Gå til innhold

Bryllup 18.07.2009


Gjest Tibia

Anbefalte innlegg

Vell, da er planleggingen i full gang frem mot bryllupet.

Både når det gjelder vektreduksjon og planlegging generelt frem til selve dagen.

 

Litt om meg selv:

-30 år

-168 cm høy

-82,1 kg

-84 cm i midjen

-jobber i helsevesenet

-har to barn, ei jente og en gutt

-har til og med en hund :)

 

Ellers så er jeg godt i gang til den store dagen:

-kjøpt klær til oss alle

-leid lokalet

-booket kirke

-booket fotograf

-kjøpt stearinlys og servietter

 

Vell, det var litt :(

 

Håper det er noen andre der ute som vil slå følge på veien mot vektmålet og den store dagen :)

 

Vektmessig så har jeg 70 kilo som det store målet til bryllupet, og håper at midjemålet kan være rundt 75 cm - det ville vært helt perfekt for meg :)

Går på GR-kurs nå, så håper å gå ned iallefall 5 kilo på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Hei...ja, dette var nesten litt ekkelt å lese. Det er nesten som at jeg selv har skrevet det.

Noen små forskjeller da...

Jeg er 31 år, mor til to jenter, 1.66 høy men veier like mye som deg, 82.1 kg, OG skal gifte meg til sommeren. 08.08.2009

Går og på GR kurs, har gått mange før så jeg vet at det virker.

kanskje vi kan følge hverandres vektreduksjon? Evt tipse hverandre med matretter, trening osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RenateK :)

Kjempekoselig at du stakk innom :( og JA, vil gjerne ha følge fram mot målene :)

Jeg syntes det er motiverende å ha noen å dele ting med :)

 

Hvilke vektmessige mål har du frem til den store dagen?

Og er du kommet langt i forberedelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen, og jeg er spent....snikmålte meg rundt midja, og der har det skjedd noe :)

 

Har sendt ut forespørsel til band til bryllupet - så går å venter på svar nå. Er jo litt dumt tidspunkt, ettersom det som regelt er midt i ferien til folk, så håper nå iallefall vi får musikk. Et av de bandene vi har spurt, skal ha 8000,- Syns jo egentlig det er litt mye???? men så har jeg nå ikke helt peiling, ettersom jeg aldri har bestilt band før :)

 

Innbydelsene har vi bestemt oss for (tror vi) Skal bestille fra optimalprint......blir mye billigere og enklere enn å lage selv (de jeg først hadde tenkt på) Samtidig så var de veldig fine. Syntes jo selv det er morsomt å få hjemmelaget innbydelse, men ser ikke at det er der jeg vil legge tiden, ettersom jeg er meget sein med sånne kreative ting. Min kjære er helt enig, så da er det jo helt greit.

 

Noen som vet om sånn Eføy man pynter med, om den holder seg frisk og fin hele dagen? Må vell kanskje pynte og legge den på kvelden før kanskje? Må ha noe grønt ilamme på bordet, så tenkte kanskje eføy hadde vært pent....(?) Ellers blir det jo å gå i hvite kubbelys, blanke "stener", sølvfarga sandkakeformer med t-lys, må vell ha noe blomster??? Fant ei fin lite blomsterkrukke på blomsterbutikken som var hvit og sølv. Tror den kosta rundt 40-50 kroner. tenkte det hadde vært fint med en liten oppsats i sånne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens veiing, og jeg har gått ned 0,3 kg, til 81,8 kg.....ikke så mye, men jeg er fornøyd at jeg ikke har gått opp iallefall :) Så er jeg blitt 1 cm mindre rundt midja, så det lover jo godt :)

 

Ellers har jeg som mål og få i meg alle kcal, spise sunt og få iallefall 10 trimpoeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Jo, mål har jeg, det er bare om å gjøre å få det til :-)

Jeg har gått GR kurs mange ganger før, på det meste har jeg vært 104 kg (i 1998), tok da et drastisk oppgjør med meg selv og tok av 15 kg på egenhånd, men det var ikke lett i lengden så jeg begynte på mitt første GR kurs høsten 2001. Våren 2005 var jeg 66,7 kg og ble kåret til årets fylkesslanker(dette er ikke for å skryte altså...kiloene har sneke seg på igjen...ikke noe å skryte over da he he) Poenget her er at jeg VET dette virker på meg.

