Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Da har jeg lest meg gjennom de siste ukene hos deg.

Ser at det sakte men sikker går nedover. Skjønner at du er litt utålmodig, men det er jo riktig vei, så jeg smiler og heier på deg videre.

 

Så utrolig flink du er blitt til å trene. Stå på, plutselig slipper det taket på vekta, eller i alle fall i centimeter.

 

Ang vann. Jeg har en Imsdalflaske rundt meg til enhver tid. O,6 liter. En av disse skal være tømt til lunch, den neste bør være tom før jeg går hjem fra jobb. Fyller en opp så fort jeg kommer hjem og skal være ferdig med denne innen klokken 20.00. Da fylles den igjen, men blir ikke nødvendigvis drukket opp. Trener jeg på kvelden blir det minst en flaske ekstra, ofte mer.

I tillegg blir det masse kaffe og en eller to kopper te. Jeg synes det er enklere å holde styr på drikkingen når jeg operer med antall flasker i stedet for glass.

 

I kveld er det spinning og GR kurs. NRK skal visstnok komme å filme kurslederen vår, men vi andre skal få gå i fred. Gleder meg til å bli skikkelig sliten. Det er i alle fall deilig etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Veldig glad i dag jeg:)...-1,8 :) har hatt første veiing på GR kurset i dag.Fin start på kurset og selvsagt veeeldig motiverende.Men det er denne uken. Anitgro ,dette vi alt om ,at alle uker ikke er like bra:(hi hi to frem og en tilbake.Men i dag er jeg glad.Lykke til alle sammen. Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Voila! -1,8 kg første uka er jo supert!

Da er det lettere å motivere seg videre også.

Gratulerer masse :-)

 

Jeg hadde en svart dag igår.

Formen var fortsatt dårlig av influensa.

Psyken var tung og dyster. Det meste så litt grått ut.

Og jepp - da er det lett å spise det man kommer over asså:-(

Klarte å spise kokosboller (2stk), tacopai 3 ganger i løpet av dagen, kyllingsgryte med ris + litt annet småtteri......

 

I dag er alt så meget bedre:-)

Humøret, formen, ja alt....

 

Er på jobben kun idag. Drar til fjells i ettermiddag. Skal stå slalom i Hafjell 4 dager til ende. Blir nok litt ekstra med mat og drikke, men skal likevel ha med meg sunn fornuft.

Var ute en tur i lunsjen. Fant en fin innsvinget sommerskjorte. og den følte jeg meg ganske fin i. Deilig :-) Tror det syns at jeg har gått ned noen cm i den. Det føltes iallefall sånn ut :-)

Mål for uka blir å holde vekta. Ingen oppgang = kjemperesultat med tanke på min lille ferie.

 

God helg jenter!

Snakkes til uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går litt opp og ned (eller frem og litt tilbake hi hi) Flira ltt tanta, synes beskrivelsen av den heller mindre gode dagen virket ganske kjent hmmm...lurer på om ikke jeg har hatt en slik engang ha ha:) kos deg på ski:) stussa litt på ønske om god helg.... har ikke den akurat vært.....herregud som dagene flyyyr avsted...det er jo torsdag i morgen allerede.Nærmere våren det er deilig. Klem fra Volia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Håper du koser deg på Hafjell tanta, og bruker masse energi på slalom, håper influensaen har sluppet taket... Og at du koser deg med måte, så ikke straffen blir for hard...:)

 

Og Voila... du må ikke veie deg for ofte, da kan du miste motivasjonen hvis pila går feil vei... Sist jeg gikk på kurs, truet kurslederen med å ta vekta mi, hun slapp det da, gudskjelov... Det gjelder å stole på seg selv, selv om det varierer litt gjennom uka.. Der har jeg blitt skikkelig streng med meg selv...

 

Og denne uka viser pila, eller nei, det er visst tall :), 500 gram mindre enn forrige uke :) Det er jeg godt fornøyd med... Har egentlig ikke gjort noe annerledes enn jeg pleier, annet enn å skifte program på sykkel-oppvarmingen på treninga, fra intervall til fat-burning... Skal fortsette med det en stund til, for å se om resultatene fortsetter i riktig retning...

 

I dag har jeg vært hos legen og tatt nye blodprøver, for stoffskifte, jeg tror han ble litt matt av meg, siden jeg hadde med meg en bok som heter "Hypoteorosen og meg" som jeg slang på bordet.... Den beskriver nemlig veldig godt hvordan jeg egentlig føler meg... Tror ikke legen min liker at jeg kommer med mine egne konklusjoner, før han har fått sjekket opp... Men, jeg har fått innvilget rehab.penger ut juli, og etter det vil jeg faktisk tilbake i full jobb... :) Det blir spennende å høre prøvesvarene...

