Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Ja, men det er jo noen stjerner i sikte i alle fall :D Vi må jo se litt fremover - ikke sant? Og der fremme, hva ser vi der? Jo - "En himmel full av stjerner...blått hav så langt vi ser...." Det gjelder å skape sitt eget indre som en drøm SOM SKAL OPPFYLLES!

 

Her gjelder det bare å ha gode drømmer Anitgro og der tror jeg vi er kjempegode.....der også:)

 

Vi er bedt til datter og svigersønn i morgen. Full pakke; først konsert, så mat og drikke og det blir overnatting siden de ikke bor her og det er noen få mil å kjøre. Vi vil jo kose oss med vin må vite :)

 

Ha en strålende fredda' Anitgro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

:) SMIL !!! :)

 

I dag viser vekta 79,3!!!!!! Jeg er glad, tralala :D

 

Tror at kalium var en suksessfaktor den siste uka, har ikke vært fysen på alle saltgreier slik jeg pleier.

 

Var på Smokie-konsert i går, og det var vel ikke akkurat noen høydare, selv om det var noen bra svisker der. Det ble et par glass rødvin og en gin/tonic. Var hjemme tidlig, og er rimelig fornøyd med meg selv. Middag var biff med bakt potet, og jeg byttehandlet med en av gutta, han fikk min potet, jeg fikk hans grønnsaker. Han har nemlig totalt grønt-fobi... (glad han ikke bor i mitt hus...)

 

Tror psyken har fått en løft også, med mageplastikken innenfor rekkevidde. Så nå satser jeg virkelig på at den gode trenden fortsetter. Synes jeg fortjener det nå, jeg :)

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så deilig!

Er det ikke deilig når det løsner og det går riktig vei etter at man har strevd en stund.

Velfortjent.

Bare å forstsette:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer med flott resultat !

Ser du har lagt stabil en stund, som meg... :D

 

Har du gjort noe "nytt" for å komme videre nedover ?

 

Ser du vurderer mageplastikk ?

Jeg har vært på vurdering, og skal ta operasjon i slutten av august, grugleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen var det fortjent, Anitgro! SÅ flott da - 79,3 kg - der gjorde du jafset :-)

 

Håper at trenden varer ja, fordi du fortjener det! Jeg synes også at du har stått på noe såååå kjempebra, og nå løsnet det endelig. Forstår virkelig at solen skinner hos deg, kjære du!

 

Ønsker deg en kjempeflott lørdag og helg :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg skal også opereres i august/september Elisabeth :D Grugleder meg jeg også. Det virker litt skummelt, men søsteren min gjorde for et par år siden, og er veldig godt fornøyd. Hun hadde riktignok ikke slankemage, men derimot plager etter brokk. Hun var ute og gikk tur etter 10 dager... Fikk beskjed om 4 ukers sykemelding.

 

I bukplastikk fjerner man "løshud", eller det som også kalles "fettforkle" etter vektnedgang, en sånn usøt liten "hengemage" som man ikke klarer å trene bort, du skjønner sikkert hva jeg mener, Henna?

 

Jeg la på meg 26 kg etter svangerskap med keisersnitt, og magen er ikke akkurat pen, nei... De fleste av kiloene er nå borte (iallefall snart), men det er verre med huden. Nå har jeg vært "skikkelig gæ'ærn" og bestilt fettsuging øverst på magen samtidig. Legen mente at det kanskje vil gjøre resultatet enda bedre. Håper at det stemmer da, for det koster jo litt.

 

Er selvsagt spent, og vil gjerne gå ned mest mulig i forkant.

 

Elisabeth, jeg kjører en lavkarbo-variant, siden jeg ikke kan spise noen typer mel. (Har ulcerøs kolitt.) Da har jeg like godt kutta ut poteter, pasta osv. også. Det har jeg gjort et års tid.

 

Det eneste jeg har gjort de siste par ukene, er å starte med kalium-tabletter. Har slitt med et enormt saltsug som nå har forsvunnet. Vurderer også å bestille kanel-kapsler, har vært innom på http://www.iherb.com, de koster rundt 40 kr der. Jeg er for det meste veldig flink, men sliter med å få bevegelse på vekta.

 

Det er noe som sier meg at dette handler om insulinresistens, siden jeg iallefall for et par år siden da jeg sjekket hadde verdier som tilsa det. Legger ved noen linker, hvis det kan være til ettertanke for flere enn meg. :)

 

http://www.fedon.no/Kanel+for+bedre+blodsukkerbalanse.9UFRLU0_.ips

http://www.lommelegen.no/332330/vekt-og-c-peptid

 

Dette ble jammen mye alvor på en lørdagskveld, men her i huset er gutta engasjert i fotballkamp, og da kan jo jeg bruke tiden på noe jeg synes er hyggelig også :) Fordi jeg fortjener det :)

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

for all applaus, forresten! Glemte det helt i mitt engasjement her!

