Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+


Gjest EllenFit4Fun

Anbefalte innlegg

Hei til alle sammen!

 

Fin motivasjon denne tråden, så jeg hiver meg rundt og henger med.

 

Etter utregningen av energiforbruk, ser jeg at jeg skal ha meny 5, og det er sinnsykt mye mat. Bør nok legge inn mat med litt mere kalorier, ellers blir det kun spising hele dagen.

 

Jeg begynte på kurs på Torsdag, og kursvertinnen er så behagelig og ok. Det betyr faktisk mye for meg.

 

Har gjort mange forsøk på slanking tidligere, men denne gangen har jeg tenkt til å nå målet mitt.

 

Jeg slanker meg ikke denne gangen. Jeg tar kontroll over livet mitt, spisingen min, kaloriinntaket mitt. Det er jeg som bestemmer, og jeg vil ikke gå rund å være sykelig fet lenger. Jeg får ikke tak i klær, jeg kommer nesten ikke ned i et flysete, og mange andre stoler begynner også å klemme rundt rompa. Nå er det nok!!

40 kilo skal bort! Lykke til alle sammen!

Hilsen Mamsine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Måtte bare svare, for du traff spikeren for meg i alle fall...

 

Har reist med fly noen ganger det siste året, og jeg gruer meg like mye hver gang! Håper og ber om at jeg skal få plass, og at jeg ikke skal "tyte" for mye ut av setet slik at sidemannen får hetta. Føler at jeg trenger meg på andre i slike situasjoner, og at de syns det er ubehagelig å sitte så nær meg. Har tenkt mye på en replikk fra en gammel Fleksnes-sketsj, hvor han snakker om akkurat det å kjøre fly når man tar stor plass, og hvor flyvertinnen roper "De trenger nok skjøtebelte de!". Kan liksom se det for meg at det samme skal skje med meg...

 

Har egentlig en god porsjon sjølironi innabords, men den ligger godt begravet i noen situasjoner hvor jeg hadde trengt den.

 

Jeg har også begynt å kjenne at andre stoler kan klemme, og det er ingen god følelse.

 

Denne gangen skal det gå bra! Det er godt å tenke på at man kan få oppmuntring og støtte her.

 

Stå på folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Vi er tydligvis mange i samme båt. Det er så utrolig godt å kunne ha en gruppe hvor mange har de samme problemene og kjenner seg igjen.

 

Dere har sakt d flere. Vi setter grenser for våre egne liv, fordi kiloene lager disse grensene for oss. Vi lager oss selv "fobier" hvor vi helst ikke vil gå på et fly, ta bussen eller gjøre andre ting hvor man må sitte i et sete. Det første som i hvertfall slår meg er - hva med sidemannen? Den får vel som å godt sagt "helt hetta" over den "flodhesten" som sitter å tar ekstra plass i setet ved siden av. Tenk så deilig d hadde vært å sette seg på en "vanlig" klappstol, uten å ha den første tanken i hodet " er jeg for tung?"/"tenk om den knekker?".

 

Der for er mottoet mitt:

 

"Jeg skal ta styring over livet mitt - ikke la livet styret meg"

 

Jeg vil så indelig ha livet mitt tilbake. Men - jeg har jo satt meg selv i denne situasjonen selv, men d har tatt lang tid å innrømme d.

 

Vi får håpe at vi alle om 1 - 2 år kan si at "Wow" denne ferien har jeg hverken tenkt på tykkelse, baderinger eller om hva andre tenker om en.

 

Ikke d at jeg har dårlig selvtillitt - men jeg har fått et dårlig selvbilde.

 

Er d flere m noen av de samme "følelsene"?

 

Stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei det med selvbilde er ikke bare bare...

Jeg synger en del og synes det er kjempe greit, men kjenner jeg når jeg er så STOR at det går ut over kvalitet fordi jeg fokusere så mye på at jeg er så STOR.

Heilt tåpelig, derfor er mitt store forbilde Jorunn!!!! HEIER PÅ HENNE.

