Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Hei på dere....

Ja Anita, jeg føler jeg funnet "greia" mi. Det går iallefall nedover, jevnt og trutt. Og da blir man fryktelig motivert til å fortsette, og som nevnt blir også humøret mye bedre. Jeg har aldri noen gang forsøkt andre metoder enn GR. GR har alltid funket bra, men ikke denne gang. Derfor var det deilig å finne noe annet som både funker i hverdagen og i forhold til resten av familiens normale kosthold, og som attpåtil fører til at vekta går nedover.

Jeg er helt sikker på at du også vil kjenne et veldig behag, og en stor motivasjon, når du kommer på den riktige dietten for deg. Sett i gang og bestill med en eneste gang! Jo raskere du kommer i gang jo bedre:-) I og med at du skal på ferie 10. juli så er det viktig at du er så godt inne i "opplegget" at du lett klarer å følge dietten også når du er på ferie.

 

Nå reiser jeg snart ut med båten. Det er jo knallvær!

Må imidlertid hjem igjen i morgen kveld. Må ha med meg Rybak!

17.mai er det opp i otta og ut å spille med korpset. En slitsom men morsom dag for oss korpsmusikanter!

 

God helg!

God Grand Prix-kveld!

Og en strålende 17. mai til dere alle :-)

 

Klem fra tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

Nå er det gjort, time 4. juni :)

 

Ha en super helg, tanta... Vi skal også kose oss med Alexander, sammen med 10-åringen.... før vi starter 17. mai med russefrokost...

 

Hørtes deilig ut med båt, selv om det er mye vind her i dag :D

 

 

 

Klem ANita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Anita at du "tusler" nedover og at du har bestilt time:).Ja i dag er det nytt kurs....er spent på veiinga i dag.Vi tok 17.mai i campingvogna i år...deilig.Sol,speilblankt sjø og stille og fredelig.Blei ikke en is engang...hehe det gikk helt ok :)Håper dere har det fint på båttur Tanta...vi kuttet ut båtlivet for 2-3 år siden og gikk over til camping....det er deilig trenger ikke ta hensyn til vær og vind.Blei så lei av sommerene som bare blåååååste bort.....men når sjøen er flat,og sola skinner...ja da er ingen plass bedre enn i båt.Håper dere får en knallsommer på sjøen :).Lykke til med kurer av ulike slag...vi "tastes". Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har bestilt time Anita!

Og attpåtil gått ned 0,4 !

Du skal se detta blir bra!!

 

17. mai skeiet jeg ut skikkelig, dvs. at jeg spiste både pølse og brød, + sjokoladekake. Masse karbohydrater..., men når er jeg på rett spor igjen.

Har blitt litt fram og tilbake med veiedager.... og er nå nesten usikker på hvilken dag som "gjelder". Uansett.. har gått ned 1 kg til, og nå tilsammen 7 kg ned. Jippi !!!!

Har til og med begynt å få kommentarer fra andre om jeg har gått ned osv. DEILIG ASSÅ!

 

Jeg har også en russ i huset... eller det var vel feil måte å si det på ..... for i huset har han knapt vært de siste 3 ukene hehehehe... Jeg er også mamma til en russ mente jeg:-) Men nå er det heldigvis slutt på feiring, og alvoret er i gang igjen. Han min skal ha første eksamen på fredag; treningslære, går nemlig på idrettslinja. Blir til at man føler veldig med dem i disse eksamenstider.

Jeg har også en som er ferdig med ungdomsskolen. Har bare muntlig eksamen igjen....

Det blir en spennende tid fram mot St.Hans. Gleder meg til de er ferdig jeg :-)

 

Inntil videre...

Ha en super dag everybody!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei jenter!

 

Jeg har prøvd meg på en uke uten brød, med tanke på glutenintoleranse. Spiser sikkert for lite kalorier, men prøver å kompensere med sunt fett, litt nøtter og advokado.

 

Kjenner veldig forskjell på kroppen, ja...

 

Nå er det langhelg, kjempedeilig :)

 

Akkurat nå er det skikkelig uvær her, lyn og torden, men vi satser på at det går over, og at vi kan grille med ungdommen i kveld :)

 

Ha en super helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

på vekta.