Etter 2 svangerskap er jeg nå altså 82,1 kg tung.

Mitt mål til sommeren er 65-67 kg. Min drøm rettere sagt. Med en god venninne ved min side som også skal ta av en del tror jeg at jeg skal komme i havn. Vi har baby begge to, og hver dag denne uka har vi gått minst halvanna time rask gange.... DEN gode samvittigheten jeg får når jeg er så flink å trimme.... det er trimmen jeg har slitt mest med hele veien. Å få tid til det liksom. I morgen har jeg veiedag....grusomt spent!!!

 

Ang bryllupet har vi planlagt en del, vi har kun involvert forloverne foreløpig. Vi skal liksom overraske familien med en innbydelse sånn plutselig i posten....venter på klokkeslett for vielsen fra presten. Når den er i havn kan vi trykke opp....hos Optimalprint ;-)

Ellers har vi fikset :

catering til dagen (treretters meny levert til oss),

festlokaler,

drikke,

serveringspersonale,

visevert,

brudebukett og pynting av lokaler(venninne er blomsterdekoratør),

bryllupskake(venninne er konditor),

fotograf,

brudebil,

Mandag skal jeg å prøve min første brudekjole.... sukk, er redd vi glemmer noe helt vesentlig...

 

Jeg vet vi mangler musikk(har sett en som tar 6500 i Bergen forresten)

Jeg har tenkt å pynte med hvitt og grønt, deriblant eføy og orkideer....perler... hvite lys, hvitt og sølv tenkte jeg det skulle gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 99,9 kg da jeg startet på GR for 4 år siden, så ja, det funker dette her :)

 

Så spennende at dere holder det hemmelig, det har jo ikke vi klart da hehe. Men holdt det hemmelig i 3 måneder før vi sa noe!

 

Så skal vi pynte i samme farger...og samme plass vi bestiller innbydelse hehehe, sant som du sier at det er jo nesten litt skummelt :)

 

Hvilken innbydelse har dere tenkt? Vi fant den som er hvit og sølv, står Love fills a lifetime på forsiden, og med navnet på paret og hjerter under der igjen. Men vi skal ha "vi gifter oss" istede for love.......

 

Har dere tenkt å ha mange gjester? Vi har tenkt å ha bare de aller nærmeste til middag, og til kaffe og bryllupsfesten har vi ca 110 på lista, men ettersom det er midt på sommeren, så regner jeg med at mange ikke kan komme.

 

Er spent å høre fra deg ang veiinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen....endelig litt tid til dette :-) vi skal ha barnedåp i morgen så har styrt litt i heimen, vi skal ha det hjemme denne gangen. Første dåp hadde vi i leide lokaler, men etter at vi bygget nytt hus har vi god nok plass selv...jaja, nok om det :-)

veiingen torsdag gikk fint, hadde gått ned ett kilo og inn en cm i livet. God start det. Har hatt skikkelig sug etter noe no hele lørdags kveld men eg har klart å l VÆRE.....:-) Har knasket gulrøtter hele kveld hi hi.

Innbydelsene våre er de med to gifteringer i hvitt gull nede i ene hjørnet.

