Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest Anitgro

får man jammen av å lese det dere skriver...

 

Tanta, det er godt å se at jeg ikke er alene om å kjempe for å stå imot de utfordringene som byr seg... Synes du var kjempeflink som valgte skalldyrsalat, selv om det ble en kakebit etterpå... Selv om du hadde valgt noe skikkelig usunt til mat, hadde du sikkert tatt kaka uansett... det hadde iallefall jeg gjort. :) Så du valgte aboslutt rett.... Flink var du :) Bra du holder det gående med vannet, der har jeg allerede i dag vært sløv...Det er så sabla mye mas på jobben, at jeg hverken husker å fylle vannflasker, eller tar meg tid til å gå på do.... Ikke bra :)

 

Og ninass, du er bare kjempeflink altså... og modig. Dette kommer til å gi gode resultater!

 

Når det gjelder kcal-inntaket er jeg tilbake på 1600 og litt brød... Jeg blir så fysen på alt og ingenting ellers. Det kjennes liksom ikke rett. Det virker som vekta står bom uansett... Spent på veiing imorgen, venter en nedtur...det kjennes iallefall sånn ut på kroppen. Kjipt, men sant. Kommer med rapport imorgen.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

Ned 400 gram, jeg er tilbake på 86,6...

 

Altså, ned omtrent halvparten av det jeg gikk opp.... Jeg har iallefall endret litt på rutinene igjen, og kjenner at dette kan jeg leve med...

 

Har trent i dag også!

 

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott !

Gratulerer :-).

Liten nedgang er mye bedre en oppgang. Og du sa jo igår at det kjentes på kroppen som om du ville få en nedtur idag. Så ta det til deg, og nyt det :-)

Det skal visst ikke være lett dette - og da får vi bare bruke den tiden det tar.

 

Mitt tips er at du er litt tøff mot deg selv mht å drikke vann.

Har litt tro på det altså..... Den doflyinga gir seg etter hvert.

 

Jeg har vært flink til det denne uka - men er redd for at det er vanskeligere nå i helgen. Men.... JEG SKAL KLARE DET! Og jeg skal være flink til å spise ofte også i helgen. Vann + hyppige måltider håper jeg skal bidra til at jeg ikke blir fysen på alt annet.

 

Riktig god helg :-)

 

Klem tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg har tatt fram vannflaska....

 

Kjempefint at du minner meg på det, tanta... Jeg er dødssløv, og kjenner jo at det hjelper, iallefall på snoplysten og sulten...

 

 

Takk!

 

 

Fortsatt god helg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Denne uka har jeg vært ganske flink. Kunne vært enda flinkere med vann, men jeg er iallefall et skritt i riktig retning.

 

Uka har gitt nesten 14 trimpoeng, det er jeg godt fornøyd med :P

 

Skal fortsette å ha fokus på å ha vannflaska ved min side. I tillegg skal jeg fortsette å ha fokus på trim, og jobbe med å slappe av når jeg har tid til det... Stress er en av mine fiender :)

 

Nå er en nyyydelig årstid i startgropa, og jeg skal prøve å være mest mulig ute når det er så flott vær. Jeg tror det gir meg mer energi B) (og det trenger jeg....)

 

Imorgen starter en ny uke, med nye muligheter...

 

 

Vi tastes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fortsatt har fokus på vannflaska Anita! Jeg har virkelig tro på den altså.....

 

Uka mi har også vært bra.

Men det jeg er aller mest fornøyd med nå er hvordan helgen har gått.

Som vanlig (og som planlagt) koser jeg meg mer i helgen, men tidligere har jeg mistet litt fokus. Det har jeg ikke denne helgen. Var på kino lørdag kveld, og tok en liten pubrunde etterpå.... alt er skrevet ned i boka og tellet med i antall kcl. og jeg endte dagen under 2000kcl til tross for både øl og vin.

Kjempefornøyd med det :-)

Har heller ikke småspist utenom, men vært veldig flink til å heller ta et knekkebrød med mager prim....

Vannflaske har også fulgt meg hele tiden, og det hjelper VELDIG syns jeg.... Magen er liksom litt full av det vannet, og da kommer heller ikke den lysten til å dytte innpå andre ting.

 

Ser rundt om at det stadig er noen som snakker om at de har "snikveid" seg. Sånt driver ikke jeg med. Jeg "snikmåler" jeg.... hihihi...

