Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

smg skriver under at det ligger en kalkulator på "min forside"' date=' hvor vi kan legge inn høyde, vekt, alder, kjønn og daglig aktivitetsnivå Den finner ikke jeg tak i, og jeg får heller ikke brukt vektkurven på forsiden. Den er kanskje bare for aktive kursdeltagere?[/quote']

 

Hmm... det er mulig. Den bruker noenlunde samme formel som denne iallfall

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

 

Fra sluttsummen ved ditt aktivitetsnivå kan du trekke fra 500-800 kcal for å finne ditt slankenivå. (Dog aldri under 1300)

 

Forskjellen mellom verdi 1,2 og 1,55 er ca 1 times aktivitet på nivå anpusten og god og svett (hard aerobic/middels jogg) daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner heller ikke den kalkulatoren på "min forside". Men jeg kom fram til den ved å bruke linken til SMG. Der fant jeg ut som jeg skrev tidligere at jeg nok skal ligge rundt 1500 for å gå ned. Altså ca. 300 mer enn man tror...

 

Men vektkurven skal du kunne bruke. Jeg bruker den, og går ikke på kurs. Du må legge inn en startdato for når du begynte å veie deg. Jeg hadde også litt kluss med det, men sendte en mail til support, og da löste det seg. Du kan legge inn vekt og midjemål når du ikke er på kurs, men ikke de andre målene.

 

Og gratulerer til "gubben". Skikkelig moro!

 

/nussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er påsken godt og vel over for denne gang, med masse mat, vin og noen skiturer.

Det ble ikke så mye av det siste som jeg hadde håpet: dårlig snø, regn, en operert tann og barnabarnpass.

 

men en utrolig koselig påske!!!

 

Vekta viste at jeg hadde kost meg med mat og drikke istedet for trimturer:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at vi er på plass igjen, alle sammen. Litt forspiste, men ved godt mot? Det er bra at det finnes lommer hvor vi har god unnskyldning for å slappe litt av på kravene til oss selv og bare NYTE livet, inkl maten vi har foran oss (og vinen). Tror det gjør godt.

 

Jeg tror jeg er godt i gang igjen, med kalori-inntak på 12-1300 (litt for lavt vel?)og bevisst valg av trege karbohydrater og ellers proteinrikt og sunt, med nok fett. Før har målet vært null fett, men det har jeg snudd til (nærmest) null karbohydrater (kaker, loff og pasta). Tror det funker. Gått ned 3 kg på 4 uker, så nå er jeg 65,4 kg.

 

Første mål er 64 kg - når jeg det før 5. mai? Da reiser jeg på 5 dagers utenlandstur. Spennende å se.

 

 

 

 

 

 

s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senior62

Påsken er over og jeg har vært bortreist, så til mandag skal jeg veies og da er det 3 uker siden.

Prøvde å være flink i påsken, men koste meg med rødvin, ikke noe marsipan, som er kjempegodt.

Til og med hos svigermor(med alle kakene) og andre besøk, så spiste jeg kun middag. Hadde med egen matpakke på toget.

SÅ TIL MANDAG ER JEG SPENT!, Blir enten sur eller veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei senior62

Du har virkelig klart å komme deg gjennom påsken med full kontroll! Til og med svigermors kaker har du klart å stå i mot. IKKE VERST, altså. Er veldig enig med deg mht rødvinen. Jeg skal gi slipp på mye, men rødvinsglasset mitt vil jeg ha. Hver kveld - selv om jeg må innrømme at innholdet er blitt noe redusert - 1,5 dl faktisk.

 

Matpakke er kjempelurt. Jeg reiser mye, og uten egen sunn og deilig mat er man jo prisgitt maten som befinner seg nærmest - uten valg - sulten og glupsk.

 

Blir spennende med vektmålingen mandag. Fortell oss - opp eller ned - vi er med ;-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rapportere fra samboern's GR kurs - han er gått ned 5 kg. på 4 uker, og håper på at han skal klare 5 til den siste delen av kurset. Jeg ser det godt på han, og fem kg til så blir det perfekt. Da er han slank igjen. Hører han allerede har meldt seg på oppfølgingskurs. Han synes GR-kurset er veldig bra, og sier at det legger opp til et kosthold som han finner fornuftig. Dette er så-å positivt. Nå snakker vi daglig kost og vin, og er blitt litt mindre raus med begge deler.

 

Og for meg er tirsdag offisiell veiedag (- selv om det er egentlig er veiedag hver dag for meg..)

16.04: 65,4

21.04: 65,0 (hurra!)