Skriver mer i morgen.... baby våken her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, jeg har ikke vært flink i kveld :D Hadde spart kcal gjennom hele dagen, så i kveld har jeg kosa meg, men har vært så innmari godtersugen.... Men, jeg er flink i ukedagene, så er bare snop èn gang ila helgene :)

 

Du har mye å henge fingrene i nå da. Vi har hatt begge våre barndåper hjemme, men vi har bare hatt de aller nærmeste. Er jo ganske mange år siden nå da

Er litt babysyk, så kanskje vi må hive oss rundt når vi er blitt gift *hihi*

 

Dere får ha masse lykke til i morgen med den lille :) Så er det lov å unne seg et kakestykke på en slik dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det meste i boks nå? Vi har litt over et halvt år, ogholder på å bestemme oss for innbydelser i disse dager.. :P

 

Og en dag i uka med utskeiielser er jo noe amn kan leve med Tibia!

Masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det meste i boks nå? Vi har litt over et halvt år' date=' ogholder på å bestemme oss for innbydelser i disse dager.. :P

 

Og en dag i uka med utskeiielser er jo noe amn kan leve med Tibia!

Masse lykke til fremover![/quote']

 

 

Tusen takk for det

Ja, er egentlig godt i boks.

Vi finjusterer innbydelseslista i disse dager, og invitasjonene skal vi jo bestille fra optimalprint, så vi sparer oss en hel del jobb der.

skal dere lage selv?

 

Det som nå er dukket opp, er at kokken vår (som er barndomsvenninna mi) ønsker å lage 3-retters til oss, hvor vi egentlig hadde bestemt oss for koldtbord....men nå er vi blitt litt usikre :)

 

Har ikke fått bekreftet musikk - så det er vell det eneste usikkre elementet vi har nå!

 

Tiden går egentlig utrolig fort....så nå blir det spennende fremover.

 

Joda, enig i at man må unne seg litt ekstra av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Barnedåpen gikk utrolig fint, jenta var megasnill... En super dag :-)

Idag har jeg vært i byen, og funnet Kjolen med stor K :-) :-) :-) Herregud for en opplevelse spør du meg, det var jammen ikke lett. stod igjen med to stykker til slutt. De var fin på hver sin måte. Men, kjolen min er akkurat slik jeg IKKE trodde jeg kledde he he...rart... Var sikker på at jeg ikke kom til kle den jeg endte opp med men men... min forlover sa jeg var nydelig ;-)

No er det trimmetur...de har nemlig bestilt den i to str mindre enn den jeg hadde på idag...så no MÅ jeg klare iallefall 10 kg ned he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så hærlig :) Jeg har bare prøvd den kjolen som jeg har kjøpt. Hadde bestemt meg på forhånd at det var den jeg ville ha hvis jeg var fin i den. Blir så stressa hvis jeg skal begynne å prøve mange forskjellige. Forloveren min er helt uenig med meg, hun mente jeg burde prøva flere kjoler. Men vi er jo ulike alle mann :(

 

Så bra at barndåpen gikk fint :)

 

Skal på kurs i kveld, så skriver mer senere.

Har en litt uggen følelse angående vekta. Har jo vært flink å trimma og veid mat, men føler at dette går veeeeeldig tregt for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi skla bestille, har vært på decorium og bryllupsbutikken og sett. Men er så mye å velge i at en blir helt svimmel... :(

Men moro at det er noe for enhver smak!

 

Hvordan gikk veiingen?

Masse lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld RenateK og Umulius

 

Tjo, veiingen var vell ikke helt å skryte av....minus 0,3 kg denne gangen også, så totalt -0,6 kg, og en vekt på 81,5 kilo. Dette går så treeeeeeeeeegt, men skal jo ikke klage så lenge det går nedover. Har jaget frem og tilbake rundt 81 kilo i flere måneder, så kanskje det er grunnen til at det går litt tregt??? huff, jeg vet ikke. MEN, jeg gir meg ikke!!!!!!!!

 

Hva med dere da? går vektpila rette veien?

