Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Ja, kroppen er lagd for å brukes - ikke for sofaen dessverre. Det er jo så deilig og avslappende. :(

Høres ut som dere har det flott på sjøen. Jeg får litt cabin feever når det blir mer enn en dag - så båt og regnvær er en dårlig kombo for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utrolig fornøyd med meg selv hele helgen. Spiste bare sunt og godt, og følte meg lett og slank :+) Men så kom tilbakefallet. Rett før sengetid - to brødskiver med brunost (!!) og en hel (!) boks med makrellfilet i tomat. Bare slukte det rått - helt uten tanke på noe annet enn mat. Huffameg :+( Men det var i går. I dag er det nye muligheter. Pakker kofferten i ettermiddag og setter nesen mot sydlige strender i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én dag med et feilskjær er ikke et problem med mindre du lar den få følge av flere. "Bedre og bedre, dag for dag." :( Makrellfilet er jo på den sunne siden også.

 

Heldig er du som tar syndenferie etter at godværet forsvant herfra. Får jo både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig er du som tar syndenferie etter at godværet forsvant herfra. Får jo både i pose og sekk.

 

Takk for trøstens ord mht mat. Og ja - det er meldt ca 25 grader og sol hver dag! Ellers er min reise til sydlige strender ikke ment som noen syndens ferie (ler - godt ha-ha). Skriveleifer har vi alle, og av og til blir de riktig morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på lånt pc og hotellets internett. Melder om sol og 25 grader og badevanne som passer godt - 24 grader det også. Håper det er bra hjemme i Norge også.

Her regner det i bøtter for tiden - så jeg er "bitte litt" misunnelig. ;)

 

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!!! :)

 

Artig og koselig å lese alle innleggene deres:)

Dere er kjempeflinke, også med litt brunost. Jeg hadde 3 skiver bare rett i munnen i går, i tillegg til 3 glass rødvin. krent, kremt

 

jeg er innom for noen få timer.Bare MÅTTE lese litt.

Vi synes vi er heldige som har fått innlagt vann på hytta, men noen dataforbindelse blir det nok aldri! Tror jo ikke GR-kontakten er grunn nok ;)

Så det får bli litt til og fra i sommer!

Men jeg forsvinner ikke!

 

Jeg har det BRA på hytta.

Gikk akkurat på vekta nå før dusjen, etter både frokost og 3 kopper kaffe.

Absolutt brukbart, ikke ett g opp :D

 

Masse barnebarn(2) og svigerbarn(1) Føles som 10 av hver til tider.

 

Nå skal jeg avgårde og servere i bryllup, datter til en venninne. Pleier ikke gjøre slikt, så jeg er litt nervøs. Hva om jeg sender alt ned i fanget til bruden!!!???

 

Fortsatt god sommer, både i båt, hjemme og i synden.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og hjemme i trygge omgivelser igjen. Montenegro er et deilig feriemål. Etter en uke der, kan jeg tåle whatever i den norske ferie-fortsettelsen. Takk for hjemlig statusrapport fra deg smg - må si jeg NØT celsiusene spesielt i dagene etter det!

 

Jeg er egentlig bare hjemmom for å prøve og vaske litt tøy og pakke på nytt, men MÅ jo litt innom her for å se hva som skjer. Spreke deg, kokko, som til og med stiller opp som serveringsdame. Det er flott og sikkert artig også! Og det med kvadratrotberegening og vel så det på besøks-barnebarn har jeg full forståelse for. Har hatt mine deilige bonusbarnebarn til middag her i dag. De er herlige, men det er full fart og jeg merker at jeg ikke er i fertil alder lenger!!! Det er så hyggelig når de kommer og det er så deilig når de går. Det er vel slik det skal være.

 

Apropos vaske tøy, så røk min 15 år gamle Miele dagen før vi dro på ferie. I morgen tidlig kommer reparatør - spennende om det blir ny vaskemaskin eller om den lar seg reparere :+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og hjemme i trygge omgivelseser igjen. Montenegro er et deilig feriemål. Etter en uke der' date=' kan jeg tåle whatever i den norske ferie-fortsettelsen. [/quote']

Så er ferie nr. 2 i gang - nå langs norskekysten. Nå får jeg stå for mitt utsagn om "å tåle whatever" av vær resten av ferien. Det bøtter ned her vi ligger - godt fortøyd i Åsgårdstrand. Vi blir her til i morgen, og håper på oppholdsvær. Yr.no sier at det skal bli veldig vekslende vær - sol og overskyet og regn.

 

Det blir nok ekstra med både mat og vin, men jeg prøver fortsatt å holde meg på matta med de raske karbohydratene. Har gjenoppdaget Stabburets makrellfilet i tomatsaus, og spiser 1/2 - 1 boks hver dag. Mye proteiner og sunt fett! Uken jeg var i syden spiste jeg uten tanke på vekt, og jeg var fornøyd med 65 etterpå. Håper det går bra denne gangen også.

 

Det er hyggelig å ha mulighet til å koble seg på nettet for å si hei på tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere!

