Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Så flott.

Er glad for å høre at energien er tilbake. Jeg vet ikke helt hva diagnosen din egentlig betyr, men så lenge du har fått medisiner som hjelper og føler deg bedre er det vel bare å juble herfra.

 

Da kan vi jobbe videre mot det felles målet vårt. Jeg har jo hatt full stillstand i flere uker før det løsnet igjen forrige uker. Tok en skikkelig tankegjennomgang, og fant jo selvfølgelig ut at det ikke var kroppen som stoppet, det var jeg som begynte så smått å slurve.

 

Men nå er det riktig vei igjen. Lar meg skikkelig inspirere av Rittis sin tråd. Hun går og går, så det er bare å henge seg på. jeg klarer ikke å holde hennes tempo, men jeg ligger greit an i forhold til egne skrittmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg på rett vei, igjen:.. :P

 

400 g ned siden forrige veiing. Spiser lite brød, og det lille jeg spiser er glutenfritt, smaker i grunn sånn at det er greit å stå over... Sånn smått igang med "fettmarsjer" også, det har blitt 3 times-turer denne uka, siden 1 dag gikk bort til begravelse av min 90-år gamle bestemor, er jeg godt fornøyd.

 

Har nettopp vært ute 1 time, nå er det kaffe og rolig stund for mor. Siden jeg jobber 70% for tida, har jeg fortsatt litt tid til egenpleie... den skal NYTES :)

 

Ninass; jeg følger med deg, og du er jo skikkelig i siget igjen... Tydelig at du har sporet der, og at du er på skinnene igjen... Kjempeinspirerende for oss andre :P Grattis med ny jobb forresten, spennende! Husk å ta vare på deg selv, også i innkjøringsperioden... Det er det ingen andre som gjør! :)

 

Ha en god helg alle sammen!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens rapport fra meg... Ned 500g. Nå går det rett vei, og det er jeg godt fornøyd med :) Har kommet i siget, nå...

 

Har fått inntog av influensa her i huset nå, minsten har rundt 40 i feber på 3 dagen, og jeg selv har smått begynt med feber og sår hals... Men, men, det varer vel ikke evig... Blir smått med trim, men... Betyr vel at jeg får noen fettmarsjer tilgode ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukerapport

 

Ny uke med littebitt ned... :( Burde være glad, men fortjener det ikke. Har spist både sjokolade og snacks, og drukket rødvin... Problemet nå er at kroppen min bare blir en mellomstasjon, det går like fort ut som det går inn...

 

Skulle antagelig holde meg strengt unna... Kjenner at motivasjonen ikke er på topp, siden jeg ikke vet helt hva jeg skal spise... Noe går rett gjennom (særlig fiber... korn og grønnsaker... og melkeprod...), noe blir jeg kjempekvalm av, særlig sammen med medisinene, og noe burde jeg aboslutt styre unna... fordi det er usunt og godt :D...

 

Det gjelder å glede seg over at vekta iallefall ikke går oppover... Og det er jeg virkelig GLAD for :)

 

Gud, dette ble en deprimerende ukerapport fra meg...

 

Koser meg med en kaffekopp nå, og imorgen blir det øvelse til julebordunderholdning med jentene på jobben. Da blir det tapas og vin... Tror det blir kjempehyggelig :)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

 

Og sett i sammenheng med nedgangen din i forrige uke har du gått ned det foreskrevne kiloet på 2 uker. En sunn og fin nedgang sånn sett iallfall. Ikke bekymre deg for om du fjortjente nedgangen eller ikke - vær glad for at du fikk den. Denne uka er ny og om du vil kan du hoppe over vin og sjokolade.

 

Får du ikke hjelp av kostholdsveileder/erneringsfysiolog elns til å få til noen menyer? Det burde da være mulig med såpass begrenset diett som du må ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei på deg Anitgro.

Så at du hadde vært innom andres tråder, s¨da tenkyte jeg at jeg skulle blåse liv i din tråd.

 

Jeg er tilbake etter å ha forsøkt et annet opplegg, men er enig med meg selv at GR er det som passer meg best.

 

Skal vi fortsette å jobbe oss mot sommeren, eller er du i mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

så hyggelig å "se" deg...