 

 

Jo, der er utrolig mye fint å lage av innbydelser, for den som har tid. Jeg er nok litt mer den personen som syntes de 5 første er kjempemorro å lage, og etter der så blir det bare en pinsel kan jeg tenke meg.....nei, da er det greit å kjøpe ferdig trykte, som jeg kun må skrive navn, samt om det er middag eller kaffe de skal på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :-)

Ja, så er veiinga over for denne uka og. Gikk ned 800 gram, det er vel noe jeg bør være fornøyd med, selv om jeg hadde håpet på 2 kg he he. Tilsammen 1,8 ned på to uker...joda, helt okei det. Jeg VET at jeg har vært flink med trimming og spising så ikke stort mer jeg kan gjøre...kanskje tørre å spise litt mer mat? Ligger muligens litt lavt på kcal pr dag.

Tibia...vær glad det går den rette vei ja, bare se....plutselig en dag slipper det litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :-)

Ja' date=' så er veiinga over for denne uka og. Gikk ned 800 gram, det er vel noe jeg bør være fornøyd med, selv om jeg hadde håpet på 2 kg he he. Tilsammen 1,8 ned på to uker...joda, helt okei det. Jeg VET at jeg har vært flink med trimming og spising så ikke stort mer jeg kan gjøre...kanskje tørre å spise litt mer mat? Ligger muligens litt lavt på kcal pr dag.

Tibia...vær glad det går den rette vei ja, bare se....plutselig en dag slipper det litt...[/quote']

 

 

åååå, du har jo vært kjempeflink!!!! 1,8 kg på 2 uker er jo veldig bra :)

Joda, vet jo at jeg skal være fornøyd så lenge det er nedgang, men jeg er litt sånn at egentlig skulle jeg ha nådd vekta mi i går hehehehe, så dette går veldig treeeeegt. I vår når jeg begynte for meg selv med å gå ned i vekt, gikk jeg ned ca 1 kg i uka, så da blir 0,3 kg litt vell lite...meeeeen, jeg blir nå mindre. I tillegg så venter jeg min måntlige plage, og regner med jeg har den på neste veiing, så da blir det nok pluss på vekta med at jeg går ned så lite i utgangspunktet.

Skal jo ikke klage, men godt å få ut litt frustrasjon :)

 

Iløpet av helga skal vi bestille ringene *jippi*

De er så nydelige!!!! Kan sees her:

http://www.smykkesenteret.no/shop.asp?mp=3759510

Syntes egentlig hvitt gull er veldig fint, men forbinder gult gull mer med giftering, noe min kjære også mener, så da falt det på det.

Hadde først tenkt å få smeltet om forlovelsesringene, men det lønner seg jo ikke... Er så deilig med alt som faller i boks nå frem mot den store dagen :)

 

Ser ut som det blir 3-retters på oss også. Vi var egentlig fast bestemt på koldtbord, men venninna mi har laget de herlige menyforslagene på 3-retters, så det blir nok til at vi går for det

Hva skulle dere ha å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-9

Da er helga over, og hverdagen tilbake. Kommer hjem fra dagens formiddags tur, går halvanna til to timer hver formiddag med en venninne, som også går på GR kurs :-) Kjekt å være flere sammen. Så har vi babyer begge to å dra på og.

 

Ringer ja, var inne og såg på linken, masse fine ringer der. skal dere har slik med gravert utside? Jeg og har megalyst på nye ringer, men min kommende mann mener vi må bruke forlovelsesringene våre, de er ganske nye da, forlovet oss 20.11.07, weekendtur til Praha....romantisk:-) Men, ringene våre er i hvitt gull, matte på hver side og helt blanke i midten, og jeg er som deg...gifteringene bør være i "vanlig" gull.... Kanskje jeg klarer å mase meg til det...har noen mnd på meg he he.

 

Til mat i bryllupet vet vi ikke helt enda, vi blir bare de aller nærmeste til middag, ca 25 stk, eneste vi vet vi vil ha er blomkålsuppe til forrett(begge elsker det ), en eller annen for for stek til hovedrett, så lurer jeg på å få en venninne til å lage panacotta(skrives det slik?) med varm bringebærsaus oppå til dessert...hun er ekspert på den. Vi skal bestille den øvrige maten fra et cateringselskap.

