Gå til innhold

Ned 20-30 kg, 5.1.06


Gjest queen

Anbefalte innlegg

Tenk for en ny flott dagsom ligger foran oss :-)

Nå har jeg smurt matpakke, og funnet frem stavene, og nå har jeg en 50 min rask tur foran meg før jeg begynner på jobben. (Seinvakt kan ha sine fordeler)

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede sittet på jobben i halvannen time, og det skal jeg fortsette med til klokken er over 4. -Men i kveld skal jeg iallefall få til litt styrketrening igjen! Hadde det enda vært noe spennende på TV, så kunne jeg tatt en time på sykkelen mens jeg så på.. Er det noen som har noe å anbefale av programmer i kveld??

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

Hei, hei!

 

Ja, nå begynner det å bli bra. Har kommet inn i rytmen på GR kostholdet - men det tok et par dager å omstille seg. I går kveld når godtesuget kom snikende spiste vi (mannen min trenger å gå ned noen kilo også) Tines lett og mild yoghurt vanilje med bær. Det var så godt!

Har gått noen kurs tidligere med det "gamle" opplegget, og har forstått det slik at man skal spise litt mer med det nye, eller? Jeg veier nå 88 kg og skal ned 18-20 kg. Har tenkt til å spise rundt 1500 kcal om dagen. Dessuten ammer jeg sønnen min på 5 mnd - så det kvalifiserer vel noen ekstra kalorier? Tror i hvertfall de gamle 1150-1250 om dagen blir for lite for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra vekten din, (nå vet jeg ikke hvor høy, hvor gammel du er, eller hvor hvor mye du trener) så tror jeg du burde ligge på meny 2 med 1600 kalorier i snitt, men det er uten a regne med ammingen! .Dermed bør du nok iallefall ligge opp mot 1900 kalorier i for å ikke risikere å miste melken. Drikk mye vann, og få i deg nok melk (minst 3 enheter om dagen) -og mild og lett vanilje er nydelig ;) Jeg veier 96 kg og har nettopp senket inntaket mitt fra 1900 kalorier om dagen og ned til 1600 (grensen for min høyde/vekt/aktivitetsnivå lå på ca 100kg), og jeg kommer neppe til å komme ned på det laveste menyen (meny 1 er 1300kalorier, og er det misnte noen skal spise i det nye opplegget.)

 

Skal kjøpe inn litt bær og prøve din variant! -Selv setter jeg ett eple i microen (uten kjerne), og når det er varmt (og koker litt) tar jeg lett og mild vanilje over og har på masse kanel! Kjempe godt!

 

Denne uka skal det bli mye fisk til middag! -trenger en liten boost for å få vekk jule-følelsen i magen!

 

En som heter Iris har lagt inn dette i Åpent Forum; så kan du jo regne litt på forbruk og inntak selv. Fant også ett inlegg der en skriver at man bør ha 750 kalorier ekstra per dag når man ammer.. Synes det høres mye ut, og mener at en som ammet på mitt forrige kurs fikk beskjed om å spise 1 meny høyere enn hun beregnet seg fram til, altså antakeligvis meny 3 i steden for meny 2 i ditt tilfelle!

 

 

CamCam

 

 

"Noen etterlyste hvordan men finner sitt kalori-dagsbehov.

Her er en formel fra GRs kursbok:

 

Regn ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg er uheldigvis syk ennå, hoster fælt og halsbetennelse. Begrenset hvor riktig jeg får spist, og jeg får ikke trent som ønsket. Blir lite nattsøvn pga hosting .. Får ta det igjen! Men kjekt at dere andre er i gang;)

Bra program å sykle til er: en, to- opppussing på tvnorge fra kl 19-20..Hvis du liker oppussings program da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

Ender opp med et daglig forbruk på litt over 2500 kalorier, så det betyr vel at jeg skal på meny 3, ihvertfall hvis ammingen skal med i regnestykket. 1900 + er ganske mange flere kalorier enn jeg er vant til fra tidligere GR opplegg, men det er vel bare å prøve seg frem litt. ;) Skal i hvertfall passe på å få i meg nok. Takk for input!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fremdeles endel igjen på huset, så oppussing skal det bli i kveld! Takk fro input trinny!

 

zalarina; en av de viktigste tingene i det nye GR-opplegget er faktisk å få folk til å spise nok! -De fleste legger seg for lavt, og dermed settes forbrenningen ned. -Dermed farer man opp i vekt når man begynner å slakke litt på kravene, pluss at man risikerer å skade forbrenningen for senere vekt reduksjon! Spis godt, sunt, ofte og i riktige mengder, så bør du gå ned i vekt! Det var ganske vanskelig for meg å komme opp i 1900 kalorier da jeg startet opp, men det er bare å dele opp i 4 hovedmåltider (frokost: 2 skiver, lunsj: 3 skiver, middag: 225g kjøtt/fisk, 150 gram ris/pasta og 175 gram potet og kvelds 2 skiver) I tillegg skal vi ha 3 frukt og tre melkerasjoner, som kan puttes inn i mellom eller legges til i måltidene. Hver skive er forresten 30 gram, og hver påleggsrasjon er 20 gram uansett hva slags pålegg.