 

Spiser fortsatt ikke brød. Blir cottage cheese til frokost, og ekstra egg til lunsj... Salat med kokt egg, avokado og skinke blir litt kjipt i lengden, men... Føles riktigere enn å gå og knaske nøtter halve dagen...

 

Blir liksom litt halvhjerta inntil jeg har fått klar meny fra ernæringsdamen...

 

Men som sagt, intet ned, intet opp - på stedet hvil. Håper det løsner til slutt, for jeg er MØKK LEI :)

 

Men jeg SKAL ned 13-14 kg til, så det er jo litt å jobbe med, hvis takten er 5 kg pr. år.

 

Satser på at det løsner tilslutt, sånn som det har gjort for Ninass... det er til å bli skikkelig motivert av :) og en grunn til å holde ut videre....

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei Anitgro

 

Håper du finner ut av dette med maten snart. Det er sikkert ganske frustrerende. Stå på videre, det kommer etterhvert.

 

Stikk innom Soleia og les det flott innlegget hennes. Ikke at det har noen løsning for deg akkurat nå, men det er flott lesning.

 

Stå på. Alt du gjør hjelper, husk det. 10 pakker med smør er borte. det er mye det! Ikke sammenlign deg med andre. Vær glad for alt som er borte og gled deg til det som skal bli borte.

 

Klem fra Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anitgro

Tenkte bare å gi litt lyd fra meg... Det er lite slankefokus her om dagen... Her fokuseres det mer på hva som inneholder hva, for å si det sånn. Har startet på eliminasjonsdiett, og skal holde meg 100% unna; hvete, spelt, rug, havre, melkeprodukter, sukker og gjær.... I tillegg lav GI-kost samtidig ;)

 

Skal spise salat, rent kjøtt og ren fisk, nøtter, bær. Soyaprodukter er lov. En frukt om dagen er tillatt, men bare sammen med nøtter... Har prøvd å bake noen scones i dag, med jyttemel, amarant og masse annet rart.. I all beskjedenhet; det smakte hoggorm... (ikke det at jeg har spist så mye hoggorm, men...) Tror jeg klarer meg bedre uten dette brødet, for å være helt ærlig...

 

Trøsten er at nå skal kroppen min bli frisk og fin, og ernæringsdamen sa at vektnedgang mest sannsynlig vil følge med på kjøpet... siden kroppen får det den liker :)

 

Så dermed.... ikke så mye fokus på vekt, men jeg kommer innom her, registerer iallefall trimmen... og følger med dere.....

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Krysser fingrene og håper kroppen din reagerer som den bør på nytt kosthold.

Det kan ikke være lett å legge om så totalt. Heier videre på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som nettopp har vært gjennom samme leksa.

 

Hun endte opp med melkeallergi/intoleranse (og ikke bare mot laktose, men også mot melkeprotein så all melk i alle former er OFF for all framtid), og candida. 3mnd uten sukker, gjær, alkohol og frukt.

 

En meget kranglete diett (i tillegg var hun 14 dager på segletur med oss i karibien - da er det ikke enkelt å kontrollere maten), men hun har hatt en flott vektnedgang (15kg tror jeg hun sa???) og har nå gjeninnført brød, gjær, sukker og alkohol.

 

På turen spiste hun mye tacolefser (er uten gjær og sukker) med salat og kylling. Kanskje et tips til deg også? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

for oppmuntring og hyggelige ord!

 

Nå har jeg holdt på noen dager, og tro det eller ei, men jeg lever enda...:o

 

Bare man kommer inn i det, går det nok bra... Og en venninne lokker med bikini (?), 15 kg nedgang er heller ikke meg i mot, ja da er jeg omtrent i mål...:)

 

Det der med tacolefser høres fristende ut, men i tillegg til candidadiett og laktosefritt skal jeg heller ikke ha noen former for mel.

 

Men det er ikke så gææ'rnt. Smoothie til frokost, salat med olje til lunsj, wok til middag. Har kokt ut stekepanna med soyarømme og/eller knuste tomater på boks. Til kveld har det blitt bær og soyayoghurt, med nøtter på, og masse kanel :) Som mellommåltid kan jeg spise eple/pære uten skall med nøtter ved siden av, eller gulrot/sherrytomater/sugar snaps etc. Og jeg kan spise alt rent kjøtt og fisk og egg...

