Gå til innhold

20 år, nyli født, vil ned 5-7 kg.Flere?


Gjest Runi

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år, var 55 kg før jeg ble gravid i januar i fjord. Nå er jeg 61 kg og vil gå ned 5-7 kg nå de neste mnd. Er det flere som har det likedan som meg? Vil gjerne ha noen å prate med, å motivere hverandre hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken ammende eller gravid, men vil gjerne få være med her hos deg likevel. Går det fint?

 

Jeg er mamma til en jente på snart 7år, og blir 28 år på Tirsdag.

 

Har gått ned 27.3kg på 4,5 år. Har hatt en lengre pause før jeg begynte igjen med vektnedgang i høst.

 

Tenker mellom 5 og 10kg, men fokuserer først og fremst på 5 kg. veier i dag 67,4kg.

 

Har ikke satt meg annet mål enn å nå dette til mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ammende eller gravid jeg heller. Ammingen gikk ikke så veldig bra, å jenta mi er nå 3 mnd. Bra noen vil henge på. Jeg er ny innpå her, å forstår ikke så mye av hva jeg skal gjøre innpå her osv. Kan vi få anbefalinger om hvor mange kalorier vi kan spise om dag osv, eller er det bare denne telleren?

 

Hva gjør du får å gå ned i vekt? Jeg er veldig lat, å hater treningsstudio, vil gjøre mest mulig hjemme eller ute i naturen. Jeg har lite tid til å spise, så det blir ofte usunnt fremfor sunt. Dette skal jeg ha en stopper fot, vil føle meg bra og føle meg lettere i kroppen. Jeg var 55 kg før jeg ble gravid, var 70 da jeg fikk og er nå 61. Vil den til rundt 53-55 kilo igjen, det var da jeg hadde det best med meg selv. er 1,70 høy :P

 

Om ikke jeg skal gå ned så mye, så vil jeg i allefall stramme opp mye! Så har du noen tips, tar jeg gjerne imot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker treningsstudio,men meldte meg ut fordi jeg ikke har råd til å betale 420kr mnd for å trene lenger.. og fordi jeg ikke finner tid til å reise bort å trene nesten hver dag lenger.

 

Så jeg har tatt en pause fra det.

 

Jeg går mye tur, og venter nå på et hoppetau og en sånn rød med håndtak i begge ender (du finner den i butikken her inne under treningsdelen) og har tenkt til å hoppe tau som er bra for kondisjonen og trene styrke og stramme opp med den rød. Etterhvert vil jeg invistere i noen håndmanualer også..

 

Å bruke kroppen sin i naturen er det beste for kroppen.. men treningsstudio er ganske effektivt og bra det også om man utfører øvelsene riktig. Så all trening er bedre enn ingen.

 

Jeg har meldt meg på et internettkurs som starter 30.mars.. jeg håper å ha gått ned endel til da, så kanskje jeg kan melde meg av før det skal betales. Jeg mangler MOTIVASJON.

 

Regelmessige måltider, registrering av maten innpå her så man får oversikt på hva man faktisk spiser, mosjon ute og inne og drikke nok vann er det jeg har gjort for å gå ned i vekt. LIVSSTIL ENDRING, ikke slanking.

 

Tenk å endre livsstil i stedet for slanking. Det er jo vanene vi tillegger oss som utgjør hverdagen vår :-)

 

Mitt råd er å bruke god tid på å sette deg inn i sidene her inne.

 

Hvor mye du skal spise kommer an på hvor mye du mosjonerer/trener.

Bruk gjerne tid på å gå gjennom oppskrifter og finn oppskrifter på mat som du liker. (man kan kjøpe boken uten å gå kurs)

 

Matprat.no har også gode oppskrifter.

 

Eget bruk og øvelser med kroppen som knebøy, armhevinger, situps osv. er bra for å stramme opp vedsiden av å løfte vekter, gå tur, jogging og god gammeldags arbeid som å hogge ved, hagearbeid, gå opp å ned trapper, bruke kroppen blandt annet. Spinning og aerobic er også bra. Å gå i skogen og fjellet er både styrke og strammer opp.

 

Håper du ble noe klokere, du må egentlig finne det som passer til deg og det du liker å gjøre.

 

Min utfordring er å bruke det jeg vet og gjøre noe med det.

 

30 minutter mosjon for dagen anbefales av ekspertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...