Når jeg startet opp så målte jeg hals, arm, bryst, liv, hofte, rumpe og lår.... og så ligger det målbåndet i en skuff på badet, og dermed er det veldig lett å prøvemåle om det har blitt noen endring. Så langt har endringene vært minimale, men nå i helgen har jeg sett tegn på at noe muligens er på gang. Har veiedag mandag.... er derfor veldig spent på hvordan det går i morgen ....

Melder om vekt i morgen.

 

God natt :-)

 

Tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

Hei Anita og tanta!Har lest snirkletåden og synes jeg kjenner meg igjen i ganske mye.Jeg beundrer dere virkelig for ikke å gi opp!

Har vært på VGs vektklubben 3 ganger(....)første gangen gikk jeg ned 10 kg og hadde bare 5 kg igjen for å komme i mål.DA begynte jeg å slappe av litt...det hadde jo gått så greit..Og 1kg snek seg på...Men den kunne jeg jo fort ta av meg(mer slappe av..=flere kg)

Så nå er alle kiloene tilbake+2 ekstra.

Det er nå 2 år siden jeg gikk ned og har prøvd med Vgs v.klubb 2 ganger siden uten hell.Nå prøver jeg her.

Har også vært hos lege for å sjekke om jeg har lavt stoffskifte,har en del av symptomene,men neida..der var alt i orden..Bra kanskje,men det kunne jo vært greit å få den diagnosen,behandling og "ferdig" med det.

Vel...

Nå SKAL jeg ned de kiloene som kom tilbake og jeg vil bli i bedre form.Sliter også med å få badevekta til å flytte seg og om den gjør det så..feil vei.

Håper som sagt jeg kan henge meg på her og at vi kan være til gjensidig støtte og oppmuntring til hverandre!!

Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

Har veid meg...

-0,6 kg.

Trodde nok at resultatet skulle vært noe bedre, føler liksom på kroppen at jeg er i siget. Det er i allefall ned da :-)

Men - det går utrolig treigt syns jeg. Nå har jeg strevd og jobba, hatt bra med trimpoeng og virkelig følt at jeg har satt alle kluter til - og så har jeg gått ned 2,4kg på 4 uker. Ikke mye akkurat.

Men jeg prøver å være tålmodig, og se for meg laaaaangt inn i fremtiden hvor lett og nett jeg da er :-)

 

Litt ekstra hei til "baretjukk" :-), og velkommen i klubben :-)

Høres jo ut til at vi strever med det samme.

Det er alltid godt å ha noen å støtte seg litt til, og som kan oppmuntre litt når det føles tungt. Tror også det kan være litt "oppstrammende" hvis man skal melde til andre om hvordan det går.

 

Prekæs !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg synes absolutt du skal være fornøyd med 0,6 kg ned.... Det er en drøy pakke smør det..... Masse fett.... Tenk deg å kline den utover kroppen, sikkert godt å være kvitt :)

 

Og gratulerer med 2,4 kg ned siste 4 uker, tenk på 4 mnd er det nesten 10 kg... Da ville jeg nærme meg målet, jeg... Nei, vær fornøyd og fortsett i den gode stimen du er i, selv om det ikke går så fort... Du vil vel bli kvitt disse kg en gang for alle, ikke sant?

 

En mager trøst kanskje, men de samme 4 ukene har jeg en netto på pluss 0,4, jeg... Litt kjipere det... :P

 

Og hei baretjukk... Velkommen til oss... Fint om du kan fortelle litt mer om deg selv, så vi kan bli litt bedre kjent... Hvis du er i tvil om stoffskifte ditt, selv etter at legen har talt, kan jeg anbefale deg å lese mer på en nettside; http://www.stoffskifte.info Der har jeg funnet mye nyttig jeg skal ta med til legen neste gang, har nemlig mistanke om at jeg er en av de "uoppdagede" som har prøver "innenfor" normalen, men som kanskje trenger litt tyroksin anyway.... Men det er like mye et desperat forsøk på å få en diagnose, for nå går sykepengene mine ut, og jeg vil så gjerne tilbake i 100% jobb B) Jobber 50% nå.

 

Uansett jenter, jeg har startet uka med en tur på treningssenteret, først oppvarming med sykkel, deretter styrketrening nesten 1 time, og til slutt 30 min på Cardio Wave... Nesten 900 kcal er brukt, og det er deilig å være både sliten og nydusjet når kl. bare er 11 på formiddagen. Rakk en tur innom IKEA også, og fikk brukt penger på en del ting som er "kjekt å ha".