Hun sang som en gudinne før og synger enda bedre og HAR GREID Å GÅ NED 50 kg, det ska Æ Å.

 

Men merker at til mer jeg begynner å få til trim og kosthold øker selvbilde.

Og når en merker buksa begynner å slenge litt, og trusa ikke er så stram over magen så går det ofte i rett retning. Kjenner at hode går litt høyerer opp og at en blir blid og fornøyd.

 

VI må lær å oss kjenne på de små stega som STORE STEG i RIKTIG RETNING,

I mårra er veiedag for mæ, spent, spent, spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ganske stolt av meg selv! Har gått ned 2,3 kilo helt på egenhånd!!! Har ei venninne som pusha meg til trening sist uke da, men jeg fikk faktisk et gulleple:)

 

Har hatt en litt kjip kveld, men skal ta meg inn igjen i morra. Godt å høre at det er flere som er sjokoholikere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg fant sjokoladekake i fryseren i kveld... IKKE bra... Hev inn på ALT, og sitter nå med dårlig samvittighet... Hvordan kunne jeg gjøre det når jeg var så HAPPY for at jeg hadde gått ned 2,3 kg på 1 uke...???? Er jo ikke rart at man tror man er litt smågal innimellom...

 

Har funnet ut at jeg får gå inn på GR-nettet hver gang jeg har skikkelig lyst på noe å dytte inn...

 

Ja, ja... nå er denne dagen over:)

 

En ny dag venter i morgen.

 

TUSEN TAKK FOR DET DU SKREV INN OM MÅLTIDER OG ANTALL KALORIER CamCam!!!!!!!! Hjalp meg masse! Har bare gammel bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Flott gjort!

 

Det står d respekt av. Bare pass på at du får i deg nok kalorier, og ikke går for fort ned. Men for all del stå på. Du får tenke spist er spist, og fortsette på den veien du nå har begynt. Ingen er feilfri. Jeg gikk på en smell i går jeg også. 0,5 l pepsi max, og en halv pose med nonstop.

 

Har "reklamert" litt for linken vår i dag. Så på frokosttv på TV norge i dag, mens jeg trente. D var om trening og så var det en av ekspertene fra Vektklubben.no. som svarte på spørsmål. Har vel alltid syntes at å sende inn meldinger er no ordentlig tull, men sendte en melding allike vel. Så er d noen fler som skal ned så mye som oss, vet de jo hvor de skal finne oss - kanskje.

 

Er skikkelig spent på vekta nå. Har veiedag på torsdag,så jeg må nok smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her møtes vi som skal ned mer enn 40 kg' date=' for å støtte hverandre. Linken tilhører

 

"Ny i vektklubben" - Link "Ned 40+.[/quote']

 

Hei jeg er ny i vekklubben og skal ned minst 40 kg så jeg trenger virkelig motivasjon, så det er bra å se at det er mange av oss. vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Hei!

 

Er ny her, jeg. Var på mitt livs første GR-møte på torsdag i forrige uke, og det var jammen på tide, for jeg planlegger å gå ned 66 kilo... Bare tanken tar pusten fra meg...

 

Har vært en jo-jo-slanker i hele mitt voksne liv (er nå 37 år), og har gått ned (og opp!) både 20, 30 og 40 kilo.

 

Problemet er jo at jeg har slanket meg på helt feil måte, og har spisevaner som er helt "på trynet" og da er det tilbake igjen straks jeg begynner å spise som jeg pleier.

 

Har endelig bestemt meg for å lære å spise sunt og normalt, og er sjeleglad for at jeg har tatt det første skrittet i riktig retning...

 

Har dessuten 3 skjønne unger som jeg har veldig lyst til skal få vokse opp med sin mor i live, og med den overvekten jeg går og drar på, er jo ikke det bankers...

 

SÅ NÅ SKAL JEG GREIE DETTE!!!

 

Så fint at dere er her, så jeg kan få litt styrke når utfordringene stiller seg i kø... For det er jeg sikker på at de vil...

