Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt en uke uten noe særlig vellykket kostopplegg. Vekten går opp på en helt ureglementert måte. Trange' date=' lekre bukser er nå for trange til å være lekre. Virker som jeg må ha hvilepauser innimellom og nesten spise meg litt opp!? Rare greier. Ikke trimmer jeg heller utenom all trappeløpingen da.[/quote']

 

Jeg tror nok forbrenningen vår er "lurere" enn vi tror - slik at den nettopp må få viljen sin innimellom for å slippe litt mer. Og da blir ikke "kuren" så psykisk hard heller med sånne friminutt. Man må bare huske at friminuttene ikke skal utgjøre hele timen. ;)

 

Hilsen en med "sagtakkurve" nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"trange lekre bukser er for trange til å være lekre" likte den der, lo godt for meg selv!!!

 

jeg har akkurat spist en skål peanøtter - etter å ha sendt hele barn/barnebarnhurven videre til neste familie:D

Det smakte forøvrig utmerket!!! (begge deler)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg borte en stund, reiser !til sjøs!

 

Titter innom når det er mulig. Men det at dere ikke hører fra meg så ofte, betyr altså ikke at jeg forsvinner. Jeg ER her, men dere ser det ikke:D

 

Rene "Du tror det ikke før du får se det" ;)

 

God helg!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du langt, langt eller i nære farvann, kokko? God tur i alle fall. Så håper jeg at du får deilig vær. Regn og båt er en dårlig kombinasjon.

 

Jeg har nettopp kommet i land etter tur med Hurtigruta Nordlys. Den er så flott - med alle bekvemmeligheter. Og så fikk vi så flott vær! Lofotveggen er imponerende. Og Lofototen i sol og godvær er nesten så man mister pusten. Blåne etter blåne og sol hele døgnet. Fargene og lyset finner man ingen andre steder. Neste år skal vi ta en uke og cruise (?) omkring i Lofoten og Vesterålen.

 

Og de "lekre buksene" blir stadig mindre lekre.

smg - jeg satser på "sagtakkurve" nedover....

 

Gode sommerdager til alle som leser dette - også til dem som ikke visees, men bare er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ikke langt. Vi har hytte i sjøkanten 20minutter hjemmefra + 10 minutter å gå.

Så jeg går på jobb derfra til jeg får ferie.

Vi bor der stort sett hele sommeren. men der har vi verken data eller tv. Helt nydelig å være litt "isolert".

 

Vekta er stort sett stabil, litt ned og litt opp. jeg prøver å tenke meg om. men det har lett for å bli et glass vin eller tre der ute:D

 

Stikker innom her når jeg kan.

Synd å la tråden forsvinne helt til bunns og så ut.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg litt panikk, gitt. Tråden var helt forsvunnet! Og hva gjør mqn da? Men så viste det seg at jeg hadde søkt på neste vektgruppe. Da var det en lettelse å finne at vi fortsatt er til svars.

 

Hurtigruteturen ga meg et vekthopp - opp 1,5 kg til 66 kg - igjen! Så i dag har jeg vært flink og spist nesten bare proteiner. Kun litt karbo i form av frukt som ikke er så ille. Så avlutter jeg en god dag med to glass rødvin, og sånn skal det være.

 

Men det skjedde jo noe deilig i dag, da. Fant en hvit linbukse som jeg kjøpte kjemptrang i fjor, og den sitter løst og ledig i dag. Det vardagens store lyspunkt.

Skal ikke mye til for å glede en enkel sjel............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og innledningen til helg! Tradisjonen tro markerer vi helgen med deilig biff og litt rødvin. I kveld blir det i heimen i stedet for i seilbåten, fordi vi venter besøk lørdag morgen. Men i 12-tiden i morgen er vi på sjøen - uansett vær. Det er ikke godt å vite hva man kan vente seg av sol og regn - synes værmeldingene skifter raskere enn raskest. Men vi tar det vi får.