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

 

zalarina; en av de viktigste tingene i det nye GR-opplegget er faktisk å få folk til å spise nok! -De fleste legger seg for lavt' date=' og dermed settes forbrenningen ned. -Dermed farer man opp i vekt når man begynner å slakke litt på kravene, pluss at man risikerer å skade forbrenningen for senere vekt reduksjon! Spis godt, sunt, ofte og i riktige mengder, så bør du gå ned i vekt! Det var ganske vanskelig for meg å komme opp i 1900 kalorier da jeg startet opp, men det er bare å dele opp i 4 hovedmåltider (frokost: 2 skiver, lunsj: 3 skiver, middag: 225g kjøtt/fisk, 150 gram ris/pasta og 175 gram potet og kvelds 2 skiver) I tillegg skal vi ha 3 frukt og tre melkerasjoner, som kan puttes inn i mellom eller legges til i måltidene. Hver skive er forresten 30 gram, og hver påleggsrasjon er 20 gram uansett hva slags pålegg.

 

CamCam[/quote']

 

Tusen takk, da er jeg ordentlig oppdatert på det nye opplegget! Skal ihvertfall ikke gå sulten -ble enda mer motivert, jeg nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.

 

Har jobbet alt for mye de siste dagene, dobbelt og dag+natt på samme døgn... Er groggy i hodet nå etter denne uka. HAr helelr ikke kommet i gang med "opplegget" mitt, og trim blir det heller ikke i da,g er helt på bærtur i hodet etter nattevakt.

 

Men; nå i skrivende stund er jeg klar for å starte. jeg skal ha fri en lang periode (velferdsperm m.m.), og håper da på trening med Billy, lange spaserturer, sunn kost og vann.

 

Camcam; det skulle starte en serie i dag, tror jeg, om en innsatt i et fengsel. Så litt spennende ut, men det kommer jo an på hvor sent du syns det er OK å trene. Blir litt i seneste laget for fysisk fostring for min del, men vi er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir en rolig dag for min del. Kroppen føles litt sliten etter tre dager med tøff jobbing og bra trening. Var på en tøff styrketreningstime i går og det kjennes både i muskler og i hode. Har hatt litt mange kalorier i dag tror jeg, for jeg har spist lunsj ute med ei venninne. Alltid vanskelig å vite hvor mye det er i sånt.

Har spist piadina med tunfisk og det er vanvittig godt.......

 

I går gikk jeg til innkjøp av sykkelsko, og vanvittig mye bedre det var på spinningtimen. det anbefales til dere som spinner uten sykkelsko.

 

Ha en fin kveld alle sammen.

 

Camcam; csi Miami er å anbefale på tv i kveld men det er nok kanskje litt sent å trene til...

 

Asjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Skal trene i kveld jeg også, hvis mannen min samler krefter og skrur i sammen den nye trim sykkelen min. Jeg tror nok det er lettere å trimme forann tv`n derfor har jeg tenkt å sette sykkelen rett forann tv`n.

cis miami er bra ja, liker å se på Angel jeg men kansje ikke å trene til siden det begynner rundt kl 24.00...

Ellers så har denne uka gått ganske bra, jeg har vært flink og holdt meg til sunn mat. Fikk vel nok av snop og fet mat i jula (: Å godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for fin omregningstabell for kalori-inntak!

 

Må si jeg ble overrasket når jeg fant ut at jeg skal ligge på 1600 kalorier pr.dag!

Etter mine ca 4-5 tidligere Roede-kurs er dette nytt. Går man like raskt ned på disse nye kalorimengdene da??? Eller vil det ta lengere tid å gå ned i vekt???

 

Hva er egentlig grunnen til denne endringen?

Vel, uansett er jeg i gang, og utålmodig som jeg er vil jeg helst ha resultater med en gang, det har jo tatt en viss tid å få på seg disse kiloene,så litt tid må man beregne for å få de av igjen også!

 

Ha en fortreffelig aften!

 

Fifi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for min egen del: JA!

 

Men det er egentlig ikke poenget. Det som er årsaken til dette økt kaloriinntak er å sørge for at forbrenningen holder seg oppe så du slipper å få en kropp som "sulter" etter fett etter endt vektreduksjon, og en kropp som går på sparebluss mens du går ned. -Selv har jeg gått kurs på det gamle opplegget også. Gikk ned mye, men gikk de samme kiloene opp igjen etterpå (med renter, selvfølgelig!). Med det nye opplegget slipper man stort sett å sprekke, siden man alltid skal være lett mett.

 

Ellers er det fra ernæringsmessige sider ikke anbefalt å gå ned mer enn 0,5-1kg i uka. Selv har jeg tidligere hatt ett sniyy på 1,4kg over en lang periode (men her gikk jeg altså veldig fort opp igjen), og denne gangen har jeg ett snitt på 1,05kg, selv om jeg har stått stille de siste 3-4 ukene. (Jul, nyttår, en liten pust i bakken) Jeg er veldig fornøyd, og håper på å klare å ligge på ca 1 kg i snitt de neste 15 kiloene også, så får jeg heller bruke litt lenger tid på de siste 5. De sitter ofte best..

 

Lykke til fifi!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei camcam!

 

Takk for svar, jeg skal prøve å komme meg opp på 1600 kalorier pr.dag.

Har bare holdt på en uke, og gikk ned 2,7 kg. Det er jo ganske vanlig den første uka,mye væske etc.

 

Har fortsatt ca 15 kg igjen jeg også!

Er de fleste som er registrert i vektklubben deltakere på kurs,eller???

Jeg prøver å slanke meg uten kurs denne gangen, men registrerer mat/trim etc. hver dag. Får nå se hvordan det går....kan jo melde meg på når motivasjonen begynner å synke!

 

Vel, nå skal jeg ut å trimme litt....en liten skitur : )

 

Fifi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...