 

Når det har gått noen uker skal jeg starte med veiing igjen, og tro meg, går det rett vei skal dere nok høre fra meg :D

 

 

Klem fra Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg skal igang med samme diett - starter onsdag eller torsdag denne uken.

Har holdt på med lavkarbo en stund, men gruer meg til å også kutte ut alt av meieriprodukter.

Ble nysgjerrig på den smoothien din - hvordan gjør du den uten youghurt?

 

Ellers, lykke til; 15 kg ned er jo ikke å forakte - da er det verdt noen uker uten mel og melk:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk, det samme, Julianna :)

 

Blir dårlig med lønningspils når feriepengene kommer sammen med gjengen på jobben...

 

Jeg bruker 2 dl bær (gjerne skogsbærblanding) med rismelk (3 dl), cocosa (1 ss omtrent), 1-2 ts kanel, solsikkekjerner og gjerne noen valnøtter (1 ss av hver) eller andre kjerner/nøtter man liker, sa ernæringsfysiologen... Viktig å fylle med slik at man blir mett... Høres stusselig ut, men smaker ikke så verst, egentlig.... Kanel gir jo mye smak, og må ikke være med hvis man ikke liker det, men det er visst bra antioksidanter å få med seg på kjøpet...

 

Ellers, soyayoghurt naturell synes ikke jeg var så verst heller, har brukt den sammen med friske blåbær (litt råflott, men noe må man jo bruke på utskeielser..) med kanel og noen valnøtter på... Føles som litt kos, til kaffen (som man helst skal unngå) :o Den kan sikkert brukes til smoothie også, det har jeg ikke prøvd enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ ,jeg skulle ønske det var meg som endelig har fått hjelp til å komme igang med endring av kost.Tror du får dreis på dette her, og håper du får resultat for jobben du gjør.Dette er spennende,og som vi snakket om tidligere jeg tror nok jeg vil forsøke dette jeg også....men nå er det sommer og snart ferie for meg,så da venter jeg til august.Kan jo få noen tips av deg etterhvert. Har gått ned 6 kg nå, men magen....ja den føles som en stooor ballong:(. Jeg flytter i campingvogna om ca 1 uke (FERIE) og blir til vi starter opp med planlegging 12.august...men jeg prøver å taste litt engang i mellom.Lykke til med nytt kosthold....gleder meg til nyheter:) klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Det du skal spise Anita høres jo nesten ut som den kosten jeg holder meg til. Jeg bruker masse grønnsaker i alle fasonger, noen ganger koker jeg dem, andre ganger woker, noen ganger i folie m/olje og krydder og legger det å grillen. Alle grønnsaker passer... brokkoli, blomkål, kålrot, gulrot, stangselleri, paprika, chilipepper, løk, purre, squash, aubergine.... Pass alltid på å ha masse grønnsaker tilgjengelig. Mannen i huset syns også dette har vært veldig godt, og sier nå at jeg ikke bør lage ris eller potet til han. Alle grønnsakene og tilbehøret holder i massevis.

I tillegg spiser jeg et spesielt brød jeg bestiller via http://www.spisdegslank.no

Brødet inneholder ikke mel tror jeg, men nøtter og kjerner osv... har iallefall omtrent ikke karbohydrater. Til brødet spiser jeg gjerne godt med proteiner, som f.eks. kjøttpålegg og egg, eller laksepatè eller makrell i tomat.

 

Igår var jeg litt svak, og spiste et halvt hamburgerbrød. Huff... magen likte tydligvis ikke det brødet. Brumla og bråkte, og fikk luft.

Har alltid slitt med luft og vond mage, + mye atopisk eksem. Er nå mye bedre av begge deler. Det kan ha noe med at jeg har sluttet å røyke å gjøre også...., men kjenner iallefall at kroppen føler seg bedre.

 

Her går da også vekta sakte men sikkert nedover, selv om jeg hverken er sulten, eller føler at jeg slanker meg. Jeg spiser rett og slett bare mer riktig, og VELDIG sunt. Jeg koser meg likevel både med bacongull til snacks, og lavkarboøl og litt vin i helgene.

