Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

denne uka stoppet telleren for trimpoeng på 15,2. Det er litt i overkant for meg. I dag ble det 1,5 times skitur, i tillegg til snømåking for først å komme ut av døra, senere måtte gårdsplassen måkes slik at bilen kunne kjøres ut... Og når det var unnagjort, kom selvsagt måkebilen, og så måtte vi til pers igjen... SIkkert flere som kjenner seg igjen i dette i disse snøtider. Det positive er jo: trimpoeng... helt "gratis" liksom :D

 

Ninass, jeg føler meg også som en dust, hva er det egentlig jeg ikke skjønner???

Ukuelig optimist som jeg er, tenker jeg at det løsner til slutt. Har ambisjoner nå om å redusere inntaket, men det er kanskje ikke i helga man starter med mindre mat? Jeg har skjerpet inn litt på pålegget, ikke mengde, men type :P Men litt rødvin ble det jo i helga, dog ikke flere glass enn kosemerkene tilsier :)

 

Nå har jeg akkurat kost meg med blåbæryoghurt, dobbel 0, med friske blåbær og noen bringebær... Stappfullt av antioksydanter... Godt var det også... Resten av familien har spist boller til søndagskaffen, som mor har bakt på selveste morsdagen, men jeg sto altså over selv :) Kosta litt da, men... Fornøyd med meg selv nå!

 

Lykke til med ny uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Kcal-inntaket er redusert til mellom 1300 og 1400, og pålegget på knekkebrødet er magerost og kyllingpålegg i stedet for magersalami og prim :)

 

Ellers ingen store endringer, bortsett fra at jeg har redusert litt på tilbehøret til min morgen-havregrøt...

 

Og hvis dette fører fram, ja da må jeg bare spørre meg selv, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før???

 

Kroppen min kjennes bra ut, om det skyldes to dager med mindre kcal-inntak, eller om det skyldes det faktum at mensen har kommet 3 uker på overtid skal ikke være sagt. Men godfølelsen er bra den, uansett :)

 

Spent på veiinga på torsdag, sier tvi, tvi til meg selv! Til dere andre også selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an det' a???

 

Har iallefall fortsatt med rundt 1400 kcal om dagen, knekkebrød istedet for brød. I dag har jeg spandert på meg Polarbrød Extreme, en god avveksling :o Men... det ble et glass rødvin i går, måtte feire at mannen fikk ny jobb. I dag har vi lovt minstemann kino og Peppes, tenk å utsette seg selv for det... Det er vel noe annet enn pizza å spise der får jeg håpe! Ikke akkurat det stedet jeg besøker oftest, for å si det sånn.

 

Jeg har vært og trent, styrke og kondis (Cardio Wave) i dag, i tillegg har jeg gått en tur med hunden, og telleren viser 5 trimpoeng! Woooww :)

 

Skal nok huske veiinga i morgen, da er det vanlig helg, og ingen ekstraordinær hverdag med vinterferie for ungene. Spent, men ikke overoptimistisk.

 

Ha en god, og standhaftig helg alle sammen!

 

 

 

Klem fra meg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiinga unnagjort, og det gikk som det måtte... Etter rødvin på torsdag og pizza på Peppes i går, med rødvin til fredagskos etter det måtte det jo gå feil vei.

 

Det ble 500 gram opp. Håper det meste er vann, og at det er borte igjen til uka... Typisk meg, når jeg får til vektnedgang for første gang på 6 uker, skal jeg belønne meg selv litt... med det resultatet som følger med det. Jeg vet jo at det ikke skal noe til før det går til dundas...

 

På den annen side har det vært vinterferie, og jeg vil jo gjerne delta i "det vanlige liv" i heimen :) Siden det går så fryktelig sakte nedover, kan jeg jo ikke forvente at alle skal ta hensyn til meg, og aldri gå ut å spise pizza, siden modern er på evig slankern...

 

Men, men, trøsten min er at så lenge jeg lever sunt, og trener og beveger meg, så er jeg iallefall helsemessig sett sunnere, enn om jeg hadde putta i meg alt jeg har lyst på, og ikke trent...

 

Vektnedgangen som jeg drømmer om blir i grunnen mer bonus... Selv om jeg VIL ned...

 

Uff, jeg vet ikke om dette var en forsvarstale til meg selv, eller hva, men det jeg prøver å si er, IKKE GI OPP, et par dager med utskeielser betyr ikke alt!

