Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+


Gjest EllenFit4Fun

Anbefalte innlegg

Gikk ned nye 1,5 denne uka.Tilsammen har jeg gått ned 4,3 og 7 cm i midjen. I går tok jeg meg i at jeg sprang opp trappene til klasserommet, for to uker var det så vidt jeg hadde pust når jeg nådde toppen. Altså allerede i mye bedre form. selv om jeg fortsatt er STOR. Det gleder meg veldig. Jeg har som andre her inni på lenken kuttet ut alt so heter sjokolade og bare konstatert jeg sjokoman og ikke kan gjøre det mer mot kroppen min. Den er nemlig mye mer gladere nå enn med alt sukkeret.

Lykke til resten av gjengen med ny arbeidsuke mot vårt gode liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
hei jeg er ikke med på noe kurs men legger inn det jeg trener' date=' å det jeg veier her inne. Går til klinisk eærnæringsfysiolog og trener 3 ganger i uka på helsestudio.

Jeg la om livsstilen (som det så fint heter) i mars 05 har siden da gått ned 18kg. Skal ned enda 20-30 kg derfor jeg vil bli med her :).

Er med på overvektsprosjektet i HelseSør, men måtte stå i kø i 1 år før jeg kom inn forrie mandag!!...

Det STORE målet er å få bukplastikk...(å endeli kunne få flat mage som jeg ikke har hat siden jeg var liten unge)....legen min sa han kunne legge inn søknad når jeg kommer til 100 kg...(20kg igjen)....men jeg må være det eller gå mere ned i minst 6mnd eller helst 1 år. å på 1år rekker jeg jo engo del kg til :)

Jeg har ikke som mål å bli noen sylfinde men ser jeg noen gang 89,9kg skal jeg bli veldi happy ;)

Dette var litt om meg selv....glemte det viktigste...er 27 år å har 2 unger på 1å 3 år.....den STORE drømmen er å få operasjon til 30 års dagen min å det er jo mulig!!

 

Hilsen Kline :)[/quote']

 

Hei Kline!!

 

Du har vært kjempeflink.

 

Det er godt å ha noen å støtte seg til... Jeg er også under oppfølging på overvektsklinikk i Oslo, men der var det ikke lang vente tid for å komme inn til første konsultasjon,. Har man en BMI over 30 og har prøvd det meste så er det grunn nok at man ber legen om å søke seg inn der. Det koster vanlig spesialist pris hver gang, men så snart man kommer opp i grensen til frikortet som vel er på rundt 1500.- er alt gratis!!!!! -for da bruker man frikortet....

 

Lykke til og fortsett som du gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg er bekymret for' date=' er heller "attituden" min enn vekten...

Så nå håper jeg, da, at noen av dere kan gi meg et realt spark bak. Det er bare å ta i, så jeg kjenner det skikkelig!:)[/quote']

 

-Det er bare du som kan ta ordentlig tak i dette, Arduinna, men vi kan alle ghjelpe deg med å finne motivasjon til å gjennomføre det du har begynt med!

-Det er ikke nødvendigvis så ille å ikke tenke på opplegget 24-timer i døgnet, men det gjelder først fra når det går automatisk! -Inntil da må vi tenke, planlegge og gjennomføre ganske mye av hverdagene.

 

-Måtte le da jeg leste innlegget til tirben! -Jeg har nemlig nettopp funnet frem en pose med klær fra kjelleren med merkelappen "vinter str. 42-44", og jeg passer allerede i en av buksene. -Det er selvfølgelig enda mange bukser igjen som sitter litt vel trangt, men dette var en stor seier for meg! -Har nå gjort klar en sekk med merkelappen "vinter str. 52-56", og den er på vei ned i kjelleren! -Der skal den få ligge og støve ned, inntil jeg kan kaste den når jeg har kommet ned under 80 (om ca 15-20 kilo, har tatt av 22 til nå) OG har hodt vekten i minst 3 år!!

 

Lykke til videre, du er på god vei, så bruk attituden din der den gjør nytte for seg ;)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til veiing idag, etter 2 uker på kurs. Var syk sist uke så misset en veiing. Hadde gått ned 1,1 kg. Kanskje ikke all verden etter 2 uker, men har vært lite struktur på maten denne uka. SKal ta meg inn igjen nå, for nå kommer formen tilbake. Deilig at det går rette veien, for første gang på lenge...

 

Det er så morsomt og inspirerende å lese om alle som går ned, jeg blir virkelig motivert av det.

 

Til dere som sliter kan jeg bare si at jeg er blandt dere.. Jeg må slåss for hver kilo som forsvinner. Godt at vi kan kjempe sammen.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Freia!