 

Nå skal jeg ut på tur med den firbente, og kanskje samle et trimpoeng til? :)

 

Ha en flott uke, vi tastes!

 

 

Klem Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen Anita :-)

Det hjalp faktisk!

Og særlig det med smørpakka.

Og jeg vet jo at det er tålmodighet som gjelder.

 

Du har jo fått en fantastisk start på uka da med mange trimpoeng en mandag morgen. Skjønner jo at du gjerne vil ut i full jobb osv., men tenk positivt; du vil ikke kunne få til en slik start da :-)

Ble så inspirert at jeg nå har vært å trent jeg også. 3,2 trimpoeng fikk jeg og det skal en ikke kimse av.

Humøret og pågangsmotet er tilbake :-)

 

Ha en super kveld!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent 1,5 time idag også. Fikk 4,2 trimpoeng.

Kjempesliten, men veldig deilig nå etterpå.

Hadde en litt fandenivoldsk innstilling idag, og da er det lettere å få til noe :-)

Når det var som tyngst på treninga så tok jeg fram "bildet" av smørpakka! .....

 

Husk vann alle sammen :-)

 

Vann er sundt året rundt !

 

Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

er du... Det blir spennende å høre om du får betalt i form av avgang i smørpakker!!?

 

Jeg hadde en hard jobbdag i går, heldagsseminar, med hotellunsj og det hele. Det ble middag til lunsj, og en tallerken med tomatsuppe til middag B) Av alt det som var av fristelser, spiste jeg laks og båtpoteter med nydelig grønnsaker til, og ørlite sandefjordsmør :P Kanskje 2 ss, klarte ikke dy meg... Og istedet for kaker, ble det frukt fra sjokoladefondue, med bare litt sjokolade på...

 

Det ble bruktbart med vann... og det var tross alt flere kcal skøvet tilside enn jeg putta i meg. Brukbart fornøyd med det. :) Men null energi til trening etterpå, dessverre.

 

I kveld blir det en lengre tur med hunden, og skal prøve å ta meg sammen, og komme meg på trening igjen imorgen. Lover meg selv det, kors på halsen!

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som er flink altså :-)

Må si jeg syns du er imponerende flink å velge så riktig.

Vi får håpe vi begge får godt betalt denne uka :-)

 

Tvi tvi for at fettet renner av :-)

 

Nå er det korpsøvelse. Går vel noen kalorier bort der også forehåpentligvis.

Men- det blåser jeg en lang marsj i :-) ...på piccolofløyta altså heheheh.....

 

Fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Anitgro :D synes da du har vært flink som ikke lot deg friste av alle den gode maten. Trimmen kommer etterhvert...og nå ser det endelig ut som vi skal få vår snart,og da er det lettere å komme seg ut på tur med hund.Jeg har to.....fysj og fysj såååå sølete.Nå er snart andre dagen på meny 2 over...kveldsmat og frukt igjen ...mmm gleder meg:)Ønsker dere fortsatt lykke til mot et lettere liv:) Hilsen fra Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

Hei igjen!

For det første: Kjempebra med nedgang på deg tanta og den billedlige fremstillingen var også fin!Et bilde å ta frem en annen gang for oss alle.Smørpakka.

Jeg tror også at det er viktig og ikke kutte ut alt det man har lyst på av div. "syndige" ting å putte i munnen av mat og godis.Men unne seg noe innimellom og i normale porsjoner.

Jeg har 3 jenter på 6,9 og 13 år.Sååå i denne uken har det vært 2 foreldremøter m div kaker...Noe "måtte" jeg ta(har prøvd å la være en gang og fikk vel litt følelsen av at det var uhøfflig..)Men..dette er jo ikke hver uke.Så friskt mot!

Selv om vi nå er inne i kake-månedene,som jeg kaller det;bursdager..i kø!!

Jeg kommer ikke til å gå på vekta før på tirsdag.Har mensen og pleier da å gå opp et par kilo i uka før og til jeg er ferdig.Skal nå slutte med Yasmin p-piller og er spent på om det vil gjøre noen forskjell.

Har tenkt å gå ned 15kg(huff..det høres mye ut..)men deler det opp i del-mål på 5-og 5 kilo.Med premie etter hver 5 kilo.

