Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest Anitgro

Vekta er omtrent på det samme, noen hundre gram ned... Jeg har overlevd en uke i Danmark med ymse kyllingsalater uten dressing, buffeter der jeg har valgt rent kjøtt og salat/grønnsaker... Frokosten min består av smoothie, med skogsbær, egg, cocosa, linfrø, sesamfrø, noen nøtter og rismelk... Og masse kanel..... Med en viss bekymring spiste jeg rå egg i Danmark, men det har gudskjelov gått bra...

 

Det ble også en halv times svømming hver dag, og det gjorde bra utslag på trimpoengene...

 

Nå fortsetter jeg uttesting av matvarer, og har 16 dager på meg før neste ferie... Nå er det meierismør, brunost, søt melk som står for tur, før jeg setter igang med gluten... 3 dager med hver matvare, deretter bort med den, og over til neste... Når jeg kommer til melprodukter skal det testes 5 dager... Håper jeg rekker hvete og rug før sydenturen tar fatt, hvete tror jeg ikke noe på at jeg tåler, men hvis det funker med rug kan Ryvita bli min følgesvenn... ;)

 

Som dere skjønner, jeg er fortsatt ved godt mot, men ikke så mye slankere.. (men 6 kg lettere siden 1.8.08, merker at sommerklærne fra i fjor faktisk er romslige...:D) Får ta det som det kommer, har liksom ikke så mye valg...

 

Ha en flott sommer videre! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

6 kg er en størrelse det. Blås i om det tar lang tid. Så lenge du har det bedre så er det riktig vei det går.

 

Håper du klarer å komme fram tilk noen ganske tydelige svar. Det er lettere å forholde seg til enn "ull".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det igjen jeg. DU ER FLINK.

 

Jeg kan ikke se for meg megselv teste ut alt mellom himmel og jord. Men.... hadde jeg måtte så hadde det vel gått.

Tenk så bra dette sikkert blir når du finner ut hva kroppen vil ha og hva den faktisk ikke tåler. Jeg vil jo tro (gjette) at feil mat sikkert hemmer vektnedgangen din, og tenkt hva som da kommer til å skje til høsten, når dietten er tilpasset deg!!!!!!!!!

 

Pass opp, til høsten kommer det en ny og energisk Anitagro. Jeg er sikker på at vi vil se kiloene ligge i hauger bak henne etterhvert som høsten skrider frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vekta viser 84,5. Ingen revolusjonell nedgang, men nedgang :D

 

Setter nesa mot sydligere strøk, sol og varme :) :)

 

Skal kose meg, og holde koken med mine nye matvaner...

 

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si TØFFA til deg. Jammen er du tålmodig,og utholdene:) Lenge siden vi tastet nå, jeg har vært på ferie i 6 uker,det betydde opp fra 82,1 til 84,3 så da er det bare og komme igang med GR opplegg på meg.Skal ned å veie meg 17 aug (huff,huff)men startet i går, så muligheten er jo stor for at jeg kan få bort noe før den tid.Vi står omtrent på samme vekt ser jeg, så da får vi støtte hverandre på veien nedover.Heldiggrisen som drar sydover...ja det hadde smakt med sol og varme nå.Men....nå starter skolen opp 12.med planleg, og da er det bare å se frem til høstferien, for da drar vi til Tyrkia.Når drar du da?Ønsker deg en god tur, kos deg masse:) Klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Volia...

 

Vi reiser onsdag morgen til Gran Canaria. Ikke det varmeste stedet, men jeg tror det holder for meg og mine... Vi skal på Sunwing senter med fullpensjon (pga min vanskelig matstatus om dagen... lettere å velge/sortere på buffet..). Rundt 25 grader, hel sol og en del vind... Herlig :D

 

Har hatt uttesting på gluten de siste dagene, og har hatt en diare uten sidestykke i natt... Skulle gjerne latt dagens vekt telle.... Det hadde vært 2-3. års rekord... 83.0. Men, når magen får noe innhold er det vel ikke sånn det er...

