Gå til innhold

bukplastikk


Gjest litjpia

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvor lenge en må ha stabil vekt for å få en slik operasjon? Å evt tar det lenge før en blir bra, slik at kan ut å reise å sånn. For vi vurderer å reise til syden neste år, d er på august vi har tenkt på å reise, men hvor lang tid før må d evt skje.

 

Har også lyst på brystreduksjon, er det noe om stabil vekt der å eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptisk
Er det noen her som vet hvor lenge en må ha stabil vekt for å få en slik operasjon? Å evt tar det lenge før en blir bra' date=' slik at kan ut å reise å sånn. For vi vurderer å reise til syden neste år, d er på august vi har tenkt på å reise, men hvor lang tid før må d evt skje.

 

Har også lyst på brystreduksjon, er det noe om stabil vekt der å eller?[/quote']

 

Jeg trodde man måtte ha en BMI på så så mye for å få den operasjonen. Og det må gå gjennom legen. Syns å ha hørt at du kan ikke spise annet enn kvernet mat/grøt i en til to mnd etter operasjonen (om jeg ikke blander med en annen). Tror det står mer om disse operasjonene hvis du søker på en kirurgisk klinkikk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denfrodige

Det er på slankeoperasjoner som man må spise sånn mat, for da tar de og kutter av tarmen, sånn at det ikke skal bli plass til så mye mat.

 

På bukplastikk operasjoner så må en være forsiktig i hvertfall tre uker, med løft osv. Kommer litt ann på om magemusklene skal sys, for viss de er splittet så pleier kirurgen og sy sammen musklene og det gjør at man må være litt mer forsiktig etterpå. Har to venniner som har tatt en slik operasjon, hun ene sydde musklene og hun andre gjorde ikke. De var sykemeldt 6 og 3 uker,det kommer jo litt ann på jobben du har og sånn også da.:P

 

For å få dekket en slik operasjon gjennom trygdeverket må BMIèn være under 26 og du må ha fysiske plager. Det kan være f.eks. at du får sopp under magen osv.

Men det er forskjell fra hvor du bor henne i landet, vet at Vestlandet er veldig strenge, der må du ha minst 10 cm overheng, mens andre plasser i landet er det bare 2 cm.

 

Håper disse opplysningene kan hjelpe deg litt.:D

Er i samme situasjon som deg, har tatt av meg 30 kilo og alt henger. Skal til konsultasjon time hos en kirurg og høre om jeg får dekket operasjon. Håper jeg gjør det, det koster ca 50 000 viss du skal betale det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har tatt bukplastikkoperasjon,og etter 2 år er arret fremdeles blålig og skikkelig stygt... Hvis hun løfter armene over hodet,vises arret over bukselinningen,lite lekkert...

 

 

Jeg har også litt heng etter 2 barnefødsler,men det vil jeg heller ha enn et arr tvers over magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt full bukplastikk for snart 4 år siden.

Er kjempe fornøyd. Reiste til syden 8 uker etter oprasjonen. Var ingen problem.

Jeg gikk ned i vekt før oprasjonen. Slik at jeg skulle få best resultat. Snitte er under truse kanten. Lett å sjule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det er mange som er ikke fornøyd med en slik operasjon. Men for å bli fornøyd med meg selv så tru jeg nok at må ha en sånn for er tross alt totalt ca 50kg jeg skal ned. Har igjen ca 35 kg.

 

Men ser jo at enkelte har reist til syden etter bare kort tid. Hadde vært så gøy å kunna reist å kunne slippe å se at det henger over alt.

 

Hadde dere noe stabiliserings tid etter dere hadde gått?

Gikk dere ned mye etter en slik operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei :)

 

Jeg hadde full bukplastikk for litt over tre år siden (med sying av muskler), og det har jeg aldri angret på. Gikk til fastlegen min først, og fikk henvisning til kirurg. Der viste det seg at jeg fikk dekket nedre halvdel, men ville få best resultat om jeg tok full. Valgte da å betale for øvre delen selv (omtrent halvparten, kom på rundt 40.000 hele greia). Var sykemeldt i 5 uker (kontorarbeid).

 

Det tar litt tid før du er "normal" igjen, men var ikke mye smerter bundet med det. Tror jeg ville prøvd å fått ca. 3 mnd mellom operasjon og tur ihvertfall. Når det gjelder arr, så er det forskjellig fra menneske til menneske. Se på kroppen din hvordan arr du allerede har ser ut, så kan du få en pekepinne. De er jo uansett bare synlige for deg selv og hvem du velger å vise dem til :).

 

Har vært til fastlege nå, og skal få dekket brystreduksjon. Har gått opp ca 10 kg siden bukplastikken, men holder på å kvitte meg med dem nå. Er ikke helt sikker på vektkravene kirurgen har, venter på respons fra legens henvisning. Så operasjonen blir når jeg får klarsignal fra kirurg ang. vekta. Gleder meg til å kunne kjøpe bikini og bh som sitter som de skal :)!

 

Lykke til med videre vektnedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

Hei! Det høres ut som du virkelig har lykkes i dette. Hva var kravet for å få det dekket? Har ingen anelse om jeg vil få dekket det. Måtte du ha noe stabilisering av vekt ei stund?