Her bøtter det ned!!!

 

men det skal sikkert bli bra igjen!

 

Vi er hjemom pga fest i kveld og barnedåp i morgen.

jeg hadde håpet på en time hos frisør, håret mitt krøller seg. hadde krøller som liten. Nå kommer de tilbake, etter alle disse årene.

Men dermed blir jeg "stor" i hodet, uten den helt store kontrollen!

God ferie videre!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefobi! Bestemte oss for¨å kaste fortøyningen og dra avsted uansett vær i dag tidlig. Kom til ny havn etter 5 timers frisk seilas. Yr.no melder om sol, men mye vind i morgen. Så da blir vi vel her et døgn eller to. Hører planene er ganske like på alle båtene omkring.

 

La inn alle måltidene på dagsplanen, og ser at jeg ligger under 1500 kcal. Det er vel bra?! Men det blir ikke mye mosjon, så kanskje ender det negativt ut likevel. Det er helt klart enklere å spise fornuftig i år, når Samboern også er innstilt på fornuftig mat. Han skal jo kontrollveies på GR Hold Vekten-kurs snart!

 

I kveld skal vi skeie ut med pannekaker! Livet er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- i går kveld ble til fem, gitt :-) Med Noras blåbærsyltetøy :+D Herlig. Skulle tro jeg ikke har sett mat på lang tid. Den aftensmaten sitter tungt, og frokosten i dag ble heller mager. Nå skal jeg gå meg en lang tur - minst 1/2 time med hurtig gange og viftende armer.

 

Må nok skjerpe meg mht til mat, vin og mosjon i dette late båtlivet. Nå ligger vi værfast pga vindforholdene, og blir her i havna i 2 døgn. I sol og varme. Det er egentlig deilig det også, for da blir det tid til bok og ukeblad og kryssord, samt håndarbeide. Ettersom vi damer gjør i hvert fall to ting på en gang, hører jeg lydbok mens jeg broderer Elisabeth Bradley eller syr lappeteknikk. "Miraklene i Santa Fico" gleder jeg meg til å begynne på. Gode boktips tas i mot med glede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ikke spiser for lite. Jeg tror det er viktig at når man balanserer sånn rundt ved 1500 kcal at man er bevisst å ikke jobbe seg inn i sparebluss. Fyll ut med masse sunn salat er mitt råd.

 

Ellers høres det ut som at dere har det fortreffelig. Lydbok og broderi må være en glimrende kombo. Jeg er visst bittelitt misunnerlig her jeg sitter, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- med late, varme dager og 24 t. til fri disposisjon med samboer`n. Ligger fortsatt værfast og venter på at vinden skal løye. Men solen skinner og i havnen er det skikkelig sommerstemning.

 

Jeg tenker TP og løper meg små turer. Er vant til å være i bevegelse, og blir fort rastløs av bare å sitte ombord. Shopping er et godt alternativ! Der har vi en fordel fremfor menn - som hater shopping. Da er de dømt til å pusse og reparere, mens fruen "ordner" på by`n :-)

 

Fortsatt spiser jeg sunt, vil jeg påstå. Cottage cheese og eple til frokost, en boks makrellfilet i tomat til lunsj, og nå middag med salat. Spiser avocado annenhver dag. Inkl. vininntaket er jeg ta rundt 1500 kal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og det ble masseutslipp av båter fra en smekkfull havn. De fleste hadde - som oss - lagt i 2-3 døgn og ventet på at kulingen skulle gi seg. Da slår havnefobien til med full kraft. "Alle" skulle til Risør. Vi også! Så nå er vi godt fortøyd på nytt.

 

Underveis har vi spist egg og yoplait - det metter deilig. Dessverre er det regn og grått her, og Yr.no lover ikke godvær før søndag. Nå er vi fiskehungrige begge to, her, og håper på god, fersk fisk i morgen. Vi er så og si sluttet med poteter, og bruker i stedet brokkoli og blomkål. Det er vel så godt. Fortsatt er jeg lykkelig uvitende om vekten. Hjemme veier jeg meg hver dag, men erfarer at det er et liv uten vekten også :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtlivet høres hyggelig ut. Du skriver så morsomt at jeg ser det for meg.

 

Et liv uten vekt kan jeg tro på. Men målebåndet tror jeg at jeg skal ha et varig forhold til. :)

 

Ellers mener jeg å ha erfart at hvite karbohydrater er rota til mye vondt. Og at sukker, pasta, potet og hvitt mel skal nytes i mye mindre porsjoner enn tidligere. Jeg tipper at med det kostholdet du beskriver så kan det ikke gå så hakkandes gæli iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smg - er imponert over vekta di

 

markise - høres deilig ut med båtferie

 

jeg har nettopp avsluttet 5 uker på hytta ved sjøen. datteren min m fam skal være der ei uke, så vi skal en tur til fjells. Ikke verst, det heller!

Kanskje du passerer hytta vår med seilbåten, det kommer an på hvor langt dere drar.