 

Nå gjelder det å stappe i seg nok imodium, sånn at magen stabiliserer seg før flyturen. Og IKKE spise spelt, hvete eller rug. Skal i gang med å bake quinoa-brødet mitt nå, det må vel med i kofferten... sammen med en aldri så liten matpakke i håndbagasjen... Kjipt, men... har tydelig ingen vei utenom denne gangen.

 

Håper været snur her hjemme også, det fortjener dere alle :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god mage:)og god tur.Håper du får det fint....ja det skal ikke mye til værmessig i hverfall:(Jeg har ikke gitt opp håpet om litt mere sommer jeg da...så jeg drar ut til vogna igjen i dag (meldt bare soool i morgen)og det vil jeg ha med meg.Må nyte hver en stråle nå før høsten kommer snikende.Vi drar til Tyrkia 1.oktober,og håper at det varme fine været holder til da.KOS DEG:) klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt av en ferie... Stort sett hatt øyekontakt med en toalett... Har gått ned 2,5 kg i ferien, men har i grunnen ikke lagt så mye innsats i det...

 

Men, uansett som det er fortjent eller ikke, nå er summen MINUS 9,4 kg siden 1.8.08.

 

Glutenallergien hatt gitt meg en grusom diare, og 2 legebesøk, og jeg har prøvd å spise "rent". Men det er visst gluten alle veier???

 

Håper at jeg ikke legger på meg alt igjen når og hvis magen lar seg fylle opp igjen...

 

Nå er jeg hjemme, og spiser riktig mat igjen... Håper magen roer seg, og vekta fortsetter rett vei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anita,høres ut som noe skikkelig skitt....håper at magen roer seg og at du blir bedre.Du har gått ned det jeg har lagt på meg:(....men jeg er igang igjen nå og det er godt.Starter opp på nytt kurs fra mandag 17.aug gleder meg til det .Vi tastes,lykke til :) Klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde antagelig ikke smile bredt av dette, men kan ikke annet...

 

Diarèen fortsetter, og vektnedgangen også... Naturlig nok. Nå er det 8,1 kg igjen til målet mitt på 73, og det kjennes deilig å være over halvveis, etter at 10,4 kg nå er borte...

 

Har vært hos legen igjen, og har mest sannsynlig cøliaki. Det betyr at 2 års spissrotgang hos leger og spesialister nå er over, og at provokasjonsdietten som Balderklinikken ga meg oppskriften på for min del har vært full klaff.

 

Nå har fastlegen tatt prøver, og regner med å henvise meg videre til indremedisiner når svarene foreligger, for å få en diagnose en gang for alle :)

 

Han mente også at dette forklarer de problemene jeg har hatt med hukommelse, slitenhet osv... Utrolig?

 

Jeg tar kanskje gleden over vektnedgangen for tidlig, for magen vil jo stabilisere seg etter hvert som det får glutenfri kost, og da vil sikkert kiloene fylles på igjen. Men jeg skal jammen jobbe hardt for at de blir borte, for det er jo så gøy å få masse kommentarer på hvor tynn man har blitt fra fjern og nær...

 

Så, jeg må vel kunne kalles en lykkelig cøliakiker akkurat nå..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anita...så godt at du endelig finner ut hva som feiler deg:),men skjønner at dette er plagsomt også. Som du selv sier må det eneste positive være at vekta går nedover.Jeg skal på sykehuset i morgen å ta koloskopi,så nå spiste jeg lunsj kl 13.00 og da er det ikke mat før etter undersøkelsen i morgen kl 13.45.Skal drikke vann +Phosphoral for å tømme tarmen...smaker sikkert godt (grøss).Har hatt magekatar siden februar,og vondt oppunder ribben og stikking mot rygg samt at det stråler ned i høyre lyske .Har ikke funnet noe på galle,lever eller nyre....men kan jo være at det er noe i tarmen.Føles ut somom det er noe som trykker mot ribbena,og blir mere vondt når jeg har spist,akurat som det blir for liten plass der, verst å sitte ....hm..hm.Håper de finner ut noe, kjedelig å gå slik.Var og veide meg på mandag....matlysten er der he,he + 3 i sommer (fra slutten av mai) men er igang igjen nå.Starter opp på nytt GRkurs 24.august-til 12.oktober.Skal på en ukes ferie til tyrkia fra 1.okt, men det tror jeg går greit.Lykke til:) klem Voila.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen!