 

 

:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke er gjort opp, og status sier 12,6 trimpoeng. Jeg har ikke vært så flink med mat og drikke, det har vært både vin, pizza og fastelavensbolle...

 

Siden veiinga allerede før helga viste 500 gram opp, er det nå all grunn til full skjerpings... :)

 

Jeg vet hva og hvordan...?

 

Nå har jeg vært på treningssenteret og trent et par timer, i tillegg har jeg gått en times tur med hunden i det flotte vårværet... Nå er det bare nyyydelig ute :)

 

Et lite hjertesukk også... jeg var og kjøpte meg ny bukse forrige uke, en helt ordinær olabukse til hverdagsbruk. Jeg har brukt den et par dager, og nå er den... for stor. Jeg har en tendens til å være så redd for trange bukser, at jeg kjøper dem akkurat, og stretch utvider seg som kjent... Egentlig litt kjipt, for det var jo derfor jeg ville ha en ny bukse. Men det var impuls-kjøp, og jeg tenkte som vanlig ikke på forhånd at jeg skulle være obs på det... Gikk den 1 størrelse, kunne sikkert gått ned en til... Ja, ja, gjort er gjort!

 

Nå skal jeg ha en uke med full skjerpings, det venter 2 familiebursdager til helga, så da gjelder det å ha moralen på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei....

Har sniklest litt på tråden din... og føler meg litt hjemme i mye av det du skriver. Bl.a. dette med å skulle ha i seg så innmari mye kalorier.....

Har litt problemer med å skjønne det.

Jeg har gått GR-kurs 3-4 ganger de siste 20 åra (er nå 43 år), og har jo hatt bra resultater da. Som regel har jeg da ligget på snitt 1100-1200 kcl pr. dag. Nå ser det ut til at de fleste skal ligge på 1600 eller mer.....

Selv prøver jeg å holde meg til "den gamle modellen", altså den jeg kjenner fra før.

Startet å trene i midten av januar, og trodde det skulle være nok til å gå litt ned i vekt siden jeg har levd et veldig rolig "sofagrisliv" en god stund. Men nei..... Etter 4 uker hadde jeg gått opp 2,5 kg istedet, og fant da ut at maten også måtte kontrolleres. Startet opp forrige mandag med "min GR-metode", og gikk ned 1,6 kg. første uka. Og en cm her og der.... Kjempefornøyd med det :-)

Er nå i gang med uke 2, og har masse pågangsmot til å være flink.

Helgen gikk riktignok ikke sånn superbra, men jeg prøver å være litt forsiktig i uka sånn at jeg kan ta litt ekstra i helgen. Er så innmari glad i rødvin.... og det er jo sunt sies det :-) Da kan det være greit å ha noen kcl å gå på....

 

Målet mitt er todelt;

5 kg innen utgangen av mars.

De neste 5 kg innen St.Hans.

 

....eller tredelt egentlig....

for jeg bør vel når sant skal sies ned enda 5-7 kg.

 

Veide 77kg når jeg startet - og er bare 158 cm.

Tror jeg vil trives på 60-65kg. Altså ingen målsetning om å bli superslank,

men litt slankere, og litt fastere i fisken enn jeg er nå.

 

Kanskje vi kan følges litt ad?

 

Prøvde meg på en annen tråd - men der var kun "liv i leieren" i 2-3 dager...

Jeg kommer nok ikke til å skrive sånn en hel masse i løpet av uka, men er innom en gang i blandt.

Og da er det fint å ha noen å "snakke med"!

 

Forøvrig vil jeg si at jeg syns du er utrolig standhaftig!

De fleste ville vel gitt opp om de var kjempeflinke med maten i mange uker, og vekta likevel stod helt stille.

Du får helt garantert gode resultater etterhvert.

Lykke til :-)

 

Tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankevenner mottas med takk :)

 

Det er kjempehyggelig å ha noen å "skravle" litt med, og hente gjensidig råd, tips, oppmuntring og motivasjon. Det trenger vel alle???

 

Jeg har i grunnen bare bestemt meg for å ikke gi opp, det finnes intet alternativ, slik jeg ser det.

 

Jeg er også veldig glad i rødvin.... og fetaost... Drikker litt rødvin innimellom, og prøver å begrense fetaosten... Det er nemlig den fete typen jeg liker :) Typisk...

