Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


melis

Anbefalte innlegg

Så flott at du har funnet frem til en løsning igjen. Du veier jo ikke mye uansett, men det er jo viktig å ta tak i problemet som er vektøkning og dårlige vaner. Det er det som er vanskelig, men når du tar tak i det med en gang, så er det helt riktig. Du er god :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Takk for hilsener jenter:)

 

Synes det har gått supert disse to dagene, kjenner det i kropp og sjel når jeg våkner om morgenen at jeg har tatt et VALG. Og det er vel det det handler om, å velge om igjen og om igjen. Resten av livet...:D

 

Idag har vi hatt vårrengjøring i heimen, det er jammen deilig. Vi måtte avgårde og skifte dekk på bilen på ettermiddagen så det ble ingen trilletur, MEN da ungene var i seng hoppet jeg i skoene og gikk i 40 min, det gjorde godt:D

 

Så blir det veiing igjen imorgen da, regner vel egentlig ikke med så stor forandring på 2 dager, men jeg må jo veie meg fordet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med uka så langt:) Var på sats på mandag og har vært ute og trilla tur både igår og idag. Sliter litt med formen, men tror det skal gå greit å trene imorgen allikevel. Har fått noe som ligner på senebetennelse i det ene håndleddet så det spørs om jeg ikke må ta det litt med ro med å trille et par dager, kanskje ta lille i bæreselen istedet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og morgendagen ble litt bedre gitt:p

 

Var ikke så frisk da jeg sto opp idag, men har kommet meg betraktelig i løpet dagen. Og kom meg en tur på sats nå i kveldinga. Kjempefornøyd med det, da er jeg i rute med trening denne uka til tross for et par humper i veien;) Hånda er litt bedre og etter og ha fått trillepause i 2 dager. Satser på at det går helt over i løpet av helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overveldende nedgang, men 55,9 kg er jo på rett vei. Snikeiing på lørdag viste 55,6 så det kunne nok vært bedre om jeg hadde vært litt flinkere nå i helgen... Snittet har nok ligget opp mot 1850-1900 kcal så her er det rom for forbedring;) Sanket litt over 13 tp forrige uke, det er jeg fornøyd med:)

 

Jeg har samme mål som sist uke:

 

1) trene 3 ganger på sats

2) Spise ca 1700 kcal hver dag

3) Litt frukt og grønt hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for mld! Hyggelig at du følger med oss! :)

 

Gratulerer med nedgang til deg også! Du er jammen en inspirasjon som klarer å holde koken! Skjønner at det sklei ut litt hos deg også - men da er det så bra at du klarer å hente deg inn igjen så fort! Jeg har jammen noe å lære der!! :)

 

Lykke til med uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg allerede rukket og trene 2 ganger så jeg er i god rute ift målene mine. Kcal messig er jeg litt på underskudd, men ligger rundt 1600 så det er ikke voldsomt mye under det jeg har som mål. Men det jevner seg nok ut i løpet av uka;) jeg er ihvertfall fornøyd med egen innsats så langt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kcal mengden har jeg ihvertfall greid å jevne ut ganske så bra;) Var på sats igår også sa da kom jeg i box med 3 treningsøkter denne uka. Har trilla litt tur også så jeg nærmer meg 15 tp! Idag har storesøster vært på tur med mormor og vi har hatt en ordentlig ryddesjau. Helt utrolig hvor mye dritt det samles fra gang til gang. Nå skal vi kaste oss ut døra og trille en kort tur før snuppa kommer hjem igjen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg veldig fornøyd, vekta viser 55,2 kg:) Hvis det går som jeg håper så er jeg tilbake på 55 blank neste uke og kan begynne og trappe litt opp allerede da. Det er jo ikke lenge til vi resier på ferie så jeg håper å få kommet opp til ca 2000 kcal til da. Sist uke endte på 15,8 tp og kcalsnitt på 1750. Vet ikke om jeg får samme mengde tp denne uka, men skal ihvertfall prøve å få trent på sats 3 ganger!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har jeg vært "plaget" av en utrolig sultfølelse, altså virkelig innhul kvalmende følelse bare et par to-tre timer etter at jeg har spist. For å få bukt med det setter jeg nå en plan ut i livet om å spise litt mer til hvert måltid. Kanskje jeg rett og slett har vært for "flink" til å spise LITE og ofte?