 

Jeg er ikke i mål, nærmere "tilbake til start"... Har sett en kaller tråden så passende; "førti, feit og ferdig". Legg til noen år til, og der er jeg... Det føles iallefall sånn noen dager.

 

Jeg strever med å finne "min vinnermelodi", og det har ikke akkurat blitt enklere når man ikke skal spise ditt, og styre unna datt... Samtidig som jeg HATER de ekstra kiloene rundt magen.

 

Skulle så gjerne kommet meg ned til 70-tallet... da ville jeg blitt skikkelig glad. Var på litt over 80 her på ettersommeren, men da var det resultatet av 3 mnd diare, og ikke av slanking. Nå er jeg tilbake på rundt 86 tipper jeg...

 

Ja, Ninass, jeg er gjerne med å sette inn støtet fram til sommeren... Og jeg skjønner at du også lander tilbake på GR, så da er vi omtrent tilbake til start???

 

Veier meg torsdag, og mitt mål må være å forberede salat til lunsj på jobben, og holde meg unna kaker og snop... Høres så enkelt ut, men er det det??? Lurte på å henge et skikkelig ugly bilde av meg selv på kjøleskapdøra, til skrekk og advarsel ;) Det husker jeg mamma gjorde for mange herrens år siden da hun gikk på GR-kurs på slutten av 70-tallet. Hun klarte 36 kg på noen få måneder, om det var bare bildet sin skyld er vel heller tvilsomt.

 

Men, jeg velger å se positivt på livet. Er tilbake i full jobb, har fått konstatert ulcerøs kolitt (det kunne jo vært mye verre...), og alle muligheter er åpne... Er "bare" ungdommen noen år til (sønnen min er uenig i det, men...) og velger selv hvordan jeg vil ha det?

 

JA... støtet inn mot sommeren, målsetting om nedgang 300 g pr uke! Det er 1,2 kg/mnd, og 3,6 kg fram til 1. juli. JA... det går jeg for....

 

Håper du blir med.......... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Caddie

Hei på deg.

Snakker jo med deg på min tråd, men må jo få i gang denne også.

Jeg blar ofte tilbake i min egen tråd for å se hva jeg skrev og for ikke å lure meg selv. Jeg er supergod på å slette dårlige dager i hodet mitt og det er jo i grunnen ganske greit, men må likevel ikke slette alt som er dårlig og tro at jeg er så flink. Så flink er jeg jo faktisk ikke ettersom jeg stadig holder på her inne.

 

Men nå skal vi bli ferdige, ikke sant? Ikke noe hast, bare jevnt og trutt nedover til vi er i mål.

 

Vi jobber og blir lekre og selvsikre spreke damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

med ny giv, takket være alle dere optimistiske slankere...

 

Bort med fokus på det negative, og første bud må være å tro på det :) Der har jeg slitt litt. Målet jeg har jobbet med inni meg en stund, eller skal jeg si drømmen, må være 50 år og 70 kg. Høres ikke så veldig ambisiøst ut, men jeg sa ikke at jeg skal bruke alle 3 åra jeg har til disp for å komme dit :( Skal jo holde meg der også...

 

Jeg har kommet inn i gode rutiner igjen, men må jobbe med mellommåltider og VANN.......... Og jeg må komme inn i noen gode treningsvaner som kroppen min tåler. Prøver å sykle til jobben, går turer med hunden, har investert i CD med program i yoga og pilates.. Men har ikke prøvd den enda...

 

Jeg veier meg i slutten av uka, fortrinnsvis torsdager. Prøver å hente inspirasjon her inne ofte, det trenger jeg nemlig for å holde på de gode vanene :)

 

Så takk alle sammen, nå er jeg i gang igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Store, varme smil til deg. Så flott at du er i gang igjen. 5

 

0 år og 70 kilo. Høres fristende ut, men foreløpig vil jeg ta en kikk i speilet når vekten viser 75 kilo. Får ta en svgjørelse da om det skal mer av og evt hvor mye. Har 2 år igjen, og 75 bør være greit ut på høsten. Da er det litt itd igjen hvis det skal mer av før 50 kommer snikende,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Tror jeg også skal ta en titt i speilet på 75... Men synes 70 hørtes så herlig ut... Tilbake til jeg var 18, og sikkert for godt til å være sant :( Men like fullt en drøm...

