Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

Litt stille fra meg om dagen, jeg strir litt med både det ene og det andre :D dessverre... Når det gjelder maten, sliter jeg med å komme meg tilbake i hverdagen... Vekta er ikke på mitt parti, og bevegelse har vært så som så...

 

I tillegg har jeg en mann som er verre smertepasient enn noen gang før :) Konklusjonen av alt dette: Jo, må vel innrømme at jeg er aldri så lite deppa. Har kommet meg i gang med full jobb, tror på at det er en fin måte å komme seg "back in business". Vekta viser opp! til tross for at 3 kilo ligger igjen på Aleris.

 

Har iallefall begynt å komme meg ut og gå timesturer, selv om det går litt smått foreløpig!

 

Så derfor jenter, jeg jobber med å finne det rette fokuset! Har ikke oppdatert meg på trådene deres, men det kommer :) Og lykke til på Rypa til helga :) Jeg ville så gjerne være med, men... Håper dere får en flott tur, kos dere med et glass for meg også da!

 

Ninass, plasseringen i Bjørvika er litt uklar... det var surt og kaldt, og vi gikk før det var ferdig. Men poden lå på sisteplass da vi gikk, dessverre! Men det var artig, de "fløy" rundt 5 meter.... ikledd nissedrakter på en spark! He-he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Så klart vi tar et lite glass for deg Anitgro.....kanskje til og med litt ekstra... :D

 

Jeg føler med deg Anitgro - ikke så ofte å se unhappy-fjeset inne hos deg - og det gjør litt vondt å tenke på at nå som det skulle vært bare latter og glede, så er dere ikke der i heimen. Du får stelle ekstra fint med både deg selv og gubben; selv om smertene ikke slipper, blir det nok lettere å tåle dem..... Håper det snur snart og "solen" titter frem fra skyen igjen :-)

 

Ikke se for mørkt på situasjonen din med hensyn til mat og sånn. Jeg tror at nå som du er tilbake i jobb igjen, så er det mye lettere å få rutinene inn i livet igjen. Merkelige grier, men det er faktisk rutinene som er mest lettvinte når en først har laget de og bestemt seg.

 

Ha en flott søndag Anitgro og STÅ PÅ videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Krepsus skriver, det er ikke ofte man ikke ser smilet i dine innlegg. Men det er jo ikke alltid det er sånn, i perioder er det tungt.

 

Jeg synes det er en bra ting at du er i jobb igjen, og at du er igang med timesturer. Så jeg tenker at her kommer solen og smilet snart tilbake.

 

Vi skal skåle for deg Anitgro, selv om jeg har tenkt at jeg er usikker på hvor mye vin det blir på tur med slankevenninder, så skal det skåles for deg:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei på deg. Hvordan går det? Begynner hverdagen å bli mer normal igjen?

 

Du må bare bruke den tiden som trengs og så får du fokusere videre. Ta de viktige tingene først. Kiloene går ingen vei (desverre) så de kan du ta senere.

 

Jeg er sånn passe flink. Tydeligvis akkurat "hold vekten" flink. Så jeg må jobbe litt bedre så jeg får tatt resten. De skal av enten de vil eller ei !

 

Ha en fortsatt fin uke. Vi savner deg, men er jo her til du er tilbake, så vi prates

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er her :)

 

Stikker en tur innom, kroppen begynner å nærme seg noe som ligner på litt mer normalen... Vekta vil jeg ikke snakke om enda, tror jeg...

 

Men, jeg er igang med å sykle til jobb, og også kommet meg igang med timesturene mine igjen... Det kjennes godt. :) Har blitt hekta på BRIS naturell, drikker og drikker og drikker... Håper det kan bidra til at kroppen normaliserer seg.

 

Fornøyd med at magen er borte, men området rundt navlen er hardt, hardt... Kjennes litt som en høygravid mage med kynnere... Men, det blir bedre og bedre :)

 

Skal prøve å slenge innom, tror det bidrar til økt fokus!