Vi ligger i Kvåsefjorden, mellom Lillesand og Kristiansand.

Verdens beste sted:D

 

jeg har verken vekt eller lyst til å veie meg, på hytta.

Spent på i morgen, er hjemme nå. Men nå har vi spist reker m tilbehør + øl, så det blir kanskje ikke den store forlystelsen:D Hmmmm:(

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - her er jeg igjen. Etter 2 dager i deilige Risør. Visste nok at vi skulle blitt et døgn til og nytt sommeren der. I stedet føk vi ut i kulingen for fulle seil. 12,5 m/sek blir for heftig for meg. Etter å ha krysset på havet i et par timer, tok vi indre led og kom til Arendal ved 16-tiden. Ligger nå på svai - godt sammenkoblet med to vennebåter - en på hver side.

 

Nå har vi nettopp avsluttet et gourmet-måltid med fiskepakke og grønnsaker på grillen. Perfekt. Og så sunt!

 

Og smg - er enig med deg med hvite karbohydrater. Det som forundrer meg er at det er så greit å unngå dem. Brokkoli og andre grønnsaker er kjempebra erstatning. Når det gjelder målebåndet ditt, så skal jeg begynne å måle når jeg kommer hjem. Samtidig som jeg skal sette opp skjema likt ditt - det fikk jeg sansen for!

 

Hei til deg kokko. Så hyggelig å høre fra deg igjen! Du ferierer både her og der, og innimellom er du med på mange andre forkjellige arrangement. Du er et fyrverkeri, tror jeg. I neste uke får vi eneste gutte-barnebarnet på 15 år ombord. Han er en hyggelig, blid og fornøyd fyr. Håper ikke været setter en stopper for de planene.Hvis vi passerer Kvåsefjorden, skal jeg rope ut et hei til deg og vifte med laken. Da vet du det er Markise som er i farta.

 

Det blir litt til og fra i disse sommertider. Men jeg håper å høre fra dere snart igjen. La det bare bli sol og sommervarme og passe mye vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! jeg skal se etter et laken - håper bare ikke andre tror dere er i nød:D

 

Jeg er ikke så synlig på sjøen, er der mye, med fiskeharpe, men båten er 14 fot med 10hesters motor.

Ikke samme farkost som deg!!!

 

I år har vi hatt mye brennmanet i sjøen, så badingen har helst vært"dukkert", ikke svømming.

Tror vannet på fjellet blir litt kaldere, kanskje rundt 10 gr.

Men det er også deilig, etter lang fjelltur.

 

Vekta i morges viste litt opp, etter litt for mange småsjokolader, rester etter selskap:(

Jeg klarer ikke overlate dem til andre...............

 

God ferie videre, dere to!!!

Nå er ikke jeg innom før neste lørdag, tidligst.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de hvite er det brød og ris jeg synes er vanskeligst å kutte ned på. Men knekkebrød er ikke så verst iallfall.

 

Ellers er det jobb her. Blir ikke ferie før i august og så ustabilt som været er så er det ikke så farlig heller.

 

Kos dere bed båtlivet. Jeg er enig i at kuling er for mye. Er ikke sjøsterk sånn, selv ikke i den lille 22-fotingen. Synes faktisk åpen småbåt er bedre da.

 

Kokko - ti grader badevann høres ... friskt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her utenfor Arendal - hvor vi kom i går - er det jordbærsted. I en liten idyllisk poll ligger vi fortsatt og dupper - stadig 3 båter sammenbundet på svai. Så går vi på besøk til hverandre, da. Vi bare skrider over båtrekken. Lettvint.

 

Vi våknet til sol og det lekre været i dag, og bestemte oss straks for at her vil vi være! Vi damene lot oss ikke overtale til noen form for seilas i dag. Nå var det frem med bikini og solhatt! Båt 1 mente bestemt at dette kvalifiserte til et glass formmiddagshvitvin. Men sånne ting er vi strenge på ombord. Her overholdes åpningstidene for pub'ene i England! Kl. 1100 var helt misforstått. Kl. 1200 var vi klare, men da fant båt 2 ut at vi med tidsforskyvningen måtte vente til kl. 1300. Så da gjorde vi det - satt klare som blekk med iskald hvitvin (øl til gutta) - og kl 1300 var vi svært fornøyd.

 

Tror nok vi blilr her i morgen også, for det meldes om stadig sol. Fra mandag kommer regnet, og da drar vi videre - i den retning vinden vil. Vi er greie sånn.

 

Matmessig har det ikke vært en helt god dag. Fjordlands risengrynsgrøt (deilig!), stabburets pølse-snacks og pepper-salami. Begynner å få angst med tanken på vekten. Jeg kan jo begynne med midjemåling, for det er enda 3 uker igjen av ferien.

 

smg- det er kanskje ikke dumt med ferie i august. Kanskje været stabiliserer seg litt mer - til sol, selvsagt.

 

Og til deg kokko - vet ikke en gang om du rekker å lese dette før du reiser - 10 grader høres k-a-l-d-t ut. Take care.

Fortsatt god helg - fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...