Da rusler jeg sakte men sikkert nedover, og nå får jeg på meg den ene bortgjemte jeansen etter den andre :-). Men hver gang jeg begynner å komme i en passende størrelse, lurer jeg beymret på om jeg er shoppoman. Jeg får så grusomt lyst på nye og lekre klær! Ikke helt godt for lommeboken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er TOPP!!! så flinke, med -kaker, med trim, med +vin, med mindre mann - med alt mulig!

 

jeg klarte meg denne helgen, selv med 5 damer på fjelltur.

Tror det var fordi jeg glemte sjokoladen på skituren, pluss strikse tanker rundt matinntaket:D

 

Ned 600g sist uke (etter opp 1,2 i påska)

Jeg burde forresten få nytt navn: jojodama (he he)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner heller ikke den kalkulatoren på "min forside". Men jeg kom fram til den ved å bruke linken til SMG. Der fant jeg ut som jeg skrev tidligere at jeg nok skal ligge rundt 1500 for å gå ned. Altså ca. 300 mer enn man tror...

 

Nå går ikke jeg på kurs lenger og ser at kalkulatoren har forsvunnet fra forsiden min. Men jeg finner den fremdeles på denne adressen:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for adressen til deg, smg. skal legge inn noen tall der.

Kokko - som glemte sjokoladen på fjellturen - der ser du hvor lite som skal til (ler). Morsomt når vi kan finne flotte forklaringer! Du er jo rå-sprek!!! Fjelltur - til og med jentetur. Så hyggelig og flott. Da overskygger sikkert gleden med turen dumme kalorier i lang tid. Håper jeg.

 

Jeg har vært en tur i Fredrikstad. Fin by med masse "ekle" butikker som jeg måtte besøke. Men jeg klarte å holde meg på matta med maten.

Det rare - nesten komiske - er at jeg hamstrer mat! Jeg reiste fra hotellet med 2 egg og en yoghurt i veska - i tilfelle jeg skulle bli sulten. Tenkte på det i bilen hjem, at det er nesten sånn primalbehov. Må vite at jeg har mat i nærheten. Alltid.

 

I all ydmykhet må jeg bekjentgjøre at jeg nå har ruslet ned nesten 4 kg. på 4 uker! Noterte vekten 23.03.2009 - da var den 68,4. I dag er den 64,8.

 

Kunne trenge å slappe av fra all denne bekymringen med en tur i Operaen. Har prøvd intenst å få billetter til Carmen, men det er helt utmulig. (Den nye operaen er alltid full. Det var da ikke den gamle?) Da får jeg fortsette med kaloriene... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dobbelt gratulerer, egentlig. Flott vekttap - du må jo være kjempeglad! Neste gratulasjon er for de nye joggeskoene dine - fordi det er så fint å gå nå! Jeg synes du - og dere alle, er så flinke med trimming og sånt. Eneste trimmen jeg får, er på jobben med trappeflying og korridorvandring, og det blir nok dessverre ikke nok til et eneste tp. Sånn bare er det. Jeg nyter mitt rødvinsglass hver aften, spiser godt og går litt ned i vekt.

 

Men -jeg sier nei-takk til drinker. Nettopp kommet hjem etter å ha stukket innom noen venner som bød på GT. Prøvde å si nei-takk men fikk servert likevel. Den måtte samboern ta seg av.

Vet ikke - kanskje det ene ikke er så mye verre enn det andre? Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lykkelig ny-venn med 64-tallet. Bare så vidt under 65, men dog - 64,8 var deilig. Med som han sa mannen: Hvor lenge var Adam i Paris? Etter en deilig og baklenet helg (eplekjekk med 64,8) viser dagens vekt 65,2. Så da er det på'n igjen..Veiedag i morgen, så da kommer det avgjørende tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå flinke dere er til å gå ned!!!

 

jeg har igjen gått opp til over 73, etter 5 dager i Køben:D

Har gått og gått. Men vin, for få, men store måltider og ....., resulterte altså i 73-tallet.

 

Utrolig kjipt!

 

Men nå blir jeg i heimen i helgene fremover, så kanskje jeg også kan klare litt nedgang:(

 

Huset er fullt for tiden, med datter + 2 barnebarn: i 2- to-uker:D

Svært hyggelig, men jeg er for gammel for så mange barnedager i strekk!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokko. Hvor mye er du gått opp da? Jeg føk også opp i vekt etter to selskapskvelder, enda jeg prøvde virkelig å holde meg i skinnet. Så nå er jeg passert 65 igjen. Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver. Heldigvis kommer hverdagen og tar oss, så da får vi vel kontrollen igjen. I mens får vi kose oss over at vi får reise så mye og oppleve nye ting.