 

 

Håper det er fint med dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig at du stikker hodet inn og sier hei:-)

Høres ut som du har det bra.

Går som det pleier her inne, litt fremgang, litt ut å kjøre innimellom, så flink igjen og sånn holder vi på noen av oss. Alt i alt er det verdt å holde på her inne og veldig hyggelig med "kjentfolk":-):-) :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du svinger innom. Jeg har ikke vært her så mye selv i det siste, men holder fokus og får i alle fall tall som beveger seg riktig vei.

 

Ingen trim på meg om dagen. Ingen god grunn, bare litt hektisk og litt liten fokus på dette. Kommer sterkere tilbake i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så godt å se deg Anitgro...og nå begynner jeg å kjenne igjen jenta, ja:-)

 

Flott at du kjenner deg bedre - slike ting tar jo tid - for noen lengre enn det tar for andre, men ha tålmodighet du så skal du se at ting ordner seg:D

 

Og ja, stikk innom så ofte du bare får tid - veldig kjekt for oss andre og det hjelper i bøttevis på fokus, så fortsett med det. Husk du er ikke alene her inne!

 

Jo, da, for egen del går det bra - har vært litt plaget med luftveiene, men det er borte nå får jeg håpe! Har hatt en antibiotaikakur og er straks klar for høstens turer.

Nå er det te-tid her....du får stikke innom på en tekopp i ny og ne så vi får en prat....ha en fin kveld Anitgro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg drar deg litt opp jeg. Du må jo ikke forsvinne for oss. Selv om du ikke er aktiv om dagen hører du hjemme på førstesiden på forumet.

 

Her går det smått, men greit. Fokus er ikke på topp om dagen, men jeg klager ikke. Sakte, sakte går det riktig vei. Føler ikke at målet kommer så mye nærmere, men det forsvinner jo ikke heller, så da får det være greit.

 

Håper mage og ben er på bedringens vei. Skikkelig uheldig du er om dagen. Får vel tro at uflaksen er på retur nå.

 

Klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger innom fra tid til annen... Vekta rører lite på seg, så "tillegget" jeg har endt opp med etter operasjonen er der enda. Urettferdig føler jeg, siden jeg ikke spiser veldig feil, selv om fokuset ikke er 110%. Ikke spist veldig feil, ikke en gang sklidd ut med hverken vin eller snop...

 

Føler at denne kroppen min lever sitt eget liv, og det kjennes helt urimelig at jeg skal komme ut med tillegg etter at jeg faktisk har fysisk fjernet kiloer... Men, men, tallene sier sitt, og de lyver jo ikke!!!

 

Er i gang med gode, lange turer med joggeintervaller, har funnet meg en lysløype som nok duger fram til snøen melder seg. Skal prøve å fokusere mer på hyppige måltider en periode. Har jo prøvd med færre kcal, flere kcal, kcal uten kunstig søtning, kcal fra lettprodukter, kcal fra ekte smør osv. osv... Uansett ender jeg opp med at rundt 1600 av dem kjennes rett... Tror det eneste prosjektet jeg ikke har klart å fullføre noen gang er uten kaffe... Det kjennes ikke enkelt ut, men jeg tror at det er en god måte å få i seg mer vann på, nemlig å kutte ned på kaffen...

 

Så dere... jeg har på ingen måte gitt opp, eller kutta ut... Jeg synes bare det er stusselig å spre min frustrasjon her hver enda dag... Holder litt lav profil :)

 

Kommer innom for å hente inspirasjon fra alle dere flinke damer da :) Stå på videre flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg tar et glass rødvin jeg, Anitgro!!!

 

Nå gjelder det å kose seg som best en kan uten at kaloriene tar innersvingen på en. Forstår at frustrasjonen kan få fotfeste innimellom, men ikke gi deg! Belønningen kommer en dag vettu :-)

 

Har ryddet inn sommeren fra terrassen i dag - ute i flere timer og ble kald langt inn i margen. Måtte ta et glass rødvin og kjenne at livsnerven fortsatt er der :) ....og varmen kommer langsomt tilbake!!

