Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en ny tråd jeg da, nå som jeg er ferdig med å gå ned i vekt:D

 

Kan jo skrive litt om meg selv, selv om ihvertfall de fleste ammende her inne kjenner meg fra før;)

 

Jeg har to herlige barn, en på 3 og en på 7 mnd. Vekta startet på 70,3 kg da minste var en uke og nå har den stoppet på 55,3 og der vil jeg gjerne holde den! Lille snupp har begynt med litt mat, 2 faste måltider om dagen, men fortsatt ammer jeg mye... Også om natta...:cool:

 

Veiedag er torsdag og etter siste veiing igår har jeg prøvd å legge meg på 1800 kcal per dag, så får vi se hvordan det går med vekta neste uke!

 

Jeg satte meg noen mål for denne uka så jeg tar med de her og:

 

1) Trene på sats 3 ganger

 

2) 20 min rockering hver dag

 

3) Ikke noe godis før det er helg!

 

Jeg ligger bra ann til å klare målene for denne uka så jeg er så langt fornøyd. Det ble litt godis idag sammen med snuppa, men foreløpig er det fortsatt innenfor kcal grensa. Hadde tenkt å ta godtedag imorgen, og det er mulig det blir litt godteri imorgen også, men da tror jeg det må bli en tur på sats først...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Må jo si det samme til deg, først så mange kg ned og så holdt vekta i flere år nå!! Så hyggelig å få en hilsen fra deg:) Du har kanskje sett meg inne på tråden din, jeg er en fast leser;) Du er utrolig standhaftig og gir deg aldri, må si det er veldig fortjent at vekta di har begynt å bevege seg litt nedover igjen!:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Heil Melis!

 

Så flott! Du har vært kjempeflink!!!!! Vi hadde jo følge en stund på motivasjonsmødrene, men jeg falt av lasset desverre! Nå må jeg igang igjen, men lager meg en tråd på ned 10-20 kg da jeg sluttet å amme på julaften.

 

Lykke til med å holde vekten!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo si det samme til deg' date=' først så mange kg ned og så holdt vekta i flere år nå!! Så hyggelig å få en hilsen fra deg:) Du har kanskje sett meg inne på tråden din, jeg er en fast leser;) Du er utrolig standhaftig og gir deg aldri, må si det er veldig fortjent at vekta di har begynt å bevege seg litt nedover igjen!:)

 

Klem[/quote']

 

Har "lett" etter deg her inne, skjønner du, men har igrunn sjelden vært inne på DENNE tråden her!! Den som leter, finner..... osv...

 

Ha en fin fin søndag!! Huff, her blåser det bananer (som jeg lærte å si av Regnbue!!) - drittvær!! Men jeg skal nok gå ut alikevel!!! Løyer kanskje utover..

 

Skal titte innom her, jeg!! :)

Epleklem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Var inne på hold vekten for å sjå om du hadde laga ny tråd og så var den her...like greit det, då kan alle gravide og ammende bli motivert og inspirert, veldig bra. Du er et bevis for at det går ann. Gleder meg sånn til å joine deg her.

 

Og anngående den gifteringen så åpnet en gullsmed ny butikk med verksted her, så da er det håp. Men eg trur eg venter til eg er i mål..hehe

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenemora: tusen takk!! så koselig å se deg igjen:) Lykke til med vekt nedgang, jeg skal titte innom tråden din!

 

Epler: ja, du skal vel ut og gå idag og du:p Blåser ille her og, tror vi skal ha en innedag. Ha en fin søndag du og!!

 

Glajenta: ja, det er her inne jeg fortsatt føler meg mest hjemme;) Tør liksom ikke helt å bevege meg over på noen andre forum, sånn skriftmessig, hehe, ihvertfall ikke enda... Sikkert lurt å vente med å ta inn ringen ja. De siste par kg mine har jeg merket godt på min egen giftering. Den sitter greit, men datt av da jeg skulle skrubbe meg med bodyscrub i dusjen...