 

Ellers gjør jeg meg noen tanker om sommerferien og gjennomføringen av den med tanke på mat og vin. Det er ikke bare enkelt. Satser på å jevn spising, og at jeg skal stå i mot de fleste fristelser. Erfaringsmessig går det vel på et par kg denne sommeren også....Gode råd og tips mottas med takk.

 

Ha en god helg - alle som leser her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag aften og på svai etter en spennende seilas i all slags vær i raskt skiftende rekkefølge! Først la vi oss til kai og handlet på stedets Joker - grillede kyllinglår, hjemmelagetpotetsalat (og rekesalat). Hjem igjen i morgen. Da blir det grilling på terrassen med barn og barnebarn. Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld etter en fantastisk dag.

 

en-dags-cruise langs Sørlandskysten med kammermusikk og topp lunch, i sol og sommer!!!!

 

lunchen var så god at jeg fremdeles er stapp mett etter mange timer.

Puhhh

Sånn er det for dem som ikke kan passe måten:D :P

 

jeg tror ikke jeg vil gå på vekta i morgen. (pingle)

God uke til deg, Markise!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dags-cruise langs Sørlandskysten med kammermusikk hørtes veldig passende ut, kokko. Det er deilige dager i sikte fremover - med sommersol og varme.

 

Det ble en allsidig helg for mitt vedkommende. Først en heftig seiltur lørdag i lyn og torden og regn med solbyger innimellom. Så en fredelig hjemtur søndag for motor og med soling på dekk. Så hjem til en noe kaotisk grillmiddag på terrassen med barn og barnebarn og en stresset mann. Alle fikk nå mat tilslutt, "og alle var enig i at det hadde vært hyggelig dag". Så er det arbeidsuke igjen.

 

Du kokko, er ingen pingle når du lot være å veie deg i dag. Bare veldig klok! Jeg hadde gått opp 2 kg, og vekta viste over 66 :-( Hva gjør man med det?

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmetenkning i går - og feilen er rettet opp. Jeg skrev at vekten var over 60! Skulle nok være 66.

 

Ellers - så strålende vær! I dag har jeg avtale på kaffebar med en venninne, men nå håper jeg på å få¨lokket henne med på båttur i ettermiddag i stedet. Ha en hyggelig St. Hans-aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med båten sånn rett som det er!!!

jeg er også båtmenneske. Som barn bodde vi i båt "hele" sommeren.

 

Nå har vi hytta i sjøkanten, så båten er 14fot, med 10-hester til.

Da kommer jeg meg ut for å fiske.

ELSKER Å FISKE, HELST ALENE I BÅTEN:)

 

gOD sT.HANS-KVELD!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med "alt til sin tid". Vi dyrker båtlivet enda, men etter hvert kan vi nok ende med en hytte ved sjøen, vi også. Det blir ikke mye fisking fra seilbåt, heldigvis. Fersk fisk er godt, men jeg hater å få den der sprellende stakkarn i båten.... Der er jeg pingle, gitt.

 

Ellers ble det en fantastisk St.Hans-aften med en armada av båter på fjorden. Det ble nesten plassproblemer. Men sol og varmt og bål og gode venner - kan man ha det bedre? Håper du også hadde en flott aften, kokko.

 

I ettermiddag slår jeg over på helge-modus. Da er det vår tur til å få med oss konsert på fjorden. Gleder meg..., men må passe meg for vin og mat - er fortsatt ikke gått tilbake de to kg'ene som plutselig satt der igjen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ekstra 2 går av til høsten, markise:D

 

Jeg hadde det helt fantastisk, med DET været!!!

Vi var 12 på hytta, til grilling og bål i sjøkanten!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg! Varmt og deilig. Høres veldig stemningsfullt og sosialt med grilling og bål i sjøkanten i samvær med mennesker man setter pris på. Sånne gode stunder man minnes og putter i sekken. Vi hadde også en sånn gull-stund, med gode båtvenner og utekonsert.