Skal ut å gå en tur i kveld!!

Ellers...baretjukk...det er jo da sånn at legger man på seg litt(...ok..en del..) om man er kvinne,så kommer det noen hentydninger om man ikke venter...hint,hint..ser på magen..MEN NEI!!!Jeg er bare blitt tjukk!!Derav navnet og det vil jeg ha en slutt på!!

Vaskebrett-mage:Here I come!!Hi-hi..neida..men noe strammere er greit.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

i dag, med fri fra jobb, og strålende vær...

 

Har trent bra i dag, det har blitt totalt 4,9 trimpoeng med trening på treningssenter og turer med hunden... En liten particolor tibbe (mest hvit).... full av sand og søle, krever dusj for hver tur, nesten...

 

Har vært på Vivikes i dag og kjøpt en vårlig kjole av alle ting... gubben blir 50 om en måneds tid, så da gjelder det vel å være kledd... Kjolen satt så fint at jeg ikke klarte å motstå :P Da det attpåtil var 30% rabatt, så ja, ingen vei utenom!

 

Har vært flink med maten, og er spent på veiinga imorgen!

 

Hyggelig å se at det er så mye liv her... Baretjukk, jeg tror det er lurt å sette seg delmål, 5 kg av gangen tror jeg er ganske fornuftig, iallefall hvis det ikke renner av deg... Det gjør det jo absolutt ikke av meg... Målet mitt er nesten hver kg nedover... skal bli lykkelig hvis jeg ser 85 tallet, 84 tallet, 83, 82 ja, du vet... Jeg driver i grunnen opp og ned mellom 85,8 til 87, og har rota mellom der siden jul...:D men nekter å gi opp! Var faktisk på det laveste i jula, av alle ting...

 

Ha en fin kveld fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg dette her ...med ned 1kg opp 2kg og ned.....men nå er jo dette en saga blott for vi er jo sååå flinke nå.Vi skal bli slanke og fine til sommeren vi:) 3.dag i dag og det går så bra,spiser og spiser.Har spist alle måltider,frukt yough,og har fortsatt ikke vært fysen.Jeg fant meg en fin tunika for en stund siden,lysblå/hvit kjempefin til sommeren.Nå er det aller best med joggebukse og stor t shirt .Er ikke gøy å pynte seg når alt strammer:)FLOTT vær i dag...håper det blir bra i morgen, da skal jeg ta med mine to hunder på tur.(golden retriever) har jeg da (mor og datter),mor som bare er litt sølete på helene...og datter som ser ut som hun har vært i pipa.Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

I dag tidlig var det sannhetens øyeblikk, opp på vekta med meg... Det var hele 300 gram ned denne uka, og vekta er igjen på 86,3 kg. Det går iallefall rett vei! :D

Om ikke i lynets hastighet, akkurat...

 

Nå starter helga, og da gjelder det å ikke kose seg mer enn fornuften tilsier... Skal prøve på det da, hva med gulrot og agurk staver og dip laget av naturell yoghurt? Og blåbær og bringebær med yoplait til kaffen... Jo, jeg tror det høres brukbart ut... Imorgen kveld blir det nok noen never med popcorn... Snauser noen av 10-åringen min, og koser meg skikkelig med det... Og et glass rødvin til... Ikke så verst det??

 

God helg til dere alle!

 

 

Klem Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :)nedover går det, det er det viktigste.Jeg skal ikke ha noe av kosemerkene i kveld,gjemmer dem til i morgen jeg.Har akurat kommet hjem etter en god tur med hunden i det flotte været(det blei 1t og 15 min).Kos deg i helga, veier du deg på mandag du også??? jeg har veiedag på mandag på kurset kl 17.00 gir raport etterpå....er spent.Klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg veier meg torsdag/fredag, en dag jeg har fri fra jobben, som jeg kan ta det litt med ro :P Morgenvekta er jo sikkert lavere enn ettermiddag også, men det viktigste er jo at man gjør det samme hver uke...

 

Så kjempeflink du var som gikk så lang tur... Det er jo deilig i det fine været, og jeg synes i grunn det tyngste er å komme seg over dørterskelen, jeg... Når jeg først kommer meg ut og fri fra maset hjemmet, er det kjempedeilig... :)

 

Lykke til med veiing på mandag, og fortsatt god helg!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har gått ned denne uka også Anita!