 

Nå har magen roet seg en smule, og det synes jo som jeg tenkte på vekta. Mandag skal jeg til akupunktur for å prøve og få full stopp på diareen. Skjønner jo nå at jeg må endre fokus fra "hva sitter" til "hva er riktig" igjen.

 

Koloskopi høres ikke godt ut. Jeg har blitt henvist til gastroskopi på Volvat, men siden jeg må ha 8 uker med glutenholdig mat før de kan fastslå cøliaki, tror jeg at bare må glemme det. Det jeg sliter med nå er ettervirkningene av 4 dager med gluten, så jeg vet ikke helt jeg... Må snakke med legen min på nytt om dette.:D

 

Uansett, nå skal det snart måles, har nemlig laget et nytt hull i beltet mitt, og har fått mange kommentarer... Jeg vil så gjerne at det skal holde nå... Ikke noe mer opp nå... Slutt med potetgull (salt) og ripssaft (veldig godt) for å få i seg litte grann...

 

I dag ble det 2 skiver glutenfritt brød med kokt egg og mager servelat til frokost. Og 3 doturer etterpå. Nå heller jeg i meg en kopp kaffe, sikkert ikke smart, men VELDIG godt!

 

Ha en regntung, men flott helg alle sammen!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Heisann

Vil bare si at jeg føler med deg. Jeg gikk slik med ugrei mage i mange år før det ble oppdaget laktoseintoleranse (melk). De trodde også at jeg hadde cøliaki, men det hadde jeg ikke.

Det som roet magen min var noen tabletter som het Symbioflor. Du får disse på de fleste helsekostbutikker. Disse normaliserer tarmfloraen i magen din.

Jeg drakk også varmt kokt vann på fastende mage, det roet også litt.

Bare et lite tips.

Ønsker det lykke til videre og håper du snart blir bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips fra Balder-legen min om å bruke probiotika. Tror det er noe av det samme. Jeg har tatt dobbel dose hver dag i disse ukene...

 

Takk for medfølelsen også. Man blir ganske selvsentrert når de daglige rutinene tar helt overhånd. :) :)

 

Så nå tror jeg tiden er inne for å flytte fokus, og slutte å "surve". Stakkars mannen min, har er bokstavelig talt dritt lei meg :D

 

Så jenter, et riktig kosthold, det er mitt fokus framover... enten det er sånn eller slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Anita,håper magen snart roer seg.Har nå vært på både gastroskopi,og koloskopi.Begge dele gikk helt greit.Det jeg synes var mest ubehagelig var faktisk det stoffet jeg måtte drikke før koloskopien fyyyyyttterakkern.....:(men du verden som jeg fikk tømt tarmer....det komm begge veier grøsss.Håper at du etterhvert finner ut hva du kan og ikke kan spise,slik at du får det greit.At kiloene forsvinner,er jo vel og bra....men ikke det viktigste i denne sammenheng vil jeg tro.Lykke til med kost og utprøving av ymse slag:).Klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro.

 

Jeg har ikke vært her på noen uker, men titter innom igjen utover nå. Ser at du sliter. Synes du er superflink som holder ut. Krysser fingrene for at kostholdet snart passer deg.

 

Stor klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg holder koken, og vekta sier 81,4. er veldig fornøyd, selv om dette nok ikke er den mest helsemessige måten å redusere vekta på.

 

Har fortsatt diare, men magen er litt roligere enn den har vært. Har gått noen korte turer denne uka, må jo bare prøve, selv om det kjennes godt i magen etterpå.

 

Spiser egentlig GR-kost nå, men holder meg selvsagt til det jeg tåler, glutenfritt grovbrød (som jeg rister), det blir mye egg og kjøttpålegg.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med vektreduksjonen, har passert 10 kg, og livvidden er merkbart mindre.