 

Selv sliter jeg litt med motivasjonen denne uken! Har vært flink når det gjelder mat, men når det gjelder trening har jeg derimpt ikke vært så flink. Har enda ikke vært og trent denne uken. Har som mål å få trent på fredag, og i tillegg skal jeg på shopping i morgen, litt trening det også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Hei jenter. Dere har vært kjempeflinke. Dere begynner virkelig å komme i siget.

 

Jeg der i mot, er d værre med. Motivasjonen har vært helt på bånn, og vektreduksjonen der etter. Har veid meg i dag, og d er minus 0,2 kg. Derimot har jeg tatt av 9,5 cm over hele denne uken, så noe må jo skje. 1 cm rundt livet.

 

Jeg har vært i en av mine vanskelige perioder, men har kommet meg inn i vanene igjen tirsdag og onsdag. Helgen var et rent helvete, og alt gikk i stå. Jeg får bare fortsette. Har slitt med at jeg synes det blir litt mye mat, spesiellt til middag.

 

Jeg henger nå med, og har ikke gitt opp håpet.

 

Klem Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra at du gikk ned og samtidig fått så bra resultat på cm slev om du har følt at det har vært noen " helvetes" dager!!!

Høres bra at du har fått noen gode dager hvor rutinene igjen begynner å gli på plass.

STÅ PÅ ELLEN, vi vet at det ikke er noe enkelt prosjekt vi har satt i gang år 2006, men vi har ønsker om å gjøre noe med det.

 

Las foresten en artikkel om HAnne Krogh i se og hør som også har jobbet sist år med å bli venn med kroppen sin. Motiverende å lese om noen som får det til.

 

Øsnker deg lykke til i helga og at det blir litt enklere å komme igjennom den enn sist helg, tenk gode tanker og at du gjør deg selv mase gode tjenester ved den jobben du har satt i gang.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig oppmuntring, det hjelper når sjokoladesuget setter inn.

 

Du får holde ut Ellenfit4fun, det vil gå oppover igjen! (..med motivasjonen altså, ikke vekta!)

 

Har sjokolade i veska nå, ville gjerne spise den men har tenkt å prøve å la være...

 

Hvis vi tar ett måltid om gangen skal vi nok komme oss gjennom helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å så på film sammen med at par andre, og de satt og spiste smågodt, merket jeg hadde lyst på sjokolade da....men klarte å avstå, så viljestyrken har holdt til nå i alle fall!

 

Freia, klarte du å la være å spise sjokoladen i veska? I tilfelle har du en enorm viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Nå går ting litt bedre her. Har greid å følge programmet di siste dagene, og sjokoladesuget er heldigvis ikke like stort.

 

Har en sønn som har holdt på først med oppkast i 2 dg, og nå antaglig vi halsbetennelse og bronkitt. Han har hatt over 40 i feber siden torsd. kveld, men i dag er faktisk feberen "bare"38,3". Drar til legen med ham nå, så får vi se hva jeg må bale med di neste dagene. Håper bare ikke jeg må være hjemme fra den viktige praksisplassen jeg har på Glittreklinikken (laboratorie/røntgen/spirometri). Disse dagene er så utrolig viktige. Men "poden" kommer først. Han som sjelden er syk ellers.

 

B3tty: Hadde jeg greid å ha en sjokolade i veska uten å spise den, hadde jeg vært utrolig stolt av meg selv. Greide du å la være? Stå på.

 

I dag skal jeg få klippt meg litt, og siden det er sykdom, gikk skituren i vasken. Får gå på crosstraineren i steden for. Men litt frisk luft hadde jo vært å foretrekke. Skal prøve meg på noe å kose meg med til kvelden med fra GR-boka. Det kan jo bli litt spenende.

 

Ønsker dere alle en fin dag/helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny her på nettet, men har gått på kurs siden 9 januar. Har en god del kilo å ta av, nærmere 50, så jeg blir nok værende her en stund. Jeg håper det ikke er for sent å bli med, for jeg trenger nok støtte og drahjelp i ukene mellom hvert kurs. Det kan være greit å ha flere å dele med, og jeg for min del føler at det er greit å være litt mer anonym på nettet, da tør jeg dele mer med meg enn det jeg gjør på kurskveldene.

Uansett, stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke forsent å henge seg på, vi blir jo her LENGE alle sammen siden vi minst skal ned 40 kg og noen enda mer bl.annet jeg som har tenkt meg 50 kg.

Jeg har ihvertfall hentet masse støtte, inspirasjon og motivasjon med å være med i vektklubben og lese i diskusjonsforumet. I tilegg går jeg på kurs i lokalmiljøet.

Denne gangen har JEG tenkt å fullføre min sunne tilværelse.