 

Stå på jente, det går mot målet selv om det går trått skjønner du. Det gjelder bare å ikke gi opp. Oooog - det lønner seg i lengden å komme inn her - det er jo derfor vi er her; for nettopp å hjelpe hverandre!

 

Har savnet deg på teselskap - nå er det tid for å drikke litt grønn te sammen - er det ikke?

 

Ha en strålende kveld.....og takk for praten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å "se" deg.

Det er vel sikkert forskjellig fra kropp til kropp, men en operasjon er jo et stressmoment for kroppen. Det hender at krppen tror at nå er noe skikkelig galt, så jeg holder på det jeg får, og dermed kommer ikke det du vil se på vekten.

 

Når kroppen forstår at faren er over, tør den å slippe litt igjen.

 

Så bare jobb på, plutselig skjer det mass (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med meg selv i dag :-)

 

Har vært ute og jogget/gått og pulsklokka viser 820 brukte kcal. :) Tenk hvis jeg kunne klare det hver dag........ Det hadde vært no' gitt... Har noe å strebe etter her :)

 

Motivert til å holde meg i tøylene med maten nå, selv om det er aldri så mye lørdag!

 

Ha en fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Og her inne har det kviknet til ser jeg .......så kjempekjekt at du er i siget igjen Anitgro:-) Og takk for besøket forresten! Måtte bare innom deg her for å fortelle at jeg savner deg når du er borte for mange dager - dagene blir ikke helt de samme....:)

 

Så flink du er på utefronten da Anitgro! Høres ut som du er skikkelig inne i sporet nå, så bit deg fast.....belønningen kommer vettu. Det vet vi da fra tidligere at når det stagger som verst og vi bare maler og maler og ikke gir etter på noen fronter, så må kroppen gi seg og så slipper den litt etter litt.

 

Men mest av alt synes jeg det er såååå kjekt at det nå synes som "gnisten" er tilbake med hensyn til operasjonen og det du har vært gjennom.

HURRA - her gnistrer det av forbrenningen og forbrukte kcal....:)

 

Ha ei vidunderlig uke Anitgro - og......ja, jeg har tekoppene klare for oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg, Krepsedama ;)

 

Koser meg gjerne med litt te idag også jeg... Har vært ute på en kjapp halvtimes tur i dag, 295 kcal brukt. I går fikk jeg til 2,2 trimpoeng med tur og vanngym, så her går det unna...

 

Målet er å få utslag på kcal-måleren hver dag. Pulsklokka er funnet fram, for å si det sånn :)

 

Nå skal jeg ha en ferieuke, den skal brukes til litt pusling i heimen. Den starter imorgen :) Nye gardinstenger skal opp i stua, lister i gangen skal males, og forhåpentlig blir været slik at man kan røre litt på seg ute. Søndag bærer det til Dublin, da er det tid for kjær'ste tur med gubben. Det blir nok kos :)

 

Bevegelse er mitt fokus om dagen, men i bakhode lurer selvsagt noen tanker om hva som puttes innpå... Tror jeg jevnt over er ganske flink, men holder meg unna vekta... Skikkelig pingle der... Får seg om jeg tør vurdere en tur på snart.

 

Have it so good so long (he-he..)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et smil.

 

Fint å høre at du er igang igjen. Bevegelse er bra. Bra at bena tydeligvis fungerer igjen. Kiloene kommer ( nei forsvinner) nok etterhvert bare du gir kroppen tid til å venne seg til "den nye deg".

 

Håper du storkoser deg i Dublin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare innom for å fortelle at jeg ikke blir hjemme denne uka, men du finner nok noen andre å drikke te med :-)

 

Drar til London i morgen tidlig sammen med to venninner og kommer tilbake på søndag. Vært hos legen i dag...mer om det på tråde min.