 

Som nevnt tror jeg det blir en rolig dag idag. Målene mine for denne uka har jeg nådd, mangler bare en runde med rockeringen idag så er det i box! Har en travel uke foran meg nå så det er deilig å lade opp litt. Skal kose meg med mann og barn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg veid meg, og jeg er fullstendig fornøyd med resultatet:)

 

Vekt idag: 55 kg

Midje: 65 cm

 

Til tross for at det er ekstremt tidlig (tidligere enn jeg pleier å stå opp ihvertfall;)) så er vekta ufortjent lav. Snikveiing tidligere i uka har vist 55,5 så jeg trodde det var litt opp idag og ikke ned... Men jeg var på trening igår kveld og i tillegg ble det brødskiver til middag så jeg tror det er en forklaring på denne ekstra nedgangen. Denne uka har jeg ikke vært helt flink med maten, tatt noen litt dumme valg og har havnet på rundt 2000 kcal både mand og tirsd. Igår var jeg på rett spor igjen. Nå ser det ut til å ha gått greit ihvertfall denne uka, men tror jeg skal prøve å holde meg et sted mellom 1800 og 1900 fram til neste veiing og se hvordan det går. Går vekta opp får jeg justere det deretter. Jeg har ikke satt meg noen mål for denne uka enda, men jeg setter opp noen nå enda det ikke er så mange dagene igjen:o

 

1) Trene på sats 1 gang til (har trent 1 gang allerede)

2) 20 min med rockering hver dag (har gjort det så langt i uka)

3) Holde meg til 1800-1900 kcal per dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow Melis - gratulerer!

 

Du - angående den rockeringen; hvordan vil du si at denne treningen virker? Blir du svett?

 

Lene

 

Tusen takk:)

 

Det komme litt ann på hva man "gidder";) Man kan jo styre det litt selv hvor intenst man vil bevege seg om du skjønner? Noen dager kan jeg nesten "hoppe og sprette" mens jeg rocker og da får jeg opp pulsen og blir god og varm, mens andre dager hvor jeg ikke har like mye energi til overs blir det ikke like mye fart over det... Men jeg må si at jeg synes det er super trening og jeg er sikker på at den har hjulpet endel på magen:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Så flott at du er i gang med stabiliseringen nå da! Jeg ser jo at du har gått ned 300 gram fra forrige uke, så du kan sikkert ligge på 1900 kcal nå. :P Jeg ville regne med at du sikkert kan gå opp 100 kcal i uka i alle fall så lenge du ammer.[/quote']

 

Tusen takk Jaka!:D

 

Da prøver jeg å lande på 1900 i snitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen... Skled litt ut med målene mine sist uke. Fikk to turer på sats, men rockeringen ble ikke brukt i helgen. Telte ikke kcal i går engang, det er jeg glad for. Men snittet for sist uke ble 1958, fredag dro nok opp veldig:o Totalt ble det 13,7 tp og det er jo bra:)

 

Igår fikk jeg en ordentlig strekk på nakken så rockeringen får nok stå litt utover denne uka, akkurat den type bevegelse er ikke så lett nå. I tillegg brygger jeg på en forkjølelse og er ikke i super form kjenner jeg, men prøver å sette opp noen mål for denne uka allikevel så får vi se hvordan det går!

 

1) Trene på sats 3 ganger

 

2) Spise 1900 kcal hver dag (ikke MER og ikke mindre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Målene for denne uka kan jeg trygt si at ikke går i box...:cool:

Har vært/er syk og ikke noe trim i det hele tatt... Nakken er bedre heldigvis, men blir sliten av å gå til og fra kjøkkenet så har ikke prøvd meg på rockering heller... Det eneste som er en liten trøst oppi det hele er at denne uka ikke forsinker noe for meg, altså siden jeg nå bare skal holde det stabilt;)

 

Veierapport:

 

Vekt idag: 55,1 kg

Midje: 65 cm

 

Jeg er glad for resultatet for jeg har ikke akkurat vært kjempeflink denne uka... Satser på å få til en treningsøkt på lørdag. Så får jeg heller ta i litt til uka igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Melis!

 

Må bare si at du er min store inspirasjon og er virkelig et bevis på at det faktisk går an :) Så igjen vil jeg bøye meg i støvet og gratulere deg med det flotte resultatet!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det ny uke igjen... Sist uke må jeg bare sette en strek over tror jeg. Ingen trim og ikke spesielt flink heller... Så mulig jeg får "straffen" for det på torsdag. Nå skal jeg ihvertfall legge meg litt i selen for å gjennomføre 100 % sunne dager.