 

Ha en fin helg!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro. Ser ut som det går bedre med deg. Det er bra.

 

Her er det vel sånn nogenlunde greit. Ikke superflink, men satser på en skikkelig sprek uke med fornuftig spising nå for å komme skikkelig igang igjen. Blir liksom enda mer motivert hvis jeg har en superuke.

 

Denne uken skal det enten gås en tur eller spilles en runde golf HVER DAG. Det er målet denne uken. Vann og bevegelse står i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg følger med dere...

 

Jeg er i gluten-modus, og ikke i slankemodus om dagen, skal til gastroskopi den 30. Håper at livet snur etter det. Har ikke turt å veie meg, til tross for 2 mnd med diare føler jeg meg kjempeoppblåst...

 

Men jeg kommer sterkere tilbake jenter... Jeg holder på motivasjonen med å lese alle deres inspirerende tråder. :( Takk, takk!

 

Kommer med en ny rapport nå jeg har besteget vekta.... føles egentlig som en eller annen fjelltopp....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på vekta her i gården, men gir ikke opp. Må bare finne balansen føler jeg. Kroppen har liksom sovnet og holder seg stabil på samme tall.

 

Tror kanskje det blir en uke med mye salat og kylling. Må prøve noe for å vekke kroppen opp av dvalen igjen.

 

Er med på skrittkonkurranse, og hadde 16000 skritt i snitt forrige uke, men det gjorde ikke noen utslag på vekta.

 

Jobber videre ogkrysser fingrene for at det går bedre med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på gastroskopi den 30., og har nå vendt tilbake til glutenfri kost. For meg betyr det mer energi, mindre muskel- og leddsmerter, og mange andre positive ting!

 

I går var jeg ute og gikk en time, første gang på jeg vet ikke hvor lenge... I dag har jeg vært ute 2 turer, i tillegg til 2 timers trasking på storsenteret :D

 

Så energien er på vei tilbake... Da blir det plutselig bedre planlegging av mat osv også... Vekta har stått stille de siste ukene, og har parkert på 83,7. Jeg gikk jo opp når jeg startet med glutenholdig mat igjen... Nå skal jeg til enda en prøve, koloskopi, fordi jeg hadde et voldsomt utslag på noe som het Fecal-test. Får svar på cøliaki-prøven i løpet av 7-10 dager, så det blir spennende... Ikke alle som klarer 3 mnd diare med vektoppgang??? Og jeg snakker diare, 10-15 doturer i døgnet...

 

Uansett, vekta skal på rett vei igjen, og nå blir det iallefall fokus på bevegelse og ingen nøtter og andre go'saker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten hilsen fra meg. Håper du finner ut av problemene.

(Venninna mi ble forresten bra og har nå bare vanlig melkeallergi igjen. )

 

Det er godt å lese at du har en positiv innstilling. Det gjør nok hverdagen mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og hå!

 

Vekta "normaliserer" seg, energien er på vei tilbake, og magen er såpass stabil at jeg kan la meg inspirere av fettmarsjer her inne...

 

Jeg har mest sannsynlig ulcerøs kolitt, en kronisk tarmbetennelse, og ingen cøliaki... Har ikke fått endelig svar fra siste undersøkelse enda, men har fått medisiner, og de har begynt å virke... JIPPI... :)

 

Det som ikke er fullt så fint er at vekta har gått ytterligere opp, men når energien er tilbake, blir både planlegging og matlyst mer "normal".. Dermed er vi igang igjen... Har sprukket med røyking også i denne tida, så nå er det full skjerp med den også...

 

Målet mitt nå er enkelt og greit nedgang, og komme igang med at vekta går rett vei, det endelige målet er 75 (73), må se an kroppen...

 

Symaskinen er også tatt fram, og julegaveproduksjonen er igang, blir ikke tid til småspising av noe slag da...

 

Så da er jeg "back in business" jenter... Har fulgt med dere hele veien, og holdt inspirasjonen oppe... og som sagt, nå tror jeg tiden er inne... Skal ut og gå tur hver dag, det er det første målet.

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...