 

Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig deilig å komme seg på kurskveld igjen i går' date=' selv om det ikke var alt for hyggelig å veie seg. Forhåpentligvis blir det litt morsommere neste uke...

 

Gjorde noe i går som jeg ikke vet om var smart enda. Jeg er nemlig sjokoholiker (dvs over gjennomsnittet glad i sjokolade), og det har alltid vært et problem for meg å ikke overspise sjokolade. I går gikk jeg i butikken etter kurset og kjøpte masse sjokolade som jeg stappet i meg. Etterpå følte jeg meg selvfølgelig skikkelig uvel; kvalm, stinn og slapp. Jeg skrev ned alt det jeg følte fysisk og psykisk i en liten bok, og den har jeg med meg i veska. Planen er at jeg skal ta fram boka og lese hva jeg følte sist jeg spiste sjokolade, kanskje det kan hjelpe meg med å ikke få så lyst på sjokolade.

 

Har ikke tenkt til å slutte helt å spise det, men må skjære kraftig ned på forbruket. Håper jeg skal klare det denne gang.

 

Noen som har andre tips?[/quote']

 

Hei!

 

Tipset er å lese kursboka, og spis den menyen som du skal. Viktig å få i seg melkerasjonene og fruktrasjonene hver dag - det skal holde blodsukkeret oppe. DRIKK VANN slik at næringsstoffer kommer seg rundt i kroppen. Tro meg - ligger du på meny 3 - så spiser du masse mat, og `glemmer` godte suget. Viktig at du spiser kosemerkene dine også.

 

Veldig nyttig at du driver med mental trening; fokusere på hva som er bra kroppen din er en god begynnelse.

 

Holder på med mitt 3 kurs, nærmer mer 18 margaringpakker(9 kg) og begynner for alvor å se resultater...LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første veiedag etter kursstart, ned 2,8 kg og 4 cm inn i midje. Synger:

Tirsdag det er en fin fin dag, trallala la... Kjempe fornøyd og etter å ha fulgt meny 3 har jeg heller ikke vært sulten, ikke skeia ut ,ikke spist noe sjokolade,trimma og SPISP VELDIG MYE RIKGTIG MAT. Det går ann og nå er det bare 47,2 kg igjen til målet.

TOLMODIGHET tror jeg må bli vårt viktigste motto i 40 + klubben. VI må skønne med hodet vårt at det tar tid , kanskje flere år og nå vårt mål. Det kan være vanskelig når en helst skulle vært på trivselsvekta ...i går.

Kjempe bra at vi begynner å bli en gjeng på denne tråden, merker det hjelper på MIN motivasjon at jeg kan gå inn på denne lenken og finne likesinnede.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN. HEIA PÅ OSS som skal ut på maratonetappen i å legg om til ny livsstil, vi er noen TØFFINGER så det så:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna
Var på første veiedag etter kursstart' date=' ned 2,8 kg og 4 cm inn i midje. Synger:

Tirsdag det er en fin fin dag, trallala la... Kjempe fornøyd og etter å ha fulgt meny 3 har jeg heller ikke vært sulten, ikke skeia ut ,ikke spist noe sjokolade,trimma og SPISP VELDIG MYE RIKGTIG MAT. Det går ann og nå er det bare 47,2 kg igjen til målet.

TOLMODIGHET tror jeg må bli vårt viktigste motto i 40 + klubben. VI må skønne med hodet vårt at det tar tid , kanskje flere år og nå vårt mål. Det kan være vanskelig når en helst skulle vært på trivselsvekta ...i går.

Kjempe bra at vi begynner å bli en gjeng på denne tråden, merker det hjelper på MIN motivasjon at jeg kan gå inn på denne lenken og finne likesinnede.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN. HEIA PÅ OSS som skal ut på maratonetappen i å legg om til ny livsstil, vi er noen TØFFINGER så det så:)[/quote']

 

Ble glad av å lese innlegget ditt! :)

 

Føler enda sterkere nå at jeg har en mulighet for å nå målet mitt...