 

Har nå tatt av tilsammen 9 kg. Og det føles helt HERLIG!!!

Har som langsiktig mål og komme ned enda 9 kg, sånn at jeg når drømmevekta på 59kg (er bare 158cm høy). Men det målet har jeg satt meg fram til neste sommer. Altså 59 kg før jeg fyller 45 i juni 2010.

 

Håper og tror at dette er tingen for deg Anita!

 

Lykke til videre :-)

 

Klem fra

tanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Omtrent en uke med mitt nye liv, dvs eliminasjonsdiett, og jeg sier hipp hurra.... 1,1 kg ned :D

 

Smoothie, salat, rent kjøtt og fisk... Masse grønt, noen bønner og fullkornsris. Alt sammen lav GI mat... Og det er jo tydelig virkningsfullt... Vekta mi har jo stått mer eller mindre stille siden jul. Nå er jeg virkelig glad... tjo og hopp... det virker....:)

 

Skal holde ut med dette megakjipe livet en stund til, så lenge det gir resultater. Ikke tør jeg bli med ut i dag og spise og ta en øl med jobben, ja... jeg kan ta salat og farris, men jeg kjenner meg selv..... Kommer helt sikkert til å sprekke, og ikke blir det et rødvinsglass hjemme heller. Men jeg har kjøpt friske blåbær, peanøtter med skall og pistasjenøtter, så litt skal jeg da knaske på.. Og eldstemannen har helt sikkert en kul film i lageret sitt som gamlinga kan få låne, så kvelden skal nok gå...

 

Imorgen er det fotballturnering med minsten...

 

Ha en super helg alle sammen!

 

 

Lykkeklem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dette var skikkelig morsomt å lese. Sånn som du har strevd, og endelig ser det ut til å løsne/lysne. Og hele 1,1 på en uke - det er ikke lite på en gang!

 

Jeg kommer til å følge med hvordan det går med deg, for jeg tror det er mange likheter her - stress er også en viktig faktor i livet mitt og sannsynligvis i kostholds/vektproblemene mine.

 

Jeg klarte ikke å komme igang med min eliminiasjonsdiett - det ble for mye - ja typisk nok stress på jobben, og hadde ikke planlagt menyen godt nok da jeg gikk igang. Ble for liten tid og jeg falt av. Hadde sinnssyk hodepine første dagen på eliminasjonen fordi jeg hadde med meg for lite mat på jobben. Har ellers nesten aldri hodepine:-)

 

Så nå er jeg litt i sonderings og planleggingsmodus, før jeg finenr en luke fra festligheter og annet, så jeg kan gå igang.

 

Fortsatt lykke til da Anitgro!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Bare noen ord fra meg om at jeg holder koken... Denne uka var det bare 200 gram ned, med veiing etter en søvnløs natt, så jeg tror det blir kontrollveiing imorgen tidlig :P

 

Jeg spiser etter oppskriften, begynner å lete etter noe å tygge på... Blir store kjøttbiter i salaten eller woken framover nå tror jeg...

 

Skal prøve meg på å bake ett brød igjen i helga, etter sær oppskrift, får se om det lykkes bedre denne gangen.

 

Ellers kan jeg fortelle at formen er fremadgående, og bedre enn på veldig lenge. Fastlegen min mener at hvis jeg lykkes med dette prosjektet, skal han endre hele sin tankemåte på hvordan han behandler pasienter med lignende symptomer... Og jeg som grudde sånn for å fortelle han mitt "svik"...

 

Julianna, du må vente med å starte til du er "klar". Den minste utskeielse, og telleren starter på nytt... Kjipt, men sant... Jeg har ikke vært plaget med hodepine, men jeg tok overgangen gradvis. Kuttet først brød, poteter, pasta etc, deretter knekkebrød, og så kjørte jeg i gang i uke 4 med full eliminasjon...

 

Men sosialt, nope...

 

Ha en super midtsommerhelg folkens!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det fungerer. Dersom du trenger "tyggemotstand" så tilsett gulrotstrimler i maten "i siste liten". Det gir litt motstand i tillegg til kjøttet. Finstrimlet hodekål fungerer også.

 

Og så vet jeg ikke om du kan bruke spelt/couscous/bulurgur? Bønner, egg og erter er fint for å få opp kcal-mengden dersom du sliter med det.