 

Det er kjempehyggelig å få litt oppmuntring, det stimulerer virkelig til full innsats videre! Takk igjen :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

SÅ BRA!!!!!!!!!!!! Hurra, der løsnet det og nå er det bare en vei videre.

 

Jeg er så glad på dine vegne, Anita. Nå jobber vi oss sammmen videre nedover og kommer til å bli DE superhotte snellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....eller flere :o D e så bra atte!!!

 

Og så jeg da som ikke får fulgt med på neste veiinga di - men jeg lar meg gjerne overraske når jeg er tilbake neste lørdag :D

 

Ja dette blir en flott sommer du! Har du forresten fårr noen nærmere dato for operasjonen? Ser du skriver august/september så jeg ble litt nysgjerrig.....ville jo så gjerne at du skulle være med på Rypa da vettu :-)

 

Ha ei strålende helg og ei flott uke - med eller uten sommertemperaturer Anitgro - vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Vet ikke eksakt tid før jeg får innkalling, fru Kreps :o Men veldig sannsynlig i månedskifte. Må få passet det inn på jobben også :D

 

Har ikke veid meg i helga, fotballcup med avreise 6.45 i går. Ingen vekt i hodet da gitt. I dag tidlig fikk vi telefon ved 5-tiden om at svigerfar døde, så det blei smått fokus på vekt i dag også. Blir nok litt styr resten av uka også.

 

Men jeg har vært flink, lørdagskosen var en irish coffee med suketter. Kjennes ikke spesielt bra ut, men den som lever får se. Jeg fortsetter i samme matregime som før.

 

Ha en fin uke, jenter :)

 

Klem fra Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke merkelig innimellom hvor fort ukene flyr. Jeg synes akkurat du var inne å "meldete" fra om helgen med fotballcup, og nå er det jommen meg helg igjen.

 

Vi dropper hyttetur denne helgen ettersom været ikke skal bli noe særlig å skryte av. Dermed blir det hjemme med golf hvis det er oppholdsvær eller noen skogturer hvis det er mindre pent vær. Tror symaskinen skal få kjørt seg litt. Satte igang litt i går kveld og kjenner at jeg er klar for litt produkasjon i helgen.

 

Håper du får en strålende pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Nå nærmer ferien seg med stormskritt... Satser på litt bevegelse i helga. Spent på veiing imorgen, men har praktisk talt hatt en fasteuke. Har hatt lite matlyst, og det har vært mye pes... Ingen spøk med dødsfall tett innpå seg. Jeg kom over en blogg som er litt til ettertanke, jeg føler nemlig at jeg har lagt på meg. Men kan det være mulig da? Har levd på kaffe og vann, og en og annen salat siste uka? Eller er dette et svar?

 

http://paljabekk.blogspot.com/2011/06/man-blir-ikke-tynnere-av-trene.html

 

Jeg vet ikke, men ut fra kcal-inntaket burde jeg jo ha gått ned litt den siste uka. Dommen kommer imorgen :D

 

Unntakstilstanden vil nok vare noen dager til, begravelse til onsdag. Det verste er nok min 12 åring som sørger og sørger... Det må han selvsagt få lov til, men jeg synes det er vanskelig å takle.

 

Prøver å glede meg til ferien som nærmer seg, snart er det juli og vi setter nesa mot Venezia ;) Det blir herlig!

 

Ha en flott pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

i dag. Tar lett på det, det må jo være vann?

 

I dag har jeg tatt skikkelig av med lørdagskos, årets softis... Eller... tror det er tre år siden sist. Og det var ærlig talt ikke såå godt.

 

I dag blir det spekemat, eggerøre og salat. Og kanskje et aldri så lite glass med noe rødt i.

 

Fortsetter med fokus på vann og bevegelse. Tror det er der jeg har mest å hente ;)

 

Ha en flott pinse alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så tungt Anitgro. Når du ikke spiser så holder kroppen igjen. Den skjønner at det er dårlige tider og tenker at den må bare holde lengst mulig og klare seg med det lille den får.

 

Når du kommer inn i rytmen igjen, så går det seg nok til.

 

Leit med dødsfall og ikke minst må det være vanskelig med sørgende barn. Ikke lett å vite hvordan man skal takle det, bortsett fra å la tiden jobbe.

 

Stor helgeklem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Haisann - og her går det da ikke så verst!

Forresten - trist med svigerfaren din Anitgro, jeg kondolerer! Det blir alltid en greie uansett om utfallet er ventet - men trøsten får være at dagene går seg til litt etter litt både for store og små.