 

Jeg har funnet tilbake gode matvanter og er flink jente, og kroppen funker :) Imorgen blir det veiing... I dag fikk jeg kommentar på jobben at jeg har tatt av litt, vet ikke om det synes etter noen hundre gram jeg, men det kommer kanskje av at jeg faktisk føler meg bra...og har rakere rygg??? Og dermed finner litt nettere klær?

 

Spent på vekta! Ingen utskeielser, alt veid og notert. Drikker for lite vann, og mellommåltid på jobben har lett for å bli en frukt. Litt lite kanskje? Skal prøve å få til å smøre med meg et knekkebrød... *husk knekkis, husk knekkis* Håper at "vinnermelodien" er innen rekkevidde nå, det kjennes bra i kroppen.:) og i hodet.

 

Yess, denne gangen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Jeg sitter her som et eneste stort SMIL :(:) :)

 

Nedgang: 1,7 kg.

 

Omtrent det samme som jeg gikk ned på siste kurs. Jeg fortsetter i samme rutiner, dog med mine skjerpingspunkter, og håper at jeg endelig har funnet min "vinnermelodi"....

 

*smiler*

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk Nina!

 

Har vært og fylt opp med blåbær, jordbær og vaniljekesam til kveldskos idag. Frimerkene går til å spise hjemmelaget pizza med mine to sønner idag, og blir det noen "ledige" kcal blir det nok litt popcorn...

 

Har klart å styre unna snikveiing, det er nemlig min største fiende, hvis kroppen kjennes bra, og vekta ikke er "på lag" pleier jeg nemlig å skli ut... Kroppen kjennes bedre enn på årevis, og jeg er fortsatt skjerpet. :(

 

Nå skal snart pizzadeigen lages med grovt mel, og deretter blir det en times tur med hunden før lørdagskvelden starter her i huset.

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Koser meg med min avslappende Vata-te, og prøver å oppsummere litt for meg selv :D

 

Har vært stort sett flink denne uka, selv om det ble noen pizzabiter i går da jeg jobbet overtid. Prøvde å beherske meg, tok 3 ikke veldig store biter. Håper ikke det ødelegger alt for morgendagens veiing. Har vært flink ellers, og har husket mellommåltider på jobben hver dag. Vann er jeg fortsatt ikke veldig god på, det blir styrtdrikking om kvelden, med påfølgende doflying om natta. Ikke noe jeg liker akkurat... Men å ska'n gjøra da?

 

Sykler til jobben, går turer som er lengre enn før, og har enda ikke fått ut fingeren på min trenings-dvd. Hmm....

 

Har ikke samme go'følelsen nå som forrige uke. Spent på veiing imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Da er veiing gjennomført, og det ble 100 g ned. Ikke så overrasket, kjente det nesten på kroppen.

 

Men jeg er godt fornøyd med 2,5 kg ned på 3 uker, så jeg står på videre! :D:)

 

I helga er det byfest på disse trakter, og jeg har bestemt meg for at det ikke blir noen utskeielser. Bilen er et godt alibi, så jeg velger den! Er gjerne sjåfør. Vi skal spise på Egons på lørdag, skal velge magert, men noen "frimerke" kcal har jeg å spandere.

 

Har akkurat vært ute og gått en rask marsj, nå venter jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

I går var alle vi jentene på jobben heia-gjeng i semifinalen i fotball-NM for brannmenn. Jeg klarte å bytte ut den obligatoriske vaffelen med en banan... Selv om det luktet veldig godt :) Fornøyd med den!

 

I dag har det vært byfest, og middag med gode venner på Egon. Det ble pepperstek med maldonsaltede småpoteter, og kcal innenfor det lovlige. Og en liter vann! Noen ts is av mannens eplekake med karamellsaus og is ble det også, men litt kos var kalkulert! Synes det er helt greit å være sjåfør. Konserten med Postgirobygget var tidvis fuktig, og det var godt å komme hjem til en varm kopp Vata-te, eple og knekkebrød.

