Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Klapp på skuldra til begge to ! Dere er bevisst på hva dere spiser, spiser flere måltider i løpet av dagen og trener som helter - det er jo kjempebra!! :-) Får ikke blitt bedre enn det! Bare pass på at det ikke blir for mye trening slik at dere går på sparing eller at kroppen ikke rekker å restituere seg. Jeg gikk faktisk ned mer den uka jeg trente lite enn den jeg trente mye, selv om jeg spiste det samme. Men det kan jo naturligvis ha andre årsaker også :-)

 

Har hatt en rolig dag i dag. Fikk veldig magesmerter etter lunchen, men gikk heldigvis over. Har drukket masse masse vann i dag. Fikk til en styrke-treningsøkt nå på kvelden. Godt å få beveget kroppen, selv om det var litt tungt og formen ikke er helt optimal ennå. Deilig at det er blitt litt mildere, gleder meg til å gå lang tur med hunden i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest tustejenta

Jeg er 173 cm høy og veier nå ca.74 kilo.

Jeg ligger på mellom 1300 og 1500 kcal om dagen for å gå ned.

Kansje dere ikke skal være så veldig stressa om dere ikke har fått i dere 2000-2200. Dere kan jo gå helt ned til 1300 om dagen uten at dette gjør noe i en periode. Det eneste som kan skje er en raskere nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, kan sikkert klare å gå raskere ned med mindre kalorier, men er redd for at når jeg da går tilbake til et mer normalt kosthold raser kiloene på igjen... Tenker at det er lettere å holde vekta av når jeg går saktere ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart30: så herlig at dere fikk en fin tur :-) Jeg skal ut i morgen, hvis det er mulig å komme frem i snøkaoset, hehe!

 

Ikke helt enig med meg Tustejenta. Ja, jeg kan kutte ut enda mer kalorier og ant. gå ned mer i vekt. Men GR har fokus på en SUNN og VARIG vektnedgang. Et kaloriunderskudd på under 800 kalorier er ikke å anbefale, det er det ikke bare GR som sier. Jeg tror ikke det er heldig for forbrenningen å gå med for stort underskudd. Har gjort det tidligere, da mistet jeg mye muskler - og gikk fort opp igjen når jeg prøvde å øke matmengden. Sikkert godt mente råd fra din side :-) Men tror jeg tvinger meg til å være tålmodig å satse på en halv kilo i uka.

 

Jeg har nå reist på ferie og latt bok og kjøkkenvekt bli hjemme. Blir spennende å se resultatet på vekta neste tirsdag hvordan jeg klarer meg på øyemål og sunn fornuft, hehe ! Har spist ca det jeg pleier i dag og har fått i meg omtrent riktig mengde kalorier. Litt stress å spise middag borte når en går på GR (og helst vil holde det for seg selv...). Kokk som er raus med oljen, bruker masse kesam i sausen og bruker polert ris. . Forsynte meg rikt av salaten og spiste fornuftig mengde med kylling (med masse marinade...) og ris. Og godt var det !

Fortsatt god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med søndag og fri. Fikk trent styrke i dag + gått en lang tur, 3 trimpoeng tenker jeg. Litt krøll på måltidene når man sover så lenge, men men.

Ny uke, nye muligheter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Hei på dere, og takk for ros!

Ny uke, nye muligheter.

 

Helgen har vært ganske ok kalorimessig. Spiste 200 gram smågodt på fredag, men det var kosemerkene. Kremt. På lørdag sparte jeg kalorier til å drikke en flaske vin (innflytningsfest hos venninne). Søndag var det jo morsdag, så da var jeg hos mamma og pappa. Ble ikke så verst, var laks i form med potet og agurksalat. Ok, så var det sjokolademousse til dessert. Men faktisk er det bare 130 kalorier eller noe i 100 gram, så det er ikke krise.

 

Over til episoden som gir navn til dette innlegget: Vi har verdens teiteste (hvertfall for oss skapslankere) tradisjon på jobben. Hver mandag har vi morgenmøte, og vi feirer da resultatene fra foregående uke med KAKE. Hva gir du meg; kake på mandags morgen?? Forrige ukes prestasjoner gjorde at jeg måtte bake. Så i går bakte jeg, uten å smake. Drasset med meg kake på bussen i tillegg til veske og PC. Kom på jobb, satt i morgenmøtet, alle andre smakte og sa den var kjempegod (min favoritt: ostekake). Så stod den ved siden av pulten min hele dagen og ropte på meg. Da kvelden var omme, var den nesten spist opp av de andre. Tok den med hjem, holdt på å dø av sult. Mye å gjøre i dag, så måtte gå rett fra jobb til trening. Og kom hjem nå. Fremdeles står den urørt her på benken. Skal hvert øyeblikk kaste den i søpla og heller spise kylling med ris. Litt stolt av meg selv nå :)

 

Ellers har jeg ikke rukket å spise mine 2200 i dag, men synes det blir for dumt å trøkke i meg nesten 1000 kalorier på kvelden. Så lar det gå for i dag.