 

Har første veiedag etter kursstart i morgen, og er kjempenervøs. Har vært veldig flink, fulgt opplegget omtrent til punkt og prikke (Har ikke helt nådd 7 trimpoeng, og ikke klart å få i meg alle kaloriene jeg skal ha, men vært flink på antall måltider, frukt og grønt). Det er bare det at jeg har spist "ørten" ganger mer enn jeg gjorde før kursstart, og i mitt hode er det ensbetydende med vektoppgang... Selv om jeg har spist "ørten" ganger sunnere, også...

 

Vel, det gjenstår å se...

 

Du har i alle fall vært kjempeflink! :) Og jeg er helt enig i det siste du skrev, også... Vi ER jammen tøffe!

 

Ha en fin dag, alle sammen!

 

Klem Arduinna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Tirben - kos å chatte litt m deg på msn i dag.

 

Leste ikke linken før etterpå, og du har rett når d gjelder tolmodighet.

 

Tror at i samfunnet i dag er masse mat ensbetydende med "å bli tykk". Derfor er det veldig viktig overfor andre å fortelle hvor "lite" man har spisst før man for eksempel kommer til en middag, eller skal skjeie ut om kvelden.

 

Husker da jeg i 1996 skulle begynne på GR kurs. Jeg hadde jo tilgang til alle mulige sunne matverer, ferskt brød etc. da jeg jobbet som kokk i kantine, og maten vi ønsket å spise var gratis. De som var "sylfider" på jobben regelrett trakkaserte meg for at "herre gud å mye du spiser", dette gikk i 3 uker, da orket jeg ikke å følge kurset mer, fordi selvtillitten min var på bånn og jeg hadde fått nok av måten de behandlet meg på.

 

Nå "driter" jeg i hva andre tenker om hvor mye jeg spiser - og henviser til at vekta går nedover hvis noen komenterer d.

 

Jeg utdanner meg til Autorisert Helsesekretær, og på skolen om dagen er jentene (18 - 19 åringer) kjempemissunnelig på matpakken min. De sier d ser ut som jeg har mye mat med meg, men samtidig ser det delikat ut, og det er masse sunn mat. De støtter meg, og jeg tar alltid med meg litt ekstra gulerøtter/stangselleri fordi jeg ofte får spørsmål om de kan få en bit.

 

Forrige uke fikk jeg tilbud om min første jobb etter avsluttet skolegang. De var redd jeg skulle få meg annen jobb, og ringte tidlig. Det er et vikariat på 7 uker, men viser i hvertfall at jeg kan få meg jobb, selv med min størrelse. Er veldig lettet, og litt stolt av meg selv. Da har jeg i hvertfall en bekymring mindre, og dagene går lettere. Så får jeg jobbe mot fast jobb til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Har lagt inn et innlegg på "Ned 20 - 30 kg - 18.jan.

D er om "sjokoholikere", og er bare en liten teori jeg har om hvorfor sjokoladen er vårt store problem.

 

Just a tought!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Du har vært kjempeflink!

 

Har min første veiing etter kursstart i ettermiddag. Har tatt målene mine, og har gått ned 12,5 cm til sammen. Trodde ikke det kunne stemme, så jeg prøvde om igjen og om igjen, men jo, det stemte! Er SÅ glad!

 

Gruer ikke lenger for veiingen senere idag! :)

 

Så godt at det første møtet med de nye utfordringene går så bra! Det gir kjempemotivasjon til å gå på videre med krum hals...

 

Dette greier vi, jenter!

 

Klem Arduinna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Har sendt inn første ukerapport i dag, og er veldig fornøyd.

 

Har gått ned 1,9 kg , men ikke noe i cm. Men d kommer.

 

Da er jo det enklere å holde den smale vei.

 

Gratulerer til dere andre også, er veldig stolt av dere at dere er så flinke. Skal si dere står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

1,9 kilo er ikke akkurat småtterier!

 

Vei opp 1,9 kilo på kjøkkenvekten, og hold det deretter i hånden din. Det er ganske tungt!

