen i skapet og få minst 7 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg må helt klart bake noe grovt og godt. Har du oppskrift? Jeg er sulten store deler av dagen. Veldig slitsomt i lengden. Men det går vel kanskje over etter hvert.

 

Jeger av den typen som like alt. Elsker frukt og grønnsaker. Ingen ting bedre enn en god salat eller en frisk appelsin. Bortsett fra nachos og sjokoladekake da.

 

Det er en veldig stor utfordring å skulle ut å reise. Hadde aldri greid utfordringen og hadde gått opp flere kg (dette er jo helt feil innstilling...) Hvis det er koldtbord er det jo forsåvidt greit, men jeg syns det er veldig vanskelig å si neitakk til saus på potetene ol.

 

Nei, nå må jeg gjøre noe annet. Blir så sulten av dette matpratet...

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.01.09

 

Vekt: 86, 8 (ned 0,4 - tilsammen 1,2)

Midje: 106 cm (ned 1 cm - tilsammen ned 5 cm)

 

Trimpoeng: 5,1 (dårligere går det ikke ann å bli!)

 

Var flink mandag - torsdag, men dro på tur med jobben fredag - søndag og spiste, drakk og kosa meg uten å tenke på GR. Er derfor veldig fornøyd med nedgang.

 

Plan for uka: Planlegge dagene (matpakke, matpakke, matpakke), spise mye god mat med fokus på frukt, grønt og fisk. Og drikke minst 1 1/2 liter vann om dagen.

 

Utfordring: Spise regelmessig og restaurantbesøk.

 

Mål: Ned 1 kg, drikke minimalt med Cola Zero, ikke spise av sjokoladen i skapet og få minst 8 trimpoeng. Være flink i helgen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.01.09

 

Vekt: 86, 4 (ned 0,4 - tilsammen 1,6)

Midje: 105cm (ned 1 cm - tilsammen ned 6 cm)

 

Trimpoeng: 7,4 (har kommet over 7, men greide ikke 8. Jeg skylder på snøen!)

 

En helt vanlig uke. Spiste på restaurant på torsdag. Orker ikke tenke på kcal da, men spiser det jeg har lyst på! Er veldig stillesittende om dagen. Holder på med arbeidet som snart skal være ferdig!

 

Plan for uka: Planlegge dagene (matpakke, matpakke, matpakke), spise mye god mat med fokus på frukt, grønt og fisk. Og drikke minst 2 liter vann om dagen.

 

Utfordring: Spise regelmessig og restaurantbesøk.

 

Mål: Ned 1 kg, drikke minimalt med Cola Zero, ikke spise av sjokoladen i skapet og få minst 8 trimpoeng. Være flink i helgen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Dette går jo flott!!!

Jeg er også i god gjenge. Har gått ned tre kilo siden jul, og har som mål og være ned et til til fredag. Da skal jeg ut på restaurant jeg også, og har ikke tenkt å telle kalorier, så jeg må regne med en uke etterpå til å lande på det som er målet for denne uka. Men jeg er optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...