 

Når det gjelder maten og helga, skjer det ingenting spesielt, så mulighetene er gode for å holde bra fokus, og få tatt noen gode turer slik at kcal "renner av"...

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

Hei igjen!

Først av alt vil jeg gratulere de som har gått ned i vekt eller cm(det er vel de vi helst vil ha mindre av!)Og om du koser deg på Hafjell m litt ekstra mat,så blir det vel også noe ekstra mosjon og dermed godt fortjent.Uansett..er man på tur så er det noe som er AV OG TIL og dermed ikke hverdagen!!

Joda..det har liksom ikke løsnet helt..for å si det sånn...Vekta viste opp 200 gr.Hurra....

jeg tror jeg skal ta med meg tipset om vann-flasker .Der slurver jeg skikkelig.Tenkte over det her en kveld og fant ut at jeg kun hadde drukket to glass i løpet av dagen.Det er jo altfor lite.Ikke rart kiloene limer seg fast!

Ok.

Nå må det ornes til bursdag igjen...

vi prekes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av vannet kan du - dersom du liker det bedre - bytte ut med grønn te. Grønn te uten sukker inneholder null kalorier OG skal hjelpe på fettforbrenningen.

 

En kopp vann/te pr måltid så er du godt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter godt å se at det ikke bare er meg som sliter med å drikke nok vann.Neida Anitgro....veier meg ikke sååå ofte nå,har blitt myyye flinkere til å la den stå til pynt:) Har gått veldig bra i helgen,fulgt menyen og har så GOD samvittighet.GODTESTOPPEN funker den:) I morgen er det veiedag,men da er det Påskeferie og ikke veiing igjen før 2.påskedag for meg.....det er lenge ....men, men, får gå inn her og få motivasjon om det blir for vanskelig.Kommer raport i morgen om ståa på vekta. Ha en flott søndag....SOLA titter fram her nå...DEILIG. Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

Takk for tipset om grønn te,men er det det samme hva slags grønn te?Funker den "vanlige" grønne teen fra Lipton som en får kjøpt over alt,eller må jeg ha en annen?

Ellers er det frem m vannflaska i dag og glemt er bursdagsfeiringen i går m eplekake m.m.Men..jeg tok kun to små eplekakebiter.Hoppet over gele,sjoko.muffins og pizza.Litt flink da..?

Mandag,ny uke nye muligheter og gir ikke opp!!

Ellers så er det jo greit å minne seg på at det er JEG som bestemmer hva jeg skal spise.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg er tilbake fra "ferie". Har hatt det såååå fint. Kjempefine forhold i bakken. Litt varierende vær riktignok, men når helgen blir avsluttet søndag med 0 vind, 0 grader, og masse SOL - ja så er det jo helt herlig! Også bare jeg og samboeren. Godt for kjærleiken også det :-)

Men.... ikke like herlig å veie seg i dag morges. + 1,2 !!!

Er'e muuuulig a?

Blir helt matt jeg.

Jada, jeg har koset meg litt ekstra, og jada litt alkohol hver kveld. Men ingenting i store mengder. Og jeg har jo tross alt stått slalom 4-6 timer hver dag. Mye svarte løyper som "brenner i lårene" på slutten av hver tur. Trodde jo at jeg brant litt ekstra med kalorier jeg da... En kveld gikk sågar en lang tur for å være på den sikre siden.

1,2 opp er det jeg har slitt for å gå ned de to foregående ukene.

Jaja... en svart mandag etter en flott liten ferie. Men... det takler jeg :-) (tror jeg da...)

 

Må jobbe nå...

 

Have a nice day!

 

 

Tanta

(back in business)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro grønn te er grønn te, jeg.

Min kursleder har iallfall gitt meg grønt lys (HAHA) for twinnings grønne m/eple. Og i kurspapirene står twinnings grønne m/sitron. Jeg vil tro at twinnings bruker samme grønne basis i alle de grønne teene så det er bare å velge og vrake.

 

Jeg synes iallfall det er lettere å drikke når koppen står der foran meg. Det blir automatikk i det. Og en tom kopp må fylles på innimellom. Og til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

tilbake til teen.

Er det ikke sånn at te er vanndrivende på lik linje m kaffe?

Og at man da må drikke mer vann igjen?

Drikker en halv kanne kaffe hver morgen...

 

Og Tanta...husk at muskler veier mer enn fett(ekkelt ord..)

Og at det kan variere noe i syklusen hva du veier.Jeg går opp 1-2 kg før mens hver mnd...like gøy hver gang,selv om jeg vet at det går av igjen etter mens.

Kanskje det er noe av det samme m deg?

 

Motivasjon kom til meg!!!!

 

Føler av og til at jeg har sååå svak karakter...hvor vanskelig er det da liksom!!