 

Dårlig med trim i dag, men har tråkka i butikker i flere timer. Bevegelse iallefall ;)

 

Føler at jeg har spist litt mye salt mat i det siste, må fokusere på vanndrikking dagene som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Mandag, og ny uke ;)

 

I går ble det 10 timer med maling av tak, ingen trimpoeng registrert, er det noen som har forslag til hva jeg bør få for dette? Kom litt ut av gode matvaner, men det ble ikke så galt kcal-messig sett...

 

Jeg har drukket litt mer vann i dag, og er igang med gode vaner igjen... Sånn sett er hverdager å foretrekke.

 

Spent på neste veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

I dag er jeg fornøyd med meg selv, har vært på heldagsmøte med de utfordringer det pleier å by på. Fikk en utrolig bra lunsj, kyllingfilet, laksefilet og salat. Litt brød ved siden av. Jordbær til kaffen. Den ble servert plain, med sukker og fløte ved siden av. Dermed veldig enkelt å gjøre riktige valg.

 

Gikk til og fra toget, og til og fra møtet i byen, dermed ble det 50 min gange med på kjøpet ;)

 

Ellers går det litt tregt i magen om dagen, har iverksatt tiltak, og håper det løsner før jeg skal på vekta igjen...

 

Uansett resultat vet jeg jo at jeg er på rett spor, og det kjennes på kroppen også. Vet jo av erfaring at vekta ikke alltid er på min side, så jeg har bestemt meg for å ikke la den styre meg helt og holdent. Jeg fortsetter, uansett!

 

Konklusjon: Dette kjennes bra, stå på videre Anita... (*klapper meg selv på skulderen*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Denne uka har jeg vært virkelig flink synes jeg selv. Siden kroppen ikke har føles så "lett" har jeg styrt unna vekta for å unngå en skuffelse, og dermed unnskyldninger og selvmedlidenhet.

 

Nå føles det kjempebra, i dag har jeg syklet til jobben, prøvd å henge med på en yoga-dvd til mine sønners store underholdning i 20 min, og nå har jeg vært ute og gått en rask tur i 50 min. Her samles det trimpoeng!

 

Det er som om ukas slitenhet er blåst bort! Så deilig ;)

 

Jeg er veldig mett i dag, så jeg lurer på om jeg klarer å få i meg alt jeg skal, men tror det blir en liten fruktskål med en yoplait-yoghurt til kaffekos...

 

Prøver å få i meg noen knekkebrød litt senere...

 

Ha en flott helg alle sammen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Et nytt tak malt i dag :P Ingen registrerte trimpoeng, men mange timers svette!

 

Og kjempestøl i magen etter yoga på fredag!

 

Fryder meg over sola, og koser meg med jordbær med vaniljekesam. Er veldig mett om dagen, strever med å få i meg alt jeg skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

vektmessig... Stillstand velger jeg å si, egentlig et par hundre gram opp...

 

Etter en uke med mye stress på jobb, og som følge av det dårlig med mellommåltider og også travle ettermiddager med oppussing og avslutninger må jeg bare gå på ny uke med friskt mot.

 

Jeg forstår vekta denne gangen, og vet at jeg har mer å hente. Ingen store utskeielser, men litt... En smal stripe kake og snitter da en på jobben gikk av med pensjon, litt mer yoghurtis enn jeg burde på "fredagskosen" på jobben :) Det var jordbær til... men her kan man spise med begge henda, ikke mye kcal i den, nei!

 

Lite bevegelse som følge av mange aktiviteter på kveldstid.

 

Ja, det gjelder visst å være skjerpet hele tida, nytter ikke å miste fokus. Men.. 3 cm mistet rundt livet, det merkes faktisk :P

 

Jeg fortsetter med friskt mot. Oppussingsprosjektene i heimen nærmer seg slutten, og snart er det ferie.

 

Rhodos-tur bestilt i høstferien, skulle gjerne sett 7-tallet innen den tid. Og jeg vet hva jeg skal gjøre!

 

 

God helg til alle! Min helg blir "mager", siden utskeielsene allerede er unnagjort! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

kom i posten i dag ;) Ambisjonen er å kjøre gjennom hver dag! Kanskje det kan hjelpe meg å få litt bevegelse på vekta, og samtidig stresse ned kroppen?

 

Det er iallefall verdt forsøket! Starter i dag! Etterpå blir det tur med hunden :D

 

Ha en god ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...