 

Min venninne slet også med legene. Hadde vært igjennom utredninger i flere år. Til slutt må man bare forsøke noe annet også. Hun har rett og slett fått et nytt liv, sier hun selv.

 

PS - for hennes del slapp hun strafferunde selv om det ble en del alkohol på turen vår. Tror kanskje det hjalp litt også å være på et sted hvor brød og melk ikke utgjør 90% av normalkosten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hallo på dere!

 

Har nettopp kommet inn etter 1 times tur med den firbente... Varmt nok allerede :(

 

Skal ikke klage på det iallefall...

 

Var på vekta før jeg gikk, og så det gledelige tallet 85,1... Startvekta var 91,5, så det går da nedover.... Gleder meg over hvert nye tall på veien nedover...

 

Smg.. jeg kan ikke spise spelt/couscous/bulurgur, men har funnet et brød laget av quinoa-gryn som jeg har bakt... Det funker... Jeg teller hverken kcal eller noe annet om dagen, følger helt og holder ernæringsfysiologens program.. men jeg spiser mye nøtter, så jeg tror ikke at kcal-inntaket er spesielt lavt.

 

Det er verre med sosial aktivitet, for å si det sånn.... Men det funker med medbrakt matpakke :), bare ikke på restaurant...:)

 

Formen min er kjempefin, og det er vel verdt alt slitet og litt til....

 

Jeg nyter sommeren, gjør det dere også :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro.

 

Så flott at det har løsnet. Det har du fortjent.

 

Jeg har kommet hjem fra ferie, med stillstend på vekten. Superfornøyd med det. Nå er kampen igang igjen. Er faktisk motivert til å fortsette videre. Trim blir det nok lite av. Det er alt for varmt for meg om dagen, men maten skal jeg klare å passe på.

 

Krysser fingrene for at det fortsatt går greit med ny diett og at det fungerer greit for deg.

 

Sommesmil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anitgro

Vekta den siste uka har gått litt feil vei, oops.... 85,7 var siste veiing.

 

Jeg spiser jo bare det som er rett for meg nå, holder på å teste ut... Først var det 3 dager med gulost, og nå er det 3 dager med naturell yoghurt.

 

Gulost er jeg usikker på, var trang i halsen den første dagen, hadde luft i magen og halsbrann de siste dagene, og energilageret har vært heelt tomt så langt denne uka. Kan ikke helt skjønne at noen skarve skiver med gulost kan gjøre meg sånn??? Var hos legen og han mente jeg må ta en repetisjon dersom jeg er usikker... Får vente og se litt. Ellers var legen meget godt fornøyd. Det dårlig kolestrolet har gått ned, det gode opp... Verdiene ifht insulinrestistens har går i riktig retning... Og når jeg i tillegg har det bedre enn på lenge.... Vektreduksjonen kommer sier både han og ernæringsfysiologen, det gjenstår å se om de får rett (det håper jeg da virkelig...:D )

 

Vi setter nesa mot Danmark til helga, en uke med et ekstra barn i bagasjen... Håper det blir bra for store og små. Pga dette matprogrammet mitt stopper det seg selv med mye restaurantbesøk, så det blir spennende å se hvordan det går... Kan ikke la meg friste av nybakte danske wienerbrød denne gangen... ;) DET er iallefall bra for vekta.:)

 

Jeg holder iallefall full skjerpings i ferien, enten jeg vil eller IKKE... Tør rett og slett ikke skjeie ut med noe, da blir det nemlig en ny måned med eliminasjonsdiett, tror ikke jeg har lyst på det... Hvis ikke fristelsen til et glass rødvin blir for stor... da blir det omstart... Hmmm, nei tror ikke det.

 

Ha en flott sommer videre! Stå på!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Blås i vekta nå om dagen. Finn ut mer om kroppen din, så kommer det av seg selv når alt er på plass.

Synes du er superflink, jeg. Kan ikke være lett å skulle teste alt mellom himmel og jord. Og når verdiene går riktig vei, så er jo dette tydeligvis riktig for deg.

 

Ha en super ferie. Jeg holder fortet her hjemme, og håper at kroppen skal reagerere på økt bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...