 

klem baretjukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro.

 

Så flott med nedgang. Hvordan har helgen gått?

Her har absolutt hele helgen gått med til å pusse opp 60m2kontor fra topp til bånn. Vegger, tak, teppe på gulv. Nedmontering av gamle møbler og sammensetning og plassering av nye møbler.

 

Fikk jo en masse trimpoeng fra all malingen, men noen tur eller løping ble det ingenting av.

 

Vekta i dag viste 1000 gram ned. (det hørtes masse ut det) Jeg er superfornøyd og gleder meg til kurs med spinning i kveld.

 

Ha en flott uke videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbake til teen.

Er det ikke sånn at te er vanndrivende på lik linje m kaffe?

Og at man da må drikke mer vann igjen?

Drikker en halv kanne kaffe hver morgen...

 

Te er bare vanndrivende de 1-3 første dagene du drikker den. Deretter skjønner kroppen at te er ok.

 

Jeg har spurt kurslederen min om jeg kunne regne min grønne te som vann (drikker sjelden mer enn ett glass vann om dagen, men gjerne 5-10 krus te) og det var greit.

 

Les myte 2

http://www.kk.no/785685/sannheten-om-kaffe

 

Og 2 dl grønn te inneholder under ca 40 mg koffein ... Kaffe inneholder mye mer koffein, så det skal mindre til før du kommer opp i vanndrivende dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Først Ninass, fy søren, også 1 kg da.... Det er vel lenge siden sist??? Gratulerer så mye, det er velfortjent!:)

 

Og tanta, det er sikkert kroppen som holder på vann, både fordi muskler er brukt, og litt alkohol, tror du ikke... Du får være flink med vann et par dager, så kjenner du sikkert at det slipper... Det pleier iallefall jeg å gjøre, drikker jeg rødvin fredag, har jeg en skikkelig "dodag" på mandag som regel... Vet ikke om det henger sammen, men innbiller meg det...

 

Og dere andre, grønn te og vann går vi for??... Jeg pleier å ta en kopp grønn te hver kveld, men de siste dagene har jeg drukket en "avslappingste" jeg kjøpte på helsekosten før helga, som skulle hjelpe på søvnen, og fy søren, jeg synes jeg går rundt og døser ennå, jeg... Det er forskjellige krydder tror jeg, iallefall kjempeeffektiv, men om det hjelper på forbrenning og sånn, det tviler jeg vel på... :)

 

Ellers ble det litt over 13 trimpoeng på meg sist uke, og i dag starter tellinga på nytt. Har allerede vært på et trenings-tokt, og sikret meg 4,6 poeng. Har egentlig ikke vært kjempeflink i helga :) det ble litt vin, og av alle ting noen never potetgull, men det verste tror jeg var maten vi laget. Det var aldeles nydelig, men en del olje måtte til; svin indrefilet, pakket inn i parmaskinke, tomatpesto, litt ost, og stekt i ovnen med bakt hvitløk, pinjekjerner og cherrytomater, med hjemmelaget potetmos til.... Man måååå jeg bare kose seg med litt rødvin til så god mat... >Vel, det er iallefall ikke så ofte. :)

 

Det var kjempegodt, men jeg begynte å telle oljen etc... og fant ut at det ikke var bra kcal-messig... Ellers har jeg kost meg med gulrøtter og dip laget av naturell yoghurt... Det liker minstesønnen min også , og han lurer på om mamma kan lage sånn sunn dip... Det er jo grei helgekos hvis man har spart litt av melkekvoten...

 

Men nå er det ny uke med full skjerpings, iallefall for meg. Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baretjukk

Hei Anitgro.

Har nå lest litt om lavt stoffskifte og synes fremdeles det passer ganske godt på hvordan jeg har det.Hvordan går det m deg?Tok legen noen tester ev deg som du venter svar på og det hadde vært ok å vite hvordan det går om du ikke synes det er for nysgjerrig..Legen tok noen tester av meg da jeg var der sist og jeg tror stoffskifte var med.Alt var ok.Men hva om jeg er en av de som ligger akkurat i brytningspunktet..burte jeg ta en test til og kan jeg få en "second opinion" av en annen lege?

 

Ellers kommer grønn te til å inngå som "vann" heretter.Herlig,ettersom jeg ikke er så innmari glad i vann.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei baretjukk...

 

Jeg tok stoffskifteprøver som jeg vel får svar på etter hvert. Skal tilbake til legen om 1 mnd, men får høre fra han om de finner noe på prøvene...

 

Skal holde deg oppdatert... Det er alltid godt å ha noen å lufte sine erfaringer med, så det er bare å spørre...

 

Den boka jeg har lest, "hypoterosen og jeg", var grusom for meg å lese, det var så snørr og tårer rant, jeg kjente meg så igjen i det hun skrev...