 

Men vekta er jo grei den - ikke noe å triste seg for dette - usle noen hundregrammer ned....neida, se dagene lyst i møte du :-) Her må vi jo i alle fall forsøke det, for det er grått og trist ute. Jeg som kom fra et Roma med sol og sommer....det er nok litt av et sjokk for øynene ja...:-)

 

Jeg er også forberedt på at jeg kommer over La Linea til mandag, men skal man ha både i pose og sekk av livets goder en uke i Roma, så venter jeg jo egentlig ikke at vekta har gått ned i alle fall!! Sånn er det med den saken:D

 

Ha en kjempefin pinsehelg Anitgro, og lykke til med vannet og bevegelsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk for trøstende ord ;) Det er jammen godt å ha dere her... Tusen takk, skjønne damer :D I dag kjennes det som kroppen har sluppet litt vann, har spist litt mer regelmessig i helga. Har ikke skeiet ut med noe utover softisen jeg spanderte på meg på lørdag. Håper at kroppen snart kommer til "seg selv" igjen...

 

Forstår du har hatt en fin tur til Roma, fru Kreps... Gleder meg skikkelig til vi reiser, det nærmer seg med stormskritt... Tida går jo så fort nå som det er lange, lyse sommerkvelder... :)

 

Ha det fint så lenge, jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Veiing i dag, og jeg holder stand. Intet ned, intet opp ;)

 

Har vært flink med maten, elendig med vann, og spanderte på med et glass rødvin forrige kvelden.

 

Men det beste av alt; har kjøpt noen multivitamintabletter med probiotika, og innbiller meg at det regulerer magen... Det er en utrolig god følelse for meg som har stridd med den de siste åra.

 

Det betyr at kroppen kjennes utrolig bra ut, og når gjelder det å komme inn i gode rutiner de siste ukene før ferien braker løs.

 

Ha en fin juni-helg, jenter! Nå bærer det ut på shopping med minstemann som skal ha litt nytt til ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

2. august! Da skjer det :) Magen skal bort ;)

 

Full skjerp videre, vil gjerne ned mest mulig i forkant selvsagt, for best mulig resultat. Røyken må også kuttes 2 uker i forveien, så utfordringene står i kø. Men når hodet vil, ja... da går det vel bra :)

 

Først nedtelling til ferien. Holder jevnt sig med matinntak, fortsatt fokus på å få i meg mer vann. Begynner å vende tilbake til "normalen" etter dødsfallet til svigerfar.

 

Sommerlunsj i dag på jobben, salat med kyllingfilet på Fratelli. Smakte utmerket , er mett enda. De andre tok dessert, min utskeielse ble en Cappuccino uten sukker. Blir litt rester av oksestek fra i går til middag i dag. Gutta mine spiser pølser og lomper, det klarer jeg fint å stå over, gitt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...holder seg det Anitgro og det er jo kjempebra. Og så blir det operasjon den 2. august!!!!!! Du blir vel med på Rypa da vet jeg? Jo, det er vel klart ;)

 

Nei, dette ble jammen meg mye på en gang du - er nok i den 7. himmel du nå på flere måter :-) Kjempekoselig!

 

Ha ei flotters uke Anitgro...med full fokus......kommer innom deg igjen snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spennende med dato for operasjon !

Da får du komme med noen vink til meg når jeg skal til pers ! ;)

Sikkert greit å komme lengst mulig ned, vi får ha en flinkis sommerferie !

 

Tvi tvi videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha fått en dato. Nå er det bare å stå på frem til operasjonen.

 

Kankje det da er mulighet for at du kan være med på Rypa, med nyflat mage :-)

 

Glad på dine vegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

79,1 i dag, godt fornøyd :)

 

Endelig litt bevegelse i riktig retning. Ferien nærmer seg, og det samme gjør operasjonen.

 

Hvordan det går med Rypa, tør jeg ikke si :) Har jo ikke peiling på hva jeg går til, sånn sett. Men ingen trening før etter 6 uker. Men går det, så er jeg der...

 

Nå er det vasking og stryking som står på programmet.

 

Gode venner på reker i kveld. Min eldste sønn har startet med slektsgransking, og engasjert hele familien... Så de siste kveldene har vi vært mer enn opptatt med å lete i kirkebøker og folketellinger... Jammen er det artig, han har klart å finne tilbake til 1590 på et av leddene...

 

Yoghurt med hjemmelaget musli og litt bringebær til frokost i dag. To vaskemaskiner henger allerede ute i sola :) Nydelig sommervær her i dag (en stund siden sist ;) )

 

Ha en super helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

D e d du blir nå vettu :-) Vekta går ned, operasjon i vente....ja, i det hele tatt:-)

 

Grattis med nedgangen din, dette tegner til å bli kjempebra Anitgro så stå på videre mot den 5.!!!

 

Jeg kom på en ting....kanskje du kan melde deg på banketten vettu....så kan du holde huset, nyte fjellet og stå klar med sjampisen når vi er tilbake:D Og drar vi på fredag så har vi jo myyyyyye tid å svinse rundt i hvite kjoler og hva det enn skal være...... Hørtes ikke så verst ut det heller - eller hva?

 

Uansett, må ut og finne fram solsenga snart .............her er det SOL :cool:

 

Ha en skinnende flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott med nedgang ! Du er flink ! :)

 

Har ikke fått dato for operasjon enda, venter i spenning...

Håper vi får flere dager som idag, med strålende vær ! ;)

 

Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...