 

Jeg har i grunnen ingen gode mål, alle går liksom i grus.... Men hvis det går nedover er jeg lykkelig... Et endelig mål har jeg jo....men det må ta den tida det tar.

 

Lykke til videre med uke 2... stå på!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er en ny uke tilbakelagt, og det ble enda en uke med stillstand. Jeg begriper det egentlig ikke. Denne uka har jeg ligget på ca 1400 kcal hver dag, og så langt over 7 trimpoeng før helga tar til :)

 

Den eneste forklaringen jeg har er at kroppen ikke er min kompis... jeg var påny hos fastlegen denne uka, og nå vil han ha en ny runde med hormonutredning. Det er vel det jeg egentlig har trodd selv hele tiden, men etter 10 år med plager, og nå 11 mnd med sykemelding og bred nevrologisk og reumatologisk utredning, er vi tilbake til start med det hormonelle igjen...

 

Uff, det var litt av et hjertesukk...:) Nå skal jeg finne fram FiberRik så jeg kommer meg på toan' og i kveld blir jeg med jobben på by'n, fredagspils... Og jeg liker ikke pils, men kan vel få det artig med et glass rødvin også... Ikke det at det hjelper på vekta, men...

 

Før det blir det en soltime, og innom å kjøpe en ny jeans, som passer denne gang, en størrelse mindre enn jeg kjøpte sist.

 

I helga er det to familiebursdager som skal feires, og det blir vel vanskelig å være helt flink da også, men jeg skal gjøre mitt til at det blir på et fornuftig nivå...

 

God helg alle sammen, til deg også tanta, hvis du er der...

 

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble strawberry daiquiri, et par glass rødvin, og pizza til mat.... Med andre ord en skikkelig sprekk....

 

Det ble også soltime, men ingen ny olabukse... De hadde ikke lengden min i en størrelse mindre (42... yesss). Jeg prøvde meg i flere butikker og andre modeller, men det er visst bare "min" bukse som er laget til meg...

 

Endte opp med et olaskjørt i stedet! Får prøve i min butikk igjen senere for å se om de har fått igjen lange nok bukser...

 

I dag skal vi i bursdag til min nevø som blir 9, og det blir sikkert noen utskeielser der også... Dette blir nok ingen god slankehelg...

 

Gir ikke opp for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

og til tross for noen tørre kaker i dag, og litt hvetebakst i går, gir jeg meg selv godkjent på rundt 1800 kcal. I meste laget, ja, jeg vet det. Men det kunne nok vært atskillig verre hadde jeg latt lysten kjøre sitt eget løp. Det jeg tok var liksom mest for syns skyld.

 

Denne uka kan jeg summere sammen ca 10 trimpoeng. Ikke så kjempemye, men tatt i betrakning at energilageret er 0, er jeg fornøyd. Skal prøve å kreke meg på trening i morgen tidlig, så den nye uka får en god start.

 

Burde sikkert kommet meg i køya nå, men det er på denne tiden av døgnet jeg har litt energi, så jeg benytter sjansen til å surfe litt rundt på nettet for å finne mest mulig om stoffskifte og binyretretthet... Skal prøve å være godt forberedt til neste legetime, selv om det er en stund til ;) Det ville kanskje forklart hvorfor vekta går så treigt nedover, i tillegg til alt annet jeg strir med....

 

Ha en super slankeuke, alle sammen! Denne uka blir det full skjerpings på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hittil i dag har det blitt 5,7 trimpoeng, med trening, snømåking og en liten tur med hunden.

 

Det føles som en god start på uka ;)

 

Lover meg selv en god fortsettelse også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg....

Huff og huff.... jeg som var så innmari flink nesten hele uka, og så sprakk jeg så det holdt både fredag (jentelag med god mat og drikke) og lørdag(vennelag med god mat og drikke) og søndag (dagen derpå hvor man har lyst all mulig drittmat)

 

Det ble litt sånn at når jeg først hadde skeiet ut litt - jaja, da var det liksom fritt fram for resten. Og da er ikke motivasjonen der til å skrive i dag boka og telle kalorier.... og da blir det som regel enda verre.

Det endte med at jeg hadde gått opp 0,4. Æsj.... :-(

 

Men, men.... jeg ser fortsatt bikien i det fjerne.