 

Lykke til deg og håper du finner samme motivasjon gjennom vektklubben som mange av oss andre. Del tanker, frustasjoner, gode og dårlige resultater, det hjelper å få dem ut ,både å dele gleder og sorger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Bare fint at du henger deg på. Kan dette hjelpe for en ekstra, er vel ingen ting bedre.

 

Jeg skal ned over 60 kg. selv, så her er d ingen som forsvinner m d første, hvis ikke man selv ønsker det. D er en utrolig innspirasjon og motivasjon fra disse jentene, og for min del gjør d lettere å legge om livsstilen. Mange gode tilbakemeldinger, og friske meldinger.

 

Håper vi hører mere fra deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny her på nettet' date=' men har gått på kurs siden 9 januar. Har en god del kilo å ta av, nærmere 50, så jeg blir nok værende her en stund. Jeg håper det ikke er for sent å bli med, for jeg trenger nok støtte og drahjelp i ukene mellom hvert kurs. Det kan være greit å ha flere å dele med, og jeg for min del føler at det er greit å være litt mer anonym på nettet, da tør jeg dele mer med meg enn det jeg gjør på kurskveldene.

Uansett, stå på alle sammen![/quote']

 

Ja, det er bare å henge deg på Looser.

Jeg også meldte meg inn i vektklubben 9.jan, har foreløpig gått ned ca. 5 kg, men vil ned minst 40 kg over lang tid. Så komme sikkert til å være her en stund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre... Klarte ikke å stå i mot. Åhhhhhh! At det skal være så vanskelig!

 

Skjønner ikke hvorfor jeg kjøper sjokolade, vet jo at jeg kommer til å spise den! Det er akkurat som om sjelen min er todelt, eller at jeg har en engel på den ene skuldra og en djevel på den andre (.. sånn som Donald har vet dere...). Djevelen sier til meg at jeg skal spise sjokolade, mens engelen sier jeg skal la være. Og djevelen vinner hver gang...

 

Det er akkurat som om jeg vil slanke meg, men samtidig vil jeg ikke! Har kommet fram til at det kanskje er fordi dersom jeg skulle klare å gå ned i vekt, så må jeg ta tak i andre problemer i livet mitt også. Er jo trygt og godt som det er i dag da, og for store forandringer vil føre med seg andre forandringer som jeg ikke klarer å takle. Hm.. Har vurdert å ta kontakt med en terapeut av et eller annet slag, jeg saboterer jo for meg selv hver gang!

 

Det går forsåvidt bra i uka, men i helga sklir det ut hver gang. Og så må jeg i gang med å trene! Hater å være i så dårlig form.

 

Skal ikke kjøpe sjokolade i løpet av uka ivertfall!!

 

Godt å høre at det går framover for deg EllenFit4Fun! Det er motiverende å lese at det går bra for andre.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sparka meg sjøl ut en tur med stavene mine. Det hjalp utrolig på humøret! Nå er jeg klar for en ny uke med nye muligheter! Spist er spist!

 

Jeg også har hatt litt mangel på motivasjon når det kommer til trening denne uka, men når jeg først kommer meg på trening blir jeg i godt humør etterpå....tor det å komme seg opp og ut er det verste, ikke selve treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rolig på linken vår, nå må vi ikke miste motivasjonen jenter!!

Jeg får ikke anledning til å dra på kurs å veie meg denne uka. KRISE, har ikke vekt hjemme heller ( heldigvis for jeg lider av veiemani,) Synes selv at sist uke har gått veldig bra så jeg må holde motivasjonen oppe til neste uke og håper da på et kjempe resultat selvfølgelig. Var kjempe flink med trimming sist uke, men de siste tre dagene har det vært umulig å bevega seg ute, regn, regn, regn, vind, vind, vind....

Begynner å bli desperat snart , bare vinden løier litt blir det muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rolig på linken vår, nå må vi ikke miste motivasjonen jenter!!

Jeg får ikke anledning til å dra på kurs å veie meg denne uka. KRISE, har ikke vekt hjemme heller ( heldigvis for jeg lider av veiemani,) Synes selv at sist uke har gått veldig bra så jeg må holde motivasjonen oppe til neste uke og håper da på et kjempe resultat selvfølgelig. Har allerede minka 9,5 cm rundt midja siden 9.januar. Det er hærlig !!!

Var kjempe flink med trimming sist uke, men de siste tre dagene har det vært umulig å bevega seg ute, regn, regn, regn, vind, vind, vind....

Begynner å bli desperat snart , bare vinden løier litt blir det muligheter.

Håpe på bedre vær i morgen.

 

Lykke til resten av gjengen, og skulle det ha gått litt på tverke noen dager så brett opp ermene og ta tak på nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...