Ha en fin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyyyyy søren så flink du er!!!

 

Jeg har besøk av en slank venninne denne uken, lo litt da jeg så du brukte ordet skapslanker, for det er jo akkurat det jeg er :) Har snakket med søster og mor, og en god venninne om det, men ellers orker jeg ikke utbasunere at jeg skal prøve å slanke meg.

Ble middag ute igår, kyllingpasta som definitivt hadde mer kalorier enn noe jeg hadde funnet på å lage selv (kunne nok laget det bedre selv også), og 3 skjeer gulrotkake. Har snudd og vendt på de skjeene og funnet ut at det var positivt å klare å ta 3 skjeer og være fornøyd, og så la resten av kaka stå (ok, delte da), istedenfor å tenke at jeg ikke skulle spist kake. Kom uansett bare opp i 1700 kcal igår.

Har bestemt meg for ikke å komme under 1700, men ikke stresse med å nå 2100 heller, da ender jeg ofte opp med å spise sent på kvelden, og det er ikke så bra for meg, merker jeg.

 

Lykke til med ny uke da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

snart30: Takk takk, det var utrolig fristende. Hadde veiedag i dag, og det ser ut som det lønte seg å holde fingra av fatet :)

Ned 0,6 i kilo og ned 0,2 i fettprosent. Måler fettprosent også, så slipper jeg å bli deppa om jeg har lagt på meg i muskelmasse :)

 

Tenkte jeg skulle skrive ned mål for denne uka:

 

* 2 liter vann om dagen er et must

* 5 treningsøkter, hvorav to styrke

* Ligge stabilt på 1900 kalorier - 5 måltider

* Ned 0,4 i kilo, da er jeg på 78,5

* Ned 0,3 i fettprosent, da vil jeg se 31-tallet

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

Koselig å lese oppdateringer fra dere. Applauderer flot viljestyrke og måtehold med fristende mat og annet godt. :-)

Jeg har vært i utlandet og det har gått sånn halvveis, hehe. Blir ikke mye melkerasjoner, men har spist ekstra fruktrasjoner. Vanskelig å telle kalorier og håpløst å få i seg en fornuftig lunch eller middag når til og med en enkelt salat skal dynkes i olje ("no oil, what ???), eller ost eller saus med masse smør. . . og alt av brødmat er Blendahvitt ! Så noen dager har jeg spist altfor lite og noen dager har nok det blitt en del kalorier siden fettet ikke alltid er til å unngå hvis man vil få i seg noe føde. Men har startet hver dag med en fornuftig frokost og brukt epler, pærer og appelsinjus som mellommåltid. Har gått mye så har fått mosjonert og masse frisk luft, deilig ! Har savnet faste måltider og gode, norske, sunne matvarer ! Var kjempegodt å spise laks med kokte poteter i kveld :-)

 

Blir spennende å se hvordan turen har slått ut på vekten. Føler på meg at jeg har stått stille, håper bare ikke jeg har lagt på meg. Skal veie meg på tirsdag.

God helg jenter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føre inn dagens innsats. Fikk til 4 trimpoeng (spinning, litt styrke og tur med hunden). Godt med knekkebrød igjen også, hehe :-) Har spist borte i dag, klarte å begrense meg og tror jeg har fått i meg ca 1900 kalorier. Rørte hverken godteriskålen eller potetgullet som ble tilbudt og det fristet heller ikke. Det var godt ! MEN - har vært sulten, så har spist veldig mye grønnsaker etter hvert måltid. Er ikke så redd kaloriene, men kjenner at kroppen gjerne skulle hatt noe annet mat enn akkurat det. Litt "uggen". I morgen kommer nye muligheter - da skal jeg lage meg en god sunn middag igjen (er lenge siden sist nå). Gleder meg. God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte bra med måltider i dag. I overkant med grønnsaker igjen, må skjerpe meg der. Men har begynt å variere litt mer i brødrasjonene, bytter på knekkebrød, brød (rugbrød) og havregrøt - hjelper på motivasjonen å spise variert. Ellers har jeg trent litt kondisjon og styrke i dag, ca 2 trimpoeng. Er masse skiløyper på jordene utenfor her hvor jeg bor, så målet for uken som kommer er 2-3 trimpoeng hver dag.

Timene på kvelden gikk fort, så måtte slå sammen middag og kveldsmat for ikke sitte oppe sent for måltidenes skyld, haha. Ikke optimalt merker jeg, magen ble ikke fornøyd med så mye mat på en gang. Tilbake til GR-boka i morgen, få ordentlig orden på måltidene igjen. Blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har hatt besøk en uke, og var i bursdagsfest på fredag. Ble fuktig ut i de små timer gitt, men idag har jeg spist sunt og gått lang tur med hunden, og regner meg som tilbake på GR vogna. Gleder meg til neste uke, skal for en gangs skyld jobbe bare dager, noe som vil si at jeg kan trene hver ettermiddag om jeg vil. Og det vil jeg vel :)

Lykke til med ny uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake på GR-vogna Snart30 :-)

 

Jeg synes det er godt å komme inn i litt rutiner igjen. I dag har jeg trent aerobic og det ble 2 1/2 trimpoeng. Mest av alt var det godt å få en treningsøkt hvor jeg ble sliten, er så godt å spise middag og ha en rolig kveld etterpå :-) I morgen blir det ut på ski tenker jeg, gleder meg ! Etterpå blir det nest siste kurskveld, er spent på hva vekta viser. Krysser fingrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig spent da jeg gikk på vekta i dag. Var redd jeg hadde gått opp og i beste fall stått stille.. Ble glad da vekta viste 0,5 kg ned - jippi !!!! :-)

 

Det går sakte det her, men går riktig veien ! Føler ikke at jeg kan spise noe mindre. Er litt svimmel og vondt i hodet om dagen. Nå skal jeg fortsette med 1900 kalorier og ta en uke med masse trening. Deretter skal jeg spise samme mengde kalorier og ta det med ro en uke. Bare for å se om det utgjør noe forskjell og kanskje få en pekepinn på om jeg spiser for mye eller for lite.

 

Uansett antall uker som har gått : har gått ned 2, 3 kg til nå og det er en god start :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Tussa!

Gi tilbakemelding på hva du kommer til med trening og kalorier, jeg trodde jeg hadde gått opp sist uke da jeg ikke trente, men gikk ned 400 gram. Ikke mye selvfølgelig, men uka før hadde jeg gått opp med over 20 trimpoeng. Men, alt i alt er det fortsatt ned, og idag kom jeg meg ut i griseværet etter middag (var for sulten og seint ute fra jobb til å rekke spinning). Så jeg klamrer meg fast så de gode forsettene skal bli gode vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Hei,

 

En liten tur innom mellom jobbkaoset.

 

Gratulerer med flott nedgang Tussa! Det tenker jeg er deilig.

 

Jeg ligger sånn middels an på målene mine fra forrige uke, veiedag i morgen. Har sikkert ikke drukket 2 liter vann hver dag, ei heller fem måltider. Men har fem treningsøkter, selvom bare 1 ble styrke og ikke 2. Kalorinivået er litt under det jeg skal ha, får skylde på for mye jobb og for lite regelmessige måltider. Kastet i meg 200 gram smågodt i går, men håper det ikke vil gjøre for stort utslag på vekta :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få oppdateringer fra dere !

Og takk for tilbakemeldinger :-)

Jeg skal melde tilbake om resultatet av mitt prosjekt. Jeg opplevde det samme som deg i begynnelsen av kurset Snart30. Jeg gikk ned mer den uka jeg hadde nesten treningsfri, enn den uka jeg hadde masse trimpoeng. Hm.... Det forrige slankekurset jeg gikk på (ikke GR), la de vekt på at det var maten i utgangspunktet som styrte vektnedgangen og ikke trening (selv om det også var viktig å supplere med). "Ned i kg med maten, inn i mm/cm med trening". Kanskje noe i det ? :-)

 

I dag har måltidene gått fint, koste meg med nydelig laksemiddag. Fikk trent litt kondisjon + styrke i dag. I følge GR får jeg 1 trimpoeng for 20 minutter moderat styrketrening. Jeg brukte pulsklokke i dag, løftet ganske tungt med styrke i 30 minutter og stod på klokka at jeg hadde forbrent 88 kalorier.. Er det GR-boka som tar i litt mye, eller regner de ut at musklene også stjeler mye energi også etter trening med vekter? Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i andre tråder her. Ser ut som flere bruker diagrammet i boka for å regne ut forbrente kalorier under styrketrening/trimpoeng (siden pulsklokke bare måler puls, og ikke nødvendigvis kalorier forbrent). Tar gjerne i mot inspill fordet !!

 

Så da ble det ca 2 1/2 trimpoeng idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt pulsklokke noen ganger under styrketrening, og får mindre uttelling enn hva GR sier. Men instruktøren på timen sier at man kan forbrenne opp mot 600 kcal på en time, og det er mer likt det GR sier.

Det er jo ikke en lineær sammenheng mellom antall kalorier inn, antall kalorier brukt og vektnedgang, så jeg bruker GR sine mål jeg (nå finner jeg ikke pulsklokka, så nå må jeg pent gjøre det), gulleplene motiverer meg fortsatt, så da så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

 

Tenkte jeg skulle skrive ned mål for denne uka:

 

* 2 liter vann om dagen er et must

* 5 treningsøkter' date=' hvorav to styrke

* Ligge stabilt på 1900 kalorier - 5 måltider

* Ned 0,4 i kilo, da er jeg på 78,5

* Ned 0,3 i fettprosent, da vil jeg se 31-tallet

 

Ha en fin dag alle sammen :o[/quote']

 

Ja da var veiedag her igjen, og tid for å oppsummere uka som har gått:

 

* 2 liter vann per dag har jeg ikke klart....

* Det ble 5 treningsøkter, men bare en styrke

* 1900 kalorier har det ikke blitt hver dag, men bare en dag over

* Ned 1,1 i kilo, til 77,8

* Ned 0,6 i fettprosent, til 31,6

 

Alt i alt bør jeg vel være happy :)

 

Mål for neste uke:

 

* 2 liter vann per dag

* 5 treningsøkter (hvorav to ski og en styrke)

* 1900 kalorier per dag

* Ned 0,4 i kilo, da er jeg under 77,5

* Ned 0,3 i fettprosent, til 31,3

 

Siden jeg har gått ned ganske mye de to siste ukene kan jeg ikke forvente at jeg tar samme jafset nå (selvom det er lov å håpe :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart30 : Høres fornuftig ut ! :-)

 

OsloJente81: Kjempebra - gratulerer med vektnedgang ! Du er flink som setter opp mål. Tror jeg skal gjøre det samme gitt :-)

 

 

- Spise rent kjøtt 6 dager, kun en dag med blanding/farse

- Være flink til å få i meg hjerte-produkter

- 1900 kalorier hver dag, fordelt på 4-5 måltider

- 2 trimpoeng hver dag.

- Ned 0,5 kg frem til tirsdag (vekten vil da være 83,5 kg).

 

I dag har jeg trent aerobic og fått 2 trimpoeng. Har spist taco til middag i dag. Litt ekstra utregning måtte til, men fikk et deilig måltid. Karbonadedeig og to små tortillas. 40 gram mais og 40 gram Sans lettrømme (obligatoriske ingredienser i taco !) + masse tomat og salat. Totalt 570 kaloriers middag :-) Synes det er godt for motivasjonen at jeg kan unne meg middag som jeg synes er skikkelig godt, så lenge jeg er bevist på mengder og kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra begge to!

 

Jeg har en uke med ny bursdag, dåp og kurs foran meg. målene mine må vel i første rekke være å ikke gå opp, og å klare å spise moderat, og å være litt i aktivitet hver dag, om det så bare er en tur på 30 minutter. Så ser vi hvordan det går.

Jeg tenker mer og mer at jeg iallefall må få opp hverdagsaktiviteten (altså gå dit og når jeg kan, f.eks), og så trene i tillegg, sånn at jeg ikke spretter opp når det kommer uker som denne, som faktisk er en del av livet det også.

 

2 liter vann hver dag, den kan jeg slenge meg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, disse målene røyk plutselig da det ble mye jobbing i helgen. Har ikke trent siden torsdag, men måkte snø i dag og har da rørt litt på meg. Vært dårlig med spising også. Har spist jevnlig, fått i meg litt frukt her og der, men ikke vært oppi 1900 kalorier noen av dagene. Så usagnet - ny uke, nye muligheter - passer veldig bra på meg i morgen ! Komme tilbake i gode rutiner igjen. Ha en fin uke jenter ! Stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille hilsen. Har hatt en fin dag ! Fikk trent i dag og det ble 3 trimpoeng. Er spent på hva vekta sier i morgen. Det er siste kurskvelden. Håper jeg rekker å møte, har noen avtaler i morgen som jeg ikke er sikker på hvor lang tid tar.

Frem til nå har jeg gått ned 2,3 kg. Tror aldri at jeg har gått ned i vekt når kurskvelden kommer, for synes ikke jeg merker det noe særlig på klærne - ennå. Har en bukse jeg bruker på jobb, den merker jeg at sitter litt bedre. Må kanskje ned mer før jeg kjener det bedre på klærne. Gleder meg til det - det er så motiverende !! :-) Hvordan synes dere det går ? Merker / ser dere at dere har gått ned i vekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...