Selv om vi gjerne vil at det skal bevege seg raskere nedover så får vi vel være fornøyd så lenge det går ned:-)

 

Og du Voila er jo også kjempflink.

Jeg har også veiedag på mandag. Blir spennende å se hvordan uka har gått.

Uka går som vanlig veldig greit for meg - men nå er det helg, og kjenner utfordringene står i laaaang kø.

 

Vi får si tvi tvi - både helgen og for veiing på mandag.

 

Husk å drikke vann - det er veldig viktig:-)

 

Og fortsatt god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå bra at du minner på vann:( jeg må bli flinkere til det.Ja nå er middagen fortært,og i dag skal jeg spise heistad lavkcal sjokolsdepudding + 3ss kremtopping (kosemerker) gleder meg. Ja Tanta blir spennende på mandag. Lykke til til dere også og ha en fortsatt god helg:) Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg har vært kjempeflink i dag, både med maten, og ellers... Har gått en times tur, og vinduene er vasket, huset støvsuget, og jeg vet ikke hvor mange vaskemaskiner... Har akkurat kost meg med yoghurt med bringebær og blåbær, i et stille hus. Med vann til... tar ikke helt av akkurat.

 

Min eldstemann er russ i år, og i natt hadde han en heftig tur på byen, og kom hjem ganske påseilet... Og han har kasta opp helt til i ettermiddag, stakkar...

 

Sånn går det når man ikke har så mye erfaring. Han måtte til pers både med skifting av sengetøy og vasking av gulv... Og med hodevondt og bakfull som han var, måtte han avlyse det han skulle på i kveld, og de 3 som skulle kjøre med han til fest måtte fint finne seg i å finne annen skyss... :P Og gutten var i seng kl. 21, samtidig med minsten. Men sånn er det, man lærer så lenge man lever :D

 

Håper det blir en tid til en tur imorgen også, været skal visst bli bra :)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vekta viste ned 0,6 denne uka også :-)

Det er visst meg det..... 0,6 pr. uke. Tilsammen 3 kg på 5 uker.

Og det må jeg visst være fornøyd med.

 

Merker det jo på måla også nå.

Har tatt mål av hals, arm, bryst, midje, hofter, rumpe og lår.

Tilsammen 13 cm er tapt siden jeg startet, og det merkes jo.

Særlig de 4 cm i midjen.

 

Helgen var som vanlig en stor utfordring. Har fått influensa, og lå rett ut igår. Og da blir jeg veldig fysen på noe, og flyr i skapet hele tiden. Hmmm.... ikke bra.

Men, men.....

 

Jeg fortsetter i samme tralten framover, og blir vel slank til slutt :-)

 

Hahaha... måtte le godt av russen din Anita.

Min eldste er også der, og hadde en slik runde forrige helg.

Jaja, de lærer vel :-)

 

 

Lykke til med veiing idag Voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei tanta, gratulerer så mye med 0,6 kg... Det er supert, og fortsetter du sånn blir du også borte :P det blir nemlig over 30 kg på et år... Og det sies jo at det er det rolige vektnedgangen som gjør at man holder etterpå, og det vil vi jo :D

 

Jeg holder på med mitt jevnt og trutt... Er blitt flinkere til ikke å manisk veie alt jeg spiser, men tar en kontroll når jeg kjenner for det. Forrige uke ble det 12,3 trimpoeng, og det er jeg ganske fornøyd med.

 

I dag er uka startet på trening, og rundt 4 trimpoeng er innkassert. Nå skal jeg ut å gå en tur med hunden mens sola skinner så flott, og vannet sildrer... Skikkelig vårfornemmelse får jeg... Da blir kanskje turen litt lenger enn den ellers ville blitt :)

 

Voila, lykke til med veiing i dag.. Ser du spiser Heistad sjoko.pudding. Hvis du er glad i litt sånne søtsaker, burde du også prøve Heistad sviskekompott... med vaniljekesam (eller melk)... Det er kjempegodt, og sviskekompotten har veldig lavt kcal-innhold, jeg bruker det på fruktrasjonen... Det sies også at det hjelper deg å komme på potta, men det har ikke jeg merket så mye til... Må kanskje opp i litt mengde da, jeg vet ikke? Jeg pleier iallefall å kose meg med det innimellom. Det gjelder å finne noe som smaker...

 

Vi tastes damer, ha en flott slankeuke :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...