 

kokko, du sier at de ekstra 2 kg. går av til høsten. Det leste jeg som en kjempehyggelig innstilling. Kanskje skal vi nå fremover bare skal si "Ja-takk" til deilige sommerdager, og nyte sommermat og litt vin dertil. Og GLEDE oss over hver stund. Vi kan jo likevel gjøre de fornuftige valgene der vi gis valgmuligheter. Så blir vi sikkert mer motiverte til å ta et skikkelig tak til høsten. En forlokkende tanke, som må overveies nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har bestemt meg for å sette slanking i ventemodus til sommeren er over, måtte jeg på vekten i dag. Ikke bra. Men nå velger jeg sunt der det gis valgalternativer, og ellers skal jeg glede meg og nyte den ellers forbudne frukt som måtte tilbys. Unntatt kaker og is, for det synes jeg lite om (heldigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det skjønt og varmt og godt - ønsker at alle har det slik. Badevann på >23 grader - da kan til og med jeg hoppe uti! Men saken er nå slik at jeg sitter på jobb i perfekt aircondition-temp.I lunchpausen blir det Ut-på-tur! Dessverre blir det ikke tur på fjorden - været til tross. Seilbåten er på tur med samboer'n, som er på guttetur. Imens må jeg må jobbe og tjene penger til oss!!Verden er ikke like rettferdig bestandig. men det kommer bedre tider - snart....... :-)

I går startet jeg mitt sommer-liv med god samvittighet for alt jeg spiser. Det blir jo ikke så helt galt likevel, for dette med sunn mat er vel så godt innarbeidet at valgene ofte faller naturlig.Men grillet kylling (med skinn) og store, søte jordbær gjorde susen. Og så litt vin, da. Koste meg så godt jeg kunne i min ensomhet.

 

Faren med gressenkeliv er for mitt vedkommende sene kvelder/netter. Jeg broderte og sydde til kl. 0200 i natt. Deillig liv det også. Tror man har godt av litt fravær av og til. Fortsatt god sommerdag, hvis noen leser her, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg er hjemom:)

 

koselig at du likte sommerhilsenen min, markise, om å nyte sommeren:) med alt godt den byr.

 

Ja, jeg tror sunt vett er innarbeidet. Og når vi så IKKE gir oss selv vond samvittighet, er livet godt!

 

jeg har hatt en uke med masse prøver jeg skulle levere til lege og sykehus. Da har jeg ikke kunnet spise og drikke som jeg ville.

det gikk, det også:(

 

Men nå gleder jeg meg til et glass vin i kveld, det er 1 uke siden sist:D

 

Fortsatt god sommer når den kan nytes

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokko - hyggelig å høre fra deg igjen. Det høres ut som du har det gode liv på den hytten din! Håper alt med prøver og sånt ikke er noe bekymringsfullt?! Også unner jeg deg så veldig det vinglasset i kveld :-)

 

I denne søte ferietid blir det vel litt til og fra med skriverier. Jeg reiser utenlands en uke fra tirsdag. Da blir det stille fra min side. Men jeg kommer desto sterkere tilbake etterpå. For da går vi over i seilbåten og seiler langs norskekysten i - siger og skriver - 5 uker! Det er luksus. Har med PC og 3G og logger meg inn når det passer.

 

Ellers er jeg fortsatt gressenke på 3. døgnet, og nyter det. Merker jeg lever veldig enkelt uten samboern hjemme - spiser kjapt ved kjøkkenbenken og handler ikke inn mye mat. På fredag er han tilbake, og da blir DET kjempehyggelig. Godt å få mannen sin hjem igjen, også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne søte ferietid blir det vel litt til og fra med skriverier. Jeg reiser utenlands en uke fra tirsdag. Da blir det stille fra min side. Men jeg kommer desto sterkere tilbake etterpå. For da går vi over i seilbåten og seiler langs norskekysten i - siger og skriver - 5 uker! Det er luksus. Har med PC og 3G og logger meg inn når det passer.