 

Vi har ikke flust med penger å bruke, så det blir stramt budsjett... Vi har nettopp bygget helt ny enebolig, så trenger ikke MER lån for å si det slik...:-)

 

Brudekjolen min koster 11.500, pluss underskjørt, slør og diadem...sko har jeg kjøpt, fy det blir masse penger. så må jeg skaffe brudepikekjole til vår eldste datter... der går vel glatt 1000 kr og.

 

 

er dere i havn med det meste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei

Ja, vi skal ha ring med navnet til hverandre utenpå :) Syntes de er sååååå fin! Våre forlovelsesringer blir 10 år om noen måneder, så der er på tide å skifte dem ut hehe. Ringen til min kjære er blitt så slitt at mønstra som er i kanten vises ikke lengre. Min begynner faktisk også å bli litt slitt i mønstre, og det er til tross for at jeg ikke har den på meg på jobb engang.

Har ikke bestilt ringene enda. Har hatt ringmålet hjemme i helga, og skal returnere det i morgen. Får da trekt fra de pengene vi betalte for det, så må vell vente til det er i boks da.

Syntes nå deres ringer høres riktig så fine ut

 

Vi skal også bare ha de aller nærmeste til middag, blir da ca 16 stk. Men til kaffe og festen har vi ca 100 på gjestelista. Vi har vell også bestemt oss for å ha panna cotta til dessert, med krydderkokte bær på *slurp*. Til forrett står det mellom baconsurret reinsdyrfilet og helstekt ytrefilet med tilbehør. Klarer ikke helt å bestemme oss.....Til forrett tenker vil litt på noe marinerte scampigreier, men vi vet ikke.

 

Ettersom jeg har vært student de siste tre årene, så er ikke vårt budsjett heller å skryte av. Mitt bidrag til husholdningen har jo vært studielån, samt det jeg har klart å tatt av ekstravakte (som ikke har vært så mye) Men nå er jeg heldigvis ferdig utdannet om to måneder, så da blir det litt mer på den økonomiske fronten. Men vi håper å få reise til syden rett etter bryllupet, som en slags bryllupsreise, men at barna også skal være med.

 

Jeg fant drømmekjolen min på finn.no og fikk kjøpe akkurat den kjolen hos en slektning av venninna mi til halve prisen. Den var bare brukt 1 gang, så jeg måtte ut med 5500,- istedefor 9500,- for den. Var den jeg var fast bestemt på å kjøpe. Slør har jeg fått låne hos venninna mi. Og underskjørt har jeg fått lånt av ei annen venninne. Sko fant jeg til 300,- på en brudebutikk. De var fjorårets modell (07) da jeg kjøpte dem, hadde kosta 1050,- men ettersom de var fra året før, fikk jeg de så billig. Helt vanlige, elegante brudesko med høy hæl. BH`en fant jeg på samme butikk, og den var nedsatt til bare 100,- Så av og til kan man gjøre seg noe kupp :D

Truse, hofteholder og strømper har jeg fått av venninna mi (jobber på undertøysbutikk) Så jeg mangler egentlig bare Tiara nå, og det skal jeg se etter i Bergen (skal dit om litt under 2 uker.) Er jo elendig med brudebutikker her i nord som jeg bor, så da må jeg utnytte det når jeg skal ut på reise

 

Brudepikekjolen til jenta vår, fant jeg en annonse på finn.no om ei som solgte helt nye brudepikekjoler. Tror vi betalte 650,- for den. Og den er helt nydelig. Går i samme stil som brudekjolen min. Har aldri sett så nydelig brudepikekjole før, så jeg gleder meg vilt til hun står ferdigpyntet på bryllupsdagen. Diadem til henne har jeg kjøpt på glitter, og ørepynt og smykke til henne har jeg kjøpt på en gullsmed hvor de selger slike "girl"-sett til 245,- Så til henne mangler jeg faktisk bare strømpebukse og hvite sko.