 

I løpet av uka er det 3 utfordringer, venninnelunsj, middag ute og bytur. Mannen min har bursdag så de to sistnevnte utfordringene er altså for å feire han. Jeg planlegger å motstå alle fristelser på venninnelunsj og holde meg til god kaffe. Middag ute blir så sunn middag som mulig, men dessert tror jeg ikke jeg kommer utenom;) Og byturen blir nok helt grei, et par øl, men kan ikke drikke mer for mulighetene er store for at det blir amming på natta...:D Hvis jeg klarer å holde meg til denne planen er det ikke sikkert at det blir så ille.

 

Når det gjelder trim så har jeg tenkt å trene idag, torsdag og lørdag. Ellers skal rockeringen brukes flittig hver dag!

 

Nå som det står svart på hvitt så må jeg gjennomføre det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over at du greier å være så motivert ,selv når du har nådd målet ditt! Du forbreder hvordan du skal møte utfordringer, og når du skal trene. Veldig lett å slappe av med det planlagte opplegget når en har nådd målet. . Jeg har nemlig mista litt fokus, selv om jeg har igjen en drøy kilo til mål! Men fordi jeg er så nærme, er jeg blitt litt lei. . Har ikke registrert mat på ei uke, og tror det får store utslag på veieng i morra. . Men saken er at jeg på en måte er fornøyd nå, og da er det lett å gi seg. Men som sagt, jeg vil være like stanhaftig som deg, selv om målet er nådd! Ny skjerpings fra meg. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over at du greier å være så motivert ' date='selv når du har nådd målet ditt! Du forbreder hvordan du skal møte utfordringer, og når du skal trene. Veldig lett å slappe av med det planlagte opplegget når en har nådd målet. . Jeg har nemlig mista litt fokus, selv om jeg har igjen en drøy kilo til mål! Men fordi jeg er så nærme, er jeg blitt litt lei. . Har ikke registrert mat på ei uke, og tror det får store utslag på veieng i morra. . Men saken er at jeg på en måte er fornøyd nå, og da er det lett å gi seg. Men som sagt, jeg vil være like stanhaftig som deg, selv om målet er nådd! Ny skjerpings fra meg. .[/quote']

 

Tusen takk for det Truten:) Du har helt rett i at det er lett og slappe av når man er i mål, men det er jo derfor det er så godt å ha dere jentene her og skrive til, både her i dagboka mi og i den andre tråden. Det hjelper helt klart til å forplikte meg til å fortsette med gode rutiner. Skjønner godt at du har mista litt fokus, og det gjør jo alle innimellom. Du har gjort en flott jobb og om du vil så klarer du å gå ned den siste kg, bare tenk at om en uke eller to så er du faktisk i mål!!:D Og vi heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært bedre...

 

Vekt idag: 55,4 kg

Midje: 65 cm

 

Min storslåtte plan for uka har nå slått litt sprekker. Det som har gått bra er treningsøkt på mand, rockering mand. og tirsd og venninnelunsj på tirsdag. Altså alt dette gikk etter planen:D MEN igår gikk det litt over styr med kcal inntaket. Middagen ute gikk bra, men da vi kom hjem ble det både kjeks og boller utover kvelden:o Og ingen rockering... Idag skal jeg trene, men har en syk liten snuppe her og mannen min jobber seint så vi får se om det blir til at jeg drar med meg begge snuppene på sats eller ikke... Det er ikke så morsomt om lille bare sutrer og gråter... Hun sover nå i fanget mitt stakkar så jeg skal bestemme meg når hun våkner. Bortsett fra dette så skal jeg nå holde meg til planen resten av uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i tråden din hver dag jeg nå for å hente inspirasjon:D

Hva trener du på Sats? Er det aerobic i sal eller styrke eller hva?....

 

Tusen takk:D

 

Jeg har et styrkeprogram som jeg trener igjennom, tar mellom 40 og 50 min, etterpå trener jeg 30 min kondisjon. Prøver å variere litt, en kombinasjon av roing og crosstrainer er det jeg trives best med nå om dagen;) I tillegg går jeg til og fra som utgjør 30 min rask gange. Dette gjør jeg 3 dager i uka så sant jeg får det til! Kan virkelig anbefale styrketrening, tar ikke så veldig lang tid før man ser resultater og kroppen blir sterk og smidig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...