 

Satser på at det går greitt - leger ønsket meg god tur til London i alle fall:D

 

Ha ei flott uke Anitgro og lykke til med veiinga. Det siste som ble veiet her i huset er kofferten og den var bare 14 kilo, så det er litt plass til f.eks. sko.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierende fokus i det siste, men full skjerp etter Dublin tur! Har lovt meg selv veiing til lørdag, selv om jeg vet det blir en sabla nedtur må det bare til.

 

Jeg er inne i gode rutiner igjen, og jeg vet jo at magen min trives best med det. Får en påminnelse om det hver gang jeg sklir skikkelig ut. Og det gjorde jeg i Dublin :)

 

Har lovt meg selv litt egenpleie, og kanskje en soltime i løpet av helga :) Det er jo like mørkt hele døgnet nå, og viktig å passe godt på seg selv for å ha overskudd til å beholde fokus på mat og trim :)

 

Jada, vi skal klare dette vel.... igjen.... Ja, jeg lover meg selv det...

 

See you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er for j*****, men likevel... Masse oppgang, og jeg visste det jo... Det er ikke for ingenting at jeg har skydd vekta i høst.

 

Trodde vel at det var operasjonen som har "holdt" på væske osv. Jeg vet jo at kroppen min er av type "hold på det du kan", og den følte seg vel rimelig truet når jeg plutselig tillot at noen kg forsvant med kniven.

 

Jeg vet jo med meg selv at jeg absolutt ikke har sklidd helt ut, men jeg har heller ikke vært superflink... Men.... opp 3,5 kg er vel drøyt, tatt i betraktning at 3 kg faktisk lå igjen på Aleris.

 

Men, jeg får ikke gjort noe med det faktumet, det er bare å bite tenna sammen, og prøve å skjerpe seg litt. Og stresse ned. Har gått turer og startet med vanngym. Spanderer på meg en og annen soltime for velværets skyld. Hopper over kosekaker på jobb.

 

Har noen gode råd å komme med tar jeg de gjerne imot :)

 

Blek, men fattet klem fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Soltime - God ide! Julebord til fredagen og jeg kan rekke to - det kan passe bra!

 

Bare innom på snarvisitt - kommer sterkere tilbake - stikker innom deg på te en av første dagene så kan vi skravle litt mer.

 

Nå må jeg finne pysjen - :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innom med smil herfra.

 

Jeg er passiv om dagen. det går greit med vekta, dvs at det er stillstand. Jeg klarer ikke fokusere om dagen, så da får jeg la stillstand være målet en stund og så kommer jeg plutselig tilbake igjen.

 

Snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest ElisabethV

Hei !

Hvordan går det med deg ?

Er du i form igjen etter mage operasjonen ?

Det er jeg ! :rolleyes:

MEN har litt problemer med å komme igang med så godt treningsopplegg som jeg hadde før ferien...

Sanrt kommer januar, og da skal de to tre siste kg vekk, og da er det Hold Vekten på denne dama her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:rolleyes: Mårn igjen!

 

Lenge siden jeg var innom deg her og nå er det så nytt inne her at jeg vet jammen ikke verken ut eller inn. Det går seg nok til etter hvert.

 

Jo, da, Anitgro. Det blir litt te innimellom, men jeg har stresset noe voldsomt siste tide, men nå er det jul i bua for å si det sånn. Badet ble ferdig og jeg er kjempefornøyd. Vel er det lite, men det ble ganske fint.

 

Er ferdig med julegaver, julebakst, sylteflesk , gravlaks og masse annet julepålegg og i morgen står silderettene i fokus. Skal ha vennepar på frokost julaften og 1. juledag kommer barn og barnebarn, bror med familie - til julefrokost så vi blir over 20 til bords.

 

Men nå er det tid for å få ned skuldrene og nyyyyte :rolleyes:

 

Ha fine førjulsdager Anitgro - Klemz fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...