 

All grunn til å være stolt av deg selv! :)

 

Gratulerer med kjempebra start!

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er veldig nyskjerrig på hvordan det går med Freia (terffende navn :) kunne godt kalt meg selv det eller Nidar) og sjokolade trikset! Har du fremdeles sjokolade-kvalmen i minnet? Spiser du noe sjokolade underveis nå? Er så nyskjerrig på om andre får til "sjokolade-triksene" sine!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen racere vi er, nedgang over hele rekka. Yes dette skal vi klare. Det er bare å styre unna og tenke positive tanker.

Hadde min første store utfordring i dag når jeg skulle lage sjokoladekake, ikke slikke ikke spise tom bollen, ikke smake i det hele tatt. Kjenner nesten at de rosa elefantene kom , MEN jeg HOLDT unna ved å tenke positive tanker å ved å gå innom vektklubbenslinker.

 

Er 40 år i morgen, venter med den stor feiringa til høsten. Holder nå på å eksprimentere med lett kake for meg, Fruktkake med lettgele og liten sukkerbrødbunn. Skal prøve å finne ut kalorimengeden sånn ca. når den blir feridg . Ofrer et stykke for veiing.Det blir mitt kakestykke i morgen, resten skal min kakeglade familie få frotse i seg. Med 5 vedlig kakeglade barn fra alderen 7 til 12 år går det unna.

 

STÅ PÅ VIDERE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Vet det hadde holdt skikkelig hardt for meg å la være å smake mens jeg bakte sjokoladekake!

 

Stå på!

 

Klem Arduinna :)

 

PS Gratulerer så mye med den store dagen din i morgen! Kooos deg skikkelig med ditt kakestykke, du, nyt det og tenk på at det fortjener du virkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

...med vektnedgangen denne uken. Hadde min første veiedag etter kursstart igår. Hadde bare gått ned 0,8 kilo...

 

Og jeg som trodde jeg hadde gått ned minst 2, i alle fall sett ut ifra at jeg har mistet 12,5 cm. Det er jeg i alle fall fornøyd med.

 

Har stått på meny 2 denne uken, og etter utregningen igår, skal jeg egentlig ligge på meny 5. Kursleder mente dette var årsaken.

 

Så får jeg bare håpe at det blir bedre resultater neste uke...

 

Noen andre som hadde en dårlig start, men som fikk seg en positiv overraskelse etter hvert?

 

Klem Arduinna

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 ned er 0,8 ned. Viktig at du gleder deg over det for tenk om det hadde vært 0,8 opp. Men jeg tenker siden du har gått så mange cm inn så kan det være at vketa kommer ned mer uka etter. Husk å spis nok, det er kjempe viktig. Om du ikke går på meny 5 så gå ihvertfall opp til 4.

Trekk frisk luft, pust dypt inn ,ta tre situps ,et eple og gyv laus på ny uke. Vi heier og hoier og regner med nedgang neste uke også. Og blir det også 0,8 så er det 1,6 til sammen :) og 0,8 *25 uker er 20 kilo til sommerferien og da er du på god vei og har hatt en jevn og fin vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Du har helt rett! Selv med så "moderat" vektnedgang på det jevne, er det 20 kilo til sommeren, og det er jo egentlig kjempebra!

 

Skal gjøre som du sier, trekke pusten godt ned i magen, fortelle meg selv at det tross alt er nesten 1 kilo, og smile mot uken som kommer.

 

Takk for støtten! :)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Ikke til å kjimse av 0,8 kg. Du er godt i gang, og kanskje den som har hatt den mest realistiske vektnedgangen - tror jeg.

 

Du har gjort en veldig bra jobb, og med tanke på at du har spist feil meny i tillegg, du skal være stolt av deg selv. Husk at kroppen vår reagerer helt forskjellig på de forandringene vi gjør.

 

Vi må ha tolmodighet, og jeg blir overrasket om jeg har så stort vekttap som 1,9 kg neste uke.

 

Alle monner drar - så lenge det er i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...