 

Hormonutredning ja... Kanskje svaret ditt ligger der ja. Er kroppen i ulage, så er det jo ikke så lett å "forstå den" heller, og den reagerer ikke sånn vi mener er "normalt". Jeg må si at jeg syns du er fryyyyyktelig flink til likevel å holde fokuset oppe. Og selv om det ikke syns på vekta så er det jo ingen tvil om hva kroppen har godt av. Nemlig det du gjør - spise sunn mat og bevege deg jevnlig.

 

Hold ut - og tenk på at kroppen din er mye sunnere enn tidligere.

Det skal jeg prøve også :-)

 

Snakkes!

 

Tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei og hå...

 

Jeg tenker stadig på at jeg egentlig må være ganske sunn, i forhold til mange andre jeg kjenner... Mager trøst, men... For meg finnes ingen alternativ, føler jeg :) Så jeg holder ut... Det hender noen dager at det blir noen småsprekker, men vel, vel... Som i dag, var i møte og fikk servert lunsj, rundstykker med gulost og salami... Kjipt, men bare å spise. Synes det er uhøflig å sitte å plukke av pålegget.

 

Jeg skriver ned all mat. Å veie den har jeg prøvd å slutte med, siden jeg blir helt rabiat av det... kan ikke spise uten å ha med meg vekta nesten :) Ikke bra.

 

Har 7 trimpoeng så langt i uka, er inne i harde jobbedager nå, men vet at det roer seg mot helgen. Spent på vekta, det føles ikke spesielt bra :)

 

Står på fortsatt, gjør det du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha.....

Er enig i at det er en litt mager trøst å tenke at man ihvertfall er sunn, men det er jo noe i det også da.

Etterhvert kommer vi i en alder hvor man begynner å si: ".....jaja... bare helsa holder så...", og DA er det helt sikkert at det er bedre at vi har vært sunne, enn tynne :-)

 

Jeg er ikke så flink til å skrive ned alt jeg spiser. Var det den første uka - og da gikk det jo også veldig bra. Det er nok tingen det altså! Jeg prøver denne uka med litt slakkere opplegg for å ikke sprekke totalt. Har ikke fått trent så mye som jeg skulle ønske, men tar en skikkelig runde i kveld.

Er veldig spent på vekta jeg også..... men skal ikke veie meg før mandag morgen som er mitt faste tidspunkt.

 

Har så langt ikke vært flink til å drikke vann. Der må jeg skjerpe meg!

Det er innmari viktig med det vannet.

 

Hilsen ganske sunne meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Uff og uff....

 

Veiing i dag, og det ble 800 gram opp.... Ganske kjedelig... Har vært ganske flink, denne uka, bortsett fra lunsjen med rundstykker med vanlig ost og salami... Kan vel ikke gå 800 gram opp av det vel??? (*undrer*)

 

Veide meg i morres før jeg dro på trening, tror kanskje at jeg må ta en sjekk imorgen. Hender at det fra en morgen til en annen endrer seg med 1 kg. Her en dag veide jeg meg når jeg sto opp, kjørte minsten på skolen, men siden jeg var så sliten dro jeg hjem og sov en times tid etterpå. Veide meg på nytt etter det, hadde ikke engang vært på do da, men da viste vekta plutselig 1 kg mindre... Rart synes nå jeg...

 

Føler at jeg har en del vann i kroppen, merker det på ringer og klokke... Uansett, jeg fortsetter som før... Har ikke gjort noe så veldig galt, hvis ikke utskeielsen fra slutten av forrige uke vises først nå???? Har iallefall vært flink til å trene også denne uka, så... :D

 

Tanta, jeg er heller ikke flink med vann, det går litt i rykk og harde napp, klarer meg fint noen dager når jeg skjerper meg, så sklir det ut igjen... Sikkert dumt, men... Ellers må jeg jo si meg enig med deg i dette med å være sunn framfor å være tynn... Det er nok mange tynne som har en kropp som er atskillig mer usunn enn min... for ikke snakke om innsiden av årene... uff, ikke noe jeg vil tenke så mye på.

 

Mamma hadde hjerteinfarkt i jula, og hun har visst ingen tanker om hverken å spise sunnere eller å begynne og røre litt på seg... Ikke bra :D

 

I dag har ungene krevd bakt potet med diverse tilbehør til middag... Tror jeg lager salat ved siden av, i tillegg til ost, skinke og tacokjøttdeig... Det blir vel både kryddersmør og rømme også, så her gjelder det å styre unna... Kan være glad jeg ikke er glad i verken smør eller rømme... Blir nok en variant av salat med skinke på meg, tror jeg...