 

Derfor, hvis legen ikke finner noe, vurderer jeg Balderklinikken, har lest at de har en dyktig lege på hormoner og stoffskifte...

 

Så nå er det bare og vente spent så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Egentlig er det min veiedag i dag, men siden jobbedagene mine er snudd litt på hodet denne uka, har jeg rett og slett glemt det.

 

Jeg skal jobbe imorgen også, men skal prøve å huske på det imorgen tidlig.

 

Ellers har jeg vært flink hele uka, og har allikevel ingen "god-følelse"... Har fått mensen igjen (2 uker siden sist), og det er vel kanskje derfor kroppen ikke føles spesielt "slank". Allikevel føler jeg at det skal måles litt godt denne uka, det er opptil flere plagg som har ligget langt bak i skapet, som plutselig passer ;) Hmmm, det er en ganske brukbar følelse...

 

Har trent bra denne uka, så langt har jeg passert 12 trimpoeng...

 

Håper dere andre er flinke....

 

Kommer tilbake med oppdatering når vekta har sagt sitt :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg brev fra legen' date=' som sa at alle prøvene var "komplett normale"...

 

Så da er jeg vel komplett normal, jeg da.... ;)[/quote']

 

Det er jo fint da - da er alle forutsetninger på plass for en sunn nedgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978
Har fått mensen igjen (2 uker siden sist)' date=' og det er vel kanskje derfor kroppen ikke føles spesielt "slank". [/quote']

 

Ville bare nevne at det kan hende du har en blødning i forbinelse med eggløsning. Jeg var nemlig plaget med at jeg hadde blødning med 2 uker i mellom i 3-4 måneder. Fryktelig frustrerende. Gikk til en spesialist i Oslo og fikk beskjed om at det var hormonelt styrt av eggløsning den ene av blødningsperiodene...

 

Ville bare si det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Anita!

At du er helt normal mener jeg :-)

Selv om du har følt at ting ikke har vært helt på "sporet", så er det uansett flott å vite at det ikke er noe galt med stoffskifte.

Og du er jo så flink - uke etter uke - med både mat og trim. Kom igjen :-) Dette går veien !

 

Jeg har etter den siste veiinga hatt en skikkelig downperiode. Ja... tenkt litt på maten, men ikke så mye som jeg burde. Tror imidlertid at dere hadde rett mht. at vektøkningen kanskje var at kroppen holdt litt på vannet, for nå føles det ganske greit, og cmmålene er også tilbake på track.

Har ikke fåt trent i det hele tatt denne uka. Huff..... Får prøve å ta i et tak i helgen. Og i påsken skal jeg iallefall bare ta hensyn til meg selv. Gå turer, pusse båt, lage god, sunn mat. Å som jeg gleder meg.

Skal jobbe de tre dagene neste uke...., men regner med litt rolige dager i og med at "alle andre" har dratt på ferie.

Ha en flott helg!

 

Klem tanta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Veide meg i går, og vekta viste 1,8 kg - OPP... Forstå det den som kan... Har passert 12 trimpoeng denne uka, og snittinntaket mitt ligger på 1540 kcal. Akkurat nå er jeg motløs, og har lyst til å gi opp...

 

Men jeg vet jo at jeg ikke blir slankere av det, så det er antagelig en dårlig ide.

 

Neida, jeg fortsetter nok som før, skriver ned alt jeg spiser, og er frustrert over at det går tregt, og blir enda mer frustrert når det går så til de grader til dundas...;)

 

Men, jeg har bestilt meg time på Balderklinikken, og til tross for 4-5 mnd ventetid, hadde jeg for en gangs skyld flaks... og fikk en avbestilt time onsdag før skjærtorsdag... Jeg må ha en "second opinion" før jeg slår meg til ro med at kroppen min er normal...

 

Så, inntil videre gjelder det å gå på med krum hals! Og det gjelder det å ikke la seg friste av for mye påskegodter, men lammelår på påskeaften blir det...

 

Ha en fin påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så trasig....skjønner godt at du blir frustrert.Kan jo være at du har spist mat med mye salt,eller at du holder på vann pga trening.Holder du ut så får du nok et jump i riktig retning:) Her går det så bra,har ikke veid meg ,men det kjennes ut på buksa som om det er bedre plass i den:)Har fortsatt IKKE spist godterier,lager smoothie av melkerasjon og fruktrasjonen...dette er godt og dekker mitt behov for søtt. Håper at påsken går like greit som det har gjort til nå....men...ingen veiing på mandag pga påskeferien...."det er skummelt det" tror det skal gå bra jeg :)er veldiiig motivert denne gangen kjenner jeg. Lykke til i påsken...vi "snakkes". Klem fra Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...