Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

Har kommet hjem etter en aldeles herlig uke i Middelhavet. Nydelig vær, nydelig båt, nydelig service og ikke minst herlig mat og drikke. :)

 

Vanskelig å holde seg helt på matta, men jeg har vært flink med maten. To dager med dessert, og en italiensk is måtte smakes... Men akk, altfor mye god vin :)

 

Kroppen er proppa med vann etter turen, og vekta viser så langt oppgang, men det blir uoffisielt fram til lørdag. Lar kroppen få sjansen til å normalisere seg før jeg tar "nedturen". Har pådratt med en skikkelig "air condition cold", snørrer, hoster og harker. Nå sitter jeg i godstolen med pledd og MÅ bli frisk før operasjonen som nærmer seg.

 

Og dere, cruise kan absolutt anbefales :) Nydelig mat og rene håndklær 3 ganger daglig. En utrolig service! Nytt sted hver morgen, uten at en eneste bag er pakket. Venezia var fantastisk :) Det ble ingen trening, men mye bevegelse hver dag...

 

Ser dere andre har vært flinke, skal nok oppdatere meg skikkelig etter hvert.

 

Ha en super uke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har savnet deg vettu. Godt å høre at du har hatt en kjemefin ferie....da får en nok tåle en liten forkjølelse i etterkant:-) Klart du blir bra til du skal opereres Anitgro....det er jo flere uker til!! Bare nyt pleddet og kanskje til og med å bli dullet litt med;)

 

Har også hatt en ukes ferie nå - hjemmeuke, men uten noe vær å fortelle om med store bokstaver. Sole et par dager, men med gufsen sno og litt regn innimellom. Temperaturer mellom 10-16 grader er vel ikke det en hopper i taket over når vi snakker om sommer......

 

Kjenner jeg er lysten må sommervær :cool:

 

God bedring da Anitgro og kos deg under pleddet og la kroppen lege seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Etter noen litt roligere dager har "bjeffinga" gitt seg litt, og i dag våget jeg meg ut en rask tur med noen joggedrag innlagt... Å, gud så godt :)

 

Skjønner du savner sommer'n fru Kreps, i dag var det sommer her, rundt 20 og sol...

 

Spør du meg var det langt mer behagelig enn 29 grader ved sengetid og skikkelig høy luftfuktighet i Venezia... Misforstå meg rett, herlig når du sitter stille, men litt for varmt å gå på shopping...

 

Jobber meg sakte men sikkert tilbake til gode vaner, og imorgen blir det en "harrytur" for å fylle opp frysen litt til hverdagen. Mandag starter jeg på jobb igjen, to ukers ferie er kanskje litt i minste laget? Skulle egentlig ha ferie i august, men siden det blir operasjon er den utsatt.

 

Kos dere fortsatt med sommer og ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag skal fru Kreps på jazz!!!! ....og jazzåpning:-) I dag har vi avtalt å ta "treninga" med styrke: løfting av 1/2 liter'n - så vi møtes kl. fem som vanlig og legger inn noen skikkelige armløft:D

 

Skal jobbe under jazzen som frivillig vakt - SECURITY!! Har vakt 3 kvelder til midnatt og det er på swingjazz-konserter med Suløen og et annet jazzensemble.

 

Og i dag du er det sol her :-) Street-paraden går 1/2 12 hver dag og med den åpner også jazzen. Så starten på Jazzfestivalen i Molde startet med sol og sikkert bra folkeliv i gatene.

 

See you....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anitgro

Jobber på andre uka etter ferien, og har slitt mer enn forventet på å finne tilbake de gode vanene. Ennå det ble bare 14 dagers ferie :)

 

Har ikke veid meg enda, feig, feig.... Føler meg kjempeoppblåst, og er livredd for at vekta er for høy til kniven neste uke. :)

 

I helga ble det impulsreise til Tønsberg med "the show most go on" og hotellovernatting. Et supert show og kjempefin tur, til tross for en demper med alt som skjedde på fredag. Vi klarte til slutt å løsrive oss fra nyheter til fordel for god mat og vin... og en drink etter showet :)

 

Nå er det fullt fokus, neste tirsdag forsvinner "fettforkle".

 

Ha en flotters uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg du gleder deg skikkelig til å skjæres litt i. Det blir helt sikkert supermotiverende for videre jobbing.

 

Tenkte litt på Rypa..................... Du kan vel være med selv om du ikke kan gå turen? Kan jo kose deg i leiligheten mens vi andre går. Det kan jo umulig ta såååå lang tid å gå 13 km.