 

Men med denne sultfølelsen har det også meldt seg noen tanker om ferien... Altså vi skal være borte 14 dager i sol og varme med strandliv og restaurantmåltider. Og nå har jeg begynt å tenke på måltidsrytme. Hjemme spiser jeg jo rundt 5 varierte måltider per dag, men av erfaring fra mange tidligere ferier blir det ofte lenge mellom måltidene og når man i tillegg spiser ihvertfall et eller to måltider ute (med store porsjoner) blir det jo langt ifra et GR vennlig opplegg. De vi reiser sammen med er også av typen som vanligvis ikke spiser mer enn 2-3 måltider per dag... Hva skal en sulten jente gjøre da???:eek:

 

Så i hodet mitt har jeg begynt å legge en plan....

Spise god frokost med grovt brød/knekkebrød.

Kjøpe inn yoghurt/frukt/gulrøtter og ha som mellom måltider.

Har også tenkt å ta med knekkebrød hjemmefra + noe smøreost el. (det kan jo tenkes ungene får smake litt og;))

Spise mye salat/grønnsaksretter/kylling når vi spiser ute.

Drikke masse vann!!!

Og ikke minst prøve å gå så ofte og så mye som jeg får anledning til!

 

Rart å tenke på at det som bekymrer meg før ferien er ikke at det skal skli fullstendig ut med godteri og potetgull mellom måltidene og utallige is om dagen, det jeg er redd for er at jeg ikke skal få NOK mat OFTE nok, hehe:D

 

Om noen har noen tips eller tanker om dette er det hjertlig velkomment:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,2 tp så langt denne uka, det er bra:) Skulle egentlig gå tur med en venninne imorgen også spise lunsj etterpå, men det er spådd så dårlig vær så det er mulig det ikke blir så mye tur allikevel... Ikke så gøy å traske i øspøs regnvær med de små i vognene:( Men sikkert god lunsj da:D Skal i bursdagskaffe på ettermiddagen også så da blir det enda mer "godt", håper å holde meg under 1800-1900 så skal det vel gå greit... Planen er å trene en gang til denne uka, da skal jeg være fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Det høyrest ut som du har gjort deg opp masse tankar om korleis du kan legge opp ferien, og eg er sikker på at det kjem til å bli kjempebra!

 

Det med å halde seg til salatar og kylling er veldig lurt. Eg veit ikkje kvar du skal på ferie, men pass på at salaten er godt vaska, så du ikkje vert dårleg. Av erfaring er det ganske høg pizza-faktor på ferie, men dei fleste har litt salat som du kan ha ved sidan av.

 

Eg trur også at det å planlegge dagen hjelper langt på veg, slik at du ikkje vert hol-svolten, dessutan treng jo ungane litt ofte påfyll ogå. Og så kan du kanskje ha ein muslibar i veska, smøre med litt niste, og ha litt frukt med. Masse vatn og saftis :D

 

Kos deg masse på ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Propelle:) hehe, erfaringen min ang. pizza er den samme som din, det er vel det jeg håper jeg klarer å unngå litt denne gangen;) Tror jammen jeg skal kjøpe med meg noen muslibarer å ha i veska, det var en god ide:) Takker så mye for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke spesielt imponert over kcal inntaket hverken fredag eller lørdag... Har spist masse godteri... Så det er ikke sikkert vekta er helt samarbeidsvillig i morgen... Idag har jeg strammet skikkelig inn og prøvd å redde snittet. Kom nok opp i et snitt på 1900-2000. Var på sats og trente igår og idag har mannen og jeg vært ute og gått raskt/jogget i skogen i over en time. Skikkelig deilig:D Denne uka har jeg kommet opp i 17,4 tp og det er jeg kjempe fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, 55,1 kg idag. Ikke verst, men jeg er ikke helt fornøyd. Mest fordi jeg egentlig har vært veldig flink hele uka med både mat og trim så hadde jeg ikke spist så mye godteri nå i helga hadde jeg garantert vært i mål idag.... Uansett så tror jeg at jeg skal trappe litt opp nå og ligge på ca 1800-1850 per dag. Jeg tror at de siste 100 g gir slipp i løpet av de nærmeste dagene selv om jeg spiser litt mer hver dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har alt gått bra, ingen katastrofer;) Var i bursdagsselskap uten å overskride kcalbudsjettet, det er jeg veldig fornøyd med. Ellers har det blitt greit med trim, 2 turer på sats, en sykkeltur + noen gåturer = 11,5 tp. Det blir nok ikke så mye mer trim i helga, annet enn litt spasering på 17. mai:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...