 

Til sønnen vår har vi kjøpt brokadevest og kalvekryss på

http://www.4baby4us.com/product_info.php?products_id=229. Ble det billigste vi kom over, og jeg kan love deg at jeg har lett rundt omkring på nettet. Han må ha ny dress, ettersom den gamle begynner å bli knapp. Men tenkte å vente til i mai, når 17.-mai forsyningen ankommer butikkene. Men så har jeg funnet en nydelig dress på:

http://www.abelone.no/component/product_id,962/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/flypage,shop.flypage/page,shop.product_details/category_id,77/Itemid,26/

Så får se hva vi finner på.

 

Min kjære kjøpte dress på Dressmann i Mai, når salget var igang. Fikk den på 30% avslag. Hvit skjorte kjøpte han også der, slik med sånn snippsak oppe ved halsen. Tror den kostet ca 500 kr, og dressmann er visst de som er billigst på slike skjorter (har sett på ulike nettsider, hvor de koster rundt 7-800 kr) Brokadevest og kalvekryss fant jeg til han på finn.no da til halv pris. Og det var akkurat den typen vi hadde sett etter som han (og jeg) ønsket. Syntes det er så fint med lys brokadevest til brudgommen, slik at han også skiller seg litt ut fra de andre herrene i finklær. Så det eneste han mangler, er nye sko hvis han skal ha det da. Men tror nå egentlig at de han har er pene nok.

 

Tror egentlig at jeg har det aller meste under kontroll. Musikk har vi ikke fått ordnet enda, men i værste fall hvis ingen kan, så får vi bare ha DJ...ingen drømmesituasjon, men får man ikke tak på så får man ikke tak på. Dessuten så er det jo mange penger å spare, faktisk 8000,-

Fotografen har to ulike pakker å velge mellom. En til ca 3500,- og en til ca 8000,- Jeg har hele tiden vært gira på den til 8000,- men tror (med tanke på bryllupsreisa) at den til 3500,- holder. Er nå tross alt bare ett av bildene vi skal forstørre for å ha på veggen :) Og da sparer vi jo straks 4500,- der.

 

Middagen tenker jeg kommer på ca 5000,- ettersom venninna mi skal lage den, så vi kjøper inn alle råstoffene selv. De alkoholholdige drikkevarene står svigerfar for, er vell kunn litt likør og vin som kanskje vi må kjøpe. Men mulig ha kjøper det også!

 

Nei, vi skal jo leve etter bryllupet også, så alt trenger ikke være av det dyreste bestandig. Hovedsaken er jo at vi blir gift og at vi selv og gjestene koser seg :)

 

Hærregud, dette ble mye *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, gikk ikke bra på veiinga i dag...har min måntlige plage (får bruke den som unnskyldning), så jeg hadde gått opp 0,9 kg. Men de skal sannelig bort igjen!!!!!

 

Men målet mitt på 80 kilo kommer jeg aldri til å klare til 2.februar. Er jo 82,4 kg i dag, så kan nå ikke være såååå mye væske i kroppen bare pga mensen hehehehe :D

 

Men jeg står på! SKAL komme meg i mål til bryllupet!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

Pokker ta at jeg ikke har lappen! Har enda ikke fått vært å prøvd brudekjolen min med mitt nye meg :D Jaja, får bare vente litt til så viser vekta enda mer ned :) Nå har jeg gått ned 6,2 kg tilsammen og er bare 1,9 kg fra mitt første mål, å komme under 70-tallet innen 1. mars så jeg prøver å være flink med mat og trening. Hadde en vanvittig sprekk i går, spiste sikkert 500 kcal i sjokkis pga en puggekveld med to fra klassen min til en prøve vi hadde i går, joda, der ser du flink, øsj...

 

Har laget tre innbydelser i dag med nytt design, ble så fornøyd! Skikkelig fine, bare moro å lage flere nå...

 

Ha en fin kveld jenter, lykke til videre med vekta og planlegging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...