 

Hadde vært så utrolig koselig om du ble med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg krysser fingrene for deg på tirsdag Anitgro - dette går kjempebra vil jeg tro:-)

 

Ja, og så må jeg bare gjenta både meg selv og Ninass: Kan du ikke bare bli med på Rype-tur da - uten å gå marsjen? Vi trenger deg vettu - og så kult å treffes!

Det sosiale er toppen vettu :)

 

Lykke til enda en gang - er spent på å høre fra deg når det er over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Lykke til med operasjon !

Jeg har også fått dato nå, 24 august. gru gleder meg....

Er det en viss vekt du må være nede i ? Har ikke hørt om noe slikt med meg ?...

er sikker på du kommer inn i de gode vanene igjen, og att vekten er grei ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme igjen, 3 kg lettere... De tok vekk 3 kg hud/fett! Lever i en døs nå, går på smertestillende tabletter, og det er jeg ikke vant til... Ligger godt stabla på sofaen, med puter både her og der... Det eneste som er litt ekkelt er disse drensposene som henger der, og fylles med blod. Ganske udelikat :)

 

Kjenner i dag at jeg er ganske mørbanka i kroppen, jeg har visst noen magemuskler! Magen ser flat ut! Iallefall foreløpig :) Må ha body dag og natt i starten, så da ser det jo bra ut. Puppene blir større og magen mindre :)

 

Elisabeth, kravet var BMI under 28 på Aleris, ikke så strengt det. Vet ikke om det er det samme andre steder. Servicen var alle tiders, og jeg følte meg godt i varetatt. Har ikke tatt av meg nok til å se arr/sting enda. Skal ta stingene i navlen om 1 uke. De andre stingene forsvinner av seg selv.

 

Nå er det tid for en ny morfintablett, og litt mer døs! Dere hører fra meg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å ønske deg god bedring !

 

Hvordan går det med deg, er det veldig vondt ?

Er så spent på den 24 auguast, da det er min tur :)

 

3 kg ! Det er super dupert ! Men har en vennnine som sier man ikke går ned dette med en gang. Blir sikkert fylt opp med veske den første tiden...

 

Ja, da forstår jeg kravet om BMI. Jeg må betale for operasjonen selv, 55 000,- ....

Mye penger, så jeg håper jeg blir fornøyd !

 

Venter spent på å høre hvor det går med deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også operert magen for noen år siden. Hadde hatt to svangerskap som var gått til uke 25, men som gikk galt. Et av dem var med tvillinger, så jeg kan love at magen hadde fått strekt seg.

Vet ikke hvor mange kilo de tok av, men fjernet i alle fall 11 cm med hud. Skrapet også vekk litt fett samtidig, men aner ikke hvor mye de tok.

 

Var ganske mørbanka en god stund etterpå, men mener å huske at det plutselig gikk over og da var alt helt greit.

 

Krysser fingrene for at du brått ikke har vondt mer og kan slippe smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle!

 

I dag tok jeg min første dusj etter inngrepet. :D Har vært og tatt stingene i min nye navle i dag, og alt er bra... :) Kjører fortsatt full rulle med smertestillende, men er iallefall ferdig med brettet jeg fikk med morfintabletter... Og jeg fikk streeeng beskjed i dag, det er sofaen som gjelder... ikke noe husarbeid, til nød litt matlaging.

 

Har ikke vært på vekta enda, men må si at jeg gliser litt for meg sjøl i speilet... Er riktignok gul og blå over hele, men gud at det går an... :) Tror det blir virkelig fint altså.. Fikk forståelsen av at 2 kg fett sugd bort er mye, og at det er det som er mest smerte- og risikofullt. Må passe på at det ikke blir vannansamlinger noen steder... det må i så fall tappes...

 

Så, jeg ligger og leser, småsover, kommanderer og nyter all oppvartning :P Sånn går no dagan! Prøver å holde fokus på å dytte i meg frukt og grønt... Blir ganske snopsjuk av det her! Tror nok at det blir litt kjedelig i lengden, men... I løpet av en uke til burde jeg merke fremgang... Så da satser vi på det!

 

Elisabeth, 55' er jo mange penger... Jeg fikk jo bukplastikken dekket, og betalte 15' for fettsuging. Vil nok tro du blir fornøyd hvis de er like flinke som på Aleris. Angrer ikke jeg, iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg formelig "hører" at du er strålende fornøyd Anitgro og det er bare sååå godt:-) Jeg så du hadde vært inne hos meg på besøk, så jeg kommenterte og trodde en stund at jeg skrev på tråden din :)

 

Ha en flotters kveld du flatmagede og fornøyde :-)stråle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så godt å høre at det går bra med deg, og fremover!!!