 

Ellers gleder jeg meg masse til helg, skal bare slappe av og kose meg med familien i helga, ingen avtaler eller forpliktelser... Deilig :)

 

God helg til alle slankere!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei!

 

Forrige uke ble det totalt 12,5 trimpoeng. Fornøyd med det :D tross oppgang i kilo.

 

I dag har jeg vært og trent allerede, og det har gitt meg en god start på uka. Oppgangen fra forrige uke er ikke glemt, men gjemt.....? Eller... Venter på mensen, håper det er det som har satt meg ut... Ringene mine passer heller ikke, og jeg er saltsjuk som bare det... Satser på å sette inn støtet på vanndrikking, og kanskje heller øke kcal-inntaket igjen, enn å redusere det... Blir så himla snopsjuk når jeg ligger på 1400 kcal... Det var ikke noe problem når jeg lå et par hundre kcal høyere. Har det noen sammenheng mon tro?

 

Tror jeg går tilbake til litt mer brød denne uka, for å "se hva som skjer"....

 

Lykke til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... :-)

 

Helgen har som vanlig medført langt mer spising enn planlagt. Er helt håpløs jeg altså. Det er ikke maten som er problemet egentlig... men det at jeg er mer "godtesjuk", og stadig putter inn litt av det ene og litt av det andre. Det i tillegg til at jeg koser meg med litt øl og vin når det endelig er fredag/lørdag.

Var flink å trene iallefall på lørdag, og kom opp i 11 trimpoeng forrige uke.

Resten av uka var jeg egentlig kjempeflink syns jeg sjøl...... Veier maten, og spiser 5 ganger + litt frukt

 

Har veiedag idag, og vekta viste -0,6kg. Dvs. at jeg har gått ned de 0,4 som jeg gikk oppforrige uke, + bittelittegranne til.... Greit nok, selv om jeg nok hadde håpet på enda litt. Det går gruuuuuuusomt tregt!

Men, men...

Får bare fortsette i samme spor denne uken. Har forsøkt å drikke mer vann, men ikke helt kommet inn i det ennå.

Målet for denne uka er derfor:

- Drikke minst 1 liter vann pr. dag,

- Ikke putte innpå unødige kalorier når jeg blir "fysen" - heller ta et knekkebrød eller en frukt

- Ellers holde meg til sunn vanlig mat - omtrent 1300kcl pr dag.

 

At du kunne gå opp av den lunsjen med ost og salami er ikke tilfelle....

Må nok skeie ut mer enn det tror jeg.

 

Lykke til videre.

 

Denne uka slår vi til og tar av 1,5 tilsammen... eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

med deg tanta, 1,5 kg tilsammen klarer vi....

 

Hver gang jeg får lyst på noe, skal jeg love meg selv og ta en tur i speilet på vei til kjøkkenet.... mister snoplysten da...

 

Og det med vannet er jeg med på .... har allerede startet i dag.

 

Lykke til - til oss!

 

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å fly meg ihjæl.... må tisse hele tiden :-)

Har vært så flink til å drikke idag. Har drukket snart 1,5 liter vann her på jobben, i tillegg til kaffe og litt te.

Men det er sånn som gir seg etter noen dager, den do-flyinga altså. Vet jo det fra tidligere....

 

Har vært ute og kjøpt meg BioDrain på helsekost idag. Skal renske opp i alle gamle slaggstoffer og annen "dritt" jeg måtte ha innvendig. Det er en 4 ukers kur med urtetabletter.

Jeg som har røyka siden jeg var 14 har sikkert masse rare greier innvendig. Nå har jeg vært røykfri i snart 6mnd. :-) og er fryktelig stolt:-)

Dette er nok noe av grunnen til at jeg har lagt på meg og er rundere enn noen gang.

I tillegg har jeg alltid slitt en del med magen - og fordøyelsen. Den har riktignok blitt mye bedre etter at jeg sluttet å røyke, men litt gjenstår fortsatt. Og da ble jeg anbefalt å ta en slik rensekur.

Vil vel kanskje synes litt på vekta også...., men det er vel antageligvis bare vann som forsvinner. Uansett må vel dette være litt sunt vel ?