 

Koselig med barn og barnebarn. Men det er som du sier - slitsomt også. Så jeg bruker å si Koselig at de kommer og hyggelig når de drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter jeg på toget igjen - denne gangen på vei til Larvik - med min lille laptop tilkoblet USB så jeg kan kose meg med Vektklubben. utrolig fint da - og kunne styrke kaloriforsvaret før møtestart på denne måten! Hjem igjen i morgen. Nistepakker til de fleste mellommåltider i vesken. Da blir jeg ikke så fristet til utskeielser. Men jeg har altså lagt inn 2 vinglass i kveld - det fortjener jeg helt sikkert. Inklsiv vin er jeg oppe i 1300 kal., men det blir jo alltid litt ekstra som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra. Selv om jeg føler meg litt sær når jeg lar så mye mat ligge igjen på tallerkenen. Men nå er det hjem igjen. I morgen, tordag, reiser jeg til utlandet og er hjemme mandag igjen. Ikke særlig regelmessig livsførsel som letter et sunt GR opplegg. Jeg går på oppgaven i tillit til at dette skal jeg klare. Vekten vil vise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- skrev jeg tidlig på året. Klarte jo ikke det, og droppet ut. Ettersom vi nå er kommet til april, tenkte jeg at tittelen kanskje ikke holder mål lenger og at tråden burde avsluttes. MEN så er jeg kommet til at det står jo ikke årstall - så da regner jeg den for fortsatt gyldig. Og det er jo de samme kiloene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise

Gøy at du er så aktiv:) Nei, 4 kg så raskt var vel noe mye forlangt:D

 

Morsomt med nytt årstall på det ønsket! Håper inderlig det holder!!!!

 

Jeg var 79,8 en gang. Gikk ned til 69,5 i løpet av 3 år.

Nå er jeg oppe i 73 igjen.

Ikke noe gøy:(

 

Jeg orker ikke veie maten og skrive ned. Har gjort det i perioder, vet ikke om det hjelper noe særlig.

Jeg spiser nokså ok, men trimmingen er litt for variabel, selv om den stort sett er bra.

Er glad i et eller 2 glass vin. Er egentlig sjokoman, men har klart å holde meg i skinnet, slik at en sjokoladebit heller blir noe hyggelig istedet for at jeg gumler i meg en svær plate.

 

Tror nok jeg kan drikke mer vann, spise flere og mindre måltider og så passe på den DAGLIGE trimmen på minimum 1 trimpoeng.

 

Nå i ettermiddag var jeg i skogen med barnebarnet på 2 i 1 time.

Så ble det 2 glass hvitvin i kveld, desverre sammen med noe chips (det er et unntak)

Har hatt en stressende dag. Vet at det ikke er bra for forbrenningen. merker det veldig på vannansamling i kroppen.

Så hva sier vekta i morgen tidlig???

 

God natt til hver enkelt:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 1.mai med vakkert vårvær!

 

Vekta viser stort sett det samme.

Men ringene på fingrene er umulige å få av. Tolker det dithen at jeg samler på vann. (Mye en kan samle på, gitt!)

 

Kjenner dere noe naturpreparat som kan hjelpe?

jeg har ikke så lyst på vanlig vanndrivende medisin

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!!

 

Sluknet helt etter 1.mai-feiringen???

 

Jojoen er i full sving: opp 600g sist uke, ned igjen denne uka.

Nå stopper jeg jojoen:D !!!

 

Fri i dag, etter strevsomme dager og uker.

Har likevel stramt program for dagen, men har hatt en deilig morgen, med tid for avis, kaffe og litt tid i sola på morgenkvisten. Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orienteringsløp i går. Flott trim!!!

 

jeg ble ikke sist i min klasse :)

 

Masse einer, skrenter og skrått fjell, så jeg beveger meg fremover med vett og noe forstand.:D

Hvordan er det med dere??

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ringene på fingrene er umulige å få av. Tolker det dithen at jeg samler på vann. (Mye en kan samle på' date=' gitt!)

 

Kjenner dere noe naturpreparat som kan hjelpe?

jeg har ikke så lyst på vanlig vanndrivende medisin

kokko[/quote']

 

Lenge siden jeg var inne her sist.

 

Kokko, prøv å drikke mye vann, 2 liter pr. dag. Vann er vanndrivende. Har erfart det selv. Du er så flink til å trimme. Stå på!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...