Men for all del nå må du være tålmodig og være på soffaen, og holde de unna husarbeid. Lei DVD, kjøp fine blader, så du holder ut. Og les alt om kosthold, trening og om slanking i bladene så du tenker seg om to ganger før du hiver inn på snop.

 

Det blir nok lenge til dumed god samvittighet kan parkere sånn i soffamodus, og forlange omsorg og oppvartning:-)

 

Du blir sikkert kjempefin, så nå er vel cluet å holde fokus på målet og hive inn på med grønnsaker:-):-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å høre at du er fornøyd. Deilig å kunne se seg i speilet og virkelig se forskjellen.

 

Nå tar du det med ro!!! (hørte du den strenge tonen?) Det er ingen som takker deg senere selv om du setter igang litt før enn det du skal. Bruk den tiden du trenger, så blir arret penere, du mer opplagt og du unngår komplikasjoner.

 

Ønsker deg en strålende helg. Nå tar jeg straks et ekstra lag med leppestift og tusler meg hjemover for helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her kommer helge-hilsen fra meg med masse sol og godfølelse til deg i blikket:-)

 

Jeg håper virkelig at du fortsatt nyter og slapper av. Du vet doctors order er ikke bare tullprat - det lønner seg nok å ta det med ro. Men jeg ser at du har fått mange gode råd om dette :-) så jeg regner med du slapper av med god samvittighet. Vi vil bare det beste for deg vettu....!

 

Her er det faktisk solskinn også i dag! Om det ikke er så varmt - enda i alle fall - så blir vi i alle fall litt mildere stemt og ja.... altså med solskinn i blikket. Må ta seg en tur til sentrum i dag....

 

Ha ei flotters helg Anitgro og nyt dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen :)

 

Hyggelig at dere henger med her... Setter stooor pris på det, man blir litt ensom i sånne sykemeldingsperioder...

 

Jeg er fortsatt "pasient" i den forstand at jeg roper om hjelp til ett og annet så fort noe skal gjøres (les løftes)... Litt forsiktig gange er nå tillatt, har prøvd meg en liten tur de siste par dagene... Smertestillende er et tilbakelagt stadium. Ligger fortsatt med pute under knærne om natten, men ellers synes jeg det går bra. Har vært en tur innom jobben i dag på besøk... :)

 

I går kveld når jeg tok meg en dusj oppdaget jeg imidlertid noe underlig... jeg har fått innlagt vannseng i magen... det skvulper :)

 

Ringte Aleris i dag tidlig, og sykepleieren "min" hadde fri idag, men hun ringer meg nok imorgen tidlig. Det er nok vann som må tappes, fikk jeg forklart... Høres ekkelt ut, og er ekkelt, men ikke vondt. Blir spennende det... :D

 

Vekta har jeg vært innom, men ikke med et resultat jeg er fornøyd med akkurat... Det sies at det tar tid før kroppen slipper vannet ("vannsenga???" - hi,hi) etter en operasjon, så jeg prøver å holde kontroll på inntaket i mellomtiden.

 

Ha det fint jenter, skjønner dere er i full forberedelse til Rypa... Ser nok ut som jeg blir en sviker der denne gangen. Beklager det veldig....

 

Ha en super uke/helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå..................

 

Skjønner at du må la Rypa bli for i år Anitgro, men kan du ikke være med oppover? Mens vi går kan du slappe av i solen ( for det blir helt sikkert fint vær) og så kan vi skravle oss videre gjennom helgen alle sammen.

 

Please..................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært hyggelig, men jeg tror jeg må melde pass denne gang :)

 

Har litt andre bekymringer i heimen som sørger for at jeg bør være her... Håper jeg kan komme sterkere tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er greit, vet du. Prioritering er viktig, men vi tar det igjen ved en annen anledning.

 

Hvordan er forresten formen din? Smertene borte? Magen flat? Vil vel gjette at det fremdeles er litt hovent og vannfylt. Mener å huske at det hang ganske lenge igjen hos meg.

 

Hvordan gikk det forresten i Bjørvika? Klarte ikke å finne noen resultater jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....Klart du kan komme sterkere tilbake Anitgro :-) ....så lett slipper du nok ikke unna vettu! Vi gir oss ikke før alle har "vist ansikt".

 

Stell fint med deg selv og dine, og du er jo fortsatt "MED" her inne da - så vi ses!

 

Ha ei flotters uke og stå på videre. Vi er spent på fortsettelsen din vet du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...