 

ble noen spørsmål detta da. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Mener på å huske at kravet for å få det dekket var 2 cm "heng" nede (men er ikke sikker). Det ble målt på litt på siden, ca. midt på låret (om du forstår hva jeg mener :)). Er fra sørlandet selv, vet ikke om det er noen andre krav i andre deler av landet. Når det gjelder å lure på om man får det dekket eller ei, gå til fastlegen din og snakk med ham om det, så vet du hva du har å forholde deg til.

 

Det ble ikke nevnt noe særskilt om krav til stabilisering av vekt. Jeg gikk ned litt over 30 kg på 10 mnd (ferdig i juni). Jeg ventet til sommeren var over før jeg gikk til legen, husker ikke akkurat når det var. Fikk henvisning til kirurg som jeg traff i slutten av november. Han ville operere meg rett før jul, men jeg ville ikke ligge som et slakt i jula, så utsatte det til slutten av januar, akkurat i tide til min 30-årsdag. Fin bursdagspresang, ingen 30-årskrise :). Gikk ned et par kg til før operasjonen etter samtale med kirurg for å få best mulig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

Høres toppers ut ja. Skal se hva jeg klarer i år så kansje det blir noe neste år. Det sliter jo sånn på rygg...

Men en bør vel kansje ha fått barn først kansje???

 

Håper bare at jeg får gjort noe, så slipper å slite sånn iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg er singel og barnløs og har nå blitt 33. Om jeg skulle vente til eventuelle barn hadde kommet først kunne jeg antagelig ventet lenge ;)! Hadde antagelig sittet der slanket, men med dårlig selvtillit pga mageheng og hengepupper, he he. Ikke det beste utgangspunktet for meg med tanke på å skulle bevege seg ut i sjekkemarkedet. Men kan forstå at de som er i et fast forhold og vil ha barn nå, venter med operasjonen. Det har ihvertfall ikke vært et tema, hverken hos lege eller kirurg. Kirurgene er jo blitt så flinke og utviklet gode teknikker nå, at det er en stor mulighet for fortsatt å kunne amme etter brystreduksjon.

 

Lykke til :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest dobbelice

Det er særdeles få (les nesten ingen) kirurger her i landet som vil operere noen som ikke har fått unger enda! Dette har jeg sjekket! Tror jeg ringte til alle som var i hele landet for et par år siden, og alle nektet å gjøre noe som helst før jeg hadde fått de ungene jeg ville ha. Dette pga en da ødelegger det de har fikset viss dere skjønner?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiller alderen inn?

Blir 50 om 2 år.

Vil gjerne gå ned 10 kg til da. Har mye mage. Merker at jeg som må opp

en størrelse i bukser for å få de over magen. Da blir de for store i livet.

Hvordan kan man sjekke kvaliteten på de forskjellige klinikkene som utfører bukplastikk?

Regner med at jeg ville bitt sykmeldt lenge. Har tungt lagerarbeid.

Hvordan informere arbeidsgiver? De vil jo se at sykmelding kommer fra plastkirurg, og det er nok ikke populært med "kosmetisk" fravær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått så skal ikke alder ha noe å si, det er evn. helsen det kommer an på, om man tåler operasjonen/narkkosen skulle jeg tro. Om det er så at du får opersjonen dekket, så har de diverse landsdelene avtaler med private sykehus/plastisk kirurger. Jeg for min del gikk inn på http://www.frittsykehusvalg.no for å se hvem som var knyttet opp til Sør-Norge. På denne nettsiden tror jeg det også var mulig å sjekke litt ang. kvalitet og vente/behandlingstid. Nå er jeg ingen ekspert på dette, selv om jeg har gått igjennom en bukplastikk selv. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din og ta det opp med ham. Han kan garantert svare på flere av spørsmålene dine enn jeg :). Er mye bedre enn å sitte hjemme og lure og få motstridende svar fra folk på nettet :(. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tilbakemelding.

Du har helt rett i at det er fastlegen som jeg først bør henvende meg til.

regner ikke med å få det dekket , men han han sikkert spore meg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt meg opp ei plan om å komme meg ned 37kg, så skal jeg til fastlegen min å høre om hu kan henvise meg videre, uansett om jeg ikke har barn enda.

Har tenkt på å kansje snakke med legen rett på nyåret. Men d vil vise seg hvor mye jeg klarer iløpet av dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice
Har lagt meg opp ei plan om å komme meg ned 37kg' date=' så skal jeg til fastlegen min å høre om hu kan henvise meg videre, uansett om jeg ikke har barn enda.

Har tenkt på å kansje snakke med legen rett på nyåret. Men d vil vise seg hvor mye jeg klarer iløpet av dette året.[/quote']

 

 

Er du TOTALT SPRØ???? 37 kg???? Det er veldig lite, så sant du ikke er 120 cm høy eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske motivert, men liker ikke at vekta tipper oppover for øyeblikket da. Har et stort problem å komme meg under 107kg, stopper der liksom. Men jeg skal klare dette. Men tusen takk for lykke.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...