 

Ellers er jeg fortsatt gressenke på 3. døgnet' date=' og nyter det. Merker jeg lever veldig enkelt uten samboern hjemme - spiser kjapt ved kjøkkenbenken og handler ikke inn mye mat. På fredag er han tilbake, og da blir DET kjempehyggelig. Godt å få mannen sin hjem igjen, også....[/quote']

Det er så rart med det - jeg synes det er kjempedeilig å være alene hjemme noen dager - og da enda bedre når vi blir tosomme igjen.

 

Fordelen med å slanke seg over så lang tid er at det BLIR gode vaner av det. Man lærer sannheten i "litt og ikke alltid" og (iallfall for min del) kjenner jeg at smaken endres. Det jeg spiser ofte begynner jeg å like bedre. Så sunn mat smaker bedre nå enn den gjorde i januar... og dermed er det lettere å velge lettmelk på jordbærene i stedet for fløte... osv. Hverdagsvalgene blir bedre.

 

Markise, du må fortelle mer om den seilturen - det høre spennende ut.

 

Kokko - jeg håper du får gode nyheter på prøvene dine og at vinglasset var kjempegodt. Sommer på hytta er fint i slikt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en varm dag! Og det SKAL være deilig - må ikke klage på varmen. Snart er den kanskje helt borte. Men vi kunne nå gjerne ha sendt noen grader nordover. Nå er salget så smått i gang, og jeg ser så mye jeg har lyst på. Veldig lurt å handle nå (også). Vi trenger litt luksus når vi er så flinke å passe vekten! Ikke minst litt klær og sånt.

 

Derfor stakk jeg innom en - for meg - ny frisør i går. Det var gjennomført velvære. Massasjestol ved vasken! 10 min. hodebunsmassasje :+) Ny farge og ny sveis. Spørs om mannen min kjenner meg igjen når han kommer hjem i dag etter 5 dagers guttetur i seilbåten. Fra hestehale til krøller, gitt. Og så gikk jeg for økologisk sjampo ++. Visakortet knirket og gråt, men det gikk nå bra.

 

Hvorfor får jeg ikke til de der smily'ene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk teknologi. Her ligger vi på svai, tilkoblet internett. Enda en deilig og varm dag - fin til å ta med seg venner på fjorden. Badet i 23 grader midtfjords! Nå er gjestene kjørt hjem, og vi er ute på nytt. Sitter i cockpit og nyter en varm og vakker aften - kl 2300. Hjem imorgen. Spiser sunt men drikker nok for mye vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og god og sunn frokost etter en natt med bulder og brak fra himmelen. Så kom regnværet og da sank tempen også. 17 grader nå. Det er egentlig helt greit, synes jeg. Men regnet kan gjerne stoppe.

 

Egg og bacon er søndagsmat ombord, pluss en liten brødskive og en ostebit. Da holder jeg i hvertfall 3 timer. Jeg tror likevel ikke jeg klarer å gå noe særlig mer ned i vekt, dvs under 64 kg. I så fall må jeg nok kombinere kostholdet til aktiv trim. Tror - nei vet - at jeg skal starte opp seriøst til høsten, og booke inn to faste trimdager i uken. Gjerne på helsestudio. Har tidligere vært aktiv SATS-bruker i mange år, men de tre siste årene har jeg ikke fått det til.

 

Da vil mannen min også henge seg på. Han går på GR oppfølgingskurs, og er så fornøyd. Ned 10 kg til nå, og ingen antydning til ølmave. Slank og flott og ned en buksestørrelse. Men han må nok trimme han også for å holde seg i shape.

 

Det er veldig allright at vi begge tenker sunnt kostkold og er entusiastiske på området. Men vinen vil vi begge ha, må likevel prøve å begrense den. Har prøvd MANA fra Tine (?). Deilig, og full av antioksydanter, og et greit alternativ til det andre vinglasset.

 

Dette ble en lang epistel. Litt hyggelig å skrivepludre med massevis av tid og ro. God søndag til de som måtte lese her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...