 

Noen andre som har noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

fullt fokus på meg også. I dag har jeg også fått i meg iallefall 1,5 l pluss mange kopper te og et par kaffekopper... Har også flydd som en strikk på do, passer dårlig for meg som sitter i møter neste hele dagen, blir god på styre behovene, for å si det sånn...

 

Ellers har jeg vært flink med mat i dag, har ligget på ca 1600 kcal, og har ikke vært snopsjuk... :) Jammen godt :)

 

Blir spennende å høre om Bio Drain.. har også sett reklame på det produktet, men har ikke gjort noe mer foreløpig...

 

Gratulerer som røykfri! :) Er det ikke godt? Jeg hadde vært røykfri i 5 år da jeg "sprakk" litt ifjor vinter før jeg ble sykemeldt, skulle kompensere stresset litt... Nå røyker jeg litt på jobb, omtrent 10 i uka. Har lovt meg selv at jeg ikke skal stresse det nå som jeg har så mye annet å tenke på, men er redd for å sprekke mer... Må skjerpe meg :)

 

Venter spent på å høre hvordan det går med utrenselsen!

 

Stå på videre med vannet!

 

Vi tastes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange utfordringer om dagen syns jeg.

Igår var hele avdelingen på jobben bedt ut på lunsj av sjefen. Av alt jeg hadde grådig lyst på så valgte jeg heldigvis litt fornuftig..... Skalldysalat. Og for en salat jeg fikk... Det var bare litt forskellige salattyper i bånn.... og oppå der en haug med reker, store scampi, blåskjell og lunkne kamskjell. Mmmmmmm......

Men, ser du... det fulgte med aioli også. Huff, huff... Spiste ikke all aioli'n, men tok godt av den også.

Og tilbake på jobben var det kakeservering. Og den som jaggu tok et stykke av den også var jo selvsagt meg !

For å kompensere resten av dagen så spiste jeg kun tre fiskekaker uten tilbehør til middag. Og suppe til kvelds. Får håpe det ikke slår veldig "gæli" ut.

 

Så flink du har vært å holde opp å røyke i 5 år. Men jeg lurer på - hvorfor begynne igjen? Sånn jeg tenker nå så er jeg FERDIG med det. Likevel så kan jo fortsatt "lysten" komme over meg et kort øyeblikk i spesielle situasjoner. Er det sånn jeg må leve med resten av livet tro?

Akkurat nå om dagen er jeg bare SÅ fornøyd med at jeg ikke må ut flere ganger om dagen for å røyke på jobb. Ser på de som står der ute og fryser - og tenker på hvor vondt det lukter av dem når de kommer inn igjen.... Prøver å fokuserer veldig på alle de fordelene jeg har ved å slippe å tenke på røyk, planlegge neste røyk osv.

 

Vannflaska er fortsatt med overalt.... :-)

 

Idag har jeg hatt en god start på dagen.

Er egentlig VELDIG B-menneske, men idag har jeg vært ute og gått en rask morgentur på 40 min før frokost. Skal jobbe hjemmefra idag, og da er det mulig å få til :-)

 

 

Ha en fortsatt fiiiiin dag :-)

 

tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro.

Godt å se at du står på videre. Nå har jeg ikke lest alt i tråden din, men med såpass mange trimpoeng som du har, så høres vel 1600 kalorier bedre ut enn 1400?. Kommer selvfølgelig an på vekta, men likevel?

 

Jeg begynte på GR Aktiv kurs på mandag. Nå orker jeg ikke stillstanden lenger. Har skrevet ned hver smule jeg har puttet inn så langt denne uka, og tror nok jeg skal være superflink å fortsette med det i et par uker til. Det gir jo faktisk resultater. (snikveiing i dag tidlig :-))

 

Har trent ordentlig tirsdag og onsdag, og skal si jeg er støl!! Men det er deilig å kjenne at kroppen faktisk har fått kjørt seg. Ikke fullt så deilig når jeg stavrermine støle lår opp trappene 4 etasjer på jobben, men .........

 

Har bestemt meg for å løpe halvmaraton 27 september i Oslo. Her går vi fra ingenting til masse. Er skikkelig motivert, så får vi se hvordan det går. Skal i alle fall prøve å trene meg opp til det.

 

Svinger innom deg jevnlig